Kysymys Femakoille

Mies 30-V

Mitäs te femakot piditte sinkkuelämää sarjasta? Oletteko samaa mieltä kanssani, että jos miehille olisi tehty samanlainen sarja, mutta miehen näkökulmasta. Sarja jossa naiskennellaan joka päivä eri naisen kanssa, jossa haukutaan naisia lakkaamatta ja puhutaan autoista ja lätkästä kaljaa kitaten ja edellisyön panoa kehuen/haukkuen, niin johan olisi vaadittu suureen ääneen moisen naista alistavan ohjelman poistamista?

Miksi suomessa sänkyhommillaann kehuva mies on kurja pukki, mutta samaa tekevä nainen on ah niin itsenäinen ja voimakastahtoinen.

Lopuksi miettikääpä kumpi esim. baarissa iskumielellä liikkuessaan tekee suuremman "työn" saadakseen seuraa. Mies, joka joutuu pyytelemään kymmeniä naisia tanssimaan ja ostamaan heille kallista juotavaa, vai nainen, joka istuu perseelleen ja alkaa odottamaan, koska ensimmäinen äijä tulee tarjoamaan viinaa. Siinä sitten istutaan koko ilta potkien rumimpia ja kännisempiä pois ja lopuksi kun sopivan lihaksikas, hyvännäköinen ja rikas sattuu paikalle niin eikun "teille tai meille". Sitten aamulla voi haukkua niitä muita kavereilleen suomi24 palstalla tai muualla, että "kyllä suomalaiset miehet on sikoja"

Lopuksi sanon ennenkuin ehditte, että en ole naisille katkera mistään, en ole saanut tuhansia "pakkeja", eikä minua ole jätetty. Elän onnellisessa parisuhteessa jo kymmenettä vuotta (en hakkaa tai hauku avovaimoani). Olen vain tehnyt muutamia huomioita tästä asiasta.

20

1008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Itse en pitänyt sarjasta. Monet tuntemani feministit katsoivat sitä joskus aivot narikkaan -viihteenä, mutta tiedostivat sarjan antifeministisen perusluonteen. Sarjan vietsihän on se, että lopulta nainen tarvitsee miehen rinnalleen ollakseen onnellinen (nimi Sinkkuelämäähän on vain suomennos. Sarjan nimi on Sex and the City). Koko ajan juostaan miesten perässä, ja yritykset olla itsenäisiä kaatuvat omiin miesneurooseihin.

• homoseksuaalisuudelle ?

ihmettelen ?

• ...
        homoseksuaalisuudelle ? kirjoitti:

ihmettelen ?

En tarkoittanut heteromatriisilla tässä vain heteroseksuaalisuutta vaan melko epämääräisesti heteroseksuualisuuden vallitsevien mallien järjestelmää ja heteronormatiivisuutta, mallien mukaista oletusarvoa. Tästä poikkeaminen voi tapahtua myös heteroseksuaalisuuden sisällä.

Ts. Sinkkuelämää on antifeministinen sarja, koska naisen elämän sisältö on sen mukaan miesten jahtaaminen.

• miten ihmeeeeeeeeesssä
        ... kirjoitti:

En tarkoittanut heteromatriisilla tässä vain heteroseksuaalisuutta vaan melko epämääräisesti heteroseksuualisuuden vallitsevien mallien järjestelmää ja heteronormatiivisuutta, mallien mukaista oletusarvoa. Tästä poikkeaminen voi tapahtua myös heteroseksuaalisuuden sisällä.

Ts. Sinkkuelämää on antifeministinen sarja, koska naisen elämän sisältö on sen mukaan miesten jahtaaminen.

... homoseksuaalinen lisääntyminen tapahtuu luonnollisestia ja biologisesti ?

En ole vielä löytänyt mistään biologian julkaisusta sitä miten se tapahtuu. Luonnossa.

• FNL
        ... kirjoitti:

Minusta Sinkkuelämää-sarjan naisten elämänsisältö ei ollut miesten jahtaaminen. Minusta he etsivät tasavertaista rakkautta. Tärkein pointti sarjassa mielestäni oli YSTÄVYYS, ja sen kantavuus elämäntilanteiden muuttumisen myötä.

• ...
        miten ihmeeeeeeeeesssä kirjoitti:

... homoseksuaalinen lisääntyminen tapahtuu luonnollisestia ja biologisesti ?

En ole vielä löytänyt mistään biologian julkaisusta sitä miten se tapahtuu. Luonnossa.

Miten liittyy tähän?

• minulta löytyy mielipide Sinkkuelämää-sarjasta, mutta ehkä se ei kuitenkaan ole relevantti kun en sarjaa ole koskaan katsonut. Yksi elämän suurimpia iloja on olla totaalisen out tv-sarjoista.

Pikku vinkki näin kesää kohti miehille: joskus voi vaan tulla juttelemaan. Pakkoko sitä on aina juomaa tarjota tai pyytää tanssimaan? Vai johtuvatko nämä kaksi käytössä olevaa vaihtoehtoa siitä, että miehet eivät osaa hienovaraisista vihjeistä tulkita, kaivataanko heidän seuraansa vai ei? (Tarkemmin ajatellen tiedänkin jo vastauksen.)

Muuten kyllä minulle ei ole vielä valjennut naisten nihkeä suhtautuminen juomatarjouksiin, selittäkääpä joku minulle tämä (minulle tämä ravintolaetiketti on vielä vähän tuntematon): velvoittaako juoman hyväksyminen johonkin? Onko aivan mahdotonta suhtautua mutkattomasti juomatarjoukseen? Mutkaton voisi tarkoittaa esim. sitä, että kiittäisi kohteliaasti ja juttelisi ainakin sen juoman ajan. Siinähän sitä sitten selviää haluaako jutella enempää.

Kun en ole koskaan nähnyt tai kuullut kenenkään hyväksyvän juomatarjousta niin olen pitänyt itsekin parempana kieltäytyä, mutta selvitetäänpä tämä asia nyt kertaheitolla.

Mikä juttu tämä juoma-asia nyt on? Kertokaa. (Olisiko se nyt sitten se miesvero josta niin paljon on puhuttu.)

• Bennett4

Jos ei tarjoa juomaa, on kitupiikki ja ketäs sellaiset kiinnostaisi?

• Bennett4 kirjoitti:

ajattelee miehet noin. Mielenkiintoista.

• nuttu
        Bennett4 kirjoitti:

on hyvässä lykyssä hyväksikäyttäjä tai yrittää elää miehen siivellä. Varsinkin jos kieltäytyy mukaan lähdöstä.

Tämä ei ole oma mielipiteeni, mutta töissä kuultu ja nähty moneen kertaan.

Kuin myös olen kuullut kommenttia.
        "ku mä kerran sulle oon juomatki tarjonnu, niin saat ne maksaakki jollaki toisella tapaa takas, joten ei ku taksiin ja meille vai teille?"

• Bennett4
        nuttu kirjoitti:

on hyvässä lykyssä hyväksikäyttäjä tai yrittää elää miehen siivellä. Varsinkin jos kieltäytyy mukaan lähdöstä.

"ku mä kerran sulle oon juomatki tarjonnu, niin saat ne maksaakki jollaki toisella tapaa takas, joten ei ku taksiin ja meille vai teille?"

Minä taas olen kuullut naisten kerskailevan toisilleen sillä kuinka monta ilmaista drinkkiä he saivat. Kai se on joku naisen mitta sitten joillekkin.

• Kurre_Orava
        nuttu kirjoitti:

Missä helevatassa noin tolloja jätkiä on. Murteesta päätellen jossain Turuus...

• Bennett4
        Kurre_Orava kirjoitti:

Helsingistäkin löytyy, mutta nämä iloiset veikkoset tuntuvat myös yleensä löytämään älyllisesti samalla tasolla liikkuvan naisen joka lähtee ilomielin mukaan.

Nimim. vierestä seurannut.

• nuttu
        Kurre_Orava kirjoitti:

Ihan hesas oon aikoinani työskennelly ;D

Mutta oli joukossa ihaniakin jätkiä. Uskotko?
        Joitaki on ihan ikäväki välil...

• nuttu
        Bennett4 kirjoitti:

Minä taas olen kuullut naisten kerskailevan toisilleen sillä kuinka monta ilmaista drinkkiä he saivat. Kai se on joku naisen mitta sitten joillekkin.

Samaa olen kuullut minäkin.

Minusta on aina valitettavaa kun jompikumpi sukupuoli käyttää toista hyväksi.
        Ja minusta on typeryyden huippu vielä kerskua sillä.

• nuttu
        Bennett4 kirjoitti:

Helsingistäkin löytyy, mutta nämä iloiset veikkoset tuntuvat myös yleensä löytämään älyllisesti samalla tasolla liikkuvan naisen joka lähtee ilomielin mukaan.

Nimim. vierestä seurannut.

Onhan tuota tullut seurailtua, -kuin kaksi marjaa, he poistuivat kuppilasta yhtä matkaa....

• Kurre_Orava
        nuttu kirjoitti:

Ihan hesas oon aikoinani työskennelly ;D

Mutta oli joukossa ihaniakin jätkiä. Uskotko?
        Joitaki on ihan ikäväki välil...

Jaa, että Hesassa, no se selittääkin...

• exLotta

Onhan näitä tällaisia sarjoja samoin kuin elokuvia tehtykin, pilvin pimein. Varsin moni sarja perustuu siihen, että miehet kaatavat naisia, juovat viinaa ja hilluvat muuten vain sovinistisia juttuja kertoen. Yleensä näihin on juonen tiivisteeksi liimattu päälle kertomus esim. automatkasta halki Amerikan, koulun lopettamista seuraavasta ahdistuksesta, lehtikustantamossa työskentely tms., mutta pääpaino on noissa edellä mainituissa aktiviteeteissa.
      Syy siihen, miksi nämä sarjat eivät herätä moista keskustelua on siinä, että ne ovat niin tavanomaisia ja lukuisia, että kukaan muu kuin mediatutkija ei niitä jaksa enää ihmetellä.

• nainen

Se oli hauska, amerikkalaisen naisen elämää kuvaava fiktiivinen sarja. Oliko sarja mielestäsi pelkästään naisille tehty? Olen kuullut sen olevan monen miehen lempisarja... Minua ei haittaa, vaikka olisi samantyyppinen sarja miehistäkin, jos se olisi yhtä viihdyttävä. Sinkkuelämää on FIKTIOTA, eikä minun tarvitse stressaantua siitä, jos jonkun maailma vaikkapa onkin sellainen.

Olihan sarja paikoin stereotyyppinen, mutta... täytyy muistaa, että jenkit ovat paljon meitä konservatiivisempia ja siksi siellä on tiukassa istuvat sukupuoliroolit. Siellä uskonnollisuuskin saa ihan eri merkityksen, kuin Suomessa. Eli pitäisi muistaa, että kyse on aika erilaisesta kulttuurista, kuin meidän omamme.

Olihan sarjassa paljon hyvää:
      1. homomyönteisyyttä
      2. pohdintoja naiseudesta ja mieheydestä, seksistä, odotuksista
      3. huumoria

Onko miesnäkökulma tällainen "naiskennellaan joka päivä eri naisen kanssa, haukutaan naisia lakkaamatta ja puhutaan autoista ja lätkästä kaljaa kitaten ja edellisyön panoa kehuen/haukkuen"? Entäs ne, jotka rakastavat samaa sukupuolta, ottaisiko miessinkkuelämää heidät huomioon? Tuotaisiinko sarjassa esille yh-isyyden vaativuus? Käsittelisikö se lainkaan tunteita?

Missä ihmeen äijämieslandiassa sä elät? Että pariutuminen on miehen vastuulla? Juomien ostaminen on sinulle tavoitteellista toimintaa tietyn päämäärän saavuttamiseksi eikä pelkästään ystävällinen ele? En käsitä miksi sen pitäisi olla miehen rooli? Enkä etenkään ymmärrä, että miksi mies on aloitteentekijä, jos se tuntuu niin pahalta.

"Miksi suomessa sänkyhommillaann kehuva mies on kurja pukki, mutta samaa tekevä nainen on ah niin itsenäinen ja voimakastahtoinen." Se on sinun käsityksesi, jolla vahvistat kuvaa siitä, että mies ja nainen ovat eriarvoisia.

• Minä

Sinkkuelämää on ihan paras. Ehkä ensimmäinen ohjelma jossa naiset puhuvat seksistä. Tv on täynnä miesten seksijuttuja että pää räjähtää.

Ehkä tuo baarihommakin. Miehet ovat niin HELPPOJA. Naiset ei ole aina pelkän munan perässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4356
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2862
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27