Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jeesus ja armolahjat

Anonyymi-ap

Jeesuksella Kristuksella olivat valtavat hengelliset valtuudet, hänen toimiessaan maan päällä.
Hänestä kerrotaan mm. näin:
”te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.”
Ap t 10:38

Jeesus jätti myös hengellisen perinnön lähetyskäskyn antaessaan omillensa:

”Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
Mark 16:15-19

25

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Markuksen loppuosa ei ole Jeesuksen puhetta ollenkaan, vaan täysin tuntemattoman kulkumiehen satojen vuosien perästä kirjoittamaa runoilua. Mikä on sitten riitaisassa kirkolliskokouksessa sinne evankeliumin pidentämiseksi lisätty. Markuksen loppuosa puuttuu alkuperäisistä vanhoista käsikirjoituksista kokonaan.

      Asiasta on varoitus v. -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla.

      Jeesus ei kuolemansa jälkee kehottanut ketään juomaan myrkkyä ja antamaan käärmeiden pistää.

      Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
      [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

      • Anonyymi

        Noin sanoo aina Saatana: ”Onko Jumala todella sanonut?”
        Saatana on aina kylvämässä ihmisiin epäuskoa, saadakseen heidät ikuiseen kadotukseen Jumalan vihollisina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sanoo aina Saatana: ”Onko Jumala todella sanonut?”
        Saatana on aina kylvämässä ihmisiin epäuskoa, saadakseen heidät ikuiseen kadotukseen Jumalan vihollisina!

        Raamattuun on kirkolliskokouksessa ihmiset lisänneet sen Markuksen evankeliumin lopun jälkikäteen, joka on kyllä tiedetty, että se puuttuu oikeista vanhoista kirjoituksista. Eikä ole aito dokumentti sinne ollenkaan.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😍 ­N­­­y­­m­­­f­o­­­m­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17922386l

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Lahkolaisnoita uskoi ja kastettiin ja mies pyysi heti saada niitä voimia tehtä ihmeitä ja tunnnustekoja ja olisi maksanut heti kymmenyksiä etukäteen kuten lahkoissa tehdään.

      Mihelle toivotettiin kuitenkin hyvää matkaa helvettiin.

    • Anonyymi

      Jeesuksen ajan ihmeet ja tunnusteot loppuivat kun ensimmäiset apostolit kuolivat, jotka Jeesus itse oli valtuuttanut heidät eläissään niitä ihmeitä tekemään ja puhalsi suustaan heille sitä varten omaa Pyhää Henkeä sitä varten.

      Joh. 14:30

      En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

      Matt. 12:39

      Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.

    • Anonyymi

      Tämän lopun ajan ihmeitä ja voimatekoja tekeee eksyttäväinen Antikristuksen henki.

      Ilm. 13:13

      Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.

      Ilm. 16:14

      "Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä"

      Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Anonyymi

      Jeesus antoi vain omille läheisille muutamalle opetuslapselle valtudet tehdä ihmeitä ja tunnustekoja antamalla heille sitä varten omaa Pyhää Henkeään.

      Ei tälläise Raamatun jakeet ja erikoistilanteet kaikkia ihmisiä koske, eikä niitä saa irrottaa pois asiyhteydestä eikä siitä tilanteesta ja ihmisistä, joille ne valtuudet on annettu.

      Joh.20
      20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
      21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
      22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi HEIDÄN päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

      • Anonyymi

        Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä helartorsaataina oli kastekäsky kastaa kaikki ihmiset hänen omikseen. Kastetuile käskyjen opettaminen kuuluu kastekäskyyn.

        Kastekäksy on Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä.
        VALTUUTUS. VALTAKIRJA. IMPERATIIVINEN KÄSKY.

        Matt.28
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

        Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        ********************************************************************************************


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä helartorsaataina oli kastekäsky kastaa kaikki ihmiset hänen omikseen. Kastetuile käskyjen opettaminen kuuluu kastekäskyyn.

        Kastekäksy on Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä.
        VALTUUTUS. VALTAKIRJA. IMPERATIIVINEN KÄSKY.

        Matt.28
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

        Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        ********************************************************************************************

        Satu satujen joukossa, ei jaksa herättää edes hilpeyttä.😁


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan oikea uskominen ei ole mitään ihmeiden etsimistä ja näkemistä, vaan sisäinen luottamus ja Hengen yhteys Jumalaan.
      Jumala on salattu Jumala. Siitä tulee sana sakrament, salaisuus. Jumalan valtakunta on sisällisti teissä Kristukseen kastetuissa Hengen muodossa.

      Joh. 20:29

      Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

      • Anonyymi

        Pyhä Henki, jonka kristitty on kasteessa saanut sisällisesti asumaan sieluunsa, ei molise ääneen sekavia lahkolaisten molotuksia (=glossolaliaa), vaan pitää aivan hiljaa Hengen tason yhteyttä Jumalan kanssa, sillä Jumala on Henki.

        Room. 8:26

        Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.


    • Anonyymi

      Parhamin armolahja oli sodomia, mistä mies vietiin vankilaan.

    • Anonyymi

      Aloitus on totta.

      Raamatun jakeet ja asiat pitää tutkia perusteellisesti, missä tilanteessa, kuka, kenelle ja missä tarkoituksessa jokin asia siellä on sanottu. Mitä aikaa se asia koskee, onko kyse kertaluonteisesta erikoistapauksesta jne.

