Huomasin urheilu-uutisen jossa kerrotaan ministeriön jakavan rahaa niille jotka eivät sitä tarvitse:
https://yle.fi/a/74-20042551
Sama logiikkahan on muussakin valtion toiminnassa nykyään, rahaa jaetaan niille jotka eivät sitä tarvitse, kuten esim. yrityksille yritystukina, mutta koska firmat eivät sitä rahaa tarvitse, niin ne valuvat vain osakkeenomistajien taskuun ulkomaisiin veroparatiiseihin, eikä Suomi hyödy niistä rahoista mitenkään.
Paljon järkevämpää on jakaa rahaa niille, jotka sitä tarvitsevat, esim. kansalaispalkkana suoraan kansalaisille. Se tervehdyttää ja piristää kotimaista taloutta, ja yrityksetkin hyötyvät siitä parantuneena ostovoimana, valtio hyötyy työllisyyden parantumisen kautta tulevina verotuloina, mikä vähentää muiden sosiaalitukien tarvetta.
Kansalaispalkka siis käyttöön ja heti!
Valtio jakaa rahaa niille jotka eivät sitä tarvitse
6
266
Vastaukset
- Anonyymi
Entäs sitten se, että valtio jakaa rahaa myös niille, ketkä ei sitä ansaitse?
- Anonyymi
itse olen loinen ja ajattelen että olisi parempi päästä pois tuosta saajan roolista.
- Anonyymi
Jumala on tekemässä isoja. Hän tuo kaikki oikeuteensa lopuksi. Ihan jokaisen valintansa mukaan.
- Anonyymi
Heikkoja on luojan esitykset kun silmitön pahuus jyllää tässä maailmassa!!
- Anonyymi
Järjevin olisi vähentää sitä jaettavan rahan jakamista ja keräämistä ja antaa ihmisille itselleen suurempi päätäntävalta rahalle. Vapaamatkustajat ulos junasta
- Anonyymi
Silloin pitäisi työnantajien laskea rimaa työhönotossa että ihmiset pystyisivät pääsemään töihin tienaamaan toimeentulonsa. Ei ihmisiä voi täysin tulottomaksikaan heitteille jättää, sen kieltää jo ihmisoikeuslait! kokoomuslaisilla on tietysti se asenne että viisveisaavat mistään ihmisoikeuksista, rahalla on heidän mielestään suuremmat oikeudet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72518- 1211781
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391487Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231466Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1691308Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1571268- 1461260
- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531039