Kysyttäessä Mika Aaltola vastaa olevansa kristitty ”totta kai, ilman muuta”.
– On vaikea päästä karkuun asiaa, joka on imeytynyt meihin. Koko kansainvälinen oikeus juontaa juurensa kirkkoisistä, Augustinuksesta.
Kriisiaikana kirkon ja kristillisyyden merkitys korostuu.
– Suomessa puhutaan henkisestä maanpuolustuksesta, ja hengellisyys on sen keskeisiä piirteitä. Esimerkiksi isovihan aikana kirkko oli ainoita instituutioita, jotka kykenivät toimimaan. Se piti myös ihmisten lukutaitoa yllä. On edelleen tärkeää, että kirkko on läsnä, Aaltola kertoo.
Hengellinen tarve ei ihmisistä häviä, vaikka kirkosta erotaan.
– Kirkon kannattajamäärä on suurempi kuin jäsenmäärä. Elämme identiteettisotien aikaa, jolloin asiat muuttuvatpintapuolisiksi identiteettikysymyksiksi ja kirkkokin hahmottuu eri näkökulmista liian suppeaksi. Kirkon syvempi juonne, ihmisten yhteen kuulumisen tarve, on perustavampaa kuin mitä kuohuva keskustelu antaisi ymmärtää.
https://www.sley.fi/mika-aaltola-totta-kai-olen-kristitty/
Aaltola puhuu Selyn tapahtumassa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/651de615-ec02-482b-bdea-de6c5e33bb5b
Aaltola on luterilainen
255
1954
Vastaukset
- Anonyymi
Aaltola kommentoi kyseisessä Iltalehden jutussa osallistumistaan Sleyn tapahtumaan:
”Aaltola sanoo Iltalehdelle, että ei ole yllättynyt Twitter-reaktioista.
– En tässä ilmapiirissä, jossa mieluummin haetaan erottavia elementtejä kuin yhdistäviä.
”En lokeroi, kenelle voin puhua”
– Jos kutsu tulee, pitäisi olla aika hyvät perusteet, että en menisi, Aaltola kommentoi Iltalehdelle päätöstään mennä tapahtumaan puhumaan.
Hän kutsuu demokratian keskeiseksi arvoksi sitä, että ihmiset sietäisivät toinen toisiaan, eikä siksi ”lokeroi, kenelle voi puhua”
Tällaista presidenttiä kaipaamme tässä jatkuvan turhan vastakkainasettelun ajassa.- Anonyymi
Kyllä, äänestän!
- Anonyymi
Kyllä, äänestän!
- Anonyymi
Hyvä asia kun Aaltola puhuu Sleyn tilaisuudessa. Hän ei lokeroi ketään, kaikki ovat samanarvoisia.
Tuota MIESTÄ minä äänestän presidentiksi
Mika Aaltola aikoo puhua naispappeutta ja homoseksuaalisuutta vastustavan yhdistyksen tapahtumassa – Näin hän vastaa kritiikkiin
Mika Aaltola kommentoi Iltalehdelle tahtovansa olla dialogissa monenlaisten ihmisten kanssa. Aaltolan osallistuminen SLEY:hyn on herättänyt kritiikkiä.
Naispappeuden ja homoseksuaalisuuden vastustuksesta tunnetuksi tullut luterilainen evankeliumiyhdistys SLEY järjestää Hämeenlinnassa evankeliumijuhlan 18.–20. elokuuta. Yksi tapahtuman pääpuhujista on Ulkopoliittisen instituutin johtaja ja presidenttiehdokkuutta tavoitteleva Mika Aaltola.
SLEY eli Suomen luterilainen evankeliumiyhdistys on Suomen evankelisluterilaisen kirkon sisällä toimiva herätysliike. Liikettä on luonnehdittu konservatiivikristilliseksi.
KIELTEINEN KANTA NAISPAPPEUTEEN JA HOMOSEKSUAALISUUTEEN
SLEY suhtautuu kielteisesti esimerkiksi naispappeuteen ja homoseksuaalisuuteen.
Sivuillaan SLEY kirjoittaa muun muassa homoseksuaalisuudesta seuraavasti: ”Ei ole siis mahdollista, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen sen jossain muodossa voisi olla Raamatun mukaan oikein”.
Naispappeudesta SLEY puolestaan toteaa, että historiallisen kristinuskon mukaan elävien on otettava huomioon naisten aktiiviseen toimintaan seurakunnassa liittyvät rajoitukset.
SLEY kirjoittaa sivuillaan myös eheytymisestä. Liikkeen mukaan ”kristitty voi päästä myös eroon vääränlaisista seksuaalisista malleista ja hänen kiinnostuksensa suuntautuu sinne, minne sen Jumalan luomistyön perusteella tuleekin suuntautua”.
https://www.iltalehti.fi/…/651de615-ec02-482b-bdea…Tuota MIESTÄ minä äänestän presidentiksi
Mika Aaltola aikoo puhua naispappeutta ja homoseksuaalisuutta vastustavan yhdistyksen tapahtumassa – Näin hän vastaa kritiikkiin
Mika Aaltola kommentoi Iltalehdelle tahtovansa olla dialogissa monenlaisten ihmisten kanssa. Aaltolan osallistuminen SLEY:hyn on herättänyt kritiikkiä.
Naispappeuden ja homoseksuaalisuuden vastustuksesta tunnetuksi tullut luterilainen evankeliumiyhdistys SLEY järjestää Hämeenlinnassa evankeliumijuhlan 18.–20. elokuuta. Yksi tapahtuman pääpuhujista on Ulkopoliittisen instituutin johtaja ja presidenttiehdokkuutta tavoitteleva Mika Aaltola.
SLEY eli Suomen luterilainen evankeliumiyhdistys on Suomen evankelisluterilaisen kirkon sisällä toimiva herätysliike. Liikettä on luonnehdittu konservatiivikristilliseksi.
Sivuillaan SLEY kirjoittaa muun muassa homoseksuaalisuudesta seuraavasti: ”Ei ole siis mahdollista, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen sen jossain muodossa voisi olla Raamatun mukaan oikein”.
Naispappeudesta SLEY puolestaan toteaa, että historiallisen kristinuskon mukaan elävien on otettava huomioon naisten aktiiviseen toimintaan seurakunnassa liittyvät rajoitukset.
SLEY kirjoittaa sivuillaan myös eheytymisestä. Liikkeen mukaan ”kristitty voi päästä myös eroon vääränlaisista seksuaalisista malleista ja hänen kiinnostuksensa suuntautuu sinne, minne sen Jumalan luomistyön perusteella tuleekin suuntautua”.
https://www.iltalehti.fi/…/651de615-ec02-482b-bdea…Tuota MIESTÄ minä äänestän presidentiksi
https://www.iltalehti.fi/…/651de615-ec02-482b-bdea…- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, äänestän!
Samoin minä ja kerään kannatuskortteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin kerään kannatuskortteja Aaltolan presidenttiyden tueksi. Lähetän sitten postin kautta kirjattuna. Viisas mies ansaitsee paikan, jossa on tilaa tuollaiselle IHMISELLE.
- Anonyymi
Sleyssä on hellarit mukana ja myös Suomen ortodoksit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä asia kun Aaltola puhuu Sleyn tilaisuudessa. Hän ei lokeroi ketään, kaikki ovat samanarvoisia.
Edelleen vapaamuurarit sleyssä on helluntailaisuus ja ortodokseja sekä luterilaisia jopa jokunen vaparit vastuussa muiden tavaroiden ÄLÄ HIMOITSE MITÄÄN MIKÄ ON TOISEN OMAA kohta
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/…/651de615-ec02-482b-bdea…No kuitenkaan lapset ei erottele sukupuolia oliko mies vai nainen ja toisaalta taas venäläiset tappoi miehiä niin paljon eri aikakausina että naisille jäi kaikki työnteko niin pappina hautaajina kuin pelloilla ja orpokodissa että jos nämä nuoret ottaisi hiukan uutta kokemus näkökulmaa asioihin UUDEN LIITON PAPPEUS EI ENÄÄ OLEKAAN MOOSEKSEN LEEVILÄISTÄ VAAN JEESUKSEN NASARETILAISTA. NIMITTÄIN UUSI LIITTO MUUTTI PAPPEUDEN JA KAIKKI OVAT NYT PYHIÄ MYÖS EI EROTTELUA.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/…/651de615-ec02-482b-bdea…NYTHÄN JEESUKSESSA EI OLE KYSYMYS SUKUPUOLI ELÄMÄSTÄ TAI ELIMISTÄ VAAN SIELUN PELASTUKSESTA MIKÄ ON YHTÄLAINEN KAIKILLE. SIINÄ EI OLE KYSE PANEMISESTA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, äänestän!
Hieno mies tuo Aaltola.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, minä kokisin 8.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, äänestän!
Pekka jää kuin nalli kalliolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekka jää kuin nalli kalliolle.
En Pekkaa äänestä, mutta jos Pekka kuitenkin valittaisiin, hän olisi parempi presidentti konservatiivikristityillekin, kuin moni muu vihreä olisi. Kuka tuntisi enemmän esimerkiksi Ville Niinistön presidentikseen? Pekka on maltillinen, haluaa välttää turhaa vastakkainasettelua ja pyrkii löytämään sen sijaan yhdistäviä asioita ja ymmärrystä eri tavoin ajattelevien välillä. Sanoi soittelevansa PS:n Hakkaraisen kanssa vähintään kuukausittain ellei useamminkin.
Aaltolan esiintymistä Sleyn juhlilla paheksuttiin joidenkin toimesta. Jo osallistumista niihin paheksuttaisiin. Haavisto on itse käynyt suviseuroilla useamman kerran.
Pekka ei myöskään pitänyt oikeussalia oikeana paikkana Räsäsen sanomisista käytävään keskusteluun.
https://www.tiktok.com/@hildenkaira/video/7265704585493368096 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En Pekkaa äänestä, mutta jos Pekka kuitenkin valittaisiin, hän olisi parempi presidentti konservatiivikristityillekin, kuin moni muu vihreä olisi. Kuka tuntisi enemmän esimerkiksi Ville Niinistön presidentikseen? Pekka on maltillinen, haluaa välttää turhaa vastakkainasettelua ja pyrkii löytämään sen sijaan yhdistäviä asioita ja ymmärrystä eri tavoin ajattelevien välillä. Sanoi soittelevansa PS:n Hakkaraisen kanssa vähintään kuukausittain ellei useamminkin.
Aaltolan esiintymistä Sleyn juhlilla paheksuttiin joidenkin toimesta. Jo osallistumista niihin paheksuttaisiin. Haavisto on itse käynyt suviseuroilla useamman kerran.
Pekka ei myöskään pitänyt oikeussalia oikeana paikkana Räsäsen sanomisista käytävään keskusteluun.
https://www.tiktok.com/@hildenkaira/video/7265704585493368096Torre on noissa eri linjoilla Haaviston kanssa. Onko Haavisto hänelle mieleinen arvojohtaja, jota äänestää? Andersson on jyrkempi ja ehdottomampi, kuten Torrekin.
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17961203s
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Mitähän puoluekantaa edustaa.
- Anonyymi
Kokoomus.
- Anonyymi
Kokoomusta tieyenki . 🤙
Nyt taisi tulla kyllä sellainen moka, että Aaltolan presidenttipolku päättyi siihen. Jo yksinomaan siksi että naiset kaikkoavat. Miten Aaltola voi mennä tekemään tälläisen alkeellisen virheen?
- Anonyymi
Et muutenkaan äänestäisi porvaria. 🤣🤣🤣
Anonyymi kirjoitti:
Et muutenkaan äänestäisi porvaria. 🤣🤣🤣
Katos. Taas tuli perskärpänen lahkeeseen roikkumaan....
- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Katos. Taas tuli perskärpänen lahkeeseen roikkumaan....
Punikki sinä olet.
- Anonyymi
Ei pitäisi olla tekemisissä eri mieltä olevien kanssa? Pitäisi vain syrjiä ennakkoluuloisesti?
Anonyymi kirjoitti:
Ei pitäisi olla tekemisissä eri mieltä olevien kanssa? Pitäisi vain syrjiä ennakkoluuloisesti?
Kuinkas monta homoa on päässyt ääneen Aito Avioliitto-tilaisuuksissa? Kuinka monta heitä on sinne kutsuttu puhumaan? Minä puhui että Aaltola mokasi yleisesti. Tämä juttu on näkynyt jo hänen some-tilillään.
Siis koeta nyt tajuta että minä en itse ottanut kantaa asiaan millään tavalla. En "tuominnut" häntä vaan ainostaan että hänen kampanjansa sai nyt todella pahan kolhun. Etenkin naiset - ja minä olen mies - "pakenevat".
Onko tätä todella noin vaikea tajuta?- Anonyymi
Kuinkas monta homoa on päässyt ääneen Aito Avioliitto-tilaisuuksissa? Kuinka monta heitä on sinne kutsuttu puhumaan? Minä puhui että Aaltola mokasi yleisesti. Tämä juttu on näkynyt jo hänen some-tilillään.
Siis koeta nyt tajuta että minä en itse ottanut kantaa asiaan millään tavalla. En "tuominnut" häntä vaan ainostaan että hänen kampanjansa sai nyt todella pahan kolhun. Etenkin naiset - ja minä olen mies - "pakenevat".
Onko tätä todella noin vaikea tajuta?Kuinka monta Aa:laista on kutsuttu Setan tilaisuuksiin puhumaan?
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka monta Aa:laista on kutsuttu Setan tilaisuuksiin puhumaan?
Mitä he siellä tekisivät? Hehän ovat asiasta mielipiteensä voi ilmoittaneet ja nyt he haluavat vain puhua voimassa olevan lain vastaisesti.
- Anonyymi
Mitä he siellä tekisivät? Hehän ovat asiasta mielipiteensä voi ilmoittaneet ja nyt he haluavat vain puhua voimassa olevan lain vastaisesti.
Mitä setalaiset tekisi Aa:n tilaisuuksissa?
- Anonyymi
Onko miehen ja naisen välinen avioliitto lain vastainen? 🫢
- Anonyymi
Onko tätä todella noin vaikea tajuta?”Kuinkas monta homoa..”
Ihan eri asia.
Ei ole myöskään mitään mitään estettä, että homo puhuisi AA:n tilaisuudessa, jos puheen aihe sopii, eikä se ole AA:ta vastaan. - Anonyymi
Onko tätä todella noin vaikea tajuta?Aaltola on ollut itse kutsuttuna tilaisuuteen, eikä hän saisi joidenkin mukaan mennä puhumaan heidän tilaisuuteensa heidän joistain vakaumuksellisista näkemyksistään johtuen. Pitäisi olla vain hyvä asia, että ollaan tekemisissä myös eri mieltä olevien kanssa silloin, kun sille ei ole mitään oikeaa estettä.
Fiksut liberaalit naiset pitävät tästä, että hän on aidosti suvaitseva, eikä lähtenyt etenkin joidenkin vasemmistolaisten tukemaan ennakkoluuloiseen syrjintään, että pitäisi tarkasti valikoida keiden kanssa voidaan olla tekemisissä ja keille puhua. Joillakin on myös hyvin outo ajatus, että se keille puhuu kertoisi että on samaa mieltä tietyistä asioista kuuntelijoiden kanssa.
SDP:n Urpilainenkin on puhunut Sleyn tilaisuudessa. Jos hän on SDP:n presidenttiehdokas, tuleeko häntä myös ripittää siitä, pyytää pahoittelemaan ja vahvistamaan, että on eri mieltä kuin Sley ennenkuin häntä voi tietyt ihmiset äänestää? Joillekin muka menee yli jo se, että puhuu Sleyn tilaisuudessa, vaikka olisi kertonut olevansa eri mieltä Sleyn kanssa tikun nokkaan nostetuista asioista. Urpilaisen tulisi siis lisäksi myöskin pahoitella puhuneensa Sleyn tilaisuudessa, jotta sen kaltaiset ihmiset voisivat häntä mahdollisesti äänestää, jos sen anteeksi antavat. Anonyymi kirjoitti:
Aaltola on ollut itse kutsuttuna tilaisuuteen, eikä hän saisi joidenkin mukaan mennä puhumaan heidän tilaisuuteensa heidän joistain vakaumuksellisista näkemyksistään johtuen. Pitäisi olla vain hyvä asia, että ollaan tekemisissä myös eri mieltä olevien kanssa silloin, kun sille ei ole mitään oikeaa estettä.
Fiksut liberaalit naiset pitävät tästä, että hän on aidosti suvaitseva, eikä lähtenyt etenkin joidenkin vasemmistolaisten tukemaan ennakkoluuloiseen syrjintään, että pitäisi tarkasti valikoida keiden kanssa voidaan olla tekemisissä ja keille puhua. Joillakin on myös hyvin outo ajatus, että se keille puhuu kertoisi että on samaa mieltä tietyistä asioista kuuntelijoiden kanssa.
SDP:n Urpilainenkin on puhunut Sleyn tilaisuudessa. Jos hän on SDP:n presidenttiehdokas, tuleeko häntä myös ripittää siitä, pyytää pahoittelemaan ja vahvistamaan, että on eri mieltä kuin Sley ennenkuin häntä voi tietyt ihmiset äänestää? Joillekin muka menee yli jo se, että puhuu Sleyn tilaisuudessa, vaikka olisi kertonut olevansa eri mieltä Sleyn kanssa tikun nokkaan nostetuista asioista. Urpilaisen tulisi siis lisäksi myöskin pahoitella puhuneensa Sleyn tilaisuudessa, jotta sen kaltaiset ihmiset voisivat häntä mahdollisesti äänestää, jos sen anteeksi antavat.Viisaasti kirjoitat. 😺
Anonyymi kirjoitti:
Aaltola on ollut itse kutsuttuna tilaisuuteen, eikä hän saisi joidenkin mukaan mennä puhumaan heidän tilaisuuteensa heidän joistain vakaumuksellisista näkemyksistään johtuen. Pitäisi olla vain hyvä asia, että ollaan tekemisissä myös eri mieltä olevien kanssa silloin, kun sille ei ole mitään oikeaa estettä.
SDP:n Urpilainenkin on puhunut Sleyn tilaisuudessa. Jos hän on SDP:n presidenttiehdokas, tuleeko häntä myös ripittää siitä, pyytää pahoittelemaan ja vahvistamaan, että on eri mieltä kuin Sley ennenkuin häntä voi tietyt ihmiset äänestää? Joillekin muka menee yli jo se, että puhuu Sleyn tilaisuudessa, vaikka olisi kertonut olevansa eri mieltä Sleyn kanssa tikun nokkaan nostetuista asioista. Urpilaisen tulisi siis lisäksi myöskin pahoitella puhuneensa Sleyn tilaisuudessa, jotta sen kaltaiset ihmiset voisivat häntä mahdollisesti äänestää, jos sen anteeksi antavat.Kuule kun tuo puhetilaisuus ei tule taatusti lisäämään hänen ääniään. Käy juuri päinvastoin. Aaltolalla ei ollut pelisilmä nyt kyllä kohdallaan...
Anonyymi kirjoitti:
SDP:n Urpilainenkin on puhunut Sleyn tilaisuudessa. Jos hän on SDP:n presidenttiehdokas, tuleeko häntä myös ripittää siitä, pyytää pahoittelemaan ja vahvistamaan, että on eri mieltä kuin Sley ennenkuin häntä voi tietyt ihmiset äänestää? Joillekin muka menee yli jo se, että puhuu Sleyn tilaisuudessa, vaikka olisi kertonut olevansa eri mieltä Sleyn kanssa tikun nokkaan nostetuista asioista. Urpilaisen tulisi siis lisäksi myöskin pahoitella puhuneensa Sleyn tilaisuudessa, jotta sen kaltaiset ihmiset voisivat häntä mahdollisesti äänestää, jos sen anteeksi antavat.Kuule kun tuo puhetilaisuus ei tule taatusti lisäämään hänen ääniään. Käy juuri päinvastoin. Aaltolalla ei ollut pelisilmä nyt kyllä kohdallaan. Näkeehän sen nyt jo tällä palstallakin. Kaikenlaiset hörhöt rientävät puolustamaan häntä.
- Anonyymi
Kuule kun tuo puhetilaisuus ei tule taatusti lisäämään hänen ääniään. Käy juuri päinvastoin. Aaltolalla ei ollut pelisilmä nyt kyllä kohdallaan...
Joko sait turrelta bebaa?
Anonyymi kirjoitti:
Jaha. Täällä taas joku haluaa ymmärtää väärin. Tiedät kyllä ihan taatusti mitä lakia tarkoitin. Mutta jos olet noin tyhmä että et tajua asiaa niin sille en voi mitään...
- Anonyymi
Jaha. Täällä taas joku haluaa ymmärtää väärin. Tiedät kyllä ihan taatusti mitä lakia tarkoitin. Mutta jos olet noin tyhmä että et tajua asiaa niin sille en voi mitään...
Sinähän juuri sanoit, että Aa:n puheet ovat lainvastaisia.
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän juuri sanoit, että Aa:n puheet ovat lainvastaisia.
No voitko kertoa mitä mieltä AA-porukka on homojen liitoista, joilla on lain suoja? Kannattavatko he tätä lakia?
- Anonyymi
No voitko kertoa mitä mieltä AA-porukka on homojen liitoista, joilla on lain suoja? Kannattavatko he tätä lakia?
Anonyymit Alkoholistit tuskin sitä miettivät.
- Anonyymi
Saa olla mieltä mieltä vain ja se on Suomen lain mukaista.
- Anonyymi
Turha kuvitella, että Aaltola itse vastustaisi naispappeutta tms. Hän itse sen myös jutussa toteaa, jos vaivautuu lukemaan enemmän kuin lööpin.
- Anonyymi
Kuule kun tuo puhetilaisuus ei tule taatusti lisäämään hänen ääniään. Käy juuri päinvastoin. Aaltolalla ei ollut pelisilmä nyt kyllä kohdallaan. Näkeehän sen nyt jo tällä palstallakin. Kaikenlaiset hörhöt rientävät puolustamaan häntä.
Viime aikoina on ihmetelty, miksi erilaisissa uskonnollisissa piireissä ilmenee alttiutta salaliittoteorioille, joita myös idästä pukkaa. Tämä oli luultavimmin syy, miksi Supon Pelttari kävi puhumassa Herättäjäjuhlilla ja Aaltola taas SLEY:n tapahtumassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha kuvitella, että Aaltola itse vastustaisi naispappeutta tms. Hän itse sen myös jutussa toteaa, jos vaivautuu lukemaan enemmän kuin lööpin.
Jotkut kuvittelee, eivätkä voi siksi kuulemma äänestää Aaltolaa tai ovat äksyyntyneitä jo hänen esiintymisestään Sleyn tilaisuudessa. Tuskin suurin osa heistä äänestäisi muutenkaan ensisijassa Aaltolaa, vaan joku vihreä/vasemmistolainen ehdokas on luontevampi valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime aikoina on ihmetelty, miksi erilaisissa uskonnollisissa piireissä ilmenee alttiutta salaliittoteorioille, joita myös idästä pukkaa. Tämä oli luultavimmin syy, miksi Supon Pelttari kävi puhumassa Herättäjäjuhlilla ja Aaltola taas SLEY:n tapahtumassa.
Salaliitoilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Evankeliumijuhlan teema on ”Onko rauha mahdollinen?”
Ohjelma: https://hameenlinna.sley.fi/evankeliumijuhla/ - Anonyymi
Kuule kun tuo puhetilaisuus ei tule taatusti lisäämään hänen ääniään. Käy juuri päinvastoin. Aaltolalla ei ollut pelisilmä nyt kyllä kohdallaan. Näkeehän sen nyt jo tällä palstallakin. Kaikenlaiset hörhöt rientävät puolustamaan häntä.
Sinä se oletkin hyvä arvioimaan toisten ”hörhöyttä”..paremminkin vain nimittelemään?
Argumenteinhan häntä on puolustettu. Aaltola itsekin puolustautui, toimi periaatteidensa ja arvojensa mukaan ja arvasi ennalta, että tästä tulee jotain, mutta silti valitsi näin, eikä perunut osallistumistaan ja aiheuttanut myös kutsujalle pettymyksen. Pitäisikö toimia väärin toimivien öyhöttäjien mukaan, eikä siten mikä tuntuu itsestä oikealta. Voisiko suunta kääntyä parempaan, että useampi uskaltaisi toimi näin, oman sydämen mukaan, eikä tarvitsisi mennä jonkun tyhmän massan mukana heidän ehdoillaan, kun ne tuntuvat itsestä väärältä.
Ei olisi noussut näin isoa juttua, ellei olisi ilmoittautunut sittemmin presidenttiehdokkaaksi. Anonyymi kirjoitti:
Sinä se oletkin hyvä arvioimaan toisten ”hörhöyttä”..paremminkin vain nimittelemään?
Argumenteinhan häntä on puolustettu. Aaltola itsekin puolustautui, toimi periaatteidensa ja arvojensa mukaan ja arvasi ennalta, että tästä tulee jotain, mutta silti valitsi näin, eikä perunut osallistumistaan ja aiheuttanut myös kutsujalle pettymyksen. Pitäisikö toimia väärin toimivien öyhöttäjien mukaan, eikä siten mikä tuntuu itsestä oikealta. Voisiko suunta kääntyä parempaan, että useampi uskaltaisi toimi näin, oman sydämen mukaan, eikä tarvitsisi mennä jonkun tyhmän massan mukana heidän ehdoillaan, kun ne tuntuvat itsestä väärältä.
Ei olisi noussut näin isoa juttua, ellei olisi ilmoittautunut sittemmin presidenttiehdokkaaksi.Ai sinusta siis sellainen ei ole hörhö, joka uskoo että aasi voi puhua, ihminen voi "herätä" kuolleista, homon voi eheyttää heteroksi, nainen on miehelle alisteinen ja että Suomenkin lainsäädännön tulisi perustua 2000 vuotta sitten vuohipaimenten hiekka-aavikolla teltassa kirjoittamaan opukseen? Ynnä joita on - onneksi - hyvin hyvin vähän...
- Anonyymi
Toivooko joku pahaa Aaltolalle? Se on väärin. Kaikki ehdokkaat ovat tasavertaisia. Heillä saa olla omat mielipiteensä asioista demokraattisessa maassa.
Anonyymi kirjoitti:
Toivooko joku pahaa Aaltolalle? Se on väärin. Kaikki ehdokkaat ovat tasavertaisia. Heillä saa olla omat mielipiteensä asioista demokraattisessa maassa.
Siis mistä nyt päättelet että joku toivoo pahaa Aaltolalle? Sen sijaan hihhulit laittaa tälläisia viestejä nettiin:
"Viherfasisteilla on fanaattinen neo-marxilainen hinuri ehdokkaana."
Onko tämä sinusta sivistynyttä toimintaa?- Anonyymi
Siis mistä nyt päättelet että joku toivoo pahaa Aaltolalle? Sen sijaan hihhulit laittaa tälläisia viestejä nettiin:
"Viherfasisteilla on fanaattinen neo-marxilainen hinuri ehdokkaana."
Onko tämä sinusta sivistynyttä toimintaa?Tuota fasisti-sanaa käytetään etenkin vasemmistossa miten sattuun ja muitakin äärisanoja
Anonyymi kirjoitti:
Tuota fasisti-sanaa käytetään etenkin vasemmistossa miten sattuun ja muitakin äärisanoja
Siis säkö väität että tuon viestin on kirjoittanut joku vasemmistolainen? Oletko sä nyt yhtään kartalla mitä väität...?
- Anonyymi
Onko tätä todella noin vaikea tajuta?Lesboilla on kuitenkin lapsia molemmilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä setalaiset tekisi Aa:n tilaisuuksissa?
Oikein vääryyden tekijöitä täällä syyttelee ihmisiä syyttömiä eri uskonnot lahkot ja haukutaan milloin miksikin ja varastellaan asunnoista pesukoneet astiat kellot stereot huonekalut milloin mikäkin uskonto tai lahko siinä kun vaativat antamaan heille jo varastavat.Syytetään koska ollaan muumaa taustakuvia usein asenne on heti vihaavat mm.hellareissa tämä lestoissa.On haukuttu narkkariksi ihmisiä jotka ei koskaan markkaa tai juopoksi raittiina tai sossupummiksi ihmisiä joilla kymmenien vuosien työhistoria tai jopa varastettu ruokaohjekansioita kodeista! Nämä muka uskonnot.On työpaikkakiusaajina näitä vapaamuurareita myös lukee toisten potilastietoja luvatta jopa väärentää.On annettu vääriä diagnooseja varmaa tyyliä Ullanlinnan lääkäri ja on nämä uskontoja lahkoisia kaikki vetää varastetut farkut jalassa virosta on tultu ryöstölle.Ollaan niin ulkultaa niin OMAVANHURSKAUTTA lopulta pelkkiä konnia rosvoja huijareita paskan puhujia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti evankeliumi on hyvä uutinen Jeesuksesta syntien sovituksesta mutta te väännätte pillu peräsuoli juttua täällä.
Anonyymi kirjoitti:
Oikein vääryyden tekijöitä täällä syyttelee ihmisiä syyttömiä eri uskonnot lahkot ja haukutaan milloin miksikin ja varastellaan asunnoista pesukoneet astiat kellot stereot huonekalut milloin mikäkin uskonto tai lahko siinä kun vaativat antamaan heille jo varastavat.Syytetään koska ollaan muumaa taustakuvia usein asenne on heti vihaavat mm.hellareissa tämä lestoissa.On haukuttu narkkariksi ihmisiä jotka ei koskaan markkaa tai juopoksi raittiina tai sossupummiksi ihmisiä joilla kymmenien vuosien työhistoria tai jopa varastettu ruokaohjekansioita kodeista! Nämä muka uskonnot.On työpaikkakiusaajina näitä vapaamuurareita myös lukee toisten potilastietoja luvatta jopa väärentää.On annettu vääriä diagnooseja varmaa tyyliä Ullanlinnan lääkäri ja on nämä uskontoja lahkoisia kaikki vetää varastetut farkut jalassa virosta on tultu ryöstölle.Ollaan niin ulkultaa niin OMAVANHURSKAUTTA lopulta pelkkiä konnia rosvoja huijareita paskan puhujia.
Olisko sinun syytä ottaa yhteyttä lääkäriin? Ainakin pitää toivoa että sinulla ei ole yhtään omaan lasta. Itse asiassa sinulle tulisi julistaa lähetysmiskielto kaikki lapsia kohtaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä huoraamassa kulkee ihan hellareitakin paljonkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaliitoilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Evankeliumijuhlan teema on ”Onko rauha mahdollinen?”
Ohjelma: https://hameenlinna.sley.fi/evankeliumijuhla/Jeesuksen antama rauha sielussa vai ollaanko taas maailman hengessä sotimassa.
- Anonyymi
Olisko sinun syytä ottaa yhteyttä lääkäriin? Ainakin pitää toivoa että sinulla ei ole yhtään omaan lasta. Itse asiassa sinulle tulisi julistaa lähetysmiskielto kaikki lapsia kohtaan...
Taas tuota samaa tuttua solvaamistasi, johon vedät lapsetkin mukaan
- Anonyymi
Aaltola saa varmasti konservatiivi luterilaisten äänet vaikka on itse eri mieltä.
"SLEY vastustaa muun muassa naispappeutta ja homoseksuaalisuutta. Mitä ajattelet tästä?
– Itse hyväksyn edellä mainitut asiat oikein hyvin ja olen moniarvoinen näissä asioissa. Kirkko tietysti päättää omat sääntönsä, Aaltola sanoo ja lisää, että kirkon jäsenenä hän on tukenut naispappeutta.
– En tietenkään mennessäni puhumaan allekirjoita yksittäisen järjestön koko mielipiteiden kirjoa."- Anonyymi
Aaltola on kutsuttuna tilaisuuteen , jossa aiheena :
-uskontorauhasta , uskonnonvapauden merkityksestä, henkisestä maanpuolustuksesta , siis samoista teemoista , joista puhuu usein muuallakin.
Aaltola sanoo Iltalehdessä:
>>>"En tietenkään mennessäni puhumaan allekirjoita yksittäisen järjestön koko
mielipiteiden kirjoa"<<<
lukekaa edes liitteenä oleva Iltalehden artikkeli , ennekuin täällä kirjoittelette mitä sattuu .. . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-uskontorauhasta , uskonnonvapauden merkityksestä, henkisestä maanpuolustuksesta , siis samoista teemoista , joista puhuu usein muuallakin.
mielipiteiden kirjoa"<<<
lukekaa edes liitteenä oleva Iltalehden artikkeli , ennekuin täällä kirjoittelette mitä sattuu .. .Aaltola on kristitty, eikä häpeä sitä.
Oli radio Patmoksella Säilän haastateltavana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aaltola on kristitty, eikä häpeä sitä.
Oli radio Patmoksella Säilän haastateltavana.onhan hän kristitty ja luterilainen.
ei kuitenkaan on SLEY:n järjestön koko mielipiteiden kirjoihin kantaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onhan hän kristitty ja luterilainen.
ei kuitenkaan on SLEY:n järjestön koko mielipiteiden kirjoihin kantaa.Mutta ydinsanoman on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli radio Patmoksella Säilän haastateltavana.en tiedä ketään , joka on luterilainen , ja häpeisi olla luterilainen.
Anonyymi kirjoitti:
mielipiteiden kirjoa"<<<
lukekaa edes liitteenä oleva Iltalehden artikkeli , ennekuin täällä kirjoittelette mitä sattuu .. .Suurin osa ihmisistä näkee vain tuon otsikon. Ja tätä Aaltola ei nyt näytä ymmärtävän. Tämän vuoksi kyseinen tilaisuus jättää tahran hänen vaalikampanjaansa. Kuten sanottu etenkin naiset karkaavat...
- Anonyymi
Suurin osa ihmisistä näkee vain tuon otsikon. Ja tätä Aaltola ei nyt näytä ymmärtävän. Tämän vuoksi kyseinen tilaisuus jättää tahran hänen vaalikampanjaansa. Kuten sanottu etenkin naiset karkaavat...
Kristitty ei häpeä kristillisyyttään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tavallinen riviluterilainen Aaltola on.
Anonyymi kirjoitti:
Kuule kyseessä on laitaporukka, joka haluaa estää naispappeuden ja abortin niin tämän porukan kannatus on kyllä hyvin minimaalista. Tällä jengillä on ei ole mitään tekemistä ns tapakristillisyyden kanssa, joka käy kirkossa vain häissä ja hautajasissa.
Taas on huvittavaa että palstalla te hihhulit saarnaatte että kuinka todellisia uskovia on pieni kourallinen. Mutta sitten nyt yhtäkkiä heitä onkin kaikki, jotka kuuluvat kirkkoon. Miksi ihmeessä sitten KD kannatus on muutaman hassun prosentin?Anonyymi kirjoitti:
Kuule kyseessä on laitaporukka, joka haluaa estää naispappeuden ja abortin niin tämän porukan kannatus on kyllä hyvin minimaalista. Tällä jengillä on ei ole mitään tekemistä ns tapakristillisyyden kanssa, joka käy kirkossa vain häissä ja hautajasissa.
Taas on huvittavaa että palstalla te hihhulit saarnaatte että kuinka todellisia uskovia on pieni kourallinen. Mutta sitten nyt yhtäkkiä heitä onkin kaikki, jotka kuuluvat kirkkoon. Miksi ihmeessä sitten KD kannatus on muutaman hassun prosentin?- Anonyymi
Taas on huvittavaa että palstalla te hihhulit saarnaatte että kuinka todellisia uskovia on pieni kourallinen. Mutta sitten nyt yhtäkkiä heitä onkin kaikki, jotka kuuluvat kirkkoon. Miksi ihmeessä sitten KD kannatus on muutaman hassun prosentin?Miksi vertaat toistuvasti KD-puolueen kannatusta ja uskovien määrää?
Uskovia on monissa puolueissa. Tiedän mm. monia uskovia ehdokkaita, jotka ovat siirtyneet KD:stä muihin puolueisiin ja päässeet niistä läpi kunnallisvaltuustoon tai aluevaltuustoon. - Anonyymi
Taas on huvittavaa että palstalla te hihhulit saarnaatte että kuinka todellisia uskovia on pieni kourallinen. Mutta sitten nyt yhtäkkiä heitä onkin kaikki, jotka kuuluvat kirkkoon. Miksi ihmeessä sitten KD kannatus on muutaman hassun prosentin?Ei kenenkään ole pakko hyväksyä Raamatun vastaista naisten pappeutta.
Hyväksy myös se kanta. Voi olla että saa, mutta ei "konservatiivisten luterilaisten" äänillä tähän maahan ketään presidentiksi valita. Se on sata varma. Vaalit tulevat ratkaisemaan kokoomuksen naiset. Juuri he samat, joiden äänet aikoinaan ratkaisivat Tarja Halosen pressapaikan. Ynnä että on tunnettu totuus, että "kokkoomuksen frouvat tykkää niin kovaa niistä pojista" kuten Hyvin herrojen Tyyne se aikoinaan jo sanoi...
- Anonyymi
Suurin osa ihmisistä näkee vain tuon otsikon. Ja tätä Aaltola ei nyt näytä ymmärtävän. Tämän vuoksi kyseinen tilaisuus jättää tahran hänen vaalikampanjaansa. Kuten sanottu etenkin naiset karkaavat...
Ei voi ymmärtää vain otsikot lukevia ja niiden perusteella laajoja johtopäätöksiä tekeviä ihmisiä. Yhteenkin otsikkoon oli lisätty ”Näin hän vastaa kritiikkiin”, mutta joillakin kiire kommentoimaan asiaa sitä Mikan vastausta lukematta ja kommenteista paistaa täysi väärinymmärrys Mikan todellisia näkemyksiä kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi ymmärtää vain otsikot lukevia ja niiden perusteella laajoja johtopäätöksiä tekeviä ihmisiä. Yhteenkin otsikkoon oli lisätty ”Näin hän vastaa kritiikkiin”, mutta joillakin kiire kommentoimaan asiaa sitä Mikan vastausta lukematta ja kommenteista paistaa täysi väärinymmärrys Mikan todellisia näkemyksiä kohtaan.
Mnot on kieropää, apinarokko teki tehtävänsä.
- Anonyymi
Voi olla että saa, mutta ei "konservatiivisten luterilaisten" äänillä tähän maahan ketään presidentiksi valita. Se on sata varma. Vaalit tulevat ratkaisemaan kokoomuksen naiset. Juuri he samat, joiden äänet aikoinaan ratkaisivat Tarja Halosen pressapaikan. Ynnä että on tunnettu totuus, että "kokkoomuksen frouvat tykkää niin kovaa niistä pojista" kuten Hyvin herrojen Tyyne se aikoinaan jo sanoi...
Aatolalla on laaja kannatus oikeistolaisessa.
- Anonyymi
Naiset osaavat lukea muutakin kuin lööpit. Aaltola puhuttelee niitä, jotka arvostavat ulkopolitiikan asiantuntemusta ja demokraattisia arvoja. Saa varmasti ääniä oikealta ja vasemmalta.
- Anonyymi
Aaltola ei ole kirjoittanut juttua eikä otsikkoa. Hänen työhönsä UPI:n johtajana kuuluvat erilaiset puhetilaisuudet ja tämä oli vain yksi niistä. Varmasti buukattu jo ennen kuin hän oli päättänyt lähteä presidenttikisaan.
- Anonyymi
Voi olla että saa, mutta ei "konservatiivisten luterilaisten" äänillä tähän maahan ketään presidentiksi valita. Se on sata varma. Vaalit tulevat ratkaisemaan kokoomuksen naiset. Juuri he samat, joiden äänet aikoinaan ratkaisivat Tarja Halosen pressapaikan. Ynnä että on tunnettu totuus, että "kokkoomuksen frouvat tykkää niin kovaa niistä pojista" kuten Hyvin herrojen Tyyne se aikoinaan jo sanoi...
Paranoiako vaivaa?? Vainoharhainen eli paranoidinen näkee kaikessa salaliittoja ja eo osaa ajatella ilmiöistä muuten kuin omien harhojensa kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli radio Patmoksella Säilän haastateltavana.Patmoksen sanoma on ollut kerätä luterilaisten rahat ja että kasakka venäjä syö Suomen venäjä ostaa Suomen venäjä miehittää Suomen TÄTÄ NÄÄ ON KYLVÄNYT TÄÄLLÄ JOKA KOKOUKSESSA ! ANNA VIELLÄ ANNA KUN SULLA KUUTENKIN ON ja nyt alkaa aaltolalla rahastaminen ennen oli muu.
- Anonyymi
Hautarauhan rikkominen on rikollista
- Anonyymi
Esittäkääpä sille kysymys onko hän ollut tai on tekemisissä USAn keskustiedustelupalvelun kanssa. Se ei siihen halua vastata. Se järjestö ei kuulu Suomeen millään tavoin.
- Anonyymi
Mitä sitten jos ei ole?
- Anonyymi
Kuulostat lapselliselta. Tiedustelu on laillista toimintaa, ellei käytetä laittomia keinoja. Suomenkin turvallisuus nojaa tiedusteluyhteistyöhön EU- ja Nato-maiden kanssa. Lähes kaikki ulkopolitiikkaa tekevät törmäävät myös tiedusteluväkeen.
- Anonyymi
Tiedustelu on laillista toimintaa, ellei käytetä laittomia keinoja. Suomenkin turvallisuus nojaa tiedusteluyhteistyöhön EU- ja Nato-maiden kanssa.
- Anonyymi
Mainoskasvo https://twitter.com/TuomasEnbuske/status/1670441800299847680
- Anonyymi
Äänestän!
- Anonyymi
Vasemmisto käskee boikotoimaan kaikkia niitä, jotka eivät ajattele samalla tavalla kuin. Tavoitteena tehdä Suomesta yksineuvoinen vasemmistotasavalta. Mutta kas kummaa, he eivät käske boikotoimasta muslimiyhteisöjä, joissa on sleytäkin kivikautisenmst arvot. Vasemmisto mielellään on tekemisissä takapajuisten muslimiyhteisöjen kanssa, antavat kunniamerkkejä ja ottavat ehdokkaaksi. Meillä on kaksoisstandardit. Suomalaiset kristityt boikottiin ja niiden oppeja saa kritisoida. Muut kuin kristityt, vaikka elävät vielä 600 luvulla, ovat ihan jees. On tämä kummallinen juttu.
- Anonyymi
Jos Aaltola menisi muslimiyhteisön tilaisuuteen puhumaan, olisiko se kannanotto takapajuisten arvojen kannattamisesta? Tulisiko Vasemmisto paheksumaan Aaltolaa, kun se puhuu muslimiyhteisön tilaisuudessa, joka ei lainkaan tunnusta länsimaisia arvoja eikä naisten tasa-arvoa. Ja nämä ovat astetta vakavampia, koska nämä periaatteet vaikuttavat ihmisen koko olemiseen yhteiskunnan jäsenenä. Miksi vasemmisto ei koskaan arvostele muslimiyhteisöjen edustamia kivikautisia arvoja? Ja nyt puhun opista, en ihmisistä.
- Anonyymi
Huvittavaa seuraa, miten "mistänäitäoikentulee" repii pelihousunsa kun Aaltola lupautuu puhumaan luterilaisen kirkon herätysliikkeen tilaisuudessa.
Tuo kertoo vain siitä yksisilmäisestä ja puolueellisesta asenteesta. mikä "mistänäitä.....":lla on kaikkea sellaista kohtaan, mitä hän ei hyväksy. Tuohan on diktatuuria.
Onneksi Aaltola tajuaa sen, että Suomea pitää rakentaa sellaisilla tekijöillä, mikä yhdistää kansaa ja jättää nuo riekkujat ja repivät tahot syrjään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittavaa seuraa, miten "mistänäitäoikentulee" repii pelihousunsa kun Aaltola lupautuu puhumaan luterilaisen kirkon herätysliikkeen tilaisuudessa.
Tuo kertoo vain siitä yksisilmäisestä ja puolueellisesta asenteesta. mikä "mistänäitä.....":lla on kaikkea sellaista kohtaan, mitä hän ei hyväksy. Tuohan on diktatuuria.
Onneksi Aaltola tajuaa sen, että Suomea pitää rakentaa sellaisilla tekijöillä, mikä yhdistää kansaa ja jättää nuo riekkujat ja repivät tahot syrjään.Niin, 65% suomalaisista kuulu kuitenkin evlut kirkkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi Aaltola tajuaa sen, että Suomea pitää rakentaa sellaisilla tekijöillä, mikä yhdistää kansaa ja jättää nuo riekkujat ja repivät tahot syrjään.Uutisen kommenttien perusteella suurin osa arvosti Aaltolan näkökulmaa ja ratkaisua asiassa. Eri tavoin ajattelevien kanssa voi olla tekemisissä. Outo ajatus, että puhumaan kutsutun tulisi olla samaa mieltä niiden kanssa, joille puhuu. Vasemmistossa on enemmän sellaista syrjivää asennetta. Voi olla äärimmäisiä poikkeuksia, joiden kohdalla voi olla perusteltua pitää välimatkaa. Niitä Aaltolakin luetteli. Sley ei lähellekään sellaista edusta. Naispapeillakin on ystäviä, joilla on eri virkakäsitys Raamattuun perustuen. Kyseessä on vain siihen liittyvä asia. Siinäkään asiassa ei suhtauduta samalla tavalla leimaten ortodoksikirkkoon tai room.katoliseen kirkkoon, joissa ei ole myöskään naispappeja.
- Anonyymi
Aaltola kutsuttiin puhumaan UPI:n johtajana, eikä presidenttiehdokkaana. Se kuuluu hänen työhönsä. Työkseen puheita pitävillä ei ole tapana tehdä yleisölle "ruumiinavausta". Minäkin puhuin kerran - naisena - afgaanisotilaille, jotka istuivat ruohikolla rynnäkkökiväärit sylissä.:D:D Oli siellä muitakin, mutta se sotilasosasto jäi erityisesti mieleen.
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi Aaltola tajuaa sen, että Suomea pitää rakentaa sellaisilla tekijöillä, mikä yhdistää kansaa ja jättää nuo riekkujat ja repivät tahot syrjään.En minä mitään pelihousuja revi vaan te niin teette. Tässä on taas tyypillinen esimerkki siitä, kuinka te käsitätte taas koko jutun väärin. Olen sanonut että kun lähtee moiseen kelkkaan mukaan, niin se syö ääniä.
Mitä enemmän te hihhulit asiasta mesotte niin sitä enemmän se kostautuu Aaltolan äänissä. Ei teidän edustamalla suuntauksella ole hääpöisää kannatusta Suomessa. Koettakaa nyt miettiä, kuinka paljon teidän laitaporukoissa on väkeä. Eipä juuri ketään.
Tässä tulee mieleen Elisabeth Rehnin vaalikampanja. Aina kun eräs Uma Aaltonen ilmeistyi kotielämineen TV-ruutuu Rehni tueksi, niin samantien lähti muutama tuhat ääntä Rehniltä. Tässä on kyse juuri samasta ilmiöstä,
Niin ja miksi te ette hehkuta sitä, että myös Pekka Haavisto on luterilainen. Ei hän minun tietääkseni ole eronnut kirkosta. Miksi ihmeessä hän ei kelpaa teille...- Anonyymi
En minä mitään pelihousuja revi vaan te niin teette. Tässä on taas tyypillinen esimerkki siitä, kuinka te käsitätte taas koko jutun väärin. Olen sanonut että kun lähtee moiseen kelkkaan mukaan, niin se syö ääniä.
Mitä enemmän te hihhulit asiasta mesotte niin sitä enemmän se kostautuu Aaltolan äänissä. Ei teidän edustamalla suuntauksella ole hääpöisää kannatusta Suomessa. Koettakaa nyt miettiä, kuinka paljon teidän laitaporukoissa on väkeä. Eipä juuri ketään.
Tässä tulee mieleen Elisabeth Rehnin vaalikampanja. Aina kun eräs Uma Aaltonen ilmeistyi kotielämineen TV-ruutuu Rehni tueksi, niin samantien lähti muutama tuhat ääntä Rehniltä. Tässä on kyse juuri samasta ilmiöstä,
Niin ja miksi te ette hehkuta sitä, että myös Pekka Haavisto on luterilainen. Ei hän minun tietääkseni ole eronnut kirkosta. Miksi ihmeessä hän ei kelpaa teille...Ei uskovat muutenkaan Haavistoa kannata.
Haavisto liittyi kirkkoon kirkon tuhopolton jälkeen tukeakseen kirkkoa ja sen työtä.
Haavisto on sanonut uskovansa jumalaan, mutta ei ole varma onko se kirkossa saarnattava Jumala tai vähintään hän sanoo uskovansa korkeampaan voimaan. Hän kuvailee itseään myös agnostikoksi. Ei aio toivottaa Jumalan siunausta Uuden vuoden puheessa. - Anonyymi
En minä mitään pelihousuja revi vaan te niin teette. Tässä on taas tyypillinen esimerkki siitä, kuinka te käsitätte taas koko jutun väärin. Olen sanonut että kun lähtee moiseen kelkkaan mukaan, niin se syö ääniä.
Niin ja miksi te ette hehkuta sitä, että myös Pekka Haavisto on luterilainen. Ei hän minun tietääkseni ole eronnut kirkosta. Miksi ihmeessä hän ei kelpaa teille...Ihmiset on niin ennakkoluuloisia, suvaitsemattomia ja tyhmiä, jos antaa tällaisen yhden esiintymisen vaikuttaa. Kouluun pitäisi lisätä opetusta, jossa opetetaan suvaitsevaisuutta myös konservatiiveja kohtaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset on niin ennakkoluuloisia, suvaitsemattomia ja tyhmiä, jos antaa tällaisen yhden esiintymisen vaikuttaa. Kouluun pitäisi lisätä opetusta, jossa opetetaan suvaitsevaisuutta myös konservatiiveja kohtaan.
Kuten sanotte mitä enemmän hihhulit mesoavat Aaltolan puolesta, niin sitä varmemmin koko homma kaatuu. Aivan sama kuin aikoinaan Mauno Koivisto oli kiusaantunut siitä, että SMP toitotti hänen valintansa puolesta. Ynnä vielä että seuraavan pressan valinnan tulevat ratkaisemaan kokoomuksen naiset.
He ovat se vaa´an kieli, joka antaa ratkaisevat äänet. Itse veikkaan että "kuppi" kääntyy Haaviston hyväksi, joka jo nyt on ilmiselvä valinta toiselle kierrokselle. Se kuka hänen kanssaan on toiselle kierrokselle, niin siitä tulee tasainen taisto. Jos se on Halla-aho, kuten hyvin voi olla, niin seuraavan pressan nimi on Haavisto.- Anonyymi
Kuten sanotte mitä enemmän hihhulit mesoavat Aaltolan puolesta, niin sitä varmemmin koko homma kaatuu. Aivan sama kuin aikoinaan Mauno Koivisto oli kiusaantunut siitä, että SMP toitotti hänen valintansa puolesta. Ynnä vielä että seuraavan pressan valinnan tulevat ratkaisemaan kokoomuksen naiset.
He ovat se vaa´an kieli, joka antaa ratkaisevat äänet. Itse veikkaan että "kuppi" kääntyy Haaviston hyväksi, joka jo nyt on ilmiselvä valinta toiselle kierrokselle. Se kuka hänen kanssaan on toiselle kierrokselle, niin siitä tulee tasainen taisto. Jos se on Halla-aho, kuten hyvin voi olla, niin seuraavan pressan nimi on Haavisto.Aaltolaa voi kannattaa hyvin erilaiset ihmiset yhdessä, kuten Niinistöä.
- Anonyymi
Nyt on hyvä ehdokas!
- Anonyymi
Aaltola tai Häkkänen (jos lähtee ehdolle) on minun suosikkini.
- Anonyymi
Presidentin pitää olla KOKO KANSAN presidentti, mutta ei se tarkoita sitä, että pitää olla samaa mieltä kaikkien kanssa.
Tällaista periaatettahan eivät vihervasemmistolaiset usko, vaan eristäisivät kaikki sellaiset, jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan. Marin on hyvä esimerkki tällaisesta segrekaatiosta, kun epäsi perussuomalaisilta pääsyn hallitukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Presidentin pitää olla KOKO KANSAN presidentti, mutta ei se tarkoita sitä, että pitää olla samaa mieltä kaikkien kanssa.
Tällaista periaatettahan eivät vihervasemmistolaiset usko, vaan eristäisivät kaikki sellaiset, jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan. Marin on hyvä esimerkki tällaisesta segrekaatiosta, kun epäsi perussuomalaisilta pääsyn hallitukseen.Aaltola kelpaa "vihervasemmistolaisillekin", koska hän edustaa Suomen arvoja. Kun perusarvot ovat yhteiset, niin muut erot eivät haittaa. Vihervasemmistolaiset ovat tosin äärioikeiston luoma vihollismyytti, jonka tarkoituksena on jakaa kansaa. Kannattaa lukea Hesarista, miten teidät on aivopesty käyttämään termejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaista periaatettahan eivät vihervasemmistolaiset usko, vaan eristäisivät kaikki sellaiset, jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan. Marin on hyvä esimerkki tällaisesta segrekaatiosta, kun epäsi perussuomalaisilta pääsyn hallitukseen.Itseään liberaaleiksi kutsuvat vihervasemmistolaiset ovat liberaalien irvikuvia.
Itseään liberaaleiksi kutsuvat vihervasemmistolaiset ovat totalitaristisia fundamentalisteja, jotka haluavat pakottaa kaikki jakamaan heidän arvonsa ja maailmankuvansa.
- Anonyymi
ev lut seurakunta on luopio kirkko,jonka päänä ei ole Jeesus vaan se seuraa maailman henkijä...enemmän julistetaan Jumalan pelastus evankeliumin asemasta ihmisoikeuksia ja tasa-arvo humanismihömpää...ei ollenkaan perustu raamatun sanalle.
Mika Aaltola vie eteenpäin WOKE,SETA ja LBQGBT agendaa....wokeismin kärkinimiä...parempi vaihtoehto on Jussi Halla-Aho presidentiksi....ei ainakaan ole hännystelemässä woke/seta/lbgqbt agendaa
Lutherin reformaation jäi puolitiehen
https://www.davidpawson.org/resources/series/completing-luthers-reformation-for-the-21st-century
https://www.youtube.com/watch?v=SwOGbfRI0X8Niin eikös Halla joskus toivonut että työkaverit joutuisivat raiskatuiksi. Kuulostaako mielestäsi se miehekkäältä.
- Anonyymi
Ihmisoikeudet ovat lähimmäisen rakkautta. Jos sitä ei tajua, niin kristinuskon ydin on hukassa.
- Anonyymi
Ihmisoikeudet ovat käytännön lähimmäisen rakkautta.
- Anonyymi
Miten Aaltola on osoittanut kannatusta wokelle?
- Anonyymi
>>>Kuule kun tuo puhetilaisuus ei tule taatusti lisäämään hänen ääniään. Käy juuri päinvastoin. Aaltolalla ei ollut pelisilmä nyt kyllä kohdallaan. Näkeehän sen nyt jo tällä palstallakin. Kaikenlaiset hörhöt rientävät puolustamaan häntä.<<<
Aaltola kalastelee oikeisto konservatiivien ääniä. Eivät sleyläiset äänestä Haavistoa. Onko Aaltolan vaalirahoitus peräisin Usasta ja vaali taktiikka myös amerikan mallin mukaan tehty?
Aaltolalle riittää että saa toiseksi eniten äänniä 1. kierroksella ja nimenomaan oikeiston ehdokkailla on tiukka kilpailu kuka heistä saa eniten ääniä ja pääsee toiselle kierrokselle.
Mielestäni Aaltola on itse enemmän moderni kulttuurikristitty kun mikään oikea uskovainen.- Anonyymi
Aaltola oli kutsuttu evankeliumi-juhlaan, jonka teeman osalta Aaltola sopi hyvin vieraaksi.
- Anonyymi
Aaltolan esiintyminen evankeliumijuhlassa lyötiin lukkoon maaliskuun keskimmäisellä viikolla.
Pastori kertoi asiasta silloin maaliskuussa jumalanpalveluksen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aaltolan esiintyminen evankeliumijuhlassa lyötiin lukkoon maaliskuun keskimmäisellä viikolla.
Pastori kertoi asiasta silloin maaliskuussa jumalanpalveluksen jälkeen.Aaltolalle tuli kutsu tilaisuuteen puhumaan jo marraskuussa ja maaliskuussa varmistui, että tulee. Hänet kutsuttiin sodan ja rauhan asiantuntijana. Presidenttiehdokkuudesta ei vielä ollut tietoa.
- Anonyymi
aloituksessa otsikko: >>>"Aaltola on luterilainen"<<<
niin on , ja suomalaisista 65 % kansasta on luterilaisuudessa.- Anonyymi
Ja suomalaisista jopa 20% on teistejä.
Aaltolalla voisi olla edellytyksiä toimia tasapainottavana tekijänä yhteiskunnassa. Nykyisinhän näyttää olevan sääntönä se, että uskonnoista pitää kertoa aina jotain negatiivista. Tähän asiaan olisi hyvä saada tasapuolisuutta mukaan. Näyttää siltä, että ihmisen aivot on rakennettu siten, että ensin huomataan erot ja vasta sitten yhtäläisyydet. Kansallisesti olisi tärkeää huomata, että kyllä niitä yhtäläisyyksiäkin löytyy, eikä alituisesti vain osoitella sormella ja etsiä tikkua toisen silmästä. Raamatussa tämäkin asia on tultu esille.
No enpä tiedä mutta hauskaa huomata että tosi uskoville Aaltolakin on melkein kuin Jeesuksen toinen tuleminen vaan niinhän se meni Niinistönkin kanssa. Ensin aitouskovat vastusti mutta Niinistö ei heitti kaneetit puheensa perää niin johan alkoi kelpaamaan .d
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No enpä tiedä mutta hauskaa huomata että tosi uskoville Aaltolakin on melkein kuin Jeesuksen toinen tuleminen vaan niinhän se meni Niinistönkin kanssa. Ensin aitouskovat vastusti mutta Niinistö ei heitti kaneetit puheensa perää niin johan alkoi kelpaamaan .d
Mitä ihmettä oikein satuilet?
Aaltola on suosittu, koska
- on syvällinen mutta selkeäsanainen pohdiskelija
- ei harjoita hyvesignalointia sosiaalisia pisteitä kerätäkseen
- on aidosti asiantunteva ulko- ja turvallisuuspolitiikan saralla
- kunnioittaa perinteitä ja uuskulttuuria yhtä lailla
- vastustaa teennäisyyttä
- on raikas tuulahdus ikäloppujen poliittisten broilereiden joukossa - Anonyymi
Ala-arvoista verrata Jeesuksen toiseen tulemiseen.
Sinä liioittelet. Kiinnostus Aaltolan ehdokkuutta kohtaan on ollut normaalia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä oikein satuilet?
Aaltola on suosittu, koska
- on syvällinen mutta selkeäsanainen pohdiskelija
- ei harjoita hyvesignalointia sosiaalisia pisteitä kerätäkseen
- on aidosti asiantunteva ulko- ja turvallisuuspolitiikan saralla
- kunnioittaa perinteitä ja uuskulttuuria yhtä lailla
- vastustaa teennäisyyttä
- on raikas tuulahdus ikäloppujen poliittisten broilereiden joukossa"selkeäsanainen pohdiskelija"
Selkeäsanaisuuteen hän tarvitsisi varmaankin vielä pari kolme inkarnaatiokierrosta.
- Anonyymi
Teräviä huomioita Aaltolalta.
Hän on paljon syvällisempi pohdiskelija kuin mikä nykyaikana olisi muotia.
Olisi ihan kelpo presidentti. - Anonyymi
Mitä merkitystä sillä on missä puhuu. Enemmän merkitystä kai sillä on mitä puhuu ja minkälaiset arvot hänellä itsellään on. Kyllä sitä pitää uskaltaa mennä puhumaan muillekin kuin samamielisille. Mitä keskustelua siitä syntyy jos kaikki vain nyökyttelevät. Täytyy muistaa että menihän Jeesuskin puhumaan kaikenlaisille ihmisille. Sellaisillekin joita muut eivät pitänyt puhumisen arvoisina.
- Anonyymi
Taisi Pekka Haavisto saada haastajan. Ja ei ole mikään ihme vaikka pääsee presidentiksi asti.
- Anonyymi
Aaltola on tuore kasvo politiikan likaamalla kentällä ja hänellä tuntuu olevan valtava suosio kansan keskuudessa. Kun hän oli puhumassa Järvenpäässä, niin kaikki eivät mahtuneet sisälle istumaan seurakuntakeskuksessa ja häntä suorastaan vaadittiin ryhtymään ehdokkaaksi.
Seurakuntasali ei ole koskaan ollut niin täynnä yleisöä ja kaikki olivat tyytyväisiä Aaltolan rauhalliseen esitykseen.
Vasemmisto tuntuu paikoivan jo nyt kun Aaltolan suosio vain kasvaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aaltola on tuore kasvo politiikan likaamalla kentällä ja hänellä tuntuu olevan valtava suosio kansan keskuudessa. Kun hän oli puhumassa Järvenpäässä, niin kaikki eivät mahtuneet sisälle istumaan seurakuntakeskuksessa ja häntä suorastaan vaadittiin ryhtymään ehdokkaaksi.
Seurakuntasali ei ole koskaan ollut niin täynnä yleisöä ja kaikki olivat tyytyväisiä Aaltolan rauhalliseen esitykseen.
Vasemmisto tuntuu paikoivan jo nyt kun Aaltolan suosio vain kasvaa.Aaltolalla on arvot kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aaltolalla on arvot kunnossa.
Kyllä, äänestän häntä.
- Anonyymi
Eikö SETA:n tilaisuuteen kutsuttu Aaltolaa?
- Anonyymi
ei kai vielä kakkia kutsuja ole tullut , eikä ainakaan samanaikaisesti.
- Anonyymi
Ihmiset lukevat vain otsikot, ja siksi media kirjoittelee otsikoita, mihin asioihin se haluaa itse vaikuttaa.
Kun lukee myös sisällön huomaa, ettei Aaltola vastusta naispappeutta, eikä myös sukupuoli-ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Hän ei hyväksy minkäänlaista syrjintää. Hän sanoo menevänsä puhumaan kaikenlaisiin tilaisuuksiin jos pyydetään. Ehkä erotuksena sellaisiin, jotka kannustavat väkivaltaan. - Anonyymi
Kyllähän sen heti huomaa, mitä media tuolla otsikolla haluaa viestittää.
- Anonyymi
Minä kannatan häntä!!!!
- Anonyymi
Aaltola on paras vaihtoehto toiselle kierrokselle Haaviston kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aaltola on paras vaihtoehto toiselle kierrokselle Haaviston kanssa
Haavisto jää taas toiseksi. Porvareita on onneksi Suomessa enemmistö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haavisto jää taas toiseksi. Porvareita on onneksi Suomessa enemmistö.
Valitettavasti osa heistäkin on valmiit äänestämään Haavistoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti osa heistäkin on valmiit äänestämään Haavistoa
Ei varmasti ole! 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmasti ole! 😂
On olleet aiemmissakin presidentinvaaleissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, presidentinvaali on henkilövaali, ei sama asia kuin eduskuntavaalissa äänestäminen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka kerta hävinnyt ja niin häviää taas.
Pekka ja Paavo ovat maanisia ehdokkaita.
- Anonyymi
>>"aiheen otsikko"<<<
Aaltola on luterilainen , mitä erikoista ??
Suomen kansasata 65 % on luterilaisia.- Anonyymi
Kirkon jäsen # luterilainen.
- Anonyymi
Luterilainen kristitty on eri asia kuin pelkästään kirkon jäsen.
Kirkon jäsen Haavistokaan ei ole varma onko Jumala kirkossa saarnattava Jumala tai onko Jumalan sijasta kyseessä vain korkeampi voima. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen kristitty on eri asia kuin pelkästään kirkon jäsen.
Kirkon jäsen Haavistokaan ei ole varma onko Jumala kirkossa saarnattava Jumala tai onko Jumalan sijasta kyseessä vain korkeampi voima.Kristityistä suurin osa ei ole luterilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityistä suurin osa ei ole luterilaisia.
Miten se liittyy asiaan?
- Anonyymi
Aaltola on toimittanut aikoinaan uskontotieteellisen/teologisen kirjan
Tarkempaa kuvausta kirjalle ei löydy
https://akateeminenwebshop.com/tuote/aaltola_mika/uskontoa_politiikan_tiloissa_studia_politica_tamperensis/9789514469855 - Anonyymi
No kun ei ole tietoa, eikä rohkeutta ajatella omilla aivoillaan, niin sehän on suorastaan velvollisuus tukeutua elämässään fantasiamaailmaan,
- Anonyymi
Luterilaisella uskonnolla on Suomessa pitkät perinteet eikä ajattelu ole ristiriidassa uskonnon kanssa. Tieteelle on oma paikkansa ihmisen elämässä ja uskonnolle oma.
- Anonyymi
Aaltola saattaa kyllä olla kirkon jäsen, mutta tunnustaako hän kristinoppia sekä Lutherin vanhurskauttamisoppia omassa elämässään?
Vasta tämä usko ja sen tunnustaminen tekee ihmisestä kristityn luterilaisen. Muut "luterilaiset" ovat huijareita, kuka milläkin motiivillaan. Jotkut kuuluvat kirkkoon vain saadakseen (herraties mistä syystä) kirkkohäät ja -hautajaiset. Lapset kastetaan "kaiken varalta", vaikkei muutoin Raamatun Jeesusta tunnustaisikaan.- Anonyymi
Aaltola on varmasti humaani kulttuurikristitty tai ainakin sen vaikutelman hänen puheistaan sai. Päivi Räsänen on sitten ihan eri sarjaa luterilaisuuden suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aaltola on varmasti humaani kulttuurikristitty tai ainakin sen vaikutelman hänen puheistaan sai. Päivi Räsänen on sitten ihan eri sarjaa luterilaisuuden suhteen.
Varmaan sen tähden hänen suosionsa kasvaa.
Aaltola on ehdoton suosikkini jos Häkkänen ei lähde.
Tovottavasti kokoomus menee Aaltolan taakse.- Anonyymi
Ei mene.
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene.
Kokoomuksella olisi muutakin tehtävää nyt kuin käydä vaalikampanjaa.
yIämummo kirjoitti:
Kokoomuksella olisi muutakin tehtävää nyt kuin käydä vaalikampanjaa.
Eiköhän Kokoomus laita ihan oman ehdokkaansa eli joku puolueesta.
Eiköhän Kokoomus laita ihan oman ehdokkaansa eli joku puolueesta.
Niinistö oli usean puolueen ykkösehdokas.
yIämummo kirjoitti:
Niinistö oli usean puolueen ykkösehdokas.
Niinistö oli kuitenkin vahvan poliittisen uran tehnyt kokoomuksessa kun taas Aaltolahan on itse painottanut sitä kuinka hänellä ei ole poliittisia kantoja.
Nythän jo lisäksi huhutaan että Mykkänen ja Stubb olisivat Kokoomuksen valintoja . Sdp tarjoaa Urpiaista joten Kokoomus halunee vahvasti poliittisen ehdokkaan.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Niinistö oli kuitenkin vahvan poliittisen uran tehnyt kokoomuksessa kun taas Aaltolahan on itse painottanut sitä kuinka hänellä ei ole poliittisia kantoja.
Nythän jo lisäksi huhutaan että Mykkänen ja Stubb olisivat Kokoomuksen valintoja . Sdp tarjoaa Urpiaista joten Kokoomus halunee vahvasti poliittisen ehdokkaan.Se onkin Aaltolan etu, että ei ole politiikan ammattilainen vaan asiantuntija ja arvojohtaja.
yIämummo kirjoitti:
Se onkin Aaltolan etu, että ei ole politiikan ammattilainen vaan asiantuntija ja arvojohtaja.
Jokainen presidentti on arvojohtaja. Arvot vain saattavat vaihdella.
Aaltolan arvot ovat kohdallaan.
- Anonyymi
Kaikki presidentit ovat edustaneet Suomen arvoja!
- Anonyymi
Perussuomalaiset asettavat ehdokkaaksi vielä toisen Huhtasaaren. Ensimmäinen ei oikein pärjännyt.
- Anonyymi
Halla-aho on jo asetettu. Etkö seuraa aikasi?
Huhtasaari sai muuten enemmän ääniä kuin Kyllönen (vas) ja Haatainen (skdl) yhteensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halla-aho on jo asetettu. Etkö seuraa aikasi?
Huhtasaari sai muuten enemmän ääniä kuin Kyllönen (vas) ja Haatainen (skdl) yhteensä.Saihan Hakkarainenkin paljon kannatusta ja tulokset eivät ole olleet kovin mairittelevia puolueen suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saihan Hakkarainenkin paljon kannatusta ja tulokset eivät ole olleet kovin mairittelevia puolueen suhteen.
Ei hän ole ollut ehdolla presidentiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hän ole ollut ehdolla presidentiksi.
Persujen 1. suosikki vaikka miksi kuitenkin aikoinaan.
- Anonyymi
Hyvä kun on luterilainen ja mahdollisimman kaukana lahkoista.
- Anonyymi
Äänestän Aaltolaa. Aaltolan luterilaisuus vain vahvistaa päätöstäni.
- Anonyymi
Ketä lahkolaisia presidentinvaaleissa on ollut ehdolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat lahkolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat lahkolla?
Kysy häneltä, joka lähetti tämän viestin: ”Hyvä kun on luterilainen ja mahdollisimman kaukana lahkoista.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viherfasisteilla on fanaattinen neo-marxilainen hinuri ehdokkaana.
- Anonyymi
Kannattaa äänestää Mikaa!
- Anonyymi
Kerään kannatuskortteja Aaltolalle.
- Anonyymi
yIämummo kirjoitti:
Minäkin printtasin niitä nipun ja jaan.
Samoin, ihmiset ottavat niitä mielellään.
- Anonyymi
Hyvä juttu.
Aion itsekin. Pieni vaiva tehdä tässä osansa.
- Anonyymi
En aikonut äänestää homoa, mutten myöskään homoja pilkkaavaa.
Olkaamme Suomalaisia kun olemme Suomessa, myös tänne erityisesti sosiaalipummeiksi tulevat opetettava Ihmisten tavoille. Täällähän on vielä ennestäänkin sellaisia jotka eivät ole kotoutuneet!- Anonyymi
Jätän ää tietämättä jos Haavisto on ainoa ehdokas.
- Anonyymi
Onko vaaleissa joku homoja pilkkaava ehdokas?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätän ää tietämättä jos Haavisto on ainoa ehdokas.
Mitä tarkoitat?
Miksi jättäisit äänestämättä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Miksi jättäisit äänestämättä?En missään tilantesss voi äänestää ketään punavihreää.
- Anonyymi
Siinä on Suomen seuraava presidentti.
Itse en usko tuohon ja älä nyt hihojasi polta en äänestä Haavistoa.
Aaltola saattaisi olla ihan hyvä valinta mutta väittelytilanteissa tulee ottamaan pahasti takkiinsa koska liian hidas jaarittelija. Toisekseen myös se ettei hän halua poliittisesti sitoutua lienee huono ja koska hänellä ei ole poliittista uraa niin häntä ei siitä syystä ikään kuin pidetä "vähän meidän miehenä"
Vaikka presidenttivaalit ovat tietenkin ennen kaikkea henkilövaalit niin kyllä politiikka merkitsee myös etenkin siten että suurinta rahallista tukea nauttivat ne ehdokkaat jotka ovat poliittisia. Randomit tai yksinäiset "ratsastajat" harvoin siinä pärjäävät.- Anonyymi
Itse en usko tuohon ja älä nyt hihojasi polta en äänestä Haavistoa.
Aaltola saattaisi olla ihan hyvä valinta mutta väittelytilanteissa tulee ottamaan pahasti takkiinsa koska liian hidas jaarittelija. Toisekseen myös se ettei hän halua poliittisesti sitoutua lienee huono ja koska hänellä ei ole poliittista uraa niin häntä ei siitä syystä ikään kuin pidetä "vähän meidän miehenä"
Vaikka presidenttivaalit ovat tietenkin ennen kaikkea henkilövaalit niin kyllä politiikka merkitsee myös etenkin siten että suurinta rahallista tukea nauttivat ne ehdokkaat jotka ovat poliittisia. Randomit tai yksinäiset "ratsastajat" harvoin siinä pärjäävät.Arvioitko nyt asiaa kristitynä vai ateistina?
Anonyymi kirjoitti:
Arvioitko nyt asiaa kristitynä vai ateistina?
Ihan ihmisenä joka seuraa uutisointia ja aikaansa.
Aaltolassahan ei ole mitään vikaa eli älä ymmärrä väärin mutta nuo mitä kirjoitin tulevat olemaan hänen heikkouksiaan.
Olen hyvin skeptinen jopa tuolle Haaviston tietynlaiselle hypetykselle että noinkohan se loppuun kantaisi. No mistäpä sen tietää mutta nythän ei vielä edes kaikki ehdokkaat ole ilmoittautuneet. Ei Haavistokaan nauti sellaista kansansuosiota Suomessa jolla tavallaan "Salet" tehtäisiin. Eikö tuohon ole syynä hänen homous vaan kieroilu tuossa Al-holi asiassa.- Anonyymi
Ihan ihmisenä joka seuraa uutisointia ja aikaansa.
Aaltolassahan ei ole mitään vikaa eli älä ymmärrä väärin mutta nuo mitä kirjoitin tulevat olemaan hänen heikkouksiaan.
Olen hyvin skeptinen jopa tuolle Haaviston tietynlaiselle hypetykselle että noinkohan se loppuun kantaisi. No mistäpä sen tietää mutta nythän ei vielä edes kaikki ehdokkaat ole ilmoittautuneet. Ei Haavistokaan nauti sellaista kansansuosiota Suomessa jolla tavallaan "Salet" tehtäisiin. Eikö tuohon ole syynä hänen homous vaan kieroilu tuossa Al-holi asiassa.Kirjoititko tuon kommenttisi kristitynä vai ateistina?
- Anonyymi
Aaltola tv1 8min.
- Anonyymi
Toimittaja, ja on hänellä nimikin. Miksi korostaa hänen taustaansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ylämummolla taitaa olla rasismin häntiä kirjoituksessaam.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ylämummolla taitaa olla rasismin häntiä kirjoituksessaam.
Opettele itse edes kirjoittamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku somali Hussein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele itse edes kirjoittamaan.
-kirjoituksessaan- Opettelin, hyvä näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku somali Hussein.
Epämiellyttävä tyyppi.
- Anonyymi
Aaltola on hyvin Niinistön kaltainen.
- Anonyymi
Kyllä on.
Aaltola saa minunkin ääneni. 😺
- Anonyymi
Aaltola saa minunkin ääneni!
- Anonyymi
Hyvä!!!!!
- Anonyymi
Sanoit jo 2023-08-12 klo 16:01:47
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoit jo 2023-08-12 klo 16:01:47
En sanonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En sanonut.
Et sanonutkaan kun se olin minä.
- Anonyymi
Häntä tulen äänestämään.
- Anonyymi
Ihmekö tuo on. Onhan suurin osa suomalaisista luterilaisia.
- Anonyymi
Aaltola saa minunkin ääneni.
- Anonyymi
Nyt on presidentin näköinen mies !
- Anonyymi
Vihervasemmisto ja keskustakin käy kuumana, kun Mika Aaltolan suosio kasvaa. Puolueet eivät voi enää ohjailla kansaa.
- Anonyymi
Taidat olla homo kun ulkonäkö on sinulle tärkeää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinulla ole muuta sanottavaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei osaamisella ja mielipiteillä ole merkitystä kunhan on presidentin näköinen mies, niin se on ratkaisevin asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei osaamisella ja mielipiteillä ole merkitystä kunhan on presidentin näköinen mies, niin se on ratkaisevin asia.
Sinustako noin?
Ei tässä keskustelussa ainakaan kukaan muu noin ole väittänyt.
- Anonyymi
Onko sitä Sleyn tallennetta missään,missä puhui viime viikonloppuna? Rehellisesti sanottuna en edes tiennyt kuka on Mika Aaltola vielä vähän aikaa sitten, joten olisi kiva kuulla ihan omin korvin hänen vakaumuksestansa.
- Anonyymi
Oh hoh: "Rehellisesti sanottuna en edes tiennyt kuka on Mika Aaltola vielä vähän aikaa sitten"??
Missä peräkylässä sinä asut?
Aaltolaa on käytetty asiantuntijana YLE_ssä ja muissa tiedotusvälineissä jo vuosia. Hänen asiantuntemustaan arvostetan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oh hoh: "Rehellisesti sanottuna en edes tiennyt kuka on Mika Aaltola vielä vähän aikaa sitten"??
Aaltolaa on käytetty asiantuntijana YLE_ssä ja muissa tiedotusvälineissä jo vuosia. Hänen asiantuntemustaan arvostetan.Pihtiputaan mummoja ollaan, lestadiolaisia, ei meillä televisiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aaltolaa on käytetty asiantuntijana YLE_ssä ja muissa tiedotusvälineissä jo vuosia. Hänen asiantuntemustaan arvostetan.Minkä alan asiantuntija hän on? Asun pk seutu,mutta en seuraa politiikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä alan asiantuntija hän on? Asun pk seutu,mutta en seuraa politiikkaa.
Ulkopoliittisen instituutin johtaja.
- Anonyymi
Perjantain osalta, jolloin oli vieraana ei ole julkaistu tallennetta.
Onkohan päätetty kokonaan jättää julkaisematta
- Anonyymi
Tätä miestä minäkin kannatan.
- Anonyymi
samoin , niin myös.
- Anonyymi
Aaltola on jo kärjessä!
Minäkin äänestän Aaltolaa.
- Anonyymi
Eikö KD ole enää in ?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö KD ole enää in ?
Ei ole omaa ehdokasta. KD asettuu tukemaan Aaltolaa.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Ei ole omaa ehdokasta. KD asettuu tukemaan Aaltolaa.
Mistähän tuollaista olet päätellyt.
KD:stä ei ole esitetty tuollaista.
KD on päättänyt asettaa oman ehdokkaan.
Aaltolan on todettu nauttivan kannatusta KD:n äänestäjien joukossa
galluppien pohjalta, mutta Aaltolan tueksi asettumista ole harkittu.
Varsinais-Suomen piirin puheenjohtaja ja vaalitoimikunnan puheenjohtajan Helanderin mukaan
kristillisdemokraattien puoluehallitus päätti elokuun alussa, että puolue asettaa oman ehdokkaan. Hän sanoo, että asiasta on kuitenkin puhuttu jo kesällä, ja hallitus on ollut asiasta yksimielinen.
”On ollut ihan itsestään selvä asia, että meillä on oma ehdokas.”
”Helander sanoo, että Aaltolaa ei ole harkittu kristillisdemokraattien ehdokkaaksi.
”Me ollaan kyllä omalla listalla oltu menossa koko ajan. Totta kai niin kuin kaikki puolueet, niin keväällä mietittiin asioita, mutta kyllä [puolue]hallitus on ollut yksimielisesti koko ajan sitä mieltä, että me menemme ihan omalla ehdokkaalla.”
Vuoden 2018 presidentinvaaleissa kristillisdemokraatit asettui tukemaan presidentti Sauli Niinistön jatkokautta. Helanderin mukaan tilanne on nyt erilainen.
Kristillisdemokraattien presidenttiehdokas päätetään Joensuun puoluekokouksessa 26.–27. elokuuta.”
Tässä sama puoluesihteeriltä: https://www.verkkouutiset.fi/a/kdn-paatosta-presidenttiehdokkaasta-odotetaan-pian/#6a15c96a - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän tuollaista olet päätellyt.
KD:stä ei ole esitetty tuollaista.
KD on päättänyt asettaa oman ehdokkaan.
Aaltolan on todettu nauttivan kannatusta KD:n äänestäjien joukossa
galluppien pohjalta, mutta Aaltolan tueksi asettumista ole harkittu.
Varsinais-Suomen piirin puheenjohtaja ja vaalitoimikunnan puheenjohtajan Helanderin mukaan
kristillisdemokraattien puoluehallitus päätti elokuun alussa, että puolue asettaa oman ehdokkaan. Hän sanoo, että asiasta on kuitenkin puhuttu jo kesällä, ja hallitus on ollut asiasta yksimielinen.
”On ollut ihan itsestään selvä asia, että meillä on oma ehdokas.”
”Helander sanoo, että Aaltolaa ei ole harkittu kristillisdemokraattien ehdokkaaksi.
”Me ollaan kyllä omalla listalla oltu menossa koko ajan. Totta kai niin kuin kaikki puolueet, niin keväällä mietittiin asioita, mutta kyllä [puolue]hallitus on ollut yksimielisesti koko ajan sitä mieltä, että me menemme ihan omalla ehdokkaalla.”
Vuoden 2018 presidentinvaaleissa kristillisdemokraatit asettui tukemaan presidentti Sauli Niinistön jatkokautta. Helanderin mukaan tilanne on nyt erilainen.
Kristillisdemokraattien presidenttiehdokas päätetään Joensuun puoluekokouksessa 26.–27. elokuuta.”
Tässä sama puoluesihteeriltä: https://www.verkkouutiset.fi/a/kdn-paatosta-presidenttiehdokkaasta-odotetaan-pian/#6a15c96aHän on jäsen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on jäsen.
Kuka on jäsen ja mihin tuo liittyi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on jäsen.
Jos koski aito_laisen jäsenyyttä, niin miten se liittyy siihen, että esitti asiasta väärää tietoa?
Anonyymi kirjoitti:
Jos koski aito_laisen jäsenyyttä, niin miten se liittyy siihen, että esitti asiasta väärää tietoa?
Anteeksi mutta mitä väärää tietoa olen levittänyt? 😺
- Anonyymi
Aika herkältä mieheltä vaikuttaa. Mutta onko hänellä suoruutta mitä pressalta vaaditaan?
- Anonyymi
Herkkäkö ei olisi suora???
- Anonyymi
Hän saa ääneni.
- Anonyymi
Sama täällä, vaikka olenkin KD:n jäsen.
Turhaa rahan tuhlausta laittaa omaa ehdokasta, jolla ei ole mitään läpimenon mahdollisuutta.
Aaltolalla on paljon samanlaisia arvoja kuin KD:llä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa rahan tuhlausta laittaa omaa ehdokasta, jolla ei ole mitään läpimenon mahdollisuutta.
Aaltolalla on paljon samanlaisia arvoja kuin KD:llä.Juuri näin. Sarilla on kädet täynnä työtä ministerinä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aaltolalla on paljon samanlaisia arvoja kuin KD:llä.Tuolla perusteella minkään puolueen ei pitäisi koskaan asettaa presidentinvaaleihin omaa ehdokasta tai ehdokkaan lähteä valitsijayhdistyksen kautta ehdokkaaksi, jos tällä ei ole odotettavissa olevaa läpimenon mahdollisuutta. Niitä on näissäkin presidentinvaaleissa useita.
Presidentinvaalit antavat hyvää näkyvyyttä puolueelle ja ehdokkaalle, eikä eduskuntapuolueen ole hyvä olla useista presidentinvaaleista peräkkäin pois ilman omaa ehdokasta.
Jokaisella on oikeus taktikoida äänestäessään niin halutessaan tai kannattaa toista ehdokasta enemmän kuin pääasiallisesti kannattamansa puolueen ehdokasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla perusteella minkään puolueen ei pitäisi koskaan asettaa presidentinvaaleihin omaa ehdokasta tai ehdokkaan lähteä valitsijayhdistyksen kautta ehdokkaaksi, jos tällä ei ole odotettavissa olevaa läpimenon mahdollisuutta. Niitä on näissäkin presidentinvaaleissa useita.
Presidentinvaalit antavat hyvää näkyvyyttä puolueelle ja ehdokkaalle, eikä eduskuntapuolueen ole hyvä olla useista presidentinvaaleista peräkkäin pois ilman omaa ehdokasta.
Jokaisella on oikeus taktikoida äänestäessään niin halutessaan tai kannattaa toista ehdokasta enemmän kuin pääasiallisesti kannattamansa puolueen ehdokasta.Täh: "Tuolla perusteella minkään puolueen ei pitäisi koskaan asettaa presidentinvaaleihin omaa ehdokasta"????
Kyllä politiikassa on syytä käyttää myös järkeä. Eduskuntavaalit ja presidenttivaalit ovat kaksi aivan eri asiaa. Presidenttihän edustaa KOKO KANSAA, eikä voi olla yhden puolueen edustajana.
Rahan tyhmä tuhlaus ei ole mitenkään puolustettavissa,sillä Essayahilla ei ole mitään mahdollisuutta tulla valituksi. Hänhän joutuisi presidenttinä kuitenkin toimimaan kaikkien suomalaisten edusjana ja puolustajana.
Nyt olisi KD:llä hyvä mahdollisuus toimia yhteistyön edustajana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täh: "Tuolla perusteella minkään puolueen ei pitäisi koskaan asettaa presidentinvaaleihin omaa ehdokasta"????
Kyllä politiikassa on syytä käyttää myös järkeä. Eduskuntavaalit ja presidenttivaalit ovat kaksi aivan eri asiaa. Presidenttihän edustaa KOKO KANSAA, eikä voi olla yhden puolueen edustajana.
Rahan tyhmä tuhlaus ei ole mitenkään puolustettavissa,sillä Essayahilla ei ole mitään mahdollisuutta tulla valituksi. Hänhän joutuisi presidenttinä kuitenkin toimimaan kaikkien suomalaisten edusjana ja puolustajana.
Nyt olisi KD:llä hyvä mahdollisuus toimia yhteistyön edustajana.Presidentit palauttavat puolueen jäsenkirjan.
Anonyymi kirjoitti:
Täh: "Tuolla perusteella minkään puolueen ei pitäisi koskaan asettaa presidentinvaaleihin omaa ehdokasta"????
Nyt olisi KD:llä hyvä mahdollisuus toimia yhteistyön edustajana.Mm. Rehn ja Aaltola ovat ottaneet virkavapaata kampanjaa varten. Sarilla ei ole mitään mahdollisuutta tehdä sitä,
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olisi KD:llä hyvä mahdollisuus toimia yhteistyön edustajana.Eikös KD aina toimi yhteistyön edistäjänä?
RKP se taas kiukuttelee. 😺- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olisi KD:llä hyvä mahdollisuus toimia yhteistyön edustajana.Ei, vaan virke todellisuudessa kuului: ”Tuolla perusteella minkään puolueen ei pitäisi koskaan asettaa presidentinvaaleihin omaa ehdokasta tai ehdokkaan lähteä valitsijayhdistyksen kautta ehdokkaaksi, jos tällä ei ole odotettavissa olevaa läpimenon mahdollisuutta.” Miksi katkaisit sen ja vääristit samalla sisällön?
Nyt vaaleissa on monia tällaisia ehdokkaita Essayahin lisäksi. Heidänkö kaikkien pitäisi jäädä näistä vaaleista pois?? Andersson, Harkimo, Huhtasaari jne.. Ja esim. vasemmistoliiton ehdokkaan vaikka jokaisista tulevistakin vaaleista, jos ei uskota läpimenoon..?
Kaikkien ehdokkaiden tarkoitus on edustaa koko kansaa, ei Essayahin sen vähempää, kuin muidenkaan ehdokkaiden, mutta eduskuntapuolueille on samalla merkityksellistä asettaa oma ehdokas.
Kaksia vaaleja peräkkäin ei ole eduskuntapuolueen välttämättä järkevää olla ilman omaa ehdokasta. KD tuki jo viimeksi toista ehdokasta, Niinistöä sen sijaan, ettei asettanut omaa ehdokasta. Ei KD voi poiketa muista ja olla vaaleista toiseen tukien muita ehdokkaita. Ensisijassa eduskuntapuolueet asettavat oman ehdokkaan. - Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Eikös KD aina toimi yhteistyön edistäjänä?
RKP se taas kiukuttelee. 😺RKP on basaari lukee nykyään.
- Anonyymi
Minä äänestän Mika Aaltolaa presidentiksi. Se on tullut selvääkin selvemmäksi jo ekakierroksella.
- Anonyymi
Sama täällä!!!!
- Anonyymi
Sinäkö kuvittelet jo ekan kierroksen käydyksi.
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö kuvittelet jo ekan kierroksen käydyksi.
Eikö ennustaminen ole sitä?
- Anonyymi
Heimo.Vesa kirjoitti:
Eikö ennustaminen ole sitä?
Kyllä se juuri sitä on.
- Anonyymi
Nyt on oikea ehdokas!
- Anonyymi
Ääneni menee hänelle.
- Anonyymi
Ikävää, että KD laittaa oman ehdokkan. Ne äänet ovat pois Aaltolalta ja aiheuttavat sen, että hän ei pääse toiselle kierrokselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävää, että KD laittaa oman ehdokkan. Ne äänet ovat pois Aaltolalta ja aiheuttavat sen, että hän ei pääse toiselle kierrokselle.
Mitä useampi ehdokas, sitä enemmän syövät toistensa ääniä.
Galluppien kärkiehdokkaista toivoisin myös Aaltolan toiselle kierrokselle.
Onhan tällä varjopuolensa.
KD:lle puolueena on kuitenkin tärkeää presidentinvaalien kautta saatu näkyvyys, kuten muillekin pienille puolueille, jotka asettavat ehdokkaansa, vaikka eivät usko pärjäävänsä äänissä niin hyvin. Elisabeth Rehn ja Haavisto ovat olleet ainoat presidentinvaaleissa erityisen hyvin pärjänneet pienempien puolueiden ehdokkaat.
Eduskuntapuolueen ei ole hyvä olla kaksista presidentinvaaleista peräkkäin pois ilman omaa ehdokasta, taukoa tulisi muuten 12 vuotta, kun puolue ehdokkaineen seuraavan kerran näkyisi vaaleissa. KD asettui viime vaaleissa tukemaan Niinistöä, jolla oli erityisen vahva suosio ja kannatus jatkokaudelle yli puoluerajojen. Nyt on erilainen tilanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä useampi ehdokas, sitä enemmän syövät toistensa ääniä.
Galluppien kärkiehdokkaista toivoisin myös Aaltolan toiselle kierrokselle.
Onhan tällä varjopuolensa.
KD:lle puolueena on kuitenkin tärkeää presidentinvaalien kautta saatu näkyvyys, kuten muillekin pienille puolueille, jotka asettavat ehdokkaansa, vaikka eivät usko pärjäävänsä äänissä niin hyvin. Elisabeth Rehn ja Haavisto ovat olleet ainoat presidentinvaaleissa erityisen hyvin pärjänneet pienempien puolueiden ehdokkaat.
Eduskuntapuolueen ei ole hyvä olla kaksista presidentinvaaleista peräkkäin pois ilman omaa ehdokasta, taukoa tulisi muuten 12 vuotta, kun puolue ehdokkaineen seuraavan kerran näkyisi vaaleissa. KD asettui viime vaaleissa tukemaan Niinistöä, jolla oli erityisen vahva suosio ja kannatus jatkokaudelle yli puoluerajojen. Nyt on erilainen tilanne.Anteeksi, ei 12, vaan peräti 18 vuotta..!
- Anonyymi
Ääneni menee Mikalle.
- Anonyymi
No katsotaan kestääkö äänivyöry loppuun asti aitouskovilta. Aaltolasta on juttu ylen sivuilla joissa sanoo kannattavansa nykyistä abortti lainsäädäntöä.
- Anonyymi
aito_Iainen
2023-08-23 18:58:34
Minäkin äänestän Aaltolaa
-aito_lainen siinä malttamattomana odottaa jo että pääsee antamaan äänensä
- Anonyymi
Häntä äänestän.
- Anonyymi
Oli tai ei niin ää estän häntä.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222351Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 522247
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381512- 301446
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361402- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136- 261126