      Ap. t. 17:11

      Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

      • Anonyymi

        Aloittajan väite on valhetta.

        Ei Jeesus antanut mitään yleistä valtuutusta ihmeiden tekemiseen.

        Kopioitu kohta kun paljastui tuntemattoman henkilön kirjoittamaksi, ei Jeesuksen itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan väite on valhetta.

        Ei Jeesus antanut mitään yleistä valtuutusta ihmeiden tekemiseen.

        Kopioitu kohta kun paljastui tuntemattoman henkilön kirjoittamaksi, ei Jeesuksen itsensä.

        Raamatussa kun saa vapaasti puheenvuoro kaikki erilaiset tahot ja näkemykset.
        Herra puhuu, Jeesus puhuu, enkelit puhuvat jne.
        Käärme puhuu paratiisissa ja Jeesukse kanssa.
        Jobin väärämieliset ystävät saavat palstatilaa monta sivua.
        Raamattuun on kirkolliskokouksissa lisätty jopa tuntemattomien ihmisten kirjeitä, kuten Markuksen evankeliumin koko loppuosa, mitä eksyttäjät ahkerasti kopioivat, koska siellä luvataan niitä ihmeitä ja tunnustekoja, joita eksyttäväinen Antikristus juuri käyttää eksyttämiseen.
        Paavali pistää totta ja valhetta sekaisin niin innokkaasti, että tulee heitetyksi Saatanan kuritettavaksi.
        Paavali sai erikoistehtäväkseen kaiken muun ohella kirjoittaa sen lopun aja väkevän eksytyksen siememet sinne kirjeisiinsä sisälle.

        Raamattu ei todellakaan ole pelkkää Jumalan sanaa, kuten usein hoetaan.

        Totuus on kätkettynä sinne Raamatun kirjoituksiin, se pitää sieltä etsiä ja kaivaa esiin, kuin peltoon kätketty aarre.

        Raamattu kehottaa tutkimaan "Tutkikaa kaikki"...väitteet, opit ja henget, kaikki pitää ensin tutkia ja olla varma, mistä niissä on kysymys.

        Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. [Room. 16:17; 1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 1. Joh. 4:1]

        1. Joh. 4:1

        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]


    • Anonyymi

      Jeesus sanoo, jopa sillai, että hänen maan päällä itsensä tekemiäkään ihmeitä ei pidä heti uskoa, elleivät ne ole Jumalan tekemien ihmeiden tasoisia. Kuten Lasaruksen mätänevän ruumiin herättäminen henkiin.

      Joh. 10:37

      Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.

      • Anonyymi

        Markuksen alku perustuu oikeisiin alkuperäisii dokumentteihin.

        Loppuosa jakeesta 16:9 lähtien on satojen vuosien perästä tuntemattoman ihmisen tekemää lisäystä. Edes kirjoittajan henkilöllisyyttä ei tiedetä. Ei sellaiset kuulu Raamattuun.

        Asiasta on varoitus -92 painoksessa:

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Jeesus ei enää luvannut mitään erityisiä ihmeitä kuolemasa jälkeen tehdä.

        Mark. 8:12

        Jeesus huokasi syvään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti: tälle sukupolvelle ei merkkiä anneta." [Mark. 9:19+]

        Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi tätä epäuskoista sukupolvea! Kuinka kauan minun on vielä oltava teidän keskuudessanne? Kuinka kauan minun pitää kestää teitä? Tuokaa poika minun luokseni."


    • Anonyymi

      Jeesuksen opetuslapsilleen antama oikea kaste-/opetuskäsky on Matteuksen evankeiumin lopussa.
      Matt.28:16-20

      Sen kumoamiseksi ja vääristämiseksi on jälkikäteen kirjoitettu erilaisia "lähetyskäskyjä", joiden tarkoitus tehdä oikeutus harhaoppien levittäminen.

      • Anonyymi

        Kaikki harhaoppejaan levittävät uskonlahkot tekevät sitä "lähetystyötä."

        He kutsuvat itseään usein "evankelistoiksi."

        Matt. 23:15

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskooon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki harhaoppejaan levittävät uskonlahkot tekevät sitä "lähetystyötä."

        He kutsuvat itseään usein "evankelistoiksi."

        Matt. 23:15

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskooon.

        Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonlahkoa ei uskonnollista yhdistystä ry:tä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonlahkoa ei uskonnollista yhdistystä ry:tä.

        Pienikin hapate kun hapattaa koko taikinan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki harhaoppejaan levittävät uskonlahkot tekevät sitä "lähetystyötä."

        He kutsuvat itseään usein "evankelistoiksi."

        Matt. 23:15

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskooon.

        Psykologinen uskoontulo vain avaa ihmisen mielen ottamaan vastaan erilaisia harhaoppeja kun niitä ihmiselle tarjotaan ja tyrkytetään Jeesuksen nimessä ja sovintoverestä -hokemisella.


    • Anonyymi

      Oikeat apostolit sanovat, että koko ihminen on väärä profeetta. He eivät puhu mitään erilisestä profetian armolahjasta.

      Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. [Room. 16:17; 1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 1. Joh. 4:1]

      1. Joh. 4:1

      Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

    • Anonyymi

      Psykologinen käännyttämällä aikaansaatu päänusko tarkoittaa monelle luopumista perinteisestä terveestä kristinuskosta ja sakramenteista, johon ihminen on jo lapsena kasteessa liitetty Kristuksen armon suojaan.

      1. Tim. 4:1

      Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe