Pallolle sovelias sileä piippu on vain useimmissa tankin tykeissä, haulikossa ja kranaatinheittimessä. Leopardin tai abramsin 120 mm tykki voi laukaista teräksisen tykinkuulan betoniseinään tai muuriin, jolloin 1 tai useampaan seinään tulee aukko joka on leveämpi kuin 12 cm. Aukko saattaa riittää jalkaväen hyökkäykselle tai ainakin siihen voi laittaa räjähteen. Käsikranaatti sisään ehkä ja sitten C4 muovailtava räjähde donitsina aukon reunoille.
Tykinkuula on luontaisesti tarkka myös ilman elektronista ohjausta. Jos 1½ machin nopeudella kulkeva hävittäjä tiputtaa 200 kg teräskuulan 14 km korkeudesta tietokoneohjauksessa, kuula voi osua rakennukseen nopeammin.
Wolfram-kuula olisi usein parempi mutta kallis.
Iso laivatykki pystyy ampumaan 200 kg kuulan 30 km päähän.
Osuman ympärillä siviilitappiot ja oman jalkaväen vaara jää pienemmäksi kuin räjähdettä käyttäessä.
Oheisvaurioiden välttö tykinkuulilla
6
235
Vastaukset
- Anonyymi
2 machin tykinkuula tekee kraaterin maahan tai kallioon.
- Anonyymi
Primaari vauriot hyökkääjälle. Eivät pääse aukkoja täyttämään räjähteillä?
Video kohdasta 00:36 eteenpäin
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/66ffbffa-801a-43f4-8efc-311b1428c80c - Anonyymi
Opettele Nato Tiltu rohkeasti tunnistamaan oma tyhmyytesi ja naurakaa sille. Aluksi ne voivat olla ns. "kylmiä nauruja", mutta maanisuuden lisääntyessä ja psykoosin syvetessä, niihin saadaan sellainen Nato-pölhölän aito ja ontto kaiku.
- Anonyymi
Voisiko aloittaja kertoa mitkä tykit käyttävät kuulia?
Kuulia eivät käytä kuin haulikot joiden kuulia nimitetään hauleiksi. Jonkun harrastajan suustaladattava mustaruutimuseoase saattaa myös käyttää kuulia. - Anonyymi
"Ammattilaisuus" paistaa Nato Tiltun tekstistä.
Oheisvaurioiden
VÄLTTÖ
TYKINKUULILLA
Nato Tiltun vanhempien olisi pitänyt käyttää kondomia! 😁 - Anonyymi
Paras laukaista vinosti suhteessa seinään jotta reikä on pitkulainen ja isompi. Ehkä 45 tai 20 asteen kulmassa.
Tuhoaa myös BMP:n tai muun kevyen tankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576