Ei oikein natsaa kolmen enkelin sanoma advareille tämä:

Anonyymi-ap

Kolmen enkelin sanomasta kirjoitetaan Ilm.14:6-13. Advarit väittävät, että vain he ovat niitä, jotka tätä sanomaa kertovat.

Mutta:
Advarit, eivät usko, että ketään vaivattaisiin aina ja ikuisesti.
Miten he sitten voivat olla m.m. niitä joilla on kolmannen enkelin sanoma?

Jae 10 ja 11:n loppuosa ei sovi advarien oppeihin.
10." . . . .ja häntä piinataan tulessa ja rikissä pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
11. Heidän vaivansa savu nousee aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän ja yön lepoa. . . ."

Jos kerran sielu ei ole kuolematon ja vaivan paikkaa ei ole, miten he voivat edustaa kolmannen enkelin sanoaa?

Älkääkä nyt selitelkö omianne, sillä Ilm. 22:18,19 sanoo:
18 ". . . .Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen päälleen ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan.
19.Jos joku ottaa jotakin pois. . . . . Jumala ottaa pois sen osan, joka hänellä on elämän puuhun. . ."

50

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tajunnu mitään tosta.

      Onko paikalla yhtään tulkkia?

      • Anonyymi

        Selitetään uudestaan.

        Advarit eivät usko helvettiin tai paikkaan, jossa ketään vaivattaisiin yöt ja päivät.

        Miksi? Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata.

        Nuo Raamatunjakeet Ilm. 14: 10,11 kuuluu kohtaan jossa kolmen enkelin sanoman viimeinen enkeli sanoo nuo sanat, jotka ovat ristiriidassa advarien oppien kanssa.

        Advarit väittävät kuitenkin, että vain heillä on kolmen enkelin sanoma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitetään uudestaan.

        Advarit eivät usko helvettiin tai paikkaan, jossa ketään vaivattaisiin yöt ja päivät.

        Miksi? Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata.

        Nuo Raamatunjakeet Ilm. 14: 10,11 kuuluu kohtaan jossa kolmen enkelin sanoman viimeinen enkeli sanoo nuo sanat, jotka ovat ristiriidassa advarien oppien kanssa.

        Advarit väittävät kuitenkin, että vain heillä on kolmen enkelin sanoma.

        "Miksi? Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata."

        Koko Ilmestyskirja on vertauskuvallista tekstiä, joten sillä ei kyllä voi todistella mitään ikuisen piinan oppeja.

        Joten jotain hyvää ja totuudellista sentään advarienkin opetuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi? Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata."

        Koko Ilmestyskirja on vertauskuvallista tekstiä, joten sillä ei kyllä voi todistella mitään ikuisen piinan oppeja.

        Joten jotain hyvää ja totuudellista sentään advarienkin opetuksissa.

        Jos se on kokonaan vertausk6vallista, niin sitten on kolmen enkelin sanomakin.
        Myöskin Jeesuksen tulemuskin on sitä.
        Enkelit, Jumala ja Karitsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitetään uudestaan.

        Advarit eivät usko helvettiin tai paikkaan, jossa ketään vaivattaisiin yöt ja päivät.

        Miksi? Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata.

        Nuo Raamatunjakeet Ilm. 14: 10,11 kuuluu kohtaan jossa kolmen enkelin sanoman viimeinen enkeli sanoo nuo sanat, jotka ovat ristiriidassa advarien oppien kanssa.

        Advarit väittävät kuitenkin, että vain heillä on kolmen enkelin sanoma.

        Sinä valehtelet adventistien uskosta. Mene ja lue, mitä he uskovat jumalattomien ylösnousemuksesta ja sitä seuraavasta rankaisemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet adventistien uskosta. Mene ja lue, mitä he uskovat jumalattomien ylösnousemuksesta ja sitä seuraavasta rankaisemisesta.

        Tämän pitäisi olla keskustelupalsta, mutta aina kun joku vääristelee adventistien mielestä heidän oppejaan, syytetään valehtelijaksi ja kehotetaan menemään lukemaan, mitä adventistit oikeasti opettavat.

        Miksi adventistit eivät voi itse kertoa, miten he todella uskovat sen sijaan, että syyttelevät muita kaikesta mahdollisesta vääristelystä ilman mitään perusteluja. Vähintä edes olisi, että laittaisivat nettiosoitteen, josta tiedon voi löytää.

        Itse olen yrittänyt hakea tuolta tietoa, mutta eipä sieltä kaikkea etsimäänsä mitenkään löydä, vaikka kuinka hakisi. https://www.adventist.fi/uskon-piirteet/#:~:text=Tällä hetkellä adventisteilla on 28 perusluonteista opinkohtaa, jotka,ovat kuvaus siitä, miten adventistit ymmärtävät Raamatun opetuksen.

        Joten jos sinä adventistina itse tiedät, miten asia oikeasti on tai mistä sen oikean tiedon löytää, niin vähintä on, että edes sen kerrot, koska tarkoitushan on, että täällä keskusteltaisiin, eikä vaan juupas eipäs väiteltäisi ilman mitään perusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän pitäisi olla keskustelupalsta, mutta aina kun joku vääristelee adventistien mielestä heidän oppejaan, syytetään valehtelijaksi ja kehotetaan menemään lukemaan, mitä adventistit oikeasti opettavat.

        Miksi adventistit eivät voi itse kertoa, miten he todella uskovat sen sijaan, että syyttelevät muita kaikesta mahdollisesta vääristelystä ilman mitään perusteluja. Vähintä edes olisi, että laittaisivat nettiosoitteen, josta tiedon voi löytää.

        Itse olen yrittänyt hakea tuolta tietoa, mutta eipä sieltä kaikkea etsimäänsä mitenkään löydä, vaikka kuinka hakisi. https://www.adventist.fi/uskon-piirteet/#:~:text=Tällä hetkellä adventisteilla on 28 perusluonteista opinkohtaa, jotka,ovat kuvaus siitä, miten adventistit ymmärtävät Raamatun opetuksen.

        Joten jos sinä adventistina itse tiedät, miten asia oikeasti on tai mistä sen oikean tiedon löytää, niin vähintä on, että edes sen kerrot, koska tarkoitushan on, että täällä keskusteltaisiin, eikä vaan juupas eipäs väiteltäisi ilman mitään perusteluja.

        No eipä edes nettiosoitetta saanut näkyviin.

        https://www.adventist.fi/uskon-piirteet/#:~:text=Tällä hetkellä adventisteilla on 28 perusluonteista opinkohtaa, jotka,ovat kuvaus siitä, miten adventistit ymmärtävät Raamatun opetuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän pitäisi olla keskustelupalsta, mutta aina kun joku vääristelee adventistien mielestä heidän oppejaan, syytetään valehtelijaksi ja kehotetaan menemään lukemaan, mitä adventistit oikeasti opettavat.

        Miksi adventistit eivät voi itse kertoa, miten he todella uskovat sen sijaan, että syyttelevät muita kaikesta mahdollisesta vääristelystä ilman mitään perusteluja. Vähintä edes olisi, että laittaisivat nettiosoitteen, josta tiedon voi löytää.

        Itse olen yrittänyt hakea tuolta tietoa, mutta eipä sieltä kaikkea etsimäänsä mitenkään löydä, vaikka kuinka hakisi. https://www.adventist.fi/uskon-piirteet/#:~:text=Tällä hetkellä adventisteilla on 28 perusluonteista opinkohtaa, jotka,ovat kuvaus siitä, miten adventistit ymmärtävät Raamatun opetuksen.

        Joten jos sinä adventistina itse tiedät, miten asia oikeasti on tai mistä sen oikean tiedon löytää, niin vähintä on, että edes sen kerrot, koska tarkoitushan on, että täällä keskusteltaisiin, eikä vaan juupas eipäs väiteltäisi ilman mitään perusteluja.

        "Tämän pitäisi olla keskustelupalsta, mutta aina kun joku vääristelee adventistien mielestä heidän oppejaan, syytetään valehtelijaksi ja kehotetaan menemään lukemaan, mitä adventistit oikeasti opettavat."

        Keskustelua se on sekin. Harmittaako kun kukaan ei reagoi paskanjauhantaasi?


    • Anonyymi

      Aloittaja voisitko kertoa vähän itsestäsi kuka olet ja miksi kirjoittelet täällä ?

      Siunausta sinulle !

      • Anonyymi

        Ei sillä ole väliä kuka minä olen.

        Ei Jeesus ole jättänyt meitä orvoiksi, vaan Hän lähetti meille Totuuden Hengen.
        Joh. 16:13. "Mutta kun totuuden henki tulee, hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen."
        Myös Ilmestyskirjasta sen mitä tarvitsemme.
        Jos tuota Totuuden Henkeä ei ano, ei sitä myöskään saa.
        Silloin avautuu myös Raamattu ja Ilmestyskirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä kuka minä olen.

        Ei Jeesus ole jättänyt meitä orvoiksi, vaan Hän lähetti meille Totuuden Hengen.
        Joh. 16:13. "Mutta kun totuuden henki tulee, hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen."
        Myös Ilmestyskirjasta sen mitä tarvitsemme.
        Jos tuota Totuuden Henkeä ei ano, ei sitä myöskään saa.
        Silloin avautuu myös Raamattu ja Ilmestyskirja.

        Mitenkä sinulle on avautunut Ilmestyskirjasta pedon merkki ja mikä se on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä kuka minä olen.

        Ei Jeesus ole jättänyt meitä orvoiksi, vaan Hän lähetti meille Totuuden Hengen.
        Joh. 16:13. "Mutta kun totuuden henki tulee, hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen."
        Myös Ilmestyskirjasta sen mitä tarvitsemme.
        Jos tuota Totuuden Henkeä ei ano, ei sitä myöskään saa.
        Silloin avautuu myös Raamattu ja Ilmestyskirja.

        Eiköhän se Raamattu ole kokonaisuus, ettei yhdellä jakeella ja päätelmällä lyödä toista oppipaikkaa poskelle.
        Kun ja koska jo Raamatun alussa - muistetaan Elämänpuu ja joka on sitten perillä, antamassa tarvittava terveys jne. Tämä on muistettava.
        Jumalalla ainoalla on elämä itsessään ja on antanut sen Pojalle, sekä Poika kelle tahtoo.
        Johanneksen ev. viides ja kuudesluku kannattaa lukea. Kenessä se iankaikkisen elämän armolahja saadaan.
        PalataanEdeniin ja ihmisen ulkoistamiseen arjen eedeniin - jossa on kerubit vällyvin miekoin estämässä elämänpuulle pääsyn ja miksi?
        Eiköhän idea ollut siinä, että ettei söisi ja näin eläisi -iankaikkisesti- omin lupineen.
        Eli Elämä on ehdollistettu. Jumala tappaa syntiä tekevän sielun.
        Malakian kirja kertoo viimeisessä luvussa ja siitä helvetin tulesta jäännös on tomu ja se on uskovien jalkojen alla iankaikkisesti.
        jne. jne. Eli Sana on tämä punainen lanka, ettei ala irrottelemaan ja puhumaan omin luvin mitä sattuu sanasta.

        Eli kun luodaan Uusi taivas ja maa, kaikki- siis -kaikki- entinen on mennyt, eikä siellä ole helvetin tulen jälkeen mitään kidutuspaikkaa olemassa, ei edes kastamattomille vauvoille, joilla on kuuleman vauvahelvettikidutusjumala, ainakin opin mukaan, mistä on vanha-kansan isovanhemmat kärsineet, kuolleen kastamattoman lapsensa haudalla. Sielläkin on uskottu helvettikidutukseen, kun sitä on opetettu..

        Kannattaa miettiä , että miksi Jumala tappaa syntiä tekevän sielun. Eli ei Elämänantajana anna iankaikkista elämää, se elämä loppuu siihen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se Raamattu ole kokonaisuus, ettei yhdellä jakeella ja päätelmällä lyödä toista oppipaikkaa poskelle.
        Kun ja koska jo Raamatun alussa - muistetaan Elämänpuu ja joka on sitten perillä, antamassa tarvittava terveys jne. Tämä on muistettava.
        Jumalalla ainoalla on elämä itsessään ja on antanut sen Pojalle, sekä Poika kelle tahtoo.
        Johanneksen ev. viides ja kuudesluku kannattaa lukea. Kenessä se iankaikkisen elämän armolahja saadaan.
        PalataanEdeniin ja ihmisen ulkoistamiseen arjen eedeniin - jossa on kerubit vällyvin miekoin estämässä elämänpuulle pääsyn ja miksi?
        Eiköhän idea ollut siinä, että ettei söisi ja näin eläisi -iankaikkisesti- omin lupineen.
        Eli Elämä on ehdollistettu. Jumala tappaa syntiä tekevän sielun.
        Malakian kirja kertoo viimeisessä luvussa ja siitä helvetin tulesta jäännös on tomu ja se on uskovien jalkojen alla iankaikkisesti.
        jne. jne. Eli Sana on tämä punainen lanka, ettei ala irrottelemaan ja puhumaan omin luvin mitä sattuu sanasta.

        Eli kun luodaan Uusi taivas ja maa, kaikki- siis -kaikki- entinen on mennyt, eikä siellä ole helvetin tulen jälkeen mitään kidutuspaikkaa olemassa, ei edes kastamattomille vauvoille, joilla on kuuleman vauvahelvettikidutusjumala, ainakin opin mukaan, mistä on vanha-kansan isovanhemmat kärsineet, kuolleen kastamattoman lapsensa haudalla. Sielläkin on uskottu helvettikidutukseen, kun sitä on opetettu..

        Kannattaa miettiä , että miksi Jumala tappaa syntiä tekevän sielun. Eli ei Elämänantajana anna iankaikkista elämää, se elämä loppuu siihen.

        Älkää pelätkö häntä joka voi ruumiin tappaa, vaan pelätkää häntä, joka voi sekä ruumiin, etyä SIELUN hukuttaa helvettiin. Sanoo raamattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä kuka minä olen.

        Ei Jeesus ole jättänyt meitä orvoiksi, vaan Hän lähetti meille Totuuden Hengen.
        Joh. 16:13. "Mutta kun totuuden henki tulee, hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen."
        Myös Ilmestyskirjasta sen mitä tarvitsemme.
        Jos tuota Totuuden Henkeä ei ano, ei sitä myöskään saa.
        Silloin avautuu myös Raamattu ja Ilmestyskirja.

        mikä on sinun totuuden henki? Käsittääkö se kirkkoisien väitteet, jossa he puhuvat ja sinä nyökytä, sekä sanot sitä totuudeksi?

        Mistä totuudesta sinä puhut..... Jos kadulla tulee joku minua vastaan ja hokee, että minulla on totuuden henki, - minulla on totuuden henki, - minulla on totuuden henki, -

        Niin laihalta kuulostaa.... En tietäisi, mistä totuudesta hän puhuu!

        Itselläni on kirjoitukset, jotka olen siteerannut tänne, mutta tämä puhuja - minulla on totuuden henki, - ei näy lukevan niitä kirjoituksia vaan toistaa itseään - minulla on totuuden henki, - minulla on totuuden henki, -

        Se nääs ei oikein räppää, kun sen minulla on totuuden henki, - puhujan suusta ei tule kirjoituksia esiin, vaan ehkä joku yksittäinen jae, jolla hän alkaa mäiskimään raamatun itsensä ja Jumalan itsensä kirjoitusten sanaa vastaan.

        Tällaisia minulla on totuuden henki, - puhujia hiljetää vaikka Tampereen suuren hallin -- jossa kirkkoherra pitää bussilasteittain tulleille seuroja ja siellä alkaa eräspuhuja minulla on totuuden henki, - saarnaamaan helvetin tulta niin, että väliajalla joko vierasväki on kalpeena hiljaa ja ilo on kasvoilta pois.
        Joku totuus siinä on ollut - muttei raamatun - minulla on totuuden henki, -

        Totuuden HENKI - on puuttunut, on vain niitten henkien kirjoituksia, missä helvetin yläpuolella on lappu - että tervetuloa helvettiin, syödään vaikka kättä, sitten se oksennetaan ulos ja taas syödään käsi ja se on pättymätön sen totuuden hengestä.
        Sitten raamattua vastaan väitetään, ettei Jumalalla ole valtaa luomakuntaana ja perkeleellä on se elämä itsessään ja antaa sen helvettiin ja näin kadotetut sielut elävät rääkin alla ainaiseksti ja luomakuntaa ei tehdäkään Uudeksi, vaan sama helvetti ikäänkuin jatkuu ja Lucifer luo kaiken helvetissä uudeksi, puhaltaa vainajiin elämän hengen, luodessaan ne tuhkasta sen rääkättävän ruumiin ja sitten alkaa iankaikkinen perkeleellinen elämä.
        Ei ole kuolemaa, vaan Luciferin maa jakaa elämän vaivanohjeet ja sielua rääkätään iänkaiken. Näistä on vinoliisojen maailmalla ja heidän miestensä, nyrkki ja hellavälin väkivallan voiman kirjoittamien kirjojen tarinat--- satujen maa.

        Se on kadotuspuheita pitävien "totuuden" epätosihenki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se Raamattu ole kokonaisuus, ettei yhdellä jakeella ja päätelmällä lyödä toista oppipaikkaa poskelle.
        Kun ja koska jo Raamatun alussa - muistetaan Elämänpuu ja joka on sitten perillä, antamassa tarvittava terveys jne. Tämä on muistettava.
        Jumalalla ainoalla on elämä itsessään ja on antanut sen Pojalle, sekä Poika kelle tahtoo.
        Johanneksen ev. viides ja kuudesluku kannattaa lukea. Kenessä se iankaikkisen elämän armolahja saadaan.
        PalataanEdeniin ja ihmisen ulkoistamiseen arjen eedeniin - jossa on kerubit vällyvin miekoin estämässä elämänpuulle pääsyn ja miksi?
        Eiköhän idea ollut siinä, että ettei söisi ja näin eläisi -iankaikkisesti- omin lupineen.
        Eli Elämä on ehdollistettu. Jumala tappaa syntiä tekevän sielun.
        Malakian kirja kertoo viimeisessä luvussa ja siitä helvetin tulesta jäännös on tomu ja se on uskovien jalkojen alla iankaikkisesti.
        jne. jne. Eli Sana on tämä punainen lanka, ettei ala irrottelemaan ja puhumaan omin luvin mitä sattuu sanasta.

        Eli kun luodaan Uusi taivas ja maa, kaikki- siis -kaikki- entinen on mennyt, eikä siellä ole helvetin tulen jälkeen mitään kidutuspaikkaa olemassa, ei edes kastamattomille vauvoille, joilla on kuuleman vauvahelvettikidutusjumala, ainakin opin mukaan, mistä on vanha-kansan isovanhemmat kärsineet, kuolleen kastamattoman lapsensa haudalla. Sielläkin on uskottu helvettikidutukseen, kun sitä on opetettu..

        Kannattaa miettiä , että miksi Jumala tappaa syntiä tekevän sielun. Eli ei Elämänantajana anna iankaikkista elämää, se elämä loppuu siihen.

        Poika on seurakunnan morsian!
        Uskokaanyt. Näin se on.


    • Anonyymi

      Siten, että Ikuinen/ainainen ei tarkoittanut päättymätöntä aikaa silloin kun Raamattua kirjoitettiin. Joskus se oli kolme päivää, joskus viikkoja, joskus lähes sukupolven ja joskus jopa sukupolven mittainen Aika. Tästä löytyy lukuisia esimerkkejä Jeesuksen Raamatusta: Vanhasta testamentista.

      • Anonyymi

        Aika ja ajasta puhe on kulttuuripohjainen käsite.
        Meidän aikakäsite on kuin kellossa se liipotin. Se tikuttaa kokoajan, eli päässämme raksuttaa aika, sitten käsitteet tunneista, päivistä, viikoista jne.

        Joissakin kulttuuriajassa aikaa katsotaan ikäänkuin virraksi, joka virtaa koko ajan ja se on tässä palikkatesteissä vaikeus.

        Me vain tikutellaan liipotinta, tavallaan ahdetaan itsemme kahleeseen, jossa on kykenemättömyys nähdä maailmankauden henkeä.

        Eikös juutalaisuudessa kuljeta ajanvirtaa ja siten kirjoitukset voi olla meidän ajatuksiin ongelmallisia. Tavallaan jos olisimme syntyneet ko. sielunmaiseman henkeen, se saattaisi olla valtavan rikas elämälle.

        Jonkun rahdun voisi ajatella tuoda vaikka meidän ja kuurojen kielen suhteen.
        Viittomakieli voi tuoda puhekileen uuden ulottuvuuden, ikäänkuin puhe muttuu "kolmiulotteiseksi", tai vastaava maailma avautuu elämään. Mielellään kuulemansa tekstin sielunmaisemassa kääntää viittomakieleen, siinä rikastuu sanomasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ja ajasta puhe on kulttuuripohjainen käsite.
        Meidän aikakäsite on kuin kellossa se liipotin. Se tikuttaa kokoajan, eli päässämme raksuttaa aika, sitten käsitteet tunneista, päivistä, viikoista jne.

        Joissakin kulttuuriajassa aikaa katsotaan ikäänkuin virraksi, joka virtaa koko ajan ja se on tässä palikkatesteissä vaikeus.

        Me vain tikutellaan liipotinta, tavallaan ahdetaan itsemme kahleeseen, jossa on kykenemättömyys nähdä maailmankauden henkeä.

        Eikös juutalaisuudessa kuljeta ajanvirtaa ja siten kirjoitukset voi olla meidän ajatuksiin ongelmallisia. Tavallaan jos olisimme syntyneet ko. sielunmaiseman henkeen, se saattaisi olla valtavan rikas elämälle.

        Jonkun rahdun voisi ajatella tuoda vaikka meidän ja kuurojen kielen suhteen.
        Viittomakieli voi tuoda puhekileen uuden ulottuvuuden, ikäänkuin puhe muttuu "kolmiulotteiseksi", tai vastaava maailma avautuu elämään. Mielellään kuulemansa tekstin sielunmaisemassa kääntää viittomakieleen, siinä rikastuu sanomasta.

        "Tavallaan jos olisimme syntyneet ko. sielunmaiseman henkeen, se saattaisi olla valtavan rikas elämälle."

        Ainoa tapa ymmärtää Raamattua oikein, on asettua Raamatun ajan heprealaisen saappaisiin. Vain ymmärtämällä mikä oli heidän aikansa heidän maailmankuvansa, voi ymmärtää Raamattua.


    • Anonyymi

      Sanalla "ikuinen" on Raamatussa monta merkitystä riippuen asiayhteydestä. Jumalasta puhuttaessa se on loppumaton. Muita merkityksiä sillä on : aika, lyhyt tai pitkä, elinikä tai maailman aika. Helvettiin soveltuen se on rajoitettu aika, ei loppumaton, koska vain Jumalalla ainoalla on itsessään kuolemattomuus ja hän antaa kuolemattomuuden vain omilleen, ei helvettiin meneville.

      • Anonyymi

        Ei sovi aloitukseen liittyvään teemaan.
        Turhaan yrität vältellä ajatusta, että KÄRSIT teoistasi ikuisesti enkelien ja Karitsan edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sovi aloitukseen liittyvään teemaan.
        Turhaan yrität vältellä ajatusta, että KÄRSIT teoistasi ikuisesti enkelien ja Karitsan edessä.

        "Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata."

        No sitten adventistit valehtelevat, eivätkä usko edes omaan 'profeettaansa' Ellen Whiteen.
        Ellen White nimittäin kirjoittaa, että jokainen joutuu kärsimään helvetin tulessa tekojensa mukaan. Eräät kauemmin ja toiset lyhyemmän aikaa. Eräillä kidutus kestää jopa viikkoja, kun toisilla vain tunteja tai minuutteja.

        En tosin itse ymmärrä koko adventistien oppia siltäkään osin, koska eikös se kuolema ole kuitenkin se lopullinen tapahtuma? Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua? Siinä ei ole järjen hiventä, eikä varsinkaan Jumalan rakkautta hitustakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sovi aloitukseen liittyvään teemaan.
        Turhaan yrität vältellä ajatusta, että KÄRSIT teoistasi ikuisesti enkelien ja Karitsan edessä.

        Kommentoit noin, koska et tunne Vanhaa testamenttia. Se on tyypillistä hellareille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata."

        No sitten adventistit valehtelevat, eivätkä usko edes omaan 'profeettaansa' Ellen Whiteen.
        Ellen White nimittäin kirjoittaa, että jokainen joutuu kärsimään helvetin tulessa tekojensa mukaan. Eräät kauemmin ja toiset lyhyemmän aikaa. Eräillä kidutus kestää jopa viikkoja, kun toisilla vain tunteja tai minuutteja.

        En tosin itse ymmärrä koko adventistien oppia siltäkään osin, koska eikös se kuolema ole kuitenkin se lopullinen tapahtuma? Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua? Siinä ei ole järjen hiventä, eikä varsinkaan Jumalan rakkautta hitustakaan.

        Taas tätä kehäpäättelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata."

        No sitten adventistit valehtelevat, eivätkä usko edes omaan 'profeettaansa' Ellen Whiteen.
        Ellen White nimittäin kirjoittaa, että jokainen joutuu kärsimään helvetin tulessa tekojensa mukaan. Eräät kauemmin ja toiset lyhyemmän aikaa. Eräillä kidutus kestää jopa viikkoja, kun toisilla vain tunteja tai minuutteja.

        En tosin itse ymmärrä koko adventistien oppia siltäkään osin, koska eikös se kuolema ole kuitenkin se lopullinen tapahtuma? Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua? Siinä ei ole järjen hiventä, eikä varsinkaan Jumalan rakkautta hitustakaan.

        "Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua?"

        Tuo on sellainen asia, jota sinun pitäisi kysyä Johannekselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata."

        No sitten adventistit valehtelevat, eivätkä usko edes omaan 'profeettaansa' Ellen Whiteen.
        Ellen White nimittäin kirjoittaa, että jokainen joutuu kärsimään helvetin tulessa tekojensa mukaan. Eräät kauemmin ja toiset lyhyemmän aikaa. Eräillä kidutus kestää jopa viikkoja, kun toisilla vain tunteja tai minuutteja.

        En tosin itse ymmärrä koko adventistien oppia siltäkään osin, koska eikös se kuolema ole kuitenkin se lopullinen tapahtuma? Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua? Siinä ei ole järjen hiventä, eikä varsinkaan Jumalan rakkautta hitustakaan.

        Jeesus sanoi:" joka minuun uskoo, ei ikinä kuole ja vaikka kuolisikin saa elää."
        Joten; se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi:" joka minuun uskoo, ei ikinä kuole ja vaikka kuolisikin saa elää."
        Joten; se siitä.

        Miten niin se siitä. Tuo nyt vain on yksi mielipide. Minä en aio elää ikuisesti. Pyydän Jumalalta armoa, että jos antaisi elää vain sata vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata."

        No sitten adventistit valehtelevat, eivätkä usko edes omaan 'profeettaansa' Ellen Whiteen.
        Ellen White nimittäin kirjoittaa, että jokainen joutuu kärsimään helvetin tulessa tekojensa mukaan. Eräät kauemmin ja toiset lyhyemmän aikaa. Eräillä kidutus kestää jopa viikkoja, kun toisilla vain tunteja tai minuutteja.

        En tosin itse ymmärrä koko adventistien oppia siltäkään osin, koska eikös se kuolema ole kuitenkin se lopullinen tapahtuma? Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua? Siinä ei ole järjen hiventä, eikä varsinkaan Jumalan rakkautta hitustakaan.

        Ajatus sopii jehovalaisten tarinatupaan.

        Raamatussa on kaksi ylösherätystä,. Ensimmäinen on vanhurskasten.
        Sitten on sen jälkeen vääräin.

        Kummatkin tulevat tavallaan tuomioistuimen eteen, mutta sijaisuhrin kautta anteeksianto antaa iankaikkisen elämän ---armolahjan--- Kristuksessa Jeesuksessa.

        tuomiolle nousevat - tottakai, heidänkin on kuultava sen elämänsä tehtäväkentän totuus, mitä he teoillaan saivat aikaiseksi, eli se tuomio on heille "itku ja hammastenkiristys", kertoen, että vastuu teoista valkenee Jumalan valkeudessa heillä ymmärrykseen.
        Mutta, siltä tuomiopaikalta puuttuu iankaikkisen elämän armolahja.

        '
        tämä on spekulointia, mutta käsittäisin tuon tuomiopituuden ja hammaskiristysajan aikajakson käsittävän, vaikka Hitlerin kohdalla sitä tuomiojulistusta, kun käydään jokaisen sielun - jonka hän rääkkäsi kuolemaan, mitä Jumala olisi tuon rääkätyn sielun kohdalla halunnut aikaansaada, sukulaisten kärsimykset - ihmiskunnan kärsimykset jne.
        Eli Hitlerin tuomion aika - todistusten lukemisen - sen ymmärrykseen saattaminen - että tajuaa kättensä hedelmän, se kestää ja kestää, että kaikki on sielujen saama tuska on käyty läpi. Sielujen, joiden sieraimiin on aikoinaan puhallettu elämän henki.

        siitä se inhimillisen käsitykseni mukaan tuomion ajan pituus tuonpuoleisuudessa vie ajan.

        Taas "vähän" kuolemansa syntien tekevä, pääsee luvussa piankin loppuun ja se- helveti tuli, minkä kukin käy läpi, eivätkä saa iankaikkisen elämän armolahjaa, ja vain Jumalalla on elämä itsessään, eikä hän Luojana ole "pakko" elättää syntiä tekevää sielua, Hän tappaa sen tavallaan siinä helvetin tulessa, mikä läpi käydään.

        Sellainen päätös on sitten tuhka - joka jää iankaikkisesti olemaan jalkojen alla.

        Heillä ei ole pääsyä Elämänpuulle, syömään sen hedelmän tuomaa ja terveyttä ylläpitää hedelmää.

        Viitteet raamatusta - 1 Mooseksenkirjan alkuun, Malakiankirja, Johanneksen evankeliumi sen viides ja kuudes luku, Paavalin tessalonikalaiskirje- ja useampi UT- kirjoittajan luvuista tuotua näköalaa, sekä Ilmestyskirja... että päästään Uusi taivas ja maa- päätökseen.

        Nämä ole ajan saatossa siteerannut eräänkin kerran, mutta nyt saa ihan ite lukea ja tutkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin se siitä. Tuo nyt vain on yksi mielipide. Minä en aio elää ikuisesti. Pyydän Jumalalta armoa, että jos antaisi elää vain sata vuotta.

        No, sinä olet tyytyväinen elämään, vaikka sota riehuisi iän- kaikkisessa elämässäsi sen satavuotta. Aika itsekäs ja kantaa mieltä, että olkoon maa - mitä on, en koske siihen tikullakaan, vaikka huumeveikot, murhamiehet ja muu paha henkii kehdota ihmisten hautaan.
        Se saa mielestäsi olla ja jälkipolvesi niittäköön sitä SINUN henkeäsi myös, ettei se lopu.

        Okei, onhan se tuokin mielipide- Nauti- ajallisesta helvetistäsi, ystäviesi kanssa.
        Se on sitä valintaa. Mitä sitä yhteiskunnassa polittiikkaakaan tehdään - ryöhätään, kuin pedot kentällä. Eihän se sinulle mitenkään kuulema kuulu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata."

        No sitten adventistit valehtelevat, eivätkä usko edes omaan 'profeettaansa' Ellen Whiteen.
        Ellen White nimittäin kirjoittaa, että jokainen joutuu kärsimään helvetin tulessa tekojensa mukaan. Eräät kauemmin ja toiset lyhyemmän aikaa. Eräillä kidutus kestää jopa viikkoja, kun toisilla vain tunteja tai minuutteja.

        En tosin itse ymmärrä koko adventistien oppia siltäkään osin, koska eikös se kuolema ole kuitenkin se lopullinen tapahtuma? Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua? Siinä ei ole järjen hiventä, eikä varsinkaan Jumalan rakkautta hitustakaan.

        Se on aloittaja, joka valehtelee adventisteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata."

        No sitten adventistit valehtelevat, eivätkä usko edes omaan 'profeettaansa' Ellen Whiteen.
        Ellen White nimittäin kirjoittaa, että jokainen joutuu kärsimään helvetin tulessa tekojensa mukaan. Eräät kauemmin ja toiset lyhyemmän aikaa. Eräillä kidutus kestää jopa viikkoja, kun toisilla vain tunteja tai minuutteja.

        En tosin itse ymmärrä koko adventistien oppia siltäkään osin, koska eikös se kuolema ole kuitenkin se lopullinen tapahtuma? Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua? Siinä ei ole järjen hiventä, eikä varsinkaan Jumalan rakkautta hitustakaan.

        "Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua? Siinä ei ole järjen hiventä, eikä varsinkaan Jumalan rakkautta hitustakaan."

        Oikeudenmukainen tuomio synnin historian lopettamiseksi. Vaikka sinä et sitä hyväksy, Jumala aikoo herättää jumalattomat kuolleista ja rangaista heitä. Sitten tuhoutuvat ikuisiksi ajoiksi. Niin Raamattu sanoo. Ihan sama, uskotko sinä tätä vai et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata."

        No sitten adventistit valehtelevat, eivätkä usko edes omaan 'profeettaansa' Ellen Whiteen.
        Ellen White nimittäin kirjoittaa, että jokainen joutuu kärsimään helvetin tulessa tekojensa mukaan. Eräät kauemmin ja toiset lyhyemmän aikaa. Eräillä kidutus kestää jopa viikkoja, kun toisilla vain tunteja tai minuutteja.

        En tosin itse ymmärrä koko adventistien oppia siltäkään osin, koska eikös se kuolema ole kuitenkin se lopullinen tapahtuma? Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua? Siinä ei ole järjen hiventä, eikä varsinkaan Jumalan rakkautta hitustakaan.

        Ei "tekojen mukaan" viittaa kärsimyksen kestoon, vaan siihen, että hyvät teot palkitaan taivaassa ja pahat kadotuksessa. Ei taivaassakaan ne, ketkä ovat tehneet enemmän hyviä tekoja tai hyvempiä tekoja kuin toiset, saa pidempää elämää taivaassa, tai miellyttävämpää/mukavampaa elämää taivaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sinä olet tyytyväinen elämään, vaikka sota riehuisi iän- kaikkisessa elämässäsi sen satavuotta. Aika itsekäs ja kantaa mieltä, että olkoon maa - mitä on, en koske siihen tikullakaan, vaikka huumeveikot, murhamiehet ja muu paha henkii kehdota ihmisten hautaan.
        Se saa mielestäsi olla ja jälkipolvesi niittäköön sitä SINUN henkeäsi myös, ettei se lopu.

        Okei, onhan se tuokin mielipide- Nauti- ajallisesta helvetistäsi, ystäviesi kanssa.
        Se on sitä valintaa. Mitä sitä yhteiskunnassa polittiikkaakaan tehdään - ryöhätään, kuin pedot kentällä. Eihän se sinulle mitenkään kuulema kuulu...

        Nyt et ymmärtänyt. Minä olen uudestisyntynyt ja uskossa. Minua ei vain kiinnosta elää ikuisesti. Ikuisuus on yliarvostettua.

        Perustelepa tarpeesi elää ikuisesti. Et taida olla koskaan todella miettinyt mitä se tarkoittaa. Jos kuvittelet, että taivaassa on vain onnea ja autuutta, olet väärässä. Kun koko ajan on vain kivaa, niin siihen tottuu ja siitä tulee uusi normaali. Sitten mikään ei olekaan enää kivaa. Tarvitaan aina vain isompia hyvän olon tunteita, jotta voisi tuntea sitä iloa ja autuutta. Kuinka kauan kuvittelet ihmisen kestävät tuollaista. Kyllä kunnon kärsimyksiä tarvitaan, jotta hyväkin tuntuisi hyvältä.

        Olet näköjään tyypillinen tuomitseva uskovainen, vaikka tuomiovalta kuuluu yksin Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koska he uskovat, että: kun ihminen kuolee, ei hänestä jää mitään osaa, jota voisi vaivata."

        No sitten adventistit valehtelevat, eivätkä usko edes omaan 'profeettaansa' Ellen Whiteen.
        Ellen White nimittäin kirjoittaa, että jokainen joutuu kärsimään helvetin tulessa tekojensa mukaan. Eräät kauemmin ja toiset lyhyemmän aikaa. Eräillä kidutus kestää jopa viikkoja, kun toisilla vain tunteja tai minuutteja.

        En tosin itse ymmärrä koko adventistien oppia siltäkään osin, koska eikös se kuolema ole kuitenkin se lopullinen tapahtuma? Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua? Siinä ei ole järjen hiventä, eikä varsinkaan Jumalan rakkautta hitustakaan.

        Jeesus on sadisti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ylipäätään nostaa niitä jo kuolleita ylös, että saadaan ne uudesti tapettua? Siinä ei ole järjen hiventä, eikä varsinkaan Jumalan rakkautta hitustakaan."

        Oikeudenmukainen tuomio synnin historian lopettamiseksi. Vaikka sinä et sitä hyväksy, Jumala aikoo herättää jumalattomat kuolleista ja rangaista heitä. Sitten tuhoutuvat ikuisiksi ajoiksi. Niin Raamattu sanoo. Ihan sama, uskotko sinä tätä vai et.

        Vanhan testamentin opetus ei tunne pahojen ylösnousemusta. Jeesuksen Raamattu oli VT.


    • Anonyymi

      Nuo enkelit meni järjestyksessä ylösalaisin. Ensin tuli kolmas, ja sitten ensimmäinen ja viimeisenä toinen.

      Toinen joka saarnaa Babylonin porton tuhoa on Helluntaikirkko, ensimmäinen joka saarnaa Jehovan kunniaa luojana on Jehovan todistajat.
      Kolmas on pedon merkistä varoittava Adventtikirkko tai Mormonit.

      Tuo varoitus alkoi 1833 jo ja sen yksi piirre oli paratiisin odotus ja lihan ja nautintoaineiden kieltäminen. Kun ei kuultu heitä vaan saastutettiin maa ja lihaa mässättiin niin Jumala heitti teurastajan miekan eli Hitlerin maan päälle ja helvetilliset olot seuraa aina natseja.

      Paratiisissa eläimet ja ihmiset elää rinta rinnan. Paratiisin vaihtoehto on helvetti. Helvettiin johtaa maan saastutus ja liiallinen lihansyönti.
      Sekä nautintoaineet ja haureus.

      Suomen 1860 luvun nälkä johtui viinan liiallisesta tislaamisesta ja juoputtelu oli suurta.
      Kolmasosa kansaa meni helvettiin.

      Sodat johtu haureudesta ja lihan mässäämisestä.
      Jne. Juutalaisia meni yli kuusi miljoonaa helvettiin.

      Jne.

      • Anonyymi

        Apostolien tekojen mukaan ensimmäinen kirkolliskokous 44 jKr kielsi pakanoilta:

        1. Haureuden eli monta aviopuolisoa ja pornon.
        2. Epäjumalille uhratun lihan. Myös ahneus on epäjumalista.
        3. Veren syömisen.

        Nyt ovat nämä kolme syynä helvettiin.
        Aviorikokset, lihan mässääminen ja veren saastus joko syömällä verta tai päihtymällä nautintoaineista .

        Tänä hetkenä kun valta on LAITTOMUUDEN IHMISELLÄ eli ANTIKRISTUKSELLA emme voi kaikkea estää. Vaan ne ovat nyt laittomuuden alle jääneet.
        Mutta tulee kymmenen vuoden sisällä Mahdi, Elia ja Profeetta Isa. Ja Isa tuhoaa Laittomuuden Ihmisen. Me odotamme Mahdia ja aikaa jolloin jälleen Jumalan valtakunnan eettinen siveellisyys saa ohjat käsiinsä.

        Jeesus tullessaan katsoo niiden puoleen jotka kestivät Laittomuuden hetkestä huolimatta puhtaina näiden kolmen suhteen.

        Kääntymyksen on tapahduttava ja sen tuo Mahdi mukanaan. Jokaisen pitää opiskella Jumalan valtakunnan alkeet. Yhdessä Mormonien, Adventistien, Jehovan todistajien ja Hellujen kanssa. Jos Herra suo sen mahdollisuuden.

        Yksi vuosi opiskelua kussakin noissa seurakunnissa ja kääntymys haureudesta, lihasta , nautintoaineista sekä verestä.


      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Enkelien järjestys on juuri se, mikä se Raamatussa on, vaikka sinä mitä muuta inttäisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Enkelien järjestys on juuri se, mikä se Raamatussa on, vaikka sinä mitä muuta inttäisit.

        Adventistit eli kolmas tuli 1844
        Jehovat eli eka tuli 1877
        Helluntaikirkko eli toka tuli 1905

        Tästä ei nyt kannata riidellä vaan miettiä onko ylipäänsä paluu mahdollista uskoon niille jotka LAITTOMUUDEN aikana ovat suistuneet kuonaksi kuonan joukkoon.

        Itsekin suistuin pornoon, liharuokiin, kahviin ja kuviin sekä netistä pdf kirjojen kopiointiin. Ja vielä rahapelien pelaamiseen.
        Eli todella suuriin synteihin ja laittomuuksiin...

        Niistä olen 10 vuotta yrittänyt parannusta omin voimin mutta turhaan. Se ei omin voimin onnistu. Niinhän Suuri taistelu kirja kertoo Lutherin opettaneen. Pitäisi antautua Jumalalle. Yritin Vapaakirkkoa ja Jehovan todistajia, mutta niissä liharuuista ei varoitettu ja oli kuvia. Ei ole vielä sellaista sopivaa seurakuntaa joka ottaa huomioon kaiken.
        Ehkä pitää olla vielä konservatiivisempi kuin nykykristityt eli Islam tai Hare Krishna.


      • Anonyymi

        "Paratiisin vaihtoehto on helvetti. Helvettiin johtaa maan saastutus ja liiallinen lihansyönti.
        Sekä nautintoaineet ja haureus. "

        En ole löytänyt omasta Raamatusta tuollaista tekstiä.

        "Sodat johtu haureudesta ja lihan mässäämisestä. "

        Enkä tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien tekojen mukaan ensimmäinen kirkolliskokous 44 jKr kielsi pakanoilta:

        1. Haureuden eli monta aviopuolisoa ja pornon.
        2. Epäjumalille uhratun lihan. Myös ahneus on epäjumalista.
        3. Veren syömisen.

        Nyt ovat nämä kolme syynä helvettiin.
        Aviorikokset, lihan mässääminen ja veren saastus joko syömällä verta tai päihtymällä nautintoaineista .

        Tänä hetkenä kun valta on LAITTOMUUDEN IHMISELLÄ eli ANTIKRISTUKSELLA emme voi kaikkea estää. Vaan ne ovat nyt laittomuuden alle jääneet.
        Mutta tulee kymmenen vuoden sisällä Mahdi, Elia ja Profeetta Isa. Ja Isa tuhoaa Laittomuuden Ihmisen. Me odotamme Mahdia ja aikaa jolloin jälleen Jumalan valtakunnan eettinen siveellisyys saa ohjat käsiinsä.

        Jeesus tullessaan katsoo niiden puoleen jotka kestivät Laittomuuden hetkestä huolimatta puhtaina näiden kolmen suhteen.

        Kääntymyksen on tapahduttava ja sen tuo Mahdi mukanaan. Jokaisen pitää opiskella Jumalan valtakunnan alkeet. Yhdessä Mormonien, Adventistien, Jehovan todistajien ja Hellujen kanssa. Jos Herra suo sen mahdollisuuden.

        Yksi vuosi opiskelua kussakin noissa seurakunnissa ja kääntymys haureudesta, lihasta , nautintoaineista sekä verestä.

        Ei minun Raamatussani mainita sanallakaan pornoa eikä päihteiden pelastusta estävää vaikutusta, lihan syömisen pelastusta estävistä vaikutuksista puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit eli kolmas tuli 1844
        Jehovat eli eka tuli 1877
        Helluntaikirkko eli toka tuli 1905

        Tästä ei nyt kannata riidellä vaan miettiä onko ylipäänsä paluu mahdollista uskoon niille jotka LAITTOMUUDEN aikana ovat suistuneet kuonaksi kuonan joukkoon.

        Itsekin suistuin pornoon, liharuokiin, kahviin ja kuviin sekä netistä pdf kirjojen kopiointiin. Ja vielä rahapelien pelaamiseen.
        Eli todella suuriin synteihin ja laittomuuksiin...

        Niistä olen 10 vuotta yrittänyt parannusta omin voimin mutta turhaan. Se ei omin voimin onnistu. Niinhän Suuri taistelu kirja kertoo Lutherin opettaneen. Pitäisi antautua Jumalalle. Yritin Vapaakirkkoa ja Jehovan todistajia, mutta niissä liharuuista ei varoitettu ja oli kuvia. Ei ole vielä sellaista sopivaa seurakuntaa joka ottaa huomioon kaiken.
        Ehkä pitää olla vielä konservatiivisempi kuin nykykristityt eli Islam tai Hare Krishna.

        "Itsekin suistuin pornoon, liharuokiin, kahviin ja kuviin sekä netistä pdf kirjojen kopiointiin. Ja vielä rahapelien pelaamiseen.
        Eli todella suuriin synteihin ja laittomuuksiin..."

        Luettelit tuossa juuri asioita, joita Raamattu ei tuomitse. Mikään niistä ei ole JUMALAN silmissä syntiä. Kaikki ovat kulttuurisidonnaisia mielipiteitä, joista Jumala ei voisi vähempää kiinnostua, JOLLEI niiden kanssa sitten loukata toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun Raamatussani mainita sanallakaan pornoa eikä päihteiden pelastusta estävää vaikutusta, lihan syömisen pelastusta estävistä vaikutuksista puhumattakaan.

        Apostolien teot 15

        "mutta kokoontuneet apostolit ja vanhimmat päättävät, että heidän päälleen ei ole pantava sietämätöntä iestä, vaan että heidän on karttaminen epäjumalista tulevaa saastutusta, haureutta, lihaa, josta verta ei ole laskettu, ja verta"

        Matteus 5

        ""Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.""

        Fundamentalismin, kirjaimellisen tulkinnan ja konservatiivisen käsityksen mukaan Kristityn on Tehtävä parannus ja kääntymys monista teoista syntisistä. Omin voimin se ei onnistu Lutherin mukaan vaan on alistuttava Jumalalle syntisenäkin; tavalla tai toisella. Tänä päivänä kun LAITTOMUUDEN IHMINEN vaikuttaa laittomuutta yhä enenevässä määrin ja laittomuus on saanut maailman hyväksynnän on silti yhä mahdollista Raamatun teksteihin luottaa. Ainakin joidenkin. Mutta he joutuvat teksteineen ahdingoon.....

        Juuri alkamaisillaan oleva VESIMIEHEN AIKA ON maailman Hengen aikaa.

        4000-2000 eKr Härän aika Rauha ja tarkkanäköisyys
        2000-0 eKr Oinaan aika Oikeudenmukaisuuden Henki
        0-2000 jKr Kalan aika Totuuuden Henki
        2000-4000 jKr Vesimiehen aika Maailman Henki

        Maailma iloitsee ja nauraa mutta te saatte valittaa ja itkeä. Olkaa kuitenkin turvallisilla mielin sillä minä olen voittanut maailman ja teidän murheenne kääntyy iloksi.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien teot 15

        "mutta kokoontuneet apostolit ja vanhimmat päättävät, että heidän päälleen ei ole pantava sietämätöntä iestä, vaan että heidän on karttaminen epäjumalista tulevaa saastutusta, haureutta, lihaa, josta verta ei ole laskettu, ja verta"

        Matteus 5

        ""Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.""

        Fundamentalismin, kirjaimellisen tulkinnan ja konservatiivisen käsityksen mukaan Kristityn on Tehtävä parannus ja kääntymys monista teoista syntisistä. Omin voimin se ei onnistu Lutherin mukaan vaan on alistuttava Jumalalle syntisenäkin; tavalla tai toisella. Tänä päivänä kun LAITTOMUUDEN IHMINEN vaikuttaa laittomuutta yhä enenevässä määrin ja laittomuus on saanut maailman hyväksynnän on silti yhä mahdollista Raamatun teksteihin luottaa. Ainakin joidenkin. Mutta he joutuvat teksteineen ahdingoon.....

        Juuri alkamaisillaan oleva VESIMIEHEN AIKA ON maailman Hengen aikaa.

        4000-2000 eKr Härän aika Rauha ja tarkkanäköisyys
        2000-0 eKr Oinaan aika Oikeudenmukaisuuden Henki
        0-2000 jKr Kalan aika Totuuuden Henki
        2000-4000 jKr Vesimiehen aika Maailman Henki

        Maailma iloitsee ja nauraa mutta te saatte valittaa ja itkeä. Olkaa kuitenkin turvallisilla mielin sillä minä olen voittanut maailman ja teidän murheenne kääntyy iloksi.......

        Montako sellaista kauppaa tiedät Suomessa, jotka myyvät lihaa, josta ei ole veri laskettu?

        Kymmenen käskyn lain "Älä himoitse" Eli "Älä ṯaḥ·mōḏ" eli "Älä תַחְמֹ֞ד" ei tarkoita seksuaalista himoitsemista, vaan toisen omaisuuden varastamista:

        “Älä himoitse lähimmäisesi taloa. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiaan äläkä mitään, mikä kuuluu hänelle.”” (2Moos 20:17, FinRK)

        Sanaa ṯaḥ·mōḏ käytetään Raamatussa neljässä eri kohtaa eikä se missään niistä tarkoita seksuaalista himoa. Vai miten kuvittelet himoitsevasi lähimmäisesi taloa, kultaa tai hopeaa seksuaalisesti? Nuo kohdat ovat 2.Moos. 20:17, 5.Moos.5:21, 5.Moos 7:25 ja

        “Polta heidän jumaliensa veistetyt kuvat. Älä himoitse niiden päällysteenä olevaa hopeaa tai kultaa äläkä ota niitä itsellesi, ettet joutuisi niiden vuoksi ansaan. Ne ovat iljetys Herralle, sinun Jumalallesi.” (5Moos 7:25, FinRK)

        “23. Käsky on lamppu, opetus on valo, ja ojentava nuhde on elämän tie. 24. Ne varjelevat sinut pahalta naiselta, vieraan naisen lipevältä kieleltä. 25. Älä himoitse sydämessäsi hänen kauneuttaan, älköön hän saako sinua katseillaan vangituksi.” (Sananl 6:23-25, FinRK)

        Tämäkään kohta ei viittaa seksuaalisuuteen vaan puhuu kauneudesta.

        Mutta heprean kielestä löytyy kyllä seksuaalista himoa tarkoittava sana ja se ei ole ṯaḥ·mōḏ, vaan wat·ta‘·gə·ḇāh eli וַֽתַּעְגְּבָ֔ה . Se sana löytyy vain kahdesta kohtaa Raamatusta: Hes.23:16 ja Hes.23:20.

        Kun siis Jeesus sanoi: "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa." Niin hän tarkoitti sillä sitä, että se, joka katsoo naista tämän varastamistarkoituksessa, on jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. Eli jo se, että aikoo mielessään varastaa toisen omaisuutta olevan naisen, on jo Jeesuksen mielestä huorin tekemistä. Ei Kait kukaan varastaisikaan toisen omaisuutta jos hän ei aikoisi ottaa sitä käyttöön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien teot 15

        "mutta kokoontuneet apostolit ja vanhimmat päättävät, että heidän päälleen ei ole pantava sietämätöntä iestä, vaan että heidän on karttaminen epäjumalista tulevaa saastutusta, haureutta, lihaa, josta verta ei ole laskettu, ja verta"

        Matteus 5

        ""Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.""

        Fundamentalismin, kirjaimellisen tulkinnan ja konservatiivisen käsityksen mukaan Kristityn on Tehtävä parannus ja kääntymys monista teoista syntisistä. Omin voimin se ei onnistu Lutherin mukaan vaan on alistuttava Jumalalle syntisenäkin; tavalla tai toisella. Tänä päivänä kun LAITTOMUUDEN IHMINEN vaikuttaa laittomuutta yhä enenevässä määrin ja laittomuus on saanut maailman hyväksynnän on silti yhä mahdollista Raamatun teksteihin luottaa. Ainakin joidenkin. Mutta he joutuvat teksteineen ahdingoon.....

        Juuri alkamaisillaan oleva VESIMIEHEN AIKA ON maailman Hengen aikaa.

        4000-2000 eKr Härän aika Rauha ja tarkkanäköisyys
        2000-0 eKr Oinaan aika Oikeudenmukaisuuden Henki
        0-2000 jKr Kalan aika Totuuuden Henki
        2000-4000 jKr Vesimiehen aika Maailman Henki

        Maailma iloitsee ja nauraa mutta te saatte valittaa ja itkeä. Olkaa kuitenkin turvallisilla mielin sillä minä olen voittanut maailman ja teidän murheenne kääntyy iloksi.......

        HÖPÖHÖPÖ!


    • Anonyymi

      Sana lamppu tarkoittaa meidän aikana sähköllä toimivaa laitetta. Se saadaan vaivattomasti päälle ja pois kytkimestä.
      Raamatun ajan lamppu oli pienellä liekillä käryyttävä kippo. Siinä jotain lampaan talia.
      Ei ollut tulitikkuja. Jossakin nurkassa oli hiillos, jota piti vahtia ettei sammu kokonaan.
      Jos sammui, tuluksilla piti ährätä kipinää.
      Raamatussa tuskaillaan jatkuvaa pimeyttä, Jumalakaan ei osannut antaa fyysistä valaisinta. Antoi vain kuvainnollisia lamppuja.
      Varoitteli öljyn loppumisesta. Jumala oli tekniseltä osaamiseltaan luomiensa ihmisten tasolla.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei ymmärrä kolmannen enkelin sanomaa eikä sitä, mitä adventistit siitä opettavat.

      • Anonyymi

        Ekumeenisilta "tarkkailijoilta" ei kyllä kuulu minkäänlaista varoitusta Babylonista - varsinkaan "suureen ääneen" - sillä eivät kuulemma itsekään tiedä, mikä se Babylon on.

        Tämä siis virallinen selitys, jottei Babylonsisaret suutu ja peruuta kristillisen seurakunnan statusta Yhden Käskyn Adventtikirkolta.

        Parasta siis olla vaan ihan hissukseen suu supussa ja julistaa rauhaa kristikunnan mafioosojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekumeenisilta "tarkkailijoilta" ei kyllä kuulu minkäänlaista varoitusta Babylonista - varsinkaan "suureen ääneen" - sillä eivät kuulemma itsekään tiedä, mikä se Babylon on.

        Tämä siis virallinen selitys, jottei Babylonsisaret suutu ja peruuta kristillisen seurakunnan statusta Yhden Käskyn Adventtikirkolta.

        Parasta siis olla vaan ihan hissukseen suu supussa ja julistaa rauhaa kristikunnan mafioosojen kanssa.

        Hallelujah! Kuuhun asti kaikukoon!

        Tänä yönä näin Jumalan sotasuunnitelman Babylonin porton tuhoksi.

        Tuhotaan juuri Aristoteleen ja Aleksanteri Suuren ajoissa 300 eKr. Siellä on toteen käymässä Abu Lahabin ja molempien käsien tuho helvettiin asti. Persia hyökkää siellä parhaillaan Kreikkaa vastaan ja myöhemmin Rooma eli Abu Lahab ja Espanja joutuvat roviolle.

        Jää vain kirjat heiltä ainaisesti palavan rovion savuksi. Ne löytyy netistä ainaisesti.

        Babylonin portto eli Eurooppa on Jumalan voimien saartama kaukana menneisyydessä ja siitä saattaa voiton jälkeen kipinä levitä meidän aikaamme myös.

        Ilmestys 14:8 Ilosanoma Babylonin tuhosta on lähempänä kuin koskaan.
        Nyt 22.07.2023 yöllä Jumala näytti ensimmäistä kertaa voittoisan suunnitelman.

        Kohta kaikuu Hallelujah! Babylonin portto on savuava Raunio!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekumeenisilta "tarkkailijoilta" ei kyllä kuulu minkäänlaista varoitusta Babylonista - varsinkaan "suureen ääneen" - sillä eivät kuulemma itsekään tiedä, mikä se Babylon on.

        Tämä siis virallinen selitys, jottei Babylonsisaret suutu ja peruuta kristillisen seurakunnan statusta Yhden Käskyn Adventtikirkolta.

        Parasta siis olla vaan ihan hissukseen suu supussa ja julistaa rauhaa kristikunnan mafioosojen kanssa.

        Jäännöskirkon johtaja kyllä julistaisi suureen ääneen kolmen enkelin sanomaa ja varoittaisi kansalaisia Babylonista, kunhan vain ensin saisi selville, mikä se Babylon on? 🤔

        https://www.ts.fi/kulttuuri/95196

        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe