Ei Adamin rikoksista

Anonyymi-ap

"Me uskomme, että ihmiset saavat rangaistuksen omista synneistään eivätkä Aadamin rikkomuksesta."


Mitä Olli tuo oikein tarkoittaa????

23

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä, ettei ole mitään sellaista perisyntiä kuin katoliset ja heidän seuraajakirkkonsa opettavat. Ja pienet lapset ovat puhtaita, eivät tarvi kastetta syntien anteeksisaamiseksi, eivätkä edes ymmärrä kasteen merkitystä.

      Jeesus on sovittanut kaikkien synnit, mutta kukaan muu ei voi ottaa päälleen toisen syntejä, vaan jokaisen itse on syntinsä sovitettava Jeesuksen sovitustyön Jumalallisella voimalla, katumalla, tekemällä parannuksen ja menemällä kasteelle ja pysymällä uskossa loppuun asti.

      Syntiinlankeemus on tosiasia, ja osa Jumalan pelastussuunnitelmaa. Maapallosta tuli koetuspaikka Jumalan lapsille.

      • Anonyymi

        Onhan se oikeudenmukaista, että esim. Joseph Smith vastaa itse pkmoninaiskentelustaan eikä Aatamin mahdollisista synneistä.


      • Kyllä Adamista tuli synti maailmaan. Ennen syntiinlankeemusta ei ollut syntiä. Tämä synti on vieläkin voimassa siitä ovat myös mormonit osallisia. Jeesus ei poistanut syntiä vaan sovitti ne. Synti on vielä keskuudessamme. Edes pienet lapset eivät ole synnittömiä ja he tarvitsevat kasteen syntien anteeksi saamiseksi. Näin sanoo ekumeeninen Nikean uskontunnustus. Jokaisen synti on oma taakka ja emme voi pelastaa ketään toista sijaiskasteilla ym. Pelastus on jokaisen ihmisen oma ja usko on lahja Jumalalta ei meidän oma ansio. Pelastus on kokonaan Jumalan teko ei meidän. Kari Tikan Armo laulu. https://www.youtube.com/watch?v=niH4-RamFxA


      • Arto777 kirjoitti:

        Kyllä Adamista tuli synti maailmaan. Ennen syntiinlankeemusta ei ollut syntiä. Tämä synti on vieläkin voimassa siitä ovat myös mormonit osallisia. Jeesus ei poistanut syntiä vaan sovitti ne. Synti on vielä keskuudessamme. Edes pienet lapset eivät ole synnittömiä ja he tarvitsevat kasteen syntien anteeksi saamiseksi. Näin sanoo ekumeeninen Nikean uskontunnustus. Jokaisen synti on oma taakka ja emme voi pelastaa ketään toista sijaiskasteilla ym. Pelastus on jokaisen ihmisen oma ja usko on lahja Jumalalta ei meidän oma ansio. Pelastus on kokonaan Jumalan teko ei meidän. Kari Tikan Armo laulu. https://www.youtube.com/watch?v=niH4-RamFxA

        Pienet lapset ovat synnittömiä. Aatamin lankeemuksesta alkaa nykyinen maailma. Me tarvitsemme sovituksen.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Pienet lapset ovat synnittömiä. Aatamin lankeemuksesta alkaa nykyinen maailma. Me tarvitsemme sovituksen.

        Eli pikkutyttöjä saa naiskennella olan takaa ja sitten saa omalta kirkoltaan synninpäästön. Kristus sovitti ihokkaatkin puolestamme. Ei niitä tarvitse enää käyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli pikkutyttöjä saa naiskennella olan takaa ja sitten saa omalta kirkoltaan synninpäästön. Kristus sovitti ihokkaatkin puolestamme. Ei niitä tarvitse enää käyttää.

        Ei saa tehdä tuommoista. Ei saa. Eikä ole tehty eikä tehdä.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Ei saa tehdä tuommoista. Ei saa. Eikä ole tehty eikä tehdä.

        Mutta Smith ja muut alkuaikojen mormonit tekivät. Mikä on heidän rangaistuksensa? Ai niin, hehän saavat syntinsä anteeksi Smithin itsensä perustamalta kirkolta...


      • santtunen kirjoitti:

        Pienet lapset ovat synnittömiä. Aatamin lankeemuksesta alkaa nykyinen maailma. Me tarvitsemme sovituksen.

        Lapset eivät ole synnittömiä. Adamin lankeemus toi synnin maailmaan. Jeesus sovitti meidän synnit ei poistanut syntejä.

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että lapsilla on joku oikotie pelastukseen ilman Jeesusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli pikkutyttöjä saa naiskennella olan takaa ja sitten saa omalta kirkoltaan synninpäästön. Kristus sovitti ihokkaatkin puolestamme. Ei niitä tarvitse enää käyttää.

        Piti sinunkin taas tulla sotkemaan minun ja Ollin keskustelua. Pysy vaan äitisi helmassa.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Lapset eivät ole synnittömiä. Adamin lankeemus toi synnin maailmaan. Jeesus sovitti meidän synnit ei poistanut syntejä.

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että lapsilla on joku oikotie pelastukseen ilman Jeesusta?

        Vasta kun lapset tulevat täysiikäisiksi, heistä tulee vastuullisia.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Piti sinunkin taas tulla sotkemaan minun ja Ollin keskustelua. Pysy vaan äitisi helmassa.

        Sinähän tänne sotket kaikkea mikä ei kuulu mormonismiin, mm. evoluutiovastaisuuttasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Smith ja muut alkuaikojen mormonit tekivät. Mikä on heidän rangaistuksensa? Ai niin, hehän saavat syntinsä anteeksi Smithin itsensä perustamalta kirkolta...

        Eivät tehneet tuommoista. Moniavioisuus oli. Virheitä tapahtui, mutteixät ne kirkkoa todista vääräksi, ihmisten virheet. Sinä vaan väität samat vääristelyt uudestaan, et vastaa vastauksiin, et kerro apologiasta, etkä mitä minä olen vastannut ja muut. Ja väität, että olkiukkosi todistavat kirkon pahaksi ja vääräksi.

        Monet kirkot ja lahkot ovat tehneet vääryyksiä, muttei se tätä kirkkoa koske. Tämä ei ole tehnyt.


      • Arto777 kirjoitti:

        Lapset eivät ole synnittömiä. Adamin lankeemus toi synnin maailmaan. Jeesus sovitti meidän synnit ei poistanut syntejä.

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että lapsilla on joku oikotie pelastukseen ilman Jeesusta?

        Se on loogista, eivät he ymmärrä mikä on hyvää, mikä pahaa, he tulevat ymmärtäviksi ja vastuullisiksi vasta varttuessaan.

        Raamattu ei käsittele asiaa, mutta implisiittisesti siinä on näin. Esim kasteen edellutyksissä. Miten Jeesus kohtelee lapsia jne.

        Tähän ei ilmoitusta edes tarvita. Lapset ovat puhtaita ja viattomia. Kasteen ikään tarvitaan ilmoitus, ja se Raamatusta puuttuu, kuten moni muukin tärkeä asia. Raamattua on vääristelty, käännetty väärin ja siinä on poistoja.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Eivät tehneet tuommoista. Moniavioisuus oli. Virheitä tapahtui, mutteixät ne kirkkoa todista vääräksi, ihmisten virheet. Sinä vaan väität samat vääristelyt uudestaan, et vastaa vastauksiin, et kerro apologiasta, etkä mitä minä olen vastannut ja muut. Ja väität, että olkiukkosi todistavat kirkon pahaksi ja vääräksi.

        Monet kirkot ja lahkot ovat tehneet vääryyksiä, muttei se tätä kirkkoa koske. Tämä ei ole tehnyt.

        Miksi Olli jatkuvasti valehtelet? Sinähän valehtelit pitkään senkin, että Smith muka ei naiskennellut jalkavaimojaan, vaikka kirkkosi oli myöntänyt asian jo vuonna 2014 eli vuosia ennen sinua.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Se on loogista, eivät he ymmärrä mikä on hyvää, mikä pahaa, he tulevat ymmärtäviksi ja vastuullisiksi vasta varttuessaan.

        Raamattu ei käsittele asiaa, mutta implisiittisesti siinä on näin. Esim kasteen edellutyksissä. Miten Jeesus kohtelee lapsia jne.

        Tähän ei ilmoitusta edes tarvita. Lapset ovat puhtaita ja viattomia. Kasteen ikään tarvitaan ilmoitus, ja se Raamatusta puuttuu, kuten moni muukin tärkeä asia. Raamattua on vääristelty, käännetty väärin ja siinä on poistoja.

        Niin teidän mukaanne lapsi on vastuullinen mm. valitsemaan vapaasti uskontonsa 8-vuotiaana. Sinun kannattaisi Olli tutustua edes alkeelliseen psykologiaan... Äläkä nyt tuo vauvakastetta tähän. Minä en kannata vauvakasteita ja vauvoja kastavat eivät sentään valehtele, että kyseessä olisi vauvan oma vapaa päätös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Olli jatkuvasti valehtelet? Sinähän valehtelit pitkään senkin, että Smith muka ei naiskennellut jalkavaimojaan, vaikka kirkkosi oli myöntänyt asian jo vuonna 2014 eli vuosia ennen sinua.

        Sinä valehtelet taas, en minä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin teidän mukaanne lapsi on vastuullinen mm. valitsemaan vapaasti uskontonsa 8-vuotiaana. Sinun kannattaisi Olli tutustua edes alkeelliseen psykologiaan... Äläkä nyt tuo vauvakastetta tähän. Minä en kannata vauvakasteita ja vauvoja kastavat eivät sentään valehtele, että kyseessä olisi vauvan oma vapaa päätös.

        Kahdeksan vuotias pystyy siihen päätökseen. Ja se ikä on Jumalan ilmoitus. Ja aikuisena saa päättää uudestaan. Asiassa ei ole mitään väärin. Vauvakaste on varmasti väärin.

        Sinä vihjaat että lapsia painostetaan. Se on ilkeämielistä Jumalan pilkkaa, Jumalan ilmoituksen ja Jumalan Kirkon ja lastansa rakastavien vanhempien pilkkaa.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Sinä valehtelet taas, en minä.

        Sinä valehtelet. Aiemmin valehtelit mm. että Smith harjoitti seksiä vain Emman kanssa. Kuitenkin kirkko myönsi sen väitteen valheeksi jo vuonna 2014, mutta sinä et sitä huomannut vaan jatkoit samaa valehtelua vielä vuosia sen jälkeenkin.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Kahdeksan vuotias pystyy siihen päätökseen. Ja se ikä on Jumalan ilmoitus. Ja aikuisena saa päättää uudestaan. Asiassa ei ole mitään väärin. Vauvakaste on varmasti väärin.

        Sinä vihjaat että lapsia painostetaan. Se on ilkeämielistä Jumalan pilkkaa, Jumalan ilmoituksen ja Jumalan Kirkon ja lastansa rakastavien vanhempien pilkkaa.

        Sinulla ei ole edes alkeellista tietoa psykologiasta ja lapsen kehityksestä. 8-vuotias ei todellakaan ole kypsä päättämään, että onko Smith profeetta vai huijari. 8-vuotias on täysin vanhempiensa aivopestävissä.
        On Jumalanpilkkaa opettaa viattomalle lapselle Smithin oppia! Rakastava vanhempi ei opeta lapselleen uskonnollista propagandaa.
        JOKAINEN lapsi, joka "päättää" 8-vuotiaana ottaa Smithin kirkon kasteen tekee sen aivopesun tuloksena.
        Esim. minä en ole opettanut lapsilleni yhtään mitään uskontoon liittyvää. Heistä kaksi jo aikuisiksi kasvanutta eivät ole liittyneet mihinkään ryhmään eivätkä ole menneet mihinkään kasteelle. Vapaus heillä on liittyä mihin tahansa. Vapaus oli myös valita ekaluokalta lähtien, että lukevatko uskontoa vai elämänkatsomustietoa. Vapaus oli myös muuttaa valintaansa koska tahansa. Ensimmäinen valitsi uskonnon, toinen elämänkatsomustiedon (ja pitivät valintansa), kolmas buddhalaisen uskonnonopetuksen.


    • Anonyymi

      Aatamin ja Eevan valinta, hylätä Jumalan käsky ja hyväksyä saatanan houkutus, aiheutti ihmiskunnan eron Jumalasta ja ikuisen lapseuden menetyksen. Meidät karkoitettiin Eedenistä, jonka vuoksi jouduimme eroon myös elämän puusta. Kehomme alkoi vanheta ja kuluessaan loppuun, me kuolemme ja sielumme menee tuonelaan. Muisti tietoista Eedenin Jumalaa palvovat, Pääsivät parempaan paikkaan. kuollessaan. Pyhän Hengen inspiroimat patriarkat, kirjoittivat Jumalan ja ihmisen suhteita käsitteleviä tapahtumia kirjoihinsa. Jeessus tuli palauttamaan ikuisen lapsen asemamme ja toi myös armon lain päälle, että mahdollisimman moni pelastuisi takaisin Jumalan ikuiseksi lapseksi.

    • Anonyymi

      Roomalaiskirje 5:12-21
      Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet — sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.

      • Anonyymi

        Kuolemaa on ollut niin kauan kuin on ollut eläviä olentoja. Sadut satuina.


    • Anonyymi

      Aadamin lankeemus mahdollisti Aadamille ja Eevalle ja kaikille heidän jälkeensä tuleville kompastumisen mahdollisuuden syntiin, joka ei vielä ole syntiä vaan vasta sen jälkeen kun ihminen on toteuttanut tuon synnin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe