Työeläke kerralla maksuun

Anonyymi-ap

162

3691

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan kiva ns. kertatili. Saa eläkerahansa yhdellä kertaa.

      • Anonyymi

        On.


      • Anonyymi

        Niin ja sitten jos saa kuitenkin jatkossa sen vähimmäiseläkkeen, niin kyllä kannattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sitten jos saa kuitenkin jatkossa sen vähimmäiseläkkeen, niin kyllä kannattaa.

        Ilmeisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti.

        Tyyppi on varsinainen siivellä eläjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppi on varsinainen siivellä eläjä.

        Orjana tehny töitä, eläny siivellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppi on varsinainen siivellä eläjä.

        tiesithän, että elämäntapatyöttömänä et ole oikeutettu työeläkkeeseen. Et saa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiesithän, että elämäntapatyöttömänä et ole oikeutettu työeläkkeeseen. Et saa mitään.

        taaskaan kukaan ei selitä mitä tuo tarkottaa?

        varhais-eläke on järjetön koska se pienentää myöhemmin alkavaa tavallista eläkettä-

        nämä on ihan törkeitä natsi-lahtarien järjestelyjä joilla kansa pidetään köyhänä ja tuhotaan?

        vallankumous heti !!!


      • Miten sen kerralla saa? Olen saanut KEVA eläkettä kohta 30 vuotta, eli paljon enemmän, kuin normaalisti. Maksoin aikoinaan kiltisti joka tilistäni kunnallisvirkamiesliiton jäsenmaksut ja se on kyllä kannattanut. Sosialistihallitus pienensi ulosotot minimiin ja korotti työeläkkeitä 100€ /kk . Kiitos kuuluu Sanna Marinille. Laskin että ulosotto loppuu vuoden vaihteessa, näillä näkymin se ei lopu ikinä, kiitos siitäkin sosiaalidemokraateille


      • Anonyymi
        Engel-69 kirjoitti:

        Miten sen kerralla saa? Olen saanut KEVA eläkettä kohta 30 vuotta, eli paljon enemmän, kuin normaalisti. Maksoin aikoinaan kiltisti joka tilistäni kunnallisvirkamiesliiton jäsenmaksut ja se on kyllä kannattanut. Sosialistihallitus pienensi ulosotot minimiin ja korotti työeläkkeitä 100€ /kk . Kiitos kuuluu Sanna Marinille. Laskin että ulosotto loppuu vuoden vaihteessa, näillä näkymin se ei lopu ikinä, kiitos siitäkin sosiaalidemokraateille

        Miten sitä työssäkäyvä ihminen ulosottoon ajautuu. Jotain on vialla. Tai tietty, jos on asuntovelkaa . Ai niin onhan mullakin matalapalkkalaisena ollut asuntovelkaa, mutta hoidin sen sovitusti pois. Toi äijä sai siksi tuon eläkkeen kerralla, kun se on niin mitätön eli on käytännöllisempää eläkeyhtiölle maksaa kerralla kuin joka kuukausi tilittää.


    • Anonyymi

      No eipä ole kehumista, kertamaksu vain jos ei ole työtuloja ollut juuri lainkaan.

      • Anonyymi

        Tuolla ei pitkälle pötkitä ja kokkareministerit vie loputkin tuet mitä joskus oli...,,


    • Anonyymi

      Maunolla on Suomen ennätys työttömyyden kestossa. Helmikuusta 1989 vuoteen 2023, eli eläkkeeseen. Hattu päästä ja kumarrus.

      • Anonyymi

        Ois pitänyt Sanni Grahn-Laasosen olla hoitamassa asiaa, niin ei tuokaan olisi luuseroinnut elämäänsä ja nyt takuueläkkeelle,joka on n. 920 €.
        Kyllähän sillä pärjää, kun ei turhia shoppaile.

        Kyllä kansa sietää...ja persut juhlii takuueläkkeellä kun työnteko on tyystin unohtuneet elämän aikana.


      • Anonyymi

        aika monen kohtalo, kun ikä rasismi vie pitkälle työttömyys putkeen,


      • Anonyymi

        Toistaseks!
        Koska Tawjalla ja Mahtiwaarilla on viel hyvät mahkut rikkoa toi ennätys.


      • Anonyymi

        Itse pyrin rikkomaan Maunon työttömyyden Suomen ennätyksen. Itse olen ollut työttömänä vasta vuoden 2009 alusta asti. Taitaa tosin vanhuuseläkeraja tulla kyllä jo aikaisemmin vastaan.


      • Anonyymi

        ihailtava taito pysyä te toimiston listoilla näkyämöttönämä miehenä vuodesta toiseen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihailtava taito pysyä te toimiston listoilla näkyämöttönämä miehenä vuodesta toiseen,

        Joko unohdit sen vankilakierteen kyllä se auttaa asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pyrin rikkomaan Maunon työttömyyden Suomen ennätyksen. Itse olen ollut työttömänä vasta vuoden 2009 alusta asti. Taitaa tosin vanhuuseläkeraja tulla kyllä jo aikaisemmin vastaan.

        Aha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aika monen kohtalo, kun ikä rasismi vie pitkälle työttömyys putkeen,

        Rasistista tavallaan on leikata köyhiltä, Orpo on sekaisin , ja koko hallitus pitäisi hajottaa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pyrin rikkomaan Maunon työttömyyden Suomen ennätyksen. Itse olen ollut työttömänä vasta vuoden 2009 alusta asti. Taitaa tosin vanhuuseläkeraja tulla kyllä jo aikaisemmin vastaan.

        Mulla 2002 alkaen ja ikää vasta 43!


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Ois pitänyt Sanni Grahn-Laasosen olla hoitamassa asiaa, niin ei tuokaan olisi luuseroinnut elämäänsä ja nyt takuueläkkeelle,joka on n. 920 €.
        Kyllähän sillä pärjää, kun ei turhia shoppaile.

        Kyllä kansa sietää...ja persut juhlii takuueläkkeellä kun työnteko on tyystin unohtuneet elämän aikana.

        Ei tule Valtion takuueläkettä, ansaittu työeläke ja pikkuinen kansaneläke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aika monen kohtalo, kun ikä rasismi vie pitkälle työttömyys putkeen,

        Niin 40 vuoden työttömyysputkeen…


      • Anonyymi

        Joo, kyllä harmittaa, kun olin niin pöljä, että raahasin lapset 10 kk ikäisenä hoitoon ( äitiysloma loppui) ja juoksin tukka putkella töihin . Töissä kävin lähes 40 v. Sama itselleni, mutta lapsien kohdalla kaduttaa, ois pitänyt vaan jäädä uuninpankolle pötköttelemään, sillä niin mitätön on nyt saamani eläke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihailtava taito pysyä te toimiston listoilla näkyämöttönämä miehenä vuodesta toiseen,

        Linnareissujen takia oli näkymätön. Eikös siellä suljetuilla ole vaikka mitä virikkeitä ja ilmasta soppaa ja punkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllä harmittaa, kun olin niin pöljä, että raahasin lapset 10 kk ikäisenä hoitoon ( äitiysloma loppui) ja juoksin tukka putkella töihin . Töissä kävin lähes 40 v. Sama itselleni, mutta lapsien kohdalla kaduttaa, ois pitänyt vaan jäädä uuninpankolle pötköttelemään, sillä niin mitätön on nyt saamani eläke.

        Minä pääsen näillä näkymillä eläkkeelle karvaa vailla 68-vuotiaana. Siihen on aikaa 16 vuotta. Olen opiskellut paljon, työhistoriani on sirpaleinen. Työssäni olen erittäin hyvä, se näkyy myös nykyisessä palkassani.
        Kuitenkin työeläkeotteeni luvut ovat masentavia, elämäni ilta tullee olemaan ohdakkeinen, -jos elää saa. En ole vielä varma haluanko.

        Tuleviin eläkkeisiin ei ole luottamista. Suomalaisten eläkeyhtiöiden sijoitusten tuotto syystä tai toisesta on verrattain kehno. Palkataanko niihin oikeasti pätevimmät ihmiset, vai voisiko poliitiikalla olla jotain tekemistä asian kanssa?
        Sillä saralla mikään ei tule muuttumaan koska eläkeyhtiöt ovat koskemattomia instansseja ja mikään puolue ei heitä tule koskaan haastamaan. Eivät edes "tavallisten kansalaisten puolella" olevat persut. Hitto vie, kukaan ei edes puhu asiasta. Minkälaista valtaa saa hallinnoimalla reilua 250 miljardin euron varallisuutta?

        Arvasin kuukausia ennen vaali-iltaa mikä tulee olemaan vaalien tulos ja tuleva hallituskoalitio. Minulle oikeasti naurettiin kun sanoin, että RKP ja persut tulevat olemaan samassa hallituksessa. Ehkä nyt jo hymyt siirtyneet pyllyn puolelle?

        Itse äänestin persuehdokasta, hän meni läpi alueeni äänikunigattarena. Äänestin persua siksi ja toivoin, että persut laittaisivat jotain rajaa EK:n ideologisille hankkeille. Olin väärässä. Persuille riittää marginaaliasioiden ja lillukanvarsien kanssa puljailu ja omat hillotolpat. Kokoomus hoitaa sitten ne "aikuisten jutut".
        Kokoomus leikkaa pahimpaan mahdolliseen aikaan alimmista tulodesiileistä. Se tulee näkymää koko voimallaan kotimaan taloudessa, se on hankalasti pysäytettävä noidankehä. Orpo vajoaa, suosio laskee. Ei tule ottamaan vastuuta. Siirtää synnit muiden harteille, apupuolueen, persujen kontolle. Saatte vielä nähdä.
        Toivoin myös, että persut kuuntelisivat Pauli Vahteraa PK-yrittäjyyteen liittyvissä asoissa, mutta jälleen, - turha on toiveiden tie, niin samaa rataa, maapallo mataa.

        Vieläkö joku kehtaa kertoa "huutavasta työvoimapulasta"!? Se on ollut valhetta alusta asti. Nyt on lomautusten, yt-kierroksien ja irtisanomisien aika. Mitäpä luulette, miten Purra suojelee persuäänestäjiä työttömyydeltä?


    • Anonyymi

      Jos työeläkettä on kertynyt alle 31,16 euroa kuukaudessa, maksetaan työeläke automaattisesti kertasuorituksena.

      • Anonyymi

        MELA maksoi minulle kertakorvauksena n. 4000 mk , koska maatalousyrittäjyys päättyi vähän ennen kun täytin 23 vuotta.


      • Anonyymi

        7478,40€ jos laskettaisiin 20 vuodelle.


    • Anonyymi

      Koko järjestelmä on vinoutettu sillä että eläke suurenee kohtuuttomasti mitä vanhempana työskentelet. Kuitenkin nuorena teet kovemmin töitä.

      • Anonyymi

        Miten?


      • Anonyymi

        Ei sillä ole vaikutusta minkä ikäisenä kerrytät eläkettäsi. Jos teet nuorena kovemmin töitä, mutta ansiosi ovat pienemmät kuin vanhempana, niin tuo nuorena ’kovemmin’ tehty työ kerryttää vähemmän eläkettä. Eläkkeen kertyminen riippuu maksetuista eläkevakuutusmaksuista ja eläkevakuutusmaksun suuruus riippuu työskentelemällä saamistasi ansioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole vaikutusta minkä ikäisenä kerrytät eläkettäsi. Jos teet nuorena kovemmin töitä, mutta ansiosi ovat pienemmät kuin vanhempana, niin tuo nuorena ’kovemmin’ tehty työ kerryttää vähemmän eläkettä. Eläkkeen kertyminen riippuu maksetuista eläkevakuutusmaksuista ja eläkevakuutusmaksun suuruus riippuu työskentelemällä saamistasi ansioista.

        Ei riipu. Sen pätkän vertaa.

        Työeläke kertyy tulojen mukaan, ei elökevakuutusmaksujen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riipu. Sen pätkän vertaa.

        Työeläke kertyy tulojen mukaan, ei elökevakuutusmaksujen.

        Yritä nyt pyhä sylvi ymmärtää: Työeläkkeen suuruus tai pienuus riippuu työntekijän ja työnantajan työntekijän työuran aikana (23 ikävuodesta eteenpäin) maksamista työeläkemaksuista joiden suuruun taas riippuu palkan suuruudesta.
        Asiat siis riippuvat toisistaan, vähän maksettuja työeläkemaksuja tietää pientä työeläkettä...


      • Anonyymi

        Nuoret tekevät kovasti töitä kännykän parissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt pyhä sylvi ymmärtää: Työeläkkeen suuruus tai pienuus riippuu työntekijän ja työnantajan työntekijän työuran aikana (23 ikävuodesta eteenpäin) maksamista työeläkemaksuista joiden suuruun taas riippuu palkan suuruudesta.
        Asiat siis riippuvat toisistaan, vähän maksettuja työeläkemaksuja tietää pientä työeläkettä...

        No eikä riipu. Eläkkeen kertyminen riippuu vuosituloista:

        1,5 % vuositulosta 17–52-vuotiaille
        1,7 % vuositulosta 53–62-vuotiaille siirtymäaikana vuosina 2017–2025
        1,5 % vuositulosta 63 vuotta täyttäneille

        Työeläkemaksut on on ihan oma käsitteensä jonka jakautuminen työntekijän ja työnatajan välillä on vaihdellutkin vuosien varrella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikä riipu. Eläkkeen kertyminen riippuu vuosituloista:

        1,5 % vuositulosta 17–52-vuotiaille
        1,7 % vuositulosta 53–62-vuotiaille siirtymäaikana vuosina 2017–2025
        1,5 % vuositulosta 63 vuotta täyttäneille

        Työeläkemaksut on on ihan oma käsitteensä jonka jakautuminen työntekijän ja työnatajan välillä on vaihdellutkin vuosien varrella.

        Eläkkeen kertyminen riippuu työuran aikaisista kokonaisansioista. Kokonaisansiot puolestaan riippuvat vuosiansioista mutta voin saada yhtenä vuonna vähän palkkaa ja toisena vuonna paljon palkkaa ja lopputulemana kaikki lasketaan yhteen ja kaikki riipppuu vain siitä.
        Kunakin palkansaantivuonna maksettavien eläkevakuutusmaksujen prosenttimäärä ei vaihtele vuosiansion mukaan kuten ilmeisesti yrität väittää? Sen sijaan vaihtelua on ollut ja tullee olemaan sekä eri vuosina maksettavien eläkevakuutusmaksujen kokonaisuuksissa kuin myös vaihtelua työnanatajien ja palkansaajien maksuosuuksissa mutta kun se ei ole nyt asian ydin.
        Sekoitat tähän nyt tuon prosentin aivan turhaan, se on kaikkien tiedossa ja sen vaikutukset ovat mitkä ovat mutta edelleen työuran ajan kokonaisansio määrittää ko. maksujen puitteissa lopullisen eläkkeen suuruuden. Näin ainakin niin kauan kunnes itse eläkkeen suuruutta muutetaan, amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riipu. Sen pätkän vertaa.

        Työeläke kertyy tulojen mukaan, ei elökevakuutusmaksujen.

        Työeläke kertyy yrittäjällä maksetun eläkevakuutusmaksun mukaan, palkansaajilla työtulojen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt pyhä sylvi ymmärtää: Työeläkkeen suuruus tai pienuus riippuu työntekijän ja työnantajan työntekijän työuran aikana (23 ikävuodesta eteenpäin) maksamista työeläkemaksuista joiden suuruun taas riippuu palkan suuruudesta.
        Asiat siis riippuvat toisistaan, vähän maksettuja työeläkemaksuja tietää pientä työeläkettä...

        Työeläkettä kertyy kuin on täyttänyt 17 vuotta jos on ollut töissä.
        Muinoin viime vuosituhannella tämä ikä oli 23.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt pyhä sylvi ymmärtää: Työeläkkeen suuruus tai pienuus riippuu työntekijän ja työnantajan työntekijän työuran aikana (23 ikävuodesta eteenpäin) maksamista työeläkemaksuista joiden suuruun taas riippuu palkan suuruudesta.
        Asiat siis riippuvat toisistaan, vähän maksettuja työeläkemaksuja tietää pientä työeläkettä...

        2005-2006 eläkettä alkoi kertyä 18-vuotiaana ja sen jälkeen 17-vuotiaana. Ennen vuotta 2005 työeläke alkoi kertyä 23-vuotiaana. Ja johon ryhmään minäkin kuulun, tosin itselleni ei merkitystä, kun opiskelu loppui 23-vuotiaana.
        Työeläkkkeni on 1852 brutto/kuukaudessa. Hyvin elää, kun työaikana maksettu koti. Ei tosin Kehä III sisällä.


      • Anonyymi

        Paskaa saa pyytämättäkin, koko hallitus pitäisi kaataa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole vaikutusta minkä ikäisenä kerrytät eläkettäsi. Jos teet nuorena kovemmin töitä, mutta ansiosi ovat pienemmät kuin vanhempana, niin tuo nuorena ’kovemmin’ tehty työ kerryttää vähemmän eläkettä. Eläkkeen kertyminen riippuu maksetuista eläkevakuutusmaksuista ja eläkevakuutusmaksun suuruus riippuu työskentelemällä saamistasi ansioista.

        Eläkepäätöksessä luki että alle 22 vuotiaana valtiolle tehtyä työtä ei lueta työksi, joka oikeuttaa eläkkeeseen Suomessa.


    • Anonyymi

      Kutsu presidentiltä linnan juhliin paikallaan.

      • Anonyymi

        Korjaus: OLISI paikallaan.


    • Anonyymi

      Onko laskettu elinajaksi 20 vuotta.
      Entä jos elääkin pidempään.
      Alkaako eläke juosta uudestaan.

      • Anonyymi

        Vanhuuseläkkeen kertasuorituksessa ansaittu eläke kerrotaan iästä riippuvalla kertoimella. Siinä on mukana tilastollinen elinikä ko henkilön ikäiselle ja myös korkoa.
        Kertakorvauksena jälkeen ei ko henkilö tule enää saamaan työeläkettä leipä kuinka vanhaksi tahansa.
        Tietysti jos menee töihin ennen 68-ikävuottaan, niin silloin kerryttää uutta työeläkettä aina 68-vuotiaaksi saakka. Se tietysti maksetaan.

        Näin olen ymmärtänyt….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuuseläkkeen kertasuorituksessa ansaittu eläke kerrotaan iästä riippuvalla kertoimella. Siinä on mukana tilastollinen elinikä ko henkilön ikäiselle ja myös korkoa.
        Kertakorvauksena jälkeen ei ko henkilö tule enää saamaan työeläkettä leipä kuinka vanhaksi tahansa.
        Tietysti jos menee töihin ennen 68-ikävuottaan, niin silloin kerryttää uutta työeläkettä aina 68-vuotiaaksi saakka. Se tietysti maksetaan.

        Näin olen ymmärtänyt….

        Nyt meni työ- ja vanhuuseläke sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuuseläkkeen kertasuorituksessa ansaittu eläke kerrotaan iästä riippuvalla kertoimella. Siinä on mukana tilastollinen elinikä ko henkilön ikäiselle ja myös korkoa.
        Kertakorvauksena jälkeen ei ko henkilö tule enää saamaan työeläkettä leipä kuinka vanhaksi tahansa.
        Tietysti jos menee töihin ennen 68-ikävuottaan, niin silloin kerryttää uutta työeläkettä aina 68-vuotiaaksi saakka. Se tietysti maksetaan.

        Näin olen ymmärtänyt….

        Minäkin toistan että nyt ei ole kyse vanhuuseläkkeestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuuseläkkeen kertasuorituksessa ansaittu eläke kerrotaan iästä riippuvalla kertoimella. Siinä on mukana tilastollinen elinikä ko henkilön ikäiselle ja myös korkoa.
        Kertakorvauksena jälkeen ei ko henkilö tule enää saamaan työeläkettä leipä kuinka vanhaksi tahansa.
        Tietysti jos menee töihin ennen 68-ikävuottaan, niin silloin kerryttää uutta työeläkettä aina 68-vuotiaaksi saakka. Se tietysti maksetaan.

        Näin olen ymmärtänyt….

        Kertamaksu voi olla vain työeläkkeessä, ei kansaneläkkeessä.


    • Anonyymi

      Juuri eläkkeelle pääsevä ei kuoleman sattuessa saa mitään, minne rahat??

      • Anonyymi

        Ne menee pekan ISIKSILLE


      • Työeläke on teknisesti vakuutus. Maksamalla maksut saat eläketurvan loppuelämäksi. Se on sitten tuurista kiinni miten kauan sitä saa. Vastaavasti henkivakuutuskin menee ihan hukkaan, jos se kuole riittävän nuorena ja samoin ajoneuvovakuutus, jos ei kolaroi.


      • Anonyymi

        Ei kuollut tarvitse enää rahaa.
        Raha jää eläkeyhtiön eläkekassaan josta eläkettä maksetaan eläville eläkkeen saajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuollut tarvitse enää rahaa.
        Raha jää eläkeyhtiön eläkekassaan josta eläkettä maksetaan eläville eläkkeen saajille.

        Sanni vie kuolleenkin rahat


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Työeläke on teknisesti vakuutus. Maksamalla maksut saat eläketurvan loppuelämäksi. Se on sitten tuurista kiinni miten kauan sitä saa. Vastaavasti henkivakuutuskin menee ihan hukkaan, jos se kuole riittävän nuorena ja samoin ajoneuvovakuutus, jos ei kolaroi.

        Sikäli virhe tuossa rinnastuksessa, että eläkkeelle OLETETAAN päästävän; vahinkovakuutuksen kohdalla OLETUSARVOISESTI ei odoteta sen vahingon tapahtuvan.

        Eläkevakuutus on vanhuutta VARTEN.
        Vahinkovakuutus onnettomuuden VARALTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuollut tarvitse enää rahaa.
        Raha jää eläkeyhtiön eläkekassaan josta eläkettä maksetaan eläville eläkkeen saajille.

        >>Ei kuollut tarvitse enää rahaa.<< Keksitkö itse tuon mr. Einstein?
        Ehkäpä kuolleella on LAPSIA!

        Eläkemaksut pitäisi palauttaa perikunnalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sikäli virhe tuossa rinnastuksessa, että eläkkeelle OLETETAAN päästävän; vahinkovakuutuksen kohdalla OLETUSARVOISESTI ei odoteta sen vahingon tapahtuvan.

        Eläkevakuutus on vanhuutta VARTEN.
        Vahinkovakuutus onnettomuuden VARALTA.

        Työeläkettä ja eläkemaksuja laskettaessa arvioidaan kuinka moni pääsee eläkkeelle (ei kaikki, mutta valtaosa) ja kuinka kauan keskimäärin eläkettä nautitaan.

        Vahinkovakuutuksessa (kuten autovakuutuksissa) vakuutusmaksua laskettaessa arvioidaan kuinka moni auto kolaroi (ei kaikki, mutta osa) ja kuinka paljon auton korjaus tai lunastus keskimäärin maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Ei kuollut tarvitse enää rahaa.<< Keksitkö itse tuon mr. Einstein?
        Ehkäpä kuolleella on LAPSIA!

        Eläkemaksut pitäisi palauttaa perikunnalle.

        Palauttaa perikunnalle...miten niin palauttaa sillä eihän se mahdollinen perikunta niitä ole koskaan maksanutkaan?
        Pitäisikö työnantajien maksama osuus eläkerahoista palauttaa työnantajille? On muistettava että aina viime vuosiin asti jolloin työntekijän maksuosuutta eläkemaksuista on useampaan otteeseen nostettu, eläkemaksuista leijonanosan maksoivat työnantajat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sikäli virhe tuossa rinnastuksessa, että eläkkeelle OLETETAAN päästävän; vahinkovakuutuksen kohdalla OLETUSARVOISESTI ei odoteta sen vahingon tapahtuvan.

        Eläkevakuutus on vanhuutta VARTEN.
        Vahinkovakuutus onnettomuuden VARALTA.

        Kyseessä on myös huijaus jonka voi huomata seuraamalla kuolinilmoituksia. Paljon tulee säästöä, kun miehet kupsahtelevat ennen aikojaan jo ennen eläkeikää. Onpa sitten varaa maksaa muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palauttaa perikunnalle...miten niin palauttaa sillä eihän se mahdollinen perikunta niitä ole koskaan maksanutkaan?
        Pitäisikö työnantajien maksama osuus eläkerahoista palauttaa työnantajille? On muistettava että aina viime vuosiin asti jolloin työntekijän maksuosuutta eläkemaksuista on useampaan otteeseen nostettu, eläkemaksuista leijonanosan maksoivat työnantajat!

        Tottakai ne maksut kuuluisivat loogisesti perikunnalle, koska asianomainen on ne rehellisesti maksanut , eikä kumminkaan saa.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Työeläkettä ja eläkemaksuja laskettaessa arvioidaan kuinka moni pääsee eläkkeelle (ei kaikki, mutta valtaosa) ja kuinka kauan keskimäärin eläkettä nautitaan.

        Vahinkovakuutuksessa (kuten autovakuutuksissa) vakuutusmaksua laskettaessa arvioidaan kuinka moni auto kolaroi (ei kaikki, mutta osa) ja kuinka paljon auton korjaus tai lunastus keskimäärin maksaa.

        Niin miten tuo muuttaa asiaa, jonka yllä totesin vastakkaisista oletusarvoista....?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin miten tuo muuttaa asiaa, jonka yllä totesin vastakkaisista oletusarvoista....?

        Pointti on se, että vakuutusmatematiikka, jolla maksut lasketaan on lähtökohtaisesti aivan samanlaista eikä maksujen määräytymisperiaatteeseen siihen vaikuta se miten suurelle osalle korvauksia maksetaan.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Työeläkettä ja eläkemaksuja laskettaessa arvioidaan kuinka moni pääsee eläkkeelle (ei kaikki, mutta valtaosa) ja kuinka kauan keskimäärin eläkettä nautitaan.

        Vahinkovakuutuksessa (kuten autovakuutuksissa) vakuutusmaksua laskettaessa arvioidaan kuinka moni auto kolaroi (ei kaikki, mutta osa) ja kuinka paljon auton korjaus tai lunastus keskimäärin maksaa.

        Sen verran pitää korjata, että autovakuutuksissa on mukana myös muitakin turvia kuin pelkkä kolarointivakuutus. Osakaskostahan kolarointivakuutus puuttuu kokonaan.

        Keskeytysturva lienee yleisimmin käytetty, kun auto kuskista riippumatta päättää jättää tien päälle. Sillä saa hinaukset, vuokra-auton ja mahdollisen majoituksenkin korvattua, omavastuu toki huomioiden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ne maksut kuuluisivat loogisesti perikunnalle, koska asianomainen on ne rehellisesti maksanut , eikä kumminkaan saa.

        Työeläke on vakuutus eikä mikään säästö tai sijoitus. Kun heiltä jotka elävät odotettua pidempään ei katkaista eläkettä kun ylittävät elinikäodotteen, niin myöskään "ennenaikaisesti" kuolleiden perikunnille palauteta mitään.


      • Anonyymi

        Allahille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palauttaa perikunnalle...miten niin palauttaa sillä eihän se mahdollinen perikunta niitä ole koskaan maksanutkaan?
        Pitäisikö työnantajien maksama osuus eläkerahoista palauttaa työnantajille? On muistettava että aina viime vuosiin asti jolloin työntekijän maksuosuutta eläkemaksuista on useampaan otteeseen nostettu, eläkemaksuista leijonanosan maksoivat työnantajat!

        Työnantaja maksaa nykyisinkin pääosan eläkemaksuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ne maksut kuuluisivat loogisesti perikunnalle, koska asianomainen on ne rehellisesti maksanut , eikä kumminkaan saa.

        Pitäisikö viinaan kuolleen ihmisen Alkoon viemät rahatkin maksaa perikunnalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran pitää korjata, että autovakuutuksissa on mukana myös muitakin turvia kuin pelkkä kolarointivakuutus. Osakaskostahan kolarointivakuutus puuttuu kokonaan.

        Keskeytysturva lienee yleisimmin käytetty, kun auto kuskista riippumatta päättää jättää tien päälle. Sillä saa hinaukset, vuokra-auton ja mahdollisen majoituksenkin korvattua, omavastuu toki huomioiden.

        Minulla ei ole koskaan autossa ollut keskeytysturva vakuutusta. Ostin 2000 Corollan uutena eikä se ole koskaan jättänyt tielle. Klongswagenia en ole kokeillut, vakuutus olisi varmaan paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Ei kuollut tarvitse enää rahaa.<< Keksitkö itse tuon mr. Einstein?
        Ehkäpä kuolleella on LAPSIA!

        Eläkemaksut pitäisi palauttaa perikunnalle.

        Lapsia ja puolisoa turvaa ryhmäeläke (tietyin säännöin), lesken eläke (säännöt muuttuneet), lasten eläkkeet (ikä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran pitää korjata, että autovakuutuksissa on mukana myös muitakin turvia kuin pelkkä kolarointivakuutus. Osakaskostahan kolarointivakuutus puuttuu kokonaan.

        Keskeytysturva lienee yleisimmin käytetty, kun auto kuskista riippumatta päättää jättää tien päälle. Sillä saa hinaukset, vuokra-auton ja mahdollisen majoituksenkin korvattua, omavastuu toki huomioiden.

        Keskeytysturva koskee niitä tilanteita, kun auto on viety korjaamolle jonkun vakuutuksesta korvattavan syyn vuoksi (kolari, ilkivalta, luonnonilmiö, palo). Auto on vaurioitunut. Keskeytysturva on maksullinen osa kaskoa, kaikki eivät ota/osta keskeytysturvaa. Autolle maksetaan päivärahaa korjaamopäivistä.
        Hinausturva korvaa, kun auton joudutaan jonkun äkillisen vian vuoksi hinauttamaan lähimpään korjaamoon. Kasko ei korvaa näitä ykskaks tulleita auton teknisiä vikoja (moottorivika, rengasrikko ym). Hinauksesta korvataan matkustajien ylimääräinen matkakulu. Hinausvakuutuksessa ei ole omavastuuta.
        Toki kolarissa vaurioitunut hinataan pois.
        On syytä erottaa keskeytysturva ja hinausturva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran pitää korjata, että autovakuutuksissa on mukana myös muitakin turvia kuin pelkkä kolarointivakuutus. Osakaskostahan kolarointivakuutus puuttuu kokonaan.

        Keskeytysturva lienee yleisimmin käytetty, kun auto kuskista riippumatta päättää jättää tien päälle. Sillä saa hinaukset, vuokra-auton ja mahdollisen majoituksenkin korvattua, omavastuu toki huomioiden.

        Onhan työeläkevakuutuksessakin ihan vastaavasti muita turvaa kuin vanhuuseläke. On työkyvyttömyyseläkettä, kuntoutustukea, perhe-eläkettä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja maksaa nykyisinkin pääosan eläkemaksuista.

        Työnantaja maksaa koko palkansaajan työeläkevakuutusmaksun työeläkevakuutusyhtiölle. Työnantaja maksaa myös palkansaajan verotkin verottajalle. Työnantaja maksaa palkansaajalle vain nettopalkan, se on se osuus, joka jää kun kaikki palkkaan sidotut maksut on työnantaja vähentänyt ja maksanut ne sinne minne ne kuuluu maksaakin.

        Se, että joskus aikanaan suuren laman jälkihöyryissä osa työeläkevakuutusmaksuista vähennettiin palkansaajan nettotuloista, oli puhtaasti työnantajan tukemista palkkakustannusten pienentämiseksi, ei muuta tilannetta miksikään. Työnantaja maksaa edelleen palkansaajan puolesta kaikki palkkaan sidotut maksut ja palkansaajalle nettopalkan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja maksaa nykyisinkin pääosan eläkemaksuista.

        Työntekijä vastaavasti rikastuttaa työnantajaansa koska pakko työssä on käytävä että saa jotain elantoa itselleen mutta halvalla menee raskas raataminen koska tavisten työt alipalkattuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö viinaan kuolleen ihmisen Alkoon viemät rahatkin maksaa perikunnalle?

        Mitä tuo tähän liittyy , höntti, etkö käsitä selvää asiaa?


      • Anonyymi

        Leski saa puolet kuukausittain .


    • Anonyymi

      Itelläkin oli menossa tuohon suuntaan, kesätöitä tein 1989 ja joskus 2005 mietinkin etten työelämään enää tule menemään. Sitten sattuman kautta 2006 pääsin työelämään, nyt 840e/kk eli en saisi enää kerralla eläkettä maksuun. On tässä vielä 16v eläkkeeseen, jos silloin koko systeemiä on enää olemassa?

      • Anonyymi

        Mikä sen korvaisi? Elokapinaeläke?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sen korvaisi? Elokapinaeläke?

        Jos George Soros lupaa maksaa, niin silloin elokapinaeläke on taattu.


    • Anonyymi

      Työeläkkeen kerralla ottaminen on vähän tunnettu mutta kaikille mahdollinen ratkaisu. Siinä koko eläke maksetaan kerralla ja sillä täytyy tulla toimeen loppuelämän. Osa ulkomaille muuttavista kuitenkin käyttää tätä vaihtoehtoa, esimerkiksi työkyvyttömyyseläkkeellä olevat nostavat eläkkeen usein kerralla ja muuttavat Somaliaan.

      • Älä valehtele!

        Jos työeläke olisi alle 31,16e / kk niin se maksetaan automaattisesti kertasuorituksena. Jos eläke on 31,17e - 77,90e niin saaja voi valita haluaako kk-suorituksen vai kerralla.

        Jos työeläke on 77,91e / kk tai enemmän, niin se maksetaan kuukausittain eikä valintamahdollisuutta ole.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Älä valehtele!

        Jos työeläke olisi alle 31,16e / kk niin se maksetaan automaattisesti kertasuorituksena. Jos eläke on 31,17e - 77,90e niin saaja voi valita haluaako kk-suorituksen vai kerralla.

        Jos työeläke on 77,91e / kk tai enemmän, niin se maksetaan kuukausittain eikä valintamahdollisuutta ole.

        Totta. Jos Suomalainen mies elää n. 79vuotiaaksi, niin olisihan mukava ottaa nyt se 800 000€ näppiin.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Älä valehtele!

        Jos työeläke olisi alle 31,16e / kk niin se maksetaan automaattisesti kertasuorituksena. Jos eläke on 31,17e - 77,90e niin saaja voi valita haluaako kk-suorituksen vai kerralla.

        Jos työeläke on 77,91e / kk tai enemmän, niin se maksetaan kuukausittain eikä valintamahdollisuutta ole.

        Miten hitossa ne laskee tossa keskimmäisessä tapauksessa sen kertasuorituksen arvon!? :D

        Tietääkö ne jollain kristallipallolla että kuinka kauan se kyseinen henkilö tulee elämään, ja kertoo ton kuukausisuorituksen määrän niillä elämää jäljellä olevilla kuukausilla!? :P

        *diu-diu!* :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten hitossa ne laskee tossa keskimmäisessä tapauksessa sen kertasuorituksen arvon!? :D

        Tietääkö ne jollain kristallipallolla että kuinka kauan se kyseinen henkilö tulee elämään, ja kertoo ton kuukausisuorituksen määrän niillä elämää jäljellä olevilla kuukausilla!? :P

        *diu-diu!* :D

        Laskennassa käytetään samoja arvoja kuin eläkevastuiden laskennassa.

        Miehethän keskimäärin hyötyvät tuosta kun enää ei vakuutuksissa sukupuoli ei saa olla hinnoittelu eikä maksunmääräytymisperuste.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Laskennassa käytetään samoja arvoja kuin eläkevastuiden laskennassa.

        Miehethän keskimäärin hyötyvät tuosta kun enää ei vakuutuksissa sukupuoli ei saa olla hinnoittelu eikä maksunmääräytymisperuste.

        Eli?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli?

        Jokaiselle ikäluokalle on eliniänodote, jota käytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Jos Suomalainen mies elää n. 79vuotiaaksi, niin olisihan mukava ottaa nyt se 800 000€ näppiin.

        >simiti<

        "Totta. Jos Suomalainen mies elää n. 79vuotiaaksi, niin olisihan mukava ottaa nyt se 800 000€ näppiin."

        Tuskinpa saat eläkettä vuodessa 800 000€. ..
        Kun eläke maksetaan kerralla niin se on yhdenvuoden kertymät kerralla ei koko elämän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Totta. Jos Suomalainen mies elää n. 79vuotiaaksi, niin olisihan mukava ottaa nyt se 800 000€ näppiin."

        Tuskinpa saat eläkettä vuodessa 800 000€. ..
        Kun eläke maksetaan kerralla niin se on yhdenvuoden kertymät kerralla ei koko elämän!

        Pieleen meni!
        Se on juurikin koko odotettavissa olevan elämän eli loppuelämän ajan eläke ihan vaan kertolaskulla ja kk- eläkkeellä laskettuna. Se loppuelämän pituus määritellään tässä tapauksessa tietyn tilastollisen ko. sukupuolen keskimäärin toteutuneen sekä sitä kautta ennustettavissa olevan eliniän mukaan,
        Mutta kun tuo koko eläkkeen karralla tapahtuva maksutap pätee vain hyvion pienen työeläkkeen kerryttäneille niin ei sitä kovin monet voi käyttää.
        Oma vuosieläke on päälle 40000 €, olen ollut eläkkeellä päälle 5 vuotta ja nstanut (brutto) eläkettä tähän mennessä yli 200000 €. Voisin hakea tuon loppuelämän eläkkeen pois kerralla, olisiko arvioitu elinikäni ehkä 76 vuotta tms. eli saisin noin 260000 € rahaa elämiseen mutta ei ne perhanat maksa minulle tuota. ennakkoon, on vaan kitkuteltava...


    • Anonyymi

      Tietysti verot vähennetään ja vastaavasti Kela pudottaa kansaneläkkeen ja muiden tukien määrän alemmaksi niiltä kuukausilta, joille tuo kertakorvauksena maksettu työeläke katsotaan riittävän. Eli yhtään enempää ei tule kilahtamaan tilille.

      Pahinta on tietenkin se, että Kela takaisinperii maksamansa kansaneläkkeen, tai takuueläkkeen osan, jonka se katsoo maksaneensa liikaa kyseiseltä kuukaudelta.

      Lisäksi joudut tekemään vielä erillisen selvityksen Kelalle, miksi Kela on maksanut liikaa tilillesi, vaikka ongelma ei olekaan sinun. Kokemuksia vastaavasta on.

      • Anonyymi

        Yksikään puolue ei puhu eläkeläisköyhyyden isosta syystä: työeläke pudottaa kansaneläkettä 50 prosentilla työeläkkeen määrästä - ei ihme, ettei pieneläkkeellä pärjää..no byrokratia pyörii..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään puolue ei puhu eläkeläisköyhyyden isosta syystä: työeläke pudottaa kansaneläkettä 50 prosentilla työeläkkeen määrästä - ei ihme, ettei pieneläkkeellä pärjää..no byrokratia pyörii..

        Ja hauskinta on, että jos olet esim. palvelukodissa, sinulle jätetään vain 167 euroa kouraan, jolla on pärjättävä. Kuitenkin joudut hakemaan kaikki tuet, leskeneläkkeet yms. jotta ne Kelan mukaan tulevat oikealta "momentilta". Eikä siitä hakurumbasta selviä kukaan vanhus palvelukodissa, vaan omainen joutuu siihen pyöritykseen. Lomakkeita ja kopioita tuloista ja menoista aivan riittävästi ja sitten takaisinperitään, jos saatkin takautuvia maksuja "toiselta momentilta" ja joudut niitä sitten selvitelemään, vaikka tilille jää aina vaan tuo 167 euroa. Voi tätä byrokratia ja pykälä Suomea!

        Mediassakin kehoitetaan tekemään edunvalvontavaltuutus. Älkää tehkö, ellette joudu kuolinpesän osakkaaksi. Valtakirjalla selviää helpommin ja halvemmalla. Edunvalvontavaltuutus tulee kustantamaan tonnin verran kaikkiaan (laadinta, lääkärintodistukset, kuulemiset, hyväksyttäminen jne.) ja voi mikä byrokratia, menee vuosi aikaa, ennekuin sen oikeasti saa voimaan (vielä hyväksymisenkin jälkeen pitää tehdä omaisuudenselvitys liitteineen). Kamala homma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään puolue ei puhu eläkeläisköyhyyden isosta syystä: työeläke pudottaa kansaneläkettä 50 prosentilla työeläkkeen määrästä - ei ihme, ettei pieneläkkeellä pärjää..no byrokratia pyörii..

        Sanos muuta, esim. minä en ole ikinä saanut lanttiakaan kansaneläkettä, pudottivat sen pois jo ennen kuin jäin työeläkkeelle.


    • Anonyymi

      Vajaa 1500 euroa ei kauheen paljoa ole, vaikka maksettaisiin kerralla. Toki pienillä tuloilla elämään tottuneelle mukava summa.

    • Anonyymi

      Olin töissä reilu 40v, nyt työeläke 3100 € kuussa.

      • Anonyymi

        Olet ollut siis kohtuullisen hyvä tuloinen.


      • Anonyymi

        Tuo onkin ihan sopiva summa, joku maximi voisi olla 3000e/kk tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo onkin ihan sopiva summa, joku maximi voisi olla 3000e/kk tällä hetkellä.

        Eks joku Lilius saa ton verran PÄIVÄSSÄ!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eks joku Lilius saa ton verran PÄIVÄSSÄ!?

        ... no ei näköjään ihan.
        "Vain" 1300 päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... no ei näköjään ihan.
        "Vain" 1300 päivässä.

        Liliuksekin työeläke on laskettu ihan saman laskukaavan mukaan kuin muidenkin. Hänen palkkansa vain oli suurempi kuin useimpien muiden.
        Ja myös työeläkevakuutusmaksutkin laskettiin saman kaavan mukaan kuin muidenkin.

        Liliuksen eläkeaikaisset kuuluisat hurjat huipputulot eivät tulleet työeläkkeestä, vaan työnantajan maksamista muista vakuutuksista yms. Ne olivat työsuhteeseen liittyviä palkanlisiä, joita maksetaan, kun jäi eläkkeelle.


    • Anonyymi

      65 syntyneillä ja sitä nuodenmilla ole eläke ikää,

      • Anonyymi

        Saisiko saman suomeksi, kiitos !


    • Anonyymi

      Miten voidaan laskea kuinka monta vuotta sitä olisi saanut?

      • Anonyymi

        Sitä minäkkn ihmettelin.


      • Anonyymi

        No luepa alkuun vaikka edes tämän sivun kommentit, tuostakin asiasta kerrotaan matkan varrella kohtuu selkeästi ja asiantuntevasti!
        Joskus pitää ottaa selvää, se vähentää sitä omaa ihmettelyn tarvetta...


    • Anonyymi

      Se ukko on luuserien luuseri. Linnassa istunut, eli muilta vienyt ennen linnaa ja linna-aikana. Ja tuskin on linnareissu jäänyt yhteen kertaan.

    • Anonyymi

      Hyvä eläke muutaman viikon työurasta...

    • Anonyymi

      Sillä saa paljon ananas lonkkua.

    • Anonyymi

      Mistä ne osaa laskea, kuinka monelta vuodelta sitä eläkettä maksetaan. Eihän sitä kuolinpäivää voi ennustaa.

      • Anonyymi

        Kirjaudu ilmariseen ja katso.


      • Anonyymi

        Noku niille tulee työperäinen ressi jo ku avaa työkkärin oven!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noku niille tulee työperäinen ressi jo ku avaa työkkärin oven!

        paniikkikohtaus ja sydänoireita. mullekki tulee. oikeesti. ei pysty enää menee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjaudu ilmariseen ja katso.

        Ilmarinen isolla iillä...muta ei ole tarpeen edes kirjautua ja siks toisekseen, juttuhan kerrotan riittävän selkeästi jopa tällä sivulla...


      • Anonyymi

        Jos kuolee määrättyä aikaisemmin, joudutaan eläkettä perimään takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        paniikkikohtaus ja sydänoireita. mullekki tulee. oikeesti. ei pysty enää menee

        Vaihda paikkakuntaa. Asiallisella asiakaspalvelulla varustettuja työvoimatoimistoja löytyy. Vaihdoin ja mennessäni narautin entisen paikkakuntani toimiston. Töitä löytyi uudelta paikkakunnalta lyhyen asiakkuuden jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuolee määrättyä aikaisemmin, joudutaan eläkettä perimään takaisin.

