Äiti sanoo etten ole ateisti

Anonyymi-ap

En koe uskovani jumalaan ainakaan sellaiseen jota ihmiset kirjoittavat . Äiti väittää etten voi olla ateisti.. miten hän ymmärtäisi etten usko? Pitääkö esittää uskovaista ja onko se aivan kamalaa jos olen ateisti ja käyn kirkossa? :)

7

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Äitisi ei voi ulkopuolisena määrittelllä kennekään uskoa tai ei-uskoa, sillä hän voi puhua vain omista uskomuksistaan.

      Se, että joku edes koettaa lausua toisten paikalla ja puolesta osoittaa jo itsessään uskomusmaailmoissa liiankin usien ilmenevän suoranaisen narsismin ja suuriluuloisuuden.

      Silloin kun se kohdistuu lapsiin, niin kyse on ehdollistamisesta ja mielenhallinnallisen manipuloivista metodeista.

      Jokaisen tulee voida itse arvioida objektiivisen kriittisesti uskontoja ja uskomuksia, sekä luoda vapaasti omat henkilökohtaiset maailmankuvansa.

      Varsin monet ovat jonkin asteisia angostikkoja, eli ovat ottamatta jyrkästi kantaa suuntaan tai toiseen jonkin jumalan olemassaolosta.

      - https://fi.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi

    • Anonyymi

      Hieno kysymys! Hän tarkoittaa varmasti sitä, että sinulla on koko elämäsi aikaa kohdata Jumala. Kun Hänet kohtaat, et todellakaan ole ateisti.

      Äitisi ikään kuin profeetoi sinulle, että "lapsikulta, sinä tulet kyllä vielä kohtaamaan Jumalan". Hän ehkä myös rukoilee koko ajan, että niin tapahtuisi. Ja todella, äidin rukoukset, jos mitkä, taivaassa kuullaan. Hienoa, että sinulla on tuollainen äiti!

      Älä ajattele liikaa asiaa. Eihän uskossa ole mitään väärää tai pahaa. Se tulee silloin, kun niin on tarkoitettu. Ole vain muille ja itsellesi hyvä.

      Voi hyvin!

      • Anonyymi

        Yrität manipuloida.
        Tuo äiti ei profetoinut yhtään mitään.

        Aito profetia lähtee Pyhästä Hengestä, ei ihmisestä.

        Löysitkö uuden uhrin itsellesi?


    • Anonyymi

      Jos et itse näe uskovasi väitteisiin jumalista, niin olet hyvin perinteinen ateisti.

      En tiedä minkälainen tausta äidilläsi on, että osaan sanoa enempää. Hänen olisi asiallista perustella itse väitteensä. Voit toki perustella hänelle oman kantasi, jos se auttaisi häntä ymmärtämään.
      Olen kuullut, että jotkut eivät kykene ymmärtämään toisten erilaisuutta. Esimerkiksi juuri se ettei kristinuskoinen kykene ymmärtämään, ettei kaikki usko Jumalaan kuten hän.

      Mielestäni on väärin jos joudut esiintymään sellaisena mitä et ole. Se, että olet ateisti ja käyt kirkossa ei pitäisi olla kamalaa kenellekkään. Luulisi kirkon väenkin olevan vain tyytyväisiä, kuinka sinua kiinnostaa aihe.

    • Anonyymi

      Ei ole ollenkaan kamalaa, kun käyt kirkossa, vaikka et tunne olevasi uskossa. Päin vastoin. Hienoa, että kunnioitat ehkä äitiäsi käymällä välillä kirkossa, jos hän niin toivoo. Kertoo sinusta paljon ihmisenä. Olet hyvällä tiellä. Jatka samaan malliin. Voi hyvin!

      • Anonyymi

        Jopas nyt!

        Manipuloit uskonnon uhria asettamaan itsekkään ja lastaan kunnioittamattoman Äidin tarpeet uhrin itsensä ihmisoikeuksien edelle.

        Jos Äiti käskisi häntä hyppäämään kaivoon, pitäisikö tuon uhrin tehdä niin, "jotta kunnioittaisi isäänsä ja äitiään, tai muuten joutuu helvettiin"?

        Teikäläisille ei ole Jeesuksen taholta varattu kuin myllynkivi kaulaan ja tulinen järvi.


    • Anonyymi

      Uskonnolliset sadistit, murhaajat ovat löytäneet tiensä uusien uhriensa luo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe