Ei ollut ristiä kuolinilmoituksessa

Anonyymi-ap

63

1004

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi, voi. Hengelliset juuret voivat olla aivan muualla kuin ristiporukan uskomuksissa. Minunkaan kuolinilmoituksessa ei tule olemaan ristiä, koska olen about budhalainen, enkä hyväksy kristinuskoa muuten kuin niille, jotka siihen uskovat. Heillä on toki vapaus siihen kuten minulla omaan maailmankatsomukseeni, mikä on kaukana turkistarhaajakristittyjen maailmankatsomuksesta.

• Anonyymi

Ateistinen buddhalaisuus tarjoaa juuria?? Osanotto moisen hurahduksen johdosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

thaimaassa käyny buddhatemppeleissä. siellä on jotain jonka aistii sisällä. joku joka pakottaa laittamaan seteleitä puuhun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mä sanonut, että olen buddhalainen. Sanoin, että about buddhalainen. Eli kunnioitan kaikkia eläviä olentoja, ehkä jopa turkistarhaajia, siitä en ole ihan varma.

Tiedän, että kuolleet ovat jossain todellisuudessa, mutta eivät kristittyjen kuvaaman kaavan mukaisessa taivas/ helvetissä. Kristityissä piireissä puhutaan viimeisenä päivänä kuolleiden herättämisestä ja tuomiolle joutumisesta, mutta myös viljellään ajatusta samantien tuonpuoleiseen joutumista. Sekavaa. EVVK.

• Anonyymi

Kas, moktargubta

• Anonyymi

Minun kuolinilmoitukseen tulee fuckfinger ja vitunkuva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

thaimaassa käyny buddhatemppeleissä. siellä on jotain jonka aistii sisällä. joku joka pakottaa laittamaan seteleitä puuhun

Jaa, enpä ole käynyt Thaimaassa, eikä pahemmin kiinnosta käydä. Minä olen vain lueskellut noin 50 vuotta budhalaista ja Tiibetin budhalaista filosofiaa. Alkuperäinen arvomaailma kiinnostaa, eivät nykypäivän rituaalit tai tavat, kuten minua kiinnostavat kristilliset alkuperäiset arvot ja filosofia, muttei nykypäivän kristinuskon kuori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidä hyvänämme. Pidät ilmeisesti itsekäs noin halpana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkäs uskonnon tunnuksia nuo moiset ovat?

"Hälläväliävituismin"?

• Anonyymi

mitä toi tyhjä ympurä tarkottaa

• Anonyymi

• Anonyymi

Se saattoi merkitä elämän ympyrää joka sulkeutui.

• Anonyymi

Ei ihme, että päätyi tuollaiseen. Puuttui elämältä tarkoitus.

• Anonyymi

Omakin kokemus on tuohon suuntaan. Eivät löydä rauhaa kristinuskosta nuo oman elämänsä riistävät useinkaan.

• Anonyymi

aha siks tyhjä ympyrä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omakin kokemus on tuohon suuntaan. Eivät löydä rauhaa kristinuskosta nuo oman elämänsä riistävät useinkaan.

rauhaa minäkin etsin. rakkaus on liian kallista ja usko vaatii nöyrtymään

• Anonyymi

Saako kuolinilmoitukseen laittaa ristin tilalle esim. hakarisrin?

Eihän kuollut enää ketään vahingoita. Tuleeko poliisi silti hautajaisiin panssariautolla hautausmaan aidan läpi?

• Anonyymi

Varmaankin saa laittaa, mutta onhan se hemmetin noloo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaankin saa laittaa, mutta onhan se hemmetin noloo

Jos vain löytää lehden, joka moisen suostuu julkaisemaan.

• Anonyymi

natsille hskaristi tietysti.
      mitähän muslimilla on siinä

• Anonyymi

Musta säkki

• Anonyymi

Minulle tuli ympyrästä ensimmäisenä mieleen (kristillinen-kin) 'ikuisuus'. Toki monitulkintainen symboli, mutta itse koen sen hengellisenä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Ikean perustajan Kampradin kuolinilmoituksessa ei ollut ristiä, vaan kuva kuusiokoloavaimesta, mitähän se symboli mahtoi tarkoittaa?

• Anonyymi

...siinä on "hengellistä juurettomuutta" ihan tarpeeksi kun kolmekaan päivää ennen eläkkeen maksua katsot pankkiautomaatin ruudulta saldoa 9;65 ,,, eli rahassa löytyy .. vaan ei lompakossa ...

• Anonyymi

ympyrään voi jokainen piirtää hakaristin. ilmoituksen julkaissut juutalainen on tietysti sensuroinut sen pois

• Anonyymi

Ympyrä on vanhempi symboli. Kuvaa mm. ikuisuutta, ehjyyttä, aurinkoa, kuuta, universumia ja täydellisyyttä. Hengellinen juurettomuus on ... mitä se muka on? Aloittaja sanoo olevansa surullinen ... siis mitä hän nyt sitten suree? Täysin hänelle vieraan henkilön .. juurettomuutta?

Kristillisyyden nimissä kirjoitetaan täällä kaikkea roskaa. Pääsanomana tuntuu olevan toisten ihmisten elämän arvostelu ja vähättely. Kristillisyys on heille kuin poliittinen puolue. Jakomielistä.

• Anonyymi

Mikähän on syynä vihamieliseen sävyysi, että ajattelee toisin kuin sinä suvaitset?

>> Hengellinen juurettomuus on ... mitä se muka on? <<

Itse tuossa juurikin toit sen ilmi.
        Ihminen ei pysty tiedostamaan omaa alkuperäänsä persoonallisessa Luojassa, joka on meidät suunnitellut ja saattanut olemaan.
        Hengellinen juurettomuus on vaikkapa ateismin tarkoituksettomuutta ja pimeyttä, tai vastausten hakemista idän sumeista uskomusjärjestelmistä, tai lukuisista muista päänsekoittajista, kuten aevoluutioharha, joka romuttaa ihmisyyden.
        ..............on syytä olla surullinen, kun ihminen eksyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikähän on syynä vihamieliseen sävyysi, että ajattelee toisin kuin sinä suvaitset?

>> Hengellinen juurettomuus on ... mitä se muka on? <<

Itse tuossa juurikin toit sen ilmi.
        Ihminen ei pysty tiedostamaan omaa alkuperäänsä persoonallisessa Luojassa, joka on meidät suunnitellut ja saattanut olemaan.
        Hengellinen juurettomuus on vaikkapa ateismin tarkoituksettomuutta ja pimeyttä, tai vastausten hakemista idän sumeista uskomusjärjestelmistä, tai lukuisista muista päänsekoittajista, kuten aevoluutioharha, joka romuttaa ihmisyyden.
        ..............on syytä olla surullinen, kun ihminen eksyy.

Allah on suuri ja Mohammed hänen profeettansa.

• Anonyymi

Virossa kuolinilmoitukset lehdissä ovat 2-3 rivin pikkuilmoituksia, niissä ei koskaan ole mitään ristejä eikä muistolauseita. Tässäkin asiassa Viro on Suomen edellä.

• Anonyymi

Viro kuului Neuvostoliittoon vuosikausia. Neuvostoliitossa ei ollut uskontoa eikä käytetty erilaisia uskonnollisia merkkejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viro kuului Neuvostoliittoon vuosikausia. Neuvostoliitossa ei ollut uskontoa eikä käytetty erilaisia uskonnollisia merkkejä.

NL oli virallisesti ateistinen ja kristittyjä vainottiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Neuvostoliitto ei kuulu nykyiseen vapaaseen Viroon millään lailla. Onko Hitlerin Saksa suomalaisten ihanne?

• Anonyymi

miksi niillä on risti kaulassa .

• Anonyymi

pilkkaavat ristiä.

• Anonyymi

Risti muistuttaa miekkaa eli kristinuskoon liittyvästä sotaisasta historiasta.

• Anonyymi

Sinun maailmasi on nyt nyrjähtänyt sijoiltaan.
      Kuinka joku kehtaa käyttää symboleja joita et suvaitse.
      Kun roti ja järjestys häviää.
      Kuollaan ilman lupaasi ja väärällä tavalla.
      Senkin jälkeen kaikki menee vastoin sinun hyväksyntää.
      On tämä maailma hirviä paikka.
      Yritä pärjätä.
      Ihminen juurtuu.
      Vaikka juuret ovat maaperässä, joka mädättää ne.

• Anonyymi

Olipas ahdasmielinen purkaus, toivottavasti katkeruutesi katoaa.

• Anonyymi

Surullista todeta ihmisen viettäneen elämänsä harhojen vallassa uskoen turhiin lupauksiin. Ja päätyneensä kuitenkin ristin alle.

• Anonyymi

Saatko suurta mielihyvää tästä ajatuksesta?
        Minkä ristin?
        Se mikä sinutkin loi, odottaa jälleennäkemistä.
        Ilman symboleja sä sinne menet. niinkuin me kaikki.
        Minä en hänen edessään uskaltaisi edes näyttää ristiä, häpeän sitä mitä ihmiset sen suojissa ovat toisilleen tehneet.

• Anonyymi

Hengelliset juuret, myrkyllisessä maaperässä!
      Sitä ne uskomukset teetättää.

• Anonyymi

tämä hiluhilu joukko remua ja käärii rahaa kansa huutaa juo juo juo
      niin lopulta tyhjää tuo.

• Anonyymi

Uskoo pallomaahan.

• Anonyymi

Silti pappi kelpasi siunaamaan viimeiselle lähdölle. Koska se lohduttaa läheisiä.

• Anonyymi

Erosimme kuusikymppisinä kirkosta puolison kanssa. Uskomme mihin uskomme mutta valitettavasti kirkkoon ei ole pakko kuulua uskomuksineen. Kuolinilmoitikseen tulee kuva puusta ja kahdesta linnusta....

• Anonyymi

kuolinilmoa ei tule. miksi tulisi. yksityisasia

• Anonyymi

Mitähän tuostakin viisastelusta oli hyötyä?

• Anonyymi

Ota nopeasti yhteyttä Ilta-Sanomien toimitukseen, jos he kerran mielestäsi ovat käyttäneet väärää nimitystä...!

• Anonyymi

kuolin ilmoitusta ei ole pakko laittaa .

• Anonyymi

Ja mitä tuo huomautus aloitukseen liittyy ?

• Anonyymi

Miksi tuomita toisia, eläviä tai kuolleita? Sairasta.

• Anonyymi

Missä täällä on ihminen tuomittu? Luetun ymmärtäminen hoi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä täällä on ihminen tuomittu? Luetun ymmärtäminen hoi...

Muinaisessa juutalaisten "pyhässä" kirjassa.

• Jos oletettu Jesse oltaisiinkin teloitettu juutalaiseen tapaan kivittämällä, eikä roomalaiseen tyyliin ristiinnaulitsemisella, kantaisivatko uskikset nyt kaulassaan ketjuun kiinnitettyä pientä kiveä ja olisivatko he rokkareita vai pettereitä?

• Anonyymi

Tajuatko yhtään omaa sikamaisuuttasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tajuatko yhtään omaa sikamaisuuttasi?

Jos tämä oletettu Jesse olisi tapettu puukolla, niin olisiko silloin nykyisen kristinuskon mukaisesti esim. kirkoissa puukko ristin sijasta symbolina?

• Anonyymi kirjoitti:

Jos tämä oletettu Jesse olisi tapettu puukolla, niin olisiko silloin nykyisen kristinuskon mukaisesti esim. kirkoissa puukko ristin sijasta symbolina?

Edellä mainittu Harro Koskinen esitti eräässä sarjakuvassaan Jessen teloitetun pään katkaisulla, joten loppukuvassa kirkon katolla keikkui soma pieni giljotiini. 🤭

• Anonyymi

Kaikki ei onneksi ole hullaantuneet aasialaisiin muinaissatuihin. Hyvä niin, maailma ei sentään ole mennyt ihan sekaisin.

• Anonyymi

kuka tuo on

• Anonyymi

persun mopo

• Anonyymi

Pekka Haaviston kuolinilmoituksessa tulee olemaan hiertynyt persaukko ja kaksi penistä ristissä.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5608
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3141
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      43
      2748
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2082
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2065
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1869
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      100
      1844
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1782
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1258
    Aihe