Ihmisen solu ja sen dna ovat ainakin minulle täysin riittävä todiste niiden edellyttämästä superälykkäästä ja supermikrotarkasta suunnittelusta. Ensinnäkin, ihminen koostuu noin 35000 miljardista solusta. Jokainen ihmissilmälle näkymätön solu käsittää lähes saman verran materiaalia kuin joku keskisuuri kaupunki. Ihmeellisintä solussa on kuitenkin sen dna, tuo huippumonimutkainen ja -järjestäytynyt geneettinen informaatio-nauha, jonka tieteellinen tutkimus on vasta alullaan. Tuo geneettinen nauha on noin 3,5 miljardin "kirjaimen" jono, jossa on kolme tiedostoa päällekkäin sekä oikealle että vasemmalle luettaessa. Dna sisältää vastaavan määrän informaatiota kuin noin 100 hyllymetriä kirjallisuutta! Solulla on myös ns. skannerit, jotka lukevat dna-nauhaa valtavalla nopeudella. Kun siinä syntyy jokin määrä virheitä, se sisältää myös erityisen "korjauskoneiston", joka löytö on v. 2015 palkittu Nobelilla kolmen tiedemiehen kesken. Nämä löydöt todistavat ainakin minulle täysin kiistattomasti, että tuo superäly on Jumala, joka on aina ollut olemassa ja on suunnitellut ja luonut kaiken olevaisen. Nyt vain tuo evoluutioteoria pyrkii asettamaan miljoonat vuodet Jumalan paikalle, mikä on pelkkää keksittyä tarinaa, jolla pyritään poistamaan Jumalan luomistyö. Tämä yritys tulee kuitenkin osoittautumaan täysin mielettömäksi ja naurettavaksi Jumalan pilkaksi. Kaikkein naurettavin tarina on kuitenkin tuo ns. alkuräjähdysteoria, jonka seuraukset jo maallikkokin voi ymmärtää, että siitä seuraisi vain sotkua ja kaaosta. Sen sijaan Jumala on luonut kaikessa järjestäytynyttä, elävää informatiivista toimintaa solussa ja sen dna:ssa, kuten kaikessa luomakunnassaan.
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Oon haaveillut vaan susta...Sinkku oon ollut kokoajan...
Vastaukset 27
Vanhimmat
Ja edelleenkin, miten ja minkä niistä monista luomistarinoista tämä todistaa oikeaksi?
Vaikka evoluutio jostain syystä katoisi todellisuudesta, ei tee luomiseata totta.
On olemassa vain yksi ja oikea luomiskertomus. 1 MOOS.
Millä perusteella se on muka se oikea? Ja kai tiedät että raamatussa on kaksi eri luomiskertomusta? Etkä ole pystynyt todistmaan kumpaakaan, vaan jauhat koko ajan evoluutiosta.
Ja kuten sanoin; vaikka evoluutio jostain syystä katoaisi täältä todellisuudesta, ei se vieläkään tarkoita että luominen olisi totta. Miksi näin yksinkertainen asia on vaikea tajuta?
Missä se toinen luomiskertomus sijaitsee?
Etkö tunne raamattua? Lukemalla selviää.
Kumpi niistä on oikea?
Se selviää, kun luet Raamattuasi hiukan ensimmäistä lukua pidemmälle.
Eli olet idiootti, et osaa etkä ymmärrä, joten juuri sinun kuvittelmasi diktaattori taivaassa?
Selvä se, pidä hauskaa :)
Olipa taas viiltävän terävää ja älykästä argumentointia evoluution puolesta, niin että on parasta uskoa vaan evoluutioon.
Et edes ymmärrä kirjoitettua tekstiä. Yleinen vaiva teissä kreationisti-tampioissa.
Aloittaja ei kyllä ole jumalan luoma ollenkaan jos kerran superälykäs jumpe loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Olen Jumalan kuva
Minkä niistä tuhansista jumalista?
Laita valokuva.
Kukapa ei Jumalaa haluaisi nähdä.
Pilkaat Jumalaa!
Se että ihminen koostuu soluista on vain teoria. Yhtäkään ihmistä ei ole purettu kokonaan osiin, niin että olisi voitu todentaa, että jokainen lihas, kaikki sisäelimet kokonaisuudessaan jne koostuvat vain soluista. Saati että solujen määrä olisi laskettu.
Uskot siis soluteoriaan, joka on tieteen johtopäätös tehdyistä havainnoista. Onko tieteen johtopäätökset sinusta siis uskottavia?
Höpsistä, ne on ne solutontut jotka pitää äärimmäisen tarkalla ja selkeästi luodulla (suurTonttu (tm)) supermikro-super-duper-tavalla solut koossa.
Ette siis tiedä mistä ihminen edes koostuu? Kuinka voitte sitten sanoa, että evoluutiosta, jos ette voi tietää mistä koostuu.
Sinä et tiedä senkään vertaa. Tyypillisenä uskovaisena unohdat aina välillä, että et ole Jumala, vaan tyhmä, tietämätön ja erehtyväinen ihminen.
Freudilainen lipsahdus paljastaa megalomaniasi: "Ette siis tiedä ..."
Ikään kuin sinä tietäisit yhtään mitään.
Sinähän jatkuvasti todistat meille että et edes ymmärrä mitään evoluutiosta.
Vastaan sanomattoman älykäs argumentti evoluution puolesta.
Monumentaalisen tieteellinen argumentti evoluution puolesta jota ei voi kiistää saati edes keskustella.
Kumoamaton todiste evoluution puolesta, nobelin arvoisesti popularisoitu kuvaus evoluutiosta.
Eihän tällä palstalla edes pitäisi puhua evoluutiosta, vaan luomisesta.
Mutta ymmärrän kyllä että olemattomista tapahtumista on vaikea puhua. ;)
Miten ihmeessä kuvittelet, että tuossa olisi puhuttu evoluutiosta tai sen puolesta!
Voitko kertoa tärkeimmät erot ihmisen ja simpanssin solujen välillä, jolla perustelet sen, että ihminen ja simpanssi eivät voi olla periytyneet yhteisestä kantamuodosta?
Voi hyvänen aika,eihän evoluutio mikään uskonasia olekaan!!
Se perustuu objektiivisiin havaintoihin ja muuttuu ja tarkentuu uusien (mahdollisten) havaintojen myötä!