Luin tänään uutista, jossa viitattiin Punaisenristin määritelmään rasismista. Ajattelin tarkastaa tuon määritelmän ja yllätyin sen tiukkuudesta. Onko todella niin, että nykyään kaikki muut paitsi yhteiseen isoon palloon uskovat ovat rasisteja? Eli toisin sanottuna onkin normaalia olla rasisti?
https://www.punainenristi.fi/tyomme/rasisminvastainen-toiminta/mita-rasismi-on/
Minä pidän perhettäni tärkeämpänä kuin ketään muuta tässä maailmassa. Seuraavaksi tulevat ystävät ja sukulaiset. Viimeisillä sijoilla ovat suomalaiset ja jollain tasolla EU:n kansalaiset. Sen kauempaa en kuitenkaan enään koe, että minun välittämisellä olisi isompaa merkitystä ja toisin päin myös. Ilman pienintäkään vihaa tjms arvotan ihmiset tottakai loogiseen järjestykseen sen mukaan mitä riippuvuussuhteita minulla on heihin. Olen jopa hämmentynyt, ettei tervettä itsekkyyttä saisi julistaa. Jokainen mieleltään terve ihminen on kuitenkin itsekäs ja jaottelee itselleen tärkeimmät ihmiset ja kansan sen mukaisesti.
Ps. netistä löytyy kyllä rasismille hiukan classisempiakin määritelmiä, joissa yksi oleellisin vaatimus on viha toista kohtaan kohtaan uskonnon, ihonvärin jne. mukaan. Nykyään termi viha on korvattu jo ns. ajattelulla. Oliko Orwell sittenkin oikeassa mitä seuraa kun kommunismi saa todellisen vallan joskus...
Onko todella 90% Suomalaisista rasisteja?
2
137
Vastaukset
- Anonyymi
Eikai siinä mitään. Ollaan sitten rasisteja kaikki 🤷 Normalisoituu sekin termi.
- Anonyymi
Jos tasa-arvon nimissä vaatii suomalaisille vanhuksille samat edut kuin mamuilla on, niin on rasisti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423