Palstan harhaoppiset..kolminaisuus??????

Anonyymi-ap

Jos Jeesus on Jumala, miten on mahdollista, että hän eli maan päällä ja ihmiset tappoivat hänet?”

53

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lahkolaisten ja ateistien tuleva kohtalo:
      Totisesti, helvetti on väijyspaikka, minne nurjat kootaan oleillakseen siellä vuosikausia.
      Eivät he siellä saa maistaa viileyttä eikä virvoitusjuomaa, vaan kuumaa vettä ja visvaa.

    • Anonyymi

      Maanpäällinen ruumis kuoli.

      Jumala Jeesuksessa oli Sana. Joh. 1:1

      Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi

      • Anonyymi

        Soopaa!
        Ei ole ymmärrystä Raamatun sanasta.
        Joh. 1:1 ei ole Raamatun ainoa jae, niitä löytyy noin 45 000 kpl.
        Raamatun noin 5000 jaetta kertoo että Jeesus oli Jumalan poika.
        Sen kertoo myös Jeesus itse!!!
        Älkää olko enää idiootteja!!!


      • Anonyymi

        Jos maanpäällinen ruumis kuoli, niin silloinhan Jumalan Poika ei kuollut, vaan ainoastaan hänen ruumiinsa, ikään kuin naamiaisasu. Muutenkaan kyseessä ei ollut mikään suuri uhraus, jos elämän sai takaisin jo reilun vuorokauden jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maanpäällinen ruumis kuoli, niin silloinhan Jumalan Poika ei kuollut, vaan ainoastaan hänen ruumiinsa, ikään kuin naamiaisasu. Muutenkaan kyseessä ei ollut mikään suuri uhraus, jos elämän sai takaisin jo reilun vuorokauden jälkeen.

        Meillä kristityillä (JT) on sama mahdollisuus!
        Vaikka kuolemme, saamme uuden kehon, kun saavumme Paratiisiin, muilla sinne ei ole asiaa, he jäävät matojen nakerrettavaksi, että sillai!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!
        Ei ole ymmärrystä Raamatun sanasta.
        Joh. 1:1 ei ole Raamatun ainoa jae, niitä löytyy noin 45 000 kpl.
        Raamatun noin 5000 jaetta kertoo että Jeesus oli Jumalan poika.
        Sen kertoo myös Jeesus itse!!!
        Älkää olko enää idiootteja!!!

        Jeesus käytti itsestää nimeä Ihmisen Poika:

        Matt. 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella

        (vartiotorniuskonnossa Jeesus on palannut jo kahdesti, v.v. 1874 ja 1914, riippuen mistä vrtiotornista tarkistat. Näkymättömänä. Ja vartiotorni on tunnustanut, että Jeesus on käynyt 1918 haukkumassa vartiotorniseuran joulunvieton)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käytti itsestää nimeä Ihmisen Poika:

        Matt. 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella

        (vartiotorniuskonnossa Jeesus on palannut jo kahdesti, v.v. 1874 ja 1914, riippuen mistä vrtiotornista tarkistat. Näkymättömänä. Ja vartiotorni on tunnustanut, että Jeesus on käynyt 1918 haukkumassa vartiotorniseuran joulunvieton)

        Jeesus on Jumalan poika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan poika

        JT on lakiuskonto ja kilpailulaji.
        Toisto on kilpailutaktiikka. Sillä vanhin lupaa pääsyä jellonan hymyiltäväksi paratiisiin, kuten vartiotorni piirroksellisesti todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maanpäällinen ruumis kuoli, niin silloinhan Jumalan Poika ei kuollut, vaan ainoastaan hänen ruumiinsa, ikään kuin naamiaisasu. Muutenkaan kyseessä ei ollut mikään suuri uhraus, jos elämän sai takaisin jo reilun vuorokauden jälkeen.

        Joku kolminaisuusoppia kannattava youtubessa sanoi että persoona tarkoittaa naamiota, eli heidän jumala on siis kolminaisnaamari. Siten he selittävät että on yksi "jumala" jolla on kolme naamiota.
        Itse olen ymmärtänyt kolminaisuuden niin,että siinä on kolme eri hahmoa, eikä mitään naamioita. Ja on vain yksi Jumala,Isä eli Jehova.
        Ja yksi Poika eli Jeesus. Pyhä henki ei sitten mikään persoona itsessään edes ole, vaan Jumalan henki joka uskovaisissa vaikuttaa.
        Kolminaisuusoppineet kikkailevat näillä sanoilla: persoona,olemus,henki,mysteerijumala...
        Siten he eivät tunne totuutta Jumalasta. He ovat sokeita sokeiden taluttajia.
        Rukoillaan heidän puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kolminaisuusoppia kannattava youtubessa sanoi että persoona tarkoittaa naamiota, eli heidän jumala on siis kolminaisnaamari. Siten he selittävät että on yksi "jumala" jolla on kolme naamiota.
        Itse olen ymmärtänyt kolminaisuuden niin,että siinä on kolme eri hahmoa, eikä mitään naamioita. Ja on vain yksi Jumala,Isä eli Jehova.
        Ja yksi Poika eli Jeesus. Pyhä henki ei sitten mikään persoona itsessään edes ole, vaan Jumalan henki joka uskovaisissa vaikuttaa.
        Kolminaisuusoppineet kikkailevat näillä sanoilla: persoona,olemus,henki,mysteerijumala...
        Siten he eivät tunne totuutta Jumalasta. He ovat sokeita sokeiden taluttajia.
        Rukoillaan heidän puolesta.

        Miksi kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, jos vain kaksi näistä ovat persoonia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT on lakiuskonto ja kilpailulaji.
        Toisto on kilpailutaktiikka. Sillä vanhin lupaa pääsyä jellonan hymyiltäväksi paratiisiin, kuten vartiotorni piirroksellisesti todistaa.

        Soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kolminaisuusoppia kannattava youtubessa sanoi että persoona tarkoittaa naamiota, eli heidän jumala on siis kolminaisnaamari. Siten he selittävät että on yksi "jumala" jolla on kolme naamiota.
        Itse olen ymmärtänyt kolminaisuuden niin,että siinä on kolme eri hahmoa, eikä mitään naamioita. Ja on vain yksi Jumala,Isä eli Jehova.
        Ja yksi Poika eli Jeesus. Pyhä henki ei sitten mikään persoona itsessään edes ole, vaan Jumalan henki joka uskovaisissa vaikuttaa.
        Kolminaisuusoppineet kikkailevat näillä sanoilla: persoona,olemus,henki,mysteerijumala...
        Siten he eivät tunne totuutta Jumalasta. He ovat sokeita sokeiden taluttajia.
        Rukoillaan heidän puolesta.

        Juuri näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, jos vain kaksi näistä ovat persoonia?

        Se on myöhempi perinnäissääntö. Raamatussa kerrotaan kastetun vain Jeesuksen nimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on myöhempi perinnäissääntö. Raamatussa kerrotaan kastetun vain Jeesuksen nimeen.

        Noin taitaa olla. Käsky kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen lienee laitettu Jeesuksen suuhun, koska apostolien kerrotaan kastaneen vain Jeesuksen nimeen. Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastaminen on kuitenkin varhaista perua ja esiintyy jo Didakhessa, joka on 1. vuosisadalta. Raamattu ei ole faktaa eikä historiallinen teos, vaan heijastaa niitä uskonkäsityksiä, joita sen kirjoittaneilla ja koonneilla ihmisillä oli.


      • Anonyymi

        Ilmiselvästi Jeesus Kristus on lihaksi tullut Jumala itse.

        Johannes 10:30
        "Minä ja Isä olemme yhtä"

        Kirje roomalaisille 9:5
        "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"


    • Anonyymi

      On totta että 200 iankaikkisuudesta tullutta Jumalan Poikaa olivat kuolemattomia. Kuinka sitten ei myös itse Jumala.

      Mutta Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Teologian kannalta tämä kysymys on eräs mielenkiintoisimpia. Jumalan kärsimys ja kuolema.

      Hän teki sen voittaakseen kuoleman lopulta. Ja voittaakseen kaikki viholliset. Lisäksi Jumala oli oman päänsä kautta vannonut Israelille monia valoja joiden kumoaminen ja uuden liiton solmiminen olisi ollut mahdotonta ilman kuolemaa.

      • Anonyymi

        Bu.alallson miljoonia enkelipoiks!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bu.alallson miljoonia enkelipoiks!

        Jumalalla on


      • Anonyymi

        Jumalaan uskova voi väittää tästä miten keskenään ristiriitaisia asiota hyvänsä, eikä näe tässä mitään ihmeellistä. Sille mikään ei ole mahdotonta, vaikka se ei pysty antamaan anteeksi ilman verenvuodatusta. Se on rakastava isä, joka vaatii itselleen kunnioitusta uhaten kadotuksella. Jumalan sana on luotettavaa, mutta vilisee ristiriitaisuuksia ja virheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaan uskova voi väittää tästä miten keskenään ristiriitaisia asiota hyvänsä, eikä näe tässä mitään ihmeellistä. Sille mikään ei ole mahdotonta, vaikka se ei pysty antamaan anteeksi ilman verenvuodatusta. Se on rakastava isä, joka vaatii itselleen kunnioitusta uhaten kadotuksella. Jumalan sana on luotettavaa, mutta vilisee ristiriitaisuuksia ja virheitä.

        "vaikka se ei pysty antamaan anteeksi ilman verenvuodatusta"

        Verta täytyy saada pakkiin, vaikka se olisi viatonta verta, eikä veri kuuluisi syylliselle itselleen. Tärkeintä on, että _joku_ kuolee. Myös uhrisavu tuoksuu hyvältä.

        1. Moos. 8:
        20 Sitten Nooa rakensi alttarin Herralle, otti kaikkia uhrikelpoisia karjaeläimiä ja uhrikelpoisia lintuja ja uhrasi ne polttouhrina alttarilla.
        21 Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: "Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein.


    • Anonyymi

      Jt-oppia muutetaan ja on muutettu aika ajoin...
      Miten totuus voisi olla muuttuva ja muutettava asia...

      • Anonyymi

        JT ei ole muuttanut mitään!!!!


    • Anonyymi

      " Pyhä henki ei sitten mikään persoona itsessään edes ole "
      -Näin vartiotorniuskonnossa

      Raamattu:
      APT 5:3 "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä 5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
      5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä.

      -Mutta kun vartiotornijehovalla ei liene maallista tomumajaa hänelläkään, ja Pyhä Henki selitetään "toimivaksi voimaksi", fysiikan elottomaksi ilmiöksi, niin mikä sitten lahkojehova oikeastaan on ? Se, jolla oli kortteeri Alcyon -tähdellä, kunnes vartiotorni antoi häädön.

      • Anonyymi

        Votka maistuu


    • Anonyymi

      Voisi kysyä myös, kenen vierellä Jeesus on, jos hän itse on Jumala. Tai valehteliko Jeesus kun sanoi, että on vain yksi tosi Jumala, joka on suurempi kuin hän?

      "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?"
      Joh. 5:44

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
      Joh. 17:3

      "Isä on minua suurempi."
      Joh. 14:28

      "Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
      John 20:17

      • Anonyymi

        Juuri näin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!!

        Ei näin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!!

        Johannes 10:30
        "Minä ja Isä olemme yhtä"

        Johannes 20:28-29
        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:
        "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Jeesus sanoi hänelle:
        "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.
        Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes 10:30
        "Minä ja Isä olemme yhtä"

        Johannes 20:28-29
        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:
        "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Jeesus sanoi hänelle:
        "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.
        Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" "

        Juuri näin!


    • Anonyymi

      "Voisi kysyä myös, kenen vierellä Jeesus on, jos hän itse on Jumala."
      Raamattu sanoo, että Jumala kaikkialla (kuten kaikkitietävä...) ja Jumala on Henki.

      " Tai valehteliko Jeesus kun sanoi, että on vain yksi tosi Jumala, joka on suurempi kuin hän?"
      Jeesus puhui ihmisenä: Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
      Filipp. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

      "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?"
      Joh. 5:44
      Joh. 1:1 Sana oli Jumala - niin, Jeesus oli Jumala

      Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
      Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
      Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)

      -Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14)
      -Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
      -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4)

      • Anonyymi

        "Raamattu sanoo, että Jumala kaikkialla (kuten kaikkitietävä...) ja Jumala on Henki."

        Tuo ei vastaa kysymykseen, miten Jeesus saattoi olla Jumalan vierellä. Jos joku on Jumalan vierellä, sehän tarkoittaa sitä, ettei hän itse ole Jumala vaan hänet esitetään Jumalasta erillisenä, vierellä olevana.


      • Anonyymi

        aamen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu sanoo, että Jumala kaikkialla (kuten kaikkitietävä...) ja Jumala on Henki."

        Tuo ei vastaa kysymykseen, miten Jeesus saattoi olla Jumalan vierellä. Jos joku on Jumalan vierellä, sehän tarkoittaa sitä, ettei hän itse ole Jumala vaan hänet esitetään Jumalasta erillisenä, vierellä olevana.

        Johannes 1:1
        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."

        Sana = Jeesus Kristus

        Johannes 20:28-29
        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!

        "Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.

        Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!""


      • Anonyymi

        Urpoilua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes 1:1
        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."

        Sana = Jeesus Kristus

        Johannes 20:28-29
        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!

        "Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.

        Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!""

        Tuomas ei pitänyt Jeesusta jumalana, todentuu samassa luvassa!


      • Anonyymi

        Eikö mene kaaliin, jeesus on jumalan poika!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu sanoo, että Jumala kaikkialla (kuten kaikkitietävä...) ja Jumala on Henki."

        Tuo ei vastaa kysymykseen, miten Jeesus saattoi olla Jumalan vierellä. Jos joku on Jumalan vierellä, sehän tarkoittaa sitä, ettei hän itse ole Jumala vaan hänet esitetään Jumalasta erillisenä, vierellä olevana.

        Ei ilmaisu Jumalan vierellä tarkoita kumota:

        Joh. 1:1 Sana oli Jumala - niin, Jeesus oli Jumala

        Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)

        -Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14)
        -Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
        -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4)

        -Vartiotornisi ei ole halukas ymmärtämään Raamattua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes 1:1
        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."

        Sana = Jeesus Kristus

        Johannes 20:28-29
        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!

        "Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.

        Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!""

        Tuomas ja Jeesus ymmärsivät toisiaan ja tulivat juttuun keskenään.
        Eivät mököttäneet.
        Miksi vartiotorniuskonto laittaa jäsenensä mökötykselle ?


    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-08-11 19:47:41 ", jeesus on jumalan poika!"

      -Jeesus käytti nimeä Ihmisen Poika

      Matt. 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella

      -Vartiotornissa Jeesus on palannut vuosina 1874 ja 1914, riippuen mistä vartiotornista katsot. Näkymättömänä palannut.

      -Ja vartiotorni vannottaa Jeesuksen enkeliksi. Mutta miksi ?

      • Anonyymi

        Soopaa!


    • Anonyymi

      Ei ole kolminaisuutta,!

    • Anonyymi

      Anonyymi-ap 2023-08-06 20:02:39

      Jos Jeesus on Jumala, miten on mahdollista, että hän eli maan päällä ja ihmiset tappoivat hänet?”
      ---------------

      2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa
      Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
      Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

      Matt. 4:7 Jeesus sanoi: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'.
      Matt. 22:37 Niin Jeesus sanoi: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi

      • Anonyymi

        Kukan ei ole milloinkaan nähnyt Jumalaa, sanotaan Raamatussa.
        Ihmiset ovat nähneet Jumalan pojan, kertovat opetuslapset

        Mikä tämän jälkeen mättää?


    • Anonyymi

      Jessuli on satuolento. On tyhmien uskisten mielikuvituksessa milloin missäkin ja tekee sitä sun tätä. HOHOHOHOHOHO.

    • Anonyymi

      Hyvä kysymys lahkolaisille!

    • Anonyymi

      Joh. 1:1 Sana oli Jumala

      Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
      Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
      Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)

      -Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14)
      -Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
      -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4)

      -Mitä nämä jakeet kertovat ?

      • Anonyymi

        Lopeta sekoilut!


    • Anonyymi

      Eihän se kuollutkaan

    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-03-05 10:47:22 "Eihän se kuollutkaan"


      Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
      -Jeesuksen ihmisruumis kuoli.

      Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus,

      -Ethän sinä vaella ristin vihollisena ?

      • Anonyymi

        JT pelastuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT pelastuu

        "Ilm 7:4-8 sukuluettelo ei voi tarkoittaa luonnollisen Israelin sukukuntia, koska se ei pidä yhtä joidenkin Raamatussa mainittujen luetteloiden kanssa."
        -näin väitti vartiotornikaupustelijani - ja lähyti kun aloin selittää.

        Lukekoon tästä:
        Ilm 7:4-8:n sukuluettelo poikkeaa hiukan joistakin muista Raamatussa olevista Israelin
        sukukuntien luettelosta: Daanin sijaan mainitaan Manasse ja Efraimin sijaan hänen
        isänsä Joosef. Näiden kahden sukukunnan poisjättämiseen löytyy pätevä selitys
        jakeista 5 Moos 29:18-21. Teksti kertoo selvästi, että Herra erottaa epäjumalanpalvelijat
        kaikista Israelin sukukunnista. Tuom 18:30,31 ja 1 Kun 12:28-30 todistavat juuri Daanin
        olleen johtamassa kansaa epäjumalanpalvelukseen ja Efraimista kerrotaan sen olleen
        liitossa epäjumalien kanssa (Hoos 4:17). Tämä oli selkeä syy, miksi nämä sukukunnat
        puuttuivat, kun 144 000 sinetöitiin. Sekä Daan että Efraim mainitaan kuitenkin niiden
        luettelossa, joiden kesken maanjakoa suoritetaan tuhatvuotisessa valtakunnassa (Hes 48:2,5), missä toteutuu sana, ettei Jumala kadu kutsumistaan ja armolahjojaan (Room
        11:29). Kyseinen Roomalaiskirjeen luku käsittelee nimenomaan Israelin kansan
        pelastusta. Sitä ei voida sovittaa seurakuntaan, koska silloin jouduttaisiin soveltamaan
        ei-raamatullista oppia: kerran pelastettu on aina pelastettu. Silloin kun Raamatussa
        puhutaan hengellisestä Israelista, se sanotaan selkeästi asiayhteydessään.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe