Paavali ole valheveikko. Puhui mitä kulloinkin kuulijat halusivatkin kuulla. Kumosi Jumalan säätämät kymmenen käskyäkin.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanut demonia hänestä pois, vaikka kuinka sitä rukoili.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Paavali kumosi kymmenen käskyäkin
184
1128
Vastaukset
Sopisiko että menet jauhamaan jonnekkin muualle.
Kristityt kyllä osaa raamatun ja sinun valheesi ei uppoa kristityihin.
Luulen ,että pitävät säälittävä ääliönä.
Kun lapsi leikkii niin se on tervettä ,mutta kun lapsi ei älyä lopettaa niin se on sairas.- Anonyymi
Paavalin olisi kannattanut uskoa Jeesuksen sanoja.
Ei kenelläkään ihmisellä ole valtuuksia kumota Jumalan säädöksiä.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. - Anonyymi
Jeesuksen lähettämät oikeat uuden liiton ajan profeetat ovat miehiä ja lainopettajia.
Eli profeettoja on uudessa liitossa ja he ovat lainopettajia.
Miksi Jeesus olisi lähettänyt lainopettajia, jos hän olisi lait kumonnut.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne PROFEETTOJA , viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." - Anonyymi
Jeesus sanoi: "älkää luulko, että olen tullut "höllentämään" KATALYSAI Lakia tai Profeettoja!
En minä ole tullut höllentämään, vaan TÄYDENTÄMÄÄN tai TOTEUTTAMAAN (plerousai). Laki on niille ,jotka lain alla tuomitaan. Maailmassa kyllä riittää tuomittavia lain alla ,mutta täysin selvä asia on ,että se jolle Jeesus on antanut uuden Hengen niin hän ei ole lain alla sillä Kristuksessa Jeesuksessa synnin ja kuoleman laki on KUMOTTU ELI SITÄ EI OLE OLEMASSA MISSÄÄN.
HÄVINNYT, POIS, POISTETTU.
Onko tässä asiassa jotain epäselvää ??- Anonyymi
Paavali ei kaihtanut valehtelemista. Eikä pitänyt sitä edes syntinä.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Paavalin runoilla ei voida Jumalan kymmentä käskyä kumota, eikä Jumalan ikuisia hegellisiä lainalaisuuksia hävittää, Jumalan ikuisia oikeudenmukaisuuden vaatimuksia ei voida kumota eikä horjuttaa ihmisten selityksillä ja tulkinnoilla. Jumalan kymmenen käskyä ovat Jumalan rakkauden synnyttämiä. Jumala ei muutu. Sana on totuus.
Jeesuksen mukaan Jumalan säätämät kymmenen käskyä ovat aina voimassa maailman loppuun asti.
Joka hylkää Jeesuksen sanat, hylkää Jeesuksen.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Matt. 7:24
Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei kaihtanut valehtelemista. Eikä pitänyt sitä edes syntinä.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Paavalin runoilla ei voida Jumalan kymmentä käskyä kumota, eikä Jumalan ikuisia hegellisiä lainalaisuuksia hävittää, Jumalan ikuisia oikeudenmukaisuuden vaatimuksia ei voida kumota eikä horjuttaa ihmisten selityksillä ja tulkinnoilla. Jumalan kymmenen käskyä ovat Jumalan rakkauden synnyttämiä. Jumala ei muutu. Sana on totuus.
Jeesuksen mukaan Jumalan säätämät kymmenen käskyä ovat aina voimassa maailman loppuun asti.
Joka hylkää Jeesuksen sanat, hylkää Jeesuksen.
Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Hurmoshenkisissä lopun ajan Jenkeistä tänne tuoduissa uskonlahkoissa Jumalan käskyt on kumottu ja vaihdettu hurmoshenkien voimavaikutuksiin ja muihin tämän maailman alkeisvoimiin, jotka viskoo ihmisiä selälleen lattialle ja suusta voi tulla järjetöntä naurua tai yksittäisten tavujen hokemista. Sitä he pitävät pelastusvarmuutena. Eksyen itse ja eksyttäen muita.
Monet luopuvat Jumalan kymmenen käksyn noudattamisesta, uskon kuuliaisuudesta
ja Jumalan auktoriteetista ja vaihtavat sen hurmoshenkien antamien kokemuksien metsästämiseen.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Erittäin selvää on se, että Raamattu on harvinaisen surkeasti editoitu kokoelma surkuhupaisia, ja välillä kauheita, primitiivisen lähi-idän kertomuksia.
Ja väitteesi, että kristityt tuntevat Raamattunsa, on suorastaan säälittävä!
Eihän ne ole siihen tutustuneet kuin marginaalisesti, ja 99,5%:sti vain niihin kohtiin, joita kirkko haluaa korostaa.
On aika kummallista, ettei jumalasi halua tai pysty toimittamaan edes yhden kappaleen alkuperäisistä teksteistä.
Nythän Raamattu on harsittu kokoon yli 5 000:sta fragmentista, joista tuskin yksikään on alkuperäinen.
Ääriäisen heikko esitys jumalaltasi!
- Anonyymi
Jumalan säätämiä ja omalla sormellaan kirjoittamia laintauluja kujetettiin Liitonarkissa.
Joka koski niihin oli kuoleman oma.
Raamatun mukaan kiveen kirjoitetut laintaulut tuodaan Jerusalemin uuteen temppeliin Jeesuksen tullessa takaisin maan päälle, jossa vietetään tuhatvuotista valtakuntaa.
Monen yllätykseksi Jumalan kymmenen käskyä ovat voimassa maan päällä vietetyn tuhatvuotisen valtakunnnan ajanjaksonkin ajan, aina siihen asti, kun Jumala luo uudet taivaat ja uudet maan.
Jeesus:
"Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."
Matt. 5:19
"Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
Saulus "suuri" alkoi opettaa Jumala käskyistä luopumista ja mitätöimistä, siksi hänen nimensä muutettiin Paavaliksi eli "pieneksi".
Lopulta Paavali tuli heitetyksi Saatanan kuritettavaksi lopun elämän ajaksi. - Anonyymi
Älä usko hurmahenkisten väärämielisten eksyttäjien opetuksia, että tämä profetia olisi jo tapahtunut 2000 v. sitten.
Kyllä tässä profetiassa tarkoitetut asiat ovat vielä tulevaisuuden asioita.
Ap. t. 2:17
'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat"
Viimeiset päivät tarkoittavat maailman loppua ja koko maan ja taivaan luomista uudeksi, jossa vanhurskaus asuuu. Eikä kukaan opeta toistaan. sillä kaikki tuntevat Herran. Ei se aika ole vielä tullut.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.- Anonyymi
Joh. 17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Jeesuksen sanat ovat tosia ja ikuisia
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Matt.5:18
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
Ilm. 22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
- Anonyymi
Tulee muistaa että alussa kristinusko oli vapaamuotoista eikä ollut mitään kirjoja tai Raamattua, vaan Pyhä Henki ohjasi.
Paavalilla ei ollut käytössä kirjoitettua evankeliumia. Hän oli pioneeri ja tienraivaaja.
Hänen evankeliuminsa oli ainutlaatuinen ja erosi myöhemmin kirjoitetuista evankeliumeista.
Paavali ei ollut viettänyt aikaa Jeesuksen seurassa vaan Pyhä Henki ohjasi häntä.
Onhan Tuomaan, Filippoksen, Juudaksen ja Bartolomeoksen ja jopa Barnabaan evankeliumit myös erilaiset kuin raamatun 4 suurta evankeliumia. Jumalan Sana ei ole kahleissa.
Vapaamuotoisia ilmestyy aika ajoin kuten Mormonin kirja. Ylöstempaukset ja Ilmestykset synnyttää poikkeavia evankeliumeja.- Anonyymi
Vielä voisi mainita Gnostilaisuuden, Uusplatonilaisuuden ja jopa Bar Jesus nimisen vastustajan joilla kaikilla oli jotain yhteyttä Jeesukseen. Pioneerejä, tienraivaajia, vapauden tuulia oli paljonkin.
Alkuseurakunnassa oli suunnitelma tehdä erilainen evankeliumi tai Pyhä kirja jokaiselle maailman kielelle. Mutta Rooma sivuutti ja tuhosi tuon suunnitelman. Rooma vainosi alkuseurakunnan kirjoja ja tuhosi kaikki ne kirjat jotka ei miellyttänyt Roomaa. - Anonyymi
Kirjoitukset oli voimassa, mistä asioita tutkittiin.
Ei minkään henkien perässä juostu, niitä henkiä kun piisaa joka lähtöön.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.Jeesuskin tutki ja luki kirjoituksia. Jeesus ja Jeesuksen sanat on paras esikuva kaikissa uskonasioissa.
Ei Jeesus ollut mikään hurmoshenkien voimasta lahkokellareissa kaatuileva hihhuli.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.Niin VT oli kirja josta etsittiin Jeesuksen tulemukseen viittaavat jakeet.
Esim. Mooseksen: Jumala lähettää minun kaltaiseni profeetan elävän leivän joka ei häntä kuule poistettakoon kansastaan.
Koraanin kolmas suura tuntee että on kolme tai neljä eri ryhmää.
Uskontoa seuraava kansa
Lakia seuraavat uskovaiset
Profeettoja seuraavat uskoville vaaralliset
Jumalan merkkien tuntijat
Ei kaikki kuitenkaan voi olla lakia seuraavia uskovia. Se on mahdotonta.
Paavali oli Kansojen opettaja, joka perusti uskontoa seuraavia kansoja. Eli oli neljäs eikä suinkaan kolmen suuren veroinen.
Paavali teki parhaansa. Enempään hän ei pioneerina kyennyt. Hän oli perusta, jolle seuraajat rakentaa oljista, puusta, hopeasta, kullasta tms. Rakentakaa toki tekin tälle perustalle jos mahdollista. Täydellinen ei ole kukaan vielä.
- Anonyymi
Jenkkiuskonnoilla Mormoneilla ja sen sisaruskonto Helluntailaisuus on samanlaiset opit ja ohjeet.
Mormonin Kirja, Moroni,, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi. - Anonyymi
Alkuseurakunta yhteisomistuksineen ja sinne pesiytyneinen antikristuksineen (Paavali?) hajosi omaan mahdottomuuteensa jo v. 70 jKr.
Johannes säilytti terveen uskon ja siksi muu alkuseurakunta karkotti hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle. Yksi pariskuntaki tapettiin alkueurakunnassa talokaupan rahoje saamiseksi ja syy laitettii Pyhän Hengen piikkiin.
Pyhän Hengen sanominen murhamieheksi on varmasti Pyhän Hengen pilkka.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Mitä tässä sanotaa onko laki kumottu?
Room: 6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
Vääristelevä syntinen ei halua tehdä parannusta, vaa halventaa Paavalia kiukkuisesti.
Se vasta on syntiä ja lain rikkomista ja väärän todistuksen antamista.- Anonyymi
Room: 6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
Lue nyt sitä Roomalaiskirjettä eteenpäin Paavalin tunnustus, että valehtelee siinä oikein urakalla.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue nyt sitä Roomalaiskirjettä eteenpäin Paavalin tunnustus, että valehtelee siinä oikein urakalla.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Alkuperäisissä kirjeissä ei ole mitään kappaleiden ja jakeiden numerointia, joten asiat pitää ymmärtää asioina. Saman kirjeen asiat liittyvät yhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuperäisissä kirjeissä ei ole mitään kappaleiden ja jakeiden numerointia, joten asiat pitää ymmärtää asioina. Saman kirjeen asiat liittyvät yhteen.
Jumala on armollinen koko ajan, ei se liity mitenkään tiettyyn ajanjaksoon, kuten Paavali väittää.
On potaskaa puhua jostain "armonajasta", sillä Jumalan Armollisuus onJumalan ikuinen luonteenpiirre.
Ps. 103:8
Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Valhe nielaistaan helposti kahden tosiasian välissä, kuin huomaamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on armollinen koko ajan, ei se liity mitenkään tiettyyn ajanjaksoon, kuten Paavali väittää.
On potaskaa puhua jostain "armonajasta", sillä Jumalan Armollisuus onJumalan ikuinen luonteenpiirre.
Ps. 103:8
Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa.Onko armolahjojen kieltävät kateellisia niille kellä niitä on? Siksi on kai helpompi kieltää ettei niitä ole annettu. Kyllä yksi armolahjoista voi olla ennalta näkeminen eli "profetoiminen". Kyseessä on melko yleinenkin armolahja. Lasken siihen esimerkiksi unien visiot ja näyt mitkä käyvät myöhemmin toteen ja minlä tarkoitus on joskus valmistaa, auttaa selviytymään tai lisätä tietoa ja viisautta. Mutta Jumalan pahuus tulee hyvin selkeää esiin siinä miten joidenkin todistajien mukaan Jeesus olisi kutsunut heitä suosikeikseen. Jumalan kyky olla oikeudenmukainen on siinä hyvinkin kyseenalainen, koska osa ihmisistä lähetetään hyvinkin traumatisoiviin olosuhteisiin, jota muut voivat vielä käyttää hyväkseen. Sellainen epäoikeudenmukaisuus saa aika monen jo luovuttamaan parannuksen suhteen. Toisille on tarjottu helpompi hyvä elämä.
- Anonyymi
Paavali oli melkoinen velho siellä lammastarhassa.
Väitti että lait ja sanat on kumottu ja nyt vaan rakastetaan kaikkia vastaantulevia.
Paavali ajoi päänsä kaljuksi ja meni tekemään VT:n ajan nasiirilupausta.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][ [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]- Anonyymi
Kaikki viittaa siihen, että kun Paavali oli saanut Saatanan enkelin uudeksi elämänkumppaniksi, niin siitä lähtien Paavalin elämä ja puheet muuttuivat.
Paavali alkoi puhumaan Korintossa hurmoskielillä ja valehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes syntinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki viittaa siihen, että kun Paavali oli saanut Saatanan enkelin uudeksi elämänkumppaniksi, niin siitä lähtien Paavalin elämä ja puheet muuttuivat.
Paavali alkoi puhumaan Korintossa hurmoskielillä ja valehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes syntinä.1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Paavali kirjoitti tuon alla mainitun tunnustuskirjeen valehtelustaan juuri Korintossa, mistä eräs nimeltä mainittu nainen vei sen Roomaan.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Paavali kirjoitti tuon alla mainitun tunnustuskirjeen valehtelustaan juuri Korintossa, mistä eräs nimeltä mainittu nainen vei sen Roomaan.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Paavali tunnustus valehtelusta juuri Roomalaisille vahvistaa Paavalin uskollisuutta ja halusta kertoa totuus juuri rahalla saamalleen Rooman kansalaisoikeudelle?
Siihen aikaan niitä kirjeitä ei kerätty yhteen, joten Korinttolaisille Paavali ei tunnusta valehtelevansa, vaan kaukaiselle Roomalaisille Italiaan.
- Anonyymi
Kristukselle uskollinen Filadelphian seurakunta noudatti tarkoin sanaa ja yritti siten tuntea Jumalaa enemmän kuin muut.
Kristus sanoi varjelevansa tuon seurakunnan koetuksen hetkestä.
Paavalille uskollinen Smyrnan seurakunta koetti toista tietä oppia tuntemaan Jumala. Ristin, kärsimyksen ja koetuksen tietä. Heitä saatana sai koetella 10 päivää. Mutta palkinto on Elämän Kruunu.
Ei kristinusko ole yksitotinen ja kahlehdittu usko, vaan elävä moninainen usko, jossa jopa kilvoitellaan keskenään.
Paavali erilaisenakin on keskeinen osa kristuksen uskoa ja kirkkoa.- Anonyymi
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin lauseiden matkijoita oli jo siihen aikaan.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"
- Anonyymi
Paavali julista Jeesusta Kirstuksen evakeliumia. Siihen hänet on kutsuttu.
Roomalaiskirje:
1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
1:6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
1:7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
Älkää vääristelkö asioita!
Täällä on niitä jotka on julistanut itsensä jumalaksi eikä he armoa tarvitse. Niiden isä on saatana ja äiti perkele. Kai te tunnistatte he!- Anonyymi
Momemmille Sauleille, sekä Paavalille etttä kuningas Saulille kävi ihan samalla tavalla.
Jumala veti oman Henkensä heistä pois ja heitti kumpaisenkin Saatanan kuritettavaksi.
Jumala katso henkilöön.
Ei Jumala luota edes omiin palvelijoihinsa, enkeleitäänkin hän nuhtelee virheistä.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Momemmille Sauleille, sekä Paavalille etttä kuningas Saulille kävi ihan samalla tavalla.
Jumala veti oman Henkensä heistä pois ja heitti kumpaisenkin Saatanan kuritettavaksi.
Jumala katso henkilöön.
Ei Jumala luota edes omiin palvelijoihinsa, enkeleitäänkin hän nuhtelee virheistä.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Älä keksi omiasi!
- Anonyymi
Kyllä Jeesus valitsi kaikki omat apostolinsa jo eläissään maan päällä. Vain he näkivät Jeesuksen ja kuulivat hänen oikean äänensä ja siten pystyivät tunnistamaan oikean Jeesuksen väärennöksistä, valejeesuksia oli palon.
Jeesuksen kuollessa Saatana meni pyhäkön kaikkein pyhimpään osaan ja julisti itsensä Jeesukseksi ja esiintyy Jeesuksena.
Paavalin itsensä kertomukset ja toisten kertomukset Damaskontien tapahtumista ovat ristiriitaisia keskenään.- Anonyymi
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Jeesus lähetti kaikki oikeat apostolit pakanoiden apostoleiksi eikä vain juutalaisten apostoleiksi.
Kaikki kansat, kaikki ihmiset pitää kastaa syntien anteeksisaamsiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saajiksi, eli Kristityiksi.
Vasta kristillisen kasteen jälkeen heille tuli opettaa Jumalan käskyt ja kehotus käskyjen pitämiseen. Kasteen lahja Pyhä Henki kun antaa sen oikean ymmärryksen ihmiselle ja voiman toimia käskyjen, kieltojen ja kehotuksien mukaisesti.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
- Anonyymi
Kieltämättä Paavalin sanelemista kirjeistä eräät ovat pitkäveteisiä.
Kristus ja kristinusko on eräällä tavalla kaiken perustaa. Siellä missä meripedot luikkaa, ja muunlaisetkin eläimet ovat päässeet valtaan Kristus yrittää näitä jumalattomia sivistää.
Ruohonjuuritason uskonto jonka merkitys on vaikea osoittaa parhaaksi. Tämän uskonnon päälle on jo tullut Islam , Hare Krishna yms.
Nuo uskonnot eivät toimi enää ruhonjuuritason ympäristössä, vaan yhteiskuntaa kehittävät ylempänä kristinuskoa.
Jos jollekin ei enää sovi Paavali ja Kristus olisi aika koittaa ylempiä uskontoja. Siihen pyrki jo 1960 luvun Vatikaanin II konsiilikin.
Itse olen niin tehnyt, mutta joudun toteamaan silti Kristuksen opin sopivan niihinkin kulmakiveksi. Sillä niistä puuttuu jotain oleellista ilman Kristusta.
Paavaliin pitkästyminen on joskus selviö, mutta kun on tutustunut yleviin uskontoihin niin paluu Paavaliin taas maittaa.
Tuollainen jaaritus ja itsepäinen väite että Paavali oli pahasta on vain paikallaan polkemista ja pelkuruutta tutustua sitten ylempiin uskontoihin.
Niissäkään ei Paavalia voi sivuuttaa. Esim. Intian veedoissa hänellä saattaa olla tekemistä tulen Jumala Agnin kanssa.
Jospa kääntäisitte katseen välillä muualle kuin Paavaliin sen jälkeen paluu Paavalin oppiin maistuu kyllä jälleen. Voipi olla että Kristuksen tähden joutuu uhraamaan koko elämänsä tai 40-50 vuotta. Ja luulee jo olevansa väärällä tiellä.
Sitten kokeilee ylempiä teitä niin ymmärtää enemmän ja osaa luopua itsekkyydestä. Ymmärtää maailmassa olevan muitakin uskontoja mutta niiden joukossa Kristus ja Paavali ovat ikuisesti kulmakiviä joka tapauksessa. Vaikka sangen alhaisia ja ruohon juuressa.- Anonyymi
Kaikki on jo valmista maailmassa vaan olosuhteet muuttuu. Luonnon lait on muuttumattomia ja Jumalan periaatteet, samoin ja syyn ja seurauksen laki, Mutta Jeesu on kaiken yläpuolella Luojana taivaassa, Hän pisti maailman käyntiin.
Johanneksen evankeliumi:
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Tuntekaa kirjoitukset.
Kristuksen viisaus on ehtymätön aarre, ei alkua eikä loppua.
Aamen!
"Yksi sinulta puuttuu; Jeesuksen sisäinen tuntemus ja sen mukana kaikki!" - Anonyymi
Jeesukse opetukset ja Paavalin opit ovat täysin erilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesukse opetukset ja Paavalin opit ovat täysin erilaisia.
Nille se on jotka ei ymmärrä.
Jeesus on sama,
Minun armoni riittää sinulle.
Gal: 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
Tunne evankeliumi! Tästä se johtuu kun ei tunne.
Jeesuksen sisäistä tuntemusta.
- Anonyymi
Jeesus ja Paavali on samalla aaltopituudella, yhdenmukaisia keskenään. Paavali ennem vain tulkitsee, mutta substanssi on sama.
Matteuksen evankeliumi:
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Jumalan luoma ihminen ei ole jumala, ei tule, - tai täällä väärin vänkääjä, joka pitää itseään jumalana. - ilmeisesti rappari! - Anonyymi
Paavalin kirjoitukset ja puheet kannattaakin jakaa ennen ja jälkeen Saatanan enkelin saamisen jälkeen tehtyihin kirjoituksiin ja puheisiin.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. (King James)
Luuk. 11:24
Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
Paavali viittaa juuri tuohon uuteen asuinkumppaniinsa "The messenger of Sathan" -nimiseen demoniin ulkoistamalla synnin tekemisensä hänelle, eikä ota synnistä itse vastuuta. Paavali ei pitänyt edes valehtelua syntinä ja alkoi puhumaa Korintossa epäraamatullisissa hurmoskielillä "glossolaliaa", niitä enkelin kieliä, mitä siellä teki Delfoin oraakkeli.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.- Anonyymi
Näin siinä Paavalille kävi. Samalla tavalla kuin kuningas Saulille.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. (1.Sam.16)
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. (King James)
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia HURMOSKIELEN sanoja. (=glossolaliaa)
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin siinä Paavalille kävi. Samalla tavalla kuin kuningas Saulille.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. (1.Sam.16)
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia HURMOSKIELEN sanoja. (=glossolaliaa)
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Kunigas Saul kääntyi vainana- ja tietäjähenkien puoleen, jotka puhuivat epäselvästi supisten ja mutisten niitä kieliä.
Paavali turvautui hurmoskieliin ja valheisiin, eikä pitänyt sitä mitenkään vääränä.
- Anonyymi
Paavali hyväksyi Mormonismin nappaaman kohdan kun Korintossa kastettiin eläviä ihmisiä kuolleitten ihmisten puolesta, ns. sijaiskassteilla.
Paavalin olisi pitänyt kieltää sellainen touhu kokonaan.
1. Kor. 15:29
Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?
Korintto koitui Paavalin kohtaloksi. - Anonyymi
<<Paavali turvautui hurmoskieliin ja valheisiin, eikä pitänyt sitä mitenkään vääränä.<<
itse olet hurmos henkien varassa kun tuollaisia puhut, Sitä sydän puhuu mitä sydän sisältää.- Anonyymi
Paavali sanoo puhuvansa Korintissa hurmoskielillä "glossolaliaa", samaa sanaa käytetään Korintossa vaikuttaneen Delfoin oraakkelin puheesta.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia HURMOSKIELEN sanoja.
Paavali kirjoittaa Korintissa kirjettä Roomaan, jossa heille tunnustaa valehtelevansa tarvittaessa, eikä pidä sitä edes syntinä. Kirjeen vei sinne eräs nimeltä mainittu naishenkilö.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Roomaan kirjoitetuissa kirjeissä on Paavalin mukaan valhetta mukana. Ole varovainen.
Vertaa kaikki Paavalin puheet Jeesuksen ja varsinaisten apostolien puheisiin.
Aina kun Paavalin puheet ovat ristiriitaisia, niin ne pitää laittaa hyllylle omaa arvoonsa.
- Anonyymi
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.
Tätä Paavali julisti.- Anonyymi
Kristittyjen yhteinen uskontunnustus jatkuu: "Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi."
Siihen totuuteen Jenkkilahkot eivät enää yhdy. Niillä on omat opit ja henget, erilaiset ja eriaikaiset kasteet ja henkien voimavaikutukset, mihin ne uskoo. - Anonyymi
Kyllä Paavali pisti sinne totuuden sekaan sen lopun ajan väkevän eksytyksen siemenet.
Jonkunhan se oli tehtävä. Paavalilla oli siihen erikoistehtävä. Apostoli Juudaksella oli erikoistetävä, samoin apostoli Paavalilla oli oma erikoistehtävä. Väkevän eksytyksen siemenien kylväminen totuuden sekaan.
Tässä Paavali puhuu itsestään kolmannessa persoonassa "tunnen erään miehen" :
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen.
"2. Tess. 2:11 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Paavali pisti sinne totuuden sekaan sen lopun ajan väkevän eksytyksen siemenet.
Jonkunhan se oli tehtävä. Paavalilla oli siihen erikoistehtävä. Apostoli Juudaksella oli erikoistetävä, samoin apostoli Paavalilla oli oma erikoistehtävä. Väkevän eksytyksen siemenien kylväminen totuuden sekaan.
Tässä Paavali puhuu itsestään kolmannessa persoonassa "tunnen erään miehen" :
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen.
"2. Tess. 2:11Kun ei ymmärrä niin asiat vääristyy, kuin ne sitten voi elää todeksi?
Ei silloin edes etsi totuutta eikä tunne Jeesuksen sisäistä tuntemusta ja kirkkautta joka valaiseen tien taivaaseen. - Käänny ja ota Jeesus sydämeen, silloin jää valhe pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ei ymmärrä niin asiat vääristyy, kuin ne sitten voi elää todeksi?
Ei silloin edes etsi totuutta eikä tunne Jeesuksen sisäistä tuntemusta ja kirkkautta joka valaiseen tien taivaaseen. - Käänny ja ota Jeesus sydämeen, silloin jää valhe pois.Parhami ja Olseni otti vastaan sen Azusinkadun hengen Jeesuksena, sillä seurauksella, että molemmat piti viedä vankilaan sodomiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami ja Olseni otti vastaan sen Azusinkadun hengen Jeesuksena, sillä seurauksella, että molemmat piti viedä vankilaan sodomiasta.
Ei sinulla ole tajunta auennut korkeammalle tietoisuuden tasolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinulla ole tajunta auennut korkeammalle tietoisuuden tasolle.
Oletko teosofi vai helluntailainen kun puhut korkeasta tietoisuuden tilasta?
Helluntailiiikkeen perustaja Parhami oli vapaamuurari, joiden teologia oli teosofiaa ja sisälsi paljon niitä rakennusohjeita ja järjestyksiä, ensin sitä ja sitten sitä kun sitä pelatusta muurataan ja rakennetaan kohti taivasta kuin Baabelin tornia. Pahuuden yhteinen salakieli hurmoskieli kuuluu siihen oppiin, mitä yhteistä kieltä puhuttiin ennen kun Jumala hajotti sen ihmisen rakentaman uskon tornin ja antoi jokaiselle kansalle oman kielen, jota pitää käyttää, eikä puhua mitään saatanan salakieliä henkimaailman kanssa, mitä hurmoslahkoissa harjoitetaan vielä tänä päivänäkin.
- Anonyymi
Paavali on todellakin vaarallinen mies. Oli tappohommissa kun Jeesus antoi kastekäskyn oikeille 11 apostoleilleen Galilean vuorella viimeisinä sanoinaan.
Siihen Paavali viittaa, että hänellä ei ole samaa valtakirjaa sanoessaan, että Jeesus ei lähettänyt häntä kastamaan vaan julistamaan. Sekin on valhetta, sillä pelkkä julistus ei kuulunut Jeesuksen kastekäksyn sisältään, sillä ensin kaste ja sitten opetus käskyistä oli Jeesukse järjestys oikeille 11 apostolille, viimeinenYlipällikön päiväkäsky helatorstaina ennen taivaaseen astumista.
Samoin Paavali oli vielä tappohommissa kun Helluntaina oikea Pyhä Henki oli paikalal, ja kielten armolahja vuodatettiin oikeille apostoleille. Ja 3000 sytistä kastettiin vedestä ja Hengestä pelastukseen.
Paavalin omat todistukset itsestään ovat yhtä tyhjän kanssa. Paavali oli luonteeltaan rikollinen ja tappomies, luonteeltaan epärehellinen, kuten -92 ja Svenka Bibeln asian suoraan sanoo. Ei ihmisen perusluonne muutu miksikään.
Vähintään kolme yhtä pitävää todistajaa vaaditaan, jotta voidaan pitää totena.
Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.- Anonyymi
Mikäli Kristillisen yhden kasteen (Ef.4:5 Yksi kaste) kolmesta paikalla olevasta yhtä pitävästä todistajasta puuttuu, niin silloin kyse ei ole silloin Kristillisestä yhdestä kasteesta, vaan jostain muusta, kuten antikristillsestä valheen hengen kosketuksesta. Vieras henki voi kaataa ihmisen selälleen ja saa ihmisen sekavuude tilaan, tajunnan tila laskee ja ihminen menettää kontrollin itseensä. Se avaa ilmestyskirjan pedolle tilaisuuden painaa se pedo merkki ihmisen otsaan ja käsivarteen kun ihminen on tiedottomassa tilassa lattiallla selällään jossain helluntailaisten kokouksessa..
Ef.4:5 Yksi kaste. Kolme todistajaa pitää olla.
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäli Kristillisen yhden kasteen (Ef.4:5 Yksi kaste) kolmesta paikalla olevasta yhtä pitävästä todistajasta puuttuu, niin silloin kyse ei ole silloin Kristillisestä yhdestä kasteesta, vaan jostain muusta, kuten antikristillsestä valheen hengen kosketuksesta. Vieras henki voi kaataa ihmisen selälleen ja saa ihmisen sekavuude tilaan, tajunnan tila laskee ja ihminen menettää kontrollin itseensä. Se avaa ilmestyskirjan pedolle tilaisuuden painaa se pedo merkki ihmisen otsaan ja käsivarteen kun ihminen on tiedottomassa tilassa lattiallla selällään jossain helluntailaisten kokouksessa..
Ef.4:5 Yksi kaste. Kolme todistajaa pitää olla.
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.1. Piet. 5:8
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. [Luuk. 22:31; 2. Kor. 2:11; 1. Tess. 5:6] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Piet. 5:8
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. [Luuk. 22:31; 2. Kor. 2:11; 1. Tess. 5:6]Ihminen kun makaa tiedottomassa tilassa hurmoshengen voimasta jossain lahkokellarin lattialla, niin silloin Ilmestyskirjan pedon on mahdollista se pedon merkki ja tunnusluku 666 käydä painamassa ihmisen otsaan ja käsivarteen käydä painamassa.
- Anonyymi
Kun mielenne kielenne ja sydämenne on on saastalla täytetty niin ette puhu ja ilmennä Pyhyyttä, vaan osoitellette toisia kun oma saasta peittää näkökyvyn., ja täydellisesti ymmärryksen.
Nouskaa Pyhyyden ilmapiiriin, niin asiat selkenee, silloin Jeesuksen viisaus aukeaa silmienne eteen, se on pyyteetöntä ja vastikkeetonta; armo ylen suureksi on tullut. Se menee yli ymmärryksen. Jeesuksen tuntemuksella ei ole alkua eikä loppua. Jos se puuttuu puuttuu kaikki.
Jumalan luoma ihminen ei ole jumala, eikä tule.- Anonyymi
Anonyymi
2023-07-14 07:07:20
" Jeesuksen tuntemuksella ei ole alkua eikä loppua. Jos se puuttuu puuttuu kaikki. "
Niitä Jeesuksen tuntemuksella kehujia on aina ollut ja tulee olemaan:
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"
Pahat henget ja langenneet enkelit ja niiden johtaja Saatana ovat olleet Jeesuksen kanssa taivaassa miljoonia vuosia, toki he Jeesuksen hyvin tuntee! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
2023-07-14 07:07:20
" Jeesuksen tuntemuksella ei ole alkua eikä loppua. Jos se puuttuu puuttuu kaikki. "
Niitä Jeesuksen tuntemuksella kehujia on aina ollut ja tulee olemaan:
Pahat henget ja langenneet enkelit ja niiden johtaja Saatana ovat olleet Jeesuksen kanssa taivaassa miljoonia vuosia, toki he Jeesuksen hyvin tuntee!Pahat eksyttäväiset henget iskee Paavalin kantaan, koska Paavalin puheista nekin sitä ravintoa saavat omia tarkoituksia varten. Ne siteeraa Paavalia, eksytystarkoituksessa.
Ap. t. 16:17
Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"
Ap. t. 19:13
Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
Meidän tulisi olla Jeesuksen seuraajia, eikä Paavalin seuraajia.
Paavalin opeilla Jumala heitti hänet Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahat eksyttäväiset henget iskee Paavalin kantaan, koska Paavalin puheista nekin sitä ravintoa saavat omia tarkoituksia varten. Ne siteeraa Paavalia, eksytystarkoituksessa.
Ap. t. 16:17
Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"
Ap. t. 19:13
Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
Meidän tulisi olla Jeesuksen seuraajia, eikä Paavalin seuraajia.
Paavalin opeilla Jumala heitti hänet Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.Paavali antoi eväätJesuiitoille. Tarkoitus pyhittää keinot.
Ja Mormoneille (ns. sijaiskaste kuolleitten puolesta)
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
- Anonyymi
<<Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"<<<
On tässä muka Jeesuksen Henki?
Täytyy olla ilkeyttä mielessä kun ei pysy kontekstissa, vääristelee puitteet.
niin kuin ei muka motiivit näkyisi. Idioottimaista ilkeää toimintaa. - Anonyymi
Saatanan apostoli, lahkolainen kysyy ihmisesltä: "Rakas ystävä, tunnetko Jeesuksen? lähde meidän mukaan niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä."
Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun. - Anonyymi
Niitä kaikkia Jeesuksen hyviä tuntijoina ja varmoja tunnistajia kannattaa varoa.
Edes Johannes ei heti tunnistanut Jeesusta.
Apostolit eivät heti tunnistaneet Jeesusta kuoleman jälkeen.
Paavali ei edes nähnyt elävää Jeesusta eikä kuullut hänen ääntään.
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.
Harhaanjohdetut, hurmokseen kiihotetut ihmiset avaa sielunsa ja ottaa vastaan epämääräisiä hurmoshenkiä sisälleen "Jeesuksina".- Anonyymi
Jeesuksen tuntijoita ja niitä Jeesuksen vastaanottajia piisaa "monia"....
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."
- Anonyymi
<<23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."<<
Jeesus lausuu nämä sanat niille jotka eivät ota armoa vastaan ja luottavat omiin voimiinsa.
Heb: 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
pilkkaa armon Henkeä!
Nämä justiin luotti omiin voimiinsa: Matteuksen evankeliumi:
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. (nämä luotta omavanhurskauteensa.)
Tätäkään ei edes ymmärretä!
Kuin te sitten voitte korottaa ja kirkastaa Jeesusta, pidättehän itseänne jumalina? - Anonyymi
Kyllä siinä puhutaan Jumalan käskyjen ja lakien rikkojista, laittomuuden tekijöistä.
<< Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."<<
Monelle tulee suurena yllätyksenä, että Jumalan kymmenen käksyä ovat voimassa koko ajan aina tuhatvuotisen valtakunnan ajankin, aina siihen asti kun Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.- Anonyymi
Ei ihmisen rakkauden osoitukset ja henkien perässä juoksemisen voi koskaan korvata Jumalan säätämiä kymmnentä lain käskyä.
Kasteen lahjan Pyhän Hengen merkitys on antaa ymmärrystä lakien noudattamiseksi, mutta ei korvata Jumalan kymmentä lain käskyä, jotka ovat ikuisia säädöksiä.
Hes. 36:27
Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.
Helluntailaiset ottavat vastaan niitä villitseviä hurmoshenkiä "Jeesuksina" ja sanovat, lait on kumottu, nyt eletään vaan hurmoksessa sekavia molisten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihmisen rakkauden osoitukset ja henkien perässä juoksemisen voi koskaan korvata Jumalan säätämiä kymmnentä lain käskyä.
Kasteen lahjan Pyhän Hengen merkitys on antaa ymmärrystä lakien noudattamiseksi, mutta ei korvata Jumalan kymmentä lain käskyä, jotka ovat ikuisia säädöksiä.
Hes. 36:27
Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.
Helluntailaiset ottavat vastaan niitä villitseviä hurmoshenkiä "Jeesuksina" ja sanovat, lait on kumottu, nyt eletään vaan hurmoksessa sekavia molisten.Jeesus käski ensin kastamaan syntien pois pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi, koska vasta Pyhä Henki voi avata sanan opetuksen sen jälkeen.
Matt.28:18-20 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käski ensin kastamaan syntien pois pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi, koska vasta Pyhä Henki voi avata sanan opetuksen sen jälkeen.
Matt.28:18-20Niin he seuraavat minun säädöksiäni, he ottavat varteen minun käskyni ja elävät niiden mukaan. He ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin he seuraavat minun säädöksiäni, he ottavat varteen minun käskyni ja elävät niiden mukaan. He ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
Raamatussa usko ja uskollisuus on sama sana. Uskominen tarkoittaa tekemistä ja uskollisuutta Jumalan käskyille ja säädöksille. Ei suinkaan mitään pelkkää totena pitämistä ajatuksen tasolla.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Uskominen nyt on ihan sama asia kuin mitä uskonsankarit tekivät kun kuulivat Jumalan käskyt ja tahton, kiellot ja ja kehotukset.
Koska Abraham oli minun äänelleni kuuliainen ja noudatti sitä, mihin minä hänet velvoitin. Hän piti minun käskyni, määräykseni ja lakini."
- Anonyymi
Kaikki teot tehdään armosta, muuten ne ovat likainen vaate Jumalan edessä. Se tarkoittaa oma varhurskautta.
Satanistit on tekojen palvojia, luottavat omiin voimiin, ovat julmia jumalia, ei tunne eikä tarvitse Jeesuksen armoa!
Tämän Jeesus tekee: Hesekiel: 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Tämän Jeesus teki: Kolossalaiskirje: 2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. - Anonyymi
Joka on lain orja on kirottu. Laki näyttää synnin, mutta siinä ei ole voimaa muuttaa mitään, siksi tarvitsemme Armoa.
He eivät ole kokeneet Herran hyvyyttä. - Anonyymi
Matt. 5:18: Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Tässä laki täyttyy: Room: 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
Jumala haluaa armon tekoja, ei robottien tai pakosta orjatyötä hyväksytä.
Vaan rakkaudesta, pyyteettömästi , vastikkeettomasti, hyvä hyvyydestä sydämellisyydestä ja rakkaudesta Jumalaan. Ylistykseksi Luojalle. Paavali ei kumonut ainuttakaan käskyä, vanhantestamentin puolelta, on turmiollia mielipiteitä kirjoitelevat.
- Anonyymi
Jeesus täytti lain meidän puolestamme ja hankki meille armon uskon kautta.
Kiitos Herralle evankeliumista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus täytti lain meidän puolestamme ja hankki meille armon uskon kautta.
Kiitos Herralle evankeliumista!Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Uskominen ei korvaa eikä kumoa Jumalan säätämiä kymmentä käskyä, jotka ovat ikuisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskominen ei korvaa eikä kumoa Jumalan säätämiä kymmentä käskyä, jotka ovat ikuisia.Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä pelkästä uskomisesta mitään, Ikuisen elämän ratkaiseva viimeinen tuomio tulee tekojen ja tekemättä jättämisten mukaan. Teot on sen uskon konkreettinen todistus, mikä tarvitaan.
Jaak.2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Jaak.2: 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Ihminen voi esim. , vakavan onnettomuuden, sairauden takia menettää uskonsa ja muuttua vaikka tahdottomaksi vihannekseksi.
Mutta teot on kaikki Jumalan kirjassa.
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä pelkästä uskomisesta mitään, Ikuisen elämän ratkaiseva viimeinen tuomio tulee tekojen ja tekemättä jättämisten mukaan. Teot on sen uskon konkreettinen todistus, mikä tarvitaan.
Jaak.2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Jaak.2: 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Ihminen voi esim. , vakavan onnettomuuden, sairauden takia menettää uskonsa ja muuttua vaikka tahdottomaksi vihannekseksi.
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.Matt. 12:50
Jokainen, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja TEKEE niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle." Anonyymi kirjoitti:
Matt. 12:50
Jokainen, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja TEKEE niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle."Tehkää niin kuin on kirjoitettu, Raamatun sivulla joka kuulee sanat tekeen niiden mukaan.
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä pelkästä uskomisesta mitään, Ikuisen elämän ratkaiseva viimeinen tuomio tulee tekojen ja tekemättä jättämisten mukaan. Teot on sen uskon konkreettinen todistus, mikä tarvitaan.
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.Vanhurskaat jotka rakastavat Jeesusta tahtovat tehdä hänen sanasa mukaan se synnyttä tekon joka luetaan vanhurskaaksi.
- Anonyymi
Edes Jeesuksen synnitön elämä ei kumonnut Jumalan lakeja ja säätämyksiä, ja profeettoja,
joska ovat ikuisia maailman loppuun asti voimassa.
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan." (Jeesus)
Paavali valehtelee, kun sanoo, että lait ja profeetat heitettiin romukoppaan Jeesuksen takia.
Paavali halusi, että hänestä tulee Jumala, jonka opit syrjäyttää Jeesuksen puheet.
Ylpeyden synti ja valehtelu johti siihen, että Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi lopun elämn ajaksi.
Sitä Paavali ei hyväksynyt.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Lait on voimassa ja monien profeettojen ennustukset ovat vielä edessäpäin toteutumatta. Ei miitä ole mitätöity.
Jeesus lähetti vielä lisää uuden liiton profeettoja, jotka ovat miehiä ja LAINOPETTAJIA.
Ei pelkkiä rakkauden saarnamiehiä, ja hurmoshenkisiä kaaatajia ja muita miehimyksiä. Mitä sieltä Jenkeistä on tänne lähetetty.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA . Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.- Anonyymi
"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)
Lain alla joutuminen on vanha Juutalainen sanonta, mikä tarkoittaa lain rikkomisesta aiheutuvien rangaistuksien ja seuraamusten alle joutumista. Eli lakien rikkomisesta siinä varoitetaan, eikä lakien noudattamisesta.
- Anonyymi
Lahkolaiset varoittavat lakien noudattamisesta, kun heitä pitäisi varoittaa sen saatanallisen hurmoshengen alle joutumisesta, mistä ne kaatovoimansa saavat.
- Anonyymi
Jumalan Lait eikä maalliset lait ole pelkkiä velvollisuuksia, kuten niistä väärin puhutaan ja ne halutaan kumota. Kapinahenki sitä tekee.
Lait antavat suojaa ja oikeuksia, joista ihminen saa nauttia kun lait ovat voimassa.
Ei lakeja voi kumota ja vaihtaa epämääräiseen ihmisen oman tahdon mukaiseen käyttäytymiseen, nimitetään sitä nyt rakkaudeksi tai miksi tahansa. - Anonyymi
Jenkkilahkojen Parhamilaiset agitaattorit kehottavat kristittyjä menemään kapinaan Jumalaa vastaan kieltämällä lakien merkitys ja olemassaolo ja vaihtamalla Jumalan säätämys antikristillisiin hurmoshenkiin.
- Anonyymi
Lain alle joutuminen on vanha Juutalainen sanonta, jonka merkitys on tänä aikana väännetty täysin kieroon.
Lain alle joutumisella ei varoiteta lakien noudattamisesta, vaan lain säätämien rangaistuksien alle joutumisesta, johon laittomuuden tekijät joutuvat.
Vankilaan joutumisesta siinä lain rikkojia varoitetaan kun lain alle joutumisesta puhutaan.- Anonyymi
Varoitetaanko siinä kuolemantuomiosta? Oliko ne ristiinnaulitut, niitä lain alle joutuneita?
- Anonyymi
Kumosihan se viiniäkin joka päivä.
- Anonyymi
Aloituksesta alkaen syytteet ovat hölynpölyä!
Panee miettimään, onko kirjoittaja koskaan itse lukenut käskyjä, joista muille saarnaa?
Eikö joku käsky kieltänyt väärän todistuksen antamisen?
Paavali käyttää ironiaa sanoessaan, että jos hänen valheensa on hyväksi, miksi häntä siitä vainotaan. Tajusin sen heti, kun luin ensimmäisen kerran.
Paavali opettaa meitä tulemaan ristin luo ja ottamaan Jeesus elämäämme.
Hän ei suinkaan sano, että hänessä olisi paha henki, vaan että joku pahuuden enkeli rusikoi häntä. Samalla lailla paholainen rusikoi Jobia aikoinaan, ja tuotti kärsimystä.
Paavali sanoo, että Kristus elää hänessä! Et kai usko, että paholainen silloin sai elää samassa henkilössä?
Paavali mainitsee jonkun kirjeen lopussa, kuinka hän kirjoittaa nimensä omakäsisesti suurin kirjaimin. Miksi? Hän oli oppinut mies, mutta ei kirjoittanut pienellä niinkuin muut!
Syynä oli mahdollisestii, että hän näki varsin huonosti, ja oli jopa rukoillut parempaa näköä, mutta sai tyytyä osaansa, ettei tulisi ylpeäksi .
Meillä itsekullakin on asioita, joiden toivoisimme olevan toisin, mutta saamme tyytyä osaamme. Usein uskommekin puhdistuu kärsimysten kautta.
Aloittajalle sanoisin, että kun hänkin saa viidesti raippoja, niin hän varmaan oppii kirjoittamaan kunnioittavammin!- Anonyymi
Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu.
Eiköhän ne turistit käy siellä Jerusalemissa ostamassa rahalla niitä kultaisia ristiriipuksia, ja ottavat sillä tavalla sen Jeesuksen vastaan.
- Anonyymi
Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento, jolla ei ole mitään fyysistä ruumista eikä puisia pistimiä eikä tikkuja, jolla se Paavali pisteli takalistoon, kuten sekin kohta usein leilikkilisti ohitetaan.
Paavalin saama Saatanan enkeli on demohenki, joka tulee ihmisen sisälle asumaan koko lopun elämän ajaksi. Paha henki ja Pyhä Henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
Paavalille ja kuningas Saulille kävi ihan sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.- Anonyymi
Paavali rukoili, että demohenki lähtisi hänestä pois, mutta niin ei käynyt. Henki vaivasi häntä koko lopun elämän ajan.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali rukoili, että demohenki lähtisi hänestä pois, mutta niin ei käynyt. Henki vaivasi häntä koko lopun elämän ajan.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.Totuuden Henki ei valehtele pienissä eikä isoissa asioissa.
Paavali kirjoitti tuon tunnustuskirjeen Roomaan juuri Korintossa. Eräs nainen vei tuon kirjeen Roomaan, mutta ei sitä annettu Korinton seurakunnalle.
KR. 33/38
-92 käännös ja Svenksa Bibeln 1917 käännös sanoo, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuuden Henki ei valehtele pienissä eikä isoissa asioissa.
Paavali kirjoitti tuon tunnustuskirjeen Roomaan juuri Korintossa. Eräs nainen vei tuon kirjeen Roomaan, mutta ei sitä annettu Korinton seurakunnalle.
KR. 33/38
-92 käännös ja Svenksa Bibeln 1917 käännös sanoo, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?Ei auta mitä kieltä tai käännöstä tarkkailet. Olet silti väärässä!
Oletko edes lukenut muuta kuin yhden kohdan, jota jauhat?
Paavali sanoi: Minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa...
Ei Paavalissa ollut samaan aikaan Kristus ja paholainen!
Sitäpaitsi tuo "satanan enkeli" pystyi vain rusikoimaan Paavalin lihaa, toisin sanoen oli kyse ruumiillisesta vaivasta.
Samalla lailla myös henkilöllä, joka rukoilee terveyttä muille, saattaa itselläkin olla joku vaiva, joka ei lähde.
Timoteuksella oli vatsavaivoja, vaikka hän mielellään rukoili toisten puolesta. Paavali jopa varoitti panemasta käsiään jokaisen päälle!
Mikä Paavalin vaiva oli, sen saattaa vai arvata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auta mitä kieltä tai käännöstä tarkkailet. Olet silti väärässä!
Sitäpaitsi tuo "satanan enkeli" pystyi vain rusikoimaan Paavalin lihaa, toisin sanoen oli kyse ruumiillisesta vaivasta.
Samalla lailla myös henkilöllä, joka rukoilee terveyttä muille, saattaa itselläkin olla joku vaiva, joka ei lähde.
Timoteuksella oli vatsavaivoja, vaikka hän mielellään rukoili toisten puolesta. Paavali jopa varoitti panemasta käsiään jokaisen päälle!
Mikä Paavalin vaiva oli, sen saattaa vai arvata.Pyhä Henki ei ole mikään nokikolari, joka painii ihmisen sisällä yhdessä demonihengen kanssa.
Saulukselle ja Saulille kävi ihan samalla tavalla. Palvelijoihinsakaan hän ei luota ja enkelissäkin hän havaitsee vikoja. Jumala ei katso henkilöön, eikä erottele ihmisiä eri arvoisiin henkilöihin.
Jumala vie oman henkensä pois ihmisestä, kun antaa pahan hengen tulla sen tilalle.
Pyhä Henki ja Paha henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.
14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
14 Herran henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki alkoi ahdistaa häntä.
14 Men sedan HERRENS Ande hade vikit ifrån Saul, kvaldes han av en ond ande från HERREN - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki ei ole mikään nokikolari, joka painii ihmisen sisällä yhdessä demonihengen kanssa.
Saulukselle ja Saulille kävi ihan samalla tavalla. Palvelijoihinsakaan hän ei luota ja enkelissäkin hän havaitsee vikoja. Jumala ei katso henkilöön, eikä erottele ihmisiä eri arvoisiin henkilöihin.
Jumala vie oman henkensä pois ihmisestä, kun antaa pahan hengen tulla sen tilalle.
Pyhä Henki ja Paha henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.
14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
14 Herran henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki alkoi ahdistaa häntä.
14 Men sedan HERRENS Ande hade vikit ifrån Saul, kvaldes han av en ond ande från HERRENKing James -version mukaan Paavalin saama Saatanan enkeli oli Saatanan viestintä henkiolento "The messenger of Satan" -niminen demoni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä Paavalin vaiva oli, sen saattaa vai arvata.Lihan himot ja lihan teot on syntiä, mitä lihalla tarkoitetaan, ei vain fyysistä lihaa.
Paavali oli syyllistynyt kuolemansyntiin eli ylpeyteen, mikä on mielen synti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä Paavalin vaiva oli, sen saattaa vai arvata.Selityksiä piisaa loputtomiin....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selityksiä piisaa loputtomiin....
Saatanan enkelin saatuaan Paavali valehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes syntinä.
Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan enkelin saatuaan Paavali valehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes syntinä.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Saatanan enkeli ja henki ei pelkästään valehtele, se on tuhansien juonien mestari.
Se käyttää myös totuutta eksyttämiseen..."kirjoitettu on"...tyyliin...ja "evankeliiumi ensin"....tyyliin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan enkeli ja henki ei pelkästään valehtele, se on tuhansien juonien mestari.
Se käyttää myös totuutta eksyttämiseen..."kirjoitettu on"...tyyliin...ja "evankeliiumi ensin"....tyyliin...Jeesus: Monet tulevat teidän luoksenne minun nimeäni hyväksi käyttäen ja he eksyttävät monta.
- Anonyymi
Niin ikävää se on. Saatana omaa valtakunnat ja niiden loiston. Vain palvontateko saatanalle voi perustaa ja ylläpitää valtakuntia.
Niinpä Paavalin perustamissa Aasian 7 seurakunnassa esiintyy aina nikolaiittoja, bileamia ja iizebeliä. Vaan jos joku perustaa ilman palvontatekoa esim. Pyhä Allianssi 1815 se ei voi pysyä pystyssä.
On ikävää tämän maailman Jumalan vallan suuruus.- Anonyymi
Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa jo 70Jkr. Kommumismi ja yhteisomistus ei kestänyt.
Yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi ja syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin.
Pyhän Hengen väittäminen murhamieheksi, jos mikä on Pyhän Hengen pilkka.
Johannes oli harvoja, jotka säilytti terveen uskon ja siksi muut karkottivat hänet sieltä pois Patmos nimiselle saarelle.
Myös Timoteus on terveellä pohjalla uskossaan.
Pelkästään Paavalin puheiden varaan ei kannata luottaa, sillä hänellä oli erikoistehtävä väkevän eksytyksen siemenen kirjoittamiseksi sinne totuuden sekaan.
- Anonyymi
Eikös Pave ollut vanha juoppo?
- Anonyymi
> Paavali ole valheveikko. Puhui mitä kulloinkin kuulijat halusivatkin kuulla. Kumosi Jumalan säätämät kymmenen käskyäkin.
Olen erimieltä, olet mielestäni ymmärtänyt Paavalin väärin.- Anonyymi
Mikset usko Paavalin SYNNIN tunnustusta?
Paavali kirkasti totuutta valehtelemalla, eikä pitänyt sitä syntinä.
Valhe kun nielaistaan kaikista helpommin kahden totuuden välissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valhe kun nielaistaan kaikista helpommin kahden totuuden välissä.Paavali yritti ulkoistaa synnin tekemisen, jollekin vanhalle Aaatamille, mikä piti kuolla aikoja sitten. Puhuuko saamastan Saatanan enkelistä "hän" muodossa?
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Johannes opettaa ihan eri tavalla. Siksi muu jengi karkotti hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle.
1.Joh.3:9
Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valhe kun nielaistaan kaikista helpommin kahden totuuden välissä.> Paavali kirkasti totuutta valehtelemalla, eikä pitänyt sitä syntinä.
Ei Paavali sanon tuossa valehtelevan. Hän esittää hypoteettisen kysymyksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Paavali kirkasti totuutta valehtelemalla, eikä pitänyt sitä syntinä.
Ei Paavali sanon tuossa valehtelevan. Hän esittää hypoteettisen kysymyksen.vai hypoteesin nuusa oli paavali
Paavali sanoo valehtelevansa eikä pidä sitä syntinä.
-92 käännös ja Svensa Bibieln 1917 sanoo suoraan, että Paaali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen, kyse ei ollut mistää yhdestä valheen lipsahduksesta, vaan luonteesta
7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
Paavali antoi valheillaan eväät myös Mormooneille tehdä kuolleitten puolesta niitä sijaiskasteita.
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
Oli mekoinen velmu mieheksi.
Paavali väitti, että lait on historiaa, mutta meni pää kaljuksi ajettuna tekemään nasiirilupausta temppeliin, vaikka Pyhä Henki oli poistunut temppelistä Jeesuksen kuollessa ja Saatana oli uusi temppelin herrra.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][ [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]
- Anonyymi
Syntiä ei pidä puolustella millään "vanhoilla aatameilla".
Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. - Anonyymi
Jeesus nousi Galilean vuorelta taivaaseen ja on Isän Jumalan oikealla puolella, eikä hiippaile henkijeesuksena missään Damaskon tiellä.
Jeesus sanoi lähettävänsä Toisen puolustajan kasteeseen annettavaksi lahjaksi. Mutta itse on taivaassa.
Todistus Jeesuksesta Kristuksesta
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
6 Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.
6 Han är den som kom genom vatten och blod, Jesus Kristus, icke med vattnet allenast, utan med vattnet och blodet. Och Anden är den som vittnar, eftersom Anden är sanningen.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat TAIVAASSA: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
7 Todistajia on näin kolme:
7 Ty tre äro de som vittna:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
8 Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.
8 Anden, vattnet och blodet; och de tre vittna ett och detsamma.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.
9 Hyväksymmehän me ihmistenkin todistuksen, ja Jumalan todistus on paljon painavampi. Tämä on Jumalan todistus: hän on todistanut Pojastaan. [Joh. 5:36,37, 8:18]
9 Om vi taga människors vittnesbörd för gott, så må väl Guds vittnesbörd vara förmer. Detta är ju Guds vittnesbörd, att han har vittnat om sin Son.- Anonyymi
King James
5 Who is he that overcometh the world, but he that believeth that Jesus is the Son of God?
6 This is he that came by water and blood, even Jesus Christ; not by water only, but by water and blood. And it is the Spirit that beareth witness, because the Spirit is truth.
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.
9 If we receive the witness of men, the witness of God is greater: for this is the witness of God which he hath testified of his Son. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
King James
5 Who is he that overcometh the world, but he that believeth that Jesus is the Son of God?
6 This is he that came by water and blood, even Jesus Christ; not by water only, but by water and blood. And it is the Spirit that beareth witness, because the Spirit is truth.
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.
9 If we receive the witness of men, the witness of God is greater: for this is the witness of God which he hath testified of his Son.Jeesus varoittaa hänen nimeään hyväksi käyttäväistä "henkijeesuksista", joita piisa joka lähtöön. Helluntailaiset pitävät kaikkia ihmisiä selälleen kaatavia hurmohenkiäkin Jeesuksen vastaanottamisina.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus varoittaa hänen nimeään hyväksi käyttäväistä "henkijeesuksista", joita piisa joka lähtöön. Helluntailaiset pitävät kaikkia ihmisiä selälleen kaatavia hurmohenkiäkin Jeesuksen vastaanottamisina.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.Mitäs muuta se oli, kun vl saarnaaja sai mummot hyppimään tasajalkaa ja hokemaan kiitosta jeesukselle. Muutamissa vanhoissa elokuvissa on hyvin kuvattu millaista se oli , kun porukka nousi riemuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs muuta se oli, kun vl saarnaaja sai mummot hyppimään tasajalkaa ja hokemaan kiitosta jeesukselle. Muutamissa vanhoissa elokuvissa on hyvin kuvattu millaista se oli , kun porukka nousi riemuun.
Entäpä sitten nämä saatanalle heittämis tilaisuudet 70-80 luvulla? Mitä niistä oli uhreille seurauksena, no sehän ei tietenkään kiinnosta "ainoita oikeita."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs muuta se oli, kun vl saarnaaja sai mummot hyppimään tasajalkaa ja hokemaan kiitosta jeesukselle. Muutamissa vanhoissa elokuvissa on hyvin kuvattu millaista se oli , kun porukka nousi riemuun.
Lestadiolaiset veljeili alussa Ameriakasta tuodun helluntailaisten hengen voimasta, mutta ottivat etäisyyttä kun sen liikkeen johtaja Gerhard Olsen-Smildt vietiin vankilaan homostelusta kahden nuoren seurakunnan pojan kanssa.
- Anonyymi
Onko unelma VALETTA jos se ei toteudu vai onko se vielä valettakin pahempaa.....
---- Eräs englannin kielinen rock laulu....
Paavali profetoi paljon tulevaa ja hänen sanansa toteenkäyvät monessa eri ajassa. Jos ne ei toteen käy meidän ajassa ei kyse silti ole vale.
Profetian tilalle Nykyisin Jumala voi antaa toisen yhtä hyvän tai paremman. Tämä on koraanissa ilmaistu Totuus. Paavali itse kutsui aina pari kolme henkilöä kritisoimaan profetiaa.- Anonyymi
Väkevä lahkojen käynnistämä eksytys tapahtuu Kristinuskon nimissä, ei kyse ole mistään selvästi ei-kristillsiestä uskosta.
Lusteen kylvön takana sitä rehevää kristillisyttä esittävä taho, on Antikristuksen voima, Kristuksen valheveli.
- Anonyymi
Yksi Paavalin totinen profetia oli uskosta luopumus ja sitä seuraava laittomuuden salainen vaikutus.....
https://youtu.be/KbUlvJCRNI0
Tässä Tapio Puolimatkan luento aiheesta youtubessa - Laittomuuden salainen vaikutus....
Itse kuulin erään seurakunnan kokouksessa 2011 , että nyt on tapahtunut uskosta luopumus ja ystävän löytäminen on hyvin vaikeaa. Vain uhraamalla asian eteen vaivaa voi löytää ehkä vielä ystävän. Mutta helppoa se ei ole.
Paavali puhui ja profetoi totta.- Anonyymi
On tehty arvioita, että Paavalin puheista 80% on totta ja sekaan on laitettu 20% valhetta.
Paavali sai tehtäväkseen kylvää sen lopun ajan väkevän eksytyksen siemenet sinne totuuden sekaan.
Valhe nielaistaan helposti kahden tosiasian välissä huomaamatta.
Paavalin tunnustus valehtelusta/valheellisuudesta. Kyse ei ole mistään yksittäisestä vaheen lipsasduksesta eikä retoriikasta, vaan epärehellisyydestä.
33/38
-92
Svenksa Bibeln 1917
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tehty arvioita, että Paavalin puheista 80% on totta ja sekaan on laitettu 20% valhetta.
Paavali sai tehtäväkseen kylvää sen lopun ajan väkevän eksytyksen siemenet sinne totuuden sekaan.
Valhe nielaistaan helposti kahden tosiasian välissä huomaamatta.
Paavalin tunnustus valehtelusta/valheellisuudesta. Kyse ei ole mistään yksittäisestä vaheen lipsasduksesta eikä retoriikasta, vaan epärehellisyydestä.
33/38
-92
Svenksa Bibeln 1917
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?Eikä se Paavalin saama valheen henkiolento "The messenger of Sathan" -niminen demoni mikään mykkä henki ollut.
Demoni "hän" ei poistunut Paavalista.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
- Anonyymi
Roomalaiskirje: 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Armosta olette saaneet uuden lihasydämen, ja elätte armosta.
Hesekiel: 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Tässä on ratkaisu: Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Paavali on oikeassa kyy käärmeen sikiöt väärässä ja eksyttävät.- Anonyymi
Ei profetiat ole vielä tapahtuneet 2000 v. sitten, mistä VT:ssä kirjoitetaan.
Jerusalemissa kastettiin vasta 3000 ihmistä vedestä ja Hengestä ja he saivat sen Pyhän uskon Hengen lahjan kasteessa.
VT:n Profetiat puhuu vasta siitä kun Jumala luo kaiken uudeksi ja kaikki tuntevat Herran ja eikä mitän opetusta enää tarvita. Ne ajat on vasta edessäpäin.
Jeesushan käski nimenomaa ensin kastaa ja sitten opettaa ihmisille käskyt. - Anonyymi
Paavali kylvi fraasejaan, ei ne ole mikään koko totuus yhtään mistään.
Ei Jumala ketään heitä Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, jos Paavalilla olisi ollut puhtat jauhot pussissa.
- Anonyymi
<<Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?<<<
Jeesuksen kirkkaus valaisee ihmisen syntisen ja saastaisen sielun ja Paavalin syntisen ja syyllisen saastaisen sielun, Paavali tuntee se paremin kuin mutta ja ilmaisen sen tällä tavalla. Siksi tarvitsemme Jeesuksen hankkimaa armoa joka päivä.
jumlaksi iysensä nostavat ei tarvise armoa ei ole vääryyksistään ja vilpeistään, valehteluistaan, rikosistaan kenellekkään vastuussa,.
Kun ei tunne syntiä moraali ja etiikka on kehittymätöntä riivaajien itsekkyyttä huijaamista. - Anonyymi
Paavali puhui paljon kolmannessa polvessa itsestään, kuten paljastaessaan, että hän on väkevän eksytyksen välikappale.
- Anonyymi
Paavalin sanavalinnat ja fraasit
po.kolmannessa persoonassa
"tuntee muuan miehen" jne.
Jumala lähettää väkevän eksytyksen, että he nielaisevat valheen, tarkoitti itseään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala lähettää väkevän eksytyksen, että he nielaisevat valheen, tarkoitti itseään.Paavalin valheilla mies sai sisälleen Saatanan enkelin koko lopun elämän ajaksi.
Ei niitä anneta turhanpäin ilman syytä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala lähettää väkevän eksytyksen, että he nielaisevat valheen, tarkoitti itseään.Siksi kyy käärmeen sikiöt on jo koukussa. Ne eivät tunne armoa, eikä kirjoituksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin valheilla mies sai sisälleen Saatanan enkelin koko lopun elämän ajaksi.
Ei niitä anneta turhanpäin ilman syytä.King James -version mukaan Paavalin saaama Saatanan enkeli eli demoni oli oikein valheen mesettäjä, viestinnnän asiantuntija, "The messenger of Satan" -niminen demoni.
Ei mikää mykkä henki, eikä puinen piikki Paavalin takaliskossa, kuten asia usein vitsinä ohitetaan.
Paavalin kirjeet tulisikin jakaa aikaan ennen ja jälkeen Saatanan enkelin mukaan tulemiseen miehen elämään.
Ylpeys on mielen synti, jopa kuoleman synti. hengellinen kuolema.
7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Saatanan enkeli on henkiolento, joka tulee asumaan ihmisen sieluun ja mieleen.
Näin kävi Paavalille
Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
King James -version mukaan Paavalin saaama Saatanan enkeli eli demoni oli oikein valheen mesettäjä, viestinnnän asiantuntija, "The messenger of Satan" -niminen demoni.
Ei mikää mykkä henki, eikä puinen piikki Paavalin takaliskossa, kuten asia usein vitsinä ohitetaan.
Paavalin kirjeet tulisikin jakaa aikaan ennen ja jälkeen Saatanan enkelin mukaan tulemiseen miehen elämään.
Ylpeys on mielen synti, jopa kuoleman synti. hengellinen kuolema.
7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Saatanan enkeli on henkiolento, joka tulee asumaan ihmisen sieluun ja mieleen.
Näin kävi Paavalille
Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.Matt. 12:44
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
Sen ihmisen viimeiset elinvuodet tulevat pahemmiksi kuin aikaisemmat vuodet.
Paavalille ja kuningas Saulille kävi ihan samalla tavalla.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 12:44
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
Sen ihmisen viimeiset elinvuodet tulevat pahemmiksi kuin aikaisemmat vuodet.
Paavalille ja kuningas Saulille kävi ihan samalla tavalla.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Se oli kyllä pelkkä pieraisu.
- Anonyymi
Herra sanoi Paavalille: 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin;
Tuntekaa kirjoitukset!
Ette tiedä armosta mitään! Silloin Raamattu vääristyy. - Anonyymi
Kuinka riivaaja hengille käy kun he lähestyy Jeesusta?
Menevät sikoihin ja hukkuvat.
Näin Jeesus on suojaava muuri pahuutta vastaan, kuin rokotus tauteja vastaan.- Anonyymi
Voi jeesus, että joku viitsii noin lapsellisia satuja rustailla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi jeesus, että joku viitsii noin lapsellisia satuja rustailla?
itse rustailet vain ikaäviä ja pahoja sielunvihollisen asioita. Oletko sielunvihollisen konsultti? Jutut on sitä luokkaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itse rustailet vain ikaäviä ja pahoja sielunvihollisen asioita. Oletko sielunvihollisen konsultti? Jutut on sitä luokkaa!
Koen velvollisuudekseni vähän rauhoitella teitä sadun kertojia, syystä ettei joku erehdy uskomaan hupsutuksianne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koen velvollisuudekseni vähän rauhoitella teitä sadun kertojia, syystä ettei joku erehdy uskomaan hupsutuksianne.
Onko tämäkin jokin vitsipalsta?
Jesaja:
6:1 Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin. >> Jakeen lisätiedot
6:2 Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
6:3 Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
6:4 Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
6:5 Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
Herraa ei voi pettää , turha yrittää, vielä edes puujalka vitseillä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämäkin jokin vitsipalsta?
Jesaja:
6:1 Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin. >> Jakeen lisätiedot
6:2 Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
6:3 Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
6:4 Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
6:5 Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
Herraa ei voi pettää , turha yrittää, vielä edes puujalka vitseillä!Nimenomaan tämä on varsinainen vitsipalsta. Raamatunlauseita hokemalla ihmisiä ei voi pettää, turha edes yrittää.🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan tämä on varsinainen vitsipalsta. Raamatunlauseita hokemalla ihmisiä ei voi pettää, turha edes yrittää.🤣
Näyttää, että parasta on uskoa mainoksiin; ihminen on syömistä varten. - ellet usko niin olet turvallisuusuhka, - Raamatussa on totuus, tie totuus ja elämä ja miekka vääryyttä vastaan; Jumalan sana, ja siitä sielunrauha, ja kaikki kunnia Jeesukselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää, että parasta on uskoa mainoksiin; ihminen on syömistä varten. - ellet usko niin olet turvallisuusuhka, - Raamatussa on totuus, tie totuus ja elämä ja miekka vääryyttä vastaan; Jumalan sana, ja siitä sielunrauha, ja kaikki kunnia Jeesukselle.
Kommentistasi päätellen, menit totaalisesti sekaisin. En halua sekoittaa sua sen enempää, joten katson keskustelumme päättyneeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentistasi päätellen, menit totaalisesti sekaisin. En halua sekoittaa sua sen enempää, joten katson keskustelumme päättyneeksi.
Sinä siis harrastat suoraista valheellista panettelua kun et ymmä Raamatun Pyhää sanomaa.
Jopa kunnianloukkaus! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä siis harrastat suoraista valheellista panettelua kun et ymmä Raamatun Pyhää sanomaa.
Jopa kunnianloukkaus!Anteeksi en voi mitään reaktiolleni.🤣🤣🤣
Mitähän tarkoittanee tuo "ymmä" tuskin se suomenkieltä on?
- Anonyymi
Jeesus eikä Paavali kumonnut kymmentä käskyä, uudesti syntynyt elää armon alla.
Jeesus täytti lain, Jeesuksesta tuli uskon kohde ja sisältö.
Gal: 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
Ymmä tämä! Ja ottakaa vastaa; olette Herran valittuja: Jeesuksen lampaita.- Anonyymi
Joopa joo lampaitahan te saatatte olla, mutta kenen lampaita, se on eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo lampaitahan te saatatte olla, mutta kenen lampaita, se on eri asia.
Sen Luojan joka on absoluuttisen Hyvä, missä ei ole varjon varjoa eikä rypyn ryppyä.
Muita Jumalia ei ole.
Jumalan luoma ihminen ei ole jumala.
Ilmestyskirja:
2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
- Anonyymi
Paavali teki täyden käännöksen ja otti Jeesuksen armon vastaa.
Saulista Paavaliksi, kun sen ymmärtää asiat loksahtaa paikalleen.- Anonyymi
Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi ja veti sitä ennen oman henkensä hänestä pois.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi ja veti sitä ennen oman henkensä hänestä pois.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Saulus tarkoittaa suurta. Paavali tarkoittaa pientä.
Jumala muutti suuren pieneksi, koska Paavali alkoi mitätöidä Jumaalan säätämiä lakeja ja käskyjä ja lopulta Herra heitti miehen Saatanan kuritettavaksi lopun elämän ajaksi.
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Niin tekee vain juutalainen fariseus, kyykäärmeen sikiö. Henki paljastaa valheet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saulus tarkoittaa suurta. Paavali tarkoittaa pientä.
Jumala muutti suuren pieneksi, koska Paavali alkoi mitätöidä Jumaalan säätämiä lakeja ja käskyjä ja lopulta Herra heitti miehen Saatanan kuritettavaksi lopun elämän ajaksi.
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.Jeesus puhuu itsestään. Ainoa synnitön.
Kaikki muut joutuu turvautumaan armoon,
- Anonyymi
Paavali: 2.Korinttolaiskirje:10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle- Anonyymi
Järjen menetys ei ole Jumalan tahto. Tyhmyyttä ja syntiä ei pidä puolustaa millään sanavalinnoilla, kuten helluntailaiset tekevät.
Logos=Järki, Jeesus eli Sana
Ap. t. 26:25
Mutta Paavali vastasi: "En ole järjiltäni, arvoisa Festus. Minkä puhun, puhun totuuden ja terveen järjen mukaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järjen menetys ei ole Jumalan tahto. Tyhmyyttä ja syntiä ei pidä puolustaa millään sanavalinnoilla, kuten helluntailaiset tekevät.
Logos=Järki, Jeesus eli Sana
Ap. t. 26:25
Mutta Paavali vastasi: "En ole järjiltäni, arvoisa Festus. Minkä puhun, puhun totuuden ja terveen järjen mukaisesti.Ef. 5:17
Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto.
Helluntailaisten hurmoshenki puolustaa järjetöntä käyttäytymistä, hurmostelua, selälleen kaatumista ja molotusta eli glossolliaa.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi
Viiniä se kumosi enemmän kuin käskyjä.
- Anonyymi
1 Kor: 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
Ellette usko tätä, niin sydämenne ei ole oikealla tiellä. Ette tunne Jeesuksen sisäistä tuntemusta ettekä armoa!- Anonyymi
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Paavali ei ollut oikeiden apostolien joukossa, jotka Jeesus lähetti KASTAMALLA tekemään itselleen opetuslapsia. Paavali oli siihen aikaan tappohommissa. Eikä ollut edes paikalla Jerusalemissa helluntaina, kun 3000 ihmistä kastettiin vedestä ja Hengestä Jeesuksen opetuslpsiksi. Helluntaina j oikeille apostoleille annettiin oikeilla kielillä puhumisen armolahja.
Paavali ei sitä saanut, koska se lahja (Tuliset Kielet) lakkasi sen päivän jälkeen. - Anonyymi
Toki Paavali kastoi tuhansia ihmisiä.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
Kaste on evankeliumin alku. Mark.1
Ilman kastetta Kristuksen omaksi ei ole mitään evankeliumiakaan.
Kyllä ne oikeat apostolit oli niitä pakanoiden apostoleita.
Jeesus lähetti oikeat 11 apostolit juuri pakanoinen kastajiksi, piti mennnä "kaikkeen maailmaan"..Matt.28:18-20
Ei vain Isrealilaisten keskuuteen. - Anonyymi
Ihmiset omat todistukset itsestään eivät ole luotettavia Raamatun mukaan.
- Anonyymi
<< Logos=Järki, Jeesus eli Sana<<
Kuin voi järjellä tajuta Jumalan äärettömyyden ja suuruuden, Jeesuksen ehtymättömän viisauden ja ansaitsemattoman armon.
Joka uskoo järkeen on nostanut itsensä jumalaksi, suuruuden hulluus on iskenyt! - eikä ymmärrä että Jeesus tuli toisesta luomakunnasta, siellä luotiin maailmankaikkeuden periaatteet, - vai loitko ne sinä?- Anonyymi
Room: 1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Seppä Högman: "Yksi sinulta puuttuu, ja sen mukana kaikki; Kristuksen sisäinen tuntemus”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room: 1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Seppä Högman: "Yksi sinulta puuttuu, ja sen mukana kaikki; Kristuksen sisäinen tuntemus”.Kristuksen tuntijoita piisaa kovasti.
- Anonyymi
Tiedon ja järjen (Logos) mitätöinti on yksi tapa eksyttää ihmisiä uskomaan mitä tahansa harhaoppeja ja eksyttäväisiä hurmoshenkiä "uskon" kaapuun pukeutuneena.
Ps. 94:8
Ymmärtäkää, te kansan järjettömät, ja te tomppelit-milloin te tulette järkiinne?- Anonyymi
Gnostilaisuus järki jolta puuttuu empatia armoa anteeksianto Ja Jeesuksen sovitusta, ette tunne altruismia, hyvä hyvyyttä ja Jumalan tahtoa ja suuruutta ja ennen kaikkea käsittämätöntä rakkautta.
Joh: 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gnostilaisuus järki jolta puuttuu empatia armoa anteeksianto Ja Jeesuksen sovitusta, ette tunne altruismia, hyvä hyvyyttä ja Jumalan tahtoa ja suuruutta ja ennen kaikkea käsittämätöntä rakkautta.
Joh: 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.Eikö se Jumala olisi ihan ite vaan rakastanut luomaansa maailmaa? Ilman välikättä.
Pitikö siihen laittaa poeka tapettavaksi?
Jumala rakastaa tappamista ja vastasyntyneiden poikalasten esinahkoja.
- Anonyymi
Järki on jo korvattu tekoälyllä stimulaatioilla ja luovalla koneoppimisella. Ihmise järki on jo ylitetty, valtavat mega tiedostot on käytössä.
- Anonyymi
Järki (Logos) on annettu ihmiselle ja se on paras armolahja. Järki ja usko kuuluu yhteeen.
Milloin te mielettömät tulette järkiinne? Te tyhmistä tyhmimmät! Miettikää vähän.
Jes. 29:24
Ja ne, joiden mieli on eksyksissä, tulevat järkiinsä, ja marisijat ottavat opikseen.
1. Kor. 15:34
Tulkaa lopultakin järkiinne, älkää tehkö syntiä! On näet eräitä, jotka eivät Jumalasta mitään tiedä -- tämän sanon teidän häpeäksenne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järki (Logos) on annettu ihmiselle ja se on paras armolahja. Järki ja usko kuuluu yhteeen.
Milloin te mielettömät tulette järkiinne? Te tyhmistä tyhmimmät! Miettikää vähän.
Jes. 29:24
Ja ne, joiden mieli on eksyksissä, tulevat järkiinsä, ja marisijat ottavat opikseen.
1. Kor. 15:34
Tulkaa lopultakin järkiinne, älkää tehkö syntiä! On näet eräitä, jotka eivät Jumalasta mitään tiedä -- tämän sanon teidän häpeäksenne.Olet unohtanut armon ja altruismin, sen toteuttamista varten on järki annettu, että pysyy uudestisyntynyt Jeesuksen johdettavana, mutta se tulee ylhäältä ja se onkin jo viisautta.
Siinä on melkoinen ero! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet unohtanut armon ja altruismin, sen toteuttamista varten on järki annettu, että pysyy uudestisyntynyt Jeesuksen johdettavana, mutta se tulee ylhäältä ja se onkin jo viisautta.
Siinä on melkoinen ero!1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi
Tämä on armon tie: Jesaja: 35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
Heb: 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
pilkkaa armon Henkeä!
Kohottakaa tajuntanne ja laajentaa tajuamaan armon henki. Järjessä ei ole moraalia eikä etiikkaa, se on korkeamman henkisen tason ominaisuus.
Gnostilaisuus on saatanasta, omahyväisyyttä, oma vanhurskautta, Jumalan vastustusta, ja turvautumista omiin kykyihin.
Siksi luomakunta huutaa apua! - Anonyymi
Jeesus ja Paavali on samalla henkisellä koordinaatilla ja yhtä ovat Jumalan tahdosta,
Jeesus on Jumala, mitä gnostilaiset tunnusta eikä juutalaiset.
5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
1.Johanneksen kirje:
2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.- Anonyymi
Riivaajatkin uskoo ja vapisee, mutta ei niiden omat uskontunnustuksen mitää pelastusta aiheuta.
Raamatun alkukielen mukaan usko ja uskollisuus eli uskonteot ovat sama sana ja uskolla tarkoitetaan aina jotakin tekemistä. Uskollisuutta Jumalan sanan käskyille, kielloille ja kehotuksille.
Usko ei ole mikään irrallinen asia, jota jenkkilän huutokauppkeisarit myyvät kuin irtotavaraa, ensimmäinen, toinen ja kolmas kerta, maksuksi kelpaa vain käteinen raha.
- Anonyymi
Lahkolaiset pilkkaa Jeesuksen verta tarjoamalla ehtoollisella väkevän viinin sijasta mehukattia, tiivistemehuja, koska monet ovat alkoholisteja. Perustelevat sitä sittä että monet heistä on alkoholisteja ja muita narkkareita.
Loppuun asti käynyt väkevä ehtoollisen viini on Jeesuksen veri.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. - Anonyymi
<<Raamatun alkukielen mukaan usko ja uskollisuus eli uskonteot ovat sama sana ja uskolla tarkoitetaan aina jotakin tekemistä. Uskollisuutta Jumalan sanan käskyille, kielloille ja kehotuksille.<<<
Johanneksen evankeliumi: 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
Kaikki kielien substanssit on taivaas valmiina, henki on se joka ne valaisee, - kielellistä saivartelua ja ulkokultaisuutta, joka eksyttää, - niin käy kun on ilman Jeesusta.
1 Pietari: 1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
Eikä muukaan Jumalan elävä sana aukea. oikein armon Rakkauden Hengessä. - Anonyymi
Ilman Jeesusta ei voi tulkita Raamattua oikein.
Luonnonkatastrofit kertoo sen ihmisen ahneudesta sydämettömyydestä ja tuloerojen kasvusta.
Matt: 4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
4:9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".
Perkele johtaa maailmaa! - Anonyymi
<<Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?<<
2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
Usko vaikuttaa tekojen mukana, silloin usko tulee täydelliseksi, pelastavaksi uskoksi.
Teot todistaa uskosta, - kummasta herrasta, - onko ne tehty Jeesuksen Hengen mukaan?
Pelastus tulee taivaasta ja pelastaja on Jeesus. Uskotko?
Kiitos on Herran!- Anonyymi
"He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa...eksyttäen monta.
Hurmoslahkojen uskonteot tulee valheen hengestä,mitkä ovat Antikristuksen tekoja, joilla ne matkii kristinuskon tekoja.
Pelkät teotkaan eivät ole mikään varma todiste oikeasta uskosta.
Raamatun mukaan ihminen menetti perisynnissä hengen yhteyden Jumalaan ja joutui eroon Jumalasta synnin tilaan. Hengellinen kuolema eli perisynti tuli kaikkien ihmisten osaksi.
Kristillisessä kasteessa Jumala palauttaa ja ennallistaa ihmisen pesemällä synnin pois ja lahjoittamalla puhtaaseen sydämeen Hengen yhteyden itsensä ja ihmisen välille.
Uskon henki on lahja, Hengen lahja. Yksi Pyhän Hengen ominaisuus. Usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintkyky on Pyhän Hengen ominaisuuksia.
Usko on Henki ihmisessä.
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
---
Lahkot yrittää käännyttää kristittyjä lahkouskoon, mikä on heresiaa ja epäpyhien villitsevien hurmoshenkien yhteisvaikutuksia.
Käännyttämällä kuulosta ja muiden aistien kautta ihminen saadaan tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. Mutta sellainen usko on sielullista uskoa, mielentilan, kreikaksi metanoia-uskoa. Uskoon kääntynyt ihminen voi mennä vaikka silmät kiiluen uskonsa puolesta vaikka mihin häntä yllytetään menemään. Lahkoukon on juuri sitä käännyttämällä aikaansaatua käännynnäisten uskoa. Siihen päälle pelkkä vesikaste on proselyyttikaste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa...eksyttäen monta.
Hurmoslahkojen uskonteot tulee valheen hengestä,mitkä ovat Antikristuksen tekoja, joilla ne matkii kristinuskon tekoja.
Pelkät teotkaan eivät ole mikään varma todiste oikeasta uskosta.
Raamatun mukaan ihminen menetti perisynnissä hengen yhteyden Jumalaan ja joutui eroon Jumalasta synnin tilaan. Hengellinen kuolema eli perisynti tuli kaikkien ihmisten osaksi.
Kristillisessä kasteessa Jumala palauttaa ja ennallistaa ihmisen pesemällä synnin pois ja lahjoittamalla puhtaaseen sydämeen Hengen yhteyden itsensä ja ihmisen välille.
Uskon henki on lahja, Hengen lahja. Yksi Pyhän Hengen ominaisuus. Usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintkyky on Pyhän Hengen ominaisuuksia.
Usko on Henki ihmisessä.
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
---
Lahkot yrittää käännyttää kristittyjä lahkouskoon, mikä on heresiaa ja epäpyhien villitsevien hurmoshenkien yhteisvaikutuksia.
Käännyttämällä kuulosta ja muiden aistien kautta ihminen saadaan tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. Mutta sellainen usko on sielullista uskoa, mielentilan, kreikaksi metanoia-uskoa. Uskoon kääntynyt ihminen voi mennä vaikka silmät kiiluen uskonsa puolesta vaikka mihin häntä yllytetään menemään. Lahkoukon on juuri sitä käännyttämällä aikaansaatua käännynnäisten uskoa. Siihen päälle pelkkä vesikaste on proselyyttikaste.Et siis usko Jeesukseen, Jeesuksessa ole mitään pahaa, kaikki puhdasta rakkautta. Etkä rakenna rauhaa Jeesuksessa, vaan puhu mikä ei ole oikein Jumalan mielestä., vaan pahaa Jumalan silmissä.
Tehe parannus,; aina kun paha mainitaa aina siitä jotain tarttuu.
Evankeliumi tuli taivaasta, eikä siinä ole lahkoja. Jottäkää ihmisten hörinät pois, kesittykää Jeeuksen taivaalliseen kirkauteen sisäiseen tuntemukseen se vaileisee teidänkin sielunne. Silloin on pakko turvautua evankeliumin armoon.
- Anonyymi
2.Piet.3:15-16:
"lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista.
Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, OMAKSI KADOTUKSEKSEEN."
Varokaa tietämättömät puheitanne ja oppikaa lukemaan, ihan oman ikuisuusosanne takia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904322
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?422685Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1122480Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082258Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281947- 321945
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2111632Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607- 291598
- 791416