Helluntailaisten usko on aikuisten käännyttämistä

Anonyymi-ap

Helluntailaiset tarkoittavat uskolla käännyttämällä aikaansaatua aikuisen ihmisen kääntymistä harhaoppiseen helluntailaiseen uskoon. Helluntailaiset tekevät aikuisista ihmisistä käännynnäisiä helluntailaisten omaan uskoon.

Oikeille Kristityille usko tarkoittaa synneistä pestyyn sydämeen saatua kasteen lahjaa Pyhää Henkeä, jonka yksi pysyvä ominaisuus usko on. Kristityn usko on Hengen yhteys Jumalan kanssa. Yhteys toimii ihmisen ja Jumalan välillä ihmisen edes sitä tiedostamatta.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO, hiljaisuus ja puhtaus.

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

+++

2. Kor. 4:13

"Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

244

1181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käännynnäisiä emme tarvi. Eikö se jo mene kalloosi ? Noin v. 1100 novgorodilaiset pakkokastoivat hämäläiset. Elät keskiajalla. Kun kirjoitat, kirjoita oikeaa asiaa seuraavalla kerralla. Sitä et osaa.

• Anonyymi

Pakkokasteet Kristukseen tulee vielä käyttöön aikanaan Kristuksen vanhurskauteen pukemiseksi.

Luuk. 14:23

"Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkokasteet Kristukseen tulee vielä käyttöön aikanaan Kristuksen vanhurskauteen pukemiseksi.

Luuk. 14:23

"Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi."

Jo maailmasta nähdään, ettei pakolla synnyt mitään.
        Se on sitä kirkon perisyntiä. Lehtolapsia syntyy pakolla, siitä puuttuu etsikkoaika.
        Lehtolapsilla ei ole sitä rakastavaa isää. Lehtolapsien isä on lihallinen isä, joka vain siementää lihallisen mieliensä mukaan. Ikäänkuin pakkoraiskaa naisen

• Anonyymi

Mikä on maimitsemasi helluntailainen usko ? Muidenkaan kirkkokuntien uskoja ei kyllä raamattu tunne.

• Anonyymi

Rauha ja hiljaisuus..no ei lahkolaisten keskuudesta kumpaakaan kyllä löydy.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat sekä Amerikassa että Suomessa ovat paljastuneet jumalattomiksi miehiksi, jotka tekivät häpeällisiä tekoja, joista heidät vietiin vankilaan.

Ei Israelin Jumala käytä sellaisia tyyppejä mihinkään uusien kristillisten kirkkokuntien perustamiseen.

• Anonyymi

Helluntailaisten touhut: Hurmostilassa meluava joukko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten touhut: Hurmostilassa meluava joukko.

Villitsevät hurmoshengen toimii helluntailaisuudessa. Ne on merkki henkivaltojen aktivoituisesta.

Niillä ne eksyttää ihmisiä luulemaan, että nyt sinä otit sen Jeesuksen vastaan ja sait pelastusvarmuuden, kun hurmoshenki viskaa ihmisen seläälleen maahan ja silmät vaan pyörii päässä ja suusta voi tulla epämääräistä voihkimista ja vaahtoa.

Ylivainiollekin kun selvisi lääkärin tekemän väitöskirjan takia, että kukaan ei parantunut yhtään mistään helluntailaisten kokouksissa, niin Niilo oli tuumaillut ääneen, mikä kumman henki heitä sitten viskoo selälleen maahan, kun se sama henki ei pysty ketään oikeasti parantamaan mistään todellisesta sairaudesta.

Lääkäri tutki 1403 väitettyä paranemistapausta. Yhtään ei löytynyt.

• Anonyymi

oletko venäjän trolli, joka haluaa riitaisuutta naapurivaltioihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Villitsevät hurmoshengen toimii helluntailaisuudessa. Ne on merkki henkivaltojen aktivoituisesta.

Niillä ne eksyttää ihmisiä luulemaan, että nyt sinä otit sen Jeesuksen vastaan ja sait pelastusvarmuuden, kun hurmoshenki viskaa ihmisen seläälleen maahan ja silmät vaan pyörii päässä ja suusta voi tulla epämääräistä voihkimista ja vaahtoa.

Ylivainiollekin kun selvisi lääkärin tekemän väitöskirjan takia, että kukaan ei parantunut yhtään mistään helluntailaisten kokouksissa, niin Niilo oli tuumaillut ääneen, mikä kumman henki heitä sitten viskoo selälleen maahan, kun se sama henki ei pysty ketään oikeasti parantamaan mistään todellisesta sairaudesta.

Lääkäri tutki 1403 väitettyä paranemistapausta. Yhtään ei löytynyt.

trolli haluaa riitaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailiikkeen perustajat sekä Amerikassa että Suomessa ovat paljastuneet jumalattomiksi miehiksi, jotka tekivät häpeällisiä tekoja, joista heidät vietiin vankilaan.

Ei Israelin Jumala käytä sellaisia tyyppejä mihinkään uusien kristillisten kirkkokuntien perustamiseen.

otahan vihalääkkeisiisi raamatun sana vastaan. Pursuat murhahenkeä-

Mutta, sitähän sinun täytyykin tehdä, koska rauha otetaan lopun aikana pois ja kaltaisesi uskonnolliset kristittytappajat liikkuvat kansan keskellä kiihottuneessa tilassa ja eivät saa sielulleen rauhaa. Eli julistavat itselleen helvetin tulen, joka on nyt sinussakin syttynyt alhaisen lihallisen mielen tilassa.

• Anonyymi

Kyllä nämä kaikki jenkkilahkot on samaa huuhaata: helluntailaiset, jehovat, mormonit ja adventistit. Ovat nyppineet Raamatusta jotain ja ylikorostavat sitä. Helluntailaiset ottivat armolahjat, jehovat kuvittelevat olevansa ainoina tuhatvuotisessa valtakunnassa, mormonit kastavat jo kuolleita ihmisiä ja adventistit korostavat lauantaita. Miettikää nyt oikeasti mitä tämmöinen touhu on muuta kuin eksynyttä harhaa.

• Anonyymi

valehtelet pahaa Kristuksen opetuslapsista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

valehtelet pahaa Kristuksen opetuslapsista.

Mikä tuossa on valetta ?

• Anonyymi

Jumala antaa totuuksia ihmisille ympäri maailman. Kullekin sen mukaan, mitä he ovat valmiita vastaanottamaan. Ja sitten he levittävät heille annettua sanomaa. Sinä puolestasi keskityt itse kunkin seurakunnan yhteen asiaan. Kun taas nuo seurakunnat saarnaavat evankeliumia, kukin omalla tavallaan.

Jos se ei sinulle sovi, who cares!

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä tuossa on valetta ?

Minä otan raamatusta huomioon kaiken, mitä sinne on kirjoitettu. Olisi kauheata elää, jos ottaisi vain armolahjat. Minulle tärkeää olisi, että oppisin rakastamaan ihmisiä, niitäkin, jotka ovat eri mieltä kuin minä.

Mutta tärkeintä on se, että kuuluu Jeesukselle. Raamattu on minulle rakas kirja, niin rakas, että ostin heprealaisen Raamatun ja opiskelen sitä. On ihana syventyä heprealaiseen Raamattuun ja opiskella sitä.

Jeesus sanoi, että Hän on tie, totuus ja elämä. Hän on tie Jumalan luo, Hän on totuus ja Hän antaa elämän, jota on ihana elää. Jeesus alef ja tav, Hän on alku ja loppu. Hän on kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tuossa on valetta ?

koko sinun henkesi on vihan- uskonnollisuutesi kiihkohenki.. Tuonelasi henki

• Anonyymi

Luterilaiset eivät käännytä vauvoja, lapsia eikä aikuisia. Näin luterilaiset pidetään jumalattomina loppuunasti.

• Anonyymi

Apt3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

• Anonyymi

Lahkoissa aikuinen ihminen kaadetaan ja sitten käännetään. Irti ei päästetä ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin euron.

• Anonyymi

Miksi käännät puheen luterilaisiin kun kyse on helluntailaisista ? Keskusteletko yleensäkin niin ? Joku kysyy missä olet töissä niin vastaat että naapurin Kalle ei on työtön tai kun joku kysyy oletko ollut terveenä niin kerrot Lorin kuolleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkoissa aikuinen ihminen kaadetaan ja sitten käännetään. Irti ei päästetä ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin euron.

Kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää, vaikka niitä kultahippuja sataisi sieltä taivaalta.

Raamattu varoittaa ns."vapaista suunnista", niihin menemästä edes uteliaisuuttaan.

2. Piet. 2:19 ja lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apt3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

Ei ihminen omilla julistuksillaan niitä syntejä saa pestyksi pois, eikä sitä perisynnin kadotustuomiota poistetuksi ja mitätöidyksi.

Kyllä ne syntiasiat on Jumalan asioita.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]

And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

Helluntailaisuudessa kun ei ole sitä Kristillistä yhtä kastetta, jossa Jumala pesee ne synnit pois. Helluntailaisuus jälkikäteen Amerikassa perustettu harhaoppinen uskonlahko, eksytys ja heresia. Helluntailaisuus ei ole tervettä Kristinuskoa lähelläkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihminen omilla julistuksillaan niitä syntejä saa pestyksi pois, eikä sitä perisynnin kadotustuomiota poistetuksi ja mitätöidyksi.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]

And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

Helluntailaisuudessa kun ei ole sitä Kristillistä yhtä kastetta, jossa Jumala pesee ne synnit pois. Helluntailaisuus jälkikäteen Amerikassa perustettu harhaoppinen uskonlahko, eksytys ja heresia. Helluntailaisuus ei ole tervettä Kristinuskoa lähelläkään.

Riitelet Jeesuksen opetuslapsia vastaan Anonyymi 2023-07-03 19:51:52

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole tullu kukaan minulta vaatimaan rahaa, itse olen antanut sen, minkä olen antanut.

Kun vuonna 1981 Jumala kutsui minua Jeesuksen luokse ja menin seurakuntaan, ei kukaan tullut minua kaatamaan. Siellä sain antaa elämäni Jeesukselle ja välillä kompuroiden olen matkaa tehnyt. Mutta Hän ei ole minua hyljännyt. Sydämeni laulaa kiitoslaulua Jeesukselle, koska Hän minut kurjan pelasti. Hän antoi elämän, joka on ihmeellinen. Surua siihen on kuulunut, myös iloa, mutta kuitenkin turvallisen elämän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pilkkaajan liturgiaa, joka pitää hänet vihan kahleessa.

En anna arvoa sivullisenakaan, kun katson vihahenkisten sielun kiehua, joka henkii helvetin tulta, ja polttaa kerran omistajansa tuhkaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntalasilla on Jeesuksen Golgatan sovintoveri- joka sinulta puuttuu.

Puhut vain vedestä - ja Jeesus jo ehtollisellakin puhuu verestä. On siinä iso ero.

• Anonyymi

Outoa kun helluntailaiset joka käänteessä irvivät vauvana kastetuille. Onko tosiaan niin että heistä ketään ei ole lapsena kastettu vaan vasta aikuisena lahkoon liittyessä ? Entä jos joku tulee heidön kokouksiinsa niin pilkataanko häntä porukalla jos hän on saanut lapsikasteen ?

• Minä en ole kuullut koskaan kenenkään irvivän vauvana kastetuille.

Minun poikani on kastettu vauvana. Siinä oli erikoista se, että kummit ja minä ja mieheni lupasimme opettaa lapselle Jeesuksesta. Mutta me emme sitä tehneet. Me valehtelimme papille siinä. Kuinka monet lapset on kastettu ja mitään hengellistä opetusta he eivät kuitenkaan saaneet, vaikka kummit ja vanhemmat silmät kirkkaina valehtelivat papille.

Sitten, kun uskoin Jeesukseen ja tulin Hänen omakseen, aloin rukoilla poikieni puolesta. Ennen sitä kunnon luterilaisena, en puhunut mitään Jeesuksesta. Olen kyllä nyt häpeissäni siitä, että valehtelin papille silloin kastetilaisuudessa. Muistaakseni Mikko Aalto vielä kastoi pojat ja hänen puheensa siinä sai minut ajattelemaan asioita.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Minä en ole kuullut koskaan kenenkään irvivän vauvana kastetuille.

Minun poikani on kastettu vauvana. Siinä oli erikoista se, että kummit ja minä ja mieheni lupasimme opettaa lapselle Jeesuksesta. Mutta me emme sitä tehneet. Me valehtelimme papille siinä. Kuinka monet lapset on kastettu ja mitään hengellistä opetusta he eivät kuitenkaan saaneet, vaikka kummit ja vanhemmat silmät kirkkaina valehtelivat papille.

Sitten, kun uskoin Jeesukseen ja tulin Hänen omakseen, aloin rukoilla poikieni puolesta. Ennen sitä kunnon luterilaisena, en puhunut mitään Jeesuksesta. Olen kyllä nyt häpeissäni siitä, että valehtelin papille silloin kastetilaisuudessa. Muistaakseni Mikko Aalto vielä kastoi pojat ja hänen puheensa siinä sai minut ajattelemaan asioita.

Toisaalta monet äidit vievät lapsiaan seurakunnan äiti-lapsi kerhoon ja myöhemmin puhäkouluun, tyttökerhoon ja poikakerhoon. Riippuu ihan vanhemmista . Ei se kirkon ja lapsikasteen vika ole jos vanhemmat tai kummit eivät täytä tehtäväänsä.

• Anonyymi

Vapaissa suunnissa se päänkastelu viedään loppuun, - upostuskasteessa, -

Älä eksytä itseäsi vauvakaste- pakkokasteeseen, joka pakanallisuudessaan ei täytä raamatun opetusta. vaaan on yleisuskonnon peittovaate sinunkin silmilläsi, ettet näe kirjoituksiin sisälle.

Eli olet sokeitten taluttajien talutettavana langennut samaan kuopppaan.

Ei se senkummoisempaa ole sinun puheesi kirjotuksiinä nähden

ellei Jeesuksen Golgatan sovitustyö- riitä, vaan vetoat vain vesipesuun, niin huonosti käy.

Lue raamattua, opettele sieltä se punainen lanka - heti kirjan alusta sen loppuun.

• Anonyymi

Katso itse eteesi. Tehän yritätte tehdä pikkulapsista käännynnäisiä pakkokastamalla heitä. Tulos on todella huono. Nuorisorikollisuus on lisääntynyt ja paljon. Veronmaksajia kyllä niistä saatte. Ottakoon kukin teistä kasteen. Siis sitä pitää itse pyytää. Olette pahasti harhateillä.

• Anonyymi

Kirjoittaako tällä palstalla joku lapsia väkisin kastava pappi vai kenelle tuo kommentti oli ? En ole kuullut väkisin lapsia kastettavan ja kirkosta eroaminenkim on äärimmäisen helppoa eli kenenkään ei ole pakko veroja maksella. Itse lahkolaisperheen lapsena tein suuren työn että sain lapseni kastettua eli kävin aikuisena rippikoulunkin.

• Anonyymi

Vauvakaste on siivottu muoto pakolla käännyttämisestä eli miekkalähetyksestä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan ihania tilausuuksia on olleet risyiäiset mihin olen sanut osallistua. Kaukana pakosta ja miekoista, eihän nykyään kenenkään ole pakko kuulua mihinkään seurakuntaan ellei tahdo. Vapaasta halusta vanhemmat haluavat kastattaa lapsena ja niinhän Jeesuskin sanoi että sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain on tuon lastenhässijän mielestä kaste käännyttämistä

on tuokin typerys

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan ihania tilausuuksia on olleet risyiäiset mihin olen sanut osallistua. Kaukana pakosta ja miekoista, eihän nykyään kenenkään ole pakko kuulua mihinkään seurakuntaan ellei tahdo. Vapaasta halusta vanhemmat haluavat kastattaa lapsena ja niinhän Jeesuskin sanoi että sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä.

MInä olin ristiäisissä, missä isä sanoi, ettei hän usko Jumalaan. Mutta tavan mukaan lapset kastettiin. Mummokin vain oli innoissaan, kun lapsen kastemekko oli ollut monien lasten ristiäisissä. Se merkitsi mummolle enemmän kuin itse ristiäiset.

Mites näissä perheissä sitten sallitaan lasten tulla Jeesuksen luo, kun Jeesuksesta ei puhuta mitään, vaan kerrotaan, ettei Jumalaa tai Jeesusta ole ollut olemassakaan. Siinä on ollut näille lapsille kasvupohja, mille heidän elämänsä rakentuu.

Toista on se, missä vanhemmat ovat uskossa Jeesukseen, silloin lapsille puhutaan Jeesuksesta.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

MInä olin ristiäisissä, missä isä sanoi, ettei hän usko Jumalaan. Mutta tavan mukaan lapset kastettiin. Mummokin vain oli innoissaan, kun lapsen kastemekko oli ollut monien lasten ristiäisissä. Se merkitsi mummolle enemmän kuin itse ristiäiset.

Mites näissä perheissä sitten sallitaan lasten tulla Jeesuksen luo, kun Jeesuksesta ei puhuta mitään, vaan kerrotaan, ettei Jumalaa tai Jeesusta ole ollut olemassakaan. Siinä on ollut näille lapsille kasvupohja, mille heidän elämänsä rakentuu.

Toista on se, missä vanhemmat ovat uskossa Jeesukseen, silloin lapsille puhutaan Jeesuksesta.

Juu ja usein ei muusta puhutakaan…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin sallikaa lasten tulla. No kastoiko Jeesus lasten päitä?
        Ei, vaan otti ja siunasi heitä. Miksi sitten muutat opetusta ja ryttyytän pesuvadille ja puhut pötyä.

Mieti Martin kastetta, mieti kummia, mieti hätäkastetta mitä opetetaan.
        Eikö syty korvienvälissä lamppua.
        Alat todistamaan vauvakasteessa, että jos ei vauvaa kasteta, niin jumalasi kiduttaa tätä vauvaa iankaikkisesti.

Etkö ymmärrä? Noinko sokea olet?

Ei ole kauaa- tv kanavalla oli 1700- luvulla olleesta Tanskan kirkon lähetystyöstä
        Siinä eritoten tuli esiin helvettipelottelu ja kaste vauva- yhtälö.
        Katsoitko Yle- areenasta?

Se siemen kertoo vauvahelvetistä - ymmärrätkö. Onko se sinunvauvakaste jumalasi noin julma - mitä SINUN pitäisi pönkätä harhallasi eteenpäin.....

Pitää katsoa uskontojen perustuksiin. Eli ne ovat kaukana raamatusta ja sana kertoo yleisuskonto. Sinä edustat yhtä niistä, joiden äärellä on tapettu uskovat toisiaan.
        Käsitätkö sinä ollenkaan,, vai oletko sinä se poloinen mussuttaja trolli - Suomeksi

• Anonyymi

Miksi agiteeraat täällä kippokasteestasi ? Olet väärällä osastolla !!!!!!!

• Anonyymi

Tiiätkö kuka on kirkon kuuluisin ja johtavin jäsen? Se on Paholainen.

• Anonyymi

Paavalikin käännytti aikuisia: Uskotko, kuningas Agrippa, profeettoja? Minä tiedän, että uskot."
      Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi".
      Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta".

• Anonyymi

Tutun helluntailaisperheen poika kävi rippikoulun toissavuonna. Ennen kastamattomat kastettiin kuulemma ripillepääsyn kanssa samoihin aikoihin mutta nykyään kaste on ensin joten poika kastettiin 15 vuotiaana ja sitten hän kävi rippikoulun ja liittyi kirkkoon.

• Anonyymi

Eli kukaan ei tullut kotiin kastamaan väkisin ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kukaan ei tullut kotiin kastamaan väkisin ?

Ei tullut ei. Oli pojan oma tahto ja kuuluu nyt luterilaiseen kirkkoon ainoana perheestään. Poika on ktistitty. Kyllä luterilaisessakin kirkossa on uskovaisia ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tullut ei. Oli pojan oma tahto ja kuuluu nyt luterilaiseen kirkkoon ainoana perheestään. Poika on ktistitty. Kyllä luterilaisessakin kirkossa on uskovaisia ihmisiä.

Ja kotona ei varmaan yhtään painostettu, uhkailtu, syyllistetty kun poika kertoi haluavansa lapsikasteen 15 vuotta myöhässä ja mennä rippikouluun ? 😬Voin kuvitella mitä se on ollut heillä kotona ja hattua nostan pojalle että teki niinkuin sydän sanoi.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä tunnen paljon luterilaisia uskovaisia. Me yhdessä vaiheessa kokoonnuimme yhteen rukoilemaan, siellä meitä oli luterilaisia, baptisteja ja helluntailaisia. Siellä me yhdessä rukoilimme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsitittekö mitä puhuittiin. Eli pojalla oli JO usko - Jumalaan. Sitten tuli se kaste.
        Ja, että senjälkeen kävi rippiksen..

Ei se muuttanut asiaa vauvakasteen kuperkeikaksi. Ei. Vaan poika tuli kun uskoi.

Käsitätkö, jos ei olisi tullut, se olisi ollut valinta, mutta oli usko ja tuli.
        Sitten kastettiin ja sen jälkeen opetettiin.

Sitä voi jatkaa ja luterilaisuus voisi hyvinkin herätä elämään.

• Anonyymi

Jokaisessa seurakunnassa on uskovia.
      Seurakunnan nimi ei ole mikään tae millekään. Tarvitaan henkilökohtainen sydämen usko.
      Mark. 12:
      29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel, Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
      30. Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikella ymmärrykselläsi ja kaikella voimallasi.'
      31. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Ei ole näitä suurempaa käskyä."

• Anonyymi

Tottakai jokaisessa seurakunnassa on oikeita uskovaisiakin. Ainoat jotka tämän kieltävät ovat helluntailaisia. He tuomitsevat muita helvettiin, he jakavat kadotustuomioita muille. Tälläkin sivustolla on moni hellari kirjoittanut että luterilaiset menevät kaikki helvettiin. Kuitenkinluterilaiseen kirkkoon kuuluu monia uskovia ihmisiä. Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.

• Anonyymi

Riivaajatkin uskoo Jeesukseen ja vapisee ja kaatuilee selälleen.

Älä usko helluntailaisia, kun ne sanoo tuntevansa Jeesuksen ja lukee sulle sen rakkauden kaksoiskäskyn.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Älä mene helluntailaisten kokoukseen kaadettavaksi selälleen lattialle suorilta jaloilta.

Mark. 9:22

"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai jokaisessa seurakunnassa on oikeita uskovaisiakin. Ainoat jotka tämän kieltävät ovat helluntailaisia. He tuomitsevat muita helvettiin, he jakavat kadotustuomioita muille. Tälläkin sivustolla on moni hellari kirjoittanut että luterilaiset menevät kaikki helvettiin. Kuitenkinluterilaiseen kirkkoon kuuluu monia uskovia ihmisiä. Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.

Älkää tuoko kippokastetta tänne joka päivä. Siten tämä palsta rauhoittuu. Pitäkää se luterilaisuus palstalla, jonne se kuuluu. HERÄTYS OMISTAJA. Missä on järjestys ? Ei missään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emävalhe, sanoi Veikko V.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riivaajatkin uskoo Jeesukseen ja vapisee ja kaatuilee selälleen.

Älä usko helluntailaisia, kun ne sanoo tuntevansa Jeesuksen ja lukee sulle sen rakkauden kaksoiskäskyn.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Älä mene helluntailaisten kokoukseen kaadettavaksi selälleen lattialle suorilta jaloilta.

Mark. 9:22

"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi."

Missäs ne seläällän Suomessa ovat. Kerro ja mennään katsomaan.
        Ainakin Tampereen hallissa oli bussilasteittain ihmisiä ja kirkkoherra siellä pisti porukkaa seljälleen. Eli pidä pallo itselläsi.

Mitä sitten Martt Luhter - teki? Hän hukutti Anabaptisteja. Hän sai tapetuksi, se oli Martin henki siitä on Luterialinen kirkko tehnyt viime vuosituhannella anteeksipyynnön ja kertonut heidän omasta valheestaan. Eli kirkko on tehnyt parannuksen, että miksi sinä kaivat siinä omaa maata jalkojesi alta. Etkö osaa pysyä kirkkosi oppien ja anteeksipyyntöjen suhteen mukana. Mikä henki sinua riepoo ja heittelee, kertoo aivan sivullinen.

Oletko vihahenkinen.

• Anonyymi

Joh.14:
      23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
      24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
      25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
      26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."

• Anonyymi

Toivoisin että uskovaisissa ihmisissä näkyisi se Jumalan työ lähimmäisen rakkautena ja lämpönä, valona pimenevässä maailmassa. Valitettavasti uskovaiset ovat todella kuin demonilauma hampaat irvessä sapeleita kalistelemassa.

• Anonyymi

Näin on. You tubessakin tekevät toisiaan vastaan videoita, pyrkivät vetämään toista alas ja korottamaan itseä että minä se tunnen Raamatun paremmin ja osaan tulkita sitä oikein. Kun pitäisi yhdessä käydä rukoukseen, yhdessä voittaa sieluja kun vielä aikaa on … oma menestys ja kaiketi myös sitä myöten raha saa hukkaamaan mahdollisuudet toista uskovaa parjaamalla kun senkin ajan voisi puhutella jumalattomia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. You tubessakin tekevät toisiaan vastaan videoita, pyrkivät vetämään toista alas ja korottamaan itseä että minä se tunnen Raamatun paremmin ja osaan tulkita sitä oikein. Kun pitäisi yhdessä käydä rukoukseen, yhdessä voittaa sieluja kun vielä aikaa on … oma menestys ja kaiketi myös sitä myöten raha saa hukkaamaan mahdollisuudet toista uskovaa parjaamalla kun senkin ajan voisi puhutella jumalattomia.

Monet kirjoittavat krapulassa juuri tänne. Tulos on sen mukainen. Omistan jv-kortin. Tunnen kuviot vallan hyvin. Jo kirjoitusaika ilmaisee paljon. Eli kirjoituksia ei juurikaan valvota. Varsinkaan helluntailaisuus osuutta.

• Anonyymi

Sitä se on - kun yleisuskonto sai Luciferin kautta sijaa, sekä hajoitti Apostolisen seurakunnan sirpalekirkkolaitoksiksi.
        Sitten on kritsityt tappaneet toisiaan historian sivuilla ja homma jatkuu tänään tällaisena.

Se on uskonnollinen viha - eikä veljesrakkaus. Ei täällä näy Jeesus uskoa.

Tavallaan, kun katsoin Helsingin rautatieaseman hautajaisporukan paikalla oloa, olivat matkalla.
        Eräällä oli joku, ehkä olut- ja vartija tuli ottamaan pois. No, olutpurkin omistaja ei halunnut luovuttaa, eikä vartijalla ollut pelisilmää, oli vain tahtotaistelu- kun siihen on koulutettu.
        Psykologiaa he eivät taida, vaan ovat tavallaan laillistettu räyhähenkinen jengi- koiralauma.
        Sieltä sitten hyökkäsi vartijoita pilvin pimein ja alkoi se paini.
        Olut pullosta? Haloo. Katsoin ja päättelin, että räyhäporukkajengi on pukenut itsensä vartijapukuun, että saavat himojaan tyydytettyä.
        Tavallaan tunnen alueen. Olen muutavuoden ollut armeijassa ja siviilissä valtiolla edelleen virkatehtävissä. On ollut vastassa puukkoa ja puntaria, mutta ei tuollaisella koiralaumalla- mitä nuo vartijat edusti, ole kuin häpeä heidän ylleen. He eivät osaa tehdä työtään.
        Olen itse huume - ja viinamiesten kanssa joutunut järjestyksen suhteen vastakkain.
        Lähes aina selviää puheella, ja tuo vartija- ei osannut tehtäväänsä.
        Ei siellä asemalla olisi tarvinnut tapella- Voi hyvää päivää. Tappelujengi laillistettu vartijajoukko. No, olihan meilläkin pyrkyreitä, jossa eräskin toi ruutiaseen töihin.
        Pantiin pois.
        Mutta, ihmisessä on kumma vallanhimo. Kun annetaan järestysvaltaa, siinä on joku henkilö, joka oikein alkaa etsimään, mistä saisi aiheen vallan jakkaralle ja kaverin nenää kaivamaan.

Ei se toimi. Ei varjoiden kohdalla, ja ei uskonnossakaan.

Sama, kuin olisi kaljan pitäjälle tervellä tavalla verbaalisesti asian tuonut julki se pelaa ja vieläpä se hautajaisporukka. Voittiko se koira- vartijajengi tappelun. ei vaan häpeäkseen hävisivät, kun se tuli kuvattua. Jengejä on monelaista, mutta ammattipuolen ihmiset näyttää olevan harvassa.

Onhan tietenkin tilanteissa pakkokiinniottoa, jossa puheet ja neuvot ei toimi. Se on asia erikseen. Mutta, meikäläisenkin koulutti ammattilainen, joka koulutti poliisit ja vanginvartijat.
        En tiedä, onko vartioilla jokin koirakouluttaja, joka härnää porukan vihaiseksi. Mene ja tiedä.
        Häpesin sen kuvapätkän perusteella, että kuinka kouluttamatonta porukkaa on järjestyspuolella.

• Anonyymi

Vaikuttaa Jeesuksen mielen mukaiselta uskolta.

Näin Jeesus kehoittaa julistamaan evankeliumia, jotta

18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
      ( Apt 26)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ihminen ei pelastu helluntailaiseksi kääntymällä. Päinvastoin, joutuu villitsevien hurmoshenkien valtaan. Niistä ei pääse irti kotikonsteilla. Niihin syntyy addiktio. Hurmoskokemuksien persässä pitää juosta kiihtyvällä vauhdilla. Lahkoralli pyörii kovilla kierroksila. Ei ole hetken rauhaa. Aina vain kovempia annoksia pitää metsästää.

Kääntyminen, engl. repent tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ennen kastetta, jotta Jumala Kristillisessä kasteessa pesee synnit pois ja pelastaa ihmisen lahjoittamalla ihmiselle uskon Hengen lahjan kasteessa puhdistettuun sydämeen sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

Apt.2 " Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Meitä ja meidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa."

Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. For the promise is unto you, and to your children.

Petrus svarade dem: »Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande. Ty eder gäller löftet och edra barn.

Mutta jolla ei ole Pyhän Hengen lahjaa, ei ole Jeesuksen oma.

Oikean Pyhän Hengen lahjan ominaisuuksia ovat: usko, toivo, rauha, rakkaus, ilo ja terve harkintakyky.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen ei pelastu helluntailaiseksi kääntymällä. Päinvastoin, joutuu villitsevien hurmoshenkien valtaan. Niistä ei pääse irti kotikonsteilla. Niihin syntyy addiktio. Hurmoskokemuksien persässä pitää juosta kiihtyvällä vauhdilla. Lahkoralli pyörii kovilla kierroksila. Ei ole hetken rauhaa. Aina vain kovempia annoksia pitää metsästää.

Kääntyminen, engl. repent tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ennen kastetta, jotta Jumala Kristillisessä kasteessa pesee synnit pois ja pelastaa ihmisen lahjoittamalla ihmiselle uskon Hengen lahjan kasteessa puhdistettuun sydämeen sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

Apt.2 " Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Meitä ja meidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa."

Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. For the promise is unto you, and to your children.

Petrus svarade dem: »Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande. Ty eder gäller löftet och edra barn.

Oikean Pyhän Hengen lahjan ominaisuuksia ovat: usko, toivo, rauha, rakkaus, ilo ja terve harkintakyky.

Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.

Peso on vanha sana, mikä tarkoittaa kastetta, missä on aina mukana vesi, jota säilytetään alttarin edessä olevassa pesoastiassa. Pesoastia ja siinä olevan vesi siunattiin Pyhän Jumalan käyttöön.

2. Moos. 40

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
        Pesoastian jalkoinensa, ja pyhitti ne.

Pyhittäminen tarkoittaa Jumalan käyttöön antamista ja siihen tehtävään erottamista.

Uudestisyntymisen pesossa eli kasteessa ei siis ole kyse mistään kuivakasteesta erämaassa, Jossa Saatana väitteli Jeesuksen kanssa kirjoituksien merkityksestä.

Pyhä Henki ja vesi liittyy yhteen. Saatana ja kuivat paikat liittyy yhteen.

Uudestisyntymisen pesossa on kysymys vedestä jaHengestä, mikä uutta luova teko tapahtuu Jumalan käskysanan voimasta "Ylhäältä".
        Että hän sen pyhittäis, ja on sen jo puhdistanut veden pesossa sanan kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän Jeesus kehoitakaan kääntymään helluntailaiseksi, luterilaiseksi, katoliseksi, vapaakirkolliseksi, lestadiolaiseksi, anglikaaniksi, ... jne, vaan

"että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"

Ei sinuakaan pelasta mikään yhteisö, johon kuulut, vaan kuten Jeesus sinulle sanoo.

Eikä kaste vaikuta uskoa, onhan suomalaisista suurin osa kastettuja Jumalan kieltäjiä.

Tuo Jeesuksen todistus on sinuakin varten, siinä on ohje, kuinkä ihminen voi saada synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.

Jos oppisi ei hyväksy Jeesuksen todistusta, niin kuinka on sinun pelastumisesi laita?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, sinä et ymmärtänyt ollenkaan mistä kirjoitit.
        Eli on tehtävä parannus ja otettava kaste.
        Täällä räyhähenget vain puhuvat, että vauva kastetaan ja vesi pelasti - amen.

Ei se vauva olisi kastetta tarvinnut, hänellähän oli jo Jumalan puhaltama Elämänhenki sisällään.
        Ei se ollut saastainen ja epäkelpo - siitähän on ollut kokoajan kyse.

Miettikääs, kun synti kadottaa. Mikä on SYNTI- se on Jumalan lain rikkomista.

Eikä vauva siten ole tehnyt syntiä, eikä tarvitse pelastuakseen kastetta, jossa määrättyyn NIMEN taakse olevaan kirkkoon pannan jäsenkirjat pystyyn.

Ongelmanne on siinä, ja siksi voi jättää se veden seilittelyn pois - vauvankohdalta.

Opettakaa häntä ja kun hän on kypsä - hän valitsee- lähteekö hän seuraamaan Jeesusta, eli Jumalan uhrikaritsaa. Jos lähtee, siinä on usko - ja uskon mukaan kastetaan.

Eli Jumalalla on YKSI kansa - ja HÄN on tämä pelastuksen lähde.

Golgatan sovintoveri. Sitähän Herran pöytä edustaa. - Muistoateria.

Lukekaas Johanneksen viides- ja kuudes- luku kaikki säkeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.

Peso on vanha sana, mikä tarkoittaa kastetta, missä on aina mukana vesi, jota säilytetään alttarin edessä olevassa pesoastiassa. Pesoastia ja siinä olevan vesi siunattiin Pyhän Jumalan käyttöön.

2. Moos. 40

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
        Pesoastian jalkoinensa, ja pyhitti ne.

Pyhittäminen tarkoittaa Jumalan käyttöön antamista ja siihen tehtävään erottamista.

Uudestisyntymisen pesossa eli kasteessa ei siis ole kyse mistään kuivakasteesta erämaassa, Jossa Saatana väitteli Jeesuksen kanssa kirjoituksien merkityksestä.

Pyhä Henki ja vesi liittyy yhteen. Saatana ja kuivat paikat liittyy yhteen.

Uudestisyntymisen pesossa on kysymys vedestä jaHengestä, mikä uutta luova teko tapahtuu Jumalan käskysanan voimasta "Ylhäältä".
        Että hän sen pyhittäis, ja on sen jo puhdistanut veden pesossa sanan kautta.

Pesottelepa sitten uskoon tulleita, kääntyneitä ja Jeesuksen halullisesti halukkaita seuraajia. Eli arkkiin tulee halulliset ja maailmaan jää pilkkaajat.
        vrt. Nooan arkkiin, siitähän kasteessakin raamatussa viitataan.

Ei sinne pesty arkkiin noinvain, vaan Nooa saarnasi ja halulliset meni arkkiin.

Ja se vesi taas hukutti- haluttomat. Siksi kasteessa puhutaan kasteen haudasta.
        Se vertauskuvan mukaan opettaa Jumalan sanaa- Saarnatun sanan kautta kastettava nouseekin Elämään sisälle. Ei huku maailman mukana.
        Ja siitäkin Jumala on sanonut, että enää ei hukuteta, vaan tuli tekee sitten se sielun tappamisen- joka on synnin palkka. Syntiä TEKEVÄ hukkuu helvetin tuleen.

Usko on luja luottamus- iankaikkisen Elämän armolahjaan.

• Anonyymi

Nokian pappi erehtyi ekumeniaan helluntailaisten kanssa.

Ei aikaakaan kun se Parhamin Asusinhenki karkasi mieheen kiinni niin voimakkaasti ja tunnetuin seurauksin, että taisi menettää virkansakin niiden kaatotouhujen vuoksi.

Helluntailaisia ja muita jenkkilahkoja tulee varoittaa heidän harhaopeista ja sitten karttaa.

Tit. 3:10

Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
      Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

• Anonyymi

Eksyttäjä ei noudata omaa neuvoaan, koska on jo kahdesti "varoittanut".

• Anonyymi

Hurmahenkisen lahkolaisen käsien käsien alle ja käsien lähelle ei pidä mennä, sillä pahat eksyttäväiset henget kulkee ihmisen käsien kautta ihmisestä toiseen kosketuksen kautta. Eksyttäväiset henget tekee lihan käsivarrekseen ja lihan asunnokseen, koska niiltä puuttuu fyysinen ruumis kokonaan.

1. Tim. 5:22

Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmahenkisen lahkolaisen käsien käsien alle ja käsien lähelle ei pidä mennä, sillä pahat eksyttäväiset henget kulkee ihmisen käsien kautta ihmisestä toiseen kosketuksen kautta. Eksyttäväiset henget tekee lihan käsivarrekseen ja lihan asunnokseen, koska niiltä puuttuu fyysinen ruumis kokonaan.

1. Tim. 5:22

Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin.

Eihän tuossa ole kysymys siitä, että Timoteukseen tarttuisi "paha henki", jos hän laittaa kätensä jonkun päälle.

Tuossa on kysymys siitä, ettei Timoteuksen pidä siunata syntiä, hyväksyä kääntymätöntä uskovaiseksi.

Eihän Pietarikaan siunannut noita Simonia, jonka sydämen tila oli väärä.

Suomalaisethan on maailman ruhtinaan vallassa, niin kuinka ihminen voisi välttyä pahoilta hengiltä kansan seassa ollessaan, jos paha henki tarttuisi lähikontaktista.

Ihminen itse hyväksyessään syntielämän mahdollistaa itsensä "pahalle hengelle", antaa tilaa sydämessään.

Sinäkin teet joka päivä valintaa hyvän ja pahan välillä ja saatat itse sallia "pahan hengen" vaikutuksen itsessäsi.

Ja Jeesus ei siunaa pahuutta.

26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)

Mutta kuinka tiedät, teetkö pahaa?
        Määritteletkö itse itsesi hyväksi?
        Puhutko enemmän hyvää, vaiko pahaa?
        Eli noudatatko enemmän pahan tahtoa ( ei Hengen hedelmä ),
        vaiko Hyvän tahtoa ( Hengen hedelmä ) ?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, saa Herran LAKI olla, jonk' antoi itse Jumala.

1234567---

• Anonyymi

Hirveetä hurmoslahkojen touhua kun ihminen on kiihotetty ja painostettu hysteeriseen tilaan, aivopesun ja suggestion avulla psykoosia muistuttavaan avuttomaan tilaan ja sitten sitä "Jeesusta" pumpataan sisään ja vaaditaan ottamaan henki vastaan. Ihminen on siinä vaiheessa ihan sekaisin ja vapisee ja tärisee kuin horkassa kun lahkosaarnaat ojentelee käsiään ja pumppaa sitä henkeä ihmisen sisään.

Raamattu varoittaa sellaisista hurmostouhuista, jossa sitä Jeesusta pumpataan ihmisen sisään oikein voimalla. Ja kun niitä hurmoskokemuksia ilmaantuu, niin ne ovat milloin henkikasteita, pelastusvarmuuksia, taivasmatkoja Jeesuksen vastaanottamisia ja ihan mitä selityksiä vaan keksitään niille lahkojen hurmoskokemuksille. Niiden takana ovat epäpyhät hurmoshenget, nuo villitsevät henget, joista sana varoittaa niihin sotkeentumasta.

• Anonyymi

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli ja varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä keinoista.

• Anonyymi

Isoissa sairaaloissa voi olla kokonaisia "Jeesus osastoja" niitä potilaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta ja useimmat heistä ovat luterilaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta ja useimmat heistä ovat luterilaisia.

"Hurmahenkisen lahkolaisen käsien käsien alle ja käsien lähelle ei pidä mennä,"????

Tarkoitatko, että vauvojakaan ei saa viedä papin käsien alle kasteltavaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hurmahenkisen lahkolaisen käsien käsien alle ja käsien lähelle ei pidä mennä,"????

Pedolla taas vauvat mielessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisia on 60% helluntailaisia 0,5%.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ja Olseni oli homoja ja estivät lapsien kastamisen kristityiksi.

Vaativat tuomaan lapsia syliinsa paijailtavaksi.

Jenkkilahkojen kasteopit on kirjattu Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8

"Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pedolla taas vauvat mielessä

Sekö sinulla on aina mielessä?

• Anonyymi

Toimiiko Sinulla anonyymi-ap Pyhän Hengen vaikuttama usko, jonka hedelmä on hyväntahtoinen rauha lähimmäisiäsi kohtaan?
      Saammeko siis lukea mielipiteistäsi sen?

• Anonyymi

Anonyymi-ap mielipiteet ovat aina ja poikkeuksetta lähimmäistään parjaavaa riidanhakuisuutta, joka kohdistuu helluntailaisuuteen. Kateusko riivannee..

• Anonyymi

Kai ne nyt nuoriakin käännyttää?

• Anonyymi

Olsenilla oli kaksi nuorta hellapoikaa käännytettävänä.

• Anonyymi

Jeesuskin käännytti vain vauvoja.

• Anonyymi

Jeesuksella oli valta nvarten niitä lapsia Jeesuksen syliin estelyistä huolimatta vanhemmat veivät.

Nyt sama Jeesuksen "kosketus" lapselle tapahtuu Kristillisessä kasteessa, jossa Jeesus on läsnä.

Kristillisen kasteen aika niin lapselle kuin aikuuiselle, alkoi vasta Jeesukse kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen. Yksi ja sama kaste kaikenikäisille ihmislle.

Room.6:3 " Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi

Ketjun aloittajalla on vaikea päähän pinttymä helluntailaisista. Hän itkee sitä tällä palstalla kerjäten muiden huomiota. Ainoa huomio, mitä hän saa, on toisten samanlaisten hymistely, josta hän saa orgasmit.

Mistä kukin orgasminsa hankkii...

• Anonyymi

"Anonyymi-ap" kirjoittaa:

>>Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.

Peso on vanha sana, mikä tarkoittaa kastetta, missä on aina mukana vesi, jota säilytetään alttarin edessä olevassa pesoastiassa. Pesoastia ja siinä olevan vesi siunattiin Pyhän Jumalan käyttöön. >>

Jos katsomme tuota tekstikohtaa asiayhteydessään, niin ennen pesoa on tapahtunut ihmisen kääntyminen pois siitä, mitä hän on ennen peson vastaanottamista, tunnistaa itsensä syntiä tehneeksi ja Jumalaa ja lähimmäisiään vastaan rikkomuksia tehneeksi.

Kestääkö oppisi katsoa tekstiyhteyttä?

3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
      4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
      5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
      6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

Vai onko sinun oppisi vuoksi hypättävä yli sen, mikä kirjoitettu on?

"Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. "

Olitko ennen peson vastaanottamista sanan osoittaman kaltainen?
      Tunnistatko tilasi ennen peson vastaanottamista?

Ja kuinka on nyt?

Koskevatko nuo sanat nykyisyyttäsi?
      Vai oletko nyt Kristuksen tuoksu ihmisten keskuudessa, eläen Kristukselle säteillen
      Hänen kirkkauttaan.

Sillä .. jos joku on uusi luomus Kristuksessa, niin entinen on jäänyt taakse ja uusi on tullut tilalle ja se on uudesta luomuksesta nähtävissä.

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

Katso siis, onko uusi sijaan tullut ..

" kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit, etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan."

Oletko tunnettu lempeydestäsi kaikkia ihmisiä kohtaan?
      Et kaiketi herjaa ketään?

Kuinka oppisi suhtautuu Raamatun ilmoituseen peson vastaanottamisesta?

Oletko vielä siinä entisessä, mistä edellä todistetaan, vaiko peson vaikutuksesta uusi luomus, josta edellä todistetaan.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Kääntyminen, engl. Repent ennen kastetta tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ja siksi Jumalan puoleen kääntymistä kasteen edellä, jotta Jumala pesee kasteessa synnit pois ja lahjoittaa puhtaaseen ja ehjään sydämeen uskon Hengen lahjan.

Ei helluntaina niitä 3000 kristityksi kastettua ihmistä kasteen ehtona kehotettu mitään hyviä tekoja vaadittu tekemään kelvatakseen kasteessa pelastettavaksi.

Ap. t. 2:38

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."

Ensin kaste syntien anteeksisaamiseksi ja vasta sitten uskon Hengen lahjan saaminen kuulumisesta uuden liito jäseeksi, mikä alkaa kasteesta.

Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.

Jeesuksen kaste- ja opetuskäskyn järestys on sama. Ensi kaste syntien pois pesemiseksi ja sitten opetus käskyistä, jonka sitten ihminen ymmärtää, koska on kasteessa saanut Pyhän Hengen lahjan asuvaiseksi.

Matt.28:18-20
      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
      1)kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      ja
      2) opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Syneissään se Paavalikin kastettiin pelastukseen. Ei hän mennyt ensin tekemään mitään parannuksen tekoja, joilla olisi itse yrittänyt niitä syntejään sovittaa ja siten tulla kelvolliseksi kastettavaksi. Helluntailaisten opit ovat täyttä potaskaa.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi

• Anonyymi

Helluntailaiset antaa kasteelle väärän merkityksen, hellarit eksyttää ihmisiä liittymään demoniseen uskonlahkoonsa epäpyhien villitsevien hurmoshenkien valtaan.

2. Tim. 3:13

Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset antaa kasteelle väärän merkityksen, hellarit eksyttää ihmisiä liittymään demoniseen uskonlahkoonsa epäpyhien villitsevien hurmoshenkien valtaan.

2. Tim. 3:13

Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.

Vierasta henkeä pumpataan ihmiseen lahkojen uudestikasteissa, kätten päällelaitoissa, kädestä kiinni pitämällä, sillä henget ja energiat siirtyy ihmisestä toiseen kosketuksen avulla.

Ylivainio siirsi kaatavaa kundaliinivoimaa tönäisemällä ihmisen otsaan ja kanttuvei tajunta pois ja tasapainoelin jumiin, ihminen selälleen maahan.

Kehitysmaissa lahkosaarnaajat käyttävät jo 1700-luvulla saksalaisen lääkärin Mesmerin kehittämää suggestioon eli hypnoosiin perustuvaa tekniikkaa usean ihmisen kaatamiseen heihin edes koskematta. Pakanuskontoihin tottuneille ihmisille sellainen touhu kristinuskon nimissä tehtynä on täyttä arkipäivää entuudestaa. He ovat sisällä henkien palvonnassa ja noituudessa, mistä siinä on pohjimmiltaan kysymys.

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä tekniikoista. Niiden käyttö kun edellyttää lääketieteellistä koulutusta ja terveydenhoidon ammattitutkintoa.

Ihmisten terveydellä ja taivaskaipuulla puoskaroivat lahkolaiset tulisikin saada vastuuseen teoistaan samalla tavalla kuin valelääkärinä toimivat henkilöt.

Nyt kaikki toiminta voidaan lakaista perustuslain suoman uskonnonvapauden maton alle piiloon.

Sellaiset vanhat lait tulisi saada tämän päivän tasalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vierasta henkeä pumpataan ihmiseen lahkojen uudestikasteissa, kätten päällelaitoissa, kädestä kiinni pitämällä, sillä henget ja energiat siirtyy ihmisestä toiseen kosketuksen avulla.

Ylivainio siirsi kaatavaa kundaliinivoimaa tönäisemällä ihmisen otsaan ja kanttuvei tajunta pois ja tasapainoelin jumiin, ihminen selälleen maahan.

Kehitysmaissa lahkosaarnaajat käyttävät jo 1700-luvulla saksalaisen lääkärin Mesmerin kehittämää suggestioon eli hypnoosiin perustuvaa tekniikkaa usean ihmisen kaatamiseen heihin edes koskematta. Pakanuskontoihin tottuneille ihmisille sellainen touhu kristinuskon nimissä tehtynä on täyttä arkipäivää entuudestaa. He ovat sisällä henkien palvonnassa ja noituudessa, mistä siinä on pohjimmiltaan kysymys.

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä tekniikoista. Niiden käyttö kun edellyttää lääketieteellistä koulutusta ja terveydenhoidon ammattitutkintoa.

Ihmisten terveydellä ja taivaskaipuulla puoskaroivat lahkolaiset tulisikin saada vastuuseen teoistaan samalla tavalla kuin valelääkärinä toimivat henkilöt.

Nyt kaikki toiminta voidaan lakaista perustuslain suoman uskonnonvapauden maton alle piiloon.

Ylivainio kohtasi Jumalan ensimmäisen kerran Espanjassa 61-vuotiaana, paha äkkikuolema.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvan pakkokaste pitää kieltää!
        Suomessa pitäisi olla uskonnonvapaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvan pakkokaste pitää kieltää!
        Suomessa pitäisi olla uskonnonvapaus.

Jerusalemissa jos olisi ollut helluntailaisia, niin nehän olisi tehnyt pojille sen ympräileikkauksen toiseen kertaan.

Eihän se 8 pv. ikäinen poika saanut itse päättää tuleeko Jumalan liiton jäseneksi vai ei.

• Anonyymi

>> Syneissään se Paavalikin kastettiin pelastukseen. Ei hän mennyt ensin tekemään mitään parannuksen tekoja, joilla olisi itse yrittänyt niitä syntejään sovittaa ja siten tulla kelvolliseksi kastettavaksi. Helluntailaisten opit ovat täyttä potaskaa.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi>>

Paavali ( Saulus) ennätti olla rukouksessa ja katumuksessa Jeesukseen uskovana kolme päivää, ennen kuin Ananias saapui.

Ja päätti ottaa kasteen uskossa Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana.

Eihän kukaan huuda avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, ellei usko Häneen.

Muistatko sinä "aloittaja-ap" olitko synnintunnossa Paavalin tavoin, ennen peson vastaanottamista?

Usko Toivonen

• Anonyymi

"Helluntailaisten usko on aikuisten käännyttämistä".

Totta. Raamattukin kehoittaa kääntymään:
      Ap 3
      "Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, ...

Luterilaiset kääntävät vain vauvoja.

• Anonyymi

Murhamieskin kääntyili siellä sängyssä, mutta kyllä ne syntien pois pesemiset ja perisynnin kaikille tuoman kadotustuomion mitätöinti on Jumalan asioita, mitkä tapahtuu vain Jumalna armotekona Kristittyjen yhdessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta olevan olemassakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Murhamieskin kääntyili siellä sängyssä, mutta kyllä ne syntien pois pesemiset ja perisynnin kaikille tuoman kadotustuomion mitätöinti on Jumalan asioita, mitkä tapahtuu vain Jumalna armotekona Kristittyjen yhdessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta olevan olemassakaan.

Helluntailaiset nuoret suunnitteli aikanaan kampanjaa, jossa he olisivat kiinnittäneet pylväisiin julisteita "ANNA KASTAA ITSESI".

Paikalla sattui olemaan Raamatun tunteva Luterilaien uskova, joka huomautti heille, mutta lausehan jatkuu. Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

Hellarit meni hiljaiseksi, kun heidän juoni paljastui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset nuoret suunnitteli aikanaan kampanjaa, jossa he olisivat kiinnittäneet pylväisiin julisteita "ANNA KASTAA ITSESI".

Paikalla sattui olemaan Raamatun tunteva Luterilaien uskova, joka huomautti heille, mutta lausehan jatkuu. Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

Hellarit meni hiljaiseksi, kun heidän juoni paljastui.

Helluntailaisuus ei ole tervettä Kristinuskoa nähnytkään.

Jenkkilahkoissa ei ole ollenkaan synnit pois pesevätä kastetta.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus ei ole tervettä Kristinuskoa nähnytkään.

Jenkkilahkoissa ei ole ollenkaan synnit pois pesevätä kastetta.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Luterilaiset ovat luopuneet uskosta ja ottneet tilalle kirkon viranhaltijan suorittamat sakramentit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset ovat luopuneet uskosta ja ottneet tilalle kirkon viranhaltijan suorittamat sakramentit.

Kaikkiko ovat luopuneet ? Eikö ole yhtään uskovaista ihmistä luterilaisten joukossa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä, eikä kukaan muukaan maailman ihminen, et voi saada Pyhää Henkeä, mutta Paavali täyttyi Pyhällä Hengellä lupauksen mukaisesti samalla kun hän sai näkönsä. Ananias todisti: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä"...heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. Eittämättä Paavali oli jo uskossa ennen kastetta.
        Vaikkei Sana erikseen mainitse, niin on selvää, että Paavali myös täyttyi Hengellä Ananiaksen laskettua kätensä Paavalin päälle.
        Paavali eikä kukaan muukaan kehuskellut, kuinka he kasteessa tulivat uskoon ja täyttyivät Pyhällä Hengellä, vaan Paavalin kertoo elämänsä käännekohdasta, joka ei ole kaste: Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        Paavalin uskon tulo tapahtui Damaskon tiellä.
        Eikä Ananiasta lähettetty todistamaan Jeesuksesta eikä myöskään kastamaan Paavalia, jotta Paavali pelastuisi: "hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkiko ovat luopuneet ? Eikö ole yhtään uskovaista ihmistä luterilaisten joukossa ?

On mutta helluntailaisten kanssa on niin ja näin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Eikö ole yhtään uskovaista ihmistä luterilaisten joukossa ?"???

Onhan siellä joitakin uskoviakin, mutta yleensä hekin joutuvat painostuksen ja pilkan kohteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Eikö ole yhtään uskovaista ihmistä luterilaisten joukossa ?"???

Onhan siellä joitakin uskoviakin, mutta yleensä hekin joutuvat painostuksen ja pilkan kohteeksi.

Sinun toimestasi kyllä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä, eikä kukaan muukaan maailman ihminen, et voi saada Pyhää Henkeä, mutta Paavali täyttyi Pyhällä Hengellä lupauksen mukaisesti samalla kun hän sai näkönsä. Ananias todisti: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä"...heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. Eittämättä Paavali oli jo uskossa ennen kastetta.
        Vaikkei Sana erikseen mainitse, niin on selvää, että Paavali myös täyttyi Hengellä Ananiaksen laskettua kätensä Paavalin päälle.
        Paavali eikä kukaan muukaan kehuskellut, kuinka he kasteessa tulivat uskoon ja täyttyivät Pyhällä Hengellä, vaan Paavalin kertoo elämänsä käännekohdasta, joka ei ole kaste: Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        Eikä Ananiasta lähettetty todistamaan Jeesuksesta eikä myöskään kastamaan Paavalia, jotta Paavali pelastuisi: "hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."

Pyhä Henki ja synnit eivät olleet Paavalissa yhtä aikaa.

Ensin kasteessa vedellä pesten Kristukse sovontoveren takia ne synit pestään ensin pois ja vasta sitten sinne puhdistettuun ja tyhjän sydämeen voidaan vuodattaa niitä taivaa lahjoja Pyhän Hengen lahja muodossa.

Ensin kaste syntien pesemiseksi kasteessa ja vasta sitten tulee oikea Pyhä Henki sisälle asuvaiseksi.
        Tämä oli järjestys kun 3000 syntistä kastettiin helluntaina pelastuksene uude liito jäeneksi.

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin kasteessa vedellä pesten Kristukse sovontoveren takia ne synit pestään ensin pois ja vasta sitten sinne puhdistettuun ja tyhjän sydämeen voidaan vuodattaa niitä taivaa lahjoja Pyhän Hengen lahja muodossa.

Ensin kaste syntien pesemiseksi kasteessa ja vasta sitten tulee oikea Pyhä Henki sisälle asuvaiseksi.
        Tämä oli järjestys kun 3000 syntistä kastettiin helluntaina pelastuksene uude liito jäeneksi.

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Pyhä Henki tulee asuvaiseksi vain kasteessa pestyyn sydämeen sisälle asumaan.

On tilanteita, joissa Pyhä Henki voi tulla syntisen ihmisen PÄÄLLE, mutta se on eri asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi liitto alkaa kasteessa Kristuksen omaksi.

1. Piet. 3
        Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Kasteessa Jumala pesee synnit pois, se tarkoittaa uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä eli pelastusta. Siitä seuraa hyvä omatunto ja kiitollisuus Herralle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi liitto alkaa kasteessa Kristuksen omaksi.

1. Piet. 3
        Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Kasteessa Jumala pesee synnit pois, se tarkoittaa uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä eli pelastusta. Siitä seuraa hyvä omatunto ja kiitollisuus Herralle.

"Kasteessa Jumala pesee synnit pois"???

Miksihän noiden pride-kulkueessa möykkäävien syntejä se kaste ei ole pessyt pois?
        UT:hän varoittaa:
        "Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta
        älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
        älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä" (Ef 5:3-4)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Aloittaja-ap" kirjoitti:

>> Ensin kasteessa vedellä pesten Kristukse sovontoveren takia ne synit pestään ensin pois ja vasta sitten sinne puhdistettuun ja tyhjän sydämeen voidaan vuodattaa niitä taivaa lahjoja Pyhän Hengen lahja muodossa. >>

Pietarin todistuksen mukaan Jumala puhdistaa sydämet uskolla.

43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

Pyhä Henki vuodatettiin pakanoihinkin, jo ennen vedellä kastamista.

Pietari palaa tuohon tapahtumaan uudestaan:

14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)

Yhtäläinen lahja pakanoillekin, kuin apostoleille uskosta Jeesukseen Kristukseen.

Ja vieläkin Pietari palaa tapahtuneeseen.

7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
        10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
        11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." ( Apt 15)

Jumala puhdisti pakanoiden sydämet uskolla.

Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3:22-26)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kasteessa Jumala pesee synnit pois"???

Miksihän noiden pride-kulkueessa möykkäävien syntejä se kaste ei ole pessyt pois?
        UT:hän varoittaa:
        "Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta
        älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
        älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä" (Ef 5:3-4)

Parhamin henki hellareissa saa puhumaan homoista, pridestä ja vauvoista, joita ne himoitsee.

• Anonyymi

Helluntailaisuushan on vasta 120 v. sitte Amerikassa perustettu uusi uskonto, mikä jumalattomat miehet perusti. Vietiin vankilaan sodomiasta.
      Jumalan kanssa sillä lahkolla ei ole mitään tekemistä.

• Anonyymi

Mitä yhteistä on Kristuksella ja Parhamilla? ei yhtään mitään.

Mitä yhteistä on Kristuksella ja Suomeen 40 hell.srk. perustaneella miehellä Olsenilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä yhteistä on Kristuksella ja Parhamilla? ei yhtään mitään.

Mitä yhteistä on Kristuksella ja Suomeen 40 hell.srk. perustaneella miehellä Olsenilla?

Olseni sai varmasti ainakin kaksi nuorta poikaa käännytettyä helluntailaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olseni sai varmasti ainakin kaksi nuorta poikaa käännytettyä helluntailaiseksi.

Mies tuomittiin vankilaan....piiip....hurjastelusta kahden nuoren hellapojan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies tuomittiin vankilaan....piiip....hurjastelusta kahden nuoren hellapojan kanssa.

Oliko sen luterilaisen papin , joka raiskasi rippikoululaisia, nimi Olseni?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko sen luterilaisen papin , joka raiskasi rippikoululaisia, nimi Olseni?

Olseni oli Suomen kuuluisin helluntaijohtaja. Joka perusti tänne 40 ens. hell. srk.

Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt pelastusarmeijan.

Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] T

• Anonyymi

On tämäkin ketju ikävää luettavaa. Minä etsin itselleni seurakuntaa. Etsin ns. hengellistä kotia. Olen selannut täällä eri uskonsuuntien sivuja, olen lukenut muualta netistä, olen katsonut videoita Petri Paavolasta Heiskaan ja Reformoituun seurakuntaan ja kaikkea siltä väliltä mutta mikään ei tunnu oikealta. Minulle ei ole omaa seurakuntaa, ei uskonnollista yhteisöä joten jatkan yksin kuten tähänkin asti. Olen jo keski-ikäinen enkä koskaan ole kuulunut mihinkään kirkkoon eikä minua ole koskaan kastettu. Uskon Jumalaan ja uskon että Hän on todellinen koska olen saanut sellaisen rukousvastauksen että sitä ei voi mitenkään muuten selittää. Uskon myös että Jeesus elää ja hän kuoli puolestamme ja tulee takaisin omiaan noutamaan. Mutta metsä on minun kirkkoni. Muuta ei löydy.

• Anonyymi

Lisään vielä että kaipuu omien joukkoon on ollut jo pidempään. Olen lukenut hengellisiä kirjoja Raamatun lisäksi ja yrittänyt löytää itselleni yhteisöä. Aina niissä tulee vastaan jotain jonka koen hyvin outona/ vieraana. En minä tarvitsisi mitään sirkusta, riittäisi ihan sellainen turvallinen uskovien joukko ilman mitään toistuvia rituaaleja. Vierastan sitäkin että pitäisi alkaa käyttäytyä tietyllä lailla tai käyttää jotain tiettyjä sanoja. Haluaisin edelleen puhua omin sanoin enkä yhtä-äkkiä vuonna 2023 siirtyä käyttämään vaikkapa sanoja väkevä, voimallinen ja totisesti … en muutenkaan käytä tuollaisia sanoja puheessani. Onko rauhallista, aitoa seurakuntaa olemassakaan ? Seurakuntaa jossa uskova ihminen saa olla oma itsensä ja muutkin ovat ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä että kaipuu omien joukkoon on ollut jo pidempään. Olen lukenut hengellisiä kirjoja Raamatun lisäksi ja yrittänyt löytää itselleni yhteisöä. Aina niissä tulee vastaan jotain jonka koen hyvin outona/ vieraana. En minä tarvitsisi mitään sirkusta, riittäisi ihan sellainen turvallinen uskovien joukko ilman mitään toistuvia rituaaleja. Vierastan sitäkin että pitäisi alkaa käyttäytyä tietyllä lailla tai käyttää jotain tiettyjä sanoja. Haluaisin edelleen puhua omin sanoin enkä yhtä-äkkiä vuonna 2023 siirtyä käyttämään vaikkapa sanoja väkevä, voimallinen ja totisesti … en muutenkaan käytä tuollaisia sanoja puheessani. Onko rauhallista, aitoa seurakuntaa olemassakaan ? Seurakuntaa jossa uskova ihminen saa olla oma itsensä ja muutkin ovat ?

Ei sellaista taida olla. Lahkot on kaikki niin vieraantuneet jo Jumalastakin ja Raamatun Sana jää toiseksi kun luovat ihan omia oppejaan sen pohjalta. Mutta onnea etsintään !

• Anonyymi

Kun sinulla vilpitön usko on niin pidä se, pysy siinä. Jumala katsoo sydämeen eikä kysele minkä seurakunnan tilaisuuksissa kävit ja oliko armolahjoja tai juoksitko ahkerasti Herätkää-lehtiä postiluukkuihin tiputtelemassa .

• Anonyymi

Kristukseen kastamattomat on pakanoita.Ambomaan pakanoita, ne on vielä perisynnin katoavaisuuden kirouksen alaisia, joka poistuu vain Kristillisessä kasteessa, mikä on tallessa enää vanhoissa oikeissa kristillisissä kirkoissa.

Jenkkilahkot: Mormonismi, Helluntailaisuus, Jehovalaisuus, Adventismi on 100 v. sitten tänne tuotuja vieraslajeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristukseen kastamattomat on pakanoita.Ambomaan pakanoita, ne on vielä perisynnin katoavaisuuden kirouksen alaisia, joka poistuu vain Kristillisessä kasteessa, mikä on tallessa enää vanhoissa oikeissa kristillisissä kirkoissa.

Jenkkilahkot: Mormonismi, Helluntailaisuus, Jehovalaisuus, Adventismi on 100 v. sitten tänne tuotuja vieraslajeja.

Jenkkilahkot on vierasta tulta alttarille. Hurmoshenkiä palvotaan ja kutsutaan "Jeesuksiksi"; kun villitsevä henki viskaa ihmisen selälleen maahan ja taju kankaalla pitkän aikaa. Ei se ole mitään tervettä kristinuskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta mikä sellainen vanha oikea kristillinen kirkko olisi joka kastaisi tällaisen keski-ikäisen Ambomaan pakanan ?

• Anonyymi

Mitäh ? Keski-ikäinen eikä vieläkään kastettu ! Hyvin olet onnistunut luikkimaan karkuun kun kuulemma luterilaiset kastavat väkisin 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta mikä sellainen vanha oikea kristillinen kirkko olisi joka kastaisi tällaisen keski-ikäisen Ambomaan pakanan ?

Luterilainen, Ortodoksit, Katolinen kirkko on varmasti Kristittyjä kirkkoja, vaikka hellarit painaa päälle Parhamin ja Olsenin konsteilla. Hellarit on kapinassa Jumalaa vastaan.

Hellarit vihaa Kristillisiä kirkkoja, koska Kristityissä kirkoissa on tallessa oikea kaste, jossa synnit pestään pois ja saadaan se uskon Hengen lahja sydämeen asuvaiseksi.

Ei helluntailaiset tunnusta Kristinuskon perusasioita ollenkaan.

Hellarit juoksee villitsevien hurmoshenkien perässä, joihin syntyy addiktio, niitä kokemuksia pitää saada vaikka joka viikko, aina vaan lisää ja voimakkaampia fiboja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen, Ortodoksit, Katolinen kirkko on varmasti Kristittyjä kirkkoja, vaikka hellarit painaa päälle Parhamin ja Olsenin konsteilla. Hellarit on kapinassa Jumalaa vastaan.

Hellarit vihaa Kristillisiä kirkkoja, koska Kristityissä kirkoissa on tallessa oikea kaste, jossa synnit pestään pois ja saadaan se uskon Hengen lahja sydämeen asuvaiseksi.

Hellarit juoksee villitsevien hurmoshenkien perässä, joihin syntyy addiktio, niitä kokemuksia pitää saada vaikka joka viikko, aina vaan lisää ja voimakkaampia fiboja.

Täytyypä kysellä oikeista kirkoista miten tämä asia järjestyisi. Luultavasti käyn aikuisrippikoulun ja siinä yhteydessä kaste. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” Hellarit juoksee villitsevien hurmoshenkien perässä, joihin syntyy addiktio, niitä kokemuksia pitää saada vaikka joka viikko, aina vaan lisää ja voimakkaampia fiboja” Tämä on kyllä valitettavan totta. Jos heillä olisi tilaisuus jossa laulettaisiin yhdessä muutama hengellinen laulu, pastori lukisi Ramattua ja lopuksi rukoiltaisiin yhdessä vaikka Isä meidän - rukous niin kyllä väki olisi pettynyttä. Siellä pitää olla show. Nyt veli Raineri todistaa ja seuraavaksi Miranda laulaa meille ja sitten ylistetään … kaikki odottaa kieli pitkällä sitä hurmososuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyypä kysellä oikeista kirkoista miten tämä asia järjestyisi. Luultavasti käyn aikuisrippikoulun ja siinä yhteydessä kaste. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Niin, itseasiassa nykyään jonkin verran nuoriakin käy kasteella rippikoulun aikana, konfirmoimisen ehtona on kasteen kautta kirkkoon liittyminen.

Rippipappi toteaa:

"Papille riparilaisen kastaminen on puhutteleva hetki. Matti Hyryn mielestä tilanteesta tekee hienon se, että kaste on nuoren oma valinta ja jokainen sana, joka kastetilaisuudessa sanotaan, tuntuu todella kohdistuvan nuorelle."

Lainaus Kirkko ja kaupunki lehden artikkelista.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kun-lapsikasteet-vahenevat-yha-useampi-nuori-kastetaan-riparin-yhteydessa

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, itseasiassa nykyään jonkin verran nuoriakin käy kasteella rippikoulun aikana, konfirmoimisen ehtona on kasteen kautta kirkkoon liittyminen.

Rippipappi toteaa:

"Papille riparilaisen kastaminen on puhutteleva hetki. Matti Hyryn mielestä tilanteesta tekee hienon se, että kaste on nuoren oma valinta ja jokainen sana, joka kastetilaisuudessa sanotaan, tuntuu todella kohdistuvan nuorelle."

Lainaus Kirkko ja kaupunki lehden artikkelista.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kun-lapsikasteet-vahenevat-yha-useampi-nuori-kastetaan-riparin-yhteydessa

Usko Toivonen

Kiitos kommentista ❤️

• Anonyymi

Sieltä rapakon takaa ne toi sen Kanadan majavankin tänne Suomeen.

• Anonyymi

😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂😂😂

Totta: "Helluntailaisten usko on aikuisten käännyttämistä"!!!

Niinhän Jeesus käski:
        Matt 24
        "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän Jeesus käski:
        Matt 24
        "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."

Ja apostolien evankeliumin saarnaaminen oli sinusta "aivopesua"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän Jeesus käski:
        Matt 24

Saarnaaminen ja kertominen ei ole se koko evankeliumin pelastustapahtuma, vaan kaste, Jumalan teko syntien anteekssisaamiseksi on evankeliumin ALKU.

Uuso liitto alkaa kasteesta.

16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]

16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saarnaaminen ja kertominen ei ole se koko evankeliumin pelastustapahtuma, vaan kaste, Jumalan teko syntien anteekssisaamiseksi on evankeliumin ALKU.

Uuso liitto alkaa kasteesta.

16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]

16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

Mark.1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.

1 Jesus Detta är begynnelsen av evangelium om Jesus Kristus, Guds Son.

1 The beginning of the gospel of Jesus Christ, the Son of God;

niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen
        KASTETTA SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI.

4 I enlighet härmed uppträdde Johannes döparen i öknen och predikade bättringens döpelse till syndernas förlåtelse.

4 John did baptize in the wilderness, and preach the baptism of repentance for the remission of sins.

Apt.2 Kristillinen yksi kaste

38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

38 Petrus svarade dem: »Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.

38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.

Johanneksen kaste: syntien anteeksisaamiseksi, syntisten kaste

Kristillinen yksi kaste: syntien anteeksisaamsiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan samiseksi (syntisten kaste)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mark.1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.

1 Jesus Detta är begynnelsen av evangelium om Jesus Kristus, Guds Son.

1 The beginning of the gospel of Jesus Christ, the Son of God;

niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen
        KASTETTA SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI.

4 I enlighet härmed uppträdde Johannes döparen i öknen och predikade bättringens döpelse till syndernas förlåtelse.

4 John did baptize in the wilderness, and preach the baptism of repentance for the remission of sins.

Apt.2 Kristillinen yksi kaste

38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

38 Petrus svarade dem: »Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.

38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.

Johanneksen kaste: syntien anteeksisaamiseksi, syntisten kaste

Kristillinen yksi kaste: syntien anteeksisaamsiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan samiseksi (syntisten kaste)

Repent, syntisyyden tunnustaminen.

Sekä Johanneksen kaste että Kristillinen kaste syntien anteeksisaamiseksi tehtiin heti kun ihminen tajusi tarvitsevansa syntisten kasteen syntien pois pesemiseksi ja uskon Hengen lahjan saamiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Repent, syntisyyden tunnustaminen.

Sekä Johanneksen kaste että Kristillinen kaste syntien anteeksisaamiseksi tehtiin heti kun ihminen tajusi tarvitsevansa syntisten kasteen syntien pois pesemiseksi ja uskon Hengen lahjan saamiseksi.

Fariseukset olivat luonteeltaan aikansa hellutailaisia. He menivät Johanneksen luokse saamaan sitä uskovien kastetta.

Tarjolla oli vain syntisten kaste. Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

• Anonyymi

Jeesuskin käännytti aikuisia: eihän optuslapsetkaan olleet pikkuvauvoja.

• Anonyymi

Jeesuksella oli itsellään valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, ja Jeesus
        siunasi pieniä lapsia , "ja he TOIVAT hänen tykönsä pieniä lapsia, että hän "koskisi" heihin, Jeesuksella oli VOIMA , ja kasteessa Kristukseen on Jeesuksen "kosketus", sillä kastekäskyn Jeesus antoi vasta Ylösnousemuksensa jälkeen kun hän ilmestyi opetuslapsilleen ,

Jeesuksen viimeiset sanat / käsky :

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni , kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

• Anonyymi

Kristillinen yksi kaste: kaste helvettiin ja kolmeen kertaa ja saatanan nimeen.

• Anonyymi

Helluntailaisen Asusinkadun hengen todistus: "Kristillinen yksi kaste: kaste helvettiin ja kolmeen kertaa ja saatanan nimeen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisen Asusinkadun hengen todistus: "Kristillinen yksi kaste: kaste helvettiin ja kolmeen kertaa ja saatanan nimeen."

Se asusin henki teki Parhamista ja Olsenista miehimyksiä, jotka vietiin vankilaan sodomiasta.

• Anonyymi

Jeesuskin käännytti aikuisia!
      Hän kulki kylästä kylään eikä kastanut vauvoja.

• Anonyymi

Eikö isompia lapsia eikä naisia

• Anonyymi

Jeesuksen maan päällä antama kosketus ja nykyinen kaste lapselle on sama asia.

Maan päällä Jeesus ei kastanut silloin käytössä olleella Johanneksen kasteella ei se paremmin lapsia kuin aikuisiakaan. (Joh.4:2)

Jeesuksen kuoleman osallisuus kastettavalle ihmiselle tulee Kristillisessä kasteessa.

Kasteessa lapsi saa PyhänHengen lahjan ja suojelusenkelin, joka näkee Jumalan kasvot. KasteessaJeesus ottaa lapsen omakseen eli nimiinsä.

Ilman PyhänHengen lahjaa kukaan ei ole Jeesuksen opetuslapsi.

• Anonyymi

Eihän ne lahkolaisten ja Ambomaan kastamattomat pakanalapset ole mitään Kristittyjä.

Kristukseen kastettuja alettiin kutsua kristityiksi.

Kyriake=Herran omat=Kirkkko=Kristukseen kasteessa liitettyjen suuri joukko, jonka määrää ei ei pystytä lukemaan.

• Anonyymi

Eikös Pyhän Hengen saanut sitten haluakin elää Jeesus esikuvanaan.

Ei kiellä Jeesusta Herranaan ja on Jeesuksen opastukselle kuuliainen?

34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
        35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
        ( Joh 13)

Tästä käy ilmi, ketä he rakastavat. Ja kuinka he Jeesuksen esimerkin mukaisesti rakastavat.
        Tästä käy ilmi, kuinka heidät voi tunnistaa.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ei ole mitään helluntailaista uskoa, eikä se, että joku tulee jossakin tietyssä uskonlahkossa uskoon, ole sen uskonlahkon vaikuttamaa uskoa, vaan uskonlahkossa vaikuttaa asioihin Isä Jumalan Pyhän Hengen vaikuttama usko. Jotenka kun epäuskoinen syntinen jumalaton ottaa kuulemastaan Jumalan sanasta vaarin ja haluaa tehdä parannuksen epäuskostaan ja huutaa kokosydämisesti avukseen Herraa Jeesusta Kristusta, niin Isä Jumala vastaa hänelle vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

• Anonyymi

Eikös tuo Juhani Tikkanen ole jonkin sortin seksuaalirikollinen gosbel lauluineen?

• Anonyymi

On kyllä

• Anonyymi

Joo

• Anonyymi

APT 2 :38
      Niin Pietari sanoi heille: Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      Jae 39
      Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu
      Jae41: jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja heitä lisääntyi sinä päivänä noin 3000 sielua.

• Anonyymi

Miten otit Sanan vastaan? Kerro, kuinka tulit uskoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten otit Sanan vastaan? Kerro, kuinka tulit uskoon?

"Helluntailaisten usko on aikuisten käännyttämistä"????

Luterilainen usko on viattomien vauvojen pakkokäännyttämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ohhoh, vain on evankeliumi "pakkokäännytämistä"??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-tuohan on se u-k-i-e nr - ip se kertoo

• Anonyymi

Alun suomalaisten pakkokäännyyykseen antoivat pitkät keihäät joilla pisteltiin palttinahousujen läpi ja tökittiin kastejärveen.
      Ja sieltä numeroituun kirkonpenkkiin.

Ylen voimalliset olivat luterilaiset opit. Oli jalkapuuta kaularautaa ja häpeänurkkaa sakkoja ja kellutuksia.

Ihania hyviä aikoja.

• Anonyymi

Keihäät tuntuu kiinnostavaat uudestikastajia kovasti

Uudestikastajat taas työntävt lapsiin jotakin muuta kuin keihäitä. Vomallinen oppi siellä

eikä pidä unohtaa endaumentteja

• Anonyymi

Suomessa on paljon eloa, mutta työmiehiä vähän.
      Suomalaisista 95% on jumalattomia.
      Vauvakastetut "saarnaavat" vain parhamia, sodomiaa, saastaa...

• Anonyymi

Ja uudestikastajista lähes kaikki tuntuu olevan jumalattomia

Uudestikastettu kirjoittaa aina parhamista, vauvoista jne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja uudestikastajista lähes kaikki tuntuu olevan jumalattomia

Uudestikastettu kirjoittaa aina parhamista, vauvoista jne

"Uudestikastettu kirjoittaa aina parhamista"

Ei kai taas vauvakastettu valehtele?

• Anonyymi

helluntailaisuus ei ole mistään kristillisestä kirkosta haarautunut,

helluntailaisuus:
        "tuli lännestä vuohipukki koko maan yli , tuskin maanpintaa koskettaen ja sillä pukilla oli
        otsassaan mahtava sarvi" Dan: 8: 5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisuus ei ole mistään kristillisestä kirkosta haarautunut,

helluntailaisuus:
        "tuli lännestä vuohipukki koko maan yli , tuskin maanpintaa koskettaen ja sillä pukilla oli
        otsassaan mahtava sarvi" Dan: 8: 5

Luterilainen kirkko on haarautunut Katolisesta pedofiilikirkosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen kirkko on haarautunut Katolisesta pedofiilikirkosta.

niin , ja on edelleen kristillinen kirkko, sen verran eroavaisuutta, että luterilaisuudessa on sakramentteja , kaksi, kun katolilaisuudessa on sakramentteja seitsemän, joista sakramenteista , ei helluntailaisuudessa uskoa ei ymmärrystä hönkäsen pöläystä.

Luther piti itseään katolilaisen kuolemaansa asti, Luther itse ei perustanut ainoatakaan uutta kirkkoa.
        Luther oli , uskonpuhdistaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin , ja on edelleen kristillinen kirkko, sen verran eroavaisuutta, että luterilaisuudessa on sakramentteja , kaksi, kun katolilaisuudessa on sakramentteja seitsemän, joista sakramenteista , ei helluntailaisuudessa uskoa ei ymmärrystä hönkäsen pöläystä.

Luther piti itseään katolilaisen kuolemaansa asti, Luther itse ei perustanut ainoatakaan uutta kirkkoa.
        Luther oli , uskonpuhdistaja.

"Luther piti itseään katolilaisen kuolemaansa asti"

Mielenkiintoista luterilaiset ovat katolisia.
        Kyllä se näkyy Suomessa.
        Katolisten hallitsemat valtiot ovat vielä vähän paskempia kuin Suomi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Luther piti itseään katolilaisen kuolemaansa asti"

Mielenkiintoista luterilaiset ovat katolisia.
        Kyllä se näkyy Suomessa.
        Katolisten hallitsemat valtiot ovat vielä vähän paskempia kuin Suomi.

katolilaisuus ja ortodoksisuu on ensimmäiset kristinuskon kirkot ja Suomeen kristinusko tullut 1100 -luvulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

katolilaisuus ja ortodoksisuu on ensimmäiset kristinuskon kirkot ja Suomeen kristinusko tullut 1100 -luvulla.

Eipä ole auttanut Suomi on Sodoma.
        Venäjä on murhanhimoinen Sodoma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ole auttanut Suomi on Sodoma.
        Venäjä on murhanhimoinen Sodoma.

Raamatun evankeliumissa Jeesus puhuu sodista. (Matt: 24: 7-22)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun evankeliumissa Jeesus puhuu sodista. (Matt: 24: 7-22)

niin kauan kuin maailma yleensä ollut , niin kauan on sodittu aina jossain päin maailmaa.
        jo , ennen nykyistä ajanlaskua ; Ekr , kansoilla oli "miekat ja seipää".

• Anonyymi

Mikä on aikuisuuden raja kuulin,että 7-18 v on uskossa ja kastetaan??

• Anonyymi

No tuo yllä mainittu Juhani Tikkanen on näemmä kastanut omalla tyylillään useammankin 7vuotiaan.niinkuinnlahkot yleensä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tuo yllä mainittu Juhani Tikkanen on näemmä kastanut omalla tyylillään useammankin 7vuotiaan.niinkuinnlahkot yleensä

Sekin harrastaminen noin12vuotiaan lapsen kanssa on hirveän monella tapaa väärin.

• Anonyymi

Alkukielen mukaan "brephos" imeväinen sylivauva uskoo Jeesuksen hengen tasolla.

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Ps. 8:3

Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

Matt. 21:16

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

Helluntailaisuus on saatanasta. nehän estää lapsilta Kristittyjen yhden kasteen lahjan, Pyhän Hengen sinetin saamisen.

• Anonyymi

"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen"???

On luterilaislla papeilla hirveä kohtalo, kun viettelevät viattoman vauvan kuolleen kirkon jäseniksi.
        Eipä käy kateeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen"???

On luterilaislla papeilla hirveä kohtalo, kun viettelevät viattoman vauvan kuolleen kirkon jäseniksi.
        Eipä käy kateeksi.

Aivan, Kristuksen ruumis on uudestikastajille "kuollut kirkko"

Eipä käy keteeksi niiden oppia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, Kristuksen ruumis on uudestikastajille "kuollut kirkko"

Eipä käy keteeksi niiden oppia

Sanopa muuta. Tuo on se u-k-i-e nr

• Anonyymi

Voi sinua raukkaa. kun et ymmärrä edes lukemaasi !

6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Siinä sanotaan, että: JOTKA USKOVAT MINUUN !

Imeväinen ei kykene mihinkään uskomaan !

Imeväinen ei ymmärrä ilosanomasta pätkääkään !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua raukkaa. kun et ymmärrä edes lukemaasi !

6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Siinä sanotaan, että: JOTKA USKOVAT MINUUN !

Imeväinen ei kykene mihinkään uskomaan !

Imeväinen ei ymmärrä ilosanomasta pätkääkään !

Hahahaha "Imeväinen ei kykene mihinkään uskomaan !"
        Raamattu e opeta moista

Usko on Jumalan teko, ei ihmisen

• Anonyymi

Jeesus ei julistanut ilosanomaa vauvoille, vaan aikuisille !

• Anonyymi

Mutta me helluntailaiset puhumme aina vauvoista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta me helluntailaiset puhumme aina vauvoista!

Taas väärin:
        "Aivan, Kristuksen ruumis on uudestikastajille "kuollut kirkko"!!!

Luterilainen sambakirkko on tuo kuollut kirkko, jonka jäsenistä valtaosa ei usko Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas väärin:
        "Aivan, Kristuksen ruumis on uudestikastajille "kuollut kirkko"!!!

Luterilainen sambakirkko on tuo kuollut kirkko, jonka jäsenistä valtaosa ei usko Jeesukseen.

Helluntaikkirkko on kuollut sambakirko, jossa heiluminen on tyypillistä

Kirkkoa ei tee kuolleeksi epäuskoiseet jäsenet vaan sen tekee eläväksi evankeliumin Sana

• Anonyymi

Helluntaisten Parhamin ja Olsenin julistama ilosamoma oli homppelimeisten hirnuntaa ja hillumista.
      Helluntaibisnes on perustettu Amerikassa v. 1907 (Pentecostalismi, Pahamilaisuus, Helluntailaisuus tarkoittaa siellä perustettua uutta uskontoa.)

Suomeen sen toi sieltä Gerhard Olsen-Smidt niminen g-mies 1910-luvun loppupuolella.
      Perusti ensin Helsingin hellunaiseurakunnan v. 1920 ja 40 muuta hell.srk. pitkin maata, aina Haapavedelle asti.
      Vietiin vankilaan sodomiasta, jota harjoitti seurakunnan poikien kanssa v. 1925 ja karkotettiin Norjaan.

• Anonyymi

Hellareiden kannattaisi mennä peilin eteen ja tutkia on ko siellä otsassa se pedonmerkki ja tunnusluku 666.
        Ylivainiohan niitä merkkejä lätki ihmisten otsaan oikein urakalla aikanaan, kunnes Jumala puuttui asioihin. Ylikaataja koki pahan äkkikuoleman Espanjassa vain 61-vuotiaana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellareiden kannattaisi mennä peilin eteen ja tutkia on ko siellä otsassa se pedonmerkki ja tunnusluku 666.
        Ylivainiohan niitä merkkejä lätki ihmisten otsaan oikein urakalla aikanaan, kunnes Jumala puuttui asioihin. Ylikaataja koki pahan äkkikuoleman Espanjassa vain 61-vuotiaana.

Tarkoitatko, että se pedon merkki tuli siinä papin suorittamassa otsan kastelemisessa:
        "Hellareiden kannattaisi mennä peilin eteen ja tutkia on ko siellä otsassa se pedonmerkki ja tunnusluku 666."????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko, että se pedon merkki tuli siinä papin suorittamassa otsan kastelemisessa:
        "Hellareiden kannattaisi mennä peilin eteen ja tutkia on ko siellä otsassa se pedonmerkki ja tunnusluku 666."????

"pedon merkki" ei pelkästään otsassa , vaan: otsassa JA oikeassa kädessä !
        helluntailaisethan pelastuu "käden nostolla".

otsa kuvaa myös ajattelua, ja helluntailaisethan pelastuu ainoastaan, kun YMMÄRTÄÄ
        tehdä OMAN ratkaisun . . . >"minä itse valitsin"

Raamattu: "ette te valinneet minua , vaan minä valitsin teidät" Joh: 14: 13

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tän?
        "Tarkoitatko, että se pedon merkki tuli siinä papin suorittamassa otsan kastelemisessa:"???

Mutta eihän helluntailaisia ole valeltu???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tän?
        "Tarkoitatko, että se pedon merkki tuli siinä papin suorittamassa otsan kastelemisessa:"???

Mutta eihän helluntailaisia ole valeltu???

pedonmerkki : "ottamaan oikeaan käteensä JA otsaansa merkin" Ilm: 13:

helluntailaiset puhuu pelkästään otsasta , siis vain puoli raamatun jaetta .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pedonmerkki : "ottamaan oikeaan käteensä JA otsaansa merkin" Ilm: 13:

helluntailaiset puhuu pelkästään otsasta , siis vain puoli raamatun jaetta .

Otsat ja vauvat, siitä hellaripedojen aiheet taas kerran

• Anonyymi

Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalsta on alusta, jossa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.

• Anonyymi

Joo, helluntailaiset ja luterilaiset ovat suurimman vihan kohteena

• Anonyymi

hellluntailaisuus on demoninen lahko, ne on yhteydessä henkimaailman kanssa salakielien avulla

• Anonyymi

älä kuka kertoi ei kai isäs kaljoissaan taikkajopa äitis, sellaist as eon kotikoulussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

älä kuka kertoi ei kai isäs kaljoissaan taikkajopa äitis, sellaist as eon kotikoulussa.

kalja sillä on taas mielessä

• Anonyymi

luterilaisen papin puheet päättyy erittäin usein siihen kirkolliseen polttopisteeseen eli pikkuvauvan kasterituaaliin.

helluntain puheet ei koskaan puhu kasteesta mitään painopist eon ihan muualla.

koittakaas hiukan miettiä näitäkin asioita.

• Anonyymi

Jeesus sanoo parantamallleen miehelle, joka olisi halunnut jäädä Mestarin jalkoihin pyörimään, että mene kotiisi ja kerro siellä mitä suuria Jeesus on sinulle tehnyt !

siinä olisi mallia luterilaiselle vauvana pelastuneelle, kertoilla ympäriinsä Jeesuksen suurista teoista, kuinka siinä kasteessa lähti ryyppyhalut, ei kiinnosta savustaa itseään sisältä päin, ei kiinnosta hrata ympäriinsä jne....

siinä tehtävää vauvana pelastuneille heti huomisesta alkaen.

• Anonyymi

Jaaha sodomiittikäkätyskin on herännyt

JA se on käkätys itse jonka puheen painpoiste on vauvojen kasteessa ja vauvoissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo parantamallleen miehelle, joka olisi halunnut jäädä Mestarin jalkoihin pyörimään, että mene kotiisi ja kerro siellä mitä suuria Jeesus on sinulle tehnyt !

siinä olisi mallia luterilaiselle vauvana pelastuneelle, kertoilla ympäriinsä Jeesuksen suurista teoista, kuinka siinä kasteessa lähti ryyppyhalut, ei kiinnosta savustaa itseään sisältä päin, ei kiinnosta hrata ympäriinsä jne....

siinä tehtävää vauvana pelastuneille heti huomisesta alkaen.

PEdokääkkä puhuu "vauvana pelastuneista" - vauvat sillä on koko ajan mielessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikkulastenhässijäkääkkä voisi joskus todistaa Jeesuksesta mutta se puhuu vain luterilaisista ja vauvoista. Se on tyypillistä muillekin uudestikastajille

• Anonyymi

Vauvakaste ei raamatun mukaan pelasta yhtään ketään !

Omakohtaisen Uskon kautta vain pelastutaan, eikä vauva voi itse mitään uskoa, kun ei edes mitään ymmärrä !

Teidän sairas oppinne väittää siis ihmisen pelastuvan ilman omakohtaista uskoa !

Toisten ihmisten uskolla muka ihminen pelastuu siis !

Missä raamatussa niin sanotaan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omakohtaisen Uskon kautta vain pelastutaan, eikä vauva voi itse mitään uskoa, kun ei edes mitään ymmärrä !

Teidän sairas oppinne väittää siis ihmisen pelastuvan ilman omakohtaista uskoa !

siinä on vielä hassumpia portaita siinä toisten ihmisten uskolla pelastumisessa, nimittäin seuraava väit e on se että vauvat uskoo ja vastaanottaa !

miettikää .... vauvat uskoo ja ottaa heti vastaan kun kuulevat sanankin papin suusta, miettikää..@

sitten todisteena ed on mm... ja lapsi hypähti kohdussa kun kuuli äänen... jne.. rakenne muistuttaa pahoin intialaisia rakennustelineitä hehe...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatusa ei ole erikseen vauvakastetta vaan kaste joka pelastaa

Vauva voi uskoa koska usko on Jumalan teko

Vain omalla uskolla pelastuu. Ilman uskoa ei voi pelastua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikkulastenhässijäkääkkä voisi joskus todistaa Jeesuksesta mutta se puhuu vain luterilaisista ja vauvoista. Se on tyypillistä muillekin uudestikastajille

miksi sinä samassa lauseessa haukut toista pikkulast...kkäksi ja samalla olet kaipaavinasi Jeesuspuhetta..!?

miten meni niinkuin omasta mielestäsi..£@

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miksi sinä samassa lauseessa haukut toista pikkulast...kkäksi ja samalla olet kaipaavinasi Jeesuspuhetta..!?

miten meni niinkuin omasta mielestäsi..£@

Sinä olen pikkulastenhässijä ja sen näkee kaikki

Miten niin kun omasta mielestäsi menee tuo kirjoittelusi kun kaikkien mielestä olet pedofiili?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikähän siinä on, että kun on jollain tavalla yhteydessä Jeesukseen, niin on yhteydessä pedofiliaan? Eikös tuo Tikkanen ole gosbel muusikko? Kesä on muuten lopuillaan. Minä aion tehdä lauantai iltana kannullisen normaalia vahvempaa sangriaa. Syksy ja kynttiläillat seuraavaksi. Isoa rakkautta kaikille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikähän siinä on, että kun on jollain tavalla yhteydessä Jeesukseen, niin on yhteydessä pedofiliaan? Eikös tuo Tikkanen ole gosbel muusikko? Kesä on muuten lopuillaan. Minä aion tehdä lauantai iltana kannullisen normaalia vahvempaa sangriaa. Syksy ja kynttiläillat seuraavaksi. Isoa rakkautta kaikille.

Olen redditin ahkera lukija. Siellä on useampi keskustelu, jossa tätä laulajaa syytetään juuri samoista asioista. Hän kuulemma on jollekin pikkutytölle sanonut, että nuoleminen ei ole seksiä.

• Anonyymi

miten jos oikein ponnistelisi niin pääsisittekä pois luomastanne urasta, mitä arvelette?

miettikää edes sitä, miksi teillä on iso ja jopa karvainen piponkannatin, jos mitään ajatusta ei sieltä tule ulos asti!

miksi ette mieti asioita ?

• Anonyymi

onpa levotonta tekstiä sodomiitiltä mutta nyt jäi sentään vaavit pois

• Anonyymi

Alle 18 v aikuisetko liitetty serurakuntaan omasta tahdostako?

• Anonyymi

Helluntailaisuus on homppelimiesten perustama uusi uskonliike, mitä tuotiin voimakkaasti Suomeen 1920-luvulla Gerhard Olsen-Smidt:in toimesta.
      Homomies perusti tänne 40 ens. hell.srk.

• Anonyymi

Pikkuvauvat eivät seuranneet Jeesusta eikö Paavali puhunut mitään lastenseimien perustamisesta eikä edes lapsityöstä.

• Anonyymi

Hellarit puhuu sitäkin enemmän

• Anonyymi

>>>"pikkuvauvat eivät seuranneet Jeesusta"<<<

"Ja he toivat hänen tykönsä PIENIÄ LAPSIA , että hän koskisi heihin"
        Luuk: 18: 15

"pieniä lapsia" , lapset oli siis niin pieniä ,etteivät vielä itse juosseet / kävelleet , vaan
        "he TOIVAT"

helluntaisaarnaajat kuvittelee , että he ovat "jeesuksia" pelkällä siunaamisella
        ILMAN KASTETTA ,
        kaste: "sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu" Apt: 2: 39

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"pikkuvauvat eivät seuranneet Jeesusta"<<<

"Ja he toivat hänen tykönsä PIENIÄ LAPSIA , että hän koskisi heihin"
        Luuk: 18: 15

"pieniä lapsia" , lapset oli siis niin pieniä ,etteivät vielä itse juosseet / kävelleet , vaan
        "he TOIVAT"

helluntaisaarnaajat kuvittelee , että he ovat "jeesuksia" pelkällä siunaamisella
        ILMAN KASTETTA ,
        kaste: "sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu" Apt: 2: 39

Ei hyvä isä tätä porukkaa !!

Kun mitään omakohtaista uskoontuloa ei ole, ei mitään ymmärrystä niin mikä se saa leikkimään ja veivikoneella tuottamaan jakeita jotka ei liity mitenkään aiheeseen, mikä sakki on kyseessä mikä ihme se on!!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun mitään omakohtaista uskoontuloa ei ole, ei mitään ymmärrystä niin mikä se saa leikkimään ja veivikoneella tuottamaan jakeita jotka ei liity mitenkään aiheeseen, mikä sakki on kyseessä mikä ihme se on!!?

sinäkös täällä päätät , kuka on uskossa ja kuka ei !!!

sä et nää EDES kenenkään ulkokuorta täällä ketjuissa.

JA: "Ihminen näkee ulkokuoren , mutta Herra näkee sydämen" Jer: 11: 20

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sinäkös täällä päätät , kuka on uskossa ja kuka ei !!!

sä et nää EDES kenenkään ulkokuorta täällä ketjuissa.

JA: "Ihminen näkee ulkokuoren , mutta Herra näkee sydämen" Jer: 11: 20

Jos joku puhu kuin käärme, niin on täysin selvää, ettei kyseinen henkilö ole uskossa, vaan seuraa valheen isää ja on tämän maailman ruhtinaan lapsi. Raamattu varoittaa: Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
        Ne, jotka lisäävät Raamatun Sanaan omiaan, ovat valhettelijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, olivat Jeesuksen opetuslapset pikkuvauvoja???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, olivat Jeesuksen opetuslapset pikkuvauvoja???

"sinäkös täällä päätät , kuka on uskossa ja kuka ei !!!

Ei, kyllä se on pappi joka päättää, että nyt tästä vauvasta on tullut Jumalan lapsi, kun hän tiputtaa vettä vauvan otsalle. Vauvasta on näin tullut uskova.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, kyllä se on pappi joka päättää, että nyt tästä vauvasta on tullut Jumalan lapsi, kun hän tiputtaa vettä vauvan otsalle. Vauvasta on näin tullut uskova.

"yhden näistä pienistä , jotka uskovat minuun" Matt: 18: 6

vähättelet siis pienten uskoa ! et usko Jeesuksen sanaa, ja kuitenkin sanotte olevanne
        USKOSSA . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pedolla taas vauvat ja otsat mielessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pedolla taas vauvat ja otsat mielessä

Jonglööri se kiihoittui taas, kun näki sanan vauva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"yhden näistä pienistä , jotka uskovat minuun" Matt: 18: 6

vähättelet siis pienten uskoa ! et usko Jeesuksen sanaa, ja kuitenkin sanotte olevanne
        USKOSSA . . .

Jeesus puhui pienistä, jotka uskovat, siis Jeesus puhui opetuslapsista, aikuisista miehistä. Mutta Jeesus EI PUHUNUT pikkuvauvoista, joiden päähän oli valeltu luterilaisen kirkon viranhaltijan toimesta vettä.
        "kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä PIENISTÄ maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."
        Pikkulapset eivät käy ihmisten ovilla julistamassa Jumalan valtakuntaa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhui pienistä, jotka uskovat, siis Jeesus puhui opetuslapsista, aikuisista miehistä. Mutta Jeesus EI PUHUNUT pikkuvauvoista, joiden päähän oli valeltu luterilaisen kirkon viranhaltijan toimesta vettä.
        "kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä PIENISTÄ maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."

Sana ilmoittaa täysin selkeästi yksiselitteisesti,kuka on uskossa Jeesukseen. Ne, jotka väittävät tulleensa uskoon kastemaljan ääressä kummien ja vanhempien uskolla, eivät ole Jeesuksen omia. Ainoastaan ne, jotka huutaneet avuksi Jeesuksen nimeä ja tulleet uskon kautta Jeesuksen tykö, ovat sisällä Jumalan valtakunnassa. Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        Luterilaisten kastemaljoista nousee varkaita ja susia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana ilmoittaa täysin selkeästi yksiselitteisesti,kuka on uskossa Jeesukseen. Ne, jotka väittävät tulleensa uskoon kastemaljan ääressä kummien ja vanhempien uskolla, eivät ole Jeesuksen omia. Ainoastaan ne, jotka huutaneet avuksi Jeesuksen nimeä ja tulleet uskon kautta Jeesuksen tykö, ovat sisällä Jumalan valtakunnassa. Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        Luterilaisten kastemaljoista nousee varkaita ja susia.

edelleenkin ja tänä päivänä , Jeesus sanoo:
        "yhden näistä pienistä , jotka uskovat MINUUN" Matt: 18: 6

jos nyt avaat sen raamattusi , ja MIKÄÄN raamatun sana ei poista Jeesuksen sanaa.
        "Taivas ja maa katoavat , mutta minun SANANI eivät KOSKAAN katoa" Mark: 13: 31

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

edelleenkin ja tänä päivänä , Jeesus sanoo:
        "yhden näistä pienistä , jotka uskovat MINUUN" Matt: 18: 6

jos nyt avaat sen raamattusi , ja MIKÄÄN raamatun sana ei poista Jeesuksen sanaa.
        "Taivas ja maa katoavat , mutta minun SANANI eivät KOSKAAN katoa" Mark: 13: 31

Pienet eivät ole yhtä kuin muutaman viikon ikäiset vauvat. Uudestaan: Jeesus puhui pienistä, jotka uskovat, siis Jeesus puhui opetuslapsista, aikuisista miehistä. Mutta Jeesus EI PUHUNUT pikkuvauvoista, joiden päähän oli valeltu luterilaisen kirkon viranhaltijan toimesta vettä.
        Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Little children, yet a little while I am with you.
        Opetuslapset olivat aikuisia miehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pienet eivät ole yhtä kuin muutaman viikon ikäiset vauvat. Uudestaan: Jeesus puhui pienistä, jotka uskovat, siis Jeesus puhui opetuslapsista, aikuisista miehistä. Mutta Jeesus EI PUHUNUT pikkuvauvoista, joiden päähän oli valeltu luterilaisen kirkon viranhaltijan toimesta vettä.
        Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Little children, yet a little while I am with you.

Opetuslapseuteen euy ole ikärajaa

Jeesus puhui tuossa lapsista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joka viettelee yhden näistä PIENISTÄ , jotka uskovat minuun , sille olisi parempi , että
        myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
        Matt: 18: 6

"Sallikaa LASTEN tulla minun tyköni , älkääkä estäkö heitä , sillä senkaltaisten on
        taivasten valtakunta" Mark: 10: 14

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joka viettelee yhden näistä PIENISTÄ , jotka uskovat minuun , sille olisi parempi , että
        myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
        Matt: 18: 6

"Sallikaa LASTEN tulla minun tyköni , älkääkä estäkö heitä , sillä senkaltaisten on
        taivasten valtakunta" Mark: 10: 14

Jeesus puhui aikuisista miehistä sanoessaan: Joka viettelee yhden näistä PIENISTÄ , jotka uskovat minuun , sille olisi parempi, että
        Aivan samalla tapaa Jeesus puhui aikuisista: Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        Jeesuksen opetuslapset olivat aikuisia: Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää?"
        Vai väitätkö tässä olleen kyseessä olevan pikkuvauvat: Tämän maailmanajan lapset naivat ja menevät miehelle?
        92-käännös: Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhui aikuisista miehistä sanoessaan: Joka viettelee yhden näistä PIENISTÄ , jotka uskovat minuun , sille olisi parempi, että
        Aivan samalla tapaa Jeesus puhui aikuisista: Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        Jeesuksen opetuslapset olivat aikuisia: Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää?"
        Vai väitätkö tässä olleen kyseessä olevan pikkuvauvat: Tämän maailmanajan lapset naivat ja menevät miehelle?
        92-käännös: Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Ei vaan lapsista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan lapsista

Jeesus puhui opetuslapsista, jotka olivat aikuisia miehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhui opetuslapsista, jotka olivat aikuisia miehiä.

Ei , vaan LAPSISTA.

että siis aikuisia miehiä vietellään . . .'
        lapset ne on , jotka on koko maailman historian olleet "aikuisten armoilla" .

• Anonyymi

Tuosta Tikkasesta en ole muuta kuullut, kuin että esiintyi ystävän teini ikäisen pennun riparilla. Onneksi ei häneen koskenut.

• Anonyymi

Jonain päivänä nämä pedofiili ovat historiaa.

• Anonyymi

Joku sarjahiplailija tämä kuulemma on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku sarjahiplailija tämä kuulemma on

Ymmärtääkseni perheen isä? Viisaammat kertokoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtääkseni perheen isä? Viisaammat kertokoon.

Tuskin katsoo titteliä sairaus?????

• Anonyymi

Raamatussa käännytetään aikuisia.
      Siellä ei ole yhtään tapausta, että vauvaa käännytettäisiin kuten luterilaiset tekevät.

• Anonyymi

Eikä yhtään tapausta jossa suomalaista käännytetään
        Eikä tapausta jossa 11-v lasta käännytetään kuten helluntailaiset tekevät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä yhtään tapausta jossa suomalaista käännytetään
        Eikä tapausta jossa 11-v lasta käännytetään kuten helluntailaiset tekevät

Tuokin on totta

• Anonyymi

"Oikeille Kristityille usko tarkoittaa synneistä pestyyn sydämeen saatua kasteen lahjaa Pyhää Henkeä, jonka yksi pysyvä ominaisuus usko on."
      Melkoista huuhaata.

• Anonyymi

Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.

Uudestikastajat pilkkaavg Jumalaa. Heillä on vesi josta he koko ajan vaahtoavat. Uudestikastajilla oon toinen evankeliumi ja toinen Jeesus joka ei ole edes Jumala. Uudestikastajilal on salaiset endaumenttiseremonitat eli Jeesus ei heille riitä. Heillä on useita monen vesitipan seremonioita

Luterilaisilla taas on yksi kaste ja yksi pelastaja, Jeesus. Uudestikastajilla se on vesi. Uudestikastajat kieltävät Raamatun opetukset ja heillä on toinen evankeliumi

• Anonyymi

Minua eivät ole pystyneet käännyttämään helluntailaisuuteen.

1234567---

• Anonyymi

Jospa se helluntalaisten -omausko- on uskomista sijaiseen ja hänen täytettyyn työhön, ja siitä iankaikkiseen elämään. Kääntäminen, kääntyminen, käännynnäinen, jne.
      sitä voi miettiä, mitä milläkin tarkoitetaan.
      Raamatunkääntäminen, mikä on tehty meille "jostain", siitä on tullut meille kultainen vasikka. Eli se ei ole sama, mitä se hebrealainen raamattu ilmaisuna on tuotu esiin.
      Eli jo juutalaisuudessa yritettiin 70- hengenvoimin kääntää Toora, kreikakkalaiseen muotoon, niin ei se toimi. Siksi kääntäminenkin on haaste, saati sitten meidän kääntyminen, tai käännynnäisyys.

Onko se eri, mita sinun uskosi on?

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3531
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      2237
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      2005
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1550
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1393
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe