Adventistitkin tietävät, että Mooseksen laki annettiin vain Israelin kansalle

Anonyymi-ap

'Sano Israelilaisille'

'Puhu Israelilaisille'

Nämä sanat on kaikkien Jumalan antamien lakien ensimmäiset sanat Moosekselle.

Mooseksen lakia ei siis annettu koskaan millekään muulle kansalle.

12

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä vittu jaksa jauhaa yhdentekevistä asiattomuuksista.

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­­N­­­y­m­­f­­­o­m­­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#179533979

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      "Mooseksen lakia ei siis annettu koskaan millekään muulle kansalle."

      Näinhän se on. Mutta Mooseksen lain takana on Jumalan Rakkauden laki. Siihen Mooseksen lakikin perustuu, ja se laki on voimassa edelleen. Sitä Jeesus käski sinun noudattaa.

    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumi:
      10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
      10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.


      "Älköön tienne viekö pakanain luokse..vaan menkää Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."

      Jeesus antoi itsensä vain Israelin kansalle.

      Jeesusta ei siis annettu koskaan millekään muulle kansalle.

      • Anonyymi

        Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


        Jos otat Jeesuksen vastaan, niin silloin pitää sinun myös Mooseksen laki ottaa vastaan!

        Jos et, niin siinä tapauksessa vain "uskot Jeesukseen", mutta et usko itseään Jeesusta, etkä sitä, mitä Jeesus sanoo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


        Jos otat Jeesuksen vastaan, niin silloin pitää sinun myös Mooseksen laki ottaa vastaan!

        Jos et, niin siinä tapauksessa vain "uskot Jeesukseen", mutta et usko itseään Jeesusta, etkä sitä, mitä Jeesus sanoo!

        "Jos et, niin siinä tapauksessa vain "uskot Jeesukseen", mutta et usko itseään Jeesusta, etkä sitä, mitä Jeesus sanoo!"


        Sanakikkailua!

        Jos siis uskoo Jeesukseen ja omaa uskon Jeesukseen eli Jeesuksen uskon, ei voi uskoa Jeesukseen itseensä eikä siihen, mitä Jeesus sanoi:

        “Tässä on tarpeen pyhien kestävyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja USKON JEESUKSEEN....” (Ilm 14:12, FinRK)


    • Anonyymi

      Aloittajan kannattaa sisäistää käsite, Israel- että mitä se ensinnäkin tarkoittaa!

      Olisiko se sanana kansa- joka alkujaan Abrahamissa läksi kotoaan, pois pakanuudesta ja mitä opetetaan sana sisällä, mitä on se paimentolaisuus. Siis ei ole kiinteää paikkaa maailmassa. Kun Abraham paimensi - niin "lampaat" piti ruokkia, ts. piti etsiä ruoka.
      Seurakuntakin on ns. lammaslauma- joka seuraa Jeesusta. Hän etsii ja ruokkii.
      Sitten tuon historian eteneminen, mikä päätyi painin jälkeen siksi, että alettiin ensimmäinen sana- pettäjän nimi - muutettiin Israeliksi, kun hän pyysi siunausta.

      Ja kansa halusi seurata Herraa- eli Herra antoi heille sananjulistuspaikan koko maailmaan.
      Eli meillä ei olisi mitään kristillistäkään uskoa, jos Israelia ei olisi ja sieltä Jumalan antaman opetuksen ja opin sisäisen Hengellisen, sekä sanomallisen elämän sisältö.

      Siksi sano Israelilaisille, tarkoittaa Abrahamin kautta Jumalan neuvoja - ohjeita, käskyjä sekä tavallaan Vanhanliiton kirjoitukiset ovat varoittava esimerkki lopun ajan ihmisille.
      ts. Vanhaliitto ja Israel- on peilikuva- jota pitää katsella ja oppia.

      Siksi Herralla on vain YKSI - kansa, ja puhutaan jaloon puuhun oksastamisesta.
      Ei pidä ylpeillä meidänkään, sillä kirves on Puun juurella ja karsii.

      Kokonaisuus on luettava sisäistettävä, sekä ymmärretävä, ettei ala lukea vain kirjainta, joka sitten kuolettaa, kun Henki jää sydämestä pois. ///

      Ensimmäinen seurakunta oli juutalainen Jerusalemissa.
      Ensimmäiset lähetyssaarnaajat Israelista olivat juutalaisia.
      Seurakunnan johtajien ensimmäinen neuvosto eli Paavali, Barnabas,
      Pietari, Jaakob ja muut sekä apostolit olivat juutalaisia.

      Room. 9:3―5:ssä luetellaan asioita toisella tavalla. Paavali sanoo:
      "Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois [Messiaasta] veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on [Messias] lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"


      Tämä meidän pitää muistaa.

      • Anonyymi

        jatketaan.
        Tässä näemme yhdeksän tosiasiaa juutalaiskansasta.

        Ensinnäkin he ovat israelilaisia, joille Jumala antoi nämä lupaukset.
        Toiseksi he ovat Jumalan adoptoimia lapsia.
        Kolmanneksi, heillä on Herran kirkkaus, ja neljänneksi, liitot, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin liitot.
        Viidenneksi heille on annettu toora, kirjoitettu laki, Mooseksen opetus.
        Kuudenneksi he olivat tosi jumalanpalveluksen toimittajia.
        Seitsemänneksi heille annettiin Jumalan lupaukset, ja he ovat antaneet ne puolestaan teille kaikille.
        Kahdeksanneksi heidän ovat isät Aabraham, Iisak ja Jaakob.
        Heidät on haudattu Hebroniin, Israeliin.
        Yhdeksänneksi heistä on Messias, Jeesus, inhimilliseltä puoleltaan.

        Jeesus - "Jeshua" merkitsee hepreaksi: "pelastus".

        Heistä on Jeshua, Messias, lihan puolesta.
        Ilman juutalaisia meistä uskovista kukaan ei olisi tässä tänään.
        Room. 11:ssä Jumala toi ilmi juutalaisen hengellisen pelastuksen.

        Juutalainen apostoli Paavali, hepreaksi Shaul, varoitti kansojen kristittyjä, ettei näiden pidä ylpeillä asemallaan.
        Hän sanoi, että Jumala tahtoo kansojen kristittyjen herättävän juutalaisissa kateutta seurakunnan ja Jumalan suhdetta kohtaan.

        Ikävä kyllä kristillinen antisemitismi, korvausteologia ja kristikunta historiassa on ajanut juutalaiset täysin päinvastaiseen suuntaan.

        Paavali sanoo Room. 11:18:ssa: "...älä ylpeile oksien rinnalla; -
        mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata [juutalaista] juurta, vaan juuri kannattaa sinua." J. 20―21:
        "Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
        Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan."

        Paavali paljastaa totuuden, että kaikki israelilaiset lopunaikoina pelastuvat, kun heidän Messiaansa Jeshua palaa tuomaan heille anteeksiannon.

        Room. 11:25―27: -
        "Sillä minä en tahdo, veljet ― ettette olisi oman viisautenne varassa pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut ja niin kaikki Israel on pelastuva."
        J. 28: "Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

        Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."

        On erittäin tärkeää ymmärtää Jumalan tarkoitukset Israelia kohtaan. Siksi voimme sanoa ja lukea Raamatusta Jumalan lupauksia juutalaiskansaa ja Israelin maata kohtaan


        Eli Herralla on vain YKSI kansa, joka pelastuu - se on uskollinen Herraa seuraava kansa.


      • Anonyymi

        Kristillinen usko on yliarvostettua. Muukin usko käy, kuten Jehovan todistajille.


    • Anonyymi

      Kymmenen käskyä koskee kaikkia ihmisiä kaikkialla.

    • Anonyymi

      Saarn. 12:13-14 "Tässä on lopputulos kaikesta, mitä nyt on kuultu: pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä. Tämä koskee jokaista ihmistä. Jumala vaatii tuomiolle kaikista salatuistakin teoista, niin hyvistä kuin pahoista."

      Matt 5:17-19 "»Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi."

      Room. 3:31 "Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo."

      Ilm. 14:12 "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen.»"

      Aloittaja ei ymmärrä yksinkertaista Raamatun kieltä. Ei Jumala puhu israelilaisille siksi, että laki koskisi vain heitä, vaan siksi, että heidän tuli olla hänen tälle maailmalle vastakkaisen elämänfilosofian edustajia kaikkien muiden keskellä, jotta kaikki muutkin oppisivat tuntemaan Jumalan tahdon. Aloittaja siis vääristelee Raamattua.

      • Anonyymi

        "Aloittaja siis vääristelee Raamattua"

        Mielipide se on tuokin. Sinun auktoriteettisi ei kuitenkaan riitä muuhun kuin mielipiteeseen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe