Mielestäni kyse on liian isosta asiasta, koska tämä tapahtuu toisen uskon vuoksi. Myy ajatusta omanaan mutta tämä on tieto, ettei näin ole. Nuori ei edes voi hyvin, vaan on tehnyt tyhmyyksiä kun paine on joka suunnasta niin suuri.
Onko mitään vinkkejä miten neuvoa tai tehdä? Mielestäni tässä iässä kenenkään vuoksi ei aleta uskomaan johonkin mihin ilman seurustelukumppania ei olisi hetkeäkään uskottu.
Mitä tehdä kun nuori on vaihtamassa uskontoa seurustelukumppanin vuoksi?
4
413
Vastaukset 4
- Anonyymi
Miksi haluat pakottaa nuoren pysymään nykyisessä "uskossaan"? Onko kyseessä kenties uskonto, jonka hän on saanut lapsikasteessa ilman mahdollisuutta vaikuttaa asiaan itse? Oletko se peräti sinä, joka on itsevaltaisesti valinnut sylilapselle "ainoan oikean" uskon ja nyt avaudut täällä, kun nuoresi on kanssasi eri mieltä?
Jokaisella on oikeus valita uskontonsa tai uskonnottomuutensa, ja myös tehdä se ihan omilla perusteillaan, joita ei ole mitään velvollisuutta selitellä kenellekään muulle kuin itselleen.- Anonyymi
Siksi että kääntymisessä olisi kyse islamista joka on muutoinkin naisia sortava uskonto. Lisäksi kyse on siitä että suku ei hyväksy ilman kääntymistä, jolloin on tullut vahva tunne että tämä on nuorelle pelkkä pakko kun rakkaus on niin suurta. Muutoin saisikin valita itse mutta tässä on selvästi paine tulla hyväksytyksi eikä mikään oikea uskoon tuleminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että kääntymisessä olisi kyse islamista joka on muutoinkin naisia sortava uskonto. Lisäksi kyse on siitä että suku ei hyväksy ilman kääntymistä, jolloin on tullut vahva tunne että tämä on nuorelle pelkkä pakko kun rakkaus on niin suurta. Muutoin saisikin valita itse mutta tässä on selvästi paine tulla hyväksytyksi eikä mikään oikea uskoon tuleminen.
Ja siis ei ole koko sukua tavannutkaan ja silti on heidän vuokseen valmis tälläiseen uhraukseen elämässään ajattelematta kummemmin.
- Anonyymi
Alkuperäisunelmia harvoin on paitsi soinilla. MLKing oli eri https://www.hs.fi/tiede/art-2000009694971.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa711767- 261277
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341162Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134944Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.198852- 64704
- 77672
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo207654On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32538- 59525
- 55517
- 36494
- 24469
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 82398