Jumala hylkäsi Jeesuksen meidän pahojen tekojemme tähden.

Anonyymi-ap

Tämä on jatkoa aloitukselle:"Jeesus, kadotustuomio ja Jumalan tahto uskoville".

Yksi seikka mikä monia saattaa mietityttää pelastuksesta on se että miten ihminen pelastui ennenkuin Jeesus ilmoitettiin lihassa, ihmisessä Jeesuksessa. Ihminen pelastui uskomalla Jumalaan, siis uskomalla Jeesukseen, siihen mitä Jumalasta oli ilmoitettu ennen hänen lihaksitulemistaan. Jumala ei muuttunut Jeesuksessa, ainoastaan se muuttui, mitä Jumalasta on ilmoitettu. Paavalin kautta meille on selkeästi ilmoitettu, että Jeesus kuoli meidän puolestamme, haudattiin ja hän nousi kuolleista. Pelastus on siis aina saatu uskomalla Jumalaan, voimassa olevan ilmoituksen mukaan. Nooa pelastui kun uskoi Jumalaa ja rakensi arkin. Abraham pelastui kun uskoi ja luotti Jumalan lupauksiin. Daavid pelastui kun uskoi Jumalan haltuun elämänsä. Heidän syntinsä pyyhittiin Jeesuksen verellä pois, koska vaikka Jeesusta ei oltu vielä ilmoitettu lihassa, oli kaikki mitä Jeesukselle tapahtui todellista Jumalan edessä.

Helvettiä vastaan käydään taistelua siksi että humanistinen ajattelu ei salli sellaisen paikan olemassaoloa, missä ihmisiä piinataan aina ja iankaikkisesti synneistä jotka ovat ajallisia. Tässä perkele yrittää ohjata meitä väärille raiteille. Ei kukaan mene yksittäisten syntien takia helvettiin, vaikka niistä ihminen todetaan syylliseksi. Sinne mennään koska ei ole haluttu uskoa Jeesukseen. Halutaan olla erossa hänestä. Tottakai näiden ihmisten teotkin ovat pahat, kaikki ovat syntisiä, me uskovatkin. Se pahuus ihmisessä on epäusko ja haluttomuus uskoa. Meidän syntinen luonteemme ansaitsee helvetin koska se on ainaisessa kapinassa Jumalaa vastaan. Se ei halua edes harkita, että Jeesus on Jumala ja suhtautuu häneen välinpitämättömästi tai vihamielisesti. Tämä tila ihmisessä on iankaikkinen. Paatunut ihminen ei halua uskoa vaan menee mieluummin helvettiin kuin uskoo.

Johanneksen evankeliumi 8:24
"Sentähden minä sanon teille, että te kuolette synteihinne; silä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

Jeesus puhuu tässä Israelin johtajille. Hän varoittaa heitä, että jos he eivät usko hänen olevan Israelin vapahtaja, niin he kuolisivat synteihinsä. Kuka on Israelin Vapahtaja Vanhan testamentin mukaan? Israelin ainoa Vapahtaja on Herra Jumala:

Jesaja 43:11
"Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä."

Jeesus ei voi olla pelastaja ellei hän myös ole Herra niinkuin hän on.

Helvettiä vastaan käydään sotaa myös mm. väittämällä että iankaikkisuutta tarkoittavat sanat on käännetty väärin kreikankielestä. Että niiden kuuluisi viitata määrittelemättömään ajanjaksoon. Nämä valheenpuhujat väittävät täten epäsuorasti, että Jumala ei ole kaiken luodun, myös ajan yläpuolella, koska samalla sanalla puhutaan Jumalan ajattomuudesta kuin puhutaan taivaan ja kadotuksen iankaikkisesta luonteesta.

Raamattu on Jumalan ilmoitus meille. Ihmisen pitää nöyrtyä sen edessä, ei Jumalan sanan ihmisen edessä. "Jumala minä en ymmärrä, opeta minua" on oikea asenne.

Jeesus on Jumalan edessä ristiinnaulittuna ainiaan hyvityksenä meidän synneistämme. Tämän me näemme selvästi Ilmestyskirjassa, jossa Jeesusta kutsutaan jatkuvasti Karitsaksi, joka on teurastettu, iankaikkisuudessa. Johannes käyttää mielenkiintoista ilmaisua kuvaamaan sitä minkä hän näki:

Ilmestyskirja 5:6
"Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu ..."

Karitsa on ikäänkuin teurastettu. Tämän paremmin tuota asiaa ei voi kuvata ihmisen vajavaiselle ymmärrykselle. Jeesus on teurastettu mutta elää samalla aina ja iankaikkisesti.

Kun ymmärrämme, että Jeesus on iankaikkinen, niin myös tällaiset jakeet kirkastuvat meille:

Markuksen evankeliumi 15:34
"Ja yhdeksännellä hetkellä, Jeesus huusi suurella äänellä:'Eeli, Eeli, lama sabaktani?' Se on käännettynä:'Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

Jeesus itse sanoi että hän on nouseva kuolleista. Onko Jeesus valehtelija kun sanoo Jumalan hylänneen hänet? Ei tietenkään. Vaan Jeesus ihan todella tuli hylätyksi ristillä, meidän sijastamme. Risti on paikka missä Jumalan Poika on aina ollut ja tulee aina olemaan. Siksi Jeesusta ei kutsuta vain "kuningasten Kuninkaaksi" Ilmestyskirjassa, vaan myös Karitsaksi. Tästä meidän uskovien kuuluu saada halumme parannukseen, Jumalan rakkaudesta meitä kohtaan, kun hän uhrasi itsensä Jeesuksessa meidän sijastamme. Synnin ei ole tarkoitus olla meistä vain pahaa, vaan aivan kammottavaa, sen kuuluu satuttaa meitä, särkeä meidän sydämemme, koska niiden tähden Jeesus tuli rangaistuksi.

Daavid menetti poikansa syntinsä tähden. Ja me kaikki jotka uskomme, näemme tuossa yhtäläisyyden siihen kun Jeesus, jota myös kutsuttiin "Daavidin pojaksi" kuoli hänen ja meidän kaikkien syntien tähden. Daavid itki ja paastosi. Samalla tavalla meidän sydämemme saisivat särkyä Jeesuksen tähden, meidän syntimme tähden.

2 Korinttolaiskirje 5:21
"Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi..."

8

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja aivan kuten Jeesus Kristus on aina ristiinnaulittuna Jumalan edessä, niin Pyhä Henki Paavalin kautta opettaa meitä säilyttämään hänet ristiinnaulittuna silmiemme edessä:

      Galatalaiskirje 3:1
      "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?"

      Hänessä on meidän pelastuksemme, syntiemme sovitus ja vanhurskaus, iankaikkisesti.

    • Anonyymi

      jumalani miksi minut hylkäsit oli jeesuksen viimeiset sanat 🤣
      skitsot tulevat järkiinsä tuskasta , koska elämä voi päättyä

      • Anonyymi

        Siinä esimerkki sielusta joka elää tuossa ainaisessa kapinassa Jumalaa vastaan. Olet menossa sinne mihin haluat, mikä paistaa läpi jokaisesta kommentistasi. Eroon Jumalasta, iankaikkiseen kadotukseen, sinne sinä olet kulkemassa. Kuvittelet tottakai olevasi jotain uutta ja ihmeellistä maailmassa, mutta ihan samanlaisia ihmiset olivat Jeesuksen aikanakin. Ajatuksesi Jumalasta ovat yhtä tyhmiä kuin noilla muillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä esimerkki sielusta joka elää tuossa ainaisessa kapinassa Jumalaa vastaan. Olet menossa sinne mihin haluat, mikä paistaa läpi jokaisesta kommentistasi. Eroon Jumalasta, iankaikkiseen kadotukseen, sinne sinä olet kulkemassa. Kuvittelet tottakai olevasi jotain uutta ja ihmeellistä maailmassa, mutta ihan samanlaisia ihmiset olivat Jeesuksen aikanakin. Ajatuksesi Jumalasta ovat yhtä tyhmiä kuin noilla muillakin.

        minä vittu kuolin ja tiedän kuolemaan päättyvän 😠 joten turha valehdella minulle 😠😠😠


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä vittu kuolin ja tiedän kuolemaan päättyvän 😠 joten turha valehdella minulle 😠😠😠

        Ei kuolleet puhu joten älä selitä. Sinulle annettiin vielä mahdollisuus, ja noinko sen käytät? Jatkat kapinallisena. Ja olet todella tyhmä jos väität että Israelin uudelleensyntyminen on sattumaa. Kaikki toteutuu ja tapahtuu Raamatun mukaan.
        Sinä päästäisit kaikki pahantekijät pälkähästä. Mutta Jumala herättää jokaisen tuomiolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuolleet puhu joten älä selitä. Sinulle annettiin vielä mahdollisuus, ja noinko sen käytät? Jatkat kapinallisena. Ja olet todella tyhmä jos väität että Israelin uudelleensyntyminen on sattumaa. Kaikki toteutuu ja tapahtuu Raamatun mukaan.
        Sinä päästäisit kaikki pahantekijät pälkähästä. Mutta Jumala herättää jokaisen tuomiolle.

        kysy tolta https://en.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage


    • Anonyymi

      Avioton lapsi, Jesse-parka joutui keksimään itselleen isähahmon.

    • Hylkäisinkömminä kissani sinun syntiesi vuoksi?

      En toellakaan, emmolisi niin vailla moraalia ja mieltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe