Jeesus ei puhu mitään Paavalin kehittämästä ihmisiä eriarvoistavista armolahjaopeista. Sillä luotiin ihmisten kesken hierarkioita johtamisen apuvälineeksi.
Ihmisten eriarvoistaminen on syntiä.
Jaak. 2:1
Veljeni, te jotka uskotte meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen, kirkkauden Herraan, älkää erotelko ihmisiä.
Jumala ei jaa Henkeä mitalla. Kellä on Pyhä Henki asuvaisena, hänellä on kaikki ne lahjat ja ominaisuudet, mitä Pyhä Henki edustaa. Ei vain jotain siivua niistä.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus ja puhtaus.
Hurmoskielillä puhumista ei mainita Pyhän Hengen lahjojen joukossa.
Jeesus ei puhu mitään eriarvoisista armolahjoista
25
223
Vastaukset
- Anonyymi
Hurmoshenget ja muut sellaiset ihmisiä selälleen kaatavat henget ja lahkolaisten voimat ovat epäpyhiä henkiä ja voimia.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
Vanhempi nimitys hurmoshengille oli hurmahenkiset uskovaiset.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina."
Ei uutta auringon alla. Kaikkea mitä ollut ollut ennen on nytkin. - Anonyymi
Jos Paavali olisi ollut oikea apostolit, niin kyllä Jeesus olisi valinnut hänet joukkoon jo maan päällä eläissään, kuten muutkin oikeat apostolit, jotka näkivät oikean Jeesuksen ja kuulivat hänen puhettaan. He myös näkivät oikean helluntain tapahtumat ja kieli-ihmeen, mistä siinä oli kysymys.
Jeesus lähetti oikeat apostolit kastamaan kaikki kansat ja kaikki ihmiset omikseen
eli kyllä he olivat myös niitä pakanoidenkin apostoleita samalla.
Paavalin tarinat Damaskontien tapahtumista ovat hyvin ristiriitaisia muiden paikalla olevien kertomuksien kanssa.
Kyllä Jeesus oli siinä vaiheessa taivaassa Isän Jumalan oikealla puolella ja on sieltä tuleva vasta aikanaan takaisin maan päälle Galilean vuorelle samalla tavalla kuin sieltä taivaaseen nousi.
Jeesus varoittaa juuri sellaisista Damaskontien kaltaisista hengistä, jotka kutsuvat itseään Jeesukseksi.
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.- Anonyymi
Paavalin väitteet taivaassa käymisestä on selvästi Jeesuksen ilmoituksen vastainen väite eli valhetta.
Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin väitteet taivaassa käymisestä on selvästi Jeesuksen ilmoituksen vastainen väite eli valhetta.
Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."Jeesus lupaa ristinryövärillekin vain paratiisiin menemisen, mikä on eri asia,
mutta ei Jumalan taivaaseen kukaan ihminen ole vielä mennyt, paitsi ihminen-Jeesus.
Saarn. 5:1
Älä ole kerkeä suultasi, älköönkä sydämesi kiirehtikö lausumaan sanaa Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä; sentähden olkoot sanasi harvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus lupaa ristinryövärillekin vain paratiisiin menemisen, mikä on eri asia,
mutta ei Jumalan taivaaseen kukaan ihminen ole vielä mennyt, paitsi ihminen-Jeesus.
Saarn. 5:1
Älä ole kerkeä suultasi, älköönkä sydämesi kiirehtikö lausumaan sanaa Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä; sentähden olkoot sanasi harvat.Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja.
- Anonyymi
Paavalin vihjaisu mahdolliseen ruumiista irtaantumiseensa,
ruumiista irtaantuminen on noitien käyttämä menetelmä, jossa he irtaantuvat fyysisestä ruumiista ja menevät henkiruumiina ja voivat muuttaa itsensä vampyyriksi tai ihmissudeksi. Ihmiselle sellaiset noitien käyttämät tekniikat on ehdottomati kiellettyjä. - Anonyymi
Toinen uskoo Jumalaan, toinen uskoo ihmisen poikaan kuten Jeesukseen tai Hitleriinkin.
- Anonyymi
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Ihmisen oma uskominen on yhtä tyhjän kanssa. Se on sitä kuollutta uskoa, päänuskoa, mielen ja sieluntason "metanoia" -uskoa. Riivaajatkin uskoo ja vapisee, kaatuilee ja puhuu sekavia hurmoskieliä, mutta ei sellainen uskominen ketään pelasta yhtän mistään. Riivaajilta puuttuu fyysine ruumis, niin eihän niitä voida kastaa ja uudestisynnyttää vedestä ja Henestä, koska niiltä puuttuu ruumis.
Pahat henget uskoo Jeesukseen ja tuntee hänet hyvin, koska ne kaikki ovat asuneet Jeesuksen kanssaa taivaassa ennen kuin heidät sieltä lähetettiin maan päälle.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?
Saatana oli taivaan ex-ylienkeli, kielitaitoinen, osaa Raamatun ulkoa, taivaan ylistyskuoron johtaja.
Nytkin virittelee niitä ylityskuoroja uskonlahkoihin, itsensä ylistämiseksi.
2. Kor. 11:14
Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.
"evankeljumi ensin" sanoo eksyttäjät - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Ihmisen oma uskominen on yhtä tyhjän kanssa. Se on sitä kuollutta uskoa, päänuskoa, mielen ja sieluntason "metanoia" -uskoa. Riivaajatkin uskoo ja vapisee, kaatuilee ja puhuu sekavia hurmoskieliä, mutta ei sellainen uskominen ketään pelasta yhtän mistään. Riivaajilta puuttuu fyysine ruumis, niin eihän niitä voida kastaa ja uudestisynnyttää vedestä ja Henestä, koska niiltä puuttuu ruumis.
Pahat henget uskoo Jeesukseen ja tuntee hänet hyvin, koska ne kaikki ovat asuneet Jeesuksen kanssaa taivaassa ennen kuin heidät sieltä lähetettiin maan päälle.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?
Saatana oli taivaan ex-ylienkeli, kielitaitoinen, osaa Raamatun ulkoa, taivaan ylistyskuoron johtaja.
Nytkin virittelee niitä ylityskuoroja uskonlahkoihin, itsensä ylistämiseksi.
2. Kor. 11:14
Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.
"evankeljumi ensin" sanoo eksyttäjätHarhaoppien levittäjät yrittävät ensin käännyttää ihmisen omaan harhaoppiseen uskonlahkoonsa vaatimalla, että ihminen tekee sen uskonratkaisun kuulemansa opetuksen perusteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaoppien levittäjät yrittävät ensin käännyttää ihmisen omaan harhaoppiseen uskonlahkoonsa vaatimalla, että ihminen tekee sen uskonratkaisun kuulemansa opetuksen perusteella.
Jenkkilahkot: Jehovantodistajat, Helluntailaiset, Mormonit, Adventistit luetaan harhaoppisten lahkojen joukkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkot: Jehovantodistajat, Helluntailaiset, Mormonit, Adventistit luetaan harhaoppisten lahkojen joukkoon.
Ei tarvitse olla jenkkilahkokaan, kyllä kyllä vanhoillislestadiolaiset ovat niitä kaikkein pahimpia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse olla jenkkilahkokaan, kyllä kyllä vanhoillislestadiolaiset ovat niitä kaikkein pahimpia.
Ryhmäkuri ja ahdasmielisyys voi olla Lestoilla liiallinen, mutta kyllä ne oikeita Kristittyjä ovat.
Toisin kuin Jenkeistä tänn tuodut vieraslajit: Mormonismi, Helluntailaisuus, Jehovalaisuus ja Adventismi.
Ne teltat kannattaa kiertää kaukaa. - Anonyymi
Ihmisen Poika, kirjoitetaan Isolla alkukirjaimella.
" [Ihmisen Poika on Jeesuksen messiaaninen arvonimi.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen Poika, kirjoitetaan Isolla alkukirjaimella.
" [Ihmisen Poika on Jeesuksen messiaaninen arvonimi.]Kukin kirjoittaa tasan sen kokoisella alkukirjaimella, kuin haluaa. Tarkoitushan lienee osoittaa pienellä alkukirjaimella, kunnioituksen puuttumista, ko. hahmoa kohtaan, jos ymmärrät mitä tarkoitan?
- Anonyymi
Pyhä Henki antaa armolahjoja erehtymättömän Jumalallisen viisautensa voimalla, kullekin täsmälleen yksilöllisesti sopivan. Jos Hän antaa vaikka kahvinkeittäjän ja palvelijan lahjan, ovat ne suunnattoman arvokkaita ja siunausta tuovia lahjoja. Ihminen itse eriarvoistaa lähimmäisiään, Mutta Jumalalle on, ihmisten mielestä halvinkin, suunnattoman rakas, koska Hän loi meidät kaikki tänne elämään omiksi lapsikseen toivoen, että he löytäisivät Jeesuksen opetusten mukaisen siunausta täynnä olevan elämän.
- Anonyymi
Kahvinkeittämiseen ja ihmisen viskaamiseen selälleen lahkoteltassa ei tarvita vielä mitään Jumalan voimia.
Hindut on kaatannu ihmisiä nurin nopealla tönäisyllä otsaan kundaliinivoiman avulla jo tuhansia vuosi. He kutsuvat sitä tekniikkaa "shaktipat" -tekniikaksi.
Ylivainio käytti samaa tekniikkaa. Tyhmät ihmiset menivät jonoon hänen eteensä kaadettavaksi selälleen maahan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvinkeittämiseen ja ihmisen viskaamiseen selälleen lahkoteltassa ei tarvita vielä mitään Jumalan voimia.
Hindut on kaatannu ihmisiä nurin nopealla tönäisyllä otsaan kundaliinivoiman avulla jo tuhansia vuosi. He kutsuvat sitä tekniikkaa "shaktipat" -tekniikaksi.
Ylivainio käytti samaa tekniikkaa. Tyhmät ihmiset menivät jonoon hänen eteensä kaadettavaksi selälleen maahan.Ihminen kun makaa tajuttomana lahkoteltan lattialla, niin silloin se Ilmestyskirjan peto sen merkin ja tunnusluvun 666 käy painaassa ihmiseen.
1. Piet. 5:8
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.
Älä anna kaataa itseäsi selälleen tajuttomuuden tilaan lattialle minkään hurmoslahkon tilaisuudessa jonkun lahkosaarnaajan "armolahjan" voimasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen kun makaa tajuttomana lahkoteltan lattialla, niin silloin se Ilmestyskirjan peto sen merkin ja tunnusluvun 666 käy painaassa ihmiseen.
1. Piet. 5:8
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.
Älä anna kaataa itseäsi selälleen tajuttomuuden tilaan lattialle minkään hurmoslahkon tilaisuudessa jonkun lahkosaarnaajan "armolahjan" voimasta.Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli ja varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä menetelmistä.
- Anonyymi
Jotkun Jenkkilahkojen johtajat ja perustajat ovat pitäneet homoseksuaalisuuttaan erityisenä armolahjana, mikä piti virittää palavaksi. He saivat syytteen sodomiasta.
- Anonyymi
Armo on sama kaikille, Jumala lahja.
Hengen lahjat ovat samat:
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus ja puhtaus.
"Kaste, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan."- Anonyymi
Jumala ei jaa Henkeä mitatta.
Kellä on Pyhä Henki, on kaikki, mitä Pyhä Henki on.
- Anonyymi
1. Kor. 14:1
Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
Raamatun mukaan Jeesus ei anna mitään erilistä profeetan armolahjaa jollekin ihmiselle sen takia, että hän tavoitteee sitä.
Jeesus sanoo, että koko ihminen on PROFEETTA, viisas mies ja lainopettaja.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne PROFEETTOJA , viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi
Kaste-/opetuskäsky on Matteuksen evankeliumin lopussa. Matt.28:18-20
Sen mukaan Jeesus itse on läsnä kastekäskyä tottelevien oikeiden apostolien kanssa ja Kristukseen kastetun kanssa joka päivä.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesus sanookin, että ei pidä uskoa mitään sellaisia ihmeitä hänen tekemäksi, mitkä eivät ole samantasoisia, mitä Jeesus itse teki maan päällä. Kuten mätänemistilassa olleen Lasaruksen herättäminen kuolleista.
Joh. 10:37
Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
Jeesus nimenomaa varoittaa tämän lopun ajan ihmeistä ja tunnusteoista, ne eivät tule Jeesuksesta ollenkaan. Niiden tarkoitus on eksyttää ihmisiä menemään harhaoppisiin uskonlahkoihin, joita on tänne tuotu paljon Amerikasta sata vuotta sitten.
Ilm. 16:14
"Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä" - Anonyymi
Jälkikäteen Raamattuun on lisätty toisenlaisia "lähetyskäskyjä", Ei Jeesus enää uusia käskyjä antanut, koska nousi heti Matteuksen evankeliumissa kerrotus kaste-/opetuskäskyn sanottuaan helatorstaina taivaaseen Galilean vuorelta, jonne oli opetuslapset pyytänyt kastekäskyä kuulemaan. Kastekäskyssä Jeesus delegoi omaa valtaansa apostoleille.
Matteuksen lopun kaste-/opetuskäsky oli Jeesuksen viimeinen päiväkäsky maan päällä.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2976844Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652069- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151287- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71156RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541066Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982