Tänään aamu TV:n jälkipörssi osiossa kerrottiin, että esim. Ruotsin koko kansantalouden velka on reilusti suurempi kuin Suomen, kun otetaan huomioon myös yksityisten ja yritysten velat. Kaikki yritysten ja yksityisten velat voi langeta tavalla tai toisella myös valtiolle loppupeleissä.
Eli Kokoomus ja Persut kusettivat tyhmempää kansanosaa oikein huolella.
Velalla peloteltu kansa äänesti tyhmästi.
107
495
Vastaukset
- Anonyymi
Elä sinä vaan kuule Marin haaveissasi. Todellisuus on kuitenkin se että nyt on hallitus joka on paras mitä on pitkiin aikoihin ollut. Joudut maksamaan tai ehkä töihin tai ehkä olet muuten vaan vajaaälyinen vihervasemmistolainen niin sinuun koskee. Järki on se millä asiat hoidetaan ei rahojen jakaminen.
- Anonyymi
Väärin, en ole loinen, kuten suurin osa Perusujen kannattajista ja hekin huomaavat kuinka kustiin silmään.
- Anonyymi
Tyhmää kansaa on helppo kusettaa pelottelemalla valtionvelalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Valtion velasta eniten puhuvat ne, jotka siitä vähiten ymmärtävät!
Se on totuus. Toinen totuus on, että hölmöjä on helppo höynäyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, en ole loinen, kuten suurin osa Perusujen kannattajista ja hekin huomaavat kuinka kustiin silmään.
Ihan totta niistä suoraselkäiset myös tunnustavat sen että anoivat kusettaa itseään .
Joten sille suoraselkäisyydestä annetaan aina arvoa kun ihminen itse tunnustaa että meni liian helpolla ansaan. Rehellisiä ihmisiä ovatm ja jokainen voi joskus tehdä väärin . - Anonyymi
Persua äänestävä on persujen populismin uhri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on kussut silmään ja ketä!?
Persut sano jo ennen vaaleja et ovat laittamassa valtiotalouden ja maahanmuuton kuntoon. Ja eikös ne nyt ole juuri sitä tehneet vaalien jälkeenkin, hä?! Vai etkö muka ole vain ymmärtänyt lukemaasi, joten siitäkö kommari-ulinasi johtuukin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneks Kreikkaa ei peloteltu! :) Ja nythän Kreikka on maailman onnellisin maa, eikö? :) Varsinkin kommarivallan jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksista päätellen viherpunavassu olet, elät muiden siivillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Valtion velasta eniten puhuvat ne, jotka siitä vähiten ymmärtävät!
Se on totuus. Toinen totuus on, että hölmöjä on helppo höynäyttää.Älä heittele valheitasi, viherpunavassu! Ne eivät kanna pitkälle. Sinun uskomuksesi eivät ole totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persua äänestävä on persujen populismin uhri.
Äänestin PS ja olen tyytyväinen. Suomalaiset pitää saada aktivoitumaan. Sinua on viilannut linssiin Marinin hallitus ja olet pahasti eksyksissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut sano jo ennen vaaleja et ovat laittamassa valtiotalouden ja maahanmuuton kuntoon. Ja eikös ne nyt ole juuri sitä tehneet vaalien jälkeenkin, hä?! Vai etkö muka ole vain ymmärtänyt lukemaasi, joten siitäkö kommari-ulinasi johtuukin?Persujen maahanmuuton esto tarkoittaa sitä että työt jää tekemättä. Suomalaiset yritykset ovat vuosikausia etsineet ammattitaitoista työvoimaa, saamatta sitä muualta kuin ulkomailta. Isoissa rakennushankkeissa ulkomaisen työvoiman osuus on ollut noin 70-80%. Missä persuduunarit oikein lymyää piilossa? Persujen talous on täyttä hebreaa koska he eivät ymmärrä valtiontaloudesta yhtikäs mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut sano jo ennen vaaleja et ovat laittamassa valtiotalouden ja maahanmuuton kuntoon. Ja eikös ne nyt ole juuri sitä tehneet vaalien jälkeenkin, hä?! Vai etkö muka ole vain ymmärtänyt lukemaasi, joten siitäkö kommari-ulinasi johtuukin?Nyt ollaan EUssa ja maksetaan sen mukaan velat pois kuin EKP määrää. Ruotsi ei ole rahaliitossa ja luikertelee veloistaan inflaatiolla jota kansa ei käsitä koskaan.Kun velkanne korko lähenee kahtakymmentä niin kai sitten ääni kellossa muuttuu myös kommunisteilla ja syytetään EKPtä jonka turviin ilkkuen lähdettiin vakaaseen valuuttaan tekemään velkaa valtiolle ja sillä itselle suuret rahat. Ajatus oli hyvä mutta toteutus katastrofi. Järki ei riittänyt kokonaisuuden hallintaan ja ahneus söi myös tulot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä heittele valheitasi, viherpunavassu! Ne eivät kanna pitkälle. Sinun uskomuksesi eivät ole totta.
Höpö, höpö.
Tuo lause: valtion velasta eniten puhuvat ne, jotka siitä vähiten ymmärtävät, on suora lainaus nobelisti Paul Krugmanilta. Hän ei ole mikään mainitsemasi ”viherpunavassu” , mitä se sitten tarkoittaneekaan. Itse taidat olla koulupudokas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teillä on kusi roiskuu kitusista.Tehän niitä kusipaska leikkejä harrastatte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänestin PS ja olen tyytyväinen. Suomalaiset pitää saada aktivoitumaan. Sinua on viilannut linssiin Marinin hallitus ja olet pahasti eksyksissä.
Olet siis rasisti ja natsi.
Kaikki taloudesta ymmärtävät ovat sanoneet, että tarvitsemme maahanmuuttoa ja että tyhmintä tässä hetkessä on aiheuttaa omatekoinen lama ja syöttöä vähävaraiset ahdinkoon. Tuota Persut haluaa ja tulonsiirtoa pääomille ja todella suurituloisille verohelpotuksia.
Valitettavasti rikkaiden rikastuminen ei auta kansantaloutta. - Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17916986o
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Voisiko olla niinkin yksinkertainen selitys kuin, että Ruotsi pystyy lyhentämään velkojaan, mutta Suomi ei? Siinä on juurikin se kaikkein suurin syy, miksi meidän pitää olla huolissamme valtion velasta. Jos Marin olisi saanut jatkaa, niin ei olisi mennyt kovinkaan kauan aikaa, kun EU olisi ottanut hallintaansa Suomen talouden. Nyt on vaan yksinkertaisesti pakko säästää ja sille ei voi yhtään mitään. Tuhlaamisen ja velaksi elämisen aika on ohi. Marin teki leväperäisellä velanottopolitiikallaan köyhästä entistäkin köyhemmän.
Ruikuttajat töihin lyhentämään valtionvelkaa.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009607844.html- Anonyymi
Toivottavasti meni perille.
- Anonyymi
Välillä lyhennetään ja välillä otetaan lainaa, ei siinä mitään ongelmaa Suomella ole. Meillä on kuitenkin vielä hyvin maltillinen valtion velka, eikä mitään hätää sen kanssa, kunhan sitä ei enää ihan mahdottomasti lisätä. Nyt on kuitenkin sellainen pelko, että hallituksen ohjelma tulee kurittamaan ja pysäyttämään talouskasvun ja se lisää työttömyyttä, sosiaalikuluja, vaikka niitä leikattaisiinkin ja maan sisäinen talous kyykkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välillä lyhennetään ja välillä otetaan lainaa, ei siinä mitään ongelmaa Suomella ole. Meillä on kuitenkin vielä hyvin maltillinen valtion velka, eikä mitään hätää sen kanssa, kunhan sitä ei enää ihan mahdottomasti lisätä. Nyt on kuitenkin sellainen pelko, että hallituksen ohjelma tulee kurittamaan ja pysäyttämään talouskasvun ja se lisää työttömyyttä, sosiaalikuluja, vaikka niitä leikattaisiinkin ja maan sisäinen talous kyykkää.
Orpon politiikkaan kuuluu hyvin vahvasti yrittäjyyden tukeminen. Yrittämisen tukeminen luo työtä ja sitä kautta verotulojen lisääntymisen myötä hyvinvointia meille kaikille. On päivän selvää että, jos yritystoiminta alkaa sakkaamaan, niin verotulot vähenevät merkittävästi.
Marin päästi Suomen siihen jamaan, että työttömänä loikoilulla saa saman jos ei jopa enemmän rahaa, kuin työssä käymisellä. Niin ei voi enää jatkua, vaan jokaisella työkykyisellä on velvollisuus ensisijaisesti huolehtia itse itsensä ja perheensä elatuksesta. Toki tohon voi lisätä sen, että palkkojen pitäisi nousta reippaasti siten, että kokoaikaista työä tehdessä ei tarttisi turvautua yhteiskunnan rahoihin. Tuossa olisi siis paljon parantamisen varaa monilla pienipalkkaisilla aloilla. Samoin osa-aikaisenkin työn vastaanottamisesta pitäisi tehdä palkitsevaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpon politiikkaan kuuluu hyvin vahvasti yrittäjyyden tukeminen. Yrittämisen tukeminen luo työtä ja sitä kautta verotulojen lisääntymisen myötä hyvinvointia meille kaikille. On päivän selvää että, jos yritystoiminta alkaa sakkaamaan, niin verotulot vähenevät merkittävästi.
Marin päästi Suomen siihen jamaan, että työttömänä loikoilulla saa saman jos ei jopa enemmän rahaa, kuin työssä käymisellä. Niin ei voi enää jatkua, vaan jokaisella työkykyisellä on velvollisuus ensisijaisesti huolehtia itse itsensä ja perheensä elatuksesta. Toki tohon voi lisätä sen, että palkkojen pitäisi nousta reippaasti siten, että kokoaikaista työä tehdessä ei tarttisi turvautua yhteiskunnan rahoihin. Tuossa olisi siis paljon parantamisen varaa monilla pienipalkkaisilla aloilla. Samoin osa-aikaisenkin työn vastaanottamisesta pitäisi tehdä palkitsevaa.Yrittäjiä ei tarvita mihinkään. Yrittäjät ovat itse asiassa syyllisiä kaikkeen vastakkainasetteluun ja ympäristön tuhoamiseen, koska heidän ajava voima on ahneus, johon liittyy voimakas minäminä-ajattelu. Eli minä ja vain minä, paskat muista.
Kaikki pakolliset työtehtävät saadaan hoidettua yleishyödyllisemmin julkisina palveluina, koska ei ole ahnetta yrittäjää enää elätettävänä.
Ensimmäinen korjausliike on tehdä osa-aikaisen työn käyttämisestä yksityisellä sektorilla rangaistavaa. Yhteiskunnan tehtävä kun ei ole maksaa yksityisen firman työntekijöiden palkkoja ja sitä kautta yrityksen omistajien saajien voittoja. Julkisella puolella osa-aika töitä voidaan tarvittaessa teettää, koska kaikki rahat tulevat yhteisestä kirstusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjiä ei tarvita mihinkään. Yrittäjät ovat itse asiassa syyllisiä kaikkeen vastakkainasetteluun ja ympäristön tuhoamiseen, koska heidän ajava voima on ahneus, johon liittyy voimakas minäminä-ajattelu. Eli minä ja vain minä, paskat muista.
Kaikki pakolliset työtehtävät saadaan hoidettua yleishyödyllisemmin julkisina palveluina, koska ei ole ahnetta yrittäjää enää elätettävänä.
Ensimmäinen korjausliike on tehdä osa-aikaisen työn käyttämisestä yksityisellä sektorilla rangaistavaa. Yhteiskunnan tehtävä kun ei ole maksaa yksityisen firman työntekijöiden palkkoja ja sitä kautta yrityksen omistajien saajien voittoja. Julkisella puolella osa-aika töitä voidaan tarvittaessa teettää, koska kaikki rahat tulevat yhteisestä kirstusta.Huh, huh, mitä soopaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh, huh, mitä soopaa!
Loppuiko argumentit, kun et pystynyt haastamaan ainuttakaan väitettä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjiä ei tarvita mihinkään. Yrittäjät ovat itse asiassa syyllisiä kaikkeen vastakkainasetteluun ja ympäristön tuhoamiseen, koska heidän ajava voima on ahneus, johon liittyy voimakas minäminä-ajattelu. Eli minä ja vain minä, paskat muista.
Ensimmäinen korjausliike on tehdä osa-aikaisen työn käyttämisestä yksityisellä sektorilla rangaistavaa. Yhteiskunnan tehtävä kun ei ole maksaa yksityisen firman työntekijöiden palkkoja ja sitä kautta yrityksen omistajien saajien voittoja. Julkisella puolella osa-aika töitä voidaan tarvittaessa teettää, koska kaikki rahat tulevat yhteisestä kirstusta.Minua juuri nuo parjaamasi yrittäjät ovat työllistäneet viime vuosikymmenet, ja taanneet jokapäiväisen leivän. Olen kiitollinen siitä.
- Anonyymi
öh öyh öyh, Suomen ainoa ongelma on liian matalat palkat ja sitä tilannetta orpon persreikähallitus vaan pahentaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marin päästi Suomen siihen jamaan, että työttömänä loikoilulla saa saman jos ei jopa enemmän rahaa, kuin työssä käymisellä. Niin ei voi enää jatkua, vaan jokaisella työkykyisellä on velvollisuus ensisijaisesti huolehtia itse itsensä ja perheensä elatuksesta. Toki tohon voi lisätä sen, että palkkojen pitäisi nousta reippaasti siten, että kokoaikaista työä tehdessä ei tarttisi turvautua yhteiskunnan rahoihin. Tuossa olisi siis paljon parantamisen varaa monilla pienipalkkaisilla aloilla. Samoin osa-aikaisenkin työn vastaanottamisesta pitäisi tehdä palkitsevaa.Ytirystoiminta on 100% kiinni asiakkaista, kaikki lamnat ova kysynälamoja. Joten johtopäätöksesi on väärä, yrittäjitä ýrityksistä ei ole koskaan pulaa, vaan maksavista asiakkaista. Palkkoja polkemalla tässä maassa ei asikkaita ole, olemme muita pohjoismaita noin 30% palkoissa perässä. Jos operoisimme samoilla palkkatasoilla, nettoverojen tuotto kasvaisi, asumistukien tarve vähenisi jne jne. Usein puhutaan Tanskan mallista, no otetaan sieltä palkkamalli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua juuri nuo parjaamasi yrittäjät ovat työllistäneet viime vuosikymmenet, ja taanneet jokapäiväisen leivän. Olen kiitollinen siitä.
Vain siksi, kun heitä on. Muussa tapauksessa olist työllistynyt julkiselle sektorile. Nyt menee rahaa hukkaan yrittäjien taskuun. Tehotonta rahan tuhlaamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ytirystoiminta on 100% kiinni asiakkaista, kaikki lamnat ova kysynälamoja. Joten johtopäätöksesi on väärä, yrittäjitä ýrityksistä ei ole koskaan pulaa, vaan maksavista asiakkaista. Palkkoja polkemalla tässä maassa ei asikkaita ole, olemme muita pohjoismaita noin 30% palkoissa perässä. Jos operoisimme samoilla palkkatasoilla, nettoverojen tuotto kasvaisi, asumistukien tarve vähenisi jne jne. Usein puhutaan Tanskan mallista, no otetaan sieltä palkkamalli.
Väitteesi ei pidä paikkaansa. Vertailepa tästä taulukosta Suomen ja Ruotsin palkkoja. Ruotsissa on keskimäärin pienemmät palkat, kuin Suomessa. Verotus siellä on hiukan kevyempää, mitä Suomessa. Norja on rikas öljymaa, joten siihen ei meidän kannata kiinnittää mitään huomioita noissa vertailuissa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/439eac9b-5eff-416b-895b-2c95de7b6cf5
Ruotsissa kaikki ei todellakaan ole paremmin, kuin Suomessa, vaikka usein niin kuulee kerrottavan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen korjausliike on tehdä osa-aikaisen työn käyttämisestä yksityisellä sektorilla rangaistavaa. Yhteiskunnan tehtävä kun ei ole maksaa yksityisen firman työntekijöiden palkkoja ja sitä kautta yrityksen omistajien saajien voittoja. Julkisella puolella osa-aika töitä voidaan tarvittaessa teettää, koska kaikki rahat tulevat yhteisestä kirstusta.Kyllä yrittäjiäkin tarvitaan yhteiskunnassa, ei ole siitä kyse että yrittäjät pitäisi eliminoida jotenkin . Kun tuntee näitä yrittäjiä niin heillä ei aina tåriittää kahdeksan tuntia päivässä työntekoon joten tekevät kovaa työtä . Joten nostan hattua heille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä yrittäjiäkin tarvitaan yhteiskunnassa, ei ole siitä kyse että yrittäjät pitäisi eliminoida jotenkin . Kun tuntee näitä yrittäjiä niin heillä ei aina tåriittää kahdeksan tuntia päivässä työntekoon joten tekevät kovaa työtä . Joten nostan hattua heille.
Ei yrittäjää yrittäjän roolissa tarvita mihinkään. Jokainen voi olla toki yrittäjä, tai sitten työntekijä. Sehän on vain tapa ratkaista kuka tekee mitäkin.
Yksi asia mikä pitäisi kieltää on yksinään yrittäminen. Miksi? Siihen perustelut tuon ketjun aloituksessa. https://keskustelu.suomi24.fi/t/15166302/yksin-yrittaminen-kiellettava - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitteesi ei pidä paikkaansa. Vertailepa tästä taulukosta Suomen ja Ruotsin palkkoja. Ruotsissa on keskimäärin pienemmät palkat, kuin Suomessa. Verotus siellä on hiukan kevyempää, mitä Suomessa. Norja on rikas öljymaa, joten siihen ei meidän kannata kiinnittää mitään huomioita noissa vertailuissa.
Ruotsissa kaikki ei todellakaan ole paremmin, kuin Suomessa, vaikka usein niin kuulee kerrottavan.silti muita pohjoismaitaolemme keskimäärin 30 pinnaa perässä palkoissa. Ruotsissakin suurimmassa osassa töitä on Suomea paremmat palkat. Enkä puhunut pelkästään Ruotsista, joten väitteni pitää paikkansa, itseasiassa en edes maininnut Ruotsia vaan pohjoismaat.
Ruotsissa tietyti on alkanut menemään myös sitä heikommmin mitä enemmän porvarit siellä saavat valtaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen korjausliike on tehdä osa-aikaisen työn käyttämisestä yksityisellä sektorilla rangaistavaa. Yhteiskunnan tehtävä kun ei ole maksaa yksityisen firman työntekijöiden palkkoja ja sitä kautta yrityksen omistajien saajien voittoja. Julkisella puolella osa-aika töitä voidaan tarvittaessa teettää, koska kaikki rahat tulevat yhteisestä kirstusta.Tuo mitä suollat suustasi on kommunismia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen korjausliike on tehdä osa-aikaisen työn käyttämisestä yksityisellä sektorilla rangaistavaa. Yhteiskunnan tehtävä kun ei ole maksaa yksityisen firman työntekijöiden palkkoja ja sitä kautta yrityksen omistajien saajien voittoja. Julkisella puolella osa-aika töitä voidaan tarvittaessa teettää, koska kaikki rahat tulevat yhteisestä kirstusta.Yrittäjiä tarvitaan, mutta ei viherpunavassua luonnonsuojelupolitiikkaa, jolla toisaalla pilataan oikein urakalla luontoa ja toisaalla ollaan muka suojelemassa luontoa, Ristiriitaista koko viherpunavasemmistolaisten vihreä siirtymä, kallliksi tulee suomalaisille ja huonoa jälkeä tulee. Puhtaat innovatiot ja teknologia ovat tervetulleita tottakai, yritykset ovat innolla niitä tuomassa.
Luonnonsuojelua kannatan, mutta järkevää ja suunniteltua luonnonsuojelua. Ihmistäkin pitää suojella ja hyvää, kun vihreä tekee toimia. joka on vastoin ihmisten suojelua ja kaikin tavoin haluavat suojella huonoa ja pahaa, hyvä ja rikosten uhrit jäävät suojelua ja oikeutta vaille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsissa kaikki ei todellakaan ole paremmin, kuin Suomessa, vaikka usein niin kuulee kerrottavan.Viherpunavassu älä taas viitsi puhua palturia. Ruotsin palkat ovat pääosin parempia kuin Suomen palkat, verotus on Suomessa korkeampaa kuin Ruotsissa.
Ruotsi on aina ollut kehityksessä ja kaikessa edellä Suomea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsissa kaikki ei todellakaan ole paremmin, kuin Suomessa, vaikka usein niin kuulee kerrottavan.On heillä uudempi autokanta, mistäköhän se johtunee? Väittämäsi köyhempi Ruotsalainen ostaa uuden auton, ja vanhat myydään Suomeen, tänne kelpaa jos minkälainen romu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjiä tarvitaan, mutta ei viherpunavassua luonnonsuojelupolitiikkaa, jolla toisaalla pilataan oikein urakalla luontoa ja toisaalla ollaan muka suojelemassa luontoa, Ristiriitaista koko viherpunavasemmistolaisten vihreä siirtymä, kallliksi tulee suomalaisille ja huonoa jälkeä tulee. Puhtaat innovatiot ja teknologia ovat tervetulleita tottakai, yritykset ovat innolla niitä tuomassa.
Luonnonsuojelua kannatan, mutta järkevää ja suunniteltua luonnonsuojelua. Ihmistäkin pitää suojella ja hyvää, kun vihreä tekee toimia. joka on vastoin ihmisten suojelua ja kaikin tavoin haluavat suojella huonoa ja pahaa, hyvä ja rikosten uhrit jäävät suojelua ja oikeutta vaille.Ei yrittäjiä tarvita mihinkään. Sehän on koko sivistyksen ideakin, ettei enää olla yksilökeskeisiä. Susillakin on vaan joku lauma, jonka heikoin lopulta syödään pois. Mutta melkein kaikki eläimet keskittyvät vain itseensä ja korkeintaan jälkikasvuunsa. Käki tosin on varsinainen yrittäjien yrittäjä, kun käy pelkän munan pyöräyttämässä toisen harmiksi ja ulkoistaa kasvatushommatkin muille.
Eli yhteiskunta toimii omillaan, ja jotkut yhteiskunnat toki mahdollistavat yrittämisenkin, mutta se on voimakkaasti säänneltyä. Enemmänkin pitäisi säännellä, ja voitot pitäisi verottaa paremmin pois, jotta yrittäjältä menisi motivaatio ja hakeutuisi palkkatöihin tuottamaan yhteiskunnan palveluja. - Anonyymi
Meidän pitää olla huolissaan puolueista jotka vielä elävät kommunismin aikaa vasemmalta oikealle.Kaikkihan pelaa samaa Arhinmäen peliä välittämättä taloutieteen tutkimuksista. Oma ahneus päällinmäisenä. Siksi annettiin EKPn Draghin vapaasti pelata umpikujaan jotavaa biljoonelvytyspeliä loppuun asti. Nyt sama tyyppi esiintyy omia tekojaan vastustavana kuin muistinsa menettänyt vanhus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
silti muita pohjoismaitaolemme keskimäärin 30 pinnaa perässä palkoissa. Ruotsissakin suurimmassa osassa töitä on Suomea paremmat palkat. Enkä puhunut pelkästään Ruotsista, joten väitteni pitää paikkansa, itseasiassa en edes maininnut Ruotsia vaan pohjoismaat.
Ruotsissa tietyti on alkanut menemään myös sitä heikommmin mitä enemmän porvarit siellä saavat valtaa.Väitätkö, että tuo Iltalehden taulukko valehtelee? Siinä on kyllä melkoisen hyvä otanta eri ammateista ja niiden palkoista. Jos osaat katsoa tarkemmin niin suurimassa osassa ammatteja Suomessa maksetaan parempaa palkkaa, kuin Ruotsissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa Suomi ei ole lyhentänyt velkaa vuosikymmeniin. Velan suhde bruttokansantuotteesta on saattanut joinain vuosina pienentyä, mutta varsinainen velkasumma on vain kasvanut kasvamistaan.
Mitään suurta hätää tässä ei tietenkään ole vielä tällä velkasuhteella, mutta toisaalta onko otetusta velasta vielä iloa vai haittaa? Se, että Marjatta sai 80 vuotiaana keinonivelen ja kymmeneksi vuodeksi ilmaiset taksimatkat ja olisi nyt jo 118 vuotias jos eläisi. Velkaa otettiin Marjatan elämän loppuvuodet ja edelleen ne on maksamatta. Syntymättömät lapsen lapsen lapset sitten ehkä maksavat, mutta oliko heille tästä lainasta jotain hyötyä?
- Anonyymi
Orpon ja persujen hallitusohjelma on täysin kansan kusettamista vai luuleeko joku että tämä pikku-hitler tekee muuta kuin ajaa rikkaitten asiaa ja paikat välittää Suomen tulevaisuudesta.
- Anonyymi
Kyse on koko Suomen ja suomalaisten olojen parantamisesta. Samassa veneessä ollaan. Tuo on sitä vastakkainasettelua, joka vie kalatkin vedestä,
Marinin hallitus ei välittänyt Suomesta ja suomalaisista, vaan keskittyi parantamaan vain muun maailman ihmisten oikeuksia meillä ja muualla ja sp-vähemmistöjen oikeuksiin keskittyi aatteensa mukaisesti, siksi Suomi kriisiytyi lähes kaikessa ja siinä on työsarkaa Orpon hallituksella korjata Marinin hallituksen laiminlyöntejä Suomen asioiden hoidossa.
- Anonyymi
Sanottiin myös, että Ruotsilla on yksi iso etu, koska heillä on oma valuutta.
- Anonyymi
Ruotsin kruunu on heikko valtuutta tällä hetkellä. Ruotsi tuo mm. paljon elintarvikkeita huonon omavaraisuutensa takia ulkomailta ja huonon kruunun kurssin vuoksi ne maksaa "maltaita". Ruoka on siellä kallistunut noin 10 % enemmän, kuin Suomessa. Nyt katuvat katkerasti, kun eivät aikoinaan ottaneet Euroa valuutakseen. Konkurssiaalto sen kun vaan pahenee Ruotsissa.
- Anonyymi
Niinhän sen näkee eräät, ruotsin kruunun arvo on juuri nyt hyvin alhaalla joten revi siitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsin kruunu on heikko valtuutta tällä hetkellä. Ruotsi tuo mm. paljon elintarvikkeita huonon omavaraisuutensa takia ulkomailta ja huonon kruunun kurssin vuoksi ne maksaa "maltaita". Ruoka on siellä kallistunut noin 10 % enemmän, kuin Suomessa. Nyt katuvat katkerasti, kun eivät aikoinaan ottaneet Euroa valuutakseen. Konkurssiaalto sen kun vaan pahenee Ruotsissa.
Kyllä niitä konkursseja Suomessakin tulee, vanhoja perheyrityksiä menee konkurssiin. Marinin hallitus heikensi vihreällä veropolitiikallaan maataloustuottajien asemaa, moni maanviljelijä lopetti työnsä, koska Marinin hallitus teki politiikallaan maataloustyön kannattamattomaksi. Eli Marinin hallitus tietoisesti heikensi kotimaisen elintarviketuotannon huoltovarmuutta Suomessa.
Nyt liha ym kuskataan Puolasta ym, sen näkee, kun katsoo lihatuotteita, vain kallein on Suomessa tuotettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä konkursseja Suomessakin tulee, vanhoja perheyrityksiä menee konkurssiin. Marinin hallitus heikensi vihreällä veropolitiikallaan maataloustuottajien asemaa, moni maanviljelijä lopetti työnsä, koska Marinin hallitus teki politiikallaan maataloustyön kannattamattomaksi. Eli Marinin hallitus tietoisesti heikensi kotimaisen elintarviketuotannon huoltovarmuutta Suomessa.
Nyt liha ym kuskataan Puolasta ym, sen näkee, kun katsoo lihatuotteita, vain kallein on Suomessa tuotettu.Täysin paskapuhetta, maataloustuottajat saivat Marinin hallituksen aikana tukia rutkasti, samoin muutkin yrittäjät. Mm. Koronatukia, edellisen talven sähkötukia tässä pari esimerkkiä. Huoltovarmuutta jopa vahvistettiin edellisen hallituksen aikana, tukien muodossa.
- Anonyymi
Johan tästä varoiteltiin finanssikriisin jälkimainingeissa yli kymmenen vuotta sitten. Tyhmä porvarivetoinen hallitus aiheuttikin politiikallaan Suomeen kymmenvuotisen investointilaman, jonka aikana talous junnasi paikallaan.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001625500.html
1.4.2009 12:32 | Päivitetty 2.4.2009 9:08
"Suomalaisia pelotellaan taas valtion velan kasvulla – se pakottaa leikkauksiin ja veronkorotuksiin. On kuitenkin väärinkäsitys, että valtion pitäisi maksaa velkansa takaisin. Väärinkäsitys perustuu suomalaiseen kulttuuriperintöön."- Anonyymi
Eikös tuolloin pystytty vielä lyhentämään velkkoja ihan kiitettävästi? Kun velkaa otetaan, niin sitä pitää pystyä myös vähentämään tietty määrä. Jos ei pysty, niin silloin pitää olla huolissaan. Eli nyt Suomelle on tulossa sellainen tilanne, että Suomen pitää ottaa velkaa maksaakseen entistä velkaa pois pysyäkseen "ruodussa". Se on se huono asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tuolloin pystytty vielä lyhentämään velkkoja ihan kiitettävästi? Kun velkaa otetaan, niin sitä pitää pystyä myös vähentämään tietty määrä. Jos ei pysty, niin silloin pitää olla huolissaan. Eli nyt Suomelle on tulossa sellainen tilanne, että Suomen pitää ottaa velkaa maksaakseen entistä velkaa pois pysyäkseen "ruodussa". Se on se huono asia.
Häh? Suomihan velkaantui noina vuosina ennätysvauhtia.
https://www.stat.fi/static/media/uploads/ajk/koronavirus/julkinen_talous_5.png
Vuoteen 2009 saakka Suomen julkinen velka pysyi suhteellisen vakiona absoluutisella tasolla, mutta velkasuhde laski. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häh? Suomihan velkaantui noina vuosina ennätysvauhtia.
https://www.stat.fi/static/media/uploads/ajk/koronavirus/julkinen_talous_5.png
Vuoteen 2009 saakka Suomen julkinen velka pysyi suhteellisen vakiona absoluutisella tasolla, mutta velkasuhde laski.Suomi velkaantui Marinin hallituksen toimien aikana 3 vuodessa 40 mrd + vielä Uniperiin 10 mrd. Kyllä se vaan Suomen historian suurin velkaantuminen noin lyhyessä ajassa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun nyt pystyttäis edes kohonneet korkomenot makseleen. Ruotsissa kuulemma konkurssi aalto maata pyyhkii, kuis nyt noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi velkaantui Marinin hallituksen toimien aikana 3 vuodessa 40 mrd vielä Uniperiin 10 mrd. Kyllä se vaan Suomen historian suurin velkaantuminen noin lyhyessä ajassa on.
Uniper ei maksanut Suomelle mitään, mutta sen Uniperin vahingon aiheutti Fortumille sama porukka, joka velkaannutti Suomea koko 2010-luvun ajan. Ja yllätys, porvareita kaikki tyynni!
Korona-ajan velan kasvu liittyi pandemiaan. Samanlainen pomppaus on kaikissa muissakin maissa. Tosin velkaa olisi otettu taatusti enemmän, jos vallassa olisi ollut pandemian aikana porvaristo, joka ei ymmärrä talouden päälle yhtään mitään.
Suomalaisilla kävikin hyvä tuuri, kun kriisiajalle sattui hyvä vasemmistohallitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi velkaantui Marinin hallituksen toimien aikana 3 vuodessa 40 mrd vielä Uniperiin 10 mrd. Kyllä se vaan Suomen historian suurin velkaantuminen noin lyhyessä ajassa on.
Edellinen hallitus oli jossain huippu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uniper ei maksanut Suomelle mitään, mutta sen Uniperin vahingon aiheutti Fortumille sama porukka, joka velkaannutti Suomea koko 2010-luvun ajan. Ja yllätys, porvareita kaikki tyynni!
Korona-ajan velan kasvu liittyi pandemiaan. Samanlainen pomppaus on kaikissa muissakin maissa. Tosin velkaa olisi otettu taatusti enemmän, jos vallassa olisi ollut pandemian aikana porvaristo, joka ei ymmärrä talouden päälle yhtään mitään.
Suomalaisilla kävikin hyvä tuuri, kun kriisiajalle sattui hyvä vasemmistohallitus.Kuka oli omistajaohjausministeri Marinin hallituksessa? Eikö hänen tehtäviinsä olisi kuulunut valvoa Fortumia tarkemmin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka oli omistajaohjausministeri Marinin hallituksessa? Eikö hänen tehtäviinsä olisi kuulunut valvoa Fortumia tarkemmin?
Kuka sen Uniperin päätti hankkia Fortumille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka oli omistajaohjausministeri Marinin hallituksessa? Eikö hänen tehtäviinsä olisi kuulunut valvoa Fortumia tarkemmin?
ei, Fortum on pörssiyhtiö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marinin hallituksen toimesta annettiin teollisuudelle, maataloudelle, PK yrityksille valtavat summat tukirahaa koronan aikana, lisäksi talvella sähkötukia ryssien sodan takia. Koronan aikaisiin ylimääräisiin terveydenhoitokuluihin upposi myös valtavasti rahaa, sinne menivät lainarahat. PK ja isot teollisuuslaitokset itkivät ja kinusivat vuolaasti hallitusta apuun, jopa telkkarissa konkurssin pelossa. Ja palkinnoksi hallitus sai vain vittuilut, ikäänkuin mitään poikkeavaa ei olisi koskaan tapahtunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marinin hallituksen toimesta annettiin teollisuudelle, maataloudelle, PK yrityksille valtavat summat tukirahaa koronan aikana, lisäksi talvella sähkötukia ryssien sodan takia. Koronan aikaisiin ylimääräisiin terveydenhoitokuluihin upposi myös valtavasti rahaa, sinne menivät lainarahat. PK ja isot teollisuuslaitokset itkivät ja kinusivat vuolaasti hallitusta apuun, jopa telkkarissa konkurssin pelossa. Ja palkinnoksi hallitus sai vain vittuilut, ikäänkuin mitään poikkeavaa ei olisi koskaan tapahtunut.
Marinin hallitus ei edes viitsinyt hakea mitään säästöjä, vaan kaikki katettiin velkarahalla. Totuus on se, että jos raha on tiukassa, niin silloin etsitään säätökohteita ja jokainen kivi ja kanto käännetään ennenkuin otetaan uutta velkaa. Marin ei niin tehnyt ja tässä on tulos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei, Fortum on pörssiyhtiö.
Ja paljonko fortumin osakekannasta omistaa Suomen valtio? Aivan!
- Anonyymi
Moktargubta aloittaa taas idiotisminsa viljelyn
- Anonyymi
Porvarimedia halusi Suomeen porvarihallituksen ja onnistui hankkeessaan. Suurin este porvarihallituksen synnylle oli demarien kansainvälinen superstara Sanna Marin, jonka syrjäyttäminen ja häpäiseminen oli porvareille ensiarvoisen tärkeää.
- Anonyymi
Kansa äänesti ja pulinat pois! Se on demokratiaa. Ei Marinin pinta kiilto riitä pelkästään äänestäjille, moni tahtoo muuta syvällisempää ja Suomelle tärkeämpää.
- Anonyymi
Kansa ei isaa äänestää oikein, kuten Venäjällä.
- Anonyymi
Mediakin meni oikeiston ansaan ja rummutti velasta ennen vaaleja yötä päivää. Nyt sitten media joutuu taistelemaan omasta sananvapaudestaan kun valtaan auttamansa äärioikeisto yrittää sen heiltä pois ottaa.
- Anonyymi
Kokoomus johtaa Suomen jos ei sotaan, niin konkurssiin.
- Anonyymi
Suunta on ylöspäin, ei alaspäin kuten Marinin hallituksen aikana. Toki Marinin hallituksen toimien jäljet tuntuvat vielä pitkään, ei niitä hetkessä korjata.
- Anonyymi
Tuohivirsuissa kuljettaisi ilman valtion velkaa. Maksakaa pois, mutta vaihtakaa sitten luomukenkiin.
- Anonyymi
Näiden valtioiden velka-asioiden ympärillä pyörii porrrrvareiden suunnitelmallinen sumutus, joista (ei niistäkään) ota pirukaan selvää, yleisestä taloustilanteesta puhumattakaan !
Kerran porrrvarit lauloivat oikeisto-ylen aamu-tv:ssä, että ruotsin valtion velka on paljon pienempi kuin suomen ja olisi kokkarin mukaan pudonnut alle 100 miljardin euron tason hiljakkoin.
Toinen porrrrvari-jallittaja taas lauloi, että TANSKA olisi täysin velaton.
PIENI SELVITTELY TOI AIVAN TOISTA TIETOA
======================================
Hur mycket har Sverige i lån?
– Av EU-länderna var det endast hushållen i Luxemburg och Danmark som hade högre lån per capita än de svenska vid utgången av 2022, säger Johannes Holmberg. De svenska hushållens låneskulder låg då på 42 000 euro per invånare. Det motsvarar 469 000 svenska kronor.25.4.2023
TANSKALAISTEN osalta kerrotaan myös täysin toista, enemmän velkaa kuin ruotsalaisilla !!!
""Danska hushåll mer skuldsatta än svenska""
https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2023/svenskar-har-hoga-skulder-jamfort-med-andra-europeer/
Kansalaiset lopulta vastaavat kaikista, siis kaikista veloista !
Mutta muistakaa aina yksi fakta nykyoloista, se selventää tilannetta aika tavalla:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17308038/kansalainen-muista-kaikki-suomen-mediat-on-porrvarin-hallussa-!-ja-tiedottaminen-on-sen-mukaista-
Suomen porrrvari-kusiaisille ja "demari"-koirille SELKO-suomi on se kaikkein vierain kieli !
T: Haans.sea , luotettava ja varma, ei kusettaja ! - Anonyymi
Taas voi kysyä yhden hyvän kysymyksen ,Miksi valtioilla on velkaa ollenkaan? Tiedetään että kapitalismi ei tule ilman tekohengitystä toimimaan koskaan miljarditasolla positiivisesti. Mikxi sitä siis ahdetaan kuin letkua yliahtaaseen putkeen?
Kapitalismi ja markkinatalous nykymuodossaan tuottaa ainoastaan velkaa kaikkialle joka paisuu sitten lopussa vain sietämättömäksi kuten koko ajan käy,mutta silti professoritason diplomiekonomit haluaa sitä vain jatkaa,
Miksi ,sopii todellakin kysyä?
Raha on vain yksi ihmisen keksinnöistä mutta kierron välineenä kuten sen olisi pitänyt kuulua ,se ei vaan toimi ja thats it.
Seurauksena ei ole muuta kuin että ihmiset käy vaan koko ajan toistensa kurkkuun yhä enemmän ja enemmän ja joka johtaa lopulta päättymättömään sotaan.
Muuta ei voi todeta kuin että kaikki on oikeasti hulluja ja haluavat pitää tämän hullun järjestelmän vain pystyssä tuhotakseen muita ihmisiä.
Niin pitkään kun tämä ei muutu ,ihmiskunnalla ei tule olemaan mitään toivoa pitemmässä juoksussa elää tällä planeetalla tai millään muullakaan.- Anonyymi
>>Kapitalismi ja markkinatalous nykymuodossaan tuottaa ainoastaan velkaa
>> kaikkialle joka paisuu sitten lopussa vain sietämättömäksi
Kusettajien Rikastumista voi nopeuttaa vain yhdellä tavalla: Kuspiäitä velkaannuttamalla !
Kun kuspiälle ei haluta Antaa rahaa tai maksaa palkkaa, pannaanpa VELKAA... tutkippa seuraavaa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/10160331/miljonaarit-luotiin-teita-velka-kusettamalla
t.. haans
- Anonyymi
Vasemmisto sais jo vihdoin myöntää, että teitä ei kansa halunnut jatkokaudelle. Nykyhallitus ei ole pettänyt ketään, vaan tekee sellaista politiikkaa, jolle suurin osa kansasta on tukensa antanut. Pulinat pois.
- Anonyymi
no itseasiassa ei, vaan suurin osa kansasta antoi tukensa Marinin hallituksen puolueille. Meillä on vaan suhteellinen vaalitapa, jolloin äänimärät eivät aina ratkaise. Systeemi on typerä, mutta minkäs teet.
- Anonyymi
Ihan niin katselin listan eri maiden valtion veloista niin että miten suomijuntti luulee että suomen velka olisi jotenkin erikoisuus asia maailmalla.
Mutta näillähän keinoilla ääri oikeisto sai junttien äänet jotka eivät edes osaa ajatella mitä valtiovelkaa on . Tyhmyydestä ei sakoteta mutta laitetaan typerät mielipiteet sinne minne ne kuuluvat ——————- siis roskiin- Anonyymi
Etkö ymmärtänyt lukemaasi? Suomen ongelma on se, että Suomi ei pysty lyhetämään velkojaan sovitusti. Suomi joutuu ottamaan velkaa maksaakseen lainojen korot ja lyhennykset. Se ei ole enää tervettä taloutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt lukemaasi? Suomen ongelma on se, että Suomi ei pysty lyhetämään velkojaan sovitusti. Suomi joutuu ottamaan velkaa maksaakseen lainojen korot ja lyhennykset. Se ei ole enää tervettä taloutta.
Suomi on siis kuin muutkin valtiot maailmassa. Valtionvelka ei ole sama kuin tavallisen Persun pikavippi. Suomella ei ole isompaa ongelmaa valtionvelan kanssa, sillä maailmantalous ei toimi ilman velkaa ja Suomi ei ole edelleenkään ylivelkaantunut vaikka edellisen hallituksen aikana hallitus joutui tukitalkoisiin yrityksille koronan takia, sekä terveydenhuoltoon. Ajatusleikkinä voi miettiä mitä olis tapahtunut jos Marinin hallitus ei olisi antanut otnan lotia koronatukiaTeollisuudelle PK yrityksille eikä koronasaiden hoitoon. Voi olla ettei olisi yrityksiä, mutta eipä ylmääräistä velkaakaan.
- Anonyymi
Ei persut ainakaan kusettaneet!?
Koska nehän on kokoajan sanoneet että maahanmuutto EI OLE rikkaus, kuten meidänkin valtavavalemediamme ovat meitä aivopesseet! Ja kuten länsinaapurimme taloustilanteesta on hyvin havaittavissa.- Anonyymi
Eikös se ole niin että kun Suomalaiset eivät lisäänny, eikä muualta oteta porukkaa.. Maa köyhtyy, eikä sellainen maa voi rikastua se on varmaa. Tapahtuu näivettymisilmiö, jäljelle jäisi vain pieni Suomalais-ugrilainen kansa (huom!Ugrilainen) niitähän me ollaan, ei arjalaisia.
- Anonyymi
Valtionveloista kun puhutaan niin aloittajan mainitsemat yksityisten velat voi ottaa pois laskuista.
Ruotsissa omistamisen kulttuuri on yksityishenkilöillä vahvaa, Suomessa ollaan mielummin maksetaan asuntovelallisia pois tai sitten asutaan vuokralla (asumistuella). Voi voi voi voi kun se katkeruus ajaa mitä naurettavampiin valheisiin :D Suomen tilannetta ei tarvitse verrata mihinkään, ei kaunistelun, eikä rumentamisenkaan vuoksi, vaan riittää, kun tutkitaan omia talouslukujamme ja muita indikaattoreita, sekä nähdään, mihin suuntaan Marin oli Suomea viemässä. Se punavihreä tie oli kurainen ja kuoppainen, jolla rahjustamiseen kansakin kyllästyi. Vain sannamarinistit ja muu punavihreä porukka rääkyy "kansan kusettamisesta", ja ihan vain katkeruuttaan. Reppanat kuvitteli, että kansaan uppoaa loputtomiin punavihreä puppupopulismi ja hyveposeeraukset. Nyt ollaan lähdössä oikealle tielle, mutta kuten olemme nähneet, punavihreät haluavat pysytellä sillä kuraisella ja kuoppaisella tiellä. Saastat.
- Anonyymi
Typerä kommentti taas kerran sinulta. Et hallitse vihantunteitasi ja siksi syyllistyt yhä uudestaan lapselliseen nimittelyyn. Näytät sillä vain oman keskenkasvuisuutesi.
Anonyymi kirjoitti:
Typerä kommentti taas kerran sinulta. Et hallitse vihantunteitasi ja siksi syyllistyt yhä uudestaan lapselliseen nimittelyyn. Näytät sillä vain oman keskenkasvuisuutesi.
Seli seli, Tero :D Onko sulla mitään älyllistä kommentoitavaa aiheesta? (retorinen kysymys)
- Anonyymi
Tämä Orpon ja Purran pusuhallitus, eli hys, hys, porukka sitä velkaantumista siten viljeleekin, kun leikkaavat nuorilta tulevaisuuden pois.
Lisäksi työntekijöitä harjataan teräsharjalla päälakeen ja ihmisiltä viedään mahdollisuus opiskella uusi ammatti, kun tuet laitetaan ökyrikkaitten povitaskuun verohelpotuksina.
Pusuhallitus harjoittaa politiikkaa jossa jopa pusuttelijan palkinto on herpes, ainakin ylähuulissa.
Purra kun vaikenee muusta häiriöstä. - Anonyymi
Vasemmiston käsitys demokratiasta on outo. Heidän mielestään ainoastaan se on demokratiaa, kun ollaan heidän kanssaan samaa mieltä. Hallituksen tehtävä on ajatella Suomea kokonaisuutena, eikä toimia vasemmiston aatteiden mukaan. Täysi tuki hallitukselle, joka yrittää korjata edellisen hallituksen rahanjaon tuomat ongelmat.
- Anonyymi
Etpä voisi olla enempää väärässä.
Vasemmistolainen demokratia on ainoaa oikeaa demokratiaa, koska siinä jokainen on yhdenvertainen. Jokaisella on myös mielipiteenvapaus.
Porvarin "demokratia" tarkoittaa sitä, että porvari on parempi kuin kaikki muut. He haluaisivat myös päättää mistä saa keskustella. Venäjällähän tuo on viety äärimmilleen.
Koko demokratia on syntynyt vasemmiston ansioista. Oikeistoporvarit vaan yrittävät sitä rikkoa koko ajan, ja aika hyvin Orpo on tavoitteessan jo onnistunut. Kansa on jaettu heidän visioissaan hyviin porvareihin ja huonoihin b-luokan kansalaisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etpä voisi olla enempää väärässä.
Vasemmistolainen demokratia on ainoaa oikeaa demokratiaa, koska siinä jokainen on yhdenvertainen. Jokaisella on myös mielipiteenvapaus.
Porvarin "demokratia" tarkoittaa sitä, että porvari on parempi kuin kaikki muut. He haluaisivat myös päättää mistä saa keskustella. Venäjällähän tuo on viety äärimmilleen.
Koko demokratia on syntynyt vasemmiston ansioista. Oikeistoporvarit vaan yrittävät sitä rikkoa koko ajan, ja aika hyvin Orpo on tavoitteessan jo onnistunut. Kansa on jaettu heidän visioissaan hyviin porvareihin ja huonoihin b-luokan kansalaisiin.Näin juuri.."sitä ainoaa oikeaa"..tätä juuri tarkoitinkin. Hyvä kun myönsit.
- Anonyymi
Siis Ruotsissa: Kaikki yritysten ja yksityisten velat voi langeta tavalla tai toisella myös valtiolle loppupeleissä. Eli Kokoomus ja Persut kusettivat tyhmempää kansanosaa oikein huolella.
Voiko typerämpää tulkintaa olla: Jos Ruotsi on pahemmin veloissa kuin Suomi ja velat voivat langeta valtiolle kansan maksettaviksi, niin miksi meidän pitäisi pyrkiä samaan?
Siksi kait persut varoittivat, ettei näin kävisi. Joku luulee ilmeisesti valtion maksavan, vai miten tämä on tulkittava. Marinin porukan logiikka tuli ilmiselväksi. - Anonyymi
Voi
- Anonyymi
Valtion velka on valtion velka eikä kai siihen pidä sotkea muuta. Suomi on saanut nuhteita EU:lta liian suuresta velasta, nimenomaan sen kasvutahdista.
Velka ei ollut ainoa huono asia Marinin hallituksen toimissa vaan lähes kaikki muu mitä se teki ja kaikessa toimi Suomen ja suomalaisten etua vastaan. Vihreä aate määräsi kaikki Marinin hallituksen toimet ja tulos näkyy Suomen kriisiytymisenä lähes kaikessa.
Demarin on turha kehua Marinin hallitusta hyväksi, kun hänellä ei ole mitään perusteita siihen. Olen huomannut, että jopa valheilla demari yrittää puolustaa Marinin hallitusta, Asioita seurannut kyllä tietää, mikä on totta eikä viherpunavassujen valheet mene läpi. - Anonyymi
Punalippu liehuu ja kusipaska haisee.
Vassarit konttaavat. - Anonyymi
Lunnas on kivampi ku ylitalo tai alatalo. On on.
- Anonyymi
Maksa vain kiltisti velkasi äläkä keksi verukkeita Arhinmäen peesissä.
- Anonyymi
Tänään Ruotsin uutisissa kerrottiin, että yrityksiä kaatuu kuin heinää niittokoneen edessä.
- Anonyymi
Vai niin, ja kun vielä vaalitenteissä porrrrvarit niin ylistivät ruotsinmallia !
- Anonyymi
Typerä Marin ei ymmärtänyt taloudesta mitään. Lopputuloksena 40 miljardia VELKAA.
- Anonyymi
Ja Marinko sen teki????
Nyt meillä on uusi hallitus, mutta oppositio erotti Junnilan.
Kyllä jokaisen päätökset teki eduskunnan enemmistö.
Saa nähdä tämän hallituksen toimet. Kuinka moni tukee Purran touhuja?
- Anonyymi
Siinä sitten saatanan kätyrit tumppu Tommit äänestää ja äänestä maksakoon minulle velkansa noin 251 miljoonaa euroa "cash only accepted" -vitun kortti ei kelpaa.
Erittäin paljon ärsyttä kun viherät törkeästi vihaavat luontoa, joku pesukarhu, hilleri, mitään tekemistä minkään oikeiston kanssa, jollain lähtenyt mopo käsistaq jotain elokuvaa katsoessa ksai...
Vihreä Liitto vihaa eläimiä, mutta rakastaa rahaa, tuo tuli selväksi. - Anonyymi
Ne Ruotsinkin velat on tehty matuvyöryn syöttämiseksi.
- Anonyymi
Olet oikeassa, Suomessa on liikaa velkaa myös yksityisillä ja yrityksillä. Myös Ruotsi on ylivelkaantunut.
Suomessa pitäisi laittaa yksityisten ja yritysten lainahanoja kiinni ja pakottaa heitä lyhentämään lainojaan entistä nopeammin.
Velkaahan tällä hetkellä ottaa lähinnä idiootit.- Anonyymi
Tyhmähän sinä olet ja kovin nuori uskoisin.
- Anonyymi
Suomen olisi panostettava 3–8 miljardia nykyistä enemmän vuosittain ja peruskorot nousevat nyt 6,5 prosenttiin vuonna 2023. Suomi joutuu kompensoimaan EU:lle jopa 50–80 miljoonan hiilidioksiditonnin edestä vaatimukseen nähden liian pientä nielua, mutta meillähän on Mykkäsen vetypaukut, ei siinä investointeja tarvita.
- Anonyymi
Ei äänestänyt tyhmästi vaan aivan oikein. Jos vihervasemmiston meno saa jatkua, olemme pian Kreikka.
- Anonyymi
Hmm, katsohan, jos kiinnostaa heidän velkansa suhteessa BKT:hen. Ei riitä 150% Italian, Kreikan eikä Espanjan. Ja lisää tulee, kun kuivuus valtaa ja sadot kuivuu.
Marinin hallitus piti Suomen kansan puolta. Nyt saatiin rikkaitten oikeuksia puolustavat ja sekalainen sakki persuja, jotka ovat iha hazardikortti. Säälin äänestäjiä! - Anonyymi
Ilman tuotakin tyhmempikin tajuaa kusetuksen.
Konkursikypsävaltio antaa rikkaille veronkevennykset. - Anonyymi
Pahinta Suomen valtion velassa on se, että se on peräisin ulkomailta 80-90% !!
Suuret valtiot kuten Yhdysvallat on pääosin velkaa itselleen, eli 75% !!- Anonyymi
suomen velka on eurovelkaa, tanskalla ei dollariakaan velkaa
https://yle.fi/a/3-9519607
t haans ps em. luvut pahasti vanhentuneta, kerro 1,6:ll summat niin tullaan tähän päivään
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833970
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992243Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?301930- 311770
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian231762Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell571699Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271537Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91497- 281491