Media jahtaa hallitusta

Tätä täällä on selitetty nyt vaikka kuinka monessa aloituksessa. On ihmetelty että mikä ihmeen opposition juoksupoika media on, kun ei löydä mitään hyvää nykyisestä hallituksesta? Pelkkää pahansuopaisuutta lehden / töllö täynnä. Kaivellaan kaikkea mahdollista, jotta saadaan tilanne näyttämään tylyltä.

Ei millään pahalla, mutta tästä teitä persufaneja varoiteltiin kun hallitusta pistettiin kasaan. Sanottiin että sitten alkaa kritiikki. Miksikö? No sen vuoksi että median tehtävä on olla vallan vahtikoira, Aivan samalla tavalla kun media Marinin hallituksen aikana kaivoi esille esim aamiaskuitteja ynnä muuta vastaavaa.

Tämä on media tehtävä, olla neljäs valtiomahti. Valvoa ja tarkastaa mitä on tapahtunut ja kuka asiasta on hyötynyt? Joko taloudellisesti taikka sitten poliittisesti. Eli vaikka kerännyt ääniä väitteillä väestönvaihdosta, joka on uponnut siihen osaa äänestäjistä, joilla on rasisistisia mielipiteitä.

Nyt on sitten tullut kova kiire siivota pois noita mielipiteitä, koska niillä ei ole minkäänlaista tieteellistä pohjaa. Pelkkiä yhden äärilaidan mielipiteitä, joiden taustalta löytyy aina joku rasistinen sylttytehdas, joka täysin verrattavissa Pietarin trolleihin. Varsinkin kun näitäkin yhteyksiä löytyy.

Lisäksi kyseiset kirjoitukset ovat ministerin cv:ssä huono luettavaa siksi, että ne heijastuvat Suomen kuvaa ulkomailla, joka taas huonontaa ulkomaankauppaa. Siksi ei todellakaan ole se ja sama mitä ulkomaiset lehdet asiasta kirjoittavat. Tätä Purran persut eivät ole ollenkaan huomioineet millään tavalla.

Mitä tulee Orpon hallitukseen noin muuten, niin pitää muistaa että ainakin useat kolumistit ovat asettuneet Orpon hallituksen puolelle. Esimerkiksi Timo Haapala Iltasanomat tai Iltalehden Juha Ristimäki ovat useasti siunanneet "leikkauslistat" ja ovat ymmärtäneet miksi ne on pakko toteuttaa.

Mutta nyt heillä on täysi oikeus kritisoida sitä tapaa, jolla asiaa viedään eteenpäin. Persujen kokemattomuus suoraan sanoen paistaa läpi ja Orpo johtajuus on tämän vuoksi helppo kyseenalaistaa. On täysin Purran ylimielisyyden syytä se, että PS :n ministereiden taustaa ei ole tarkistettu riittävän hyvin.

6

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No joo. Mutta tuo oli odotettu. Plus siihen liittyvä uhrituminen. Sen sijaan se kyllä ihmetyttää miten Purra ei millään tavalla ole tarkastanut ministereidensä taustaa? Vai oliko hän tosiaan niin vallankiimassa ja ylimielinen, että ei tajunnut media ottavan asioista selvää.

      Se mikä asiassa on huolestuttavaa on ulkomainen lehdistö ja se kirjoittelu. Se luo Suomesta hyvin huonoa kuvaa ulkomaille. Joka taas vaikuttaa epäsuoraan Suomen ulkomaankauppaan ja vientiin. Toivottovasti tämä juttu on otettu hallituksen pelisääntöneuvotteluissa esille.

      • No näin se juuri on. Ulkomaisten lehtien kirjoittelun seurauksena ulkomaankommennukselle joutuvat ps-ministerit joutuvat vastaamaan moneen ikävään kysymykseen...


    • Anonyymi

      Muistakaa, että media elää nimenomaan riitelystä ! Sillä on tietokoneet jotka ovat matemaattisia laskimia ja rekisteröivät jokaisen klikkauksen !!

      Kohu tuo medialle klikkauksia ja tuloja sekä toimittajille rahapalkan ! Se on kova motivaattori !!

      • Jospa nyt taas kerran muistettaisiin faktat. Toimittajat ovat kuukausipalkalla. Eivät siis "klikkausurakalla". Ynnä että tästä media "päällekäymisestä" teitä persuja varoitettiin jo etukäteen. Se "päällekäyminen" kun on median tehtävä.

        Aivan samalla tavalla media selvitti Marin aamiaiskuitteja, Kulmunin mediakoulutusta ja Lintilän kaljalaskuja yms yms yms. Tämä on kun median tehtävä, olla vallan vahtikoira ja siksi pitää räksyttää...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jospa nyt taas kerran muistettaisiin faktat. Toimittajat ovat kuukausipalkalla. Eivät siis "klikkausurakalla". Ynnä että tästä media "päällekäymisestä" teitä persuja varoitettiin jo etukäteen. Se "päällekäyminen" kun on median tehtävä.

        Aivan samalla tavalla media selvitti Marin aamiaiskuitteja, Kulmunin mediakoulutusta ja Lintilän kaljalaskuja yms yms yms. Tämä on kun median tehtävä, olla vallan vahtikoira ja siksi pitää räksyttää...

        Juuri näin. Perussuomalaisille sopi hyvin, kun lehdistö ruoti Marinia ja edellisen hallituksen muita ministerejä. Nyt kun toimittajat tonkivat samalla tarmolla Perussuomalaisten ministerien virheitä, niin se on ajojahtia.

        Itse äänestin kokoomusta, mutta lehdistön vapaus on minulle tärkeäpi asia kuin nykyisen hallituksen menestys. Hallituksia tulee ja menee, mutta median vapaus on oikeusvaltion keskeinen tekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Perussuomalaisille sopi hyvin, kun lehdistö ruoti Marinia ja edellisen hallituksen muita ministerejä. Nyt kun toimittajat tonkivat samalla tarmolla Perussuomalaisten ministerien virheitä, niin se on ajojahtia.

        Itse äänestin kokoomusta, mutta lehdistön vapaus on minulle tärkeäpi asia kuin nykyisen hallituksen menestys. Hallituksia tulee ja menee, mutta median vapaus on oikeusvaltion keskeinen tekijä.

        Haloo !! Median rooli on tärkeä mutta muistakaa nyt, että media koostuu aivan samasta ihmislajista kuin kaikki muutkin ihmiset ! Homo sapiens/nisäkäs !

        Totta kai media itse pitää itseään tärkeänä, mutta ei sillekkään pidä antaa liikaa valtaa !
        Median täytyy sietää myöskin arvostelua !
        Media on vallan vahtikoira, mutta kuka vahtii vahtikoiraa ????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe