Asuimme Alavudella 2002 - 2008 ajan, joten kävin yläastetta ja lukiota siellä. En ollut kiinnostunut 4H, tai vesaisista, joten jäin monen asian ulkopuolelle. Lukion abivaiheessa minulle jopa opettaja sanoi olevan parasta, jos ottaisin osaa kepulaisiin nuorisotapahtumiin. En ottanut, kun ne olivat niin hemmetin lapsellisia ja valheellista höpinää. Ylioppilaslautakuntaan minulta lähti selvästi alakanttiin arvosteltuna äidinkieli, reaali ja englanti. Se oli Alavuden lukion kepuopettajien kosto minulle ja kai koko (tk.lääkäri/Vapoinsinööri) perheellemme.
Äidinkieli nousi L. Reaali nousi L. ja englanti M. Pitkä matikka oli pakosta L ja pakkoruotsi vain se mitä tarvitsin C. Se ei ollut huipputodistus kolme L:ää ja yksi M. Pääsykokeiden jälkeen aukeni valtiotieteellinen Helsigissä. Sekin riitti minulle. Maisterivaiheessa olin muutaman vuoden ja nyt odotan päätöstä saada tohtorikoulutusohjelmaa itselleni.
Alavudella kävin nyt heinäkuussa. Näivettynyt, hiljainen on kylä, jossa mopopojat kirnuaa ja eläkeukot jorisee kulmilla. Jotenkin periksiannettu, ikävä kylä joita Suomessa on 87 tai enemmän.
Hilkka- tapauksesta olen kuullut jo asumisvaihessa ja myöhemmin lukenut kirjoituksia. Kuvaa kateus- ja kostotilannetta, jonka Kotisaari on Aulis S:n kokemasta kirjoittanut.
Näivettynyt, hiljainen on kylä, jossa mopopojat kirnuaa ja eläkeukot jorisee kulmilla
20
639
Vastaukset
- Anonyymi
Tietysti Alavus on samanlainen pikkupaikka kuin sata muuta Suomessa. Tietysti voimakas kepulaisuus paistaa koko paikan hallinnossa ja koululaitoksessakin. Ole onnellinen, että pääsit pois ja etenit opiskelussa.
Hilkkaan tullessasi, tiedät, ettet lukioiässä varmasti saanut juuri oikeaa tietoa alavutelaisilta, tai niiltä jotka suostuivat puhumaan. Silloin vielä 20 vuotta sitten oli vaikeneminen ja valehtelu voimissaan, kun niin moni vielä eli, jotka oli valehdelleet jo 1971. - Anonyymi
Kukaan muukaan ei ole kiinnostunut 4Hsta 😂
- Anonyymi
Eikä tuon ikäisiä todellakaan ole kiinnostanut mikään kusinen kaupunkilegenda. Jos joku kertoisi, niin ei jaksaisi kuunnella
- Anonyymi
Mä en muista tuolla aikaikkunalla ketään tk-lääkäriä jolla olis ollut tuon ikäinen lapsi ja joka olis muuttanut pois täältä 2008. 🧐
- Anonyymi
Et varmaan muistakaan. Pilasit jo 16 vanhana pääsi korvikkeilla ja huumeilla.
- Anonyymi
Mitä tapahtumia nämä kepulaiset nuorisotapahtumat olivat? Mun kotikaupungissa en ole ilmiöön törmännyt, vaikka sekin on pieni ja taantuva.
- Anonyymi
googlaa!
- Anonyymi
On virkistävää,kun Alavuden palstalla kirjoitetaan muustakin kuin Hilkasta.
On kyllästymiseen asti ruinattu.
Lopettakaa jo ihmeessä,sivllistakin jo kyllästyttää.- Anonyymi
Sinä pyrit estämään hilkka-kirjoitukset! Miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä pyrit estämään hilkka-kirjoitukset! Miksi?
ku ne o vaarallisii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ku ne o vaarallisii
On tosi vaarallisia😆😆😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tosi vaarallisia😆😆😆
Saa koko Sydänmaan populaation vihat. Eli noin 20 henkilöä. Hui sentään. Ho**ja ja hirviä.
- Anonyymi
Elinvoima on sammunut, ihmiset pystyynkuolleet, toivo on menetetty.
- Anonyymi
Hilkka elää meissä kaikissa.Paavo ja sen klaani on pää-osin haudassa.
Supolaiset kyläpoliisit Arosen ukko
Eikkasetä myös Pietarin portilla katumassa tekojaan - Anonyymi
Onhan se surkeata huomata kun Alavuden keskustassa niin monta liikehuoneistoa tyhjänä "vuokrataan" kylttejä ikkunoissa. En tiedä mitä tälle kylälle on tapahtunut. Onko se todella niin, että Vesa on karkoittanut kaikki yrittäjät keskustasta. Toivon, että ei ole niin.
- Anonyymi
Siihen ei Vesaa tarvita, jottei kaupan pito kiinnosta. Ja tämä on vapaa maa yrittää. Ei muutaku perustat kaupan.
- Anonyymi
Kuinka monta lupaavaa yrittäjää onkaan alavutta lähestynyt, ehkä käynyt alustavat neuvottelutkin paikasta ja muusta,mutta paikkakunta ja osa virkamiehistä on myrkyttänyt tilanteen.
- Anonyymi
Mahtava hilkka-aloitus taas mäntti! Ketään ei yläaste tai lukioikäisenä kiinnosta kymmeniä vuosia vanhat legendat. Hyvä ku vuoden takaiset asiat kiinnostaa.
- Anonyymi
Joo ja aloituksessa muutama niin iso epäloogisuus että taisipa taas pohjalla olla ajatus uuden Hilkka-ketjun aikaansaamisesta. Eli kyseessä Hilkka-trolli jälleen kerran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja aloituksessa muutama niin iso epäloogisuus että taisipa taas pohjalla olla ajatus uuden Hilkka-ketjun aikaansaamisesta. Eli kyseessä Hilkka-trolli jälleen kerran.
Murhasuvun nyt jo 55 vanha poika pyrkii taas pyristelemään. Ole huoletta sääskiniemeläiset tuntee taustasi ja tarpeesi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005