Aika ihmetellen lueskelin tämän aihealueen juttuja. Yritin oikeasti ymmärtää miksi tuo tai tuo kirjoittaa tuohon sävyyn, mikä on hänen viestinnän tarkoitus, päämäärä. Samalla mietin että kenelle teksti on tyylillisesti suunnattu
Nyt tällä on kaksi isoa ja kolme pienempää ryhmittymää jotka kaikki parkuvat kovaan ääneen samaan aikaan omaa paatostansa raamatusta. Ei ihme ettette ymmärrä toisianne. Minä yritän ymmärtää vaikken kaikkia ajatukia hyväksykään.
Ensinnäkin, minä en käsittääkseni usko sellaiseen jumalaan, mitä kristillinen kirkko opettaa. Varmasti on maailmassa olemassa uskonto, joka opettaa jumalasta samalla tavalla kuin minä sen ymmärrän, suomessa ei tietääkseni sellaista ole.
En kuitenkaan kiellä jumalaa, sillä vaikka luonnollinen kehitys, evoluutio, on ominta ajatusmaailmaani sen ohella, että ihminenkin on vain eläin, nisäkäs, kädellisten lahkoa ja apinain sukua. En ala riitelemään nyt tästä, vaan raamatusta teoksena.
Raamattu on vanhaa tekstiä, jota ihmiset toki maailman muuttuessa ja muuttajan tarkoitusperien muuttuessa ovat kirjoittaneet ("kääntäneet") uudelleen. Raamattu on täynnä viisautta ja oppia, joiden varassa länsimäinen kapitalismi pyörii, toki se sopii myös sosialistisen hallinnon tueksi, kuten kirkot ovat pitkään olleetkin.
Kirjana Raamatulla on monta kirjoittajaa eri vuosisadoilta ja se elää edelleen.Siellä kerrotaan historiallisista tapahtumista ja uuden testamentin puolella "jumalan pojan" tarkina.
Miksi riitelette kirjasta? Olen todella ihmeissäni. Riidelkää uskonnosta, jumalan olemuksesta, sielusta, kuolemasta jne jne. Typerää riidellä jostain vanhan maailman kirjasta.
Miksi riidellä raamatusta, mitä voitat?
6
236
Vastaukset
- Anonyymi
Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi, ei eläimeksi, joksi koet itsesi.
Juud. 10
Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä. - Anonyymi
Minäkin olen lukenut yllättyneenä näitä keskusteluja. Lapsellista huutelua, ilkkumista uskovia kohtaan ja ymmärtämättömyyttä hengen voimasta. Olen päätellyt että nuo mitättömyydet, vielä lapsen tasolla toimivat aivot eivät pysty vielä oikein muuhun.
No, ilmeisesti on vapaan kirjoittelun hinta, kärsimme eräänlaisesta ilkivallasta, henkisestä välivallasta. Kai noillekin kuuluu sama oikeus kirjoittaa mielipiteensä kuin minullekin. Se ärsyttää että heidän mielipide ei kovin paljon ajattelun aihetta anna.
Toivotan hyvää kesää niin uskoville kuin uskonnottimillekin. Ehkä se erään ATK-opettajani toteamus olisi hyvä lopetusviesti tässäkin "Ajattele mitä sanot, älä sano mitä ajattelet". - Anonyymi
Teet kompromissin totuuden suhteen. Erimielisyydet johtuvat siitä että totuuksia on yksi, mutta ihmiset eivät halua sen mukaan elää eikä siihen yksimielisesti uskoa, eikä koko totuus ole kenelläkään täysin hanskassa.
Jeesus joko on Jumala ja oikeassa kaikesta tai ei. Jeesus joko kuoli meidän ihmisten puolesta ristillä ja nousi kuolleista, tai ei. - Anonyymi
Jos ihminen on jumalan kuva niin myös jumalalla on peräaukko.
- Anonyymi
Jumalalla on pakko olla myös maksa, haima ja munuaiset. Ja eno.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696881
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes602394- 562128
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se611251Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3531234- 561224
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141111Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384958Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947