Paha auton tieltä suistuminen oli sunnuntaina ja nuori urheilija menehtyi.
https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000009767053.html
Tuossa kohtaa tiellä ei näytä olevan mitään jyrkkää mutkaa, eikä kaltevaa tietä tai muuta. Tieltä suistuminen syy ei oikein tuota tien kohtaa katselemalla selviä.
https://goo.gl/maps/Wi1U2hpeiQZEA5Da7
Urheiluseura julkisti surunvalittelunsa yhteydessä FB:ssä urheilijan menehtyneen, mikä on nuorten kohdalla aina hyvin valitettavaa.
Mikähän auton suistumisen syynä mahtanut olla?
83
5229
Vastaukset
- Anonyymi
Mitään tapaukseen liittyviä faktoja tietämättä esitän arvelun, että on ollut nuori kuski ratissa. Nopeus on ollut loivassa ja vaarattoman tuntuisessa kaarteessa liian kova, ja auto on kaatunut tai ohjautunut tieltä ulos.
- Anonyymi
Aika ihme juttu, jos jo 17.00 aikaan olisi viinan takia ajanut nuorten, urheilevien ihmisten auto pellolle. Yleensä nuorten rattijuopumukset on yöaikaan, biletyksen jälkeen tapahtuvia juttuja.
Ylinopeuden ja kaverien yllytyskaahailun takia taas ajetaan pellolle enemmän päiväsaikaan.
- Anonyymi
Ilmeisesti kurviin oli lirahtanut lietettä joka liukasti tien pinnan?
- Anonyymi
Jep, missään tapauksesssa syy ei ollut ratin ja penkin välisssä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, missään tapauksesssa syy ei ollut ratin ja penkin välisssä...
No ei mutta kun oli kesärenkaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, missään tapauksesssa syy ei ollut ratin ja penkin välisssä...
No ei tietenkään. Ei se kuskin syy ole koskaan, vaikka olisi juuri marisätkät tempaistu palkeisiin.
- Anonyymi
Pienen pieni Kia Rio oli onnettomuusauto.
- Anonyymi
Noi Kiat tehdään mahdollisimman ohkaiseksi ja halvaksi valssatusta korealaisesta pellistä. Minkäänlaista ralleista tuttua turvakaariominaisuutta ei ole heikon pellin takia Kioissa katon puolella. Jos on mennyt katon kautta ympäri, niin joltain lähti henki pois.
- Anonyymi
Onnettomuus sattu aamuviideltä eikä 17.00.
- Anonyymi
Ei ollut klo 5 eikä klo 17. Ei ollut Kia Rio. Oli autollinen kivoja, fiksuja poikia ja nuoruus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut klo 5 eikä klo 17. Ei ollut Kia Rio. Oli autollinen kivoja, fiksuja poikia ja nuoruus.
No olipa tosi fiksu kuski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No olipa tosi fiksu kuski.
Tappajia harvemmin kehutaan fiksuiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut klo 5 eikä klo 17. Ei ollut Kia Rio. Oli autollinen kivoja, fiksuja poikia ja nuoruus.
Fiksut pojatkin voivat ajaa kännissä
- Anonyymi
Oliko BMW?
- Anonyymi
Kia Rio
- Anonyymi
Tapahtui heti vuorokauden käännyttyä sunnuntain puolelle, eli kello 00:14.
Surmansa saanut nuori jääkiekkoilija istui takapenkillä reunimmaisena, eri puolella kuin autoa kuljettanut 17-vuotias.
https://viranomaisuutiset.fi/huittisten-kuolonkolari-kuljettajana-toimineen-17-vuotiaan-epaillaan-kayttaneen-huomattavaa-ylinopeutta/ - Anonyymi
Joukossa taas tyhmyys tiivistynyt. Nää lippalakki kuskit ei tajuu et auto käyttäytyy ihan eri tavalla kun se on täynnä porukkaa. Sama kurvi voi yksin ajaessa mennä hyvin, mutta ei muutaman sadan kilon lisäpainolla sitten onnistukaan. Aina sama kaava näissä; kuski 17-vee, auto täynnä ja aamuyöllä tapahtuva kaahailu.
- Anonyymi
Kuka Jouko?
- Anonyymi
Tuliko järkeä kantapään kautta ?
- Anonyymi
Ajotaitoisimmat kuljettajat löytyy lietepuolelta!Esimerkiksi vaijaalla säiliöllä kurviin tullesa hölskähtää liäte säiliösä ulkokurvin pualelle pyrkien jatkamaan matkaansa suaraan pellolle! Hölskähtämisvaiheesa liätevaununkuljettaja tekkee vastaliikkeen ja saa säiliön hallintaansa! Äkkinäiseltä kuljettajalta kuarma olis kyljellänsä ojasa!
Huittisten ollesa suamen sikaisin pitäjä, on täälä kouliutuneet liätevaununkuljettajiksi amatitaitoinen kuljettajakaarti!- Anonyymi
Ja Gekko Pekki,valitettevasti
- Anonyymi
Huomaa kyllä geggo beggi on saanut hyvää ajo- opetusta kurssikeskuksella ,Fordilla nopeus 30 km tunissa kylää päästä päähän ja tyylillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa kyllä geggo beggi on saanut hyvää ajo- opetusta kurssikeskuksella ,Fordilla nopeus 30 km tunissa kylää päästä päähän ja tyylillä
Nykyisin kun nuoria kuolee liikenneonnettomuuksissa , niin nämä tapahtuu Kesä-Heinä- ja Elokuussa. Kukaan ei kuole talviliukkailla, mutta kesällä saa joka viikonvaihde lukea tätä järkyttävää uutista kaikista tuuteista. Ja millä menopeleillä.1980 alussa BMW oli todella todella pieni auton valmistaja Bayerin osavaltiossa Saksassa. Sitten alkoi valtava suosio juppiautona ja nyt 2020 luvulla teiniautona. Firmat uittaa Saksasta vanhaa bemaria sikana Suomeen kuten aikoinaan jenkkiromuja. Joka kylille on syntynyt pajoja jotka lastuttaa ja virittää näitä vehkeitä.Helvetilliset tehot takavetoiseen autoon ja teinipellet juuri kortin saaneet hakee Sandarteliltä autolainan ja ei muuta kuin kumia polttamaan vaikka ajotaidot ovat vielä täysin olemattomat.Oikein naurattaa ( ei saisi) tässä taannoin kun 18 v. nainen aiheutti vakavan onnettomuuden ja nuoriso päivitteli,että hän oli todella hyvä kuski. Hei haloo kuka 18 v. on todella hyvä kuski, niin ihan alokas hän on todellisuudessa.
Hyvä kuski syntyy vuosien ajokokemuksen jälkeen ja aina silloinkaan.
- Anonyymi
Suistumissyy oli liian hiljainen tilannenopeus...kovempaa ajaessa auto olisi noussut helposti ojasta.
- Anonyymi
Monet ajaa myös kännissä paremmin, silloin ei jännitä turhia ja kädet on rentoina, eikä vispaa, kuten monella selvinpäin on tapana.
- Anonyymi
Aivan... Alinopeus on syynä turhiin onnettomuuksiin. Jos miekkosella olisi ollut kovakulkuisempi menopeli, se olisi taipunut sladiin ja hieman yliohjannut ja siten taipunut kurvista tyylikkäästi driftaten. Heikkotehoinen kinneri sen sijaan puskee suoraan, vaikka kuinka rattia vispaisi. Myös renkaiden ilmanpaine ratkaisee ajotilanteessa. Kovilla paineilla liiraa paremmin! Siksi ajan autollani yli 4bar paineilla. Sutii saatana!
- Anonyymi
Rajoitus alueella on 50 kmh. Kesäyön pimeinä tunteina porukka yrittää painella vähintään 80 kmh nopeudella, tutulla kuivalla tiellä.
Täyteen sullottu Kia Rion mallinen, iskareiltaan pehmennyt pikkuauto ei selviä kaikista kurveista tuolla vauhdilla.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kia_Rio
Olisi pitänyt pojilla olla isompi ja turvallisempi auto alla. Mersu tai bemari kestää siltarummun rutistusta paljon paremmin.- Anonyymi
Haha, hyvin on kestäny mersut ja bemarit rutistusta, juuri tuli 2 vainajaa Seinäjoella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha, hyvin on kestäny mersut ja bemarit rutistusta, juuri tuli 2 vainajaa Seinäjoella.
Juuri näin heheheheheheeheheh
- Anonyymi
Jäihän nuita kuskeja tienpäälle vielä Kuolemaan lisääkin. Buuhuu...
- Anonyymi
Mitä eikö kukaan ehdota rokotetta syyksi? Yleensä näissä hörhöt herää ja ehdottaa sitä ensimmäisenä. Nuori mies kaahaa monesti ajaa yli taitojensa. Luulee että kun saa kortin hän on vähintään Rovanperän tasoinen kuski. Todellisuus kortin saanut tietää alkeet ja siitä se omatoiminen harjoittelu vasta alkaa. Rallikuski on aivan janan eri päässä. En tiedä syytä mutta kaahaus tulee ensimmäisenä mieleen joka tapauksessa täysin turha kuolema.
- Anonyymi
Rovanperä on pyöritellyt sompaa viisivuotiaasta lähtien. Mitä nuorempana aloittaa sitä taitavammaksi tulee. Siksi ajo-opetus pitäisikin aloittaa jo kansakoulun ekalla luokalla.
Minäkin aloitin urani nelivuotiaana faijan Mersulla. Joku oli poistanut kiven etupyörän edestä ja vaihdoin vaihteen vapaalle. Auto rullasi alamäkeen ja tempaisin sen taidolla puuhun. Faija meinasi revetä onnesta.
Myöhemmin opin ajamaan ja tänään jäisi Sennakin toiseksi. Ajotaito karttuu vain ajamalla. Ja nuorena vitsa väännettävä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rovanperä on pyöritellyt sompaa viisivuotiaasta lähtien. Mitä nuorempana aloittaa sitä taitavammaksi tulee. Siksi ajo-opetus pitäisikin aloittaa jo kansakoulun ekalla luokalla.
Minäkin aloitin urani nelivuotiaana faijan Mersulla. Joku oli poistanut kiven etupyörän edestä ja vaihdoin vaihteen vapaalle. Auto rullasi alamäkeen ja tempaisin sen taidolla puuhun. Faija meinasi revetä onnesta.
Myöhemmin opin ajamaan ja tänään jäisi Sennakin toiseksi. Ajotaito karttuu vain ajamalla. Ja nuorena vitsa väännettäväTyypillinen mersu siis, ei edes seisontajarru kunnossa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rovanperä on pyöritellyt sompaa viisivuotiaasta lähtien. Mitä nuorempana aloittaa sitä taitavammaksi tulee. Siksi ajo-opetus pitäisikin aloittaa jo kansakoulun ekalla luokalla.
Minäkin aloitin urani nelivuotiaana faijan Mersulla. Joku oli poistanut kiven etupyörän edestä ja vaihdoin vaihteen vapaalle. Auto rullasi alamäkeen ja tempaisin sen taidolla puuhun. Faija meinasi revetä onnesta.
Myöhemmin opin ajamaan ja tänään jäisi Sennakin toiseksi. Ajotaito karttuu vain ajamalla. Ja nuorena vitsa väännettäväMyös känniajoa kannattaa harjoitella, varmuuden vuoksi
- Anonyymi
KUoli koronaan, kun ei käyttänyt maskia eikä välittänyt turvavälistä. Näitä tapauksiahan nyt on kosolti, kuin influenssa kaataisi petiin!
- Anonyymi
onko teillä korttia kenelläkään jutuist apäätellen.
- Anonyymi
Tolkuton kaahaaminen tai/ja kännykän räplääminen tai muu sen suuntainen juttu. Sattaa olla myös että on vetänyt aineita, toivottasti ei sentään.
- Anonyymi
Lisää ajokortteja kakaroille, niin hyvä tulee!!!!
- Anonyymi
Poliisin kertoman mukaan oli ajanut aivan liian hiljaista vauhtia...
- Anonyymi
Tuohon oli kuljettajan 17 vuoden ikä syynä, kauempaa ei kannata hakea.
- Anonyymi
Ei pidä suostua antaan ajokorttia, vaikka kuinka ruinaisi!
- Anonyymi
Tuo kuollut urheilijapoika uhrina menee suoraan Marinin hallituksen kyvyttömyyden piikkiin. Lepsuileva naishallitus veti ja hidasteli liikenneministeri Harakan johdolla edes ja takaisin uutta ajokorttilakia.
Uudessa laissa 17-vuotiaalle olisi myönnetty rajoitettu ajo-oikeus, jolla kortilla saa ajaa 05:00...24.00 välisenä aikana. Olisi myös saanut kuljettaa vain yhtä matkustajaa kerrallaan.
Naishallitus tussaroi asiassa, ja nykyinen laki jäi voimaan, Edelleenkin 17-vuotias sai ajaa myös yöaikaan, ja kaverit kyydissään.
https://yle.fi/a/74-20018723
Liikenneministeri Harakka riiputti käsiään, ja piti ikävänä asiana sitäm että liikenneturvallisuuden parantamiseen liittyvät muutokset eivät tulleet voimaan. - Anonyymi
Tilasto paljastaa karun totuuden ikäpoikkeusluvasta – Näin paljon 17-vuotiaiden kuljettajien onnettomuusluvut kasvoivat.
Onnettomuuksien ja niissä loukkaantuneiden määrä on noussut muutamassa vuodessa huomattavasti.
Tilastot 17-vuotiaiden henkilöauton kuljettajien onnettomuuksista paljastavat, että vuonna 2018 tehty helpotus ajokortin saamiseen niin sanotulla ikäpoikkeusluvalla on nostanut ikäryhmän henkilövahinkoihin johtaneiden onnettomuuksien lukumäärää merkittävästi. Tilastokeskuksen ja Väyläviraston poliisilta saamista onnettomuusluvuista selviää sekä onnettomuuksien määrän kasvu, että myös niissä loukkaantuneiden määrän lisäys. Myös onnettomuuksissa kuolleiden määrä on kasvanut, vaikka kokonaismäärät kuolleissa ovat muihin lukuihin verrattuna pieniä.
Iltalehti sai liikenne- ja viestintävirasto Traficomin kautta käyttöön tilastot joihin on kerätty tiedot vuosien 2013–2022 tieliikenneonnettomuuksista, joissa osallisena on 17-vuotias kuljettaja. Lisäksi erillisenä tilastonaan kerättiin tiedot onnettomuuksista vuosilta 2013–2021, joissa 17-vuotias kuljettaja on myös ollut osallisena, mutta ajoneuvo on luokiteltu luokkaan ”muu moottoriajoneuvo”. Tähän luokkaan Tilastokeskus luokittelee käytännössä mopoautot ja mönkijät.
Vaikka onnettomuusluvut molemmista tilastoista laskee yhteen niiltä vuosilta, jolloin ikäpoikkeuslupaa ei ollut vielä helpotettu, ovat onnettomuuksien ja niissä loukkaantuneiden määrät ajokorttiuudistuksen jälkeen huomattavasti suurempia.
Erityisesti onnettomuusluvut 17-vuotiaiden kuljettajien turmista ovat kasvaneet parin viime vuoden aikana. Kun vielä vuonna 2018 loukkaantumiseen johtavia onnettomuuksia oli 42 kappaletta, viime vuonna niitä oli jo 82 kappaletta. Vuonna 2018 onnettomuuksissa loukkaantui 14 ihmistä ja viime vuonna 136 ihmistä.
Kuolleiden määrässä erityisen tuhoisa on ollut vuosi 2020, jolloin onnettomuuksissa menehtyi kymmenen henkeä. Sen sijaan ennen ajokorttiuudistusta vuosina 2013–2018 tapahtuneissa turmissa menehtyi kaikkiaan vain kolme henkilöä, jos mukaan lasketaan myös luokan ”muu moottoriajoneuvo” onnettomuudet.
Vuoden 2018 heinäkuussa voimaan tulleessa ajokorttiuudistuksessa helpotettiin merkittävästi B-ajokortin saamista poikkeusluvalla. Tämän jälkeen 17-vuotiaille myönnettyjen B-ajokorttien määrä on noussut runsaasti. Traficomin tilastojen mukaan määrä alkoi kasvaa erityisesti vuonna 2020. Kun vuonna 2019 17-vuotiaita henkilöauton kuljettajia oli vain 790, vuonna 2020 heitä oli jo peräti 14 525.
Traficom kertoi alkuvuodesta, että 17-vuotiaista yhä suurempi osa hankkiikin nyt henkilöauton ajokortin ikäpoikkeusluvalla. Viime vuonna ajokortin oli hankkinut jo 31 prosenttia koko ikäluokasta. Samalla 18-vuotiaiden uusien kuljettajien määrä on kuitenkin laskenut selvästi.
Vuoden 2018 ajokorttiuudistuksen vaikutuksia on myös selvitetty Traficomin vetämässä seurantatutkimuksessa. Sen viimeinen osa julkistettiin viime syyskuun alussa. Tutkimuksen raportissa sen tekijät päätyivät johtopäätökseen, että 17-vuotiailla kuljettajilla on aiempaa suurempi mahdollisuus joutua onnettomuuteen liikenteessä. Lisäksi todettiin, että 17-vuotiaiden siirtyminen henkilö- ja pakettiauton kuljettajiksi on myös kaksinkertaistanut muiden osapuolten henkilövahinkojen määrän.
Onnettomuusriskin kasvamista raportissa perusteltiin kuitenkin nuorten kuljettajien isommilla kilometrimäärillä.
– Ikäpoikkeusluvan perusteenahan on tarve käyttää henkilöautoa liikkumiseen. 17-vuotiaiden siirtyminen henkilöauton kuljettajiksi ja heidän sitä myötä lisääntynyt henkilöauton ajosuoritteensa voivat selittää myös sen, että ajokorttiuudistuksen jälkeen 17-vuotiaiden kuljettajien henkilövahingot vähemmän kolariturvallisilla moottoriajoneuvoilla (mopot, mopoautot, moottoripyörät, traktorit) ovat vähentyneet, mutta samalla henkilövahingot henkilö- tai pakettiauton kuljettajina ovat vastaavasti lisääntyneet, tutkimuksen raportissa todettiin.
Seurantatutkimuksessa verrattiin myös 17-vuotiaiden kuljettajien onnettomuuslukuja aiempien vuosien 18–19-vuotiaiden lukuihin. Tämän vertailun perusteella riski joutua onnettomuuteen oli selvästi laskenut. Tutkimuksen loppuraportissa ei kuitenkaan listata lainkaan 17-vuotiaiden kuljettajien onnettomuuksia henkilöautolla tai mopoautolla ennen ajokorttiuudistusta.
Onnettomuusriskin pienenemisen syiksi arveltiin raportissa 17-vuotiaiden kuljettajien määrän huomattavaa kasvua. Toiseksi syyksi todettiin miesten osuuden huomattavaa laskua ajokortin hankkineiden määrässä sen yleistyessä 17-vuotiailla.
– Pieneen joukkoon on voinut valikoitua erityisen paljon ajavia ja/tai riskejä ottavia kuljettajia, raportissa todetaan.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/087c63d7-fd25-4ac0-8815-6ffa76d35c0f - Anonyymi
Eli huomattava osa ennen 18- vuotiaana ajokortin saaneille tapahtuneista onnettomuuksista on vain siirtynyt nyt 17- vuotiaina ajokortin saaneiden osalle. Ihan luonnollistakin että kun toinen ryhmä on runsaastikin kasvanut, toinen eli 18- vuotiaina kortin saaneiden ryhmä on vastaavasti pienentynyt.
Mietitäänpä vähän: "Vasta" 18- vuotiaina kortin hankkineiden ryhmä on pienentynyt huomattavasti joten jo siksikin heille sattuu vähemmän mutta kokonaisuudessaan 18v. ikäryhmälle sattuu vähemmän myös siitä syystä että iso osa heistä on jo autoillut vuoden verran ja omaa jonkin verran kokemusta eikä täytettyään 18 ole enää niin riskialttiita kuin olisivat olleet jos aloittaisivat autoilun "vasta" siinä iässä.
Summa summarum, ovatko 17- 18- vuotiaina ajokortin saaneille sattuneet onnettomuudet todellisuudessa nousseet merkittävästi vaiko ehkä eivät juuri ollenkaan?- Anonyymi
Lakihan muuttui 2018, jolloin 17-vuotiaat alkoivat saada autonajon B-kortteja.
Ajokortin 17...18 vuotiaana suorittaneiden määrä ja henkilövahinkoja tuottaneeseen onnettomuuteen 12 kk sisällä joutuneiden määrät vuosittain.
2015 .... 63744 .. 332
2016 .... 57083 .. 271
2017 .... 57628 .. 274
2018 .... 53629 .. 242
2019 .... 50070 .. 270
2020 .... 46279 .. 200
Joten Traficomin mukaan eivät ole kokoaisuutena nousseet 17 ja 18 vuotiaiden yhteensä aiheuttamat henkilöonnettomuudet.
Koronan tulon vuopsi 2020 erottuu tässäkin, nuorten oli entistä useammin jäätävä kotiin, eikä päässyt kylille hillumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakihan muuttui 2018, jolloin 17-vuotiaat alkoivat saada autonajon B-kortteja.
Ajokortin 17...18 vuotiaana suorittaneiden määrä ja henkilövahinkoja tuottaneeseen onnettomuuteen 12 kk sisällä joutuneiden määrät vuosittain.
2015 .... 63744 .. 332
2016 .... 57083 .. 271
2017 .... 57628 .. 274
2018 .... 53629 .. 242
2019 .... 50070 .. 270
2020 .... 46279 .. 200
Joten Traficomin mukaan eivät ole kokoaisuutena nousseet 17 ja 18 vuotiaiden yhteensä aiheuttamat henkilöonnettomuudet.
Koronan tulon vuopsi 2020 erottuu tässäkin, nuorten oli entistä useammin jäätävä kotiin, eikä päässyt kylille hillumaan.Eli paljon melua tyhjästä!
Noissa luvuissa on huomattava myös eräs toinen mielenkiintoinen seikka, eli kortin hankkineiden 17- 18- vuotiaiden määrän vähentyminen. Tässä ilmeisesti alkaa jo näkyä noin vuodesta 1985 jatkunut ja kiihtyvästi kasvanut syntyvyyden vähentyminen maassamme. Eli kortinhankintaikään tulevia, ainakin ns. kantasuomalaisia, on aina vaan vähemmän.
Viidessä vuodessa, vuodesta 2015 vuoteen 2020, kortin hankkineiden määrä olisi tuon mukaan laskenut noin 37,7 prosentilla!
- Anonyymi
Autohan menee sinne, minne se ajetaan eli ainahan se on kuljettajan vika. Eihän se vauhti tapa vaan äkkipysäys, hillitkää nuoret vauhtia.
- Anonyymi
Kun vanhemmat ihmiset käskee, niin nuoret tottelee mielellänsä Ne alkaa ajaa paljon hilljaisempaa vauhtia autoillansa. Valistus toimii aina. Muistakaa valistaa kaikkia tietämiänne nuoria autoilun ja vauhdin vaaroista.
- Anonyymi
Kyllähän liian kova vauhti ollut
- Anonyymi
On todella hävytöntä ja sikamaista, että tämä lietepuolen Provo laittaa tähän ketjuun todella typerän viestin. Joltain on kuollut oma poika kolarissa ja tämä s..aatanan pelle vielä provoilee täällä.
- Anonyymi
Ihme kun ei ylläpito puutu tälläiseen
- Anonyymi
Joku kaahaushullu alaikäinen tappoi autossa kyydissä olleen ja sai muut sairaalaan. Suomessa ei näin pikku jutusta joudu edes päiväksi vankilaan, saa vain kirjallisen huomautuksen ja pienen sakon.
- Anonyymi
Kaikkihan on jonkun poikia ja tyttöjä tai transsuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku kaahaushullu alaikäinen tappoi autossa kyydissä olleen ja sai muut sairaalaan. Suomessa ei näin pikku jutusta joudu edes päiväksi vankilaan, saa vain kirjallisen huomautuksen ja pienen sakon.
Kännissä tietty
- Anonyymi
Kaikki te asiasta kaiken tietävät ja elämänne virheitä tekemättä eläneet. Menkääpä käymään vaikka kolaripaikalla ja kohdatkaa ne täyden hämmennyksen ja surun vallassa olevat nuoret ihmiset jotka ovat juuri ymmärtäneet että eivät olekaan kuolemattomia. Ehkä joku liikahtaa... Meidän aikuisten tehtävä on nyt näitä nuoria, kaikkia, myös kuskia, jokaisella mahdollisella tavalla tukea ja auttaa elämässä eteenpäin, he ovat kokeneet jotain mistä monella tässä keskustelussa mukana olevalla ei taida olla mitään käsitystä.
- Anonyymi
Kaikkien tämän pitäjän toimialojen kaikki ammattikuskit ottaa osaa tuon 17-vuotiaan kuljettajan tekemään ajovirheeseen. Joskus käy näin onnettomasti, että kyydissä ollut tuttu kaveri kuolee, ja kuljettaja itse säilyy pienin vammoin.
Ammattikuskit näkee, että se ei yleisesti paranna tilannetta mitenkään, että tuota yhtä nyt kaikki syyttävät, hänen lopun elämäänsä. Ei se syyttely auta. Kaikki tekee tien päällä virheitä. Onneksi kaikki eivät joudu maksamaan virheistään näin kovaa kertahintaa.- Anonyymi
Kiitos . Tien päällä työtään tekevät tän varmasti ymmärtää eri tavalla.
- Anonyymi
Syyttely ei auta mutta se auttaisi että ei 17 vuotiaana ajaisi päättömästi kun ei hallitse autoa edes sallittujen nopeuksien puitteissa.
- Anonyymi
Väärä tilannenopeus on usean onnettomuuden syy.
- Anonyymi
Kakaralta karkas menopeli käsistä.
- Anonyymi
Kyllä, kyllä, näinhän siinä varmaan kävi. Onneks on pikaisesti paraneva tauti toi nuoruus ja sithän kaikki käyttäytyy liikenteessä ja muutenkin aikuismaisen fiksusti.....
- Anonyymi
Viime vuonna liikenneonnettomuuksissa kuoli 196 ihmistä. Joka viikko keskimäärin 4 suomalaista kuolee liikenteessä. Kolmen vuoden ajalta katsottuna noista kuolemista keskimäärin 40 on nuorten kuolemia, eli melkein 1 nuori joka viikko.
Tässäkin olisi voinut käydä monta kertaa huonommin, jos auto ei olisi päätynyt pyörilleen, vaan olisi rysähtänyt katolleen. Uhreja ja vakavasti niskavammaisia olisi tullut moninkertainen määrä.- Anonyymi
Kun kaikki saivat vammoja ja niistä yksi kuoli niin kuinka uhreja olisi voinut tulla moninkertainen määrä?
- Anonyymi
Syynä ylinopeus ja yleinen tyhmyys kuten nuorilla yleensä. Luullaan olevan kuolemattomia kuten itsekin luulin olevani tuossa iässä.
- Anonyymi
Kaikkien neljän henkiinjääneen huoleton nuoruus loppui tuohon hetkeen. Entiseen nuoren miehen huolettoman itsevarmaan mielentilaan ei pääse enää takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien neljän henkiinjääneen huoleton nuoruus loppui tuohon hetkeen. Entiseen nuoren miehen huolettoman itsevarmaan mielentilaan ei pääse enää takaisin.
Ei nuoret miehet tuollaisella päätään vaivaa montaa päivää. Itsekin ollut joskus nuori, porukkaa kuoli kuin kärpäsiä, meno vaan jatku. Nuoruus ja hulluus.
- Anonyymi
Totta ja pohjattoman surullista. Ymmärtääkseni kaveripiiri oli tiivis ja laaja, onnettomuus vaikutti monen elämään, moni nuori on aika murtunut nyt.
- Anonyymi
80-luvulla tuollaisesta mutkasta olis menty leikiten sivuluisussa, pienempi pykälä vaan pesään ennen kurvia ja varvit tappiin, sit isompaa pykälää, taas varvit tappii, vastaohjaus, vastaohjaus, suora ja huiput nelosella....
- Anonyymi
Kyllä olisi jos osasi. Sain kortin 1967 ja takavetoisella oli helppo ajaa kun hallitsi tekniikan. En koskaan näyttänyt kavereilla kuinka kovaa pystyin ajamaan. Sen takia elän vieläkin. Pöljät kuolee nuorena.
- Anonyymi
suistui kun ei pysynyt tiellä
- Anonyymi
"Ei nuoret miehet tuollaisella päätään vaivaa montaa päivää. Itsekin
ollut joskus nuori, porukkaa kuoli kuin kärpäsiä, meno vaan jatku.
Nuoruus ja hulluus."
No jollei ne neljä eloon jäänyttäkään asiaa sen kummemmin enää mieti eikä sure, niin mitäs me muutkaan täällä sitten enää vetistelemään. Voidaan alkaa kertoo vaikka naisjuttuja tai muuta mukavaa.- Anonyymi
Akat ja vanhat ukot täällä päivittelee muailman mennoo, kun taas henkiin jääneet nuorukaiset päästelee jo seuraavana viikonloppuna kahva edellä samoja teitä, niiden jälkeen tulee taas uusi sukupolvi ja tekee ihan samaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akat ja vanhat ukot täällä päivittelee muailman mennoo, kun taas henkiin jääneet nuorukaiset päästelee jo seuraavana viikonloppuna kahva edellä samoja teitä, niiden jälkeen tulee taas uusi sukupolvi ja tekee ihan samaa.
Voi vit-tu, mutta noi kakarat on sitten hulluja! Minun nuoruudessani ajettiin vanhoilla Citroeneilla ja muilla, ja niitä tosiaan varottiin millään lailla särkemästä.
- Anonyymi
Kiihkeän keskustelun lomasa haluaisin muistuttaa kaikkia Lietekaivojen tasopinnan tarkistuksesta!
Syksyinen liätesesonki on alkamasa, ja vappaita levitysaikoja enää rajallinen määrä!
Muistakaa myös ilmottautua Huittisjärven syksyn kuntopiireihin! Lista liätetuvan seinäsä.
Uimakausi Huittisten järvillä jatkuu kiihkeenä, joten pitäkää pelastusrenkaitten ilmanpaineet kunnosa!- Anonyymi
Voisiko lietettä hyödytään liukkaankelin ajo-opetuksessa ruiskuttamalla sitä ajoradalle, sillä voisi simuloida paikallisia oloja ja vähentää tieltäsuistumisia?
- Anonyymi
ADHD lapset. Heille pitäisi perustaa omat koulut.
ritvakuusi.blogaaja.fi - Anonyymi
Ylinopeus, omat kädet ja Vatasen jalat
- Anonyymi
Taisi olla aliohjautuva auto..? Niillä painaa mutkasta suoraan kun vauhtia 150. Olikos kuraa tiellä?
- Anonyymi
Tuon takia en ajakkaan aliohjautuvilla Mersuilla ja Volvoilla. Aina Fordilla.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1787494Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.344651Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1232710- 762183
- 901576
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2141510Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731141Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202161067- 481019
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225987