Pari vuotta hankkailla ollut Ämmässuon kaatopaikka-alueelle pystytettävä tuulivoimala on tulossa. Viimeistenkin valitusten jälkeen voimala sai luvan rakentamiselle. Tuulivoimalan lavan kärki tulee kohoamaan 267 metrin korkeuteen.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009722850.html
Tuulivoimalan sähköntuottoteho on 4,7 MW, joka ei ole korkeimmasta päästä. Suurimmat tuulivoimalat ovat jopa 10 MW tehoisia.
Espooseen ensimmäinen tuulivoimala. Ämmässuolle 267 m korkuinen torni
2
209
Vastaukset
- Anonyymi
On se hienoa että syrjäinen Espookin liitetään pienten maakuntapitäjien sarjaan mukaan, omalla suurvoimalallaan. Mikään muu Suomen 15:sta suurimmasta kaupungista ei ole ottanut, eikä ota tuulivoimaloita omille alueillensa.
Espoon tuulivoimala on vielä keskellä etelä - pohjoinen muuttoreittiä. Tuon korkuinen masto osuu keskelle kurki- ja hanhimuuttojen ja pajulintujen ym. käyttämää linjaa. - Anonyymi
Ainoa suunnitteilla olevasta julkaistu havainenkuva on tällainen.
https://www.espoo.fi/fi/hankkeet/ammassuon-tuulivoimala
Tuollaiseen ilmasta, yläpuolelta otettuun kuvaan katoaa vaikka Eiffelin torni. Pitäis julkaista havainenkuvia, miltä tuulivoimala näyttää puiden latvojen yläpuolella.
Siis mereltä päin katsottaessa, eli keväisen muuttolinnun silmin. Kuinka hyvin tuo silppuri osuu hippiäisparvien muuttoreiteille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449341
- 785872
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14810Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414356- 583875
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella563578Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313469- 472668
- 342192
- 402000