Selittäkää uskikset

Trollius

miksi Jumala loi ihmiset?

111

4530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raamatusta nousee sellainen kuva, että jumala loi ihmisen, jotta voisi olla ylpeä, kun joku palvoo häntä.

      • tietää

        Ei Jumala ole ylpeä, meidän täytyy palvoa häntä koska hän sanoo" minä olen".
        Ihmisten täytyy palvoa Jumalaa muuten emme pärjäis ilman häntä koska Jumala loi ja luo kaiken mitä tarvitsemme esim. maailma missä eletään ja kun kuollaan muutamme Jumalan tykö ne jotka ovat kutsutut " Jeesuksessa Kristuksessa uskovat"


      • tietää kirjoitti:

        Ei Jumala ole ylpeä, meidän täytyy palvoa häntä koska hän sanoo" minä olen".
        Ihmisten täytyy palvoa Jumalaa muuten emme pärjäis ilman häntä koska Jumala loi ja luo kaiken mitä tarvitsemme esim. maailma missä eletään ja kun kuollaan muutamme Jumalan tykö ne jotka ovat kutsutut " Jeesuksessa Kristuksessa uskovat"

        Ja mä kun aattelin että ihminen loi jumalan aikoinaan, kun perunamaata viljellessään rukoili, että älä tule paha pottu vaan tule hyvä pottu.


      • Trollius

        Näillä uskiksilla ei ole mitään käsitystä miksi heidät on luotu. Ehkä vahingossa, hehehehe.


      • ateistit
        Trollius kirjoitti:

        Näillä uskiksilla ei ole mitään käsitystä miksi heidät on luotu. Ehkä vahingossa, hehehehe.

        Jotenkin teistä ateisteista välittyisikin viesti, että olette apinan jälkeläisiä.

        Ugh Ugh !! Hypi vähän ja hakkaa rintaasi kaksin nyrkein ! Niin tyhmiä ovat teidän juttunne (useimpien).


      • Nasse
        ateistit kirjoitti:

        Jotenkin teistä ateisteista välittyisikin viesti, että olette apinan jälkeläisiä.

        Ugh Ugh !! Hypi vähän ja hakkaa rintaasi kaksin nyrkein ! Niin tyhmiä ovat teidän juttunne (useimpien).

        uskiksia vois nimitellä apinoiksi syntyneiksi jollei ateistin korkea moraali estäisi viattomien luontokappaleiden haukkumista


      • jallu
        ateistit kirjoitti:

        Jotenkin teistä ateisteista välittyisikin viesti, että olette apinan jälkeläisiä.

        Ugh Ugh !! Hypi vähän ja hakkaa rintaasi kaksin nyrkein ! Niin tyhmiä ovat teidän juttunne (useimpien).

        Te fundamentalisti uskovaisethan olette oman pyhän kirjanne mukaan syntyneet sukurutsan seurauksena, montako lasta sinulla on siskosi kanssa? pervo!


      • petri..
        Nasse kirjoitti:

        uskiksia vois nimitellä apinoiksi syntyneiksi jollei ateistin korkea moraali estäisi viattomien luontokappaleiden haukkumista

        kummathan ne siihen apina-satuun uskovat :)
        LOLLOL


      • Nasse
        petri.. kirjoitti:

        kummathan ne siihen apina-satuun uskovat :)
        LOLLOL

        taas satu ja uskomus sekä todellisuus sekoavat.

        Muutoinhan ei olisi uskovaisia, vai kuinka?


      • Diagoras
        ateistit kirjoitti:

        Jotenkin teistä ateisteista välittyisikin viesti, että olette apinan jälkeläisiä.

        Ugh Ugh !! Hypi vähän ja hakkaa rintaasi kaksin nyrkein ! Niin tyhmiä ovat teidän juttunne (useimpien).

        mikä tuo sinun teoriasi apinan jälkeläisistä on, ei ihminen kehittynyt apinasta vaan ihmisellä ja apinalla on yhteinen kantaisä... Ota selvää asioista ennen kuin tulet tännr munaamaan itsesi, okei?


      • hyttysestä
        Diagoras kirjoitti:

        mikä tuo sinun teoriasi apinan jälkeläisistä on, ei ihminen kehittynyt apinasta vaan ihmisellä ja apinalla on yhteinen kantaisä... Ota selvää asioista ennen kuin tulet tännr munaamaan itsesi, okei?

        Olipa kerran hyttynen joka synnytti norsun. Norsu sitten synnytti paarman. paarma sitten synnytti kirahvin ja kirahvi synnytti apinan. Apina synnytti perhosen ja perhonen gorillan ja gorilla synnytti diagoraksen.

        Raamatun mukaan Jumala loi eläimet kunkin lajinsa mukaan. Jumala loi ihmiset. Tiedätkö, etteivät edes eri perhoslajit pysty lisääntymään keskenään. Siis Jumala loi kaikki eläimet, kunkin lajinsa mukaan.

        Ihminen ei ole kehittynyt mistään apinasta, paitsi sinä tietenkin saat uskoa kehittyneesi apinasta tai gorillastakin, ihan miten vain haluat uskoa. Darwinin kerrotaan sanoneen kuolinvuoteellaan: "Voi hyvä Jumala, mitä minä oikein olenkaan tehnyt !"


      • Diagoras
        hyttysestä kirjoitti:

        Olipa kerran hyttynen joka synnytti norsun. Norsu sitten synnytti paarman. paarma sitten synnytti kirahvin ja kirahvi synnytti apinan. Apina synnytti perhosen ja perhonen gorillan ja gorilla synnytti diagoraksen.

        Raamatun mukaan Jumala loi eläimet kunkin lajinsa mukaan. Jumala loi ihmiset. Tiedätkö, etteivät edes eri perhoslajit pysty lisääntymään keskenään. Siis Jumala loi kaikki eläimet, kunkin lajinsa mukaan.

        Ihminen ei ole kehittynyt mistään apinasta, paitsi sinä tietenkin saat uskoa kehittyneesi apinasta tai gorillastakin, ihan miten vain haluat uskoa. Darwinin kerrotaan sanoneen kuolinvuoteellaan: "Voi hyvä Jumala, mitä minä oikein olenkaan tehnyt !"

        Etkö sinä edes lukenut viestiäni ennen kuin kommentoit?! Minähän nimenomaan sanoin, ettei ihminen kehittynyt apinasta, vaan ihmisellä ja apinalla on yhteinen kantaisä! Se ON fakta halusit uskoa kuinka tahansa!


      • ääliön geenit
        Diagoras kirjoitti:

        Etkö sinä edes lukenut viestiäni ennen kuin kommentoit?! Minähän nimenomaan sanoin, ettei ihminen kehittynyt apinasta, vaan ihmisellä ja apinalla on yhteinen kantaisä! Se ON fakta halusit uskoa kuinka tahansa!

        Ehkäpä sinulla on kantaisänä apina. Saathan sinä uskoa niin. Minulle se ei ole faktaa.

        Minulla ei ole kantaisänä apinaa. Minut ja kantaisäni on luonut Jumala. Se on faktaa, lue vaikka Raamatusta vaikkapa 27.5.2005 jKr.(jälkeen Kristuksen) tai lue jo 26.5.2005 jKr.


      • Diagoras
        ääliön geenit kirjoitti:

        Ehkäpä sinulla on kantaisänä apina. Saathan sinä uskoa niin. Minulle se ei ole faktaa.

        Minulla ei ole kantaisänä apinaa. Minut ja kantaisäni on luonut Jumala. Se on faktaa, lue vaikka Raamatusta vaikkapa 27.5.2005 jKr.(jälkeen Kristuksen) tai lue jo 26.5.2005 jKr.

        kun et tosiaankaan ymmärrä, että IHMISELLÄ JA APINALLA ON YHTEINEN KANTAISÄ, ihmisellä ei ole apinakantaisää... Kannattaa lukea viestini ja biologiaa ennen kuin kommentoit niitä. Sinut on aivopesty surullisesti, sinä vain vahvistat käsitystäni, että uskovaiset ovat hieman hidasälyisiä.


      • Nassen
        Diagoras kirjoitti:

        kun et tosiaankaan ymmärrä, että IHMISELLÄ JA APINALLA ON YHTEINEN KANTAISÄ, ihmisellä ei ole apinakantaisää... Kannattaa lukea viestini ja biologiaa ennen kuin kommentoit niitä. Sinut on aivopesty surullisesti, sinä vain vahvistat käsitystäni, että uskovaiset ovat hieman hidasälyisiä.

        Se vielä luulee että sen uskonto ja jumala ovat jotain ennenäkemätöntä, ainutkertaista.

        Ei ole perehtynyt uskontonsa ja jumalansa historiaan, puhumattakaan jostain luonnontieteestä.


      • Diagoras
        Nassen kirjoitti:

        Se vielä luulee että sen uskonto ja jumala ovat jotain ennenäkemätöntä, ainutkertaista.

        Ei ole perehtynyt uskontonsa ja jumalansa historiaan, puhumattakaan jostain luonnontieteestä.

        Tosin voi olla, että se kirjoittaa provoillakseen. Vaikea uskoa, että tuollaisia olisi oikeasti olemassa, onhan niitä kai muutamia...


      • biologiaa
        Diagoras kirjoitti:

        kun et tosiaankaan ymmärrä, että IHMISELLÄ JA APINALLA ON YHTEINEN KANTAISÄ, ihmisellä ei ole apinakantaisää... Kannattaa lukea viestini ja biologiaa ennen kuin kommentoit niitä. Sinut on aivopesty surullisesti, sinä vain vahvistat käsitystäni, että uskovaiset ovat hieman hidasälyisiä.

        Kirjoitit:
        "kun et tosiaankaan ymmärrä, että IHMISELLÄ JA APINALLA ON YHTEINEN KANTAISÄ, ihmisellä ei ole apinakantaisää... Kannattaa lukea viestini ja biologiaa ennen kuin kommentoit niitä. Sinut on aivopesty surullisesti, sinä vain vahvistat käsitystäni, että uskovaiset ovat hieman hidasälyisiä".

        Biologian tunnilla eräs opiskelukaverini kysyi opettajaltamme: "Voinko silti uskoa Jumalan luoneen maailman ja ihmiset ja eläimet, vaikka nyt opetatkin erilailla". Biologian opettajamme vastasi: "Kyllä voit, kunhan vain tentissä kirjoitat, niinkuin minä opetan."

        Olen lukenut myös anatomian ja fysiologian kirjan ja tenttinytkin kaksi kertaa kahdessa eri koulutuksessa koko kirjan. Hyvinhän nuo tentit menivät