kyliä jossa ei yhdessäkään taloudessa ole tietääkseni alkoholin aiheuttamia ongelmia ?
Tuskin löytyy.
Tämä meidän kotikylämme on muutenkin mitä ihanteellisin asuin paikka rauhallisuutta ja turvallisuutta arvostavalle kiuruvetiselle, voidaan kai reilusti sanoa että paratiisi kiuruvedellä jossa luonto ja vesistöt ovat neljään vuoden aikaan koko ajan tarjolla.
Syksyllä voit vaikka käydä hirvijahdissa, talvella hiihdellä järvellä ja kalastella, keväällä voit ikkunasta katsella lumisia hankia jossa uros jänikset "nyrkkeilevät" keskenään siitä kuka pääsee nylkyttämään naaraan kanssa. Itsellenihän se on nykyään mahdoton ajatus mutta eipä sitä kannata harmitella kun tuo seuraava rajapyykki on 80 vuotispäivä.
Kesä onkin sellaista aikaa että riittää nurmikon leikkaamista ja talvea varten polttopuu souvia jotta sitten talvella saadaan pidettyä kylmyys tuvasta kaukana.
Ei ole enää kulkukaan tänne hankalaa kun viitisen kymmenta vuotta sitten saimme tienpätkän joka yhdisti rytkyn ja pielaveden toisiinsa joka lyhensi matka aikaa kiuruvedelle taikka pielavedelle.
Jos vain haluaa luonnon rauhaa niin mm. sulkavanjärven rannoilta löytyy silloin tällöin aivan talviasuttaviakin mökkejä kaupan sekä täältä mantereen puolelta jokusia asuintiloja josta on perheidenkin asunnoiksi helppo kunnostaa hyviä asuntoja eikä hintakaan ole paha.
Niin että tervetuloa vaan uudet asukkaat kylällemme.
Salmenkylä. Muita yhtä raitiita
15
1010
Vastaukset
- Anonyymi
Onpa mukava kuulla, että edes yksi raitis kylä täällä.
- Anonyymi
Lestadiolaisuus johtaa siihen, että jos ryypätäänkin, niin salaa.
- Anonyymi
Turhalan, tuo turhimman jätkän kylä. Turhalan on täysin raitis kylä ja siellä jopa alkoholin hallussapito on rangaistava teko.
Alkoholin nauttimisesta voidaan tuntia jopa 20-vuotta kuritus huonetta tai tuomita kuolemaan Turhalassa.- Anonyymi
Entäs jos olen kännissä vänkärin puolella matkalla Tihilään :'D
- Anonyymi
Alkon tilastojen mukaan myös Koivujärvi on raitis. Miesmuistiin ei kukaan koivujärvinen ole asioinut Alkossa.
- Anonyymi
Kävin minä kerran alkossa pitemmän sähkökatkon aikaan kun piäsi pannu jiähtymään ja jano ylty kestämättömiin mittoihin.
- Anonyymi
Lestoilla pitää kiirettä pirttiviljelyn puolella, eivät jouda juomaan.
- Anonyymi
Salmenkylän ja rytkyn raja sijaitsee rytkynkosken sillasta salmenkylään päin noin kahden kilometrin päässä.
- Anonyymi
Ai jaa no sitten se on raitis kylä
- Anonyymi
Ee tarvii Alkossa käävä
Pannu porisee koko ajan - Anonyymi
Niinhän sitä voisi luulla....totuus se vaan tuppaa olemaan toinen, joka kylältä ne juopponsa löytyy.
- Anonyymi
Eihän siellä kukaan juopottele kun ei ole asukkaitakaan.
- Anonyymi
Eipä ole mökin myynti-ilmoituksia näkynyt vaikka olen kiuruveden puolenkin selaillut.
- Anonyymi
Huom! tietääkseni? eli ei faktaa että joku ei käyttäisi alkoholia, tieto perustuu faktaan ei oletukseen/ luuloon tai arvailuun.
- Anonyymi
Aloittaja tässä hyvää iltapäivää.
En väittänytkään ettei kukaan nauttisi vähäisessä määrin alkoholi peräisiä tuotteita vaan että kukaan ei meidän rauhan tyyssijassa salmenkylässä ole ongelmissa juomisen takia.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949