Tshekki on nostamassa moottoritierajoituksen 150 kilometriin tunnissa
Laki meni alahuoneesta läpi murskaäänin. Jos linja jatkuu vielä senaatissa ja presidentin pöydällä, nousevat Tshekin ylimmät rajoitukset kerralla Euroopan toiseksi korkeimmiksi.
Suomi perässä!!!
Suomessa nopeusrajoitusten nostoa on pohdittu lähinnä Helsinki-Tampere -moottoritien tietyillä osuuksilla. Sanna Marinin (sd) hallitus pisti hankkeen kuitenkin jäihin.
OSALLA Tshekin valtateistä saa jatkossa ajaa jopa 150 kilometrin tuntinopeudella, mikäli maan parlamentin alemmassa asteessa eli edustajainhuoneessa juuri läpi mennyt laki hyväksytään myös senaatissa ja presidentin pöydällä, kertovat nyt lukuisat tshekkimediat.
Jos tai kun laki lopulta allekirjoitetaan, Tshekin tasavallan ylimmät nopeusrajoitukset olisivat näin Euroopan toiseksi korkeimmat heti Saksan jälkeen, jossa osalla moottoriteistä ei ole edelleenkään minkäänlaista nopeusrajoitusta.
Käytännössä nopeusrajoituksen korotus koskisi vain maan moottoriteiden uusimpia tai niitä vastaaviksi peruskorjattuja osuuksia ja edellyttäisi myös viranomaisten erillishyväksyntää.
Ehtona on sekin, että valitut osuudet varustetaan nykyaikaisella telematiikalla ja muuttuvilla opasteilla, jotka mahdollistavat sallitunnopeuden laskemisen alle 100 km/h tason esimerkiksi huonon ajokelin aikana.
Lue lisää: Isännän koeajo katkesi äkisti, kun Volvon nopeusmittari näytti 150 km/h
Nopeusrajoitusten nosto on osa lakipakettia, jota kannatti peräti 163 edustajainhuoneen 169 jäsenestä.
Saksan jälkeen korkeimmat rajoitukset löytyvät tällä hetkellä Bulgariasta ja Puolasta, joissa suurin sallittu nopeus on enimmillään 140 km/h
https://www.is.fi/autot/art-2000009689490.html
Tshekeissä asia ymmärretään Suomessa ei
61
482
Vastaukset
- Anonyymi
Sanna Marin ja SDP pilaavat kaiken mihin koskevat. Ehdottomasti 150 voimaan Suomessakin.
- Anonyymi
Onhan niitä teitä missä on naurettavan alhaiset rajoitukset. Esim Hämeenlinnantie, Lahdentie, Lusin suora jne. Rajoitukset voisi olla muuttuvia, niinkuin esim. Turuntiellä.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17911905v
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
120 km/h on täysin riittävä moottoriteillä. Tähän asti olen aina päässyt perille, sinne, minne on tarkoitus ollut mennä, näillä nykyisillä nopeusrajoituksilla.
Voisi vaikka yöllä olla, että taajamien ulkopuolella ei olisi rajoituksia lainkaan. Esim. 22.00 - 06.00.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Voisi vaikka yöllä olla, että taajamien ulkopuolella ei olisi rajoituksia lainkaan. Esim. 22.00 - 06.00.
Nuorille miehille lupa tappaa itsensä auton kanssa kesäöinä?
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Voisi vaikka yöllä olla, että taajamien ulkopuolella ei olisi rajoituksia lainkaan. Esim. 22.00 - 06.00.
Rajoitukset pois vaan . Darwinin laki hoitaa huonon aineksen pois häiritsemästä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rajoitukset pois vaan . Darwinin laki hoitaa huonon aineksen pois häiritsemästä .
On se noinkin toki, mutta valtio tarvisi saada jotain vastinetta sille, että käytti nämä tyypit koulussa ja terveydenhuollossa nuoruusikänsä.
Anonyymi kirjoitti:
Nuorille miehille lupa tappaa itsensä auton kanssa kesäöinä?
"Nuorille miehille lupa tappaa itsensä auton kanssa kesäöinä?"
Kuka tappaa ja ketä. Ei nopeasti ajaminen ole tappamista.
- Anonyymi
Ihan hyvä olis jos ne sais ajaa 140-160kmh jos haluaa.
Sitä tehdään jo nyt joten voitas tehdä siitä laillista.- Anonyymi
Asennevammainen on sellainen henkilö, joka ei kykene liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia noudattamaan.
Anonyymi kirjoitti:
Asennevammainen on sellainen henkilö, joka ei kykene liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia noudattamaan.
Liikennesääntöjä voidaan muuttaa ja uusia. Ja näin on tehtykin jo pidemmän aikaa. Ei se ole asennevamma jos haluaa perusteltuja uudistuksia.
- Anonyymi
On se nopeusrajoitus sitten ihan mikä tahansa, niin se ei koskaan ole tarpeeksi kaikille. Aina löytyy valittajia ja ylinopeusyrjöjä. Nopeusrajoitus on oltava kompromissi siihen nähden, että minkälaisia ajoneuvoja tiellä mahdollisesti liikkuu.
Laitetaan sitten jokaisen auton eteen henkilö kävelemään ja kantamaan punaista lippua. Onko silloin yhtään valittajaa.
- Anonyymi
"Suomessa nopeusrajoitusten nostoa on pohdittu lähinnä Helsinki-Tampere -moottoritien tietyillä osuuksilla."
Nii, nostamalla rajoitus tolla välillä 150 km/h nopeuteen, säästät parhaimmillaan 8 minuuttia.
Jos aika on noin kortilla niin kauanko aloittajalla meni tuon tekstin naputtamiseen, 8 minuuttia?Samalla periaatteella sitten voidaan laskea, vaikka 80/h. Kun menee aikaa enemmän vain 20min.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Aika on rahaa
Haaskaat aikaasi pulisemalla näillä palstoilla. Onko tämä sen rahan arvoista?
Se mitä sanot ja se miten toimit, on ristiriidassa keskenään. - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Samalla periaatteella sitten voidaan laskea, vaikka 80/h. Kun menee aikaa enemmän vain 20min.
Kun Suomen tulisi saada päästöjä alaspäin, ehdotuksesi on kyllä ihan varteenotettava.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Aika on rahaa
Kerro nyt ihmeessä meille tyhmille, minne se yli jäänyt aika saadaan talteen tulevaa käyttöä varten. Rahaa voi säästää tuolla tavalla, aikaa ei.
Ihan turha esittää, että liikenteessä voi "säästää aikaa".
Lähde ajoissa liikkeelle niin ei tarvitse keräillä minuutteja hurjastelemalla. Rajoitukset ovat etukäteen tiedossa. Niiden mukaan matkaan tarvittava ajoaika on myös tiedossa. Siihen vähän varaa päälle, ettei tarvitse hermoilla kun joku edessä ajaa vähän hitaammin. Ohittaahan sä osaat, joten tuo viimeinen toki oli kuvitelmaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro nyt ihmeessä meille tyhmille, minne se yli jäänyt aika saadaan talteen tulevaa käyttöä varten. Rahaa voi säästää tuolla tavalla, aikaa ei.
Ihan turha esittää, että liikenteessä voi "säästää aikaa".
Lähde ajoissa liikkeelle niin ei tarvitse keräillä minuutteja hurjastelemalla. Rajoitukset ovat etukäteen tiedossa. Niiden mukaan matkaan tarvittava ajoaika on myös tiedossa. Siihen vähän varaa päälle, ettei tarvitse hermoilla kun joku edessä ajaa vähän hitaammin. Ohittaahan sä osaat, joten tuo viimeinen toki oli kuvitelmaa..."Ohittaahan sä osaat, joten tuo viimeinen toki oli kuvitelmaa..."
Ei autoilija arto, jota myös idiootiksi mainitaan pysty tai osaa ainakaan vaunua vetävää caravaanaria ohittamaan. On niin monta kertaa tuosta asiasta palstoilla vaahdonnut, että uskottava se on.
- Anonyymi
Horinat joita autoilija arto, jota asuinpaikkakunnallaan yleisesti idiootiksi mainitaan, jälleen esittämät rajoitusten muutokset on tuttuja kyseisen, usein ylinopeudesta sakotetun tunnetun liikenteenvaarantajan aiemmista asiaa koskevista ulostuloista.
- Anonyymi
En täysin ymmärrä, mitä yrität sanoa, mutta liikennesäännöt ja -turvallisuus eivät ole kenenkään yksityisasioita. Sääntöjä ei muuteta, jos muutos johtaa turvallisuuden heikkenemiseen. Lisäksi muutos ei koskaan lähde jonkun henkilökohtaisen halun pohjalta, vaan sen vaikutus pippeli kokonaisuuteen arvioidaan huolella etukäteen.
- Anonyymi
Sullapas on paha olla elämäsi kanssa. Tsemiä kovasti.
- Anonyymi
Penis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sullapas on paha olla elämäsi kanssa. Tsemiä kovasti.
Elämäni on varsin hyvällä mallilla, joten arvauksesi meni pieleen.
Poikkeava kehitysvammainenhan se sairauttaan esittelee, joten tuolle sairaallehan sinun pitäisi tsemi toivotuksesi osittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämäni on varsin hyvällä mallilla, joten arvauksesi meni pieleen.
Poikkeava kehitysvammainenhan se sairauttaan esittelee, joten tuolle sairaallehan sinun pitäisi tsemi toivotuksesi osittaa.Ehkä elämäsi on mallillaan taloudellisesti ja koet että on hyvä meininki jne, mutta yleensä se henkisen hyvinvoinnin tila heijastuu ihmisestä ulospäin kuin peilin pinnasta.
Jos tyyppi kirjoittelee anonyyminä aivotonta herjaa näille palstoille niin multa jää ainakin se heijastus näkemättä.
Tsemiä edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämäni on varsin hyvällä mallilla, joten arvauksesi meni pieleen.
Poikkeava kehitysvammainenhan se sairauttaan esittelee, joten tuolle sairaallehan sinun pitäisi tsemi toivotuksesi osittaa.Olet esittelyt sitä jo aika pitkään.
- Anonyymi
Suomessa nopeusrajoitukset ovat pääosin liian kireitä eikä niitä tule missään tapauksessa alentaa vaan ennemminkin nostaa. Kireyden takia niitä noudatetaan huonosti. Liian alhaiset rajoitukset käyvät yhteiskunnalle kalliiksi.
Esimerkiksi Autoliitto on tehnyt laskelman: Jos nopeuksien laskettaisiin kymmenellä prosentilla 60 km/h - 120 km/h teillä, matkoihin kuluisi vuodessa yhteensä 46 miljoonaa tuntia enemmän eli yli 25. 000 henkilötyövuotta, joka aiheuttaisi yli miljardin euron vuosittaiset kustannukset matka-aikojen pidentyessä.
On erittäin tärkeää että nopeusrajoitusten taso on Suomessakin sellainen, että matka-ajat tieliikenteessä ovat mahdollisimman lyhyitä ja turvallisuustaso silti hyväksyttävällä tasolla.
On huomattava että tiehen nähden järkeviä – siis ei liian kireitä – nopeusrajoituksia myös noudatetaan paremmin.
Nyt on aika luopua kokonaisuudessaan talvirajoituksista ja sen lisäksi nostaa nopeusrajoituksia hyvillä tieosuuksilla. Moottoriteille 130 km/h, ohituskaistateille 110 km/h ja useimmille 80 km/h valta- ja kantateille 100 km/h.
Liikenneviranomaiset laativat parhaillaan ohjetta nopeusrajoitusten päivittämisestä Suomessa, ja on todella tärkeää että he huomioisivat yllä kirjoittamani asiat.- Anonyymi
Nyt kun on laskettu kustannukset/hyödyt, voidaan todeta, että 30%:n verokannalla voidaan hyvällä omallatunnolla periä autoilusta yli 300 miljoonaa lisää veroa, koska kaikki rahanarvoinen hyötyhän on veronalaista tuloa.
"Liikenneviranomaiset laativat parhaillaan ohjetta nopeusrajoitusten päivittämisestä Suomessa, ja on todella tärkeää että he huomioisivat yllä kirjoittamani asiat."
Kyllä he huomioivat kaikki asiat, senkin, että jos eduskunta ei luovu 0-visiosta liikennekuolemien suhteen, ei Suomessa ajeta missään yli 80 km/h, lukuunottamatta moottoriteitä ja keskikaiteellisia teitä. - Anonyymi
Ja jos asuu työmaan lähellä, niin voi pyöräillä tai jopa kävellä. Tulee halvemmaksi ja luonto kiittää.
- Anonyymi
"Jos nopeuksien laskettaisiin kymmenellä prosentilla 60 km/h - 120 km/h teillä, matkoihin kuluisi vuodessa yhteensä 46 miljoonaa tuntia enemmän eli yli 25. 000 henkilötyövuotta, joka aiheuttaisi yli miljardin euron vuosittaiset kustannukset matka-aikojen pidentyessä."
Mitenköhän nämä yli miljardin euron vuosittaiset kustannukset on laskettu? Suurimmalla osalla työntekijöistä on määrätty työaika, jota ei suinkaan lasketa kotiovelta lähtemisestä kotiovelle palaamiseen. Pitkä työmatka-aika on useimpien kohdalla pois henkilön vapaa-ajasta eikä työajasta.
Nopeuden nostamisen vaikutus turvallisuuteen lienee kaikille oikeasti ihan selvä asia, mutta se ei ole ainut ongelma nopeusrajoitusten nostamisessa, vaan sillä on myös suuri vaikutus liikenteen päästöihin. Samaan aikaan kun kokoajan tiukennetaan ajoneuvojen päästörajoja, olisi kovin nurinkurista nostaa nopeusrajoituksia. Nopeuden nostaminen lisää energiankulutusta valtavasti. Silloin kun rajoitukset tulivat oli silloin autot sellaisia, joiden jarrutusmatka oli 70km/h sama mitä on nyt nyky autoilla 150km/h. Oli rättirenkaat ja nyt on teräsvyö matala profiili renkaat. Ajo ominaisuudet oli kaikkea muuta kuin hyvät. Silloin autot olivat mosseja ladoja pikku fiuja ja vw kuplia. Mitä autot ovat nyt.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun on laskettu kustannukset/hyödyt, voidaan todeta, että 30%:n verokannalla voidaan hyvällä omallatunnolla periä autoilusta yli 300 miljoonaa lisää veroa, koska kaikki rahanarvoinen hyötyhän on veronalaista tuloa.
"Liikenneviranomaiset laativat parhaillaan ohjetta nopeusrajoitusten päivittämisestä Suomessa, ja on todella tärkeää että he huomioisivat yllä kirjoittamani asiat."
Kyllä he huomioivat kaikki asiat, senkin, että jos eduskunta ei luovu 0-visiosta liikennekuolemien suhteen, ei Suomessa ajeta missään yli 80 km/h, lukuunottamatta moottoriteitä ja keskikaiteellisia teitä.Eikö nopeusrajoituksia nostamalla saada enemmän verotuloja?
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Silloin kun rajoitukset tulivat oli silloin autot sellaisia, joiden jarrutusmatka oli 70km/h sama mitä on nyt nyky autoilla 150km/h. Oli rättirenkaat ja nyt on teräsvyö matala profiili renkaat. Ajo ominaisuudet oli kaikkea muuta kuin hyvät. Silloin autot olivat mosseja ladoja pikku fiuja ja vw kuplia. Mitä autot ovat nyt.
Silloin myös kuoli 4 - 5 kertaa enemmän ihmisiä liikenteessä.
Nykyautoissa ja 70-luvun autoissa on kuitenkin yksi sama ominaisuus. Jos törmäät 150 km/h nopeudella kiinteään esteeseen, olet kuollut. - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Silloin kun rajoitukset tulivat oli silloin autot sellaisia, joiden jarrutusmatka oli 70km/h sama mitä on nyt nyky autoilla 150km/h. Oli rättirenkaat ja nyt on teräsvyö matala profiili renkaat. Ajo ominaisuudet oli kaikkea muuta kuin hyvät. Silloin autot olivat mosseja ladoja pikku fiuja ja vw kuplia. Mitä autot ovat nyt.
Ajoneuvojen nopeuserot ovat se oleellinen tekijä. Myös eritasoiset kuskit ovat oleellinen tekijä. Nykyautojen tekniikka ei vaikuta asiaan niinkään paljon, kuin nuo kaksi edellä mainittua seikkaa.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Silloin kun rajoitukset tulivat oli silloin autot sellaisia, joiden jarrutusmatka oli 70km/h sama mitä on nyt nyky autoilla 150km/h. Oli rättirenkaat ja nyt on teräsvyö matala profiili renkaat. Ajo ominaisuudet oli kaikkea muuta kuin hyvät. Silloin autot olivat mosseja ladoja pikku fiuja ja vw kuplia. Mitä autot ovat nyt.
Olihan autot tuohon aikaan huomattavasti nykyisiä huonompia, mutta se mikä asiassa on merkittävää on se, että autoilija arto jota yleisesti myös idiootiksi kutsutaan on noista ajoista ajo-osaamiseltaan edelleen heikentynyt, josta tuo asuinpaikkakunnallaan yleisesti käytetty nimitys johtuu.
Anonyymi kirjoitti:
Silloin myös kuoli 4 - 5 kertaa enemmän ihmisiä liikenteessä.
Nykyautoissa ja 70-luvun autoissa on kuitenkin yksi sama ominaisuus. Jos törmäät 150 km/h nopeudella kiinteään esteeseen, olet kuollut.Välttämättä ei. Koska nyky autoissa on turvavyöt ja airback.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Välttämättä ei. Koska nyky autoissa on turvavyöt ja airback.
Olet siinä mielessä oikeassa, että tuo 150 km/h törmäys kiinteään esteeseen alkaa olla siinä rajalla, mutta sanotaan nyt sitten arvio että kuolema seuraa 90% todennäköisyydellä.
180 km/h nopeudella kuolema tulee aivan varmasti. Noista on netissä laskelmia ja esimerkkejä olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siinä mielessä oikeassa, että tuo 150 km/h törmäys kiinteään esteeseen alkaa olla siinä rajalla, mutta sanotaan nyt sitten arvio että kuolema seuraa 90% todennäköisyydellä.
180 km/h nopeudella kuolema tulee aivan varmasti. Noista on netissä laskelmia ja esimerkkejä olemassa.Asiassahan ei olisi mitään ongelmaa, jos ylinopeusyrjöt aiheuttaisivat vain itselleen asioita liikenteessä. Näinhän ei ole, vaan myös sivulliset ovat vaaravyöhykkeellä. Liikenteessä on vastuussa myös muiden turvallisuudesta, eikä vain omasta.
- Anonyymi
Sähkautolla voi hyvin päästellä 150km/hours ei saastu ilmasto!
- Anonyymi
"Sähkautolla voi hyvin päästellä 150km/hours ei saastu ilmasto!"
Ei kannata käyttää vierasta kieltä, jos ei tuotakaan osaa kirjoittaa oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähkautolla voi hyvin päästellä 150km/hours ei saastu ilmasto!"
Ei kannata käyttää vierasta kieltä, jos ei tuotakaan osaa kirjoittaa oikein.Eli hänen olisi kannattanut mielestäsi kirjoittaa vain englantia, jolloin et olisi ymmärtänyt mitään.
"Sähkautolla voi hyvin päästellä 150km/hours ei saastu ilmasto!"
Ennen kuin se sähköauto palaa tulessa.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Sähkautolla voi hyvin päästellä 150km/hours ei saastu ilmasto!"
Ennen kuin se sähköauto palaa tulessa.Miten se autoilija arto jota myös idiootiksi mainitaan sen sähköauton ilman tulta polttaisi.
Anonyymi kirjoitti:
Miten se autoilija arto jota myös idiootiksi mainitaan sen sähköauton ilman tulta polttaisi.
Sähköautoja on syttynyt palamaan silloinkin, kun eivät ole käytössä. Mikä huonointa ne palavat silloin loppuun asti eikä niitä saada sammumaan muuten kuin upottamalla.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Sähköautoja on syttynyt palamaan silloinkin, kun eivät ole käytössä. Mikä huonointa ne palavat silloin loppuun asti eikä niitä saada sammumaan muuten kuin upottamalla.
Tosin sähköautot palavat harvemmin kuin bensiini-, tai dieselautot, vaikka huomioidaan niiden suhteelliset osuudet
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Sähköautoja on syttynyt palamaan silloinkin, kun eivät ole käytössä. Mikä huonointa ne palavat silloin loppuun asti eikä niitä saada sammumaan muuten kuin upottamalla.
Kuten tuossa joku mainitsi, niitä bensa ja diesel autoja on myös syttynyt palamaan vaikka eivät ole olleet käytössä, ja loppuun asti (täysin korjauskelvottomaksi) niistä varsin moni on tuhoutunut. Joten autoilija arto jota myös idiootiksi mainitaan, osaamisesi ja varsinkin tietämyksesi tuostakin asiasta on idiootin tasolla.
- Anonyymi
Kyllä nyt luulette olevanne jotakin suurta kun uskallette ihan ajaa nasta laudassa.
Bensan kulutus lisääntyy ja ajassa voittaa muutaman minuutin.- Anonyymi
Kuka kovempaa ajaa, saa eniten mainetta, kunniaa ja naisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kovempaa ajaa, saa eniten mainetta, kunniaa ja naisia.
Jos kuskin ajotaitoja tai auton suorituskykyä pitää todistella yleisessä liikenteessä, niin se on täysin varma merkki siitä, että kumpaakaan ei tarpeeksi ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kuskin ajotaitoja tai auton suorituskykyä pitää todistella yleisessä liikenteessä, niin se on täysin varma merkki siitä, että kumpaakaan ei tarpeeksi ole.
Mitäpä sillä on väliä kun kuljettaja itse ei tiedosta sitä, että häntä katsotaan kieroon, vaan hän itse kuvittelee itsensä osaajaksi kun kortti on ollut jo vuoden päivät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä sillä on väliä kun kuljettaja itse ei tiedosta sitä, että häntä katsotaan kieroon, vaan hän itse kuvittelee itsensä osaajaksi kun kortti on ollut jo vuoden päivät.
Poliisejakaan ei valitettavasti riitä ihan kaikkialle kertomaan tuollaisille kuskeille asiasta.
"Bensan kulutus lisääntyy ja ajassa voittaa muutaman minuutin."'
Se on jokaisen oma asia, jos haluaa maksaa enemmän.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Bensan kulutus lisääntyy ja ajassa voittaa muutaman minuutin."'
Se on jokaisen oma asia, jos haluaa maksaa enemmän.Autoilija arto jota myös idiootiksi mainitaan haluaa ainakin maksaa enemmän, koska on saanut niin monet sakot ylinopeudesta.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Bensan kulutus lisääntyy ja ajassa voittaa muutaman minuutin."'
Se on jokaisen oma asia, jos haluaa maksaa enemmän.Mutta nopeusrajoituksia sekä liikennesääntöjä, eli tieliikennelakia pitää jokaisen noudattaa ja sen noudattaminen on myös jokaisen asia.
- Anonyymi
Ei ole järkevää ajaa edes 120kmh koska energiaa tuhlautuu paljon enemmän samaan matkaan. Kulutus nousee korkeammalle samalle matkalle = paljon lisää päästöjä jokaisesta autosta ja mp:stä.
- Anonyymi
Tuo on sinun määritelmäsi järkevästä, oman elämänkokemuksesi ja arvomaailman mukaan.
Jollekin toiselle järkevää on ajaa aina täysiä ja käyttää maksimaalinen määrä luonnonvaroja.
- Anonyymi
Motarille sata kesällä ja 80 talvella.
- Anonyymi
Kyllä 100km/h riittää.
- Anonyymi
Kyllä tälläpitäisi olla vapaat rajoinopeudet. Olisi niin kiva Vetää routa kuoppaan 5000km/h.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631443Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on561247Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241229Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141130- 1261068
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994- 42939
- 72905
- 73899