Ahventa tekisi mieli, mutta sade ei houkuttele lähtemään ongelle. Tointaako sitä itseään kastella, jos ahven ei ole muutenkaan syönnillään?
Syökö ahven vesisateella?
29
649
Vastaukset
- Anonyymi
Pikkupenskana maalla asuessa käytiin veljen kanssa läheisellä metsälammella ongella monesti kun oli pientä vesisadetta eikä mennyt kauaa kun oli ämpärissä pikkuahventa niin että oli kotiin lähdettävä. Äiti ei kyllä kauheesti niistä sinteistä tykännyt, mutta teki kuitenkin ahvenkukkoa ja osa sinteistä meni kissalle :)
- Anonyymi
Sateella olen saanut jigillä paljon ahvenia viime kesänäkin. Kyllä se ahven syö sateellakin ja sateen jälkeen hyvin. Ahven tulee pikkukalan perässä. Yleensä venesataman laiturien kupeessa on pikkukalaa ja siellä on myös ahventa. Itse kalastan veneellä ja etsin ahvenia kaislikon reunoilta ja matalan ja syvän välistä.
- Anonyymi
Olen huomannut kesällä isompien ahveneten viihtyvän selkävesien matalikoilla. Vene vaan ankkuriin ja tavallisella pilkkiongella sitten nostelemaan kyytiin niin paljon kuin tarvitsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannut kesällä isompien ahveneten viihtyvän selkävesien matalikoilla. Vene vaan ankkuriin ja tavallisella pilkkiongella sitten nostelemaan kyytiin niin paljon kuin tarvitsee.
Eilen vein verkot matalikon tuntumaan ja tänä aamuna nostin verkot. 15 ison kokoista ahventa oli verkoissa. Nyt illalla jätin verkot samaan paikkaan ja aamulla käyn taas nostamassa.
- Anonyymi
Jahas taas aloitus kalastuksesta sitten vastailee itselleen on tuokin huvi ja juo kaljaa.
- Anonyymi
Katiskaan ei tarvitse enää vesiosuuskunnan virallista merkkiä. Riittää että jättää katiskaan puhelinnumeronsa.
- Anonyymi
Ja hahhah! Vesiosuuskunnalla ole mitään tekoa kalastuksen kanssa, saati pyydysmerkkien kanssa. Osakaskunta (ent. kalastuskunta) niitä pyydysmerkkejä myy ja sellainen pitää olla pyydyksessä.
Ja jos omistaa itse vesialueen (kuten minä omistan), niin silloin ei tarvitse mitään maksullisia merkkejä, riittää, kun on maksanut vain kalastonhoitomaksun, tosin minun ei tarvitse sitäkään maksaa, kun olen yli 65 vuotias. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hahhah! Vesiosuuskunnalla ole mitään tekoa kalastuksen kanssa, saati pyydysmerkkien kanssa. Osakaskunta (ent. kalastuskunta) niitä pyydysmerkkejä myy ja sellainen pitää olla pyydyksessä.
Ja jos omistaa itse vesialueen (kuten minä omistan), niin silloin ei tarvitse mitään maksullisia merkkejä, riittää, kun on maksanut vain kalastonhoitomaksun, tosin minun ei tarvitse sitäkään maksaa, kun olen yli 65 vuotias.Minä omistan Atlantin ja saan siellä ilmaiseksi kalastaa. Muilta perin maksun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä omistan Atlantin ja saan siellä ilmaiseksi kalastaa. Muilta perin maksun.
Ja hahhah, tuskin omistat Atlanttia. Mutta minä omistan oikeasti oman vesialueen, kun aivan sattumalta sain sellaisen pakkohuutokaupasta aikoinaan, mukaan tuli pieni saarikin puoliksi. En edes huutaessani tiennyt, että ostaessani pientä kiinteistöä pakkohuutokaupasta sen mukana tulee vielä omaa vesialuetta, missä voin kalastaa ilman muita kalastuslupia, kuin maksamalla kalastonhoitomaksun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos omistaa itse vesialueen (kuten minä omistan), niin silloin ei tarvitse mitään maksullisia merkkejä, riittää, kun on maksanut vain kalastonhoitomaksun, tosin minun ei tarvitse sitäkään maksaa, kun olen yli 65 vuotias.Pyydysmerkin tarvitsee vain, jos vesialueen omistaja sellaisen vaatii. Muuten riittää pelkät yhteystiedot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyydysmerkin tarvitsee vain, jos vesialueen omistaja sellaisen vaatii. Muuten riittää pelkät yhteystiedot.
Missä tälläinen vesialueen omistaja on, joka antaa kalastaa ilman mitään ja vain yhteystiedoilla? Minulla on oma vesialue, siellä en tarvitse nyt mitään lupia, kun olen yli 65 vuotias, mutta jos vien pyydykseni osakaskunnan vesialueelle, pitää siellä olla osakaskunnan myymät pyydysmerkit, jotka on numeroituna. Tietysti pyydykset pitää olla vielä merkittynä vaatimusten mukaisesti.
- Anonyymi
Kyllä varmaan syö syökö haukio sateella?
- Anonyymi
Hellepäivänä syö kyllä ainakin matalassa rantavedessä.
- Anonyymi
Vesistöissä ui kaloja ja nyt on kesä.
- Anonyymi
Aurinko paistaa paikka paikoin.
- Anonyymi
Talossamme on kauniita kukkia, ja vettä saavissa.
- Anonyymi
Onkiahvenet voi laittaa kasvamaan saaviin. Muistaa ruokkia niitä vaikka substralilla.
- Anonyymi
Hyvä juttu että näet kauneuden.
- Anonyymi
Meillä kalat kävelee suoraan pihaan! Ranta on tosa lähellä, niin niitä tupsahtaa päivittäin.
- Anonyymi
Joskus ihmettelin lahnaa, siis sellaista särkikalaa, kämmenen kokoista läpykkää, metsässä. Siitä oli matkaa vesistöön kuitenkin satoja metrejä. Olisko joltain linnulta pudonnut kuljetuksessa. Ei se ainakaan uimalla sinne ollut kävellyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus ihmettelin lahnaa, siis sellaista särkikalaa, kämmenen kokoista läpykkää, metsässä. Siitä oli matkaa vesistöön kuitenkin satoja metrejä. Olisko joltain linnulta pudonnut kuljetuksessa. Ei se ainakaan uimalla sinne ollut kävellyt.
Linnuilta putoaa joskus kaloja kauaksi maalle. Ei ole harvinaista!
- Anonyymi
Kyllä syö, tulee hyviä ahvenpullia, jauhoperunaa kylkeen ja valkokastike.
- Anonyymi
Kalakalenterista voi tarkastaa milloin kannattaa missäkin päin lähteä kalalle.
https://www.kalakalenteri.fi/ - Anonyymi
Kastelu ei auttaisikaan, en ole ainakaan kuullut. Ahven syö sateellakin. Kellonaika vaikuttaa. Jos ei syö, olet tullut väärään aikaan.
- Anonyymi
Vuodenajatkin vaikuttaa, koska usein kalalle tulee nälkä esim. kudun jälkeen.
- Anonyymi
Kyllä ahvenia saa mato-ongella sateellakin ihan hyvin. Kakarana oltiin monta kertaa sateella ongella, niin hyvin tuli ahvenia, oli iso kivi mistä ongittiin ja katseltiin veteen, kun iso ahvenparvi tuli aina siihen tarttumaan onkeen.
- Anonyymi
Kyllä ahven ja muutkin kalat syö sateella siinä missä muulloinkin.
Muistelisin jopa lapsena kuulleeni, että sateella kala söisi paremminkin.
En nyt muista, mikä syy tuon kuulemani väitteen takana oli, mutta kuitenkin.
Saattoi olla että sade vaikuttaa jotenkin lämpötiloihin(sateella uimavesikin tuntuu lämpimämmältä) tai sitten sade pudottaa ilmasta hyönteisiä vedenpinnalle, mitä kalat käyvät sitten helpon ravinnonsaannin vuoksi syömässä...
Mutta itse ainakin joka tapauksessa olen usein saanut aika hyviäkin kalasaaliita pikkusateessa ja vähän isommassakin.
Ja jos varustus vaan on kunnossa, niin mikäs sitä on sateellakaan olla kalastamassa?
Rauhallinen järvenranta ja sade ropisee kivasti sadetakkia vasten ja puihin.. - Anonyymi
Edellispäivänä sain hyvän ahven saalin verkoilla. Huomen aamulla menen nostamaan verkot taas.
- Anonyymi
syökö lohi katiskasa olleszaan ja syöko se paljon rapujas lohi ksyixkzaxxz ollerxxssn joys lihxz oln mdhukkampaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734396- 332501
- 402314
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin201807Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251542- 811536
- 1481331
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145