        Voipi olla kovasti hankalaa… ja mahtaako hemmo pilven reunalla hamppua soitellessa noteerata perintää mitenkään.
        Tai vaihtoehtoisesti alakerran tulihelvetissä ei varmasti ensimmäisenä mieleen tule maksella jonkun eläkevakuutusyhtiön perintälaskuja.


    • Anonyymi

      Fantastista.

    • Anonyymi

      ottaa kerralla eläkkeet hummaa ne heti pois ja sitte kelasta loppyikä

    • Anonyymi

      Tälläisia miehiä suomi elättää. Eikö yhtään hävetä.

      • Anonyymi

        hävettää. näin käy kun äänestää persuja joutuu maksamaan kalliisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hävettää. näin käy kun äänestää persuja joutuu maksamaan kalliisti

        Persut ovat porvareita, kun sen sijaan vihervasemmiston pössyttelijät ovat niitä lusmuja kommunisteja. Hävetkää, jos osaatte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut ovat porvareita, kun sen sijaan vihervasemmiston pössyttelijät ovat niitä lusmuja kommunisteja. Hävetkää, jos osaatte.

        Persut on öyhöttäjiä ja loisia, onneksi Kokoomus rokottaa heitä oikein kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut on öyhöttäjiä ja loisia, onneksi Kokoomus rokottaa heitä oikein kunnolla.

        Joo.


      • Anonyymi

        No millainen mies sinä sitten olet jos meidän muiden niin tulisi sinua hävetä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hävettää. näin käy kun äänestää persuja joutuu maksamaan kalliisti

        Niin se on mutta pöljät äänestää niitä silti.


      • Anonyymi

        Tällaiseen on maassa totuttu ja näyttää olevan vaikea paikka, jos hallitus suunittelee näiden "saavutettujen etujen" leikkaamista.


    • Anonyymi

      Kyllä tuokin ukko äänestää tulevaisuudessakin persuja kun luulee persujen maksavan jatkossakin jokaisena kuukautena 1 700 € tilille. Siinähän hymy hyytyy kun totuus valkenee hänelle josta tulee sitten syyttämään punikkivasemmistoa etteivät ole hänen asiaansa ajaneet vaikka ovat olleet vallassa jo kahdeksankymmentävuotta.

    • Anonyymi

      Sarkasmi on taitolaji! 👍🏻

    • Anonyymi

      Turha tuolla on leveillä. Se vähennetään kelatuista kuitenkin

    • Anonyymi

      Melkoinen eläke kertymä vain muutaman viikon työstä?

      • Anonyymi

        Tyhmä.


      • Anonyymi

        Jotkut tehneet kymmeniä vuosia. Suitten pistetään pihalla tuotannollisten kautta ja roikotetaan viimeset 10-15 vuotta tyhjänpäällä ja eläke pudotetaan sellaiseksi, jolla ei varmasti tule toimeen. Aivan harkittua toimintaa jolla eläkkeiden maksusta yritetään keplotella eroon .Nuo rahat jotka on tarkoitettu eläkkeen maksuun houkuttaa ja kun niitä ei tarvitse maksaa ulos on ne pian kopalattu toisiin "suihin". Kumma että tuohon ei puututa. Tulee valtiolle kalliiksi ennen pitkään ja kun ajavat sosiaaliturvan alas kuten on pyrkimys alaa olemaan aika selvää jälkeä täällä. Tuhoavat maan ja elinpuitteet jotka on rakennettu kansan hyvinvoinnin turvaksi, ahneuttaan ja kansa sen kun katsoo vierestä. Eiköhän olisi aika nousta pitämään huolta asioitaan. Järjestäytyä ja pistää yhdessä stoppi noille touhuille, ennen kuin pirulaiset nauravat oksilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut tehneet kymmeniä vuosia. Suitten pistetään pihalla tuotannollisten kautta ja roikotetaan viimeset 10-15 vuotta tyhjänpäällä ja eläke pudotetaan sellaiseksi, jolla ei varmasti tule toimeen. Aivan harkittua toimintaa jolla eläkkeiden maksusta yritetään keplotella eroon .Nuo rahat jotka on tarkoitettu eläkkeen maksuun houkuttaa ja kun niitä ei tarvitse maksaa ulos on ne pian kopalattu toisiin "suihin". Kumma että tuohon ei puututa. Tulee valtiolle kalliiksi ennen pitkään ja kun ajavat sosiaaliturvan alas kuten on pyrkimys alaa olemaan aika selvää jälkeä täällä. Tuhoavat maan ja elinpuitteet jotka on rakennettu kansan hyvinvoinnin turvaksi, ahneuttaan ja kansa sen kun katsoo vierestä. Eiköhän olisi aika nousta pitämään huolta asioitaan. Järjestäytyä ja pistää yhdessä stoppi noille touhuille, ennen kuin pirulaiset nauravat oksilla?

        Eläke pudotetaan...älä nyt houri, eläke on kiinni koko työuran aikaisista ansioista ja niistä maksetuista eläkerahoista. Tai siis tarkaan ottaen laskenta alkaa kun ikää on 23.
        Ei sitä jo ansaittua eläkettä mihinkään pudoteta ja jopa työttömyyskorvaus lisää sitä, tietenkään ei yhtä paljon kuin jos palkkatuloa olisi.
        Jos on ollut aktiivisesti työelämässä kohtuullisella palkalla esim. 23 ikäisestä 55 ikäiseksi, 500 vrk ansiosidonnaisella ja lopun aikaa peruspäivärahalla, ei aivan ilman työeläkettä silloin ole jäämässä.
        Joku tolkku noissa höpinöissä tulisi olla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut tehneet kymmeniä vuosia. Suitten pistetään pihalla tuotannollisten kautta ja roikotetaan viimeset 10-15 vuotta tyhjänpäällä ja eläke pudotetaan sellaiseksi, jolla ei varmasti tule toimeen. Aivan harkittua toimintaa jolla eläkkeiden maksusta yritetään keplotella eroon .Nuo rahat jotka on tarkoitettu eläkkeen maksuun houkuttaa ja kun niitä ei tarvitse maksaa ulos on ne pian kopalattu toisiin "suihin". Kumma että tuohon ei puututa. Tulee valtiolle kalliiksi ennen pitkään ja kun ajavat sosiaaliturvan alas kuten on pyrkimys alaa olemaan aika selvää jälkeä täällä. Tuhoavat maan ja elinpuitteet jotka on rakennettu kansan hyvinvoinnin turvaksi, ahneuttaan ja kansa sen kun katsoo vierestä. Eiköhän olisi aika nousta pitämään huolta asioitaan. Järjestäytyä ja pistää yhdessä stoppi noille touhuille, ennen kuin pirulaiset nauravat oksilla?

        Pudotetaan..miten?
        Esim. vuodenvaihteessa 2022- 2023 työeläkkeet nousivat 6,9 prosenttia kaikilla, niilläkin jotka ovat viimeiset työikävuotensa olleet työttöminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläke pudotetaan...älä nyt houri, eläke on kiinni koko työuran aikaisista ansioista ja niistä maksetuista eläkerahoista. Tai siis tarkaan ottaen laskenta alkaa kun ikää on 23.
        Ei sitä jo ansaittua eläkettä mihinkään pudoteta ja jopa työttömyyskorvaus lisää sitä, tietenkään ei yhtä paljon kuin jos palkkatuloa olisi.
        Jos on ollut aktiivisesti työelämässä kohtuullisella palkalla esim. 23 ikäisestä 55 ikäiseksi, 500 vrk ansiosidonnaisella ja lopun aikaa peruspäivärahalla, ei aivan ilman työeläkettä silloin ole jäämässä.
        Joku tolkku noissa höpinöissä tulisi olla...

        Työeläkettä alkaa karttua kun on täyttänyt 17.


    • Anonyymi

      Miksi tuollaisia ihmisiä on?

      • Anonyymi

        MIksi tuollaisia sekavia kyseleviä on? Ketä ja mitä tarkoitat, ei oikein nimittäin avaudu...


      • Anonyymi

        Kysy faialtas !


    • Anonyymi

      Maunon vika oli se, ettei se hiffannu lähtee someliasta.

      • Anonyymi

        Eihän Mauno ladonlukko someliassa asunut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Mauno ladonlukko someliassa asunut...

        Maunu Ladonlukko oli muinoin Ruotsin kuningas (siis ei Mauno).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maunu Ladonlukko oli muinoin Ruotsin kuningas (siis ei Mauno).

        Maunoksi häntä meikäläisittäin kutsuttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maunoksi häntä meikäläisittäin kutsuttiin.

        Viohan sitä kutsua vaikka Merjaksi mutta se ei vaikuta asiaan.


    • Anonyymi

      Mitenkä pitkäikäiseksi arvelivat eläkkeensaajan elävän? Mikä on miesten arvioitu elinikä Suomessa?
      Entä jos elää 90 v tai ylikin.

    • Anonyymi

      Erinäisistä syistä johtuen jäi työeläke kohdallani melko pieneksi.
      Ilmarinen tarjosi mahdollisuutta ottaa koko työeläke kerralla, ja tottakai hyväksyin sen.
      Se oli vähän yli 13 tuhatta, mutta verot veivät noin 3 tonnia.

      • Anonyymi

        Olisi mielenkiintoista tietää missä menee se ylä-raja, ja onko muita syitä kuin pieni eläkekertymä siihen, että kertapottia tarjotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista tietää missä menee se ylä-raja, ja onko muita syitä kuin pieni eläkekertymä siihen, että kertapottia tarjotaan?

        Se on kerrottu tälläkin sivulla, jos vaan vaivautuisit lukemaan.


      • Anonyymi

        Mielenkiintoista sikäli, että eläkkeesi olisi ymmärtääkseni ollut niin pieni ettei siitä olisi mennyt ollenkaan veroa jos olisit sen kk- eläkkeenä saanut?
        Jos työeläkkeeksesi on laskettu yht. tuo 13000 ja se on laskettu johonkin noin siihen asti kun täyttää 75, niin sehän tarkoittaa vuodessa jotain enintään 1300 € eläkettä ja sinä maksoit siitä veroa noin 22 prosenttia, en tajua, jotain tässä ei nyt täsmää...ei 1200 € vuotuisesta eläkkeestä mene tuollaista veroa, luulen ettei mene veroa ollenkaan, ansiotulossa raja taitaa olla 10000 vuodessa...ei edes 13000 vuosieläkkeestä voi mennä veroa yli 22 prosenttia..!


    • Anonyymi

      Onko tämä ymmärrettävä niin että jos työeläkettä kertyy alle 31,16 € kuukaudessa niin maksetaan kertakorvaus eikä enää koskaan mitään vaikka eläisi 100 vuotiaaksi. Jos kertymä on 31,17 kuukaudessa niin sitä maksetaan kuukausittain kuolemaan saakka.

      • Jos työeläkekertymä on 31,17e - 77,90e niin saaja voi valita haluaako kk-suorituksen vai kaiken kerralla. Yli 77,91e / kk eläkkeet maksetaan automaattisesti kuukausittein..


      • Anonyymi

        Juuri niin, vaikka eläisit 102- vuotiaaksi.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Jos työeläkekertymä on 31,17e - 77,90e niin saaja voi valita haluaako kk-suorituksen vai kaiken kerralla. Yli 77,91e / kk eläkkeet maksetaan automaattisesti kuukausittein..

        Et vastannut tuohon kysymykseen että mitä jos eläkkeensaaja elää vaikka 100- vuotiaaksi?
        Jos eläke maksetaan miesten osalta noin 75 vuoden eliniänodotteen mukaan eli 65 täyttänyt saa "könttäsumman" noin 10 vuoden ajalta, jää 100 vuotta elävältä saamatta 25 vuoden ajalta työeläke. Jos eläkkeen suuruus on vaikka 77 €/kk, jäisi häneltä saamatta eläkettä 23000 € ja mahdolliset indeksikorotukset yms. lisäksi.


    • Anonyymi

      Jos ei ole työt maittaneet niin sitte saa kerralla kaikki. Kyseinen herra oli enemmän tykännyt olla elättinä niin eihän siitä sitte kerry pahemmin.

      Mukava elämä lienee ollut, toisaalta eipä esim kahden tonnin eläkekertymä kovin kummoista työhistoriaa vaadi. Siis jos haluaa eläkkeellä hieman enemmän tuloa. Toisaalta tämä Mauno on ollut ikäänkuin eläkkeellä koko elämänsä.

      • Anonyymi

        Olisi se hurjaa saada 2000e/kk, mitähän sitä tekisi? Vanhana ei kuitenkaan kiinnosta enää mikään, ei leffat ym. harrastukset kun kaikki on jo nähty, jaksaako matkustella? Mökillä vaan joisi punkkua, polttelisi sikaria ja grillais makkaraa 4 päivän putkessa, 3 päivää toipumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi se hurjaa saada 2000e/kk, mitähän sitä tekisi? Vanhana ei kuitenkaan kiinnosta enää mikään, ei leffat ym. harrastukset kun kaikki on jo nähty, jaksaako matkustella? Mökillä vaan joisi punkkua, polttelisi sikaria ja grillais makkaraa 4 päivän putkessa, 3 päivää toipumista.

        Vanhana jaksaa ja harrastuksiin löytyy aikaa. Jaksamiseen vaikuttaa että en juo punkkua, en polttele enkä pahemmin grillaile. Terveät elämäntavat, vaikka sitten kavereiden menettämisen kustannuksella. Aion nostella eläkettä reilusti keskimääräistä pidempään. Ja sillehän ette mitään mahda.


      • Anonyymi

        Työ tyhmästä tykkää.


    • Anonyymi

      Alta 1500 euron kertapotti näyttää ketjussa olevan jotenkin ison oloinen.

      Siis onko tämä todellista?

      • Anonyymi

        Mutta heti piti tuhlata ennenkuin vouti ehtii?


    • Anonyymi

      Siinä on mies joka on varmasti eniten ehtinyt töitä Suomen-maasta, ainakin omien puheittensa mukaan. 👍

      • Anonyymi

        Niin kauan kuin suomessa on valtion toimesta työnhakutoimisto töitä ei haeta. Tyhmäähän se olisi käyttää aikaansa sellaiseen, mikä hoidetaan viranomaisten toimesta jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kuin suomessa on valtion toimesta työnhakutoimisto töitä ei haeta. Tyhmäähän se olisi käyttää aikaansa sellaiseen, mikä hoidetaan viranomaisten toimesta jo!

        Kyllä niitä töitä pitää hakea jos et ole jossain muussa projektissa mukana,minunkin piti hakea ennen kun alettiin selvittämään eläkkeen saantiani.
        Kunta hoitaa työasiat nykysin harava enää työkkärin ovia aukoo,se on sitä nykyaikaa se.
        Netissä ne työt nytkyään haetaan ja muukin hoidetaan,nyt hei herätys!


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      136
      2193
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      204
      1983
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1586
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      10
      1109
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      314
      1024
    6. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      165
      995
    7. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      47
      893
    8. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      75
      888
    9. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      263
      881
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      826
    Aihe