meille pakanakansoihin kuuluville ja myös juutalaisille tässä ajassa. Paavalissa puhuu Kristus:
2 Korinttolaiskirje 13:3
"... minussa puhuu Kristus ... "
Joka haukkuu Paavalia haukkuu Kristusta.
Matteus -> Johannes ei oltu vielä kirjoitettu tai ainakaan laajalti levitetty kun Paavali pystytti seurakuntia. Hän itse sanoo että seurakunnat olivat hänen ja hänen seuraajiensa puheen tai kirjeiden varassa:
2 Tessalonikalaiskirje 15
"Niin seisokaa siis, veljet, lujina, ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme."
Efesolaiskirje 3:1-3
"Sen takia minä, Paavali, teidän pakanain tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni - olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armotalouden hoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu."
Kun ymmärrämme että Paavalin kirjeet ovat Jumalan kirjeitä meille pakanakansoille ja toki myös juutalaisille, ristiriidat katoavat. Jeesus opetti Israelia noudattamaan Jumalan lakeja, Paavali opetti että ei pidä lain kautta tavoitella vanhurskautta. Laki on Israelia varten. Tulevaisuudessa he noudattavat lakia, kun he ottavat Jeesuksen vastaan, ja se maanpäällinen valtakunta, mitä he odottavat tulee:
Apostolien teot 1:6-7
"Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen:'Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?' Hän sanoi heille:'Ei ole teidän asianne tietää aikoja ja hetkiä, joka Isä oman valtansa voimalla on asettanut."
Jeesus ei nuhtele apostoleja tästä kysymyksestä, hän ei sano heille:"Oletteko te vieläkin paatuneita, pakanakansatkin tulevat hallitsemaan maata meidän kanssamme!" Jeesus ei vastaa niinkuin monien kirkkojen opetus antaa ymmärtää, että hänen pitäisi vastata. Israelin valtakunta jälleenrakennetaan, aikana jonka Isä on asettanut.
Paavalilla oli oma lähestyskäsky!
1 Korinttolaiskirje 1:17
"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."
Häntä ei lähetetty kastamaan, toisin kuin kaksitoista:
Markus 16:16
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
Paavalille annettu lähetyskäsky on annettu myös meille:
1 Korinttolaiskirje 11:1
"Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja."
Yrittäkääpä löytää evankeliumeista se kohta missä sanotaan:"Ja pakanat lukevat nämä minun opetukseni ja perustavat satoja erilaisia seurakuntia minua totellakseen." Siellä ei ole mitään mainintaa meidän roolista julistajina, pappeina tai piispoina. Jeesus avasi opetuksensa yksityisesti opetuslapsilleen, jotka olivat kaikki juutalaisia. Nämä ovat tärkeitä yksityiskohtia. Jumala kyllä osaa kertoa kun hän puhuu meille.
Roomalaiskirje 15:15-16
"Kuitenkin olen paikka paikoin jotekin rohkeasti teille kirjoittanut, uudestaan muistuttaakseni teille näitä asioita, sen armon kautta, jonka Jumala on minulle antanut sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri."
Roomalaiskirje 11:13-14
"Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä."
Jumala ei jakele turhia titteleitä. Pyhä Henki ei höpise turhuuksia ilmoille. Kuulkaa pakanain apostolia. En tarkoita etteikö ketään muuta saisi lukea, mutta autuutemme perustuu Paavalin kautta annettuun ilmoitukseen. Kristuksen kuolemaan meidän puolestamme ja hänen ylösnousemukseensa, siihen että Jeesus Kristus on Herra, hän on Jumala. Hänessä yksin on meidän pelastuksemme ja me olemme hänessä kun uskomme häneen. Kaikki rikkomukset on annettu anteeksi sille joka uskoo. Ja niin kauan kuin pysymme uskossa, pysymme pelastuksessa, Kristuksessa.
Roomalaiskirje 6:3
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"
Meidät on kastettu Kristukseen ja sitä kautta hänen kuolemaansa. Tämä kaste ei ole mikään rituaali. Vain Jumala kykenee kastamaan meidät itseensä ja omaan kuolemaansa. Meidät on "upotettu" Jeesukseen, ja huomaamme sen itsestämme, kun meihin alkaa tulla Jeesuksen luonnetta, mielemme muuttuu.
2 Korinttolaiskirje 13:5
"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itsestänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta."
Paavali on ainoa oikea apostoli
23
253
Vastaukset
- Anonyymi
> Johannes ei oltu vielä kirjoitettu
En usko. Ja minulle kaikki apostolit ovat oikeita. Mutta, Jeesus on kuningas.- Anonyymi
Itse uskon koska näin on kirjoitettu. Ei ole kirjoitettu:"Lukekaa Matteuksen, Markuksen, Luukkaan ja Johanneksen evankeliumit, noudattakaa niissä annettuja oppeja, niin te pelastutte."
Sensijaan on kirjoitettu että uskomalla Jeesukseen tulee vanhurskaaksi (Room. 3:22-26), ja että pysymme pelastuksessa kun meissä on usko Jeesukseen kuolemaan meidän puolestamme, hänen hautaamiseen ja ylösnousemukseensa (1 Korint. 15:1-4).
Muita kirjoituksia Paavali piti meille tärkeänä Jumalan tuntemisen kannalta ja kasvattajana Kristukseen (2 Tim. 3:16-17).
- Anonyymi
Vaikka jokin teksti ja kirjoitus on Raamatussa,, niin ei se tarkoita, että kaikki kirjoitukset ovat totta ja sitä Jumalan sanaa kuten hoetaan.
Raamatussa saa vapaasti kaikki puhua omat näkemyksensä julki: Jumala, Jeesus, hyvät ja pahat enkelit, käärme paratiisissa, Jobin väärmieliset ystävät kirjoittavat sivukaupalla, erilaiset oikeat ja väärät profeetat, valheen henki on monessa kirjoittajassa, väkevä eksytys on sisällä Raamatussa.
Paavalissa oli Saatanan demonihenki, jota King James käännös kutsuu Saatanan viestintähengeksi "The messenger of Sathan" -nimiseksi demoniksi.
Totuus on kätketty sinne Raamattuun, eikä ihminen voi sitä sieltä ilman Jumalan läsnäoloa edes löytää. - Anonyymi
Jeesuksen puheisiin ja Jumalan käskyihin meidän tulee uskoa ja uskomme perustaa.
Ilm. 14:12
"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."
Paavalin nostaminen jalustalle on paha virhe. Kyllä Jeesus olisi Paavalin valinnut opetuslapsekseen jo eläissään, jos hän siihen joukkoon kuuluisi.
Jeesusta meidän on uskominen. Ei minkään Tarsolaisen murhamiehen tarinoita ja sepitelmiä, eikä omia todistuksia itsestään.
Paavalissa oli Saatanan demoni asuvaisena kolmen vuoden koulutuksen jälkeen koko lopun elämän ajan. Ei Jumala ilman syytä ketään heitä Saatanan kuritettavaksi lopun elämän ajaksi.
Juudaksella oli erikoistehtävä, samoin oli Paavalilla oli erikoistehtävä, lopun ajan väkevän eksytyksen kirjoittaminen sinne sisälle kirjoituksiin. - Anonyymi
Jumala veti oman Henkensä pois Paavalista ja häneen upotettiin Saatanan demonihenki, mikä pistii Paavalin puhumaan sekavilla hurmoskielillä Delfoin oraakkelin tapaan ja sai miehen valehtelemaan tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes syntinä.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Ei lähtenyt demoni pois miehestä.
Saatanan demonihenki ja Pyhä Henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.
Saulille ja Saulukselle kävi ihan sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.
Palvelijoissaan hän havaitsee vikoja eikä luota edes omiin enkeleihinsä.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Paavalin saama Saatanan enkeli on demoni, jolta puuttuu fyysinen ruumis, siksi se ottaa ihmisen lihan ruumiin asunnokseen.
Saatanan enkeli on henkiolento, demoni, ei mikään fyysinen eikä puinen piikki Paavalin takalistossa kun asia naurahten ohitetaan. King James käännöksen mukaan oikein Saatanan viestintäpäällikkö "The messengerof Sathan" -niminen demoni asui Paavalissa jo Korintissa ja siellä Paavali sanoo valehelevansa ja puhuvansa hurmoskielillä sekavia merkityksetöntä molotusta "glossolaliaa".
Paavali sai Korintossa Saatanan demonihengen asuvaiseksi lopun elämän ajaksi.
Jumala vetää oman henkensä aina ensin pois kun antaa pahan hengen tulla ihmiseen.
2. Kor. 12:7
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Matt. 12:44
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna..
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Korintto koitui Paavalin kohtaloksi.
Korintossa Paavali kirjoittaa Roomaan tunnustuksen valehtelustaan, ja eräs tunnettu nainen vei sen kirjeen Roomaan. Korinttolaisilta hän salasi asia.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Paavali ei ollut ainoa Raamatun kirjoittaja, jossa oli Jumalan lähettävä valheen henki.
1. Kun. 22:22
Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.
Valheen henki ja hurmostelu liittyy yhteeen.
1. Kun. 18:29
Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.- Anonyymi
Kuningas Saulin ja Saulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuningas Saulin ja Saulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään."Kuningas Saulin ja Saulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen"
Juurikin noin! 😁
- Anonyymi
Piru ei kestä kuulla totuutta. Piruhan ohjaa lukemaan Raamattua väärin, eli niin että ilmoitusten kohderyhmistä ja järjestyksestä ei piitata esimerkiksi. Piru on tyytyväinen Mooseksen lakiinkin kun sitä käytetään väärin. Myös Jeesus kelpaa kunhan opetus on väärää ja vie harhaan. Jeesus ei kelpaa oikein opetettuna. Paavalia hän vihaa erityisesti koska hänen kauttaan on ilmoitettu pelastus meidän aikanamme, joka on Jeesuksessa.
- Anonyymi
Piru lahkoapureineen rakastaa Paavalia ja seuraa tiukasti Paavalin opetusta, koska Paavali antaa valmiit aseet eksyttäjille.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"
Ap. t. 19:13
Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
Ap. t. 16:17
Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"
Tottakai Saatana apureineen tietää, että Paavalissa on hänen oma viestienkelinsä
"The Messenger of Sathan".
2.Kor.12:7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piru lahkoapureineen rakastaa Paavalia ja seuraa tiukasti Paavalin opetusta, koska Paavali antaa valmiit aseet eksyttäjille.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"
Ap. t. 19:13
Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
Ap. t. 16:17
Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"
Tottakai Saatana apureineen tietää, että Paavalissa on hänen oma viestienkelinsä
"The Messenger of Sathan".
2.Kor.12:7Hyvää sinun kirjoituksissasi on se että puhuessasi totuutta vastaan, tai kun se valheen henki joka sinua ohjaa, puhuu totuutta vastaan, näytät kaikille vähänkin oikeasti uskoville, mikä valheiden isän agenda tänä aikana on. Kun valoa loistetaan pimeyteen torakat tulevat näkyviin.
- Anonyymi
Ei Jeesus puhu missään vaiheessa, että hänen jälkeensä tulee jokin suuri Paavali hoitamaan hänen työnsä loppuun. Mahdollisesti entinen murhamies, joka tekeytyy vanhurskauden asialle.
Pikemminkin Jeesus varoittaa Paavalin kaltaisista tulevista suuruuksista.
Jeesus delegoi eli antoi valtansa ainoastaan niille 11 oikealle apostolille, joille hän antoi viimeisen päiväkäskyn Galilean vuorella kuolemansa jälkeen ennen taivaaseen nousemista.
Jeesus ei koskaan edes viittaa mihinkään Paavaliin.
Jeesus pyysi apostoleita noudattamaan Jeesuksen käskyjä ja puheita.
Vain Jeesukselta meidän tulee ottaa vastaan käskyjä ja tehtäviä.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä MINÄ olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, MINÄ OLEN TEIDÄN KANSSANNE joka päivä maailman loppuun asti."
Kaikki 11 apostolia oli niitä pakanoiden apostoleita.
Kaikki kansat ja ihmiset piti kastaa Jeesuksen omiksi ja sitten opettaa heille käskyt ja kehtottaa pitämään käskyt, eikä heittää käskyjä Paavalin tavoin romukoppaan ja korvata niitä epämäärisellä rakastelun käsitteellä, jonka jokainen voi ymmärtää ihan miten tahansa.
Luuk. 16:17
"Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. (Jeesus)- Anonyymi
Ei tietenkään puhu. Se olikin mysteeri, salaisuus jonka Jumala piti kaikilta, että hän pelastaa vihollisiansa paholaisen kynsistä. Että hän kokoaa pakanakansoista ja juutalaisista itselleen palvelijoita ennenkuin hän tulee kostamaan ja pystyttää Israelille valtakunnan joka pysyy iankaikkisesti. Se ilmoitettiin Paavalille, Jeesus ilmoitti sen hänelle. Paholainen ei olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinnut jos olisi tämän tiennyt, koska nyt hänen tappionsa on nyt entistä suurempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään puhu. Se olikin mysteeri, salaisuus jonka Jumala piti kaikilta, että hän pelastaa vihollisiansa paholaisen kynsistä. Että hän kokoaa pakanakansoista ja juutalaisista itselleen palvelijoita ennenkuin hän tulee kostamaan ja pystyttää Israelille valtakunnan joka pysyy iankaikkisesti. Se ilmoitettiin Paavalille, Jeesus ilmoitti sen hänelle. Paholainen ei olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinnut jos olisi tämän tiennyt, koska nyt hänen tappionsa on nyt entistä suurempi.
Salaaminen ja valehtelu ei vaan kuulu Jumalan toimintatapoihin.
Aam. 3:7
Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille. - Anonyymi
Jeesuksen ristinkuolemasta on paljon profetioita Vanhassa Testamentissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen ristinkuolemasta on paljon profetioita Vanhassa Testamentissa.
Kaikilla Jenkkilahkoilla: Jehovantodistat, Helluntaintodistajat,Mormonintodistajat,Adventintodistajat. heillä on omat pyhät kirjat ja "raamatut", joihin ne tukeutuu ja on valansa vannoneet niitä totena pitämään.
Oikea Raamattu voi lahkolaisella olla esillä vain eksytystarkoituksessa, että joku luulisi, että he ovat oikeita kristittyjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaaminen ja valehtelu ei vaan kuulu Jumalan toimintatapoihin.
Aam. 3:7
Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.Salaaminen ei ole valehtelua. Salaisuus on nyt ilmoitettu profeetoille ja palvelijoille, Paavalin kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaaminen ei ole valehtelua. Salaisuus on nyt ilmoitettu profeetoille ja palvelijoille, Paavalin kautta.
Ps. Lueppa Raamatusta mistä salaisuudesta Paavali puhuu. Ristinkuolema ei ole salaisuus. Salaisuus on tämä aikakausi, jossa yksinkertaisesti uskomalla Jeesukseen, tullaan vanhurskaaksi, ilman erotusta juutalaisen ja pakanan välillä. Jeesus teki maanpäällä ollessaan erotuksen juutalaisten ja pakanoiden välille. Samoin kaksitoista tekivät. Nyt tuota erotusta ei ole, mutta se on taas kun Israel kääntyy Jeesuksen puoleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ps. Lueppa Raamatusta mistä salaisuudesta Paavali puhuu. Ristinkuolema ei ole salaisuus. Salaisuus on tämä aikakausi, jossa yksinkertaisesti uskomalla Jeesukseen, tullaan vanhurskaaksi, ilman erotusta juutalaisen ja pakanan välillä. Jeesus teki maanpäällä ollessaan erotuksen juutalaisten ja pakanoiden välille. Samoin kaksitoista tekivät. Nyt tuota erotusta ei ole, mutta se on taas kun Israel kääntyy Jeesuksen puoleen.
Paavali oli murhamies, eikä sellaiset peri Jumalan valtakuntaa.
Paavali oli Juudaksen tavoin erikoistehtävän saanut mies. Väkevän eksytyksen levittäjä sinne kirjoituksiin. Jonkunhan sekin tehtävä piti hoitaa.
Eräs pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi. Paavali on pääepäilty, koska hallitsi ne tappohommat entuudestaan.
Paavali harrasti miekkailua ja nykkkeilyä ja kehui, minkälainen miekka on paras tappoase (gladius-pistomiekka)
Tapettu pariskunta haudattiin heti, eikä tapausta ilmoitettu viranomaisilel.
Syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin. Pyhän Hengen syyttäminen murhamieheksi on todella törkeä Pyhän Hengen pilkka
Johannes ja Timoteus oli harvoja, jotka säilytti terveen uskon loppuun asti.
Siksi muu alkuseurakunta, Paavali mukaan lukien karkotti Johanneksen sieltä pois Patmos nimiselle saarelle. Alkuseseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa jo v. 70 jKr.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Pelkkä ihmisen oma uskominen, mietiskely eikä rukoilukaan ihmistä pelasta yhtään mistään, eikä pese syntejä pois eikä kumoa perisynnin kadotustuomiota.
Sitä ajattelua kutsutaan uskonharhaksi, kun pelkkää irralllista uskoa pidetään erillisenä autuudem asiana. Paavali levitti väkevän eksytyksen siemenet kirjoittamalla ne eksytyksen siemenet kirjeisiinsä.
Jumalan sanat, Jeesuksen sanomat totuudet ja lupaukset pitää uskoa ja tunnustaa todeksi ja totella, mitä käsketään tekemään, niin Jumala pesee synnit pois kasteessa ja vain kasteessa katkaisee perisynnin kollektiivisen kadotustuomion.
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
1. Piet. 3:21
Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Jenkkilän uskon huutokauppakeisarit kauppaa pelkkää ihmisen pelkkää omaa uskomista jautuuden kauppatavarana kuin mitäkin irtotavaraa,
ensimmäinen, toinen ja kolmas kerta.
Käteinen käy, lisäksi kortit ja tilinumerot, viitenumerot, tekstiviestit, maks.puhelinnumerot pyörii ruudussa yötä päivää.
Eihän ne taivasmatkat mitään ilmaisia ole.
- Anonyymi
Paavali puheet eivät tästää oikeiden apostolien todistuksen ja Jeesuksen ilmoituksen kanssa. Paavali ei kaihtanut valehtelemista.
Paavali väitti käyneensä taivaassa.
Johanneksen mukaan se ei pidä paikkaansa.
Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."- Anonyymi
Paavali valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä.
33/38
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
-92
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln 1917
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
Kyse ei ollut pelkästä retorisesta valheen lipsahduksesta, vaan kuten -92 ja Svenksa Bibeln
v. 1917asian ilmaisee, Paaali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä.
33/38
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
-92
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln 1917
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
Kyse ei ollut pelkästä retorisesta valheen lipsahduksesta, vaan kuten -92 ja Svenksa Bibeln
v. 1917asian ilmaisee, Paaali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen.Ihmisen perusluonnehan ei muutu miksikään elämän aikana.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Paavali vierittää syyn omasta synninteosta jollekin vanhalle Aatamille, eikä ottanut siitä itse vastuuta. Pirullista oppia sellainen. Syyttää omista synneistään jotain kolmatta tahoa.
En minä itse, vaan muuan mies tekee sitä syntiä.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuva synti.
Toki Paavali saattoi syyttää myös hänessä asuvaa Saatanan enkeliä omista synneistään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982