Tunnistamaton musta säkki kävelee

Anonyymi-ap

Uusia valtiovarainministeri Riikka Purran kirjoituksia löytyy. Anteeksi taas, että löytyy. Purralta anteeksipyyntö ja pääministeri Orpolta jälleen hyväksynnän paikka?

UUSI SUOMI blogit, Tapio Tuomaala 12.7.1923:
Riikka Purra on Petteri Orpon vierellä vakuuttanut, ettei seiso enää 15 vuotta vanhojen kirjoitustensa takana.

Kuulostaa tyhjän tynnyrin kolinalta. Mutta on musiikkia Petteri Orpon korvissa.

Riikka Purra, Riikka, kirjoitti blogissaan 5.3.2019:
"Pääkaupunkiseudulla kävelee tunnistamattomia mustia säkkejä, jotka tunnistaa ihmisiksi vain siitä, että ne yleensä vetävät perässään pieniä ihmisiä. Espoolaisessa kirjastossa yksi musta säkki asettelee kirjoja hyllyyn.
Kirjastossa — meidän hyvinvoinnin ja tasa-arvon instituutiossamme. "

Kaikki ymmärtävät mitä tarkoittaa "musta säkki, jonka tunnistaa ihmiseksi vain siitä, että se yleensä vetää perässään pieniä ihmisiä". Ymmärtääkö pääministeri Petteri Orpo?

Entä mitä tarkoittaa rasismin nollatoleranssi?

Pian Uusi Suomi saa uuden tilaajan. Myös mesikarhu-symbolina sai uuden merkityksen Uuden Suomen luettuani.

55

1433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onpa meneisyyksien kaivelua!

• Anonyymi

Eipä ple montaa vuotta ja purra on ollut tuon kirjoittaessaan jo nelikymppinen!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ple montaa vuotta ja purra on ollut tuon kirjoittaessaan jo nelikymppinen!!

Mites narsisti marin. Ämmä ryyppäs, sekoili, biletti, käyttäytyi kun teini ja oli liki 40 ja kaiken lisäksi pm. Eikö haitannut? Ei "hoitanut" muuta kun somekuvat ja textareilla velkamiljardit maailmalle, muut teki sen kaikki työt. Pm on korkein virka pressan jälkeen.
        Kuvia edestä, takaa, miten makaa, fixattuja kuvia, niitä tyrkytettiin. Mitä yhteistä näät pariin diktaattoriin tässä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mites narsisti marin. Ämmä ryyppäs, sekoili, biletti, käyttäytyi kun teini ja oli liki 40 ja kaiken lisäksi pm. Eikö haitannut? Ei "hoitanut" muuta kun somekuvat ja textareilla velkamiljardit maailmalle, muut teki sen kaikki työt. Pm on korkein virka pressan jälkeen.
        Kuvia edestä, takaa, miten makaa, fixattuja kuvia, niitä tyrkytettiin. Mitä yhteistä näät pariin diktaattoriin tässä?

Eipäs ämmitellä! Minä kutsuin 16-vuotiasta tytöksi. Johtavassa asemassa oleva virkanainen kielsi tytöttelemästä. 😀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei haitannut, koska vapaa-aika. Pian entisen ministerin muukalais-ja naisviha haittaa paljon.

• Anonyymi

😋😍😋😍😋😍😋😍😋

🍑 ­­­N­y­­­m­­f­o­­­m­­­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17929107T

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Hallituksen pahat teot, vähävaraisten kurjistamiset, ovat vielä tuomittavampaa rasismia kuin vuosien takaiset kirjoitukset.
      Pahat teot, elannon supistukset, pitää vain tuoda julkisuuteen.
      Siinä on opposition työsarka tällä hallituskaudella!

• Anonyymi

Sinun pahat on minun hyvät.
        Minä saan pitää suuremman osan palkastani itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitat sossurahastasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun pahatko minun hyvät? Ei tosiaan. Paha on aina paha, sattuipa se minulle tai sinulle. Yritetään Suomi-nimisessä oikeusvaltiossa, että kaikilla täällä olisi hyvin. Kuten oikeusvaltiossa kuuluu.

• Anonyymi

Juuri uutisoitiin, että puolet kansasta on valmiita maksamaan viheridiotismista, arvaas ketkä on vastaan?

• Anonyymi

Niiin vanha juttu. Hanki elämä

• Anonyymi

Mustat säkit muodostavat merkittävän sisäisen uhkan maallemme Warokaa siellä ulkona

• Anonyymi

Marinin demut nyt uhka Suomen maineelle,juoruillaan!

• Anonyymi

Suomessa ei ole mitään mustia säkkejä muualla kuin persujen dairaissa mielikuvissa.
        Ihmisiä täällä ollaan kaikki sekä maahanmuuttajat että myös me muut.

• Anonyymi

Kyllä, ja muistakaa se, että pahimpia on burkhaämmät. Tollot suomalaiset kun ei usko. "Naiset on vaarattomia". Kyllä se posahdus täälläkin käy, on vain ajan kysymys, koska.

• Anonyymi

Mustat säkit ovat persujen oman kauhukabinetin sanastoa, jonka muut hallituspuolueet näköjään hyväksyvät. Niinpä myös Orpo hallitusta nimitetäänkin ulkomailla kauhukabinetiksi.

Pelkäämme ja varomme visusti persuja, jotka levittävät äärioikeistolaista propagandaansa ja rasismia natsi-symboleillaan ja piilovaikuttamisella.

Suomi on oikeusvaltio, jossa ihmisoikeuksia kunnioitetaan ja toimitaan sen mukaan. Rasismin nollatoleranssin tulee näkyä teoissa eikä anteeksipyynnöt jälkikäteen riitä.

• Anonyymi

Musta säkki tarkoittaa ulkoministeri Purran kirjoituksessa burkaan tai hijabiin pukeutunutta naista. Suomessa on pukeutumisen vapaus, kunhan vaatteet ovat päällä julkisella paikalla.

Oikeusvaltiossa ei nimitellä muita ihmisiä MUSTIKSI SÄKEIKSI pukeutumisen perusteella, vai mitä persut?

• Anonyymi

Siis Mustaa säkkiä ei saa kutsua Mustaksi säkiksi?

• Anonyymi

Mitä demutöppö kuuluu nykyhetkeen??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea vastaus kysymykseesi on rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

— Ei saa haukkua ketään ala-arvoisilla rasistisilla sanoilla. Burkaan pukeutunut nainen on ihminen, jota meidän kenenkään ei tule (ei myös persujen) syrjiä, panetella tai arvostella pukeutumisen, erilaisen kulttuurin tai kaltoinkohtelun vuoksi.

Purran ja myös muiden ministereiden tulee järjestää kaikille kaltoinkohdelluille naisille, niin maahanmuuttajanaisille kuin suomalaisille tukea ja turvaa " mustan säkittämisen" sijaan.

• Anonyymi

Paitsi että näiltä musliminaisilta on muslimiukot kieltäneet kaiken, mikä normaaleille suomalaisnaisille on itsestään selvää. Asia ei kiinnosta juurikaan tiedotusvälineitä.

• Anonyymi

Ne on suvakkien lellikkejä!

• Anonyymi

Nimenomaan,nämä muslimi ukkelit ovat kieltäneet naisiltaan opiskelun ja työnteon.Sanoppa muuta,näistä vain ei hiiskuta tiedotusvälineissä,varsinkaan meillä Suomessa.
        Näissä kulttuureissahan,naisen kuuluu olla miehen ja hellan välissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan,nämä muslimi ukkelit ovat kieltäneet naisiltaan opiskelun ja työnteon.Sanoppa muuta,näistä vain ei hiiskuta tiedotusvälineissä,varsinkaan meillä Suomessa.
        Näissä kulttuureissahan,naisen kuuluu olla miehen ja hellan välissä.

Suomessa, joka on oikeusvaltio, siis "ukkelit" voivat kieltää naisilta kaikki perusoikeudet? Kyllä hallituksen pitäisi tukea apua tarvitsevia naisia tasa-arvo-lainsäädännöllä. On turvattava ihmisarvoinen elämä kaikille. Myös maahanmuuttajanaisille, joiden haukkuminen esim. "mustiksi SÄKEIKSI" ei heitä yhtään auta.

• Anonyymi

Miksi Persut ei vaihda purraa pois,homo tynkkyy tilalle

• Anonyymi

Purra haluaa parantaa näiden usein alistettujen ja sorretujen naisten asemaa. Ei se sen takia ole paha akka. Ei ole helppoa siellä kaapujen kätköissä ei.

• Anonyymi

Jahah. Valtiovarainministeri Purra haluaa siis parantaa näiden usein alistettujen ja sorretujen naisten asemaa — haukkumalla näitä alistettuja lasten äitejä "mustiksi SÄKEIKSI".
        Nyt meni överiksi persu-seli-seli-selitykset.

• Anonyymi

Käsittämätöntä puhetta purralta, kirjoitti milloin kirjoitti ulos, pihalle ministerin tehtävästä. Purralla täytyy olla taju erota virastaan.

• Anonyymi

Ja kaikkein hirveintä on, että Purra on ollut nelikymmpinen keski-ikäinen nainen näin lausuessaan.
      Muuta retkaisua EI ole kuin purran erottaminen.

• Anonyymi

Musta säkki on erinomainen ilmaus kuvaamaan monia muhamettilaisia naisia.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Hijabiin pukeutunut nainen voi tuoda mieleen mustan säkin siinä missä joku näyttää lihavalta valkoiselta valaalta rannalla.

Miksi ensimmäinen olisi kielletty, jos jälkimmäinen ei ole?

• Anonyymi

Itsekin tullut näitä mustia säkkejä nähtyä.

Kerran yksi makasi kahdella penkillä bussin takaosassa. Ajattelin ensin, että siellä on ruumis. Tämä ruumis teki kuitenkin ylösnousemuksen muutamaa pysäkkiä myöhemmin, nousi bussista ja käveli tiehensä.

• Anonyymi

Siis tuo kirjoitusko nyt on sitä paljon puhuttua "rasismia"?

Tuossahan pikemminkin kritisoidaan muslimikulttuurissa vallitsevaa räikeää epätasa-arvoa. Rohkea kannanotto tasa-arvon puolesta! Toisen sukupuolen alistaminen ei kuulu Suomeen.

• Anonyymi

Lähes kaikki voidaan tulkita rasistisesti, kun on sellaiset lasit päässä ja selkeä tavoite maalittaa.

• Anonyymi

Tuossa haukuttiin naisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähes kaikki voidaan tulkita rasistisesti, kun on sellaiset lasit päässä ja selkeä tavoite maalittaa.

Ainakin oppositio tulkitsee perussuomalaiset sanankin rasistisiksi.

• Anonyymi

Voin sanoa, että menin yhtenä aamuna orjapalkkatöihini ja ajoin paikallisen kelan ohi. Siellä näitä ämmiä oli kakaroidensa kanssa odottamassa oven aukeamista ja pari ämmää puolijuoksua helmat lepattaen kakaralaumansa kanssa suuntasi ovelle. Arvaa vituttiko?
      Miksi minä maksan alle 12 eken tuntipalkasta (tunteja vko 10-20) noiden loisten luksuselämän? Miksi? En maksa kauaa, se on varma. Minulle riittää.

• Anonyymi

Täysin samaa mieltä. Yksikään noistä ämmistä ei ole menossa töihin. ”Kela mani” siinä syy ja sehän todellakin tulee meiltä veronmaksajilta.
        Mua vituttaa täysin sama asia, äänestin persuja ja tokvon muutosta!

• Anonyymi

Purra on puhunut ihan asiaa,täysin turha ajojahti.Puisivat Marinin sähläyksiä hänen hallituskaudellaan.Mammahan ei muuta kun bilettänyt ja jakanut auliisti,Suomalaisten veronmaksajien rahoja.Mustia jätesäkkejä,pitää ihan paikkansa,kasvottomiahan nuo ovat.Eivät sovellu,eivätkä sopeudu Eurooppalaiseen kulttuuriin.Mikä velvollisuus meillä on näitä elättää,ei mitään velvollisuutta.Palautettava välittömästi oman kulttuurinsa ja sairaan uskontonsa ja kaltaistensa kulttuuriin piiriin.
      Näistähän on miljardien kulut vuositasolla veronmaksajille.Suomen talous kohentuu kummasti,kun nuo sossun elätit palautetaan lähtömaihinsa.Lisääntyvätkin kuin kanit,lisää elättejä luvassa sossun luukulle.

• Anonyymi

Näitä vihamielisiä persujen kirjoituksia lukiessa tulee mieleen, että mistä katkeruus ja viha lähtee. Kuka johdattalee ja miksi patoutunutta vihamielisyyttä — toisten ihmisten rasistiseen halveksuntaan, asiattomaan ja epäoikeudenmukaiseen panetteluun maalittaen ja haukkuen.

Suomessa suomalaisilla on kokoomuspuolueen mukaan "mahdollisuuksien tasa-arvo". Miksi rasistisesti käyttäytyvät kanssaihmiset maalittajat muita? Miksi eivät opiskele, käytä mahdollisuuksia tasa-arvoiseen elämään, jos se kerran on mahdollista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näitä vihamielisiä persujen kirjoituksia lukiessa tulee mieleen, että mistä katkeruus ja viha lähtee. Kuka johdattalee ja miksi patoutunutta vihamielisyyttä — toisten ihmisten rasistiseen halveksuntaan, asiattomaan ja epäoikeudenmukaiseen panetteluun maalittaen ja haukkuen.

Suomessa suomalaisilla on kokoomuspuolueen mukaan "mahdollisuuksien tasa-arvo". Miksi rasistisesti käyttäytyvät kanssaihmiset maalittajat muita? Miksi eivät opiskele, käytä mahdollisuuksia tasa-arvoiseen elämään, jos se kerran on mahdollista?

Miksi sinun mielestäsi rasistiset ihmiset eivät opiskele ja miten olet tullut siihen tulokseen, että he maalittavat muita?

Minusta tuntuu, että sinä syyllistyt ihan samaan kuin hekin, olkoonkin, että kohde on eri, mutta molemmilla omasta mielestään oikeudenmukainen ja ansaittu.

Suurin osa ihmisistä on hiljaa. Se pätee myös rasisteihin.
        Se, mitä nyt tapahtuu, on öykkärit, jotka haukkuvat toisia öykkäreita ja tolkun ihmiset katsovat hämmentyneenä vierestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laita sinä vaikka vapaaehtoisesti johonkin lippaaseen niin paljon rahaa kuin lystäät! Veronmaksajat haluavat päättää mihin rahaa menee.

• Anonyymi

Niinköhän lienee, ettei perussuomalaisista ole koskaan hallituspuolueeksi. Soini hajoitti puolueensa ja kantaa ikuista vihaa Jussi Halla-ahoa kohtaan. Nyt Purra sössii anteeksipyynnöillään itsensä ja puolueensa naurunalaiseksi. Eikä Petteri Orpon toiminta ole luottamusta herättävää,

• Anonyymi

Ovat lämsinaapurissakin vihdoin huomanneet,mihinkä se liika suvaitsevaisuus johtaa.Yksinkertaisesti on vain kulttuureja,jotka eivät sovellu yksiin Eurooppalaisen kulttuurin kanssa.Maassa maan tavalla,näin se vaan on.

• Anonyymi

Mustat säkit viittaa tummaihoisin musliiminaisiin. Tämä ei ole se tasoarvoa, jonka Purra väittää edistävän!

• Anonyymi

Mitä tarkoitat tässä yhteydessä tasa-arvolla?
        Selitä kun on muitakin kuin minä joka haluaa tietää?

Pitääkö nänä kieltä osaamattomat sekä suomalaisesta kulttuurista piittaamattomat jotenkin olla samalla lähtöviivalla suomalaisen työsdäkäyvän perheenäidin kanssa...tietenkin pitää...mutta muten sr on mahdollista kun itse eivät yritä sopeutua kulttuuriimme.

Jos suomalainen nainen lähtee maailmakle joutuu hän opettelemaan kielen ja elämään maassa maan tavalla. Hänelle ei ole omaa uskoharjoituksen rakennysta eikä hänen lapsilleen äidinkielustä koulua. Tässäkö se tasa-arvo?

• Anonyymi

Punakone pysähtyi ja itku-potku-raivo miehistö kesälomille. Eduskuntaa ei kutsuta kokoon!

• Anonyymi

Surkee on Marinin joukon ajojahti. Munaa Suomea!

• Anonyymi

Laitanpas mustan jätesäkin ylle/päähän, 26 asteen helle, ja lähen Prismaan. T. Pena, Suomesta

• Anonyymi

Kun joku kutsuu minua boomerksi, hallitus kaatuu. Onneksi meillä on RKP .

• Anonyymi

Ei h*lvetti että alkaa kohta tulla yrjö kaikkien näitten lumihiutaleitten kanssa, nuorempien ja vanhempien. Siis minkälaisessa lasipalatsissa ihminen elää, kultalusikka suussa, jos ei tosiaan näe, että tuota ilmausta "mustat säkit" käytettiin säälistä burkhaan pukeutuvia naisia kohtaan, jotka usein, joskaan ei aina, pukeutuvat näin rangaistuksen uhalla? Ymmärsin asian juuri, lukiessani Saska Saarikosken kolumnin alla olevia kommentteja. Muistin samalla, kuinka vielä pari vuosikymmentä sitten, kun ihmisillä oli vähemmän tietoa, tällainen suhtautuminen oli arkipäivää. Musliminaisia säälittiin sorrettuina ihmisinä. Purra oli siis lähinnä ajastaan jäljessä kirjoittaessaan "mustista säkeistä". Tiedättekö muuten, että Purra viittasi itseensä "spermanaamana" Scriptan vieraskirjassa? Tämähän on yleinen haukkumanimi valkoihoisista. Taustalla näissä hänen kommenteissaan on siis tietynlainen kieli, jota hän oli tottunut käyttämään elinympäristössään, jossa KAIKISTA käytettiin alatyylisiä, halventavia ilmauksia,

Ei jaksa tätä enää. Kansa on jakautunut kahtia. Osa elää pilvilinnoissaan ja lasipalatseissaan ja näkee vain kivoja mamuja jotka palvelevat auliisti. Osa elää slummeissa ja muilla köyhemmillä alueilla, ja joutuu pelkäämään terveytensä ja jopa henkensä puolesta koska ovat iholtaan valkoisia.

Taidan jättää tämän tähän. Tällaiset keskustelut vievät liikaa aikaa paljon tärkeämmiltä asioilta. Niinhän se sanoi se yksikin "kliktivisti", että viettää Twitterissä KAHDEKSAN TUNTIA PÄIVÄSSÄ, osallistuen poliittisiin keskusteluihin. Miettikää mitä hyödyllistä voisi ihminen tehdä tuossa ajassa.

• Anonyymi

Juuri näin! Nuo mustat säkit esimerkiksi haukkuvat ja suorastaan vihaavst länsimaalaisia. Olemme heidän mielestään vääräuskoisia ja meidän tehtävä on palvella heitä.
      Jos kuvittelette, että saatte jonkunmoisen hyvyyden leiman, niin pa$kat, teitä viedään kun kuoriämpäriä.

• Anonyymi

Purra kirjoitti mustista säkeistä blogissaan kahdesti. Jos termiä ei irroita asiayhteydestään, niin lainaukset menee näin.

Otteita 2016 blogista:

– ”Se, minkä värinen ihminen on, kuuluu epäolennaisuuksien joukkoon. Mutta se, onko nainen vapaa vai eikö ole, ei kuulu.”

– ”Mitä ihmeen kehitystä on se, että naiset peitetään? Se ei ole kehitystä, se on pahemman luokan taantumusta. Sitä ei tule hyväksyä, kannattaa eikä edistää. Ei erilaisuuden eikä minkään muunkaan iskulauseen perusteella.”

– ”Että minun maassani, jossa naisen ihmisoikeus on sama kuin miehen, asuu nykyään naisia, jotka joutuvat (tai jotka on indoktrinoitu) peittämään itsensä uidessa, jos edes uida saavat, sekö minun pitäisi hyväksyä?”

– ”Että täällä on pieniä tyttöjä, jotka joutuvat peittämään itsensä. Koulussa, kaduilla, uimahalleissa. Että koripalloseurassa pelaa 10-vuotias tyttö, joka on kentällä peitetty ranteita, nilkkoja ja päätä myöten. Että kadulla kävelee tunnistamattomia mustia säkkejä, jotka tunnistaa ihmisiksi vain siitä, että ne yleensä vetävät perässään pieniä ihmisiä.”

– ”Minä en hyväksy burkineita. En hyväksy säkkejä enkä kaapuja, en erityisesti huiviakaan, mutta ei mennä nyt siihen. En haluaisi nähdä yhtä ainutta.”

Otteita 2019 blogista:

– ”Primitiivisistä yhteisöistä ja kulttuureista saapuvan maahanmuuton myötä Suomeen on tullut uudenlaista naisvihamielisyyttä, joka ilmenee esimerkiksi kyvyttömyytenä ymmärtää maamme tasa-arvovaatimuksia sekä naisiin ja tyttöihin kohdistuvana seksuaalisena ym. väkivaltana. Kuten olen monesti korostanut, asia on täysin yllätyksetön, sillä kulttuuri, uskonto ja ”konteksti” eivät poistu ihmisestä maantieteellistä sijaintia vaihtamalla.”

– ”Minulle ei ole ollut koskaan epäselvää, että on olemassa kulttuureja, joissa nainen on vähempiarvoinen. Huomasin tämän jo pienenä lapsena, panin merkille, ihmettelin.

Nykyään ihmettelen, vuosi vuodelta enemmän, miksi kaikki naiset täällä Suomessa eivät ole yhtä huolissaan kuin minä. Eivätkö he oikeasti tiedä, mitä ovat saavuttaneet? Missä on käsitys omasta yhteisöstä, kulttuurista, maasta; missä tieto historiasta?

Suomessa on aivan pieniä tyttöjä, jotka joutuvat käyttämään huivia. Päiväkodeissa, kouluissa, kaduilla. Pääkaupunkiseudulla kävelee tunnistamattomia mustia säkkejä, jotka tunnistaa ihmisiksi vain siitä, että ne yleensä vetävät perässään pieniä ihmisiä. Espoolaisessa kirjastossa yksi musta säkki asettelee kirjoja hyllyyn. Kirjastossa – meidän hyvinvoinnin ja tasa-arvon instituutiossamme.

Samaan aikaan meidän feministejämme kiinnostaa se, etteivät minun kaltaiseni ihmiset puhu tällaisista asioista tai se, kuinka humalaisten keskivartalolihavien miesten patriarkaatti läähättää liian kovaäänisesti, ja asialle täytyy tehdä jotakin!”"

- - - - -
      Mielestäni Purra ei halveksinut naisia, vaan lähinnä konservatiivista islamintulkintaa, joka pakottaa naiset burkhaan ja eristää yhteiskunnasta. Toki tämä on Purran oma konservatiivinen tulkinta. Ihmisellä on toki oikeus pukeutua kuten haluaa. Mutta entä jos nainen ei halua pukeutua burkhaan, mutta hänen puolisonsa, sukunsa ja ystävänsä pakottaa sitä pitämään? Kuinka monen burkhaa pitävän naisen olette nähneet opiskelevan yliopistossa tai ajavan autoa? Tästä vasen laita vaikenee ja jättää yksilön oikeuden ja tasa-arvon puolustamisen oikeistolle. Vasemmisto vahtii vaan haukkana, että ei käytetä tuhmia sanoja.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe