Valtio jakaa rahaa niille jotka eivät sitä tarvitse

Anonyymi-ap

Huomasin urheilu-uutisen jossa kerrotaan ministeriön jakavan rahaa niille jotka eivät sitä tarvitse:
https://yle.fi/a/74-20042551

Sama logiikkahan on muussakin valtion toiminnassa nykyään, rahaa jaetaan niille jotka eivät sitä tarvitse, kuten esim. yrityksille yritystukina, mutta koska firmat eivät sitä rahaa tarvitse, niin ne valuvat vain osakkeenomistajien taskuun ulkomaisiin veroparatiiseihin, eikä Suomi hyödy niistä rahoista mitenkään.

Paljon järkevämpää on jakaa rahaa niille, jotka sitä tarvitsevat, esim. kansalaispalkkana suoraan kansalaisille. Se tervehdyttää ja piristää kotimaista taloutta, ja yrityksetkin hyötyvät siitä parantuneena ostovoimana, valtio hyötyy työllisyyden parantumisen kautta tulevina verotuloina, mikä vähentää muiden sosiaalitukien tarvetta.

Kansalaispalkka siis käyttöön ja heti!

6

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entäs sitten se, että valtio jakaa rahaa myös niille, ketkä ei sitä ansaitse?

    • Anonyymi

      itse olen loinen ja ajattelen että olisi parempi päästä pois tuosta saajan roolista.

    • Anonyymi

      Jumala on tekemässä isoja. Hän tuo kaikki oikeuteensa lopuksi. Ihan jokaisen valintansa mukaan.

      • Anonyymi

        Heikkoja on luojan esitykset kun silmitön pahuus jyllää tässä maailmassa!!


    • Anonyymi

      Järjevin olisi vähentää sitä jaettavan rahan jakamista ja keräämistä ja antaa ihmisille itselleen suurempi päätäntävalta rahalle. Vapaamatkustajat ulos junasta

      • Anonyymi

        Silloin pitäisi työnantajien laskea rimaa työhönotossa että ihmiset pystyisivät pääsemään töihin tienaamaan toimeentulonsa. Ei ihmisiä voi täysin tulottomaksikaan heitteille jättää, sen kieltää jo ihmisoikeuslait! kokoomuslaisilla on tietysti se asenne että viisveisaavat mistään ihmisoikeuksista, rahalla on heidän mielestään suuremmat oikeudet...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      487
      5053
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1782
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      96
      1526
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1407
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1389
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      54
      1307
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1105
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1040
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      915
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      914
    Aihe