Kop, kop, kop, avaa hakas

20

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähän ristiriitaista.

    • Anonyymi

      Messuilla on oltu...

    • Anonyymi

      Samperi, vähän käy nyt katteeksi. Tai ei sittenkään, kateus ei ole kaunista. Olen käynyt Juntunen/Jalovaara tilaisuuksissa, enkä ole kaatunut, nauranut, itkenyt, leijunut pumpulipilvessä tai laskenut alleni. Olen pohtinut vaihtoehtoja ja valinnut kristinuskon. Uskon tunnustukseni on, että uskon ja epäilyksen hetkellä TAHDON uskoa että Jeesus on luvattu messias. Siitähän polemiikin saakin aikaan, mitä tarkoittaa "luvattu messias".

      • Anonyymi

        "27Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen". 28Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" 29Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!""


      • Mielenkiintoinen mutta jotenkin vaikeasti ymmärrettävä ajatus.

        Jos edessäni on tuntematon sieni, voin päättää että en syö sitä. Onhan sienistä iso osa myrkyllisiä. Mutta miten voisin uskoa, että se on myrkyllinen? Tekojaan voi ohjata, miten ajatuksia?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mielenkiintoinen mutta jotenkin vaikeasti ymmärrettävä ajatus.

        Jos edessäni on tuntematon sieni, voin päättää että en syö sitä. Onhan sienistä iso osa myrkyllisiä. Mutta miten voisin uskoa, että se on myrkyllinen? Tekojaan voi ohjata, miten ajatuksia?

        EIkö pääasiassa ajatukset ohjaa tekoja?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mielenkiintoinen mutta jotenkin vaikeasti ymmärrettävä ajatus.

        Jos edessäni on tuntematon sieni, voin päättää että en syö sitä. Onhan sienistä iso osa myrkyllisiä. Mutta miten voisin uskoa, että se on myrkyllinen? Tekojaan voi ohjata, miten ajatuksia?

        Toki sienet ovat mielenkiintoinen keskusteluaihe, mutta myrkyllisyydestä YLE väittää ettei iso osa ole myrkyllisiä vaan ainoastaan pahanmakuisia. Vaarallisen myrkyllisiä vain muutama laji. Mutta jos ei tiedä eikä jaksa selvittää, on parempi jättää metsään varmuuden vuoksi.
        "Harva sieni on myrkyllinen"
        https://yle.fi/a/3-5419220


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki sienet ovat mielenkiintoinen keskusteluaihe, mutta myrkyllisyydestä YLE väittää ettei iso osa ole myrkyllisiä vaan ainoastaan pahanmakuisia. Vaarallisen myrkyllisiä vain muutama laji. Mutta jos ei tiedä eikä jaksa selvittää, on parempi jättää metsään varmuuden vuoksi.
        "Harva sieni on myrkyllinen"
        https://yle.fi/a/3-5419220

        Mutta siis tähän uskomiseen: Jos näet sienen, et tunnista sitä, voitko saada itsesi USKOMAAN että se on myrkyllinen? Voit jättää syömättä varovaisuuden vuoksi, ja se on teko. Mutta miten muuttaa uskomuksiaan?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mutta siis tähän uskomiseen: Jos näet sienen, et tunnista sitä, voitko saada itsesi USKOMAAN että se on myrkyllinen? Voit jättää syömättä varovaisuuden vuoksi, ja se on teko. Mutta miten muuttaa uskomuksiaan?

        En ymmärrä yhteyttä. En usko sieniin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä yhteyttä. En usko sieniin.

        Sinun pitäisi uskoa että jumala on olemassa. Ei niin, että pitäisi käydä kirkossa, toistaa mekaanisesti uskontunnustusta, maksaa kirkollisveronsa tai lahjoittaa kolehtiin eikä mitään muutakaan tuollaista. Kristinuskon ytimessä on usko -- teot eivät sinänsä auta, jos ei usko oikein. Ja voiko uskomiseen pakottaa itseään?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Sinun pitäisi uskoa että jumala on olemassa. Ei niin, että pitäisi käydä kirkossa, toistaa mekaanisesti uskontunnustusta, maksaa kirkollisveronsa tai lahjoittaa kolehtiin eikä mitään muutakaan tuollaista. Kristinuskon ytimessä on usko -- teot eivät sinänsä auta, jos ei usko oikein. Ja voiko uskomiseen pakottaa itseään?

        "Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen; sillä sen joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on..."

        En nyt oikeen ymmärrä syytä, miksi pitäisi pakottaa itsensä uskomaan jos ei usko että Jumala on. On sitten uskomatta?
        Usko on veturi, teot ja tunteet seuraa perässä. On lyhyitä junia ja pitkiä junia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EIkö pääasiassa ajatukset ohjaa tekoja?

        On voimia sekä ylä- että alapäässä, jotka vaikuttavat toimintaan myös ohituskaistan kautta?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Sinun pitäisi uskoa että jumala on olemassa. Ei niin, että pitäisi käydä kirkossa, toistaa mekaanisesti uskontunnustusta, maksaa kirkollisveronsa tai lahjoittaa kolehtiin eikä mitään muutakaan tuollaista. Kristinuskon ytimessä on usko -- teot eivät sinänsä auta, jos ei usko oikein. Ja voiko uskomiseen pakottaa itseään?

        Millä tavoin uskotaan oikein?


    • Anonyymi

      Jos näen sienen kuvittelen että se on monisukupuolinen Kontumäski
      Valiiton outo paristo

      Sienellä ja ehkä niillä on useita sukupuolilla

    • Anonyymi

      Jännää.. Romanttinen kertoomus?

      • Anonyymi

        Niin, onkohan... Kannattaa lukaista itse. Samalla muutakin lehteä.


    • Anonyymi

      Henkilö kohtasi asioita.

    • Anonyymi

      Monipuolistavat.

    • Anonyymi

      Nämä on miele kiintoisia tarinoita. Lisää?

    • Anonyymi

      Kirjoitus päättyy lauseisiin:
      "En ole ateisti piruuttani. Se on ominaisuus, luonteenpiirre. Se ei ole ongelma. Se on ratkaisu."

      Ratkaisu, mihin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe