Ristiriidat Raamatussa, Jeesuksen, kahdentoista opetuslapsen ja Paavalin opetuksissa

Anonyymi-ap

Pohdittavaa kirjoituksia ilman ennakkoasenteita tutkiville. Olen listannut joitain eroavaisuuksia Jeesuksen, Pietarin ja Paavalin opetuksissa. Raamatusta löytyvien ristiriitojen ei ole pakko olla ristiriitoja, ne voivat myös opettaa meitä.

Kun kohtaamme ristiriidan, on aina todennäköisintä että me ihmiset tulkitsemme väärin:

Roomalaiskirje 3:4
"Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija ... "

Sallikaa se mahdollisuus että olette väärässä asioista, mutta purkakaa väärät uskomukset ja luulot kirjoitusten kautta. Älkää luottako edes opettajiinne 100% varmuudella. Lukekaa itse mitä kirjoitukset sanovat.

Isäksi kutsuminen:

1 Korinttolaiskirje 4:15
"Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

Matteus 23:9
"Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."

Syntien anteeksiantamus apostolien hallussa, vai uskossa:

Matteus 18;18
"Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaissa."

Apostolien teot 5:9
"Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."

1 Timoteus 2:5
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus."

Roomalaiskirje 3:23-25
"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on tehnyt armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä ... "

Suhtautuminen lakiin:

Galatalaiskirje 5:4
"Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi, te olette langenneet pois armosta."

Matteus 5:19
"Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;
mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."

Ehdollinen anteeksianto, jos annatte anteeksi, niin saatte anteeksi:

Matteus 6:14
"Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi,
niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne."

Ehdoton anteeksianto, olette saaneet anteeksi, antakaa itsekin anteeksi:

Efesolaiskirje 4:32
"Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."

Kolossalaiskirje 3:13
"kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa."

Kastaminen ja Jumalan käskyjen pitäminen:

Markus 16:15-16
"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

Matteus 28:19-20
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."

1 Korinttolaiskirje 1:17
"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."

Kohderyhmä:

Jeesus julisti ympärileikatuille. Hän ei poistunut Israelin läheisyydestä viedäkseen sanomaansa muualle.
Kaksitoista apostolia eivät myöskään julistaneet pakanoista kuin Korneliukselle ja hänen perhekunnalleen kirjoitusten mukaan. Samarialaiset uskoivat Israelin Jumalaan.

Matteus 15:24
"Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."

Galatalaiskirje 2:7
"vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ympärileikatuille"

Sama jae englanninkielisestä KJV-Raamatusta:

"But contrariwise, when they saw that the gospel of the uncircumcision was committed unto me, as the gospel of the circumcision was unto Peter;"

Tämä suomennettuna:

"vaan päinvastoin, kun he näkivät että ympärileikkaamattomien evankeliumi oli uskottu minulle, kuten ympärileikattujen evankeliumi oli uskottu Pietarille ..."

Tämän jakeen mukaan on kaksi erillistä evankeliumia joita yhdistää Jeesus, joista toinen uskottiin Paavalille ja toinen Pietarille. Toisen kohteena on ympärileikatut ja toisen ympärileikkaamattomat. Jokainen voi kohdallaan miettiä ja tutkia kumpi käännös on oikea.

Jumala teki voimallisia tekoja Paavalin kautta kuten Pietarin, vahvistaakseen heidän julistamansa sanan kuulijoille.

162

827

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

....

Jaakobin kirje 5:14
      "Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa
      hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi."

Vanhimpien rukous varmasti parantaa. Synnit saa anteeksi sairauden parantuessa. Jaakobin kirje on omistettu kahdelletoista hajallaan asuvalle sukukunnalle (ympärileikattujen evankeliumi).
      Paavalin kuulijoille kaikki rikkomukset on jo anteeksi annettu:

Kolossalaiskirje 2:13
      "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset ..."

Jumala parantaa armostaan:

Filippiläiskirje 2:27
      "Ja hän olikin sairaana, kuoleman kielissä; mutta Jumala armahti häntä, eikä ainoastaan häntä, vaan myös minua, etten saisi murhetta murheen päälle."

Paavali paransi sairaita mutta ei voinut parantaa Epafroditusta. Mutta Jumala armossaan paransi hänet.

Ohjeet rukouksiin:

Filippiläiskirje 4:6-7
      "Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva
      teidän ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa."

Roomalaiskirje 8:26
      "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla."

Jeesuksen opetuslapset tiesivät mitä rukoilla pitää. Muuten Jeesus olisi valehtelija ja Jumalalta voisi saada vastauksia rukouksiin jotka edistävät syntiä ja laittomuutta:

Johanneksen evankeliumi 14:13
      "... ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa."

Nyt kun olemme hämmentäneet itseämme kirjoituksien "ristiriidoilla", kannattaa seuraavaksi kurkata mikä pelastaa:

1 Korinttolaiskirje 15:1
      "Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös PELASTUTTE, JOS
      PIDÄTTE SIITÄ KIINNI SEMMOISENA, KUIN MINÄ SEN TEILLE JULISTIN, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä MINÄ ANNOIN TEILLE ENNEN KAIKKEA TIEDOKSI SEN, MINKÄ OLIN ITSE SAANUT: ETTÄ KRISTUS ON KUOLLUT MEIDÄN
      SYNTIEMME TÄHDEN, KIRJOITUSTEN MUKAAN, JA ETTÄ HÄNET HAUDATTIIN JA ETTÄ HÄN NOUSI KUOLLEISTA KOLMANTENA PÄIVÄNÄ, KIRJOITUSTEN MUKAAN ... "

Paavalin kautta Jeesus ohjeistaa meitä pitämään kiinni uskosta hänen kuolemaansa meidän syntiemme tähden (Jumalan armoon), hänen hautaamiseensa (hänen kuolemansa aitouteen) ja hänen ylösnousemukseensa tosiasiana.
      Näitä vastaanhan maailma sotii vastaväitteillään ja joskus väkivalloin. Se ei usko Jeesuksen sovitustyöhön, ei että hän todella kuoli ristillä ja oli haudattuna kolme päivää, eikä sitä että hän todella ruumiillisesti nousi
      kuolleista. Juutalaiset väittivät että Jeesuksen ruumis varastettiin ja että tämä oli salaliitto. Muslimit väittävät ettei Jeesus kuollut ristillä. Ateistit väittävät että koko kertomus on sepitettä.

Se totuus mikä tätä seuraa on tietenkin usko Jeesuksen täydelliseen luotettavuuteen ja Jumaluuteen, totuus jota maailma myös vastustaa:

2 Korinttolaiskirje 4:5
      "Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden."

2 Korinttolaiskirje 5:19
      "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

Jumala ei ole hylännyt Israelia. Eikä sitä julistusta minkä Pietari ja yksitoista aloittivat. Vaan:

Roomalaiskirje 11:25-26
      "Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti kunnes
      pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva ... "

Kaksitoista sukukuntaa, kaksitoista apostolia. Meille pakanoille annettiin yksi apostoli, Paavali, kenessä Kristus puhuu meille:

2 Korinttolaiskirje 13:3
      "... minussa puhuu Kristus ... "

Efesolaiskirje 3:1-2
      "Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni - olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armotaloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu."

• Anonyymi

Markus 16:15-16
      "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

Markuksen loppuosa ei ole Markuksen eikä Jeesuksen puhetta.

Riitaisassa kirkolliskokouksessa satojen vuosien perästä on lisätty tuntemattoman kulkumiehen tekstiä Markuksen evankeliumin loppuun, kuten juuri kopioimasi kohta.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Jeesus ei kuolemansa jälkeen neuvonut ketään juomaan myrkkyä ja pelaamaan käärmeiden kanssa kunhan vaan uskotaan ja kastetaan niin ei mitään hätää.

• Anonyymi

Jeesuksen sanoma kastekäksy on Matteuksen evankeliumin lopussa:

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen sanoma kastekäksy on Matteuksen evankeliumin lopussa:

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Jeesus antoi kuolemansa jälkee,, ennen taivaaseen nousemista kastekäskyn oikeille 11 apostolilles kastaa myös pakanat, eikä vain Juutalaisia.

Kaikki apostolit olivat samalla Juutalaisten että pakanoiden apostoleita.

Paavali ei ollut oikeiden, Jeesuksen eläissään valitsemien apostolien joukossa.

Eikä Paavali ollut edes helluntaina paikalla kun 3000 ensimmäistä ihmistä kastettiin vedestä ja Hengestä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saajiksi.

• Anonyymi

Usko Jeesukseen pelastaa. Ei mitkään omat tai muiden ihmisten teot, vaan Jumalan teot Kristuksessa. Mikään kirkko tai seurakunta ei voi sulkea taivasta eikä avata. Jumala on sen omalla verellänsä avannut, niille jotka Jeesukseen uskovat. Paavali ei julistanut pakanoille kastetta syntien anteeksisaamiseksi, vaan uskoa Jeesuksen vereen. Hän ei ohjeista seurakuntia kastamaan kirjeissään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Jeesukseen pelastaa. Ei mitkään omat tai muiden ihmisten teot, vaan Jumalan teot Kristuksessa. Mikään kirkko tai seurakunta ei voi sulkea taivasta eikä avata. Jumala on sen omalla verellänsä avannut, niille jotka Jeesukseen uskovat. Paavali ei julistanut pakanoille kastetta syntien anteeksisaamiseksi, vaan uskoa Jeesuksen vereen. Hän ei ohjeista seurakuntia kastamaan kirjeissään.

Kuulosta tuleva päänusko, mitä myös sielulliseksi sydämen uskoksi kutsutaan ei pelasta yhtään mistään. Se vie hurmahenkisten lahkojen syliin tekemään pahaa uudestikasteen syntiä, laittomus ja Pyhän Hengen pilkka.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        --------------

Pelastusteot ovat Jumalasta.

Raamatun mukaan Jumala pelastaa syntisen ihmisen pesemällä kasteessa synnit pois ja lahjoittamalla puhtaaseen ja tyhjään sydämeen uskon Hengen lahjan.

1. Piet. 3

Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulosta tuleva päänusko, mitä myös sielulliseksi sydämen uskoksi kutsutaan ei pelasta yhtään mistään. Se vie hurmahenkisten lahkojen syliin tekemään pahaa uudestikasteen syntiä, laittomus ja Pyhän Hengen pilkka.

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        --------------

Pelastusteot ovat Jumalasta.

Raamatun mukaan Jumala pelastaa syntisen ihmisen pesemällä kasteessa synnit pois ja lahjoittamalla puhtaaseen ja tyhjään sydämeen uskon Hengen lahjan.

1. Piet. 3

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Murhamies pelastui kun Jumala pesi kasteessa synnit pois, mukaanlukien perisynnin aiheuttaman kaikille ihmisille tulleen kadotustuomion. (Room.5)

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Murhamies pelastui kun Jumala pesi kasteessa synnit pois, mukaanlukien perisynnin aiheuttaman kaikille ihmisille tulleen kadotustuomion. (Room.5)

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Paavali kastoi monta yksittäistä ihmistä ja kokonaisia perheitä sisälle pelastukseen.

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

Redan vid samma timme på natten tog fångvaktaren med dem och tvättade deras sår, och han döptes genast tillsammans med hela sin familj.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kastoi monta yksittäistä ihmistä ja kokonaisia perheitä sisälle pelastukseen.

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

Redan vid samma timme på natten tog fångvaktaren med dem och tvättade deras sår, och han döptes genast tillsammans med hela sin familj.

Lueppa joskus Paavalin kirjeitä. Hän julisti Jumalan sanaa.

Kolossalaiskirje 1:24-25
        "Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mitä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti JULISTAAKSENI JUMALAN SANAN"

Sen tehtävän hän sai Jumalalta. Apostolien teoissa tuo julistus oli vielä kesken. Israelin jäännös eli kahdentoista apostolin johtama Israel oli vielä voimissaan. Ja Paavali kääntyi heidän kauttaan Jeesuksen tykö, mutta sai erityisen ilmoituksen:

Galatalaiskirje 2:1-2
        "Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani. Mutta MINÄ MENIN SINNE ILMESTYKSEN JOHDOSTA JA ESITIN HEILLE SEN EVANKELIUMIN, JOTA JULISTAN PAKANAIN KESKUUDESSA..."

Ei samaa evankeliumia tarvitse selittää sen alkuperäisille julistajille. Eri evankeliumi siis.

Anteeksiantamus uskossa Jeesuksen vereen, ei kasteessa:

Efesolaiskirje 1:7
        "... meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen ... "

Kolossalaiskirje 1:14
        "Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen ... "

Roomalaiskirje 5:9
        "Paljon ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

Ei vanhurskautetut kasteessa vaan Jeesuksen veressä.

Apostolien teot 2:38
        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

Konteksista käy ilmi että Pietari julistaa Israelille, ei pakanoille:

Apostolien teot 2:36
        "Varmasti tietäköön koko Israelin huone..."

Ei "varmasti tietäköön kaikki" niinkuin kirkot opettavat vaan Israel.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mitä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti JULISTAAKSENI JUMALAN SANAN"

Sen tehtävän hän sai Jumalalta. Apostolien teoissa tuo julistus oli vielä kesken. Israelin jäännös eli kahdentoista apostolin johtama Israel oli vielä voimissaan. Ja Paavali kääntyi heidän kauttaan Jeesuksen tykö, mutta sai erityisen ilmoituksen:

"Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani. Mutta MINÄ MENIN SINNE ILMESTYKSEN JOHDOSTA JA ESITIN HEILLE SEN EVANKELIUMIN, JOTA JULISTAN PAKANAIN KESKUUDESSA..."

Ei samaa evankeliumia tarvitse selittää sen alkuperäisille julistajille. Eri evankeliumi siis.

"... meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen ... "

"Paljon ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

Paavali oli epärehellinen luonteeltaan, sanoo Raamattu. Valehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan. Tarkoitus pyhittää keinot, sanoivat Jesuiitatkin aikanaan.

Room.3:7

33/38
        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

-92
        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Svenkska Bibeln 1917
        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli epärehellinen luonteeltaan, sanoo Raamattu. Valehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan. Tarkoitus pyhittää keinot, sanoivat Jesuiitatkin aikanaan.

33/38
        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

-92
        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Svenkska Bibeln 1917
        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Jeesus on siis sinusta epäluotettava:

2 Korinttolaiskirje 13:3
        "... minussa puhuu Kristus ... "

Tarkoituksella jätät kontekstin pois.

Roomalaiskirje 3:7-8
        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? Ja miksi emme tekisi, niinkuin herjaten syyttävät meidän tekevän ja niinkuin muutamat väittävät meidän sanovan:'Tehkäämme pahaa, että siitä hyvää tulisi?' Niiden tuomio on oikea."

Paavali itse toteaa että hän ei tee pahaa että siitä hyvää tulisi. Muutamat, kuten sinä, väittävät Paavalin niin tehneen ja niiden jotka hänen kauttaan Jeesusta seuraavat.

Roomalaiskirje 3:5
        "... minä puhun ihmisten tavalla ... "

Hän puhuu syntisen ja lihallisen ihmisen tavoin kuka ei piittaa totuudesta ja hyvästä eikä pidä niitä arvossa, vaan luulee armoa oikeutuksena syntiin. Paavali opettaa meille meistä itsestämme. Kaikki ovat syntisiä. Ja sinä itse juuri todistat että mielesi on lihallinen kun kuvittelet että rajaton anteeksianto, saa aikaan lisää syntiä ja tekee synnistä hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei samaa evankeliumia tarvitse selittää sen alkuperäisille julistajille. Eri evankeliumi siis."

Johtopäätelmäsi on valitettavasti harhassa.
        Ei ole kahta erillistä evankeliumia.
        Evankeliumeita on vain yksi.
        Paavali selvitti apostoleille sen, mitä ja miten hän opettaa evankeliumia pakanoille.
        Evankeliumin opetuksen kalibroinnista lähinnä oli kyse.
        Ja siitä, että pakanoilta ei vaadittu niin paljon Mooseksen kirjoihin kirjoitettujen lakien noudattamista kuin juutalaisilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

33/38

-92

Svenkska Bibeln 1917

"Paavali oli epärehellinen luonteeltaan, sanoo Raamattu. Valehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan. "

Ei ollut epärehellinen Paavali luonteeltaan.
        Tulkintasi on virheellinen.
        Irrallisten jakeiden perusteella ei pidä tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätelmiä.
        Paavali oli puhetaidon mestari. Tämä saattaa hämätä pinnallista lukijaa.

• Anonyymi

> Riitaisassa kirkolliskokouksessa satojen vuosien perästä on lisätty tuntemattoman kulkumiehen tekstiä Markuksen evankeliumin loppuun, kuten juuri kopioimasi kohta.

Ja minun pitäisi nyt uskoa sinua, tuntematonta kulkijaa internetissä?

Itse uskon Raamatussa olevan vain siihen kuuluvaa tekstiä. Ja kaikki ateistien esittämät ristiriidat näyttävät olevan keinotekoisia, perustuvan ateistin tapaan tulkita tekstiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei samaa evankeliumia tarvitse selittää sen alkuperäisille julistajille. Eri evankeliumi siis."

Johtopäätelmäsi on valitettavasti harhassa.
        Ei ole kahta erillistä evankeliumia.
        Evankeliumeita on vain yksi.
        Paavali selvitti apostoleille sen, mitä ja miten hän opettaa evankeliumia pakanoille.
        Evankeliumin opetuksen kalibroinnista lähinnä oli kyse.
        Ja siitä, että pakanoilta ei vaadittu niin paljon Mooseksen kirjoihin kirjoitettujen lakien noudattamista kuin juutalaisilta.

Onnea vaan yrittää seurata Jeesusta evankeliumien mukaan ja Paavalin kautta annetun ilmoituksen mukaan samaan aikaan. Pitää samalla seurata lakia ja olla seuraamatta. Pikkusen voi olla vaikeaa.

• Anonyymi

Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia. Käännyttämällä uskoon tulleita, jotka luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa autuuden perusteena.

He menivät Johanneksen luokse Jordanille saamaan sitä uskovien kastetta.

Mutta koska tarjolla oli vain katuvien syntisten kaste, niin Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, vaan nimitti heitä kyykäärmeen sikiöksi.

• Anonyymi

Pelkästään Paavalin kirjeiden ja puheiden varaan ei kannata autuuttaa rakentaa.

Raamattu on paksu kirja, varmasti löytyy Jeesuksen omia puheita, Herra sanoi, Pyhä Henki puhuu. Enkelit ilmoittavat asioita.
      Oikeat apostolit kirjoittavat jne.

Raamattua pitää tutkia ja tekstejä ja väitteitä pitää verrata keskenään.

Ei pidä hurahtaa pelkästään johonkin Paavaliin, jonka Jumala valheellisuuden takia heitti lopulta Saatanan haltuun kuritettavaksi lopun elämän ajaksi.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Raamatussakin se totuus on kätkettynä, peltoon kätketyn aarteen kaltainen.

• Anonyymi

Valhetta pukkaa tuokin kirjoittaja. Vaikuttaa helluntailaiselta kun näin kirjoittaa Raamattupalstalle:

Konteksista käy ilmi että Pietari julistaa Israelille, ei pakanoille.
      -----------------------------------------------------------------------------------

Kuulijoina oli sekä juutalaisia että pakanoita. Raamatun mukaan parisenkymmentä eri kieliryhmääkin oli koolla kuulemassa Pietarin ja muiden oikeiden apostolien puhetta he.luntaina.

Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
      Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
      Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
      Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
      kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

• Anonyymi

Jeesus käski oikeita apostoleita kastamaan kaikki kansat eli kaikki maapallon ihmiset omikseen ja sitten opettaa heille käksyt.
        Ei siinä tehty mitään eroa juutalaisen ja pakanan välillä.
        Kaikki ovat syntisiä Jumalan edessä ja tarvitsevat kasteen syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.

Matt.28

Jaak. 2:9

Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi.

• Anonyymi

Äläpäs valehtele.

Apostolien teot 2:5
        "Ja Jerusalemissa asui JUUTALAISIA, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on."

Nuo miehet tunsivat kirjoitukset ja Israelin Jumalan. Roomalainen ei tunne kirjoituksia ellei ole käännynnäinen, mikä taas tekee hänestä juutalaisen. Jos ei tunne kirjoituksia ei ymmärrä mistä Pietari puhuu. Pietari lainaa kirjoituksia niin paljon ja vain juutalaisuuteen kääntyneet ihmiset saattoivat siksi ymmärtää mistä puhuttiin ja uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläpäs valehtele.

Apostolien teot 2:5
        "Ja Jerusalemissa asui JUUTALAISIA, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on."

Nuo miehet tunsivat kirjoitukset ja Israelin Jumalan. Roomalainen ei tunne kirjoituksia ellei ole käännynnäinen, mikä taas tekee hänestä juutalaisen. Jos ei tunne kirjoituksia ei ymmärrä mistä Pietari puhuu. Pietari lainaa kirjoituksia niin paljon ja vain juutalaisuuteen kääntyneet ihmiset saattoivat siksi ymmärtää mistä puhuttiin ja uskoa.

Älä valehtele. Ei ne kaikki olleet mitään Juutalaisia, jotka oli Jerusalemissa helluntaina.

On mahdollista, että apostolit puhuivat omalla äidinkielellä ja Pyhä Henki (Tuliset Kielet)
        Muutti puheen kuulijan ymmärtämälle kielelle.

Nykysin sama tehdään isoissa kokouksissa tietokoneiden avulla ns. simultaanitulkkauksen avulla.

Kuulijat kuulevat puheen omalla äidinkielellä ja vaikutelma on, että puhuja puhuu kunkin kuulijan äidinkielelllä.

Mikäli kaikki apostolit olisivat puhuneet omat saarnansa perättäin kymmenillä vierailla kielillä, niin siihen touhuun ei olisi yksi päivä riittänyt. Ja kun saman päivän aikana vielä kastettiin 3000 ihmistä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä valehtele. Ei ne kaikki olleet mitään Juutalaisia, jotka oli Jerusalemissa helluntaina.

On mahdollista, että apostolit puhuivat omalla äidinkielellä ja Pyhä Henki (Tuliset Kielet)

Nykysin sama tehdään isoissa kokouksissa tietokoneiden avulla ns. simultaanitulkkauksen avulla.

Kuulijat kuulevat puheen omalla äidinkielellä ja vaikutelma on, että puhuja puhuu kunkin kuulijan äidinkielelllä.

Mikäli kaikki apostolit olisivat puhuneet omat saarnansa perättäin kymmenillä vierailla kielillä, niin siihen touhuun ei olisi yksi päivä riittänyt. Ja kun saman päivän aikana vielä kastettiin 3000 ihmistä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.

Jerusalemi oli kansainvälinen kaupunki, eikä ne kaiki Kristityiksi kastetut mitään Juutalaisia olleet.

Filippus kastoi Etiopialaisen hoviherran.

Ap. t. 8:34

Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"

Ap. t. 8:36

Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"

Ap. t. 8:37

Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

Ap. t. 8:38

Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

Ap. t. 8:39

Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois. Hoviherra ei enää nähnyt häntä mutta jatkoi iloisena matkaansa.

Raamatun alkuperäisiin kirjoituksiin on kirkolliskokouksissa lisäilty kaikenlaista, kuten hoviherran uskontunnustua, mitä ei ole ollenkaan kaikista vanhimmista säilyneissä kirjoituksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jerusalemi oli kansainvälinen kaupunki, eikä ne kaiki Kristityiksi kastetut mitään Juutalaisia olleet.

Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"

Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"

Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois. Hoviherra ei enää nähnyt häntä mutta jatkoi iloisena matkaansa.

Raamatun alkuperäisiin kirjoituksiin on kirkolliskokouksissa lisäilty kaikenlaista, kuten hoviherran uskontunnustua, mitä ei ole ollenkaan kaikista vanhimmista säilyneissä kirjoituksissa.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoviherra oli juutalainen. Taas jätit tahallasi kontekstin pois:

Apostolien teot 8:27
        "Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan."

Sinun tulisi hävetä tuota piittaamattomuuttasi totuudesta. Jerusalemiin rukoilemaan tulija on juutalaisuuteen kääntynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan."

Sinun tulisi hävetä tuota piittaamattomuuttasi totuudesta. Jerusalemiin rukoilemaan tulija on juutalaisuuteen kääntynyt.

...
        Tai juutalainen joka on päässyt muualla korkeaan asemaan. Ei ole niin harvinaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israelissa ja Jerusalemissa oli monenlaista ihmisiä ja uskonnollista toimintaa, oli erialisia uskonsuuntia, erilaisia lahkolaisia, oli fariseuksia, saddukeuksia, ja vaikka mitä rukoilijoita ihan samalla tavalla kui nytkin.
        Jerusalemissa rukoilu ei tarkoita, että on aito Juutalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käännynnäinen ei ole aito Juutalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israelissa ja Jerusalemissa oli monenlaista ihmisiä ja uskonnollista toimintaa, oli erialisia uskonsuuntia, erilaisia lahkolaisia, oli fariseuksia, saddukeuksia, ja vaikka mitä rukoilijoita ihan samalla tavalla kui nytkin.
        Jerusalemissa rukoilu ei tarkoita, että on aito Juutalainen.

Miksi luulet että Pyhä Henki mainitsee tuon rukoilemassa käymisen, ihanko kerronnan takia vaan? Vai onko Jumala sellainen ettei sano yhtään turhaa sanaa? Eunukki luki sitä paitsi kirjoituksia.

Paavali julisti Jeesusta myös ihmisille joilla ei ollut mitään käryä kirjoituksista. Tänäkään päivänä iso osa ihmisistä ei tunne kirjoituksia.

Onko sinulla kommentoitavaa muihin ristiriitoihin? Ei nämä kastetta koskevat jakeet ole ainoat. Kiinnostaako sinua edes mikään muu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Ei ne kaikki olleet mitään Juutalaisia, jotka oli Jerusalemissa helluntaina.

Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?"

Juutalaisia oli levittäytynyt useisiin eri maihin. Jerusalemiin juhlille tulivat myös toisen ja kolmannen polven juutalaiset, joista osa oli kadottanut hebrean kielen taidon ulkomailla eläessään.
        Apostolit puhuivat eri kielillä. Ei kyse ollut mistään simultaanitulkkauksesta.
        Yksi apostoli puhui yhtä kieltä, toinen toista jne.
        Apostoleja oli 11 ja täydennyksenä vielä 12. myös. Näin he voivat samanaikaisesti puhua 12 eri kieltä.
        Kun "puhujanpöntöt" ovat erillään toisistaan, niin jokaisen ympärille kerääntyi ko kielen kuulijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jerusalemi oli kansainvälinen kaupunki, eikä ne kaiki Kristityiksi kastetut mitään Juutalaisia olleet.

Filippus kastoi Etiopialaisen hoviherran."

Etiopiassa oli erittäin vahva juutalainen usko aina Saban kuningattaren vierailusta lähtien.

Etiopian valtiovarainministeri oli tullut Jerusalemiin pyhiinvaellusmatkalle.
        Filippos auttoi tämän juutalaiseen uskoon hyvin perehtyneen etiopialaisen ymmärtämään kirjoituksia syvällisesti Jeesuksen tehtävää myöten.

Kun etiopialainen tunnusti uskovansa Raamatun sanaan ja Jeesukseen, niin Filippos kastoi hänet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...
        Tai juutalainen joka on päässyt muualla korkeaan asemaan. Ei ole niin harvinaista.

"Tai juutalainen joka on päässyt muualla korkeaan asemaan. Ei ole niin harvinaista."

Etiopiassa oli erittäin vahva juutalainen usko.
        Tänäkin päivänä tämä ns koptilainen kirkko on vahva siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tai juutalainen joka on päässyt muualla korkeaan asemaan. Ei ole niin harvinaista."

Etiopiassa oli erittäin vahva juutalainen usko.
        Tänäkin päivänä tämä ns koptilainen kirkko on vahva siellä.

Kiitos näistä tarkennuksista. Mukava kohdata täällä muita jotka tutkivat kirjoituksia tarkoin ja huomaavat nämä Pyhän Hengen meille jättämät yksityiskohdatkin. Meidän Jumalamme ja Herramme, Jeesus Kristus, ei turhia puhele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jerusalemiin rukoilemaan tulija on juutalaisuuteen kääntynyt."

Etiopiassa oli oma joka seurasi Vanhan Testamentin opetuksia.
        Eli uskonnoltaan olivat miltei juutalaisia.

Ilmeisesti Saban kuningattaren Israelin vierailun seurauksena Salomon vieraana. hänellä oli varmastikin suuri valtuuskunta mukanaan. opiskelivat varmaankin mahdollisimman paljon kaikkea mitä Israelista kannatti viedä tuliaisina kotiin mm uskonto ja paljon muuta sivistystä.

• Anonyymi

Luulisitko menevän pitkälti luoda oma todistus omasta olosta?

• Anonyymi

Helluntailaistet lukevat Etiopialaisen eunukin kastetapusta ja huudahtavat voitonriemuisasti, ei mainittu lapsia kastetun!

• Anonyymi

Juutalaisten käännynnäisistä käyttämä hepreankielinen sana tarkoittaa vierasta, muukalaista.

• Anonyymi

Muunmaalaiset, kuten sotasaaliina saadut perheet lapsineen kastettiin proselyyttikastelle eli käännynnäiskasteella juutalaiseen uskoon paljon ennen Johanneksen ja Jeesuksen aikaa.
      Myös vavaut kastettiin käännynnäiskasteella. Pojat ja miehet lisäksi ympärileikattiin.

2. Moos. 30:18

Sinun pitää myös tekemän vaskisen pesoastian, vaskijalan kanssa, pesemistä varten: ja sen pitää sinun asettaman seurakunnan majan ja alttarin vaiheelle, ja paneman siihen vettä.

Pesoastiasta eli kasteastiasta ammennettiin vettä, ei sinne ketään kokonaan painettu sitä vettä saastuttamaan.

Ympärileikkauksen määräys koski muitakin kuin Juutalaisia.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

• Anonyymi

1. Moos. 17:12

Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

3. Moos. 12:3

Ja kahdeksantena päivänä ympärileikattakoon pojan esinahan liha.

Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina.

Ympärileikkaamaton piti kivittää kuoliaaksi, koska ei kuulunut liittoon Jumalan kanssa.

1. Moos. 17:14

"Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

• Anonyymi

Pesoastiasta eli kasteastiasta ammennettiin sitä synneistä puhdistavaa vettä. Peson eli kasteen vesi oli Jumalan siunaamaa vettä.

Niin piti tehä jopa Leeviläisten pappien pojille 1 kk ja sitä vanhemmpille, jotta heillä oli mitän asiaa menä Ilmestysmajan läheisyyteen isiensä kanssa, koska Jumala oli läsnä siellä.
        Syntinen ihminen kun kuolee Jumalan läheisyydessä.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."...

Miehiltä lisäksi ajettiin hiukset ja ihokarvat Leeviläisen papin ulkoiseksi tunnusmerkiksi, mutta ei tietenkään poikalapsilta.

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

• Anonyymi

"Pesoastiasta eli kasteastiasta ammennettiin vettä, ei sinne ketään kokonaan painettu sitä vettä saastuttamaan."

Nämä pesut koskivat pappeja, kun he menivät pyhäkköön suorittamaan jumalanpalvelussa ns pyhässä.
        Tavallinen kansa uhrasi syntiuhrinsa, kiitosuhrinsa jne alttarin luona.

• Anonyymi

"Pesoastiasta eli kasteastiasta ammennettiin vettä, ei sinne ketään kokonaan painettu sitä vettä saastuttamaan."

Eipä tainnut uhrialttarin ja pyhäkön välillä oleva vaskiallas olla tavallisen kansan kastamista varten. Ne tehtiin muualla.
        Se oli pappien virkaanasemisseremonioita varten.
        Samoin papit aamuin illoin ennen pyhässä tehtävää palvelusta peseytyivät altaan luona.

• Anonyymi

Mitä Paavali julistaa ja kenestä hän julistaa.

Roomalaiskirje:
      1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
      1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
      1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
      1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
      1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
      1:6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
      1:7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

Kolossa: 1:14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
      1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
      1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
      1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
      1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.

Paavali julistaa Jeesuksen evankeliumia teologiselta pohjalta, yhtä Jeesuksen opetuksen kanssa.

• Anonyymi

Pyritkö saamaan anteeksi antamalla muille anteeksi vai annatko muille anteeksi koska olet saanut anteeksi?

Pitäydytkö lakiin vai turvaatko yksin armoon?

Rukoiletko tietäen mitä rukoilla ja saat aina vastauksen, vai rukoiletko tietämättä ja saat toisinaan vastauksen?

Seuraatko Jeesuksen maanpäällistä vaellusta ja noudatat lakia, vai hänen ilmoitustaan Paavalin kautta? Jeesus on toki täydellisyyden esimerkki, mutta valitettavasti moni luulee uskovana kykenevänsä seuraamaan Jeesusta lain mukaan, käskyjä pitämällä. Kaikkien käskyjen pitäminen kun oli yksi Jeesuksen saavutuksista.

• Anonyymi

Paavali oli kova valheltelija, julisti omia oppejaan. Julisti lait kumotuksi, ja syötti pelkkään vapaan rakkauden oppia, johon hellariliikkeen perustajat Parhami ja Olsneni tarttuivat kiinni. Molemmat vietiin vankilaan niistä häpeällisistä Asusinkadun hengen teoista.

Ei Jeesus mitään lakeja kumonut, vaan toteutti lakien käskyt ja profetioitten ennustukset.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.

Paavalin valheellisuuden takia Jumala heitti hänet Saatanan kuritettavaksi lopun elämän ajaksi.

Room. 3:7

Paavali: "Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Jeesuksen lähettämät oikeat profeetat eivät ole Paavalin kaltaisia valhettelijoita, vaan lainopettajia.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli kova valheltelija, julisti omia oppejaan. Julisti lait kumotuksi, ja syötti pelkkään vapaan rakkauden oppia, johon hellariliikkeen perustajat Parhami ja Olsneni tarttuivat kiinni. Molemmat vietiin vankilaan niistä häpeällisistä Asusinkadun hengen teoista.

Ei Jeesus mitään lakeja kumonut, vaan toteutti lakien käskyt ja profetioitten ennustukset.

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Paavalin valheellisuuden takia Jumala heitti hänet Saatanan kuritettavaksi lopun elämän ajaksi.

Paavali: "Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Jeesuksen lähettämät oikeat profeetat eivät ole Paavalin kaltaisia valhettelijoita, vaan lainopettajia.

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

Hälytyskellojen pitäisikin soida aina kun ihminen ei puhu muusta kuin Paavalin opeista.

Sillä Paavalista tuli väkevä eksytyksen keulahahmo. Jonkunhan sen väkevän eksytykset opit piti sinne Raamattuun kirjoittaa, eihän se Jumalan lähettämä lopun ajan eksytys muuten mikään väkevä ja raju eksytys olisi, jos sitä ei sieltä Uudesta Testamamentista löytyisi.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"

Ap. t. 16:17

Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

Ap. t. 19:13

Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hälytyskellojen pitäisikin soida aina kun ihminen ei puhu muusta kuin Paavalin opeista.

Sillä Paavalista tuli väkevä eksytyksen keulahahmo. Jonkunhan sen väkevän eksytykset opit piti sinne Raamattuun kirjoittaa, eihän se Jumalan lähettämä lopun ajan eksytys muuten mikään väkevä ja raju eksytys olisi, jos sitä ei sieltä Uudesta Testamamentista löytyisi.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"

Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".

Hellarit ja muut anabaptistit lisäilevät niitä uskoontulon oppejaan jokaisen jakeen eteen ja perään.

Edes sanan vastaanottaminen ei tarkoita mitään lahkolaisten uskoon kääntymistä ja tuloa.

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Käännyttämällä ja ihmisen tekemällä omalla uskonratkaisuilla harhaoppiseen uskonlahkoon, ihminen saadaan sitomaan itse itsensä sen lahkon oppeihin ja henkeen mukaan.

Raamattu varoittaakin ns. vapaiden suuntien uskonlahkoista, niihin sotkeentumsesta.

2. Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Paavali oli kova valheltelija, julisti omia oppejaan. Julisti lait kumotuksi, ja syötti pelkkään vapaan rakkauden oppia,"

Ei Paavali julistanut omia oppejaan, eikä ollut mikään valehtelija.
        Eikä Paavali kumonnut lakeja. Siihen hänellä ei ollut valtuuksia.

Paavali opetti sitä, että temppelin eläinuhrit, tavallinen ympärileikkaus ym, ym eivät voi ilmistä pelastaa.
        Pelastaa voi vain usko Jeesuksen uhrikuolemalla hankkimaan syntien sovitukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mee honkkeli muualle valehtelemaan.

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumi: 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Jeesus on meidän vanhurskautemme, hän täytti lain meidän puolestamme. Se on Jumalan antama vanhurskaus, lahja syntinsä tunustavalle syntiselle ilman ansioita.

Room: 6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! 6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? 6:17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,

Hesekiel: 11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, (tässä laki täyttyy rakkaudessa ja totuudessa)

Näin on syntynyt uusi luomus. Aamen!
      Kiittäkää Jumalan lahjasta!

• Anonyymi

Laki annettiin synnin tunnistamista varten, joka tekkee kaikista syntisiä: Kaikki on Jumalan kirkkautta vailla.
      Kolossalaiskirje: 2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
      Matteuksen evankeliumi: 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      Jeesuksen päälle pistettiin kaikki synnit. Jumalan Karitsa joka pois Ottaa maailman synnin.

Näin syntyi Jumalan valmistama lahja evankeliumi, ilman ansioita syntiselle syntinsä tunnustavalle yksin armosta Jeesuksen tähden.

• Anonyymi

Paavali opettaa harhaoppeja. Paavali oli Jumalan valittu ase väkevän eksytyksen aikaansaamiseksi.

Ei Jumalan säätämiä lakeja ole pyyhitty pois, pieninkään lain piirto ei ole kadonnut.

Jeesusta meidän on uskominen , ei mitään Tarsolaista murhamiestä.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali opettaa harhaoppeja. Paavali oli Jumalan valittu ase väkevän eksytyksen aikaansaamiseksi.

Ei Jumalan säätämiä lakeja ole pyyhitty pois, pieninkään lain piirto ei ole kadonnut.

Jeesusta meidän on uskominen , ei mitään Tarsolaista murhamiestä.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Jumalan säätämien Lakien väittäminen kumotuiksi johtaa ihmiset väärään rauhaan.
        Sitä se Saatana tahtoo puhumalla pelkästä ihmisen vapaasta tahdosta ja vapaasta rakkaudesta.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan säätämien Lakien väittäminen kumotuiksi johtaa ihmiset väärään rauhaan.
        Sitä se Saatana tahtoo puhumalla pelkästä ihmisen vapaasta tahdosta ja vapaasta rakkaudesta.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.

Ilmestyskirja puhuu tulevaisuuden tapahtumista ja vaatimuksista.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Jumalan lait ja asetukset ovat voimassa tuhatvuotise valtakunnan loppuun asti. Se tulee molelle yllätyksenä.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Maan päällä vietetyn tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen vasta lait ja asetukset kumotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Jumalan lait ja asetukset ovat voimassa tuhatvuotise valtakunnan loppuun asti. Se tulee molelle yllätyksenä.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Maan päällä vietetyn tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen vasta lait ja asetukset kumotaan.

Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: "Opi tuntemaan Herra." Silloin he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut..
        Vasta kun on luotu uudet taivaat ja uusi maa, silloin kaikki ihmiset täytetään Pyhällä Hengelllä. Ei se vielä ole tapahtunut.

Helluntaina Jerusalemissa kastettiin vedestä ja Hengestä vasta 3000 ihmistä.
        Syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. Sitä Jumalan kasteessa tekemää prosessia kutsutaan uudestisyntymiseksi vedestä ja Hengestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalan lait on voimassa niille ,jotka jain alla tuomitaan.
        Jeesuksen oma ei ole synnin ja kuoleman lain alla.
        Sitä vartenhan Jeesus saapui.

• Anonyymi

Paavali valehtelI törkeästi ja siksi Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko loppuelämän ajaksi.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Paavalin väitteet pitää aina verrata alkuperäisten Jeesuksen kanssa eläneinden apostolien kireisiin ja Jeesuksen omiin puheisiin ja Jumalan puheiden kanssa.

Mikäli eroavaisuuksia löytyy, niin silloin Paavalin väitteet pitää laittaa hyllylle.

Totuus on Raamatussa kätkettynä, kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen.

Siksi sana kehottaa tutkimaan kaikki mitä siellä lukee ja ne henget, mitkä ihmisiä villitsee ja viskoo selälleen maahan ja aikaiseksi niitä hurmosilmiöitä.

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

• Anonyymi

Kovastihan niitä erilaisia "uskoontuloja" ja valaistumisia uskon asioihin näyttää lahkoissa tapahtuvat agressiivisen käännyttämisen seurauksena.

2. Kor. 11:14

Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.

Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.

Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.

Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.

• Anonyymi

<<Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]<<<

Jeesus täytti lain meidän puolestamme, kun emme itse siihen pysty.
      Etkö tajua evankeliumia ja Jumalan suurta armoa, se on muuten syntiä ja kapinointia Jumalaa kohtaan, kun ette ota armoa uskossa vastaa ja tajua syntisyyttänne.
      Omavanhurskas nostaa itsensä jumalaksi, - se on harhaa itse saatanasta.

Heb: 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
      10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
      10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
      10:31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

Ellette tottele ette saa Jumalalta lahjaksi lihadydäntä, joka tekee teistä uuden luomuksen evakeliumin sanan kautta.
      Kiittäkää Herraa Hän on yksi vanhurskas ja Pyhä.

• Anonyymi

<< 23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.<<
      Nämä sanat Jeesus lausuu oma vanhurskaille jotka ei ota Jumalan tekemää ja lahjoittamaa armoa vastaan, vaa jotka luottavat omiin tekoihinsa. He nostavat itsensä jumalan kaltaiseksi. Se on syntiä ja kapinointia Jumalan lumista vastaa ja säätämistä vastaan, uskottomuutta Jumalan sanalle.

Jumalan luoma ihminen ei ole jumala.

Nämä ovat pelastettuja jotka on ottanut armon vastaan:
      Ilm: 15:3 Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.
      15:4 Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."

Huom! "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, ei puhuta ihmisten teoista, kaikki mitä ihmisellä on on Jumalan lahjaa ja kaikki kunnia kuuluu Jumalalle.

Eikö mene perille!? Armosta te olette pelastetut ette itsenne tähden j.n.e.

• Anonyymi

Jumalan lain ja käskyjen rikkojat ovat niitä "laittomuuden tekijöitä". Sehän on ihan selvä kohta.

Nehän on helluntailaisia, jotka seuraa villitseviä hurmoshenkiä pelkänParhamilaisen vapaan rakkauden innoittamana.

<< 23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan lain ja käskyjen rikkojat ovat niitä "laittomuuden tekijöitä". Sehän on ihan selvä kohta.

Nehän on helluntailaisia, jotka seuraa villitseviä hurmoshenkiä pelkänParhamilaisen vapaan rakkauden innoittamana.

Demoniset kaatovoimat anabaptisissa uskonlahkoissa saa tapahtuvat ihmeet ja tunnusteot hurmoslahkoissa aikaiseksi.

Mitäs muitakaan nämä on kuin anabaptistisia helluntailaisia?

Matt.7
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Ilm. 16:14

"Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä."

• Anonyymi

<<Jumalan lain ja käskyjen rikkojat ovat niitä "laittomuuden tekijöitä". Sehän on ihan selvä kohta.<<
      Kaikki on lain rikkojia ei ole ainuttakaan vanhurskasta Jumlan edessä, siksi tarvitsemme Jeesusen sovitusta , armoa, täydellistä työtä. sehän on selvä.

Kaikki on teeskenteleviä lain rikkojia, se laki osoittaa.
      Evankeliumista on kysymys.

• Anonyymi

Lahkolaiset ovat tietoisia laittomuuden tekijöitä, koska valehtelevat, että lait on kumottu ja nyt tehdään vaan niitä Parhamin vapaan rakkauden tekoja.

Jeesus piti lait voimassa ja tarkoitti, että kaikki lait ovat Jumalan rakkauden osoitusta. Ei niitä voi korvata ihmisen rakkaudella ja/tai seksillä, mitä sillä usein tarkoitetaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Lahkolaiset ovat tietoisia laittomuuden tekijöitä, koska valehtelevat, että lait on kumottu ja nyt tehdään vaan niitä Parhamin vapaan rakkauden tekoja.

Jeesus piti lait voimassa ja tarkoitti, että kaikki lait ovat Jumalan rakkauden osoitusta. Ei niitä voi korvata ihmisen rakkaudella ja/tai seksillä, mitä sillä usein tarkoitetaan.

Jeesuksessa Kristuksessa ei ole synnin eikä kuoleman lakia.
        Tämä pitäisi jo pikku vauvankin ymmärtää.
        Laki on niitä varten jotka lain alla tuomitaan.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Jeesuksessa Kristuksessa ei ole synnin eikä kuoleman lakia.
        Tämä pitäisi jo pikku vauvankin ymmärtää.
        Laki on niitä varten jotka lain alla tuomitaan.

Että mitenkä?

• Anonyymi kirjoitti:

Että mitenkä?

Lue uudelleen jos et ymmärrä

• Anonyymi

<<Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'<<<

He luotti omiin tekoihin, ei ottaneet Jumalan armoa vastaan.

• Anonyymi

23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. He luotti omiin tekoihin, ei ottaneet Jumalan armoa vastaan.

Omiin tekoihin luottaminen on Jumalan tahtoa vastaan, laittomuutta. Uskosta on kysymys.
        Ette luota Jumalaan. Epäusko on suurin synti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. He luotti omiin tekoihin, ei ottaneet Jumalan armoa vastaan.

Omiin tekoihin luottaminen on Jumalan tahtoa vastaan, laittomuutta. Uskosta on kysymys.

Etkö edes sitä käsitä?

Lakien vastainen teko on laittomuuden teko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla ei kysytä edes ihmisen uskosta yhtään mitään. Vain tekoja ja tekemättä jättämisiä selvitetään. Ihminen kun voi menettää sen uskonsa vaikka vakavassa sairaudessa tai aivovammassa.

Henkirikos on suurin synti. Murhamiehet eivät edes peri Jumalan valtakuntaa.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla ei kysytä edes ihmisen uskosta yhtään mitään. Vain tekoja ja tekemättä jättämisiä selvitetään. Ihminen kun voi menettää sen uskonsa vaikka vakavassa sairaudessa tai aivovammassa.

Henkirikos on suurin synti. Murhamiehet eivät edes peri Jumalan valtakuntaa.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

Kristillinen kaste on Jumalan pelastusteko, joka ei häviä mihinkään ihmisen vanhentuessa. Kaste on aina voimassa ajan rajan taakse asti.

1. Piet. 3
        " Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

Kristillinen pelastava kaste on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa.

Lahkoissa on käytssä anabaptistinen käännynnäiskaste, pelkkä vesikaste, mikä ei pelasta ihmistä yhtään mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö edes sitä käsitä?

Lakien vastainen teko on laittomuuden teko.

Väitätkö olevasi synnitön, siitä on kysymys.
        Synti tarvitsee sovituksen. Se teki Jeesus koko maailman puolesta.
        Teeskentelijät ovat synnittömiä isästä saatanasta.

• Anonyymi

<<Jaak. 2:20: Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?<<<
      Pelastus ei ole kiinni teoista
      Room: 4:4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
      4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;

4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
      Ilman uskoa teon motiivi on pakka ei rakkaudessa tehtyä pyyteettömyyttä.
      Tässä on orjan ja vapaan ero. Vapauteen meidät Jeesus vapautti.

• Anonyymi

Raamatun alkukielen mukaa sana usko tarkoittaa juuri tekemistä.

Tekemisestä irrallista pelastavaa uskoa ei ole edes olemassa.

Käännyttämällä kuulosta syntyvä päänusko on juuri sitä kuollutta uskoa, sama pätee kuulosta tulleeseen sydämen uskoon, sekin on mielen tason uskoa, eli päänuskoa aivoissa, mielenmuutosta "metanoia" -uskoa ihmisen psyyken tasolla.

Jenkkilän uskon huutokauppakeisarit ovat irrottaneet uskon irralleen uskon teoista. Tuotteistaneet uskon kauppatavaraksi. Jota myydään kuin mitäkin käteistä vastaan, ensimmiäinen, toinen ja kolmas kerta. Siellä on käsi pystysssä ja siellä.
        Maksuksi kelpaa vain käteinen.

Usko ja teot
        14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]

17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun alkukielen mukaa sana usko tarkoittaa juuri tekemistä.

Tekemisestä irrallista pelastavaa uskoa ei ole edes olemassa.

Käännyttämällä kuulosta syntyvä päänusko on juuri sitä kuollutta uskoa, sama pätee kuulosta tulleeseen sydämen uskoon, sekin on mielen tason uskoa, eli päänuskoa aivoissa, mielenmuutosta "metanoia" -uskoa ihmisen psyyken tasolla.

Jenkkilän uskon huutokauppakeisarit ovat irrottaneet uskon irralleen uskon teoista. Tuotteistaneet uskon kauppatavaraksi. Jota myydään kuin mitäkin käteistä vastaan, ensimmiäinen, toinen ja kolmas kerta. Siellä on käsi pystysssä ja siellä.
        Maksuksi kelpaa vain käteinen.

Usko ja teot
        14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]

17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä ihmisen uskoa, koska se on ihmisen eläissä realisoitunut ihmisen tekoihin, joiden perusteella tuomio tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä ihmisen uskoa, koska se on ihmisen eläissä realisoitunut ihmisen tekoihin, joiden perusteella tuomio tulee.

Jeesuksen tuntijoita ja omasta uskosta todistajia kyllä piisaa. Omat uskon todistukset ovat yhtä tyhjän kanssa.

Pahat henget uskoo, vapisee ja kaatuilee ja tuntee Jeesuksen ja todistaa Paavalin puheilla.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei tule.... Pelastus on Uskosta Jeesukseen Kristukseen.
        Ne työt ovat sitten hedelmää Kristuksessa eli kukin omalla paikallaan omassa tehtävässään.

• Anonyymi

Paavali oli todella kiero mies. Ei ihme, että Jumala heitti hänet Saatanan kuritettavaksi.

Room. 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Jeesus ei kumonnut lakeja, ne ovat voimassa kunnes taivas ja maa katoaa Jeesuksen mukaan.

Paavali kumosi lait omilla valtuuksillaan, että lait on kumottu, mutta ajoi hiukset pois ja meni tekemään nasiirilupausta, eli ehdotonta lain noudattamista kannatti.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][ [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

Korintin kaupunki koitui Paavalin kohtaloksi.

-hurmoskielet, Delfoin oraakkelin matkiminen, selittäjät käyttöön glossollialle
      -valehtelu, ei pitänyt sitä syntinä ollenkaan
      -kirjeen kirjoitus Roomaan, tunnustaa, että valehtelee
      -Saatanan kuritettavaksi joutuminen

• Anonyymi

Jumala vetää oman Henkensä ihmisestä pois kun heittää Saatanan kuritettavaksi.

Näi kävi kuningas Saulille ja samoin kävi Paavalille. Jumala ei katso henkilöön eikä asemaan.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Täyttä valhetta kirjoitat alusta loppuun ja syy kun et ymmärrä lukemaasi.

• Anonyymi

Te uskotte tekemiseen Ette Jumalan ilmoitukseen.
      Ette usko Jumalan lupaukseen ja Jumalan sanaan,
      Kääntyminen tarkoittaa ottaa Jumalan ilmoitus vastaan, se muuttaa sisäisesti luonteen, olemuksen ja silloin ottaa uskon todesta vastaan, syntyy uusi luomus.
      Fariseukset luotti omiin tekoihin kute tekin, jotka ylennätte itsenne vanhurskaaksi jumalaksi omista töistänne.
      Ihmisen vanhurskaus on Taivaassa Jeesus Kristus ulkopuolella, Isän oikealla puolella.
      Amosta pelastus tulee ei itsestänne että kerskaisitte.

Fariseukset on isästä saatanasta ja aina Jeesusta vastaan, koittaa mitätöidä Jumalan pelastussuunnitelman: vanhurskaus uskon kautta ilman tekoja.

• Anonyymi

Mitä teki ristin ryöväri kun tunnusti syntinsä ja otti armon vastaa ja uskoi. Mitä?

• Anonyymi

Uskoi Jeesukseen. Hän, otti vastaan messiaan niinkuin Israelin kuului. Hän ei uskonut Jeesuksen sovitustyöhön eikä hänen ylösnousemukseen, toinen ei ollut vielä valmis eikä toinen tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskoi Jeesukseen. Hän, otti vastaan messiaan niinkuin Israelin kuului. Hän ei uskonut Jeesuksen sovitustyöhön eikä hänen ylösnousemukseen, toinen ei ollut vielä valmis eikä toinen tapahtunut.

Kun todella uskoo Jeesukseen niin siinä sovitus työ mukana. Se on sovittu jo ennen aikoja ja annettu Abrahamille lupaukseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettei vai ole fariseus kysymyksessä ja vihaamassa Jeesusta, Jumalaa.
        Jumala lupasi.
        Jolla ei ole Poikaa ei ole Isääkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...
        Iankaikkisuudesta katsoen toki Jumalan teot ovat olleet valmiit maailman perustamisesta asti, mutta koska Jeesuksen kuolemaa meidän sijastamme ei vielä oltu ilmoitettu lihassa, kuten Paavali sen ilmoitti, ryöväri ei voinut uskoa siihen. Mutta hän uskoi että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. Se riitti pelastukseen hänen kohdallaan. Hän uskoi Jeesukseen sellaisena kuin hän oli itsensä siihen mennessä ilmoittanut. Samoin meidän tulee uskoa Jeesukseen nyt saadun ilmoituksen mukaaan.

• Anonyymi

Luuk. 5:24

Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään parantaa ja pelastaa (sama sana) keitä hän vain tapasikin matkoillaan.
        -syntinen nainen
        -sokea mies
        -lapset
        -ristinryöväri
        -monta muuta ihmistä, joita ei edes tuntenut

Luuk. 8:46

Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta".

Voima on pelastava, parantava ja uskon Hengen antava Pyhä Henki.

Luuk. 18:15

Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.

"Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa. [Matt. 18:6-9; Luuk. 17:1,2 : 5. Moos. 13:6]

----

Kristillisen kasteen aika ja Jeesukse pnelastava kosketus kuolea ja veren osallisuuteen
        kasteessa alkoi vasta hellunaina, kun 3000 ihmistä pelastui, sai synnit anteeksi ja syntyi uudeksi kasteessa vedestä ja Hengestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...
        Iankaikkisuudesta katsoen toki Jumalan teot ovat olleet valmiit maailman perustamisesta asti, mutta koska Jeesuksen kuolemaa meidän sijastamme ei vielä oltu ilmoitettu lihassa, kuten Paavali sen ilmoitti, ryöväri ei voinut uskoa siihen. Mutta hän uskoi että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. Se riitti pelastukseen hänen kohdallaan. Hän uskoi Jeesukseen sellaisena kuin hän oli itsensä siihen mennessä ilmoittanut. Samoin meidän tulee uskoa Jeesukseen nyt saadun ilmoituksen mukaaan.

Tässä on jo esikuvallinen ilmoitus: 1.Mooseksen kirja: 3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...

Raamatussa uskominen ei ole pelkkää totena pitävää uskomista, vaan siihen liittyy totteleminen mitä käsketään tekemään. Usko tulee eläväksi ja todeksi vasta tekemisen kautta. Usko ilman tekoja on kuollut, sanoo sana.

Lyydiakin uskoi, että kasteessa synnit pestään pois ja saadaan se uskon Henki lahjaksi, te ja teidän lapset pitää kastaa heti Kristityiksi. Sen sanoman hän uskoi todeksi ja totteli kuulemaansa käskyä eli "otti vaarin" kuulemastaan puheesta ja kastekehotuksesta hoitaa heti koko perhekuntansa kastaminen Kristukseen Jeesukseen opetuslapsiksi.

Kristukseen kasteessa liitetyttyjä alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistis" ja Antiokiassa lisäksi Kristityiksi, koska heidät oli kasteessa Liitetty Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen uuden liiton jäseniksi.

Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa uskominen ei ole pelkkää totena pitävää uskomista, vaan siihen liittyy totteleminen mitä käsketään tekemään. Usko tulee eläväksi ja todeksi vasta tekemisen kautta. Usko ilman tekoja on kuollut, sanoo sana.

Lyydiakin uskoi, että kasteessa synnit pestään pois ja saadaan se uskon Henki lahjaksi, te ja teidän lapset pitää kastaa heti Kristityiksi. Sen sanoman hän uskoi todeksi ja totteli kuulemaansa käskyä eli "otti vaarin" kuulemastaan puheesta ja kastekehotuksesta hoitaa heti koko perhekuntansa kastaminen Kristukseen Jeesukseen opetuslapsiksi.

Kristukseen kasteessa liitetyttyjä alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistis" ja Antiokiassa lisäksi Kristityiksi, koska heidät oli kasteessa Liitetty Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen uuden liiton jäseniksi.

Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

<< Usko tulee eläväksi ja todeksi vasta tekemisen kautta. Usko ilman tekoja on kuollut, sanoo sana.<<
        Mutta ne on tehtävä Jumalalle rakkaudesta, pyyteettömästi, ei niin kuin robotti, eikä pakosta, - lahjaksi olette saaneet lahjaksi antakaa.
        Armosta te olette pelastetut, ei ole ristiriitaa Jakobin ja Paavalin välillä.

Usko on koko vakaumus ja teot on uskon todistus rakkauden hengessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotain sinä ymmärrät uskosta, mutta edelleen kuvittelet että sinulla on jotain lisättävää Jeesuksen täydellisyyteen. Jaakobin kirjeessä sanotaan että usko ilman tekoja on kuollut. Se on osoitettu Israelin kahdelletoista sukukunnalle.
        Lyydia oli rukoilemassa rukouspaikalla koska oli sapatti. Häntä kuvataan myös jumalaapelkääväiseksi. Ota huomioon että Apostolien tekojen aikana tapahtuu Israelin paatumus, Jumala kääntää kasvonsa pois Israelista, ja siksi Israel katosi olemattomiin kunnes se 1900-luvulla perustettiin jälleen. Vesikaste oli Israelille oleellinen. Mutta Efesolaiskirjeessä Pyhä Henki opettaa että on vain yksi kaste, ja se on kaste Kristukseen. Tuota kastetta ei voi ihminen tehdä, vaan Pyhä Henki sen tekee. Tuo kaste tekee ihmisen yhdeksi lihaksi Kristuksen kanssa. Uskovalle tulee Kristuksen mieli. Vesikaste ei muuta kenenkään mieltä mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotain sinä ymmärrät uskosta, mutta edelleen kuvittelet että sinulla on jotain lisättävää Jeesuksen täydellisyyteen. Jaakobin kirjeessä sanotaan että usko ilman tekoja on kuollut. Se on osoitettu Israelin kahdelletoista sukukunnalle.
        Lyydia oli rukoilemassa rukouspaikalla koska oli sapatti. Häntä kuvataan myös jumalaapelkääväiseksi. Ota huomioon että Apostolien tekojen aikana tapahtuu Israelin paatumus, Jumala kääntää kasvonsa pois Israelista, ja siksi Israel katosi olemattomiin kunnes se 1900-luvulla perustettiin jälleen. Vesikaste oli Israelille oleellinen. Mutta Efesolaiskirjeessä Pyhä Henki opettaa että on vain yksi kaste, ja se on kaste Kristukseen. Tuota kastetta ei voi ihminen tehdä, vaan Pyhä Henki sen tekee. Tuo kaste tekee ihmisen yhdeksi lihaksi Kristuksen kanssa. Uskovalle tulee Kristuksen mieli. Vesikaste ei muuta kenenkään mieltä mitenkään.

<<Tuo kaste tekee ihmisen yhdeksi lihaksi Kristuksen kanssa. Uskovalle tulee Kristuksen mieli. Vesikaste ei muuta kenenkään mieltä mitenkään.<<
        Vai että ihmisestä siis tulee Jumala?
        Hui hai!
        Jumalan luoma ihminen ei ole jumala. Eikä tule.
        Ilm: 15:3 Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.
        15:4 Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Tuo kaste tekee ihmisen yhdeksi lihaksi Kristuksen kanssa. Uskovalle tulee Kristuksen mieli. Vesikaste ei muuta kenenkään mieltä mitenkään.<<
        Vai että ihmisestä siis tulee Jumala?
        Hui hai!
        Jumalan luoma ihminen ei ole jumala. Eikä tule.

Ne jotka uskovat Jeesukseen, ovat tulleet yhdeksi hänen kanssaan:

Kolossalaiskirje 1:27
        ".... suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo."

Galatalaiskirje 2:20
        "... ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."

Roomalaiskirje 6:6
        "kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi ... "

Jumala on meissä jotka Kristukseen uskomme ja olemme laittaneet toivomme:

2 Korinttolaiskirje 13:5
        "Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta."

• Anonyymi

Monasti huomaa että näennäiset ristiriidat katoaa kun lukee pitemmän pätkän eikä irroita yhtä jaetta asiayhteydestään. Olen itse huomannut. Kaikkea en tosin ymmärrä ja Raamatun tuntijat tietävät paljon enemmän kuten Raamattu kannesta kanteen-sarja Radio Deillä.

• Anonyymi

Meidän jokaisen on hyvä ottaa Raamattu kouraan ja käydä sitä jae jakeelta läpi, niin voimme opettaa toisiamme ja tunnistaa kun meitä yritetään eksyttää. Ilmestyskirja on hyvä esimerkki kirjasta jota koko ajan yritetään tulkita mutta tulkitaan väärin. Jos keräisimme sen yksityiskohdat talteen, näkisimme missä kohtaa tulkitsijat menevät vikaan ja oppisimme samalla itsekin asioita. Pyhä Henki on paras opettaja.

• Anonyymi

Vanha konsti eksyttää on irrottaa jokin jae tai asia pois siitä yhteydestä mihin se kuuluu ja mitä aikaa se koskee ja keitä ihmisiä se koskee. Onko kyse erikoistapauksesta vai jostain yleisemmästä periaatteesta.

Ja sitten nämä selittäjät kun irrottavat yhden jakeen erilleen, niin alkaa valtava selitysten tulva tulla kun ne yrittää sillä jakeella perustella ja kikkailla oman lahkonsa oppeja.

• Anonyymi

Älä usko sellaisiin hokemiin, että pelastus otetaan vastaan ihmisen omalla uskolla.

Kääntyminen, engl. repent tarkoittaa syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä, jotta Jumala kasteessa pesee synnit pois ja lahjoittaa sen uskon Hengen. Pyhä uskon Henki otetaan tyhjään sydämeen, ei siellä saa olla valmiina mitään omaa uskoa eikä hurmoshenkiä valmiina asumassa. Oma usko on vain tulppa ja este Jumalan lahjojen saamiselle.

Ei sitä Jeesusta oteta vastaan millään ihmisen omilla päätöksillä. Hellarit pumppaa ihmisiin vierasta villitsevää henkeä niillä konsteillaan. Uskottelee, ihmiselle, että nyt sitä otit sen Jeesuksen sisällesi, kun epäpyhä villitsevä hurmoshenki valtaa ihmisen ja viskaa selälleen maahan. Sellaisia hurmoshengen vaikutuksia he kutsuvat pelastusvarmuudeksi ja henkiaksteiksi ja vaikka miksi taivasmatkoiksi.

Joh. 3:27

Johannes vastasi: "Kukaan ei voi ottaa mitään, ellei sitä anneta hänelle taivaasta.

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
      Meitä ja meidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa.

Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
      For the promise is unto you, and to your children

• Anonyymi

Hurmoslahkot ovat aikoja sitten hylänneet terveen kristinuskon ja Jumalan pelon ja vaihtaneet sen Jenkkilän lahkojen hurmoshenkiin.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmoslahkot ovat aikoja sitten hylänneet terveen kristinuskon ja Jumalan pelon ja vaihtaneet sen Jenkkilän lahkojen hurmoshenkiin.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Helluntailiikkeen perustajat sekä Amerikassa, että Suomessa ovat paljastuneet jumalattomiksi miehiksi, jotka teki häpeällisiä tekoja ja vietiin niistä vankilaan.

Ei Jumala sellaisia tyyppejä käytä mihinkään uusien kristillisten kirkkojen perustamiseen.

Muista hengistä ja voimista sellaisissa uskonlahkoissa on kysymys.

• Anonyymi

"Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.” (Luuk. 10:27)

Kun elää tämän puitteen sisällä niin kaikki on ok ja kaikki laki täyttyy.

Ainoa joka on täyttänyt lain on Jeesus Kristus, muiden täytyy turvautua armoon joka Jumala valmisti Jeesuksessa Kristuksessa Golgatan ristillä; armon evankeliumin.

Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Roomalaiskirje: 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Jumala hoitaa pelastuksen, ei siinä ihmisellä ole muuta osaa, kuin ottaa tahdossa vastaan. Ei pakota. Aamen!

• Anonyymi

Selityksiä piisaa enemmän ja vähemmän.

Jeesuksen itsensä sanoma on totta. Sitä ei ole vielä kukaan päässyt vääristelemään.

Jumalan säätämät lait ovat voimassa aina siihen asti kun taivas ja maa luodaan uudeksi maan päällä vietetyn tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.

Jeesuksen lähettämät oikeat profeetat ovat LAINOPETTAJIA.

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

• Anonyymi

Paavali pisti omiaan sekaan. Yritti kumota lait ja asetukset. Keksi erityisen ihmisiä eriarvoistavan armolahjaopin, josta Jeesus ei puhu yhtään mitään.

Tunnusti Roomalaisille aseveljilleen valehtelevansa Korintossa, jossa sen kirjeen kirjoitti ja sinne lähetti.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali pisti omiaan sekaan. Yritti kumota lait ja asetukset. Keksi erityisen ihmisiä eriarvoistavan armolahjaopin, josta Jeesus ei puhu yhtään mitään.

Tunnusti Roomalaisille aseveljilleen valehtelevansa Korintossa, jossa sen kirjeen kirjoitti ja sinne lähetti.

Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin, josta King James käännös käyttää nimitystä Saatanan demoni "The messenger of Sathan" -niminen henkiolento, jota ei otettu pois, vaikka sitä rukoili.
        Demoneilta puuttuu fyysinen ruumis siksi ne tarvitsevat ihmisen lihan ruumiin asuinpaikakseen.

Luuk. 11:24

Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että HÄN läksis minusta.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

Att denne måtte vika ifrån mig, därom har jag tre gånger bett till Herren.

Sen ihmisen viimeiset elinvuodet tulevat pahemmiksi kuin aikaisemmat vuodet.

Näi kävi Paavalille ja kuningas Saulille.

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi

Luuk. 14:23

"Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selityksiä piisaa enemmän ja vähemmän.

Jeesuksen itsensä sanoma on totta. Sitä ei ole vielä kukaan päässyt vääristelemään.

Jumalan säätämät lait ovat voimassa aina siihen asti kun taivas ja maa luodaan uudeksi maan päällä vietetyn tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.

Jeesuksen lähettämät oikeat profeetat ovat LAINOPETTAJIA.

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

Ihan kuin sinä lakia noudattaisit. Ulkokultainen valehtelija olet.

• Anonyymi

Otapa tuosta selvä.
      Parempi kun ei avaa koko kirjaa.

• Anonyymi

Room. 10:20

Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".

• Anonyymi

Oikean uskon saa kun sitä noudattaa, se on todellisuutta antaa mitä Jumala lupaa.
      Siksi se on annettu.
      Luonnon lait ei muutu ne on jo valmiit, olosuhteet muuttuu joka hetki.
      Samoin on syyn ja seurauksen laki, se toimi niin henkisesti kuin fyysisesti.
      Teet tai olet tekemättä sillä on vaikutusta monee asiaan.

Onneksi Luoja Jeesus kaiken yläpuolella, ja antamassa armon sille joka syntinsä tunnustaa.

1.Korinttolaiskirje: 1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".

• Anonyymi

Viisaus ja tieto on Jumalasta, ei ne koskaan häviä. Noita sanontoja käytetään silloin kun halutaan puolustella omia vääriä väittämiä ja halutaan kumota oikea tieto ja viisaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viisaus ja tieto on Jumalasta, ei ne koskaan häviä. Noita sanontoja käytetään silloin kun halutaan puolustella omia vääriä väittämiä ja halutaan kumota oikea tieto ja viisaus.

Sananl. 8:5

Hankkikaa viisautta, te ymmärtämättömät, hankkikaa tietoa, te houkat!

Ps. 119:66

Anna minulle tietoa, anna oikeaa ymmärrystä, minä turvaan sinun käskyihisi.

Sananl. 1:29

Te vihasitte tietoa, ette halunneet totella Herraa.

• Anonyymi

Jeesus on Jumalan Poika, ei Jumala itse.

Luuk. 18:19

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näköjään etsitä totuutta vaan kohennetaan omaa typerää egoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näköjään etsitä totuutta vaan kohennetaan omaa typerää egoa!

Totuus on Jeesus itse. Jeesus on Tie, Totuus, Elämä.

Jeesus etsii ihmisen, ei ihminen voi löytää Jeesusta, koska Jeesus on taivaassa ja ihminen on maan päällä.

Väärästä paikasta, vaikka jostain hurmoslahkosta voit etsiä Jeesusta vaikka koko ikäsi, mutta ei siellä mitään Jeesusta ole. Saatana siellä on ja henkimaailma, hurmoshenget ja molotuksen henget odottamassa että menet sinne ja annat kaataa itsesi lattialle selälleen, silloin se pedonmerkki käydään otsaasi painamassa, kun taju on kankaalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuus on Jeesus itse. Jeesus on Tie, Totuus, Elämä.

Jeesus etsii ihmisen, ei ihminen voi löytää Jeesusta, koska Jeesus on taivaassa ja ihminen on maan päällä.

Väärästä paikasta, vaikka jostain hurmoslahkosta voit etsiä Jeesusta vaikka koko ikäsi, mutta ei siellä mitään Jeesusta ole. Saatana siellä on ja henkimaailma, hurmoshenget ja molotuksen henget odottamassa että menet sinne ja annat kaataa itsesi lattialle selälleen, silloin se pedonmerkki käydään otsaasi painamassa, kun taju on kankaalla.

Älä valehtele!
        Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

Sana oli Jumala. Lue sanaa niin löydät totuuden ja siellä on aina Jeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä valehtele!
        Johanneksen evankeliumi:
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

Kyllä se sana siellä takana on logos, ei mikään Jeesus eikä Jumala.

Logos on järki, ymmärrys, viisaus tieto, mitä maailman luomisessa Jumala käytti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä valehtele!
        Johanneksen evankeliumi:

Eihän Jeesus mikään Jumala ole.

Luuk. 18:19

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

Raamatun mukaan oikea Kristinusko onkin uskomista, että Jeesus oli ihan tavallinen IHMINEN , ei Jumala.

1. Joh. 4:2

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

Jumala yksin loi taivaat ja maan ja kaiken mitä niissä on.

Ps. 90:2

Ennenkuin vuoret syntyivät ja sinä loit maan ja maanpiirin, iankaikkisesta iankaikkiseen olet sinä, Jumala.

Melkisedek oli siihen aikaan Jeesuksen edeltäjä, mutta ei osallistunut maailman luomiseen.

Jumalan omat sanat on Vanhassa Testamentissa.

Ne menevät edelle muiden kirjoittajien teksteistä.

Samoin Jeesuksen itsensä sanomat sanat menee edelle muiden kirjoittajien teksteistä.

Usko kannattaa perustaa Jumalan ja Jeesuksen sanoihin. Ei niiden tulkintoihin, joita muut Raamatun kirjoittajat esittävät.

Raamatussa kun saa puhua vapaasti paratiisin käärme, saatana, Jobin väärämieliset ystävät, valehteleva Paavali jne.
      Ei ne kaikki teksit ole mitään Jumalan sanaa, vaikka niin usein hurskastellan kun Raamattua käsissä heilutellaan.

• Anonyymi

Ut:n Jakeita on vielä väännelty ja käännelty kirkolliskokuksissa satojen vuosien perästä ja tehty kompromisseja eri näkenysten välille. Jopa täysin tuntemattomien ihmisten jälestäpäin tehtyjä kirjoituksia on lisätty evankeliumien perään niiden pidetämiseksi.

Kaikilla Jenkkilahkoilal on vielä omat pyhät kirjat ja novumivit, vartiotornit ja mormonin kirjat ja liittojen kirjat, mitä ne lukee.
        Lahkoilla on kirjalliset ohjeet, kuinka kristittyjen kanssa väitellään esim. kasteesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ut:n Jakeita on vielä väännelty ja käännelty kirkolliskokuksissa satojen vuosien perästä ja tehty kompromisseja eri näkenysten välille. Jopa täysin tuntemattomien ihmisten jälestäpäin tehtyjä kirjoituksia on lisätty evankeliumien perään niiden pidetämiseksi.

Kaikilla Jenkkilahkoilal on vielä omat pyhät kirjat ja novumivit, vartiotornit ja mormonin kirjat ja liittojen kirjat, mitä ne lukee.
        Lahkoilla on kirjalliset ohjeet, kuinka kristittyjen kanssa väitellään esim. kasteesta.

1. Moos. 1:1

Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. Markuksen evankeliumin loppuun on lisätty täysin tuntemattoman kirjoittajan satojen vuosien perästä kirjoittama teksti, joka laitetaan jopa Jeesuksen suusta lähteneeksi, mikä on täyttä valhetta.

Asiasta on varoitus v.-92 painoksessa ja siksi monet noihin harhaisiin lisäysteksteihin mielistyneet vihaavat tuota uusinta ja tarkinta Raamatun käännöstä.

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. Markuksen evankeliumin loppuun on lisätty täysin tuntemattoman kirjoittajan satojen vuosien perästä kirjoittama teksti, joka laitetaan jopa Jeesuksen suusta lähteneeksi, mikä on täyttä valhetta.

Asiasta on varoitus v.-92 painoksessa ja siksi monet noihin harhaisiin lisäysteksteihin mielistyneet vihaavat tuota uusinta ja tarkinta Raamatun käännöstä.

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Samanlainen jälkikäteinen lisäys on hoviherran uskontunnustus ennnen kastetta.

Ei sellaista ole alkuperäisissä kirjoituksissa. Kirkolliskokouksessa joku vahva taho on saanut sen sinne lisättyä, jotta sopisi paremmin oppeihin, joita hän edustaa.

Apt.8:37

37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

• Anonyymi

Totuus ja valhe on sekaisin Raamatussa.

Siksi Raamattua pitää tutkia perusteellisesti.

Mutta se totuus pitää etsiä ja kaivaa esiin sieltä Raamatusta, jossa on monenlaista viestiä eri tahoilta esitettynä.

Totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen.

• Anonyymi

"Tutkikaa kaikki" nevoo sana. Niin opit, henget kuin niiden esittäjät, naiset, miehet ja miehimykset.

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

• Anonyymi

Ettehän te usko tähän; siksi kun olette toisesta isännästä!

”Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi Neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Ja Pyhään Henkeen, pyhän katolisen Kirkon, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.”

Turha on tutkainta vastaan taistella.

• Anonyymi

Keskustelun aihe on Raamattu ja sen sadat eri kirjoittajat, mitkä siellä on saaneet puheenvuoron, kuka mitäkin sinne kirjoittanut. Käärme paratiisissa kielsi koko perisynnin, sitä tekee helluntailaiset vieläkin. Jobin väärämieliset ystävät ovat saanee sinne sivukaupalla tekstiä, Saatana keskustelee Jeesuksen kanssa Raamatun tulkinnoista, väärät profeetat puhuvat siellä ihan vapaasti, Jobin vaimo neuvoo kiroamaan Jumala ja tappamaan itsensä,
        Pietari kertoo, että alkuseurakunnassa yksi pariskunta tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi. Ruumiit haudattiin heti eikä tapausta ilmoitettu viranomaisille. Syy laitettiin Jeesuksen piikkiin.
        Pääepäilty lienee eräs Tarsolainen entinen murhamies, jolle ainakin ne tappohommat oli tuttuja entuudestaan. Ei ihme, että Jumalan heitti miehen sitten Saatanan kuritettavaksi.

• Anonyymi

<<hoviherran uskontunnustus ennnen kastetta.<<
      Vesi päähän lirahtaa sielu taivaaseen vilahtaa.
      Kaste ei takaa uudestisyntymistä,; miljoonia kastettuja ateistia on olemassa. Tämä kertoo kasteesta jotain.
      Ristin ryöväriä ei kastettu. Daavidilla oli Pyhä Henki.

• Anonyymi

Hellareiden vanhoja kikkoja sanoa, eihän sitä ristinryöväriä kastettu, eikä niitä lapsia kastettu kun Jeesus ne tapasi.

Valehtelevat helluntailaiset jättävät kertomatta, että Jeesus kuolemallaan teki sen kasteen merkityksen ja Kristittyjen yksi kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen ja noustua taivaaseen ja sieltä Jeesus lähetti kasteeseen veden lisäksi oman Henkensä ja sovintoveren osallisuuden.

Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        ---

Helluntailaisten hurmoskasteet ja selälleen lentämiset on Perkeleestä. Ne kannattaa kiertää kaukaa, ettei tule osalliseksi niistä. Niitä ei kannata edes katsella, niissä on paha henki mukana.

• Anonyymi

Helluntailaisten käännynnäiskaste on Mikve-pesu, joka tehdään lihan saastaisuuksien vuoksi menemällä kokonaan veden alle pesemään niitä saastaisuuksia pois.
        Parhami ja Olseni teki sitä ahkerasti, menivät paljuun piiloon pesemään itseään.

• Anonyymi

Jos raamatussa on heikkouksia ne ovat tahallaan siihen sisällytetty.

Jeesus siunasi tarkoin sanaa noudattavat sanoen pelastavansa heidät koetuksen hetkestä.
      Hän luotti sanaa noudattavan oppivan tuntemaan Jumalan.

Paavali ei sallinut sanaa tarkoin noudatettavan. Olkoon vaikka taivaan enkelin sanaa.
      Hän luotti ristiin ja kärsimykseen eli vanhurskauteen. Ne jotka kärsii eivät ole Perkeleestä vaan oppivat kärsimällä tuntemaan viisauden ja Jumalan pelon.

Raamatussa on satoja teemoja ja painotuksia ja näkökulmia. On sanaa pyhille, on vanhurskaille, on jumalattomille, on ihmisille, on saastaisille, on jopa enkeleille.

Ei raamattu kaikessa moninaisuudessa ole vajaa tai virheellinen. Pyhä Henki ja myöhemmät uskonnot toki paljon uudistavat raamatun loistavuutta ja uuttavat siitä kaiken irti.

• Anonyymi

Nythän on selvinnyt jälkikäteen, että koko helluntailiikkeen perustajat sekä Amerikassa että Suomessa oli jumalattomia miehiä, tekivät häpeällisiä tekoja, joista ne vietiin vankilaan.

• Anonyymi

<<Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?<<<

Kastettu on miljoonia ihmisiä, mutta uskoa ei ole syntynyt. Tärkeämpi on usko kun kaste.
      Uskon antaa Jumala mutta kasteen antaa syntinen ihminen. Tosi on!

• Anonyymi

Ei kaste pelasta vaan Jeesus pelastaa.

Matt: 19:25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
      19:26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".

• Anonyymi

Kristillinen yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko. Kasteessa Jumala pesee synnit pois perisynnin kadotustumio mukaanlukien. Ei sitä ihminen pysty omia syntejään pois pesmään millään omilla uskon julistuksillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillinen yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko. Kasteessa Jumala pesee synnit pois perisynnin kadotustumio mukaanlukien. Ei sitä ihminen pysty omia syntejään pois pesmään millään omilla uskon julistuksillaan.

Jenkkilahkojen strategia on käännyttää entuudestaan kristitty ihminen heidän omaan harhaoppiseen lahkouskoonsa. Ne on käännynnäisiä. Villitsevät hurmoshenget ovat mukana siinä touhussa.

Matt. 23:15

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

• Anonyymi

Nämäkään esimerkit eivät välttämättä sulje toisiaan pois. Jeesuksen inspiroima Uusitestamentti huokuu armoa. Armo sisältää myös ihmis persoonan yksilölliset näkemykset uskon asioista, vaikka Uudentestamentin sanoma on kristallinkirkas ja raikas. Näilläkin sivuilla persoonat saavat väittelyä aikaisiksi, vaikka ovat samaa mieltä. Maallinen rikosoikeuskin epäilee, että todistajat ovat sopineet asiat, jos kaikki kertovat näkemyksensä samalla tavalla. Näistä apostolien kertomuksista muodostuu rikas ja rehellinen kokonaisnäkemys tapahtumista. Älkää hyvät ihmiset vääristelkö Jumalan sanomaa.

• Anonyymi

Armo on vapauttava tuomio. Tehkää siis parannus. Mittaamaton on Herran rakkaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armo on vapauttava tuomio. Tehkää siis parannus. Mittaamaton on Herran rakkaus.

1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Uusi liitto alkaa kasteessa Jeesuksen opeuslapseksi. (Matt.28:18-20)

Jumalan sanassa on totuus. Ei missään Delfoin oraakkelin "enkelien kielissä", joita hurmoslahkoissa matkitaan.

• Anonyymi

Kaste ei toimi kun miljoonia kastettuja ateisteja. Usko täytyy olla ja pysyvä.
      Ja täytyy olla uskon sisäpuolella, muuten usko ei vaikuta olemiseen eikä tekemiseen.

• Anonyymi

Uskossa vahurskas saa elää,
      Ei ole kirjoitettu että kasteessa saa elää!

• Anonyymi

Ilman Kristittyjen yhtä kastetta ihminen ei ole Kristitty, eikä ikuisen elämän perillinen.

Ihminen ei syönyt ikuisen elämän antavasta puusta paratiisissa kun tuli perisynnin vuoksi sieltä karkotus pois.

Ikuisen elämän lahja saadaan, kun Jumala liittää ihmisen kasteessa Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Jenkkilahkot eivät ole tervettä Kristinuskoa.
        Lahkolaiset elää harhoissaan ja hurmoshenkien vallassa.

• Paavalin kirjoitukset on hienoja kirjoituksia ja kuten raamattu ilmoittaa niin Kristus antoi ne.
      Pinnalliset ja ymmärtämättömät kääntelevät niitä omaksi turmiokseen valheeksi.
      Otetaan lause sieltä ja toinen täältä ja liimataan ne muka kuin yhdeksi.
      Eikä ymmärretä Paavalin viisasta kirjoitustapaa .
      Paavali puhuu asian monelta puolelta läpi esim kuin olisi vt ihminen tai olisi juutalaisena tai olisi pakanana.
      Sitten lopussa tulee kirjoitukseen täyskäänne kun paljastetaan mitä on kun on Kristittynä ja Totuus asiassa.
      Voiko hienompaa ja viisaampaa kirjoitustapaa olla kuin Paavalilla. Todella mahtavaa.
      Yksi hienoimmista on Lain ja Armon selvittäminen .
      Se on monelle liian vaikea ,ellei ymmärrä paria perusasiaa joilla aukeaa kaikki salaisuuden lukot.

• Anonyymi

Paavalin ihannointi ja korottaminen on väärin. Paavali kylvi sen väkevän eksytyksen siemenet sinne puheidensa sekaan. Paavalilla oli erikoistehtävä sen tekemiseen. Samalla tavalla kuin apostoli Juudaksella oli erikoistehtävä.

Ei Jumala ilman syytä Paavalia heittänyt Saatanan kuritettavaksi lopun elämän ajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin ihannointi ja korottaminen on väärin. Paavali kylvi sen väkevän eksytyksen siemenet sinne puheidensa sekaan. Paavalilla oli erikoistehtävä sen tekemiseen. Samalla tavalla kuin apostoli Juudaksella oli erikoistehtävä.

Ei Jumala ilman syytä Paavalia heittänyt Saatanan kuritettavaksi lopun elämän ajaksi.

Juudas oli varas ja Paavali oli valehtelija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juudas oli varas ja Paavali oli valehtelija.

-92 käännös ja Svenska Bibeln 1917 sanoo, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen, valheellinen, lögnaktighet

-92

Svenska Bibeln 1917

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-92 käännös ja Svenska Bibeln 1917 sanoo, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen, valheellinen, lögnaktighet

-92

Svenska Bibeln 1917

Siksi eksyttäjät käyttävät juuri Paavalia avukseen, koska sieltä niitä valheen siemeniä löytyy.

Aina kannattaa olla varovainen, jos henkilö puhuu pelkistä Paavalin puheista ja väittämistä. Ja vielä selittää Paavalia Paavalilla ei toisilla Paavalin omilla väitteillä.

monikossa "kirjoituksia", tutkivat ja vertasivat asioita VT:n ilmoitukseen, mitä Herra sanoo...
        Jumala ei muutu miksikään, Jumalan sana pysyy, ei sitä voi joku Paavali muuksi muuttaa.

Ei ihminen voi Jumalan ikuisia totuuksia ja luonnetta muuksi muuttaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomaan ,että et edes ymmärrä mitä tuo...valheeni kautta lause tarkoittaa ???
        Luehan uudelleen ja pohdi mitä siinä lauseessa haetaan.
        Mieti ..

Paavali kertoi Jeesukselta saamansa tiedon.
        Se on täydellistä.
        Se on juuri huippu hyvää kun ihmiskunta sai Paavalille ja Pietarille ja Johannekselle tiedon siitä ,että NYT TESTAMENTTI ON OIKEUS KELPOINEN.
        Jeesus ei itse voinut kertoa eläessään ,koska silloin vielä testamentti ei ollut voimassa ,mutta kun Jeesus vuodatti veren , kuoli, nousi ylös kuolemasta niin TESTAMENTTI oli valmis kerrottavaksi koko maailmaan.
        Saatan kirjoittaa kirjan tästä aiheesta vielä sillä niin tärkeä se on koko Kristikunnalle

• Anonyymi kirjoitti:

-92

Svenska Bibeln 1917

Niin aika noloa jos et tajua ,mitä Paavali tuossa sanoo.
        Yritä edes.
        Se on eräs puhetyyli kuten hyperbola esim.
        Autan jos ymmärrys ei riitä , mutta yritä itse ensin niin ehkä opit ja kasvat.

• Anonyymi kirjoitti:

Siksi eksyttäjät käyttävät juuri Paavalia avukseen, koska sieltä niitä valheen siemeniä löytyy.

Aina kannattaa olla varovainen, jos henkilö puhuu pelkistä Paavalin puheista ja väittämistä. Ja vielä selittää Paavalia Paavalilla ei toisilla Paavalin omilla väitteillä.

monikossa "kirjoituksia", tutkivat ja vertasivat asioita VT:n ilmoitukseen, mitä Herra sanoo...
        Jumala ei muutu miksikään, Jumalan sana pysyy, ei sitä voi joku Paavali muuksi muuttaa.

Ei ihminen voi Jumalan ikuisia totuuksia ja luonnetta muuksi muuttaa.

Alkaa hävettää tuo sinun ns tietomääräsi.

• Anonyymi

Jeesus itse on perillinen, poika, ei Jeesus mitään testamentteja tehnyt.

• Anonyymi

Mitä perittävää sillä persaukisella hipillä olisi ollut.

• Anonyymi

Paavalista tuli ensimmäinen Moottoripyöräjengin perustaja , koska sai sen Saatanan enkelin elinkumppanikseen.

Paavalille ja kuningas Saulille kävi ihan samalla tavalla. Jumala ei katso henkilöön.

Job 4:18

Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

"hän" =Saatanan enkeli, jota King James -käännös kutsuu "The messenger of Sathan" -nimiseksi demoniksi.

• Anonyymi

Alkukielen sana "liitto" ei tarkoita testammenttia vaikka se niinkin on käännetty, vaan liittoa, mikä on sama asia kuin varma lahjalupaus.

On vanhoja liittoja ja uusia liittoja, jotka ovat Jumalan puolelta voimassa ikuisesti. Liittoja voi olla voimassa yhtä aikaa useita.

Vanhan liiton jäseneksi poika pääsi ympärileikkauksessa 8 pv. ikäisenä.
      Tyttölapsesta piti uhrata syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta liiton jäseneksi ja Jumalan lapseksi pääsemiseksi.

Uusi liitto alkaa kasteesta Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi. Uuden liiton vakuutena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Liitto on Jumalan yksipuolinen lupaus tehdä jotain, mikä on täysin varma asia.

• Anonyymi

Daavid teki Josafatin kanssa veriliiton. Sen merkiksi ja vakuudeksi hän antoi tälle oman sinettisormuksensa.

Uuden liiton vakuudeksi Jumala antaa kasteessa vakuudeksi ja sinetiksi oman Henkensä.

Hengen tuomat lahjat, hedelmät,ominaisuudet ovat:

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus ja puhtaus.

Ihmisen Pojan päivänä vihan enkeli näkee Hengen sinetin ja jättää ne ihmiset rauhaan, joilla on kasteen lahja Pyhä Henki, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

Silloin ei enää ketään ehditä kastaa Kristuksen omaksi ja Hengen lahjan saajaksi.

lue vertaus, viisaat ja tyhmät neitsyet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Daavid teki Josafatin kanssa veriliiton. Sen merkiksi ja vakuudeksi hän antoi tälle oman sinettisormuksensa.

Uuden liiton vakuudeksi Jumala antaa kasteessa vakuudeksi ja sinetiksi oman Henkensä.

Hengen tuomat lahjat, hedelmät,ominaisuudet ovat:

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus ja puhtaus.

Ihmisen Pojan päivänä vihan enkeli näkee Hengen sinetin ja jättää ne ihmiset rauhaan, joilla on kasteen lahja Pyhä Henki, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

Silloin ei enää ketään ehditä kastaa Kristuksen omaksi ja Hengen lahjan saajaksi.

lue vertaus, viisaat ja tyhmät neitsyet

Jumalan Henki liikkuu vetten yllä.

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Kristillinen yksi kaste, kolme todistajaa on oltava paikalla.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Saatana vie ihmisen erämaahan, missä ei ole vettä.

• Anonyymi

Vesi ei kasta ketään Jeesukseen eikä Jeesuksen kuolemaan. "Kastetut KRISTUKSEEN JEESUKSEEN", ei "me jotka olemme vedessä/vedellä kastetut". Uskova on "upotettu" Kristukseen. Siksi oikeat uskovat alkavat muistuttamaan Jeesusta, koska me olemme kastetut häneen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vesi ei kasta ketään Jeesukseen eikä Jeesuksen kuolemaan. "Kastetut KRISTUKSEEN JEESUKSEEN", ei "me jotka olemme vedessä/vedellä kastetut". Uskova on "upotettu" Kristukseen. Siksi oikeat uskovat alkavat muistuttamaan Jeesusta, koska me olemme kastetut häneen.

Ei Jeesusta haudattu upottamalla maakuoppaan. Jeesuksen hautaamistavasta ei saa upottamista tekemälläkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

upottaa ja kastaa on täysi eri sanat ja eri merkitys

Kristillisessä kasteessa ihminen tulee osalliseksi Kristuksen sovintokuolemasta ja ylösousemuksesta. Siksi kaste pelastaa ihmisen.

Room.6:3 " Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesukseen Kristukseen kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

upottaa ja kastaa on täysi eri sanat ja eri merkitys

Kristillisessä kasteessa ihminen tulee osalliseksi Kristuksen sovintokuolemasta ja ylösousemuksesta. Siksi kaste pelastaa ihmisen.

Room.6:3 " Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesukseen Kristukseen kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Kaste on Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle. Kaste on syntien pesu ja yhteenliittämistä Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen.

• Anonyymi

Jumala teki kasteessa liiton ihmisen kanssa.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kasteessa Jumala pesee synnit pois eli sovittaa ihmisen itsensä kanssa Kristuksen kuoleman ja ylösnousmuksen tähden ja siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto!

Uusi liitto alkaa kasteesta.

• Anonyymi

"Galatalaiskirje 5:4
      "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi, te olette langenneet pois armosta."

Matteus 5:19
      "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;
      mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.""

Ei näiden jakeiden välillä ole mitään ristiriitaa.
      Paavali puhuu siitä miten pelastutaan; omin teoin lain noudattamiseen turvautumalla se ei onnistu.
      Kyse on vanhurskauttamisesta.

Jeesus puhuu Raamatun Sanan opettamisesta, mutta ei siitä, että lain avulla voisi pelastua.
      Uskovaksi tullut Jeesuksen seuraaja haluaa toki seurata mestarinsa jalanjäljissä ja noudattaa Jlan tahtoa. Tätä kutsutaan pyhitykseksi.

Vanhurskauttaminen on syntymistä Jlan lapseksi.
      Pyhitys on kasvamista Jlan lapsena Isän kodissa Isän kasvatettavana.

• Anonyymi

Raamattu on täyttä hepreaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe