Eheyttäminen rikkoo

Anonyymi-ap

207

1166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Mielenterveysongelmat ovat Heinosen mielestä yksi eheyttämisen ja konservatiivisen yhteisön tarjoamien opetusten vahingollisimmista seurauksista. Ne koskettavat hänen mukaansa usein myös heteroita, sillä yhteisön säännöt ovat seksuaalivähemmistöjen ulkopuolisillekin tiukat.

      > Mutta seuraukset ovat erityisen raskaat, jos kuuluu vähemmistöön.

      > ”Kun nuorella iällä vääristyy ajatus siitä, mikä itsessä on totta ja mikä ei, se aiheuttaa hirveästi masennusta ja ahdistusta, kuten mun tapauksessani, mutta myös vakavia mielenterveyden häiriöitä”, Heinonen sanoo.

      • Nämä tulevat tavallisesti nimenomaan uskovien perheissä. Siellä ei välitetä, vaikka nuori tekee itsemurhan.


    • Anonyymi

      Meillä ketään tai mitään eheytetä. Kysehän olisi rikos, jos se edes teoriassa olisi mahdollista. Toista ihmistä ei voi muuttaa kun ei voi edes tuntea. Itsensäkin tunteminen on sekin kyseenlaista. Trauma on jokin tapahtuma jota asianomainen ei kykene ymmärtämään ja käsittelemään. Sukupuolisuudessa on oleellista vain jälkeläiset.

      • Anonyymi

        sitä muuttumistahan monissa lahkoissa juurikin kuulutetaan , saarnataan,
        "sinun tulee olla sitä ja tätä ja noin ja noin ja näin",

        lahkoissahan nimenomaan ei hyväksytä , ellet ole jotakin muuta kuin olet,


      • Tilanne oli kaksi kertaa, että heti yritettiin muuttaa heteroksi. Näin ne uskovat. Naurettavaa sakkia.


    • Anonyymi

      ArtoTTT
      Tämän tyylisiä juttuja "valtamedioissa" riittää. Homopropaganda hesarin sydämen asia.

      • Anonyymi

        Niin. Sinähän se olet pätevä arvioimaan voiko nk. eheyttäminen aiheuttaa ongelmia. Kerropa miksi ei voisi?


      • Anonyymi

        "Nyt Chambers pyytää virallisesti anteeksi vahinkoa, jota he ovat toiminnallaan aiheuttaneen sateenkaari-ihmisille.

        - Pyydän, että ymmärrätte minun olevan syvästi pahoillani. Olen pahoillani kokemastanne kivusta ja satuttamisesta. Olen pahoillani, että jotkut ovat käyttäneet vuosia häpeän ja syyllisyyden työstämiseen, kun eroottisen kiinnostuksen kohde ei muuttunut.

        - Olen syvästi pahoillani, että monet ovat kääntyneet pois uskostaan ja jotkut ovat päättäneet elämänsä. Koko lopun elämääni tulen julistamaan en mitään muuta kuin evankeliumin totuutta, armoa, siunausta ja avointa kutsua kaikille astua kaikkivaltiaan Jumalan yhteyteen, Chambers totesi."


      • Anonyymi

        Exodus eheytysjärjestö 37 vuoden kokemuksella:

        - Olemme tehneet lukematomia virheitä siinä, kuinka olemme kohdelleet ihmisiä uskomme vuoksi, sanoi Exoduksen puheenjohtaja Alan Chambers Reutersille torstaina.

        Järjestö ei pysty arvioimaan, kuinka paljon ihmisiä terapiassa on käynyt. Pelkästään Pohjois-Amerikassa on ollut 260 toimipistettä.

        - Pyydän anteeksi loukkauksia ja tuskaa, joita monet teistä ovat kokeneet, Chambers sanoo järjestön julkistamassa lausunnossa.

        - Olen pahoillani siitä, että monet teistä viettivät vuosia häpeässä ja syyllisyydessa, kun suuntautumisenne ei muuttunut. Pyydän anteeksi, että tuimme seksuaalisen suuntautumisen muutosponnisteluja ja korvaavia teorioita seksuaalisesta suuntautumisesta, mikä leimasi vanhempia.

        Chambers sanoo, että hän oli osa "tietämättömyyden järjestelmää".


      • Mikä nyt närästää?

        Esimerkiksi Yhdysvalloissa on ollut tapauksia, joissa uskovan perheen poika tekee painostuksen johdosta itsemurhan.

        Älä yritä vaientaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mikä nyt närästää?

        Esimerkiksi Yhdysvalloissa on ollut tapauksia, joissa uskovan perheen poika tekee painostuksen johdosta itsemurhan.

        Älä yritä vaientaa.

        Kuutio vetelee tosiaan siellä pyIIyysi.


      • Anonyymi

        Manaamisella ei ole lääketieteellistä pohjaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuutio vetelee tosiaan siellä pyIIyysi.

        Miksi sinun on maaninen pakko valehdella?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Miksi sinun on maaninen pakko valehdella?

        Koska olen uskovainen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Miksi sinun on maaninen pakko valehdella?

        Miksi vaIehtelet jatkuvasti maanisesti🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vaIehtelet jatkuvasti maanisesti🤔

        Koska olen 24/7 stalkkaava uskovainen


      • Propaganda pitää sisällään käsityksen että asia ei ole totta. Väitätkö sinä Arto TTT että tämä juttu ei ole siis totta vaan että se keksitty?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Propaganda pitää sisällään käsityksen että asia ei ole totta. Väitätkö sinä Arto TTT että tämä juttu ei ole siis totta vaan että se keksitty?

        Archien mielestä näistä asioista pitäisi vaieta. Pitkään on vaiettukin uskonlahkoissa tapahtuvasta manipuloinnista ja henkisestä väkivallasta. Nyt jo helluntaikirkkokin on myöntänyt tätä tapahtuvan. Ja lestojen hyväksikäyttötapaukset olisivat jääneet ilman mediaa pimentoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen uskovainen.

        Hän ei ole uskovainen.
        Miksi valehtelet esittäen häntä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen 24/7 stalkkaava uskovainen

        Torre uskovainen…..?


      • Anonyymi

        Henkisen väkivaltanne uhrien mielipiteillä ei ole TIETENKÄÄN teille mitään arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen 24/7 stalkkaava uskovainen

        Et sinä uskovaiselta vaikuta, Turre🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Sinähän se olet pätevä arvioimaan voiko nk. eheyttäminen aiheuttaa ongelmia. Kerropa miksi ei voisi?

        Jutun päähenkilö yritti lähinnä itse eheyttää itseään


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Propaganda pitää sisällään käsityksen että asia ei ole totta. Väitätkö sinä Arto TTT että tämä juttu ei ole siis totta vaan että se keksitty?

        Kertaa uudestaan miten määritellään propaganda


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Archien mielestä näistä asioista pitäisi vaieta. Pitkään on vaiettukin uskonlahkoissa tapahtuvasta manipuloinnista ja henkisestä väkivallasta. Nyt jo helluntaikirkkokin on myöntänyt tätä tapahtuvan. Ja lestojen hyväksikäyttötapaukset olisivat jääneet ilman mediaa pimentoon.

        Asioita voi tuoda esiin monella tapaa.
        Hesarin jutussa olisi tullut tuoda esiin mm. ettei ”eheyttäminen” homoseksuaalisuudesta kuulu Sleyn opetuksiin ja toimenkuvaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkisen väkivaltanne uhrien mielipiteillä ei ole TIETENKÄÄN teille mitään arvoa.

        Onko kristillinen opetus avioliitosta miehen ja naisen välisenä ja sen ulkopuolisen seksin syntisyydestä jo henkistä väkivaltaa? Siitä opetuksesta ei tulla luopumaan, eikä siihen ole oikeuttakaan. Se on Jumalan sanaa.


      • Anonyymi

        Arto TTT monistelee moskaa!! Mies ei tiedä edes yksinkertaisia asioita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuutio vetelee tosiaan siellä pyIIyysi.

        Heti kun konseratiiviselle uskovalle tulee vaikea paikka käydään Henk kohta hyökkäykseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen uskovainen.

        Et ole uskova Raamatun hengessä uskot vaan omaan totuutesi joka on silkkaa potaskaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti kun konseratiiviselle uskovalle tulee vaikea paikka käydään Henk kohta hyökkäykseen

        Miksi keksit valheita että kyseessä olisi uskova?
        Kuuluuko se uskontoosi? Valehtelu on sen mukaan luvallista?


    • Anonyymi

      Sekä heteroiden ja homojen eheyttäminen on kristinuskossa keskeistä eikä tästä koskaan luovuta. Uskoontulleilla on aina kaikenlaisia vinoutumia ja traumoja joita tulee eheyttää sillä Jeesus tekee särkyneet eheäksi jälleen. Tämä koskee sekä heteroita että homoja uskoontulleita. Eheytys on lähinnä rukoustoimintaa, vertaistukea, sielunhoitoa ja kuuntelua missä Jeesus on keskeinen apuri. Amen

      • Että noin älytöntä toimintaa. Käytännössä mitään ei tapahdu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Tässä niitä joiden elämä on muuttunut, ensimmäinen muutaman minuutin traileri, toinen täyspitkä ohjelma.

        https://www.youtube.com/watch?v=XUXhKbHMGJg&t=52s
        https://www.youtube.com/watch?v=VKSFPdyH8x4

        Exodus eheytti ennen lopettamistaan 37 vuotta ja siihen kkemukseen perustuen ilmoitti eheytymisen olevanäärimmäisen harvinaista. Ihmisen rikkominen taas ei ole harvinaista. Eli onko toiminnalle oikeytrusta jos yksi "eheytyy" ja 100 menee rikki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Exodus eheytti ennen lopettamistaan 37 vuotta ja siihen kkemukseen perustuen ilmoitti eheytymisen olevanäärimmäisen harvinaista. Ihmisen rikkominen taas ei ole harvinaista. Eli onko toiminnalle oikeytrusta jos yksi "eheytyy" ja 100 menee rikki?

        ArtoTTT

        Se onkin mielenkiintoista että seksuaalinen suuntautuminen ei voi muuttua, mutta sukupuoltaan voi vaihtaa kerran vuodessa omalla ilmoituksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Se onkin mielenkiintoista että seksuaalinen suuntautuminen ei voi muuttua, mutta sukupuoltaan voi vaihtaa kerran vuodessa omalla ilmoituksella.

        Yritä muuttaa seksuaalinen suuntautumisesi.

        Ei tule onnistumaan.



      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Yritä muuttaa seksuaalinen suuntautumisesi.

        Ei tule onnistumaan.

        Älä yritä puhua kaikkien puolesta. Pieleen menee


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä yritä puhua kaikkien puolesta. Pieleen menee

        Yritä muuttaa seksuaalinen suuntautumisesi.

        Ei varmaan onnistu.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Yritä muuttaa seksuaalinen suuntautumisesi.

        Ei varmaan onnistu.

        ArtoTTT

        Hienosti onnistuu ja saat vielä maailman ylistyksen, kunhan vaihdat vain heterosuhteesi homosuhteeseen, toisin päin sitten haluttaisiin ihan lailla kieltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Hienosti onnistuu ja saat vielä maailman ylistyksen, kunhan vaihdat vain heterosuhteesi homosuhteeseen, toisin päin sitten haluttaisiin ihan lailla kieltää.

        ArtoTTT

        Sukupuolta voitkin sitten vaihtaa kerran vuodessa ihan omalla ilmoituksella ja jos vakaasti uskot, niin julkinen terveydenhuolto "leikkelee" "terveet" sukupuolielimesi. Tässä ei tietenkään minkäänlaista "eheytyskieltoa" ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Hienosti onnistuu ja saat vielä maailman ylistyksen, kunhan vaihdat vain heterosuhteesi homosuhteeseen, toisin päin sitten haluttaisiin ihan lailla kieltää.

        Mitenhän tuo niinkuin heterolta onnistuisi Arto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenhän tuo niinkuin heterolta onnistuisi Arto?

        ArtoTTT

        Hienosti onnistuu, taitaa olla ihan ensimmäinen "synnynnäinen muuttumaton ominaisuus" joka lisääntyy trendin/muodinomaisesti.

        "Ennen 2000-lukua vain noin viisi prosenttia eri-ikäisistä naisista ilmaisi seksuaalista mielenkiintoa muita naisia kohtaan (he olivat kuitenkin voittopuolisesti kiinnostuneet miehistä). Tämä vakiintunut tilanne muuttui merkittävästi nuoremmissa ikäluokissa 2000-luvulle tultaessa. Vuonna 2007 noin 25 prosenttia ja vuonna 2015 noin 35 prosenttia alle 30-vuotiaista naisista raportoi seksuaalisesta kiinnostuksestaan miesten lisäksi myös naisiin."
        https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/finsex-naisten-valinen-halu/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Hienosti onnistuu, taitaa olla ihan ensimmäinen "synnynnäinen muuttumaton ominaisuus" joka lisääntyy trendin/muodinomaisesti.

        "Ennen 2000-lukua vain noin viisi prosenttia eri-ikäisistä naisista ilmaisi seksuaalista mielenkiintoa muita naisia kohtaan (he olivat kuitenkin voittopuolisesti kiinnostuneet miehistä). Tämä vakiintunut tilanne muuttui merkittävästi nuoremmissa ikäluokissa 2000-luvulle tultaessa. Vuonna 2007 noin 25 prosenttia ja vuonna 2015 noin 35 prosenttia alle 30-vuotiaista naisista raportoi seksuaalisesta kiinnostuksestaan miesten lisäksi myös naisiin."
        https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/finsex-naisten-valinen-halu/

        Ennen on oltu kaapissa ja tunteet on salattu. Ei ennen nainenkaan voinut olla edes heteroseksuaalinen olento. Nyt voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen on oltu kaapissa ja tunteet on salattu. Ei ennen nainenkaan voinut olla edes heteroseksuaalinen olento. Nyt voi olla.

        ArtoTTT

        Ei oltu Sodomassakaan.

        1. Moos. 19:4
        Ennen kuin he olivat asettuneet levolle, kokoontuivat talon eteen Sodoman asukkaat, kaupungin kaikki miehet, niin nuoret kuin vanhatkin. 5He huusivat Lootia ja sanoivat hänelle: »Missä ovat ne miehet, jotka tulivat tänä iltana luoksesi? Tuo heidät tänne, me haluamme maata heidät!»


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että noin älytöntä toimintaa. Käytännössä mitään ei tapahdu.

        Tapahtuu tietenkin. Ei sitä muuten jatkettaisi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Yritä muuttaa seksuaalinen suuntautumisesi.

        Ei tule onnistumaan.

        Seksuaalisen suuntauksen muuttumiseen ei aina liity yritys muuttaa sitä


      • Näin on.

        Itse olen ajatellut, että tuo, joka toivoo minun häpeävän, olisi itse siinä tilanteessa, että pitäisi hävetä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seksuaalisen suuntauksen muuttumiseen ei aina liity yritys muuttaa sitä

        Että seksuaalinen suuntautuminen muuttuu itsestään?

        Tiedän yhden, joka 60-vuotiaana huomasi olevansa biseksuaali eläen avioliitossa naisen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtuu tietenkin. Ei sitä muuten jatkettaisi.

        Olen ollut kymmeniä vuosia uskovien keskuudessa.

        Rukoukset olivat turhia. Sen jälkeen olen huomannut, että edelleen rukoukset ovat turhia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Ei oltu Sodomassakaan.

        1. Moos. 19:4
        Ennen kuin he olivat asettuneet levolle, kokoontuivat talon eteen Sodoman asukkaat, kaupungin kaikki miehet, niin nuoret kuin vanhatkin. 5He huusivat Lootia ja sanoivat hänelle: »Missä ovat ne miehet, jotka tulivat tänä iltana luoksesi? Tuo heidät tänne, me haluamme maata heidät!»

        Toinen kirjoittaja esitti, että Sodoman miesten aikomus "oli pidellä ne kaksi miestä pahoin. Mutta aikoivatkin pidellä Lootin pahemmin, koska hän oli muuttanut Sodomaan muukalaisena".

        Vaikuttaa perussuomalaisten toiminnalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Hienosti onnistuu, taitaa olla ihan ensimmäinen "synnynnäinen muuttumaton ominaisuus" joka lisääntyy trendin/muodinomaisesti.

        "Ennen 2000-lukua vain noin viisi prosenttia eri-ikäisistä naisista ilmaisi seksuaalista mielenkiintoa muita naisia kohtaan (he olivat kuitenkin voittopuolisesti kiinnostuneet miehistä). Tämä vakiintunut tilanne muuttui merkittävästi nuoremmissa ikäluokissa 2000-luvulle tultaessa. Vuonna 2007 noin 25 prosenttia ja vuonna 2015 noin 35 prosenttia alle 30-vuotiaista naisista raportoi seksuaalisesta kiinnostuksestaan miesten lisäksi myös naisiin."
        https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/finsex-naisten-valinen-halu/

        Esimerkiksi Tunisiassa tyttö ja poika eivät saa osoittaa tunteitaan julkisesti.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Näin on.

        Itse olen ajatellut, että tuo, joka toivoo minun häpeävän, olisi itse siinä tilanteessa, että pitäisi hävetä.

        Sinun on tosiaan syytä hävetä ja paljon.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen ollut kymmeniä vuosia uskovien keskuudessa.

        Rukoukset olivat turhia. Sen jälkeen olen huomannut, että edelleen rukoukset ovat turhia.

        Tunnet vain kourallisen uskovia ja pyörit Iaiskan Kuution seurassa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Näin on.

        Itse olen ajatellut, että tuo, joka toivoo minun häpeävän, olisi itse siinä tilanteessa, että pitäisi hävetä.

        Mikset tosiaan ymmärrä hävetä itseäsi🤔


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että seksuaalinen suuntautuminen muuttuu itsestään?

        Tiedän yhden, joka 60-vuotiaana huomasi olevansa biseksuaali eläen avioliitossa naisen kanssa.

        Leikit tosiaan heteroa 21 vuoden ajan.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikset tosiaan ymmärrä hävetä itseäsi🤔

        Ei ole ollut mitään syytä.

        Kunkin on mikä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnet vain kourallisen uskovia ja pyörit Iaiskan Kuution seurassa.

        Ajattelet, että ne uskovat, jotka tunnetaan, eivät anna kuvaa uskovista.

        Olen eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenhän tuo niinkuin heterolta onnistuisi Arto?

        Useat keski-ikäiset naiset ovat vaihtaneet homosuhteeseen, eivätkä voisi ajatella enää olevansa heterosuhteessa. Aiemmin pitäneet itseään heteroina.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että seksuaalinen suuntautuminen muuttuu itsestään?

        Tiedän yhden, joka 60-vuotiaana huomasi olevansa biseksuaali eläen avioliitossa naisen kanssa.

        Niin on käynyt. Miksi voisi vasta keski-ikäisenä huomata olevansa biseksuaali, muttei kiinnostus vastakkaiseen voisi silloin lopahtaa ja voisi huomata olevansa kiinnostunut seurustelemaan vain oman sukupuolen edustajan kanssa. Naisilla tällainen on yleisempää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei ole ollut mitään syytä.

        Kunkin on mikä on.

        Sinulla on todellakin syytä.

        Mikset ymmärrä hävetä itseäsi🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on todellakin syytä.

        Mikset ymmärrä hävetä itseäsi🤔

        Kun ei ole ole mitään syytä hävetä. Kaikki hyvin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kun ei ole ole mitään syytä hävetä. Kaikki hyvin.

        Sinulla on tosiaan kaikki mahdollinen syy hävetä.

        Muttet ToIIona edes sitä ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tosiaan kaikki mahdollinen syy hävetä.

        Muttet ToIIona edes sitä ymmärrä.

        Et sinäkään keksi mitään häpeän aihetta.

        Tapasi vaan on hokea yhtä ja samaa ilman sisältöä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että seksuaalinen suuntautuminen muuttuu itsestään?

        Tiedän yhden, joka 60-vuotiaana huomasi olevansa biseksuaali eläen avioliitossa naisen kanssa.

        Siitä on selkeää näyttöä lukuisten ihmisten kohdalla, jotka eivät ole pyrkineet muuttamaan sitä , vaan se on muuttunut elämän aikana. Ei ole aina enää yhtään kiinnostunut siitä sukupuolesta mistä ennen olo.
        Setallakin löytyy erityisiä nimityksiä vaikka mille seksuaalisuuteen liittyville asioille, kuten suuntautuneisuudelle, joka vaihtuu usein.
        Aloituksen lesbonainenkin viesti, että ”seksuaalinen orientaatio ei suinkaan aina ole pysyvä vaan voi muuttua elämän aikana useasti.”


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen ollut kymmeniä vuosia uskovien keskuudessa.

        Rukoukset olivat turhia. Sen jälkeen olen huomannut, että edelleen rukoukset ovat turhia.

        Sinun kokemuksella ja sanalla ei ole asiaan painoarvoa paljon isompien todistusten rinnalla


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ajattelet, että ne uskovat, jotka tunnetaan, eivät anna kuvaa uskovista.

        Olen eri mieltä.

        Ei anna muutama uskova hyvää kokonaiskuvaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei anna muutama uskova hyvää kokonaiskuvaa

        Kyllä niitä aika paljon on ollut. Rukouksia varsinkin.

        Kaikki uskonnot ovat käytännössä turhia.


    • Anonyymi

      jeesuksen lepakko 🤣

      • Anonyymi

        Ei ole Jumalan oma, vaan maailmassa elävä.
        Toivottavasti löytää takaisin.


    • Anonyymi

      Rikos ihmistä vastaan.

      • Anonyymi

        Ei ole.
        Homokin saa elää kristittynä, siinä missä heterokin.
        Vanhemmat halusivat lapselleen parasta,
        mutta kaikkia ei voi miellyttää
        ja tämä ihminen kokee että olisi mielummin elänyt maallisten arvojen mukaan.
        Aikuisena hänellä on vapaus valita toisenlainen elämäntapa.


    • Anonyymi

      En tiedä onko noista eheytyshoidoista mitään hyötyä mutta aina kannattaa yrittää niitäkin.

      • Anonyymi

        Vaikka menettäisi mielenterveytensä? 🤔


      • Anonyymi

        Koitappas itse muuttaa itsesi joksikin mitä et ole. Joten ei tarvita mitään eheytys ohjelmia, kaikkien on saatava olla sitä miksi ovat syntyneet
        Siis ei kannata edes yrittää .
        Se joka halveksii toista ihmistä on todetusti ainoastaan typerä luullen itse olevansa joku esimerkki sille ns ” oikealle” ihmiselle , näin ei ole


      • Niistä on ollut ainakin vakavia haittoja.

        Siksi ne loppuvat.


      • Anonyymi

        Yksi läheinen tavallinen seurakuntalainen rukoili valiten itse tavan ja lähinnä asianomainen itse harjoitti itsensä eheyttämistä. Muuta eheyttämistä ei mainittu.


      • Anonyymi

        Jumala on onnistunut eheyttämään monenlaisia rikkinäisiä, kuten seksuaalisuuden alueella, muitakin kuin vain homoseksuaalisten tunteiden kanssa kamppailevia. Ihmiset vain tukevat toisia ja auttavat vastaanottamaan Jumalan avun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitappas itse muuttaa itsesi joksikin mitä et ole. Joten ei tarvita mitään eheytys ohjelmia, kaikkien on saatava olla sitä miksi ovat syntyneet
        Siis ei kannata edes yrittää .
        Se joka halveksii toista ihmistä on todetusti ainoastaan typerä luullen itse olevansa joku esimerkki sille ns ” oikealle” ihmiselle , näin ei ole

        Apu tulee pääasiassa Jumalalta, muutos on Jumalan aikaansaama.
        Ihmiset itse kokevat tarvitsevansa eheytystä, apua tilanteeseensa.
        Ei siihen auta pakottaa, jos ihminen ei ole vastaanottavainen.


    • Anonyymi

      Piiskalla ja remmillä saa ihmeitä aikaan.

    • Anonyymi

      Millä perusteella koko 24 vuotta elämästä olisi mennyt hukkaan

    • Anonyymi

      Kristillinen eheyttää särkyneet, on sitten ihminen tai homo. Jeesus eheyttää särjetyt ihmiset kuten Uudesta Testamentista luemme, monien sairauksien vaivaamia Jeesus eheytti, jopa koukistuneet selän ja mätänemistilassa olevan Lasaruksen. Jumala pystyy mihin vain. Sekä heteroiden ja homojen eheyttäminen on kristinuskossa keskeistä eikä tästä koskaan luovuta. Uskoontulleilla on aina kaikenlaisia vinoutumia ja traumoja joita tulee eheyttää sillä Jeesus tekee särkyneet eheäksi jälleen. Tämä koskee sekä heteroita että homoja uskoontulleita. Eheytys on lähinnä rukoustoimintaa, vertaistukea, sielunhoitoa ja kuuntelua missä Jeesus on keskeinen apuri. Varsinkin uskoontulleet entiset homoseksuaalit suorastaan janoavat eheyttämistä ja sielunhoitoa ja rukousta, koska se synnin kuorma on suuri. Ja kaikkia aina pyydettäessä autetaan, ei Jeesuskaan hyljännyt seuraajiaan paholaisen riepoteltavaksi. Ja suuri kiitos jää Jumalalle. Amen

      • Raamatussa ei eheytetä ketään.

        Mistä moinen into siihen?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamatussa ei eheytetä ketään.

        Mistä moinen into siihen?

        Väitteesi on niin outo, että voisit perustella. Luitko edes kokonaisuudessaan viestin, johon vastasit


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väitteesi on niin outo, että voisit perustella. Luitko edes kokonaisuudessaan viestin, johon vastasit

        Niin. Raamatussa ei eheytetä ketään.

        Nyt en kyllä muista pitääkö Raamatun mukaan rukoilla ihmisten terveyden puolesta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Niin. Raamatussa ei eheytetä ketään.

        Nyt en kyllä muista pitääkö Raamatun mukaan rukoilla ihmisten terveyden puolesta.

        Jeesuskaan ei muka eheyttänyt ketään Raamatun mukaan..?
        Jätti kaikki ihmiset vain yhtä rikkonaisiksi kuin jo olivat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuskaan ei muka eheyttänyt ketään Raamatun mukaan..?
        Jätti kaikki ihmiset vain yhtä rikkonaisiksi kuin jo olivat?

        Minkälainen tapaus oli kyseessä?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minkälainen tapaus oli kyseessä?

        Tietääkö Jari jo pervoiIuistasi🤔


      • ”Eheytys on lähinnä rukoustoimintaa, vertaistukea, sielunhoitoa ja kuuntelua missä Jeesus on keskeinen apuri. Varsinkin uskoontulleet entiset homoseksuaalit…”

        Eheytymistä oli alun perin se, että ylipäätään ihminen sai koottua itselleen niitä voimavaroja, joilla hän koki itsensä kokonaiseksi ihmisenä. Samoin hengellisellä puolella kyse oli siitä, ettei kokenut ristiriitaa oikean elämän ja hengellisen elämän kanssa.

        Sitten siitä tehtiin jotain aivan muuta. Keino manipuloida erityisesti homoseksuaaleja. Näin painui unhollaan kaikki se, mikä ihmistä yleensä rikkoo sisältä. Niitä voi olla kaltoin kohtelu, väkivalta, hylkääminen, addiktiot jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö Jari jo pervoiIuistasi🤔

        En tiedä minäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitteesi on niin outo, että voisit perustella. Luitko edes kokonaisuudessaan viestin, johon vastasit

        tämä äärikonservatiivit valehtelija ei tunne raamattu vaan tuomitsee vhemmistöjä irtopisteiden toivossa asettuu ylempään asemaan. raamatusta löytyy kyllä vastaus


    • Anonyymi

      Nähtävästi valkoisia lapsia pitäisi hullujen viherpunikkien mielestä aivopestä seksuaaliepänormaaleiksi.

    • Heinosen tarina lienee melko tavallinen siinä mielessä, että ahdasmielisessä ympäristössä kasvaminen ei ole helppoa.

      ”Raamatun kertomukset ja pyhäkoulu kuuluivat olennaisesti Heinosen elämään ja kasvatukseen pienestä pitäen.” ja ”Kun nuorella iällä vääristyy ajatus siitä, mikä itsessä on totta ja mikä ei, se aiheuttaa hirveästi masennusta ja ahdistusta, kuten mun tapauksessani, mutta myös vakavia mielenterveyden häiriöitä”sekä ”Opetus on traumatisoinut minut ja monta muuta ihmistä.”


      Sinällään uskonnollisuus ei ole ongelma vaan se, miten sitä toteutetaan siellä lapsuuden kotona. Jos uskonkäsitykset ovat pahasti ristiriidassa ympäröivän todellisuuden kanssa, lienee aika selvää että se traumatisoi kenet tahansa.

      ”…päätti rakentaa identiteettinsä uudelleen – uskovaisuuden ja heterouden varaan.”

      Heinonen siis yritti kaikin tavoin muuttaa identiteettiään siinä onnistumatta.

      ”Heinosen mielestä eheyttämisen tai konservatiiviskristillisen kasvatuksen epäsuoremmat seuraukset jäävät usein vähälle huomiolle. Yritys kieltää oma seksuaalinen suuntautumisensa saattaa Heinosen kokemuksen mukaan esimerkiksi johtaa väkivaltaisiin tai muuten vahingollisiin parisuhteisiin.”

      Muutenkin ahdasmielisyys saattaa ajaa vahingollisiin parisuhteisiin.

      Näiden ihmisten äänet pyritään tukahduttamaan kaikin tavoin. Usein kuulee, miten ongelma onkin uskossa, ei olevinaan ole uskottu ”oikein” tai muuten henkilö on huono. Tässäkään tapauksessa, missä Heinonen on kasvanut lapsesta saakka tuohon oppiin, eikä nuorenakaan vielä ymmärtänyt kyseenalaistaa sitä, syyllistetään yksilö.

      • Anonyymi

        Mitä eheytyskielto olisi vaikuttanut tässä tapauksessa?
        Kodin kasvatus ja seurakunnan opetus homoseksuaalisten tekojen syntisyydestä johtivat itse-eheytykseen. Kun hän kertoi asiasta muille, muut osallistuivat rukoiluun asian puolesta.
        Sleyn opetuksiin ei kuulu eheyttäminen. On kiellettyjä ja sallittuja tekoja, joista Jumalan sana on ilmoittanut ja jokainen kilvoittelee uskonelämässään oli seksuaalinen suuntautuminen tai muu ominaisuus mikä vain.

        Hän toivoo, että konservatiivikristillisten liikkeiden antamaan opetukseen puututtaisiin nykyistä tiukemmin. Miten se tehtäisiin loukkaamatta uskonnon- ja omantunnonvapautta?

        Mikä siinä, jos eheytyskielto tarkoittaisi vain seksuaalisen suuntauksen muuttamiseen tähtääviä hoitoja ja seurakunnissa myös ohjeistettaisiin, ettei tule osallistua sellaiseen rukoukseen, jossa rukoillaan toisen muuttuvan homosta heteroksi. Mutta entä muunlainen muutos seksuaalisuudessa, esim. sellainen, jossa seksuaalinen kiinnostus vähenee?
        Sehän on täysin mahdollista jokaisen kohdalla ja eihän sellaista voi kieltää, jos ihminen sitä haluaa ihan seksuaalisuudesta riippumatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eheytyskielto olisi vaikuttanut tässä tapauksessa?
        Kodin kasvatus ja seurakunnan opetus homoseksuaalisten tekojen syntisyydestä johtivat itse-eheytykseen. Kun hän kertoi asiasta muille, muut osallistuivat rukoiluun asian puolesta.
        Sleyn opetuksiin ei kuulu eheyttäminen. On kiellettyjä ja sallittuja tekoja, joista Jumalan sana on ilmoittanut ja jokainen kilvoittelee uskonelämässään oli seksuaalinen suuntautuminen tai muu ominaisuus mikä vain.

        Hän toivoo, että konservatiivikristillisten liikkeiden antamaan opetukseen puututtaisiin nykyistä tiukemmin. Miten se tehtäisiin loukkaamatta uskonnon- ja omantunnonvapautta?

        Mikä siinä, jos eheytyskielto tarkoittaisi vain seksuaalisen suuntauksen muuttamiseen tähtääviä hoitoja ja seurakunnissa myös ohjeistettaisiin, ettei tule osallistua sellaiseen rukoukseen, jossa rukoillaan toisen muuttuvan homosta heteroksi. Mutta entä muunlainen muutos seksuaalisuudessa, esim. sellainen, jossa seksuaalinen kiinnostus vähenee?
        Sehän on täysin mahdollista jokaisen kohdalla ja eihän sellaista voi kieltää, jos ihminen sitä haluaa ihan seksuaalisuudesta riippumatta.

        ”Mitä eheytyskielto olisi vaikuttanut tässä tapauksessa?”
        ”Kodin kasvatus ja seurakunnan opetus homoseksuaalisten tekojen syntisyydestä johtivat itse-eheytykseen.”

        Kieltämättä asia on ongelmallinen. Lapsi, joka joutuu elämään tällaisessa elinpiirissä, ei luonnollisestikaan kykene itse valitsemaan näkemyksiään.

        Heinonen kertoo, että kun ”…meni lentokentältä suoraan Karkkuun töihin kesäksi. Yhtenä iltana sinne tuli käymään myös samaan yhteisöön kuuluva henkilö, joka oli ennen Heinosen au pair -vuotta ryhtynyt tämän sielunhoitajaksi.” ja ”Heinosen tunnustuksen jälkeen heillä oli kahdenkeskeinen rukoussessio.”
        Samoin häntä eheytettiin Italiassa Hillsong-kirkossa.
        Tähän liittyi myös itsensä pakottaminen seurustelemaan vuosia miehen kanssa.

        Hengellinen painostus on ollut siis jatkuvaa ja pitkäaikaista.

        ”Mikä siinä, jos eheytyskielto tarkoittaisi vain seksuaalisen suuntauksen muuttamiseen tähtääviä hoitoja.
        Mutta entä muunlainen muutos seksuaalisuudessa, esim. sellainen, jossa seksuaalinen kiinnostus vähenee?”

        Ongelman ydin on se, ettei näissä piireissä ymmärretä oikeastaan lainkaan ihmisen seksuaalisuutta. Kuten sitä, että vain osaan voi tahdonvoimallaan vaikuttaa ja osaan ei. Samoin se, ettei se ole niin yksikertaista vaan ihminen on hämmästyttävän monimutkainen olento tässä suhteessa.

        Jos jotain seksuaalisia ongelmia on, vaatii se siis vankkaa asiantuntemusta niin psykologisesti kuin fysiologisesti, jotta voi jota kuta auttaa.

        ”Hän toivoo, että konservatiivikristillisten liikkeiden antamaan opetukseen puututtaisiin nykyistä tiukemmin. Miten se tehtäisiin loukkaamatta uskonnon- ja omantunnonvapautta?”

        Tämä on hyvä kysymys. Eli missä määrin ja mitä voidaan hyväksyä uskonnon vapauden vuoksi?
        Aina ei rajan laittaminen ole helppoa. Milloin se oman uskonnon harjoittaminen on vahingollista tai vaaraksi muille ja milloin sille henkilölle itselleen?


    • Anonyymi

      Raamatun sana: " voi niitä, jotka sanovat hyvää pahaksi ja pahaa hyväksi. Homoilusta on tehty lähes tavoiteltavaa ja sen pitämistä syntinä tuomittavaa.

      • Homoilu el ole pahantekoa, joten mahdotonta pitää syntinä. Jotain rajaa sentään!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Homoilu el ole pahantekoa, joten mahdotonta pitää syntinä. Jotain rajaa sentään!

        Jumalan tahdon vastainen teko on syntiä riippumatta meidän mielipiteistä.
        Jumala loi ihmiset heteroiksi, toteuttamaan seksuaalisuuttaan vastakkaisen sukupuolen kanssa, aikuisten välillä avioliitossa. Vääristynyt seksuaalisuus ei oikeuta muunlaisen seksuaalisuuden toteuttamiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan tahdon vastainen teko on syntiä riippumatta meidän mielipiteistä.
        Jumala loi ihmiset heteroiksi, toteuttamaan seksuaalisuuttaan vastakkaisen sukupuolen kanssa, aikuisten välillä avioliitossa. Vääristynyt seksuaalisuus ei oikeuta muunlaisen seksuaalisuuden toteuttamiseen.

        Ei se näytä niin olevan. Kun ensimmäiset ihmiset tulivat niin millekään asialle ei ollut sanoja. Ja kirjoitustaito tuli vasta erittäin paljon myöhemmin.

        On siis hämärän peitossa mitä alussa oli.

        Nykyään on heteroja, biseksuaalisia ja homoseksuaalisia. Mikään niistä ei liity pahantekoon. Sinulla on ihan väärä käsitys siitä mitä ei saa tehdä.


      • "Raamatun sana: " voi niitä, jotka sanovat hyvää pahaksi ja pahaa hyväksi. "

        Ehkä siinä tarkoitetaan paljon isompaa asiaa. Vaikka se, miten nyt itsekkyydestä, välinpitämättömyydestä huono-osaisia kohtaan tai niiden ihmisten syrjäyttämisestä, joita ei syystä tai toisesta hyväksytä, on tullut tavoiteltaavaa ja näin pahasta on tehty jotain hyvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan tahdon vastainen teko on syntiä riippumatta meidän mielipiteistä.
        Jumala loi ihmiset heteroiksi, toteuttamaan seksuaalisuuttaan vastakkaisen sukupuolen kanssa, aikuisten välillä avioliitossa. Vääristynyt seksuaalisuus ei oikeuta muunlaisen seksuaalisuuden toteuttamiseen.

        Lähes kaikki on Jumalan vastaisia tekoja.

        Kannattaa lukea Raamattua.

        Jumala loi Raamatun mukaan miehen ja naisen. Heteroja on noin 80 prosenttia, loput homoja ja biseksuaalisia.


    • Anonyymi

      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009862412.html
      Mielipide|
      Kolumni
      Eheyttäminen ei tee ehjäksi, vaan rikkoo
      Tutkittu tieto osoittaa, ettei seksuaali- tai sukupuoli-identiteettiä voi muuttaa eheytyshoitojen kaltaisilla toimenpiteillä.

      Mari Leppänen
      2:00

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Tuo ei tarkallaan ottaen pidä paikkaansa

        "Amerikan psykologisen yhdistyksen näkökulma

        Kansalaisaloite lepää tämän väitteen varassa: ”Tieteellisen tutkimustiedon perusteella seksuaali- tai sukupuoli-identiteettiä ei voida muuttaa eheytyshoitojen kaltaisilla toimenpiteillä.” Väite ei pidä paikkaansa. Perusteellisin selvitys seksuaalisen suuntautumisen muutosyrityksistä on Amerikan psykologisen yhdistyksen (APA) julkaisema Appropriate Therapeutic Responses to Sexual Orientation (2009). Tutkimusraportti totesi:

        ”Seksuaalisen suuntautumisen muutosyrityksiin osallistuneet arvioivat eri tavoin kokemuksistaan: jotkut yksilöt kokivat hyötyneensä seksuaalisuuden muutosyrityksistä, kun taas toiset kokivat, että heitä oli vahingoitettu.” (s.3)

        Tieteellisissä julkaisuissa raportoidut terapiamuodot ja muutosyritykset olivat niin erilaisia metodeiltaan, että lopullista johtopäätöstä tehokkuudesta ei voitu tehdä: “Ei ole olemassa riittäviä tieteellisen tarkkuuden täyttäviä tutkimuksia, joiden perusteella voisimme päätellä kykenevätkö nykyään käytettävät muutosyritykset seksuaalisen suuntautumisen muutokseen vai eivätkö ne kykene siihen.” (s.120) Kansalaisaloite painottaa vain sitä, että tehokkuudesta ei ole todisteita, mutta se ei kerro, että myöskään tehottomuudesta ei ole todisteita."
        https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/eheyttajille-sakkoja-vaiko-vankilatuomio/


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Tuo ei tarkallaan ottaen pidä paikkaansa

        "Amerikan psykologisen yhdistyksen näkökulma

        Kansalaisaloite lepää tämän väitteen varassa: ”Tieteellisen tutkimustiedon perusteella seksuaali- tai sukupuoli-identiteettiä ei voida muuttaa eheytyshoitojen kaltaisilla toimenpiteillä.” Väite ei pidä paikkaansa. Perusteellisin selvitys seksuaalisen suuntautumisen muutosyrityksistä on Amerikan psykologisen yhdistyksen (APA) julkaisema Appropriate Therapeutic Responses to Sexual Orientation (2009). Tutkimusraportti totesi:

        ”Seksuaalisen suuntautumisen muutosyrityksiin osallistuneet arvioivat eri tavoin kokemuksistaan: jotkut yksilöt kokivat hyötyneensä seksuaalisuuden muutosyrityksistä, kun taas toiset kokivat, että heitä oli vahingoitettu.” (s.3)

        Tieteellisissä julkaisuissa raportoidut terapiamuodot ja muutosyritykset olivat niin erilaisia metodeiltaan, että lopullista johtopäätöstä tehokkuudesta ei voitu tehdä: “Ei ole olemassa riittäviä tieteellisen tarkkuuden täyttäviä tutkimuksia, joiden perusteella voisimme päätellä kykenevätkö nykyään käytettävät muutosyritykset seksuaalisen suuntautumisen muutokseen vai eivätkö ne kykene siihen.” (s.120) Kansalaisaloite painottaa vain sitä, että tehokkuudesta ei ole todisteita, mutta se ei kerro, että myöskään tehottomuudesta ei ole todisteita."
        https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/eheyttajille-sakkoja-vaiko-vankilatuomio/

        Jokatapauksessa ihmiset eivät muuksi muutu. Turha edes yrittää.


      • "Tutkittu tieto osoittaa, ettei seksuaali- tai sukupuoli-identiteettiä voi muuttaa eheytyshoitojen kaltaisilla toimenpiteillä."

        Näin on, ja tutkimus tietoa tullee lisää. Jopa näiden "ehetyshoitojen" aloittaja ”Exodus International” lopetti toimintansa 2013 ja pyysi anteeksi toimintaansa. Puheenjohtaja Chambers myönsi olleensa osa tietämättömyyden järjestelmää.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Tutkittu tieto osoittaa, ettei seksuaali- tai sukupuoli-identiteettiä voi muuttaa eheytyshoitojen kaltaisilla toimenpiteillä."

        Näin on, ja tutkimus tietoa tullee lisää. Jopa näiden "ehetyshoitojen" aloittaja ”Exodus International” lopetti toimintansa 2013 ja pyysi anteeksi toimintaansa. Puheenjohtaja Chambers myönsi olleensa osa tietämättömyyden järjestelmää.

        "Puheenjohtaja Chambers myönsi olleensa osa tietämättömyyden järjestelmää."

        Minkä jälkeen eheytystoimintaa on jatkettu kaikessa hiljaisuudessa lähinnä Raamattuun ja uskoon tukeutuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Puheenjohtaja Chambers myönsi olleensa osa tietämättömyyden järjestelmää."

        Minkä jälkeen eheytystoimintaa on jatkettu kaikessa hiljaisuudessa lähinnä Raamattuun ja uskoon tukeutuen.

        Raamattu ei koske eheyttämään.

        Teette kaiken, koska ette kestä homoja.


      • Mummomuori2
        Anonyymi kirjoitti:

        "Puheenjohtaja Chambers myönsi olleensa osa tietämättömyyden järjestelmää."

        Minkä jälkeen eheytystoimintaa on jatkettu kaikessa hiljaisuudessa lähinnä Raamattuun ja uskoon tukeutuen.

        ”Minkä jälkeen eheytystoimintaa on jatkettu kaikessa hiljaisuudessa lähinnä Raamattuun ja uskoon tukeutuen.”

        Ikävä kyllä ja käyttäen yhä kyseenalaisia keinoja. Enemmän näillä saadaan pahaa aikaan kuin hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei koske eheyttämään.

        Teette kaiken, koska ette kestä homoja.

        Jumala haluaa ihmisille hyvää, eikä tietenkään toivo, että ihminen on vaikeuksissa seksuaalisuutensa kanssa, jonka toteuttaminen johtaa eroon Jumalasta ja lopulta kadotukseen, vaan eheytyy ja saa rauhan asiassa, niin ettei vääristynyt seksuaalisuus häiritse, hallitse ja ohjaa elämässä, vaan voi elää tasapainoisempaa Jumalan lapselle sopivaa elämää. Niin on muidenkin asioiden kohdalla. Ihmisillä on monenlaisia taipumuksia, traumoja, ongelmia, jotka rikkovat.


    • Anonyymi

      Sama kun muuttaisi mustaihoistavalkoiseksi. Ei onnistu muuttamaan sitä millaiseksi on syntynyt.

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Jotkut ihan tosissaan yrittävät leikellä miestä naiseksi tai naista mieheksi.


      • Anonyymi

        Sanoo siellä naismainen ToIIo.


      • Anonyymi

        Seksuaalisuuden on todettu muuttuneen joidenkin ihmisten kohdalla, eikä sama sukupuoli enää kiinnosta kuin ennen ja viimeistään vanhemmiten seksuaalinen mielenkiinto monilla muuttuu kiinnostuksen vähetessä, jopa loppuessa kokonaan, etenkin naisilla. Silloin osa muuttuu kuin aseksuaaleiksi.
        Ihon väri on täysin eri asia, eikä sen pitäisi vaikuttaa mielenkiintoon ja käytökseen.
        Setallakin on lukuisia nimityksiä erilaisille seksuaalisuuksille, kuten sellaiselle, joka muuttuu usein.
        Myös lesbonainen, jota aloitus koskee haluaa mainita, että ”seksuaalinen orientaatio ei suinkaan ole aina pysyvä vaan voi muuttua elämän aikana useasti.”
        Ei hän ihonväristä niin sanoisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Jotkut ihan tosissaan yrittävät leikellä miestä naiseksi tai naista mieheksi.

        Tähän on pakko sanoa, vaikka on jo myöhäinen ilta, että hyvä kommentti. Homomyönteiset ihmiset ovat usein myös trans-myönteisiä ja siinä epäilemättä on hyvin suuri ristiriita. Homous nähdään synnynnäisenä ja siten muuttumattomana. Trans nähdään synnynnäisenä, mutta jostain syystä se vaatiikin ihmisen muuttamaan omaa kehoaan muistuttamaan vastakkaista sukupuolta.

        Seksuaalisen suuntauksen perusta on sukupuoli. Ja jos ihminen on sekä trans että homo, hänen seksuaalinen suuntauksensa muuttuu, kun hän muuttaa sukupuoltaan. Näin siis ainakin seksuaalisen suuntauksen teorian mukaan.

        Mielestäni perinteinen ja myös samalla Raamatullinen käsitys tästä asiasta on paljon selvempi: seksi ja avioliitto on sallittu vain miehen ja naisen välisessä avioliitossa. Kaikki muu on Jumalan tahdon vastaista ja rikkoo ihmistä paljon syvemmin ja peruuttamattomammin kuin yksikään ehetyshoito. Usko Jeesukseen Kristukseen eheyttää jokaisen ihmisen niin perusteellisesti kuin se on mahdollista ottaen huomioon jokaisen ihmisen rikkinäisen ja surkean sisäisen tilan.


    • Anonyymi

      Eilinen hesarikin kirjoitti nykymaailman valtavimmasta salaisuudesta, bi- seksuaalisuudesta jota olen monesti tuonut esille täällä.

      Kierosti kuvitellaan että on vain heterot vastakkaisena homot.
      Todellisuudessa biseksuaalit olisivat enemmistö antiikin Kreikan tai Rooman kaltaisessa uskonnollisessa kulttuurissa.

    • Anonyymi

      Eheyttäminen muokkaa orjuuttamalla enemmistön.
      Anonyymi-ap
      2023-09-22 08:19:44

      Sit ne piinaavat homojen homoutta koska ne on opetettu niihin.
      Bi-seksuaalisuus vapautuu tuskallisen hitaasti vihaisen heterouden pakkokasteesta.

    • Anonyymi

      "Todellisuudessa biseksuaalit olisivat enemmistö antiikin Kreikan tai Rooman kaltaisessa uskonnollisessa kulttuurissa."

      Ja sitten kristinuskon myötä, lähinnä siis apostolien myötä, homoseksuaalisuus ym. katosivat pitkäksi aikaa julkisesta keskustelusta eivätkä homot esitelleet itseään ja osaamistaaan muitten ihmisten silmien eteen. Nyt sitten on tämän uusjulkisen homouden uusi yritys vallata yhteiskunta, mikä itseasiassa on aika hyvin jo onnistunut kun kirkkokin on saatu neutraloitua.

      • Anonyymi

        Moni homo on taiteellinen, moni tietää heidän osaamisensa.


      • "...homoseksuaalisuus ym. katosivat pitkäksi aikaa julkisesta keskustelusta..."

        :D Ei tuolloin mistään homoseksuaalisuudesta puhutta vaan ihan tavallisten miesten keskeisestä seksistä, mitä tuolloin ilmeni. Homoseksuaalisuus ja ylipäätään seksuaalisuuden eri muodot ovan paljon vanhempaa eli pääsääntöisesti 1900 luvun ilmiöitä.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "...homoseksuaalisuus ym. katosivat pitkäksi aikaa julkisesta keskustelusta..."

        :D Ei tuolloin mistään homoseksuaalisuudesta puhutta vaan ihan tavallisten miesten keskeisestä seksistä, mitä tuolloin ilmeni. Homoseksuaalisuus ja ylipäätään seksuaalisuuden eri muodot ovan paljon vanhempaa eli pääsääntöisesti 1900 luvun ilmiöitä.

        Saman asian voi ilmaista nykykielelläkin.
        Homoseksuaalisesti enemmän tai vähemmän suuntautuneet sitä pääasiassa harjoittivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saman asian voi ilmaista nykykielelläkin.
        Homoseksuaalisesti enemmän tai vähemmän suuntautuneet sitä pääasiassa harjoittivat.

        Raamatussa jos mies makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan, on siinä listassa, joka koskee perhe-elämää.


    • Anonyymi

      Homoilu on syntiä ja synti laittomuutta. Laittomuuden vyöry käy yhä pahemmaksi. Kenellä on ymmärrys ja silmät nähdä mitä on tapahtumassa, ei mene homoilun vyöryn mukana. Jumala kutsuu parannukseen ei saastaisuuteen.

      • Homoilu ei ole mitään pahantekoa.

        Eli ota parempi asenne ja etsi niitä pahantekijöitä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Homoilu ei ole mitään pahantekoa.

        Eli ota parempi asenne ja etsi niitä pahantekijöitä.

        Siellä läävä täynnä Pahuutta.

        Kaksi nàismaista ja Iihavaa.

        Päivittäin viinaa ja mässäystä.


      • Mutta se ei huoleta lainkaan, että huumeiden käyttö ja sitä mukaa väkivalta lisääntyy. Entä sitten muu rikollisuus.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Homoilu ei ole mitään pahantekoa.

        Eli ota parempi asenne ja etsi niitä pahantekijöitä.

        Jumala sen määrittelee, kuten muutkin synnit ja tuomitsee homostelusi pahantekona, Hänen luomistyönsä, sanansa ja hyvän tahtonsa vastaisuutena. Et sinä sitä määrittele vajaavaisen moraalisi ja ajattelusi pohjalta.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Mutta se ei huoleta lainkaan, että huumeiden käyttö ja sitä mukaa väkivalta lisääntyy. Entä sitten muu rikollisuus.

        Sinuako ei huoleta lainkaan? Toimimattoman maahanmuuttopolitiikan jengit ovat lisääntyneet. Väkivaltaiset huumejengit koostuvat lähinnä maahanmuuttajista.
        Tässä aloituksessa on aiheena kuitenkin muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuako ei huoleta lainkaan? Toimimattoman maahanmuuttopolitiikan jengit ovat lisääntyneet. Väkivaltaiset huumejengit koostuvat lähinnä maahanmuuttajista.
        Tässä aloituksessa on aiheena kuitenkin muu.

        > maahanmuuttopolitiikan myötä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala sen määrittelee, kuten muutkin synnit ja tuomitsee homostelusi pahantekona, Hänen luomistyönsä, sanansa ja hyvän tahtonsa vastaisuutena. Et sinä sitä määrittele vajaavaisen moraalisi ja ajattelusi pohjalta.

        niin jumala tuomitsee nämä toisten tuomitsija äärikonservatiivit jotka menee ensimmäisten joukoissa helvin tuleen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala sen määrittelee, kuten muutkin synnit ja tuomitsee homostelusi pahantekona, Hänen luomistyönsä, sanansa ja hyvän tahtonsa vastaisuutena. Et sinä sitä määrittele vajaavaisen moraalisi ja ajattelusi pohjalta.

        Mitä pahantekoa joku homostelu on, jos yhtään osaat sanoa?

        Kuka siinä joutuu kokemaan pahaa?


      • torre3 kirjoitti:

        Mitä pahantekoa joku homostelu on, jos yhtään osaat sanoa?

        Kuka siinä joutuu kokemaan pahaa?

        Ja Jumalan moraalilla tottelemattomat pojat pitää kivittää kuoliaaksi.

        Kiitos ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin jumala tuomitsee nämä toisten tuomitsija äärikonservatiivit jotka menee ensimmäisten joukoissa helvin tuleen

        Et siis tunne Raamattua tai opetat tahallaan sen vastaisesti.
        Huimasitko, että vain sinä julistit Raamatun vastaisen Helvetti-tuomion?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin jumala tuomitsee nämä toisten tuomitsija äärikonservatiivit jotka menee ensimmäisten joukoissa helvin tuleen

        Synnin sanominen synniksi ei ole tietenkään tuomitsemista.
        Sen vastainen väite on täysin epälooginen.
        Mistä muuten ihmiset voisivat tietää Jumalan tahdon, ellei Raamatusta
        ja pystyisivät tekemään parannusta synneistään, jotka kadottavat Raamatun sanan mukaan.
        Jumala haluaa jokaisen pelastuvan. Raamatun ohjeet meille kertoo Jumalan rakkaudesta, jota kristittyjen tulee tuoda esiin. Kristitylle ei voi olla sama päätyvätkö ihmiset Taivaaseen vai kadotukseen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mitä pahantekoa joku homostelu on, jos yhtään osaat sanoa?

        Kuka siinä joutuu kokemaan pahaa?

        Miksi kysyt samoja asioita satoja kertoja? Unohdat muka kaiken sen siliän tien, kun saat vastauksen? Siinähän oli jo vastausta. Jumalan hyvän luomistyön vastaisuus.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mitä pahantekoa joku homostelu on, jos yhtään osaat sanoa?

        Kuka siinä joutuu kokemaan pahaa?

        Siinä halveksutaan meidät luoneen Jumalan kaunista luomistyötä. Luojaansako ei tulisi kunnioittaa? Paljon enemmän tulisi kunnioittaa kuin vanhempiaan. Vanhempiaan kunnioittaa sitten samalla, jos Jumalaakin kunnioittaa.
        Jumala on tarkoittanut seksin kauniiksi asiaksi avioliittoon miehen ja naisen välille, ei rumaan irstailuun, johon syyllistyvät paljon muutkin kuin homot, kuten irtosuhteissa.
        Homostelu johtaa Helvettiin Raamatun mukaan ja homostellessa tukee homostelukumppaninsakin kadottavaa elämäntapaa. Rakastaessa toista ei halua tämän päätyvän Helvettiin, ikuiseen kärsimykseen.
        Homoparien kuin muidenkin irstailut ovat levittäneet ikäviä sukupuolitauteja. Oikeanlainen seksin harjoittaminen ei levitä sukupuolitauteja. Siinä sitoudutaan pitkäksi aikaa vain yhteen ihmiseen, vastakkaiseen itseä täydentävän sukupuolen edustajaan.
        Homoille ei riittänyt rekisteröity parisuhdelaki, vaan haluttiin oman elämäntavan vuoksi sotkea miehen ja naisen avioliitto koskemaan myös homopareja. Enää avioliitto ei puhekielessä tarkoita ihan samaa, mutta oikean avioliiton merkitys ei ole siitä muuttunut, kuten ei miehetkään ole muuttuneet naisiksi, vaikka heitä valheellisesti naisiksi kutsuttaisiin ja merkittäisiin virallisestikin naisiksi.
        Lasten oikeus heille kuuluviin äitiin ja isään heikentyi avioliittolain romuttamisen jälkeen.
        Aikuisten halut menivät lasten tärkeämpien oikeuksien edelle.
        Lapsettomuus koskee luontaisesti vain heteropareja, ei koskaan homopareja. Vanhempiehdokkaiden, joilta lapsi saa isän ja äidin tulisi olla reilusti etusijalla, kunhan ovat muutenkin sopivia vanhemmiksi. Heillä on luontaisempi oikeus lapseen, kuten myös lapsella luontainen oikeus sekä isään että äitiin. Adoptiot vaikeutuivat joistain maista Suomen avioliittouudistuksen jälkeen, sillä niissä pelättiin lasten päätyvän homopareille, eivätkä lapset saisikaan isää ja äitiä.
        Kirkkoakin vaaditaan joidenkin homostelevan elämäntavan vuoksi muuttamaan oppiaan ja käytäntöjään, vaikka homosteleva elämäntapa on synti Raamatun mukaan ja kirkon oppi ei voi rehellisesti perustua muuhun kuin Raamattuun. Kirkon opissa pitäytyviä kirkolliskokouspäätöksiä ei kunnioiteta, vaan annetaan tiloja homopareille ja vihitään kirkon opin ja yhteisten päätösten vastaisesti.
        Jos ei usko, kuten kristinusko opettaa, mutta haluaa harjoittaa uskonnollisia menoja omien ajatusten ja arvojen pohjalta, pitäisi perustaa oma uskonnollinen yhdyskunta, jossa vihitään, eikä terrorisoida kristillistä kirkkoa. Uuteen uskonnolliseen yhdyskuntaan voi laatia juuri sellaiset säännöt kuin haluaa, eikä kristillisistä opetuksista tarvitse piitata.
        Perusoikeuksiakin: sanan- ja uskonnonvapautta ollaan joidenkin toimesta rajoittamassa, jos esim. ottaa kantaa siihen, ettei kirkko toimisi oppinsa vastaisesti, uskoo Raamattuun Jumalan sanana ja tuo sitä julki ja pohtii homoseksuaalisuuden syitä.

        Ihmisillä on eri tavoin poikkeavat moraalikäsitykset seksuaalisuuden alueella.
        Homostelua saa pitää moraalisesti vääränä, kuten lukuisia muitakin seksuaalisia käyttäytymistapoja, joita ei silti haluta olla laillisesti kieltämässä, kuten ei homosteluakaan.
        Liian paljas julkinen pukeutuminen on laissa kielletty, mutta hyvin vähän siihen puututaan. Ei Priden kulkueestakaan ole poistettu, vaikka on ollut jopa sukupuolielimetkin näkyvillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kysyt samoja asioita satoja kertoja? Unohdat muka kaiken sen siliän tien, kun saat vastauksen? Siinähän oli jo vastausta. Jumalan hyvän luomistyön vastaisuus.

        Se ei saa IihavaIta KuutioIta huomiota, joten jankkaa samoja asioita tuhansia kertoja täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kysyt samoja asioita satoja kertoja? Unohdat muka kaiken sen siliän tien, kun saat vastauksen? Siinähän oli jo vastausta. Jumalan hyvän luomistyön vastaisuus.

        Pahantekoa on se, että tekee jollekin toiselle pahaa.


        Mitä pahantekoa homostelu on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synnin sanominen synniksi ei ole tietenkään tuomitsemista.
        Sen vastainen väite on täysin epälooginen.
        Mistä muuten ihmiset voisivat tietää Jumalan tahdon, ellei Raamatusta
        ja pystyisivät tekemään parannusta synneistään, jotka kadottavat Raamatun sanan mukaan.
        Jumala haluaa jokaisen pelastuvan. Raamatun ohjeet meille kertoo Jumalan rakkaudesta, jota kristittyjen tulee tuoda esiin. Kristitylle ei voi olla sama päätyvätkö ihmiset Taivaaseen vai kadotukseen.

        Jumalan tahto Raamatussa on, että tottelemattomat pojat pitää kivittää kuoliaaksi.

        Kiitos ei se tahto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellä läävä täynnä Pahuutta.

        Kaksi nàismaista ja Iihavaa.

        Päivittäin viinaa ja mässäystä.

        Tule katsomaan, niin näetkö pahuutta vai hyvyyttä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tule katsomaan, niin näetkö pahuutta vai hyvyyttä.

        OIet täynnä Pahuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kysyt samoja asioita satoja kertoja? Unohdat muka kaiken sen siliän tien, kun saat vastauksen? Siinähän oli jo vastausta. Jumalan hyvän luomistyön vastaisuus.

        Lihava Kuutio ei huomioi sitä ToIIoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIet täynnä Pahuutta.

        Oli kyse tästä "läävästä".


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Oli kyse tästä "läävästä".

        Juu.

        Hirveä Iäävä ja Pahuuden pesä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu.

        Hirveä Iäävä ja Pahuuden pesä.

        Sinun on syytä tulla tarkistamaan asia.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sinun on syytä tulla tarkistamaan asia.

        Ei mitään tarvetta.

        Asiat ovat jo tiedossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään tarvetta.

        Asiat ovat jo tiedossa.

        Etänä on mahdotonta tietää miten tuhansien kilometrien päässä tilanne on.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Etänä on mahdotonta tietää miten tuhansien kilometrien päässä tilanne on.

        Ei suinkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan.

        Olisi hauska tietää mitä kuvittelet täällä olevan tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olisi hauska tietää mitä kuvittelet täällä olevan tällä hetkellä.

        Vain sinä kuvittelet asioita.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olisi hauska tietää mitä kuvittelet täällä olevan tällä hetkellä.

        Ja kohta taas vaIehtelet ettet kuvittele.
        🤓


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Etänä on mahdotonta tietää miten tuhansien kilometrien päässä tilanne on.

        Taas mässäystä kahdella umpityhmällä ToIIykalla siellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kohta taas vaIehtelet ettet kuvittele.
        🤓

        En osaa kuvitella mitään. Osaan vain niitä, jotka on olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas mässäystä kahdella umpityhmällä ToIIykalla siellä.

        On jokseenkin vaikeaa olla syömättä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas mässäystä kahdella umpityhmällä ToIIykalla siellä.

        Huomasin, että et tiennyt mitä täällä tapahtuu.

        Olet pelkkä surkimus.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Huomasin, että et tiennyt mitä täällä tapahtuu.

        Olet pelkkä surkimus.

        OIet täysi PeIIe ja surkea ToIIero.

        Laitoit mässäyskuvan sen Soinia paksumman surkean ToIIeron kanssa!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En osaa kuvitella mitään. Osaan vain niitä, jotka on olemassa.

        Taas vaIehtelet kuten ennakoinkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas vaIehtelet kuten ennakoinkin.

        Minä kun en osaa kuvitella mitään. Katson ja kuuntelen mitä tapahtuu.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minä kun en osaa kuvitella mitään. Katson ja kuuntelen mitä tapahtuu.

        Täällä kerrotaan millainen ToIIo oikeasti olet.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minä kun en osaa kuvitella mitään. Katson ja kuuntelen mitä tapahtuu.

        Kaksi surkeaa ToIIykkaa.

        Lehtimyyjä sai siis Iähtöpassit.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Pahantekoa on se, että tekee jollekin toiselle pahaa.


        Mitä pahantekoa homostelu on?

        Se on perusteltu tässäkin keskustelussa monin tavoin.
        Miksi jankutat?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jumalan tahto Raamatussa on, että tottelemattomat pojat pitää kivittää kuoliaaksi.

        Kiitos ei se tahto.

        Ketään ei tarvitse kivittää, kun Jeesus sovitti synnit. Maanpäällisen elämän loppuessa kukin vastaa synneistään Jumalan edessä.


    • Anonyymi

      Tex Willer laittaa napin suoraan kiinni.

    • Anonyymi

      Ehjää ei tarvitse korjata, miksi ehjä ihminen menee korjattavaksi. Ehkä kuitenkaan kaikki ei ole kunnossa.
      Mikä korjaisi sielun rauhan?

      • Anonyymi

        Ihmiset tuntevat itse itsensä rikkinäisiksi ja pyytävät tukea asiassa.
        Maallisen terapian kauttakin ihmiset hakevat tukea rikkinäisyyteensä.
        Samoin sielunhoidon kautta.


    • Anonyymi

      Sodomia on moraalisesti väärin.

    • Olisin toivonut, että aloittaja olisi referoinut artikkelia hänen mielestään keskeisillä kohdilla, koska se on kokonaisuudessaan luettavissa vain tilaajille. Eikä minua kiinnosta tilata Hesaria edes ilmaiseksi. Mutta sanotaan nyt jotain, vaikka en artikkelia lukenutkaan.

      Eli 24 vuotta meni nuorelta naiselta "hukkaan". Sen jälkeinen elämä lesbona ei sitten mennyt hukkaan? Tämä on mielenkiintoinen väite, sillä Raamatun mukaan sellainen elämä on aina heitetty hukkaan.

      Ja oikeastaan olisi ollut parempi olla siinä epävarmuuden tilassa, mikä lie se sitten olikin, ennen lesboksi ryhtymistä, koska silloin ehkä olisi vielä ollut jokin mahdollisuus katua syntejään ja kääntyä pois siltä tieltä, joka vie kadotukseen.

      Tähän varmaan sopii hyvin Raamatun ajatus:

      "Jeesus kutsui väkijoukon ja opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni ja evankeliumin tähden kadottaa, on sen pelastava."

      Monet ihmiset, eivät ainoastaan homot, mutta ehkä erityisesti he, ajattelevat, että ihminen itse tietäisi mikä hänelle on parasta, mikä hän on ja että hänen omat ajatuksensa ja tunteensa ovat jotenkin hyvin itsestäänselvällä ja yksinkertaisella tavalla selviä "totuuksia" hänestä itsestään.

      Monet filosofiset ja psykologiset teoriat ovat yrittäneet jo vuosituhansia selvittää mikä on ihmisen olemus, hänen "oikea" persoonallisuutensa ja identiteettinsä. Näihin pohdiskeluihin on ihmiskunnan historian aikana osallistunut suuri joukko hyvin syvällisiä ja älykkäitä ajattelijoita. He kaikki olisivat varmaan aika yllättyneitä nykyajan tavasta ratkaista ihmisen identiteetin pitkäaikainen ja monimutkaisena pidetty mysteeri: ihmisen identiteetti onkin seksuaalinen suuntaus!

      Tällainen seksuaalikeskeinen ajattelu vetää kyllä monet mutkat turhan suoriksi. Mutta kai sillä jokin lohduttava tarkoitus on. Käytännössä seksuaalisuudesta ja sen ilmaisemisesta tai siitä paljon puhutusta "rakkaudesta" ei ole elämän perustaksi. Kristinuskon näkemyksen mukaan ihmisen polttavin ja ensisijaisin ongelma on ihmisen sisäinen heikkous ( eli pahuus ) ja siitä johtuva syyllisyys.

      Jeesus Kristus on ratkaisu tähän kaikkeen. Jumala auttaa oman heikkoutensa kanssa kamppailevaa ihmistä ja uskomalla Jeesuksen ristinkuoleman syntejä sovittavaan voimaan ihminen voi vapautua syyllisyydestään. Ja kaikki ihmiset tulevat uskoon pohjimmiltaan samalla tavalla. On se uskoon tuleminen vaikeaa heteroille siinä kuin homoillekin. Oli se minullekin vaikeaa, mutta jos alkaisin kuvailemaan sitä iloa ja henkistä kasvua mikä minuakin odotti tällä uskon tiellä, siihen eivät sanat riittäisi.

      Ottakaa jo hyvät ihmiset Jeesus vastaan. Kaikki on valmista. Jeesus on jo sovittanut jokaisen heteron ja homot synnit. Ei tarvitse muuta kuin avata sydämensä. Rukoilen teidän ja tämän nuoren lesbonaisen kääntymisen puolesta.

      • Anonyymi

        No mutta ei tuolla ole mitään väliä. Eheytyshommat on ihan huuhaata. Niitä on tutkittu psykiatrien toimesta ja ne on myös todettu huuhaaksi lääketieteen kannalta. Toki voit uskonnolla sumuttaa jonkun onnettoman yksilön vielä onnettomammaksi , tuohan tiedetään uskonlahkojen jäljiltä moni joutuu psykiatriseen hoitoon mutta mikä ehkä keskeisintä homous ei ole hävinnyt mihinkään. Eikä tietenkään häviä sillä mieti nyt itsekin jos asia olisi noin yksinkertain niin A) kuka haluaisi olla vapaaehtoisesti homo B) miksi et itse kokeilisi käänteisellä eheyttämisellä vaihtaa seksuaalisista suuntautumistasi ?

        Ai niin koska pohjimmiltasi tiedät itsekin jossain syvällä ettei se onnistu.


      • Voin vähän kertoa. En ole Hesari.

        Olin jo 48 vuotias, kun aloin elämään miehen kanssa. Se oli jokseenkin sellainen kokemus, "että näin minun olisi pitänyt elää aina".

        Miksi ottaa Jeesus vastaan, ja missä se edes on otettavissa vastaan?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Voin vähän kertoa. En ole Hesari.

        Olin jo 48 vuotias, kun aloin elämään miehen kanssa. Se oli jokseenkin sellainen kokemus, "että näin minun olisi pitänyt elää aina".

        Miksi ottaa Jeesus vastaan, ja missä se edes on otettavissa vastaan?

        OIet aina ollut naismainen Hinaaja.

        Lehtimyyjä on täysi ToIIo. Ei pärjää missään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIet aina ollut naismainen Hinaaja.

        Lehtimyyjä on täysi ToIIo. Ei pärjää missään.

        Etkö voi edes yhtä kertaa olla järkevä? Lienee mahdotonta kohdallasi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Etkö voi edes yhtä kertaa olla järkevä? Lienee mahdotonta kohdallasi.

        OIet täysi ToIIo ja vailla järkeä.


    • Anonyymi

      Jokainen traumatisoituu jos joutuu elämään jonkun toisen kuvitelmien perusteella. Sitä trauma tarkoittaa. Kyse on silloin vahingonkorvauksista. Kukaan ei voi toista toiseksi muuttaa. Sellaista mahtia ei kenelläkään ole. Eikä laki anna sellaisen yritykseen lupaa. Kyse on ihmisarvosta.

      Eheyttämiset on höpön pöpöä. Eheyttäjä olisi sairas ihminen itse, Riippumatta siitä mitä eheytetään. Kaikki terapiat ovat vapaaehtoisia ja perustuvat luottamukseen, mikä on vaikea asia toteuttaa. Jopa mahdoton, ja usein hyvä niin, koska silloin vuorovaikutuksessa olevat ovat samalla tasolla.

      • Anonyymi

        "Jokainen traumatisoituu jos joutuu elämään jonkun toisen kuvitelmien perusteella. "

        Eheyttävä sielunhoito on siitä ihmeellistä, että jopa homouden tunteet kaikkoavat jos ihminen kyetään eheyttämään lapsuudessa koetuista kauheista asioista.


    • Anonyymi

      Eheyttävä sielunhoito rakentaa aina kuten kaikki vertauskeskustelut ja rukoukset tekevät uskovalle henkilölle. Lisäksi eheyttävä opetus auttaa uskoontullutta homoseksuaali tai heteroa jatkamaan elämäänsä. Ihmisten särkyneisyys nykyaikana on suurta, varsinkin nuorten keskuudessa missä mikään maallinen hoito ei enää riitä.

      Mutta hengelliset seurakunta tarjoavat paljon eheyttävää sielunhoitoa kaikille ihmisille, mikä rakentaa, ei hajota.

      Matt. 12:20

      Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon

      • Anonyymi

        Ei tietenkään rakenna. Noista on lukematon määrä ihmisten itsensä kertomia kokemuksia kuin ovat menneet aivan sekaisin jonkun "eheyttäjän" toimesta.
        Jos ihminen kokee jotakin ristiriitaa seksuaaliasioissa tulee hänen mennä oikealle terapeutille tai psykiatrille ei putkimies Ranen puheille joka seurakunnan "luotettuna" hääräilee.

        Lisäksi jos tuo eheyttäminen olisi noin helppoa niin mitäpä jos kokeilisitte eheyttää itsenne tuosta liiallisesta kiinnostuksesta homoutta kohtaan jota muka heterona tunnette ja toki tiedetään kun se synti, niinpä niin mutta kun ei teitä mikään muu seksisyntikään tunnu kiinnostavan ainoastaan homojen hommat. Seksuaalivähemmistöjä arvioidaan olevan noin 5% väestöstä eli 95% on siis perus/normi heteroja mutta heidän hommat ei teitä kiinnosta laisinkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään rakenna. Noista on lukematon määrä ihmisten itsensä kertomia kokemuksia kuin ovat menneet aivan sekaisin jonkun "eheyttäjän" toimesta.
        Jos ihminen kokee jotakin ristiriitaa seksuaaliasioissa tulee hänen mennä oikealle terapeutille tai psykiatrille ei putkimies Ranen puheille joka seurakunnan "luotettuna" hääräilee.

        Lisäksi jos tuo eheyttäminen olisi noin helppoa niin mitäpä jos kokeilisitte eheyttää itsenne tuosta liiallisesta kiinnostuksesta homoutta kohtaan jota muka heterona tunnette ja toki tiedetään kun se synti, niinpä niin mutta kun ei teitä mikään muu seksisyntikään tunnu kiinnostavan ainoastaan homojen hommat. Seksuaalivähemmistöjä arvioidaan olevan noin 5% väestöstä eli 95% on siis perus/normi heteroja mutta heidän hommat ei teitä kiinnosta laisinkaan.

        Biseksuaalisia on jotain 15 prosenttia.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Biseksuaalisia on jotain 15 prosenttia.

        OIét tosiaan täysin naismainen ToIIo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään rakenna. Noista on lukematon määrä ihmisten itsensä kertomia kokemuksia kuin ovat menneet aivan sekaisin jonkun "eheyttäjän" toimesta.
        Jos ihminen kokee jotakin ristiriitaa seksuaaliasioissa tulee hänen mennä oikealle terapeutille tai psykiatrille ei putkimies Ranen puheille joka seurakunnan "luotettuna" hääräilee.

        Lisäksi jos tuo eheyttäminen olisi noin helppoa niin mitäpä jos kokeilisitte eheyttää itsenne tuosta liiallisesta kiinnostuksesta homoutta kohtaan jota muka heterona tunnette ja toki tiedetään kun se synti, niinpä niin mutta kun ei teitä mikään muu seksisyntikään tunnu kiinnostavan ainoastaan homojen hommat. Seksuaalivähemmistöjä arvioidaan olevan noin 5% väestöstä eli 95% on siis perus/normi heteroja mutta heidän hommat ei teitä kiinnosta laisinkaan.

        "Noista on lukematon määrä ihmisten itsensä kertomia kokemuksia kuin ovat menneet aivan sekaisin jonkun "eheyttäjän" toimesta."

        Itsekin uskovana uskon, että kaikkinaiset soluttautujat ja feikkaajat ovat menneet sekaisin kun ovat leikkineet uskovaa. Jumala ei salli itseään pilkattavan!

        Sielunhoito kuuluu vain aidosti uskoville ihmisille, maalliset menevät joukoittain psykologeille ja psykiatreille huumaavia lääkkeitä saamaan.


    • Anonyymi

      Seurakuntien sielunhoito ei ole ammattilaisten käsissä. Se on tehotonta ja jopa vaarallista koska se perustuu puoskarointiin ja papeille joilla ei ole siihen pätevyyttä. . Tehokasta ja ammattitaitoista on asiaan perehtyneiden lääkäreiden hoito, johon voi luottaa.

      • Anonyymi

        "Seurakuntien sielunhoito ei ole ammattilaisten käsissä."

        Sielunhoitoa harjoitetaan vain hengellisissä seurakunnissa missä on hyvän koulutuksen saaneet sielunhoitajat eheyttämään heteroiden ja homoseksuaaleja niistä kauheuksista joita ovat kokeneet. Uskovat emme mene maallisten puoskareiden hoteille ja sielunhoitajan tulee olla uskossa ja näin Jumalan kaikkinaiset voimat ovat tässä jalossa toimessa apuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Seurakuntien sielunhoito ei ole ammattilaisten käsissä."

        Sielunhoitoa harjoitetaan vain hengellisissä seurakunnissa missä on hyvän koulutuksen saaneet sielunhoitajat eheyttämään heteroiden ja homoseksuaaleja niistä kauheuksista joita ovat kokeneet. Uskovat emme mene maallisten puoskareiden hoteille ja sielunhoitajan tulee olla uskossa ja näin Jumalan kaikkinaiset voimat ovat tässä jalossa toimessa apuna.

        Mitä kauheuksia esimerkiksi homoseksuaaliset ovat kokeneet. Paitsi vihaa ja hylkäämistä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mitä kauheuksia esimerkiksi homoseksuaaliset ovat kokeneet. Paitsi vihaa ja hylkäämistä.

        Itse uskovana tiedän että homoseksuaalit ovat kokeneet paljon kauheuksia mistä lievimmästä päästä ovat insesti- ja pedofiliakokemukset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse uskovana tiedän että homoseksuaalit ovat kokeneet paljon kauheuksia mistä lievimmästä päästä ovat insesti- ja pedofiliakokemukset.

        Minä taas tiedän, että mitään sellaista ei ole taustalla, kun olen kysynyt tutuilta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minä taas tiedän, että mitään sellaista ei ole taustalla, kun olen kysynyt tutuilta.

        Et ole kysynyt asiaa maailman kaikilta homoilta.

        Pyörit pienessä naismaisten Hinaajien piirissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kysynyt asiaa maailman kaikilta homoilta.

        Pyörit pienessä naismaisten Hinaajien piirissä.

        En tunne yhtään naismaista. Olet valheen tiellä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En tunne yhtään naismaista. Olet valheen tiellä.

        OIet itse naismainen ja se toinen ToIIo myös.

        OIet jatkuvasti VaIheen tiellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIet itse naismainen ja se toinen ToIIo myös.

        OIet jatkuvasti VaIheen tiellä.

        Sinun käsitykset naismaisuudesta ovat erilaisia kuin minulla. Mielipide ei tietenkään ole vale.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sinun käsitykset naismaisuudesta ovat erilaisia kuin minulla. Mielipide ei tietenkään ole vale.

        Sellainen mielipide keikuttavaIta ja naisen äänen omaavasta naismaiselta HinaajaIta.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen mielipide keikuttavaIta ja naisen äänen omaavasta naismaiselta HinaajaIta.
        🤓

        Tuollainen käsitys minullakin on naismaisista.

        Onneksi olen nähnyt vain kaksi kertaa aikoinaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tuollainen käsitys minullakin on naismaisista.

        Onneksi olen nähnyt vain kaksi kertaa aikoinaan.

        Katso peiIiisi niin näet.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katso peiIiisi niin näet.
        🤓

        Keikutus eikä ääni näy eikä kuulu peilistä.

        Sinulla ei ole käsitystä edes peilistä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Keikutus eikä ääni näy eikä kuulu peilistä.

        Sinulla ei ole käsitystä edes peilistä.

        Väitit äsken nähneesi kaksi nàismaista elämäsi aikana.

        Kerroin että peilistäsi näet heti kolmannen ja se toinen ToIIo siellä on myös naismainen.

        Ymmärryskykysi on noIIatasoa ja OIet taas humaIassa.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väitit äsken nähneesi kaksi nàismaista elämäsi aikana.

        Kerroin että peilistäsi näet heti kolmannen ja se toinen ToIIo siellä on myös naismainen.

        Ymmärryskykysi on noIIatasoa ja OIet taas humaIassa.
        🤓

        Keikuttava ja naisen ääni oli sinun asiasi.

        Itse kävelen suorassa, ja minulla on jo aikaa sitten sanottu olevan möreä ääni. Se tieto riittää minulle.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Keikuttava ja naisen ääni oli sinun asiasi.

        Itse kävelen suorassa, ja minulla on jo aikaa sitten sanottu olevan möreä ääni. Se tieto riittää minulle.

        Sinulla on tosiaan naisen ääni ja keikuta naisen tavoin.

        Pakko kertoa miten asiat ovat kohdallasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tosiaan naisen ääni ja keikuta naisen tavoin.

        Pakko kertoa miten asiat ovat kohdallasi.

        Viime aikoina täällä on sanottu, että minulla on vanhan naisen ääni.

        Se, ja karvaisuus on kyllä kaukana naismaisuudesta.

        Mutta pidä mielipiteesi, niin saat olla jatkossakin pellen osassa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Viime aikoina täällä on sanottu, että minulla on vanhan naisen ääni.

        Se, ja karvaisuus on kyllä kaukana naismaisuudesta.

        Mutta pidä mielipiteesi, niin saat olla jatkossakin pellen osassa.

        OIét ikuinen PeIIe ja nàismainen ToIIo.

        OIet naismaisin ToIIykka mitä tiedetään.


    • Anonyymi

      Minkälainen koulutus näillä seurakuntalaisen "sielunhoitajilla" on? En ole kuullutkaan heidän koulutuksestaan. Sellaista en ole tavannut mistään yliopistosta. Pappiskoulutuksessa ei ainakaan löydy sellaista tieteenalaa. Ettei vaan olisi vailla koulutusta jääneet puoskarit kyseessä.

      • Anonyymi

        Seurakunnat antavat koulutuksen koska sielunhoitajana voi olla vain henkilökohtaisesti Jeesukseen uskoontullut henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakunnat antavat koulutuksen koska sielunhoitajana voi olla vain henkilökohtaisesti Jeesukseen uskoontullut henkilö.

        Suomessa on uskonnonvapaus. Se ei sido ketään näihin sielunhoitajiin, jonka uskonnollinen vakaumus on erilainen. Näillä sielunhoitajilla ei ole minkäänlaista erivapautta toimia vastoin lakia.


      • Mistänäitäoikeintulee
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakunnat antavat koulutuksen koska sielunhoitajana voi olla vain henkilökohtaisesti Jeesukseen uskoontullut henkilö.

        Vai että sellaisia "sielunhoitajia". Tässä muutamia sellaisia:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Daavidin_oksa

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/200711156853169

        https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000003611745.html

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2010091912373906

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansan_temppeli

        https://www.suomenmaa.fi/uutiset/tahtitieteellinen-loyto-sai-kultin-tekemaan-joukkoitsemurhan-25-vuotta-sitten

        https://www.storytel.com/fi/books/jeesus-tykkää-laihoista-tytöistä-2567592

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009537917.html


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vai että sellaisia "sielunhoitajia". Tässä muutamia sellaisia:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Daavidin_oksa

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/200711156853169

        https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000003611745.html

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2010091912373906

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansan_temppeli

        https://www.suomenmaa.fi/uutiset/tahtitieteellinen-loyto-sai-kultin-tekemaan-joukkoitsemurhan-25-vuotta-sitten

        https://www.storytel.com/fi/books/jeesus-tykkää-laihoista-tytöistä-2567592

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009537917.html

        "Vai että sellaisia "sielunhoitajia". "

        Sielunhoito on sitä että rukousten ja keskustelujen ja kuuntelujen kautta kärsivä saa purkaa itseään. Sielunhoitoon ei paljoa kuulu neuvot muuta kuin uskonasioissa, mutta jo pelkkä kuuntelu on terapeuttista sillä katolisen kirkon rippikäytäntö todistaa kuuntelun voiman. Mutta suurin voima tulee rukouksissa, sillä Jumala itse tällöin auttaa tätä kärsivää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Vai että sellaisia "sielunhoitajia". "

        Sielunhoito on sitä että rukousten ja keskustelujen ja kuuntelujen kautta kärsivä saa purkaa itseään. Sielunhoitoon ei paljoa kuulu neuvot muuta kuin uskonasioissa, mutta jo pelkkä kuuntelu on terapeuttista sillä katolisen kirkon rippikäytäntö todistaa kuuntelun voiman. Mutta suurin voima tulee rukouksissa, sillä Jumala itse tällöin auttaa tätä kärsivää.

        Niin tuossa edellä luettelin näitä teikäläisiä sieluhoitajia. Mikä sinusta niistä oli kaikken paras ja tehokkain? Sekö joka tuotti eniten ruumiita? Vai sekö joka "soti" viimeiseen saakka? Tässä lista vielä uudestaan:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Daavidin_oksa

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/200711156853169

        https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000003611745.html

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2010091912373906

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansan_temppeli

        https://www.suomenmaa.fi/uutiset/tahtitieteellinen-loyto-sai-kultin-tekemaan-joukkoitsemurhan-25-vuotta-sitten

        https://www.storytel.com/fi/books/jeesus-tykkää-laihoista-tytöistä-2567592

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009537917.html


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin tuossa edellä luettelin näitä teikäläisiä sieluhoitajia. Mikä sinusta niistä oli kaikken paras ja tehokkain? Sekö joka tuotti eniten ruumiita? Vai sekö joka "soti" viimeiseen saakka? Tässä lista vielä uudestaan:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Daavidin_oksa

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/200711156853169

        https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000003611745.html

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2010091912373906

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansan_temppeli

        https://www.suomenmaa.fi/uutiset/tahtitieteellinen-loyto-sai-kultin-tekemaan-joukkoitsemurhan-25-vuotta-sitten

        https://www.storytel.com/fi/books/jeesus-tykkää-laihoista-tytöistä-2567592

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009537917.html

        Nuoko edustavat luterilaisia tai helluntailaisia sielunhoitajia?


    • Anonyymi

      Näin on asia

    • Anonyymi

      On vain ajan kysymys milloin eheyttämiseen houkutelleen omaiset tekevät rikosilmoituksen eheyttäjästä, kun uhrin tila on vain huonontunut liian rankasta henkisestä kohtelusta. Rikoslain mukaan on tuomittavaa toimia lääkärin ammatissa jos siihen ei ole pätevyyttä.

      • Anonyymi

        Tässäkin tapauksessa kyseinen henkilö on pääasiassa itse eheyttänyt itseään.
        Pitäisikö hänen tehdä itsestään rikosilmoitus?
        Papit ja diakonit toimivat sielunhoitajina ev.lut. kirkossakin. Toisen kuuntelu, tukeminen, yhteinen rukous eivät kuulu vain lääkärille. Uskovilla sielunhoitajilla on useimmiten tehtäviinsä pätevyys.


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      248
      2188
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1270
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1160
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe