Kirjoittanut ja tarkastanut psykologi María Alejandra Castro Arbeláez.
"Jotkut ihmiset ovat elämämme valo, kun taas toiset pimentävät polkumme ja tekevät matkaamisesta vaikeaa. Samalla tavalla on myös ihmisiä jotka tekisivät uskomattomia asioita auttaakseen meitä, ja ihmisiä jotka eivät liikuttaisi sormeakaan, jos elämämme riippuisi siitä. Viimeisimpänä mainituilta puuttuu empatiakyky.
On suhteita, jotka rikastuttavat polkuamme ja toisia, jotka eivät niin tee. Oletko koskaan huomannut, että on ihmisiä jotka eivät vain pysty ymmärtämään, että virheitä tapahtuu? Oletko puhunut ihmisille, jotka eivät ota ajatuksiasi ja tunteitasi huomioon? Näiltä ihmisiltä puuttuu empatiakyky. He eivät ole kiinnostuneita laittamaan itseään muiden ihmisten kenkiin.
Empatia on kykyä ymmärtää toisen henkilön todellisuutta samalla ajatellen tai ollen tietoinen hänen tunteistaan. On ihmisiä, joilla tätä ominaisuutta ei ole."
Tähän löytyy jatkoa MielenIhmeet.fi -sivustolta, kannattaa lukaista.
Empatiakyvyn puute
7
783
Vastaukset 7
- Anonyymi
Höpö höpö, virheet on aina korvattava. Ei niitä voi ohittaa olankohautuksella. Möhlijöitten soopaa koko juttu.
- Anonyymi
Parkanon terveyskeskuksen lääkäreitä ei ainakaan voi syyttää empatian omaamisesta.
- Anonyymi
Juu, ei siinä ole paljoa empatiaa kun Parkanon terveyskeskuksen (helluntailainen?) lääkäri polkee jalalla lattiaan kuin pikkupoika ja jankuttaa "Ei kun sinä menet sinne Tampereelle tänään, tänään, tänään. Ensi viikolla voi olla jo myöhäistä!" Näin hän solvaa vanhaa miestä joka elämässään ei ole tehnyt kenellekään mitään pahaa. Ikään kuin tämä mies viikonlopun aikana tappaisi koko maailman jos häntä ei nyt heti viedä Tampereelle muka mielentilatutkimukseen. Lääkärille pääasia tässä on näyttää valtaansa sekä solvata ja loukata vanhaa miestä.
- Anonyymi
Onko ne taas käynneet panemas sen sun kaveris talon päreiks?
- Anonyymi
??????????????????????
- Anonyymi
Tällaista harmia ne uskovaiset järjestävät naapureille kun heitä ei päästä elämäänsä. On aika pistää huoli- ilmoituslaki uusiksi koska uskovaiset käyttävät sitä vain pahantekoon.
- Anonyymi
Justahan, kuka siä kihniös ny mitää huolijuttujas tarttis . Paa vaan kova kovaa vastaha nii tiätäävät jatkos kiärtää kaukaa Kihniön.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1451125Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1171017En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213758Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25706- 63705
- 135696
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57612- 38588
Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss57541