Jeesuksella Kristuksella olivat valtavat hengelliset valtuudet, hänen toimiessaan maan päällä.
Hänestä kerrotaan mm. näin:
”te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.”
Ap t 10:38
Jeesus jätti myös hengellisen perinnön lähetyskäskyn antaessaan omillensa:
”Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
Mark 16:15-19
Jeesus ja armolahjat
116
631
Vastaukset
- Anonyymi
Markuksen loppuosa ei ole Jeesuksen puhetta ollenkaan, vaan täysin tuntemattoman kulkumiehen satojen vuosien perästä kirjoittamaa runoilua. Mikä on sitten riitaisassa kirkolliskokouksessa sinne evankeliumin pidentämiseksi lisätty. Markuksen loppuosa puuttuu alkuperäisistä vanhoista käsikirjoituksista kokonaan.
Asiasta on varoitus v. -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla.
Jeesus ei kuolemansa jälkee kehottanut ketään juomaan myrkkyä ja antamaan käärmeiden pistää.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]- Anonyymi
Noin sanoo aina Saatana: ”Onko Jumala todella sanonut?”
Saatana on aina kylvämässä ihmisiin epäuskoa, saadakseen heidät ikuiseen kadotukseen Jumalan vihollisina! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana on aina kylvämässä ihmisiin epäuskoa, saadakseen heidät ikuiseen kadotukseen Jumalan vihollisina!Raamattuun on kirkolliskokouksessa ihmiset lisänneet sen Markuksen evankeliumin lopun jälkikäteen, joka on kyllä tiedetty, että se puuttuu oikeista vanhoista kirjoituksista. Eikä ole aito dokumentti sinne ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana on aina kylvämässä ihmisiin epäuskoa, saadakseen heidät ikuiseen kadotukseen Jumalan vihollisina!Näinhän se on. Epäuskon kylväjä on perimmältään aina saatana.
- Anonyymi
Se kulkumies oli pottuuntunut ns. raamatun totuuksiin, sävelsi oman versionsa. Joka on riittävän kaheli. Ei poikkea millään tavalla raamatun yliluonnollisista tempuista.
- Anonyymi
Lahkolaisnoita uskoi ja kastettiin ja mies pyysi heti saada niitä voimia tehtä ihmeitä ja tunnnustekoja ja olisi maksanut heti kymmenyksiä etukäteen kuten lahkoissa tehdään.
Mihelle toivotettiin kuitenkin hyvää matkaa helvettiin. - Anonyymi
Jeesuksen ajan ihmeet ja tunnusteot loppuivat kun ensimmäiset apostolit kuolivat, jotka Jeesus itse oli valtuuttanut heidät eläissään niitä ihmeitä tekemään ja puhalsi suustaan heille sitä varten omaa Pyhää Henkeä sitä varten.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Matt. 12:39
Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.- Anonyymi
Ihme teot loppuivat siihen, kun porukat eivät enää uskoneet aikansa kuikkakoposiin. Tämä oli tunnettu silmänkäänötemppujen tekijä.
- Anonyymi
Tämän lopun ajan ihmeitä ja voimatekoja tekeee eksyttäväinen Antikristuksen henki.
Ilm. 13:13
Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
Ilm. 16:14
"Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä"
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Jeesus antoi vain omille läheisille muutamalle opetuslapselle valtudet tehdä ihmeitä ja tunnustekoja antamalla heille sitä varten omaa Pyhää Henkeään.
Ei tälläise Raamatun jakeet ja erikoistilanteet kaikkia ihmisiä koske, eikä niitä saa irrottaa pois asiyhteydestä eikä siitä tilanteesta ja ihmisistä, joille ne valtuudet on annettu.
Joh.20
20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi HEIDÄN päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.- Anonyymi
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä helartorsaataina oli kastekäsky kastaa kaikki ihmiset hänen omikseen. Kastetuile käskyjen opettaminen kuuluu kastekäskyyn.
Kastekäksy on Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä.
VALTUUTUS. VALTAKIRJA. IMPERATIIVINEN KÄSKY.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
******************************************************************************************** - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä helartorsaataina oli kastekäsky kastaa kaikki ihmiset hänen omikseen. Kastetuile käskyjen opettaminen kuuluu kastekäskyyn.
Kastekäksy on Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä.
VALTUUTUS. VALTAKIRJA. IMPERATIIVINEN KÄSKY.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
********************************************************************************************Satu satujen joukossa, ei jaksa herättää edes hilpeyttä.😁
- Anonyymi
Raamatun mukaan oikea uskominen ei ole mitään ihmeiden etsimistä ja näkemistä, vaan sisäinen luottamus ja Hengen yhteys Jumalaan.
Jumala on salattu Jumala. Siitä tulee sana sakrament, salaisuus. Jumalan valtakunta on sisällisti teissä Kristukseen kastetuissa Hengen muodossa.
Joh. 20:29
Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"- Anonyymi
Pyhä Henki, jonka kristitty on kasteessa saanut sisällisesti asumaan sieluunsa, ei molise ääneen sekavia lahkolaisten molotuksia (=glossolaliaa), vaan pitää aivan hiljaa Hengen tason yhteyttä Jumalan kanssa, sillä Jumala on Henki.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.
- Anonyymi
Parhamin armolahja oli sodomia, mistä mies vietiin vankilaan.
- Anonyymi
Aloitus on totta.
Raamatun jakeet ja asiat pitää tutkia perusteellisesti, missä tilanteessa, kuka, kenelle ja missä tarkoituksessa jokin asia siellä on sanottu. Mitä aikaa se asia koskee, onko kyse kertaluonteisesta erikoistapauksesta jne.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.- Anonyymi
Aloittajan väite on valhetta.
Ei Jeesus antanut mitään yleistä valtuutusta ihmeiden tekemiseen.
Kopioitu kohta kun paljastui tuntemattoman henkilön kirjoittamaksi, ei Jeesuksen itsensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan väite on valhetta.
Ei Jeesus antanut mitään yleistä valtuutusta ihmeiden tekemiseen.
Kopioitu kohta kun paljastui tuntemattoman henkilön kirjoittamaksi, ei Jeesuksen itsensä.Raamatussa kun saa vapaasti puheenvuoro kaikki erilaiset tahot ja näkemykset.
Herra puhuu, Jeesus puhuu, enkelit puhuvat jne.
Käärme puhuu paratiisissa ja Jeesukse kanssa.
Jobin väärämieliset ystävät saavat palstatilaa monta sivua.
Raamattuun on kirkolliskokouksissa lisätty jopa tuntemattomien ihmisten kirjeitä, kuten Markuksen evankeliumin koko loppuosa, mitä eksyttäjät ahkerasti kopioivat, koska siellä luvataan niitä ihmeitä ja tunnustekoja, joita eksyttäväinen Antikristus juuri käyttää eksyttämiseen.
Paavali pistää totta ja valhetta sekaisin niin innokkaasti, että tulee heitetyksi Saatanan kuritettavaksi.
Paavali sai erikoistehtäväkseen kaiken muun ohella kirjoittaa sen lopun aja väkevän eksytyksen siememet sinne kirjeisiinsä sisälle.
Raamattu ei todellakaan ole pelkkää Jumalan sanaa, kuten usein hoetaan.
Totuus on kätkettynä sinne Raamatun kirjoituksiin, se pitää sieltä etsiä ja kaivaa esiin, kuin peltoon kätketty aarre.
Raamattu kehottaa tutkimaan "Tutkikaa kaikki"...väitteet, opit ja henget, kaikki pitää ensin tutkia ja olla varma, mistä niissä on kysymys.
Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. [Room. 16:17; 1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 1. Joh. 4:1]
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]
- Anonyymi
Jeesus sanoo, jopa sillai, että hänen maan päällä itsensä tekemiäkään ihmeitä ei pidä heti uskoa, elleivät ne ole Jumalan tekemien ihmeiden tasoisia. Kuten Lasaruksen mätänevän ruumiin herättäminen henkiin.
Joh. 10:37
Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.- Anonyymi
Markuksen alku perustuu oikeisiin alkuperäisii dokumentteihin.
Loppuosa jakeesta 16:9 lähtien on satojen vuosien perästä tuntemattoman ihmisen tekemää lisäystä. Edes kirjoittajan henkilöllisyyttä ei tiedetä. Ei sellaiset kuulu Raamattuun.
Asiasta on varoitus -92 painoksessa:
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Jeesus ei enää luvannut mitään erityisiä ihmeitä kuolemasa jälkeen tehdä.
Mark. 8:12
Jeesus huokasi syvään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti: tälle sukupolvelle ei merkkiä anneta." [Mark. 9:19+]
Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi tätä epäuskoista sukupolvea! Kuinka kauan minun on vielä oltava teidän keskuudessanne? Kuinka kauan minun pitää kestää teitä? Tuokaa poika minun luokseni." - Anonyymi
Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
- Anonyymi
Jeesuksen opetuslapsilleen antama oikea kaste-/opetuskäsky on Matteuksen evankeiumin lopussa.
Matt.28:16-20
Sen kumoamiseksi ja vääristämiseksi on jälkikäteen kirjoitettu erilaisia "lähetyskäskyjä", joiden tarkoitus tehdä oikeutus harhaoppien levittäminen.- Anonyymi
Kaikki harhaoppejaan levittävät uskonlahkot tekevät sitä "lähetystyötä."
He kutsuvat itseään usein "evankelistoiksi."
Matt. 23:15
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskooon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskooon.Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonlahkoa ei uskonnollista yhdistystä ry:tä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonlahkoa ei uskonnollista yhdistystä ry:tä.
Pienikin hapate kun hapattaa koko taikinan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskooon.Psykologinen uskoontulo vain avaa ihmisen mielen ottamaan vastaan erilaisia harhaoppeja kun niitä ihmiselle tarjotaan ja tyrkytetään Jeesuksen nimessä ja sovintoverestä -hokemisella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykologinen uskoontulo vain avaa ihmisen mielen ottamaan vastaan erilaisia harhaoppeja kun niitä ihmiselle tarjotaan ja tyrkytetään Jeesuksen nimessä ja sovintoverestä -hokemisella.
Per**lehän pyrkii kaikin mahdollisin keinoin mitätöimään Jeesuksen Kristuksen työn ihmisen sydämessä.
Sinä näyt olevan Per**leen talutusnuorassa ja suuna.
Mieti miksi haluat häviäjän juoksupoikana olla.
- Anonyymi
Oikeat apostolit sanovat, että koko ihminen on väärä profeetta. He eivät puhu mitään erilisestä profetian armolahjasta.
Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. [Room. 16:17; 1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 1. Joh. 4:1]
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13] - Anonyymi
Psykologinen käännyttämällä aikaansaatu päänusko tarkoittaa monelle luopumista perinteisestä terveestä kristinuskosta ja sakramenteista, johon ihminen on jo lapsena kasteessa liitetty Kristuksen armon suojaan.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Merkit SEURAAVAT niitä jotka uskovat. Vaikka heillä ei olisikaan Pyhää Henkeä. Uskovaiset ovat ikuisessa voitelussa ja siunauksessa. Ihmeitä he tekevät uskon voimalla.
Heprealaiskirje kertoo saman myös.
Daavidin aikana usko oli monissa. Mutta Pyhä Henki Daavidissa. Vanhurskaus ja usko perivät maan, mutta Daavid toivoi pääsevänsä taivaaseen jonne ei mikään synti pääse. Pyhä Henki hänen sisällään vaikutti katumuksen ennen kaikkea. Sillä Daavid oli langennut syntiin.
Pyhä Henkikin on kanssamme ikuisesti lohduttaen ja varoittaen samoin kuin uskovia ikuisesti seuraavat uskon voiman merkit.
Kumpi sinussa vaikuttaa
Usko
Pyhä Henki- Anonyymi
Paavalin eräs "armolahja" oli erikoinen lahja.
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. - Anonyymi
Koko Israelin 2 milj.kansa sai Pyhän Hengen kasteessa Punaisen Meren ylityksen aikana.
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko Israelin 2 milj.kansa sai Pyhän Hengen kasteessa Punaisen Meren ylityksen aikana.
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.Lue oikein:
” saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä.”
Älä siis lisää mitään.
- Anonyymi
Jeesus ei tee enää mitään ihmeitä.
Luuk. 11:29
Kun kansaa yhä kokoontui, rupesi hän puhumaan: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki. "
Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä.- Anonyymi
Höpö höpö.
Ei Jeesus lopettanut ihmeitä.
Vain noille ko. ihmisille Hän lopetti ihmeiden teon.
Jeesus teki ihmeitä myös noustuaan kuolleista,
Lue joskus Raamattua, niin saat ymmärrystä. Mutta, nöyrry Jumalan eteen ja lue rukoillen.
Muuten et saa MITÄÄN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö.
Ei Jeesus lopettanut ihmeitä.
Vain noille ko. ihmisille Hän lopetti ihmeiden teon.
Jeesus teki ihmeitä myös noustuaan kuolleista,
Lue joskus Raamattua, niin saat ymmärrystä. Mutta, nöyrry Jumalan eteen ja lue rukoillen.
Muuten et saa MITÄÄN.Mitähän ne on ne Jeesuksesi ihmeteot olleet viimeisen 2000 vuoden aikana?
Eipä sillä, että minä uskoisin sen ennen sitäkään tehneen kummoisia taikatemppuja.
Satukirjoja ei aikuinen ihminen viitsi alkaa lukemaan.
- Anonyymi
Kannattaa varoa niitä tämän ajan ihmeiden tekijöitä. Ihmeprantajia ja jalanvenyttäjiä.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Jenkkilahkot eivät ole mitään Nasaretinlahkoja!
- Anonyymi
Matt. 13:25
Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois. - Anonyymi
Jeesus kylvi hyvän siemenen.
Matt.13
24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.' - Anonyymi
Joh 1:14
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”- Anonyymi
Jeesus meni taivaaseen. Ei kukaan voi Jeesusta seurata.
Joh. 8:21
Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse."
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus meni taivaaseen. Ei kukaan voi Jeesusta seurata.
Joh. 8:21
Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse."
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.Ihmisten kertomukset taivaassa käymisestä ovat eksytyksiä.
- Anonyymi
Paavali keksi opin ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista hierarkian luomiseksi seurakuntaan johtamisen mahdollistamiseksi.
- Anonyymi
Paavalin armolahjaopin mukaan naiset eivät saaneet edes puhua seurakunnassa, vaan piti olla hiljaa ja totella miehiä kaikessa. Paavali määräsi naisille huntu/burkapakon.
Naisten armolahja oli alistua ja palvella miehiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin armolahjaopin mukaan naiset eivät saaneet edes puhua seurakunnassa, vaan piti olla hiljaa ja totella miehiä kaikessa. Paavali määräsi naisille huntu/burkapakon.
Naisten armolahja oli alistua ja palvella miehiä.Kova kuri oli naisten armolahja.
1. Kor. 14:35
Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova kuri oli naisten armolahja.
1. Kor. 14:35
Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.Kyllä kelpasi lainkohdat, kun kyse oli naisten alistamisesta.
1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kelpasi lainkohdat, kun kyse oli naisten alistamisesta.
1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.Jumala on järjestyksen Jumala.
Herran huone ei ole tivoli eikä sirkus.
- Anonyymi
Paavali teki pahan virheen kun yritti saada Juutalaisia luopumaan ikuisesta käskystä, poikien ympärileikkauksesta. Ympärileikkaus on Jumalan merkki kuulumisesta valitun kansan joukkoon, silmäteräkansan joukkoon.
Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.- Anonyymi
Ps. 89:29
Koskaan en ota häneltä pois armoani, minun liittoni kestää horjumatta.
Jumalan tekemät liitot ovat ikuisia. Liittoja on erilaisia ja ne ovat voimassa yhtä aikaa ikuisesti. Liitot eivät kumoa toisiaa, vaan täydentävät toisiaan. On voimassa vanhoja ja vielä vanhempia ja uudempia ikuisia liittoja.
Hes. 16:60
Kuitenkin minä muistan liittoni, sen, jonka kanssasi tein, kun vielä olit nuori, ja minä vahvistan välillemme liiton, joka kestää ikuisesti.
Paavalilla, Tarsolaisella murhamiehellä ei ollut mitään oikeuksia yhtään Jumalan tekemää liittoa kumota, vaikka sitä kovasti yritti tehdä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan tekemät liitot ovat ikuisia. Liittoja on erilaisia ja ne ovat voimassa yhtä aikaa ikuisesti. Liitot eivät kumoa toisiaa, vaan täydentävät toisiaan. On voimassa vanhoja ja vielä vanhempia ja uudempia ikuisia liittoja.
Kuitenkin minä muistan liittoni, sen, jonka kanssasi tein, kun vielä olit nuori, ja minä vahvistan välillemme liiton, joka kestää ikuisesti.
Paavalilla, Tarsolaisella murhamiehellä ei ollut mitään oikeuksia yhtään Jumalan tekemää liittoa kumota, vaikka sitä kovasti yritti tehdä.Oliko se ollut koskaan naimisissa, vai oliko se onnistunut sen liiton kumoamaan?
Ihmetyttää se sen viha ja alistaminen naisia kohtaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko se ollut koskaan naimisissa, vai oliko se onnistunut sen liiton kumoamaan?
Ihmetyttää se sen viha ja alistaminen naisia kohtaan?Paavali oli tappaja luonnoltaan. Paha mies. Ei tehnyt todellista parannusta, eikä ottanut itse vastuuta omista synneistään.
Laittoi omat synnin vanhojen aatamien ja lihojen syyksi. Ei ne lihat mitään ajattele.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli tappaja luonnoltaan. Paha mies. Ei tehnyt todellista parannusta, eikä ottanut itse vastuuta omista synneistään.
Laittoi omat synnin vanhojen aatamien ja lihojen syyksi. Ei ne lihat mitään ajattele.
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.Paavali kehui ja pelotteli ihmisiä fyysisillä voimillaa ja nyrkkeilijan lahjoillaan.
Ei katunut Stefanoksen murhaa.
Apt.22: 20 Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali kehui ja pelotteli ihmisiä fyysisillä voimillaa ja nyrkkeilijan lahjoillaan.
Ei katunut Stefanoksen murhaa.
Apt.22: 20 Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.Viittasiko Paavali tuossa saamaansa Saatanan enkelin antamiin lisävoimiin, vai mihinkä?
Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalilla, Tarsolaisella murhamiehellä ei ollut mitään oikeuksia yhtään Jumalan tekemää liittoa kumota, vaikka sitä kovasti yritti tehdä.Paavali oli Jumalan lähettiläs.
Kun pilkkaat Jumalan miestä, pilkkaat Jumalaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli tappaja luonnoltaan. Paha mies. Ei tehnyt todellista parannusta, eikä ottanut itse vastuuta omista synneistään.
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.Kaikesta Paavalin pilkkaamisesta joudut Jumalan eteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikesta Paavalin pilkkaamisesta joudut Jumalan eteen.
Sivusta kysyn, eikö "Jeesuksen oma" kestä totuutta Paavalistaan? Siitä Jumalan eteen joutumisesta et tiedä mitään, kun ei sinulla ole harmainta aavistusta edes Jumalan olemassaolosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikesta Paavalin pilkkaamisesta joudut Jumalan eteen.
Ompa outoa.
- Anonyymi
Uudessa Jerusalemissa ei ole mitään Paavalin portteja, peruskiviä,
eikä edes nimeä mainita.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Ap. t. 26:14
Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'
Demoni (kreikaksi: δαίμων /daimon, venäjäksi: демон / demon) on ortodoksisen opetuksen mukaan langennut enkeli, paha henki (Luuk.7:21). Muita nimityksiä demoneille ovat: saastainen henki (Matt.10:1) ja riivaaja (vanha käännös, Mark.6:13). Demonit työskentelevät ihmisten parissa Jumalan työtä vastustaen ja yrittävät saada ihmiset tekemään Jumalan vastaisia tekoja. Raamatussa ei ole sanottu demonien määrää, mutta se antaa ymmärtää, että lukumäärä on suuri. (Luuk.8:30, 11:18)- Anonyymi
Voi sinua Teuvo! Eikö sinulla parempaa tekemistä ole kuin täyttää syntimaljaasi yli läikkyväksi? Aikasikin on jo vähissä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua Teuvo! Eikö sinulla parempaa tekemistä ole kuin täyttää syntimaljaasi yli läikkyväksi? Aikasikin on jo vähissä!
Siinäpä sitä on arpomista? Suomessa on elossa14325 Teuvoa, puhumattakaan kuolleista Teuvoista, kuten Teuvo Sunista.
- Anonyymi
Enkelit ja demonit on jaettu kristillisessä perinteessä seuraavasti:
Demonit:
* Psoudothei tai valejumalat, jotka haluaisivat tulla palvotuiksi jumalina. Näihin kuuluu Jeesusta erämaassa kiusannut demoni, joka lupasi kaikenlaista, mikäli Jeesus kumartuisi maahan ja palvelisi häntä. Heidän ruhtinaansa on Beelzebub.
* Mendariorum tai valehtelun henget. Nämä yrittävät pettää ihmisiä ennustuksilla ja heidän ruhtinaansa on Python.
* Iniquitatis tai vihan tiehyet (Vessels of Anger) ovat kaikkien syntisten tapojen (wicked arts) takana. Heidän ruhtinaansa on Belial.
* Revengers of wickedness eli pahuuden kostajat. Heidän ruhtinaansa on Asmodeus.
* Prestigiators eli arvovaltaiset, jotka matkivat ihmeitä ja magiaa palvelemalla viettelevät ihmisiä. Heidän ruhtinaansa on Saatana.
* Arial powers eli ilman henget tuovat ruttoa ja aiheuttavat ukkosta. Heidän ruhtinaansa on Marizim.
* Furies eli raivot kylvävät epäonnea, sotaa ja tuhoa. Heidän ruhtinaansa on Abaddon.
* Criminators (en keksi hyvää suomennosta) ovat parjaajia ja panettelijoita. Heidän ruhtinaansa on Astaroth.
* Temptators eli viekottelijat. Tämä luokka käsittää myös kaikki pahat henget joita ei lueta kuuluviksi muihin luokkiin. Edustavat kaikenlaista himoitsemista. Heidän ruhtinaansa on Mammon.
Enkelit:
* Serafi tarkoittaa palavaa liekkiä, tulta tai sytyttäjää. (Jes 6:2): "Hänen yläpuolellaan seisoivat serafit, joilla oli kuusi siipeä kullakin: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella verhosivat ruumiinsa ja kahdella lensivät." Serafit ovat kaikista enkeleistä Jumalaa lähimpinä ja niiden tarkoitus on ylistää häntä.
* Kerubit (Hes. 1:5-12): "Niillä oli ihmisen muoto, ja kullakin neljä siipeä... Niiden kasvot olivat kuin ihmisen kasvot, mutta oikealla puolella oli leijonan kasvot ja vasemmalla härän ja vielä niillä oli kotkan kasvot... Kullakin olennolla oli kaksi siipeä ylhäällä levällään, niin että ne koskettivat toistensa siipiä, ja kahdella siivellä ne peittivät vartalonsa." Kerubit ovat pyhien paikkojen vertijoita ja Jumalan ilmestymisen ja läsnäolon vertauskuvia.
* Valtaistuimet (Hes. 1:16-21): "Kaikki neljä pyörää olivat toistensa kaltaiset, ja ne välkehtivät kuin olisivt krysoliitista tehdyt. Niissä oli kuin pyörä ristikkäin toisen kanssa... Pyörät olivat korkeat, pelottavat, jokaisen keskus välkehti kauttaaltaan (tai: jokaisen kehä oli täynnä välkehtiviä silmiä)." Valtaistumet innoittavat ihmisiä rakastamaan, palvelemaan ja toteuttamaan Jumalan tahtoa.
* Herruudet valvovat alempiarvoisia enkeleitä ja ovat avuksi silloin kun ihminen yrittää vapautua eripuraisuudesta ja kaikesta mikä kahlitsee hänet maahan ja maalliseen.
* Vallat ovat joidenkin käsitysten mukaan keskeisessä roolissa enkelten ja demonien välisessä taistelussa. Vallat kuvaavat myös inhimillisen järjen rajoituksia mutta toisaalta myös mahdollisuuksia. Ne ovat mukana myös silloin kun ihmeitä tapahtuu.
* Voimat antavat ihmisille jumalaista voimaa, joka ei koskaan katoa, vaan nostaa ihmistä koko ajan lähemmäksi Jumalaa.
* Hallitukset ovat kansojen ja suurten kaupunkien suojelijoita. Ne myös auttavat ihmisiä toimimaan Jumalan työtovereina.
* Arkkienkeleitä on Raamatun mukaan seitsemän ja kaksi niistä on mainittu siellä (Mikael ja Gabriel) ja yksi Apokryfikirjoissa (Rafael). Arkkienkelit painavat ihmissieluun jumalallisen leiman joka valaisee ihmisen ymmärrystä.
* Enkelit toimivat suojelusenkeleinä, sanansaattajina ja ihmisten ilmestyksissä. Niiden tehtävänä on ihmisten suojeleminen ja ohjaaminen.
Lähteet: C.J.S. Thompson : Mysteries and secrets of magic (demonit) ja Olli Seppälä : Maan ja taivaan enkelit (enkelit). - Anonyymi
Toinen Sauli sai demonin, mikä sai miehen hurmoksiin.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.
Paavali joutui Korintossa hurmoksiiin ja puhui sekavia hurmoskieliä eli glossolaliaa.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.- Anonyymi
1. Kun. 18:29
Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut. - Anonyymi
Voi sinua Teuvo! Eikö sinulla parempaa tekemistä ole kuin täyttää syntimaljaasi yli läikkyväksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua Teuvo! Eikö sinulla parempaa tekemistä ole kuin täyttää syntimaljaasi yli läikkyväksi?
Suomessa on elossa14325 Teuvoa, puhumattakaan kuolleista Teuvoista, kuten Teuvo Sunista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Kun. 18:29
Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.Jeesus ei puhu mitään, että Jumalanlapsilla olisi eriarvoisia armolahjoja.
He ovat kanssaperillisiä Jeesuksen kanssa.
Kellä on Pyhä Henki asuvaisena, hänellä on kaikki se, mitä Pyhä Henki edustaa ja on.
Jumala ei jaa Henkeä mitalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei puhu mitään, että Jumalanlapsilla olisi eriarvoisia armolahjoja.
He ovat kanssaperillisiä Jeesuksen kanssa.
Kellä on Pyhä Henki asuvaisena, hänellä on kaikki se, mitä Pyhä Henki edustaa ja on.
Jumala ei jaa Henkeä mitalla.Pyhä Henki on Jumalan Kolmas Persoona,
ei mikään irrallinen voima tai energia, jota voi ihmisessä olisi erilaisia määriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki on Jumalan Kolmas Persoona,
ei mikään irrallinen voima tai energia, jota voi ihmisessä olisi erilaisia määriä.Pyhä Henki ja paha hurmoshenki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
Sellainen on väärää opetusta, että Hyvä ja paha taistelisivat ihmisen sisällä, kumpi olisi kulloinkin vallassa.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki ja paha hurmoshenki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
Sellainen on väärää opetusta, että Hyvä ja paha taistelisivat ihmisen sisällä, kumpi olisi kulloinkin vallassa.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Jenkkilahkot, kuten helluntailaiset opettaa nykyisin täysin epäraamatullista
ns. "auktoriteettioppia".
Heidän oppinsa mukaan tosiuskovaisina heillä on valta käskeä ja komentaa
Pyhää Henkeä tekemään milloin mitäkin.
"Tule henki, tule henki, ja tee sitä ja tätä.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkot, kuten helluntailaiset opettaa nykyisin täysin epäraamatullista
"Tule henki, tule henki, ja tee sitä ja tätä....Hurmoslahkot ovat henkivaltoja, eivät oikeata kristinuskoa ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoslahkot ovat henkivaltoja, eivät oikeata kristinuskoa ollenkaan.
Jenkkilahkojen yhteinen selitys on kaikilla sama: Pyhä Henki oli pois maan päältä lähes 1900-vuotta, kunnes se laskettiin Ameriikkaan palautettuna alkuseurakuntana Mormonismin, Helluntailaisuuden ja Jehovantodistamisen nimisinä seurakuntina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoslahkot ovat henkivaltoja, eivät oikeata kristinuskoa ollenkaan.
Jumala tietää kaiken ja antaa tuomion, ei ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tietää kaiken ja antaa tuomion, ei ihminen.
Valheellisia uskonlahkoja ei pidä hyväksyä millään perusteella.
Totuus pitää sanoa lahkoista ihan suoraan. Jollet sinä varoita harhaoppisista jenkkilahkoista, joudut itse siitä vastuuseen.
Joh. 7:24
Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valheellisia uskonlahkoja ei pidä hyväksyä millään perusteella.
Totuus pitää sanoa lahkoista ihan suoraan. Jollet sinä varoita harhaoppisista jenkkilahkoista, joudut itse siitä vastuuseen.
Joh. 7:24
Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio.Tyhmät menee etsimään yliluonnollisia kokemuksia hurmoslahkoista, kun heille uskotellaan kaikenlaisia valheita, ihania henkikokemuksia ja luvataan taivaspaikkoja.
Sananl. 22:3
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkot, kuten helluntailaiset opettaa nykyisin täysin epäraamatullista
"Tule henki, tule henki, ja tee sitä ja tätä....Höpö höpö taas. Pyhää Henkeä ei voi käskeä. Jumalalta voi pyytää ja Jumala tahtoessaan vaikuttaa Pyhän Hengen kautta. Armosta.
- Anonyymi
Jeesus ei opettanut mitään erillistä armolahjaoppia.
- Anonyymi
Ps. 106:1
Halleluja! Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ps. 106:1
Halleluja! Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa.Saunatonttu kiittää.
- Anonyymi
Paavali ei pystynyt käännyttämään koko seurakuntaa omien oppiensa kannattajaksi. Paavalilla oli vain omat seuraajat, jotka kannattivat häntä.
Siksi ryhmä piti hajottaa paloiksi ja siivuiksi, väittämällä, että heillä on eriarvoisia armolahjoja.
Paavali repi ja hajotti seurakuntia, ei koonnut yhteen, että he yksi olisivat.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]
Luuk. 11:23
Jeesus: Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.- Anonyymi
Vain Jeesuksen omat sanat Raamatussa ovat pysyvä perusta.
Kaikki muut mielipiteet ja näkemykset ja kommentit ovat tulkintoja ja selityksiä, joita piisaa vaikka kuinka paljon.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Jeesuksen omat sanat Raamatussa ovat pysyvä perusta.
Kaikki muut mielipiteet ja näkemykset ja kommentit ovat tulkintoja ja selityksiä, joita piisaa vaikka kuinka paljon.
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.Raamattu on avoin kaikenlaiselle opetukselle. Totuus on siellä kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä etsiä ja kaivaa esiin kaikenlaisten selitysten ja opetuksien seasta.
Raamatussa kaikki saavat sanoa oman mielipiteensä ja opettaa omia oppejaan.
Paratiisissa käärme pitää oman herätyssaarnansa: Jumala valehtelee teille, mitään perisyntiä ei ole olemassa, syökää vapaasti kaikista paratiisin puista.
Nainen tulee uskoon ja houkuttelee miehensäksin samaan uskoon.
1. Moos. 3:6
Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
- Anonyymi
Raamatussa ne eläimet juttelevat sujuvasti. Alkuihminen ymmärtää kaikkien eläinten rupattelua.
Nykyisin ei tahdo saada selvää edes koiran haukunnasta.- Anonyymi
Käärmeet puhuu vieläkin.
Matt. 12:34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käärmeet puhuu vieläkin.
Matt. 12:34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.4. Moos. 32:14
Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.
- Anonyymi
Jeesus ei luvannut olla enää mikään aktiivinen ihmeiden ja ja merkkien antaja.
Se aika oli ja meni.
Mark. 8:12
Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä."
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.- Anonyymi
Se oli tietyille ihmisille tarkoitettu kieltäytyminen , ei yleinen. Ymmärrätkö sitä?
Otahan konteksti huomioon, muuten menet eksyksiin vai oletko jo? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli tietyille ihmisille tarkoitettu kieltäytyminen , ei yleinen. Ymmärrätkö sitä?
Otahan konteksti huomioon, muuten menet eksyksiin vai oletko jo?Tämän ajan Jeesus-ihmeet ja merkit tulee ihan eri lähteistä, kuin Jeesuksen eläissä maan päällä.
"Sillä he ovat perkeleiden henget, jotka ihmeitä tekevät"....
Matt.7
- Anonyymi
Kyllä se näin on, ei Jeesus eläissän puhu omille apostoleilleen mitään, että heillä olisi erilaisia ja eriarvoisia armolahjoja. Eihän Jeesus ei käytä sitä sanaa ollenkaan.
Kyllä ne opit on jälkikäteen tehtyjä lisäyksiä. - Anonyymi
Jeesus eikä opetuslapset eivät puhu mitään erilaisista armolahjoista, kun 3000 syntistä juutalaista sai kasteessa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan sydämeensä.
Pyhä Henki on lahja.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte LAHJAKSI PYHÄN HENGEN.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia.
Kellä on Pyhä Henki, on kaikki mitä Pyhä Henki on ja edustaa. - Anonyymi
Jeesus antoi oikeille apostoleille jo eläissään hänessä itsessään ollutta Pyhää Henkeä puhaltamalla.
Ei siinäkään yhteydessä puhuta mitään, että opetuslapset olisivat saaneet erilaisia lahjoja. Kaikki saivat saman lahjan. Jotta he yhtä olisivat.
Joh. 20:22
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki."
Jeesuksella oli eläissään maan päällä valta ilman kastettakin antaa syntejä anteeksi ja lahjoittaa Pyhä Henki ihmiselle, keitä hän vain tapasikin maan päällä.
-halvaantunut mies
-sokea mies
-syntinen nainen
-lapset
-jne.
Luuk. 5:24
Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Voima tarkoittaa Pyhää Henkeä.
Luuk. 8:46
Mutta Jeesus sanoi: "Joku KOSKI minuun. Minä tunsin, että minusta lähti Voimaa."
Luuk. 18:15
Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän KOSKISI heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia, [18:15-17: Matt. 19:13-15; Mark. 10:13-16]
Jeesuksen "kosketuksen" eli Pyhän Hengen lahjan saamisen jälkeen sylivauvatkin (brephos) uskoivat Jeesukseen." Sama tapahtuu nykysin Kristillisessä kasteessa.
Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.- Anonyymi
Jeesus antoi uskon lahjan sylilapselle (brephos), engl. infants,
ei saarnaamalla, vaan antamalla lapselle Pyhän Hengen lahjan.
Näin uskon Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan välillä toteutuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus antoi uskon lahjan sylilapselle (brephos), engl. infants,
ei saarnaamalla, vaan antamalla lapselle Pyhän Hengen lahjan.
Näin uskon Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan välillä toteutuu.Uskon Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanattomin huokauksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanattomin huokauksin.
Lehmän takana on se uskon henki.
- Anonyymi
Ja taas olisi olisi yksi kylä ilman leipää. Myllynkivi syvällä meressä.
Kyllä on viisaita neuvoja.
Voi hyvä isä! - Anonyymi
Raamatun mukaan, jos elettäisiin niin meren syvyydessä olisi melkoinen määrä sinne upotettuja psykiatreja, Tavattoman paljon he on uskonharhoista parantaneet ihmisiä. Onko sinulla aavistustakaan kuinka monta Jeesusta näissä laitoksissa on palautettu maan pinnalle?
- Anonyymi
"Henkiset voimat" niin kuin muillakin narkkareilla.
- Anonyymi
Jumala on Henki, yhteys Jumalaan tapahtuu Hengen tasolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on Henki, yhteys Jumalaan tapahtuu Hengen tasolla.
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.Henkimaailma, hurmoslahkot on täynnä henkiä ja jeesuksia, jotka jäljittelee oikeata.
Ihmisellä on taipumus pitää kaikkea henkisyyttä ja henkiä Jumalasta peräisin olevana.
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä.
- Anonyymi
Paavalin opit tekee epäluotettavaksi se, että miehessä oli se ylimääräinen "armolahja", eli Saatanan enkeli, joka ei lähtenyt pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.- Anonyymi
Miksi väität olevasti edesmennyt TS?
Siinähän sinä kirjoittelet ja haaskaat loppuelämääsi Paavalin kirjoituksia väännellen!
Elät valheessa TS! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi väität olevasti edesmennyt TS?
Siinähän sinä kirjoittelet ja haaskaat loppuelämääsi Paavalin kirjoituksia väännellen!
Elät valheessa TS!Paavalin puheissa oli löysää välissä.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin puheissa oli löysää välissä.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin puheissa oli löysää välissä.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.Sinusta valehtelu on siis ihan Ok. Väität olevasi edesmennyt, mutta kirjoitat silti.
Muistathan, että valehtelijat EIVÄT PERI Taivasten valtakuntaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta valehtelu on siis ihan Ok. Väität olevasi edesmennyt, mutta kirjoitat silti.
Muistathan, että valehtelijat EIVÄT PERI Taivasten valtakuntaa.Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti kirjettä Roomaan, jonka kuriiri vei sinne.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavalin lausunto täsmää Jesuiittojen periaatteeseen: Tarkoitus pyhittää keinot.
Korintossa tehtiin outoja sijaiskasteita kuolleitten ihmisten puolesta. Ne kuuluvat nykyisin Mormonien toimintaan.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti kirjettä Roomaan, jonka kuriiri vei sinne.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavalin lausunto täsmää Jesuiittojen periaatteeseen: Tarkoitus pyhittää keinot.
Korintossa tehtiin outoja sijaiskasteita kuolleitten ihmisten puolesta. Ne kuuluvat nykyisin Mormonien toimintaan.
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen kanssa maan päällä, kuten tekivät oikeat apostolit.
Oikeille apostoleille Jeesus opetti kaiken mahdollisen, mitä kuuli Isältään.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti kirjettä Roomaan, jonka kuriiri vei sinne.
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?Luuletko, ettei Jumala sinun kestovalhettasi näe?
Se, ettet tee siitä parannusta, tarkoittaa sitä, että olet syntisi kahleissa. Syntisenä et voi päästä ikuiseen elämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen kanssa maan päällä, kuten tekivät oikeat apostolit.
Oikeille apostoleille Jeesus opetti kaiken mahdollisen, mitä kuuli Isältään.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.Joudut tekemään tiliä Jumalalle synnistäsi.
Mitä aiot vastata Jumalalle, kun Hän kysyy sinulta tuomioistuimen edessä:”MIKSI ET HYLJÄNNYT SYNTIÄSI?” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta valehtelu on siis ihan Ok. Väität olevasi edesmennyt, mutta kirjoitat silti.
Muistathan, että valehtelijat EIVÄT PERI Taivasten valtakuntaa.Naurettavaa on tuo sinun showsi🤣 Etkö voisi harkita palstan vaihtoa, paremmin vaatimattomia taitojasi vastaavaksi. Tämä kun on sentään vähän vakavahenkisempi palsta.
- Anonyymi
Jeesus-nimen jatkuva hokeminen ja sillä kikkailu pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Mitä sinä sanot sitten kun sinulta kysytään, miksi elit valheessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä sanot sitten kun sinulta kysytään, miksi elit valheessa
Jeesus ei valehdellut, ei pienissä eikä isoissa asioissa.
Matt.7
Tarsolainen murhamies Paavali käytti valhetta tehostaakseen opetuksiaan.
- Anonyymi
Jeesuksen opetukset ovat ensisijaisia kun Raamattua luetaan ja tutkitaan.
1. Piet. 2:22
-- Hän ei syntiä tehnyt, hänen suustaan ei valhetta kuultu.- Anonyymi
Usko kannattaa ankkuroida Jeesuksen omiin sanoihin ja opetuksiin. Ne kestävät koetuksen
Jeesus:
"Jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle."
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982