Näivettynyt, hiljainen on kylä, jossa mopopojat kirnuaa ja eläkeukot jorisee kulmilla

Anonyymi-ap

Asuimme Alavudella 2002 - 2008 ajan, joten kävin yläastetta ja lukiota siellä. En ollut kiinnostunut 4H, tai vesaisista, joten jäin monen asian ulkopuolelle. Lukion abivaiheessa minulle jopa opettaja sanoi olevan parasta, jos ottaisin osaa kepulaisiin nuorisotapahtumiin. En ottanut, kun ne olivat niin hemmetin lapsellisia ja valheellista höpinää. Ylioppilaslautakuntaan minulta lähti selvästi alakanttiin arvosteltuna äidinkieli, reaali ja englanti. Se oli Alavuden lukion kepuopettajien kosto minulle ja kai koko (tk.lääkäri/Vapoinsinööri) perheellemme.
Äidinkieli nousi L. Reaali nousi L. ja englanti M. Pitkä matikka oli pakosta L ja pakkoruotsi vain se mitä tarvitsin C. Se ei ollut huipputodistus kolme L:ää ja yksi M. Pääsykokeiden jälkeen aukeni valtiotieteellinen Helsigissä. Sekin riitti minulle. Maisterivaiheessa olin muutaman vuoden ja nyt odotan päätöstä saada tohtorikoulutusohjelmaa itselleni.

Alavudella kävin nyt heinäkuussa. Näivettynyt, hiljainen on kylä, jossa mopopojat kirnuaa ja eläkeukot jorisee kulmilla. Jotenkin periksiannettu, ikävä kylä joita Suomessa on 87 tai enemmän.

Hilkka- tapauksesta olen kuullut jo asumisvaihessa ja myöhemmin lukenut kirjoituksia. Kuvaa kateus- ja kostotilannetta, jonka Kotisaari on Aulis S:n kokemasta kirjoittanut.

20

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietysti Alavus on samanlainen pikkupaikka kuin sata muuta Suomessa. Tietysti voimakas kepulaisuus paistaa koko paikan hallinnossa ja koululaitoksessakin. Ole onnellinen, että pääsit pois ja etenit opiskelussa.

      Hilkkaan tullessasi, tiedät, ettet lukioiässä varmasti saanut juuri oikeaa tietoa alavutelaisilta, tai niiltä jotka suostuivat puhumaan. Silloin vielä 20 vuotta sitten oli vaikeneminen ja valehtelu voimissaan, kun niin moni vielä eli, jotka oli valehdelleet jo 1971.

    • Anonyymi

      Kukaan muukaan ei ole kiinnostunut 4Hsta 😂

      • Anonyymi

        Eikä tuon ikäisiä todellakaan ole kiinnostanut mikään kusinen kaupunkilegenda. Jos joku kertoisi, niin ei jaksaisi kuunnella


    • Anonyymi

      Mä en muista tuolla aikaikkunalla ketään tk-lääkäriä jolla olis ollut tuon ikäinen lapsi ja joka olis muuttanut pois täältä 2008. 🧐

      • Anonyymi

        Et varmaan muistakaan. Pilasit jo 16 vanhana pääsi korvikkeilla ja huumeilla.


    • Anonyymi

      Mitä tapahtumia nämä kepulaiset nuorisotapahtumat olivat? Mun kotikaupungissa en ole ilmiöön törmännyt, vaikka sekin on pieni ja taantuva.

      • Anonyymi

        googlaa!


    • Anonyymi

      On virkistävää,kun Alavuden palstalla kirjoitetaan muustakin kuin Hilkasta.
      On kyllästymiseen asti ruinattu.
      Lopettakaa jo ihmeessä,sivllistakin jo kyllästyttää.

      • Anonyymi

        Sinä pyrit estämään hilkka-kirjoitukset! Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä pyrit estämään hilkka-kirjoitukset! Miksi?

        ku ne o vaarallisii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ku ne o vaarallisii

        On tosi vaarallisia😆😆😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tosi vaarallisia😆😆😆

        Saa koko Sydänmaan populaation vihat. Eli noin 20 henkilöä. Hui sentään. Ho**ja ja hirviä.


    • Anonyymi

      Elinvoima on sammunut, ihmiset pystyynkuolleet, toivo on menetetty.

    • Anonyymi

      Hilkka elää meissä kaikissa.Paavo ja sen klaani on pää-osin haudassa.
      Supolaiset kyläpoliisit Arosen ukko
      Eikkasetä myös Pietarin portilla katumassa tekojaan

    • Anonyymi

      Onhan se surkeata huomata kun Alavuden keskustassa niin monta liikehuoneistoa tyhjänä "vuokrataan" kylttejä ikkunoissa. En tiedä mitä tälle kylälle on tapahtunut. Onko se todella niin, että Vesa on karkoittanut kaikki yrittäjät keskustasta. Toivon, että ei ole niin.

      • Anonyymi

        Siihen ei Vesaa tarvita, jottei kaupan pito kiinnosta. Ja tämä on vapaa maa yrittää. Ei muutaku perustat kaupan.


    • Anonyymi

      Kuinka monta lupaavaa yrittäjää onkaan alavutta lähestynyt, ehkä käynyt alustavat neuvottelutkin paikasta ja muusta,mutta paikkakunta ja osa virkamiehistä on myrkyttänyt tilanteen.

    • Anonyymi

      Mahtava hilkka-aloitus taas mäntti! Ketään ei yläaste tai lukioikäisenä kiinnosta kymmeniä vuosia vanhat legendat. Hyvä ku vuoden takaiset asiat kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Joo ja aloituksessa muutama niin iso epäloogisuus että taisipa taas pohjalla olla ajatus uuden Hilkka-ketjun aikaansaamisesta. Eli kyseessä Hilkka-trolli jälleen kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja aloituksessa muutama niin iso epäloogisuus että taisipa taas pohjalla olla ajatus uuden Hilkka-ketjun aikaansaamisesta. Eli kyseessä Hilkka-trolli jälleen kerran.

        Murhasuvun nyt jo 55 vanha poika pyrkii taas pyristelemään. Ole huoletta sääskiniemeläiset tuntee taustasi ja tarpeesi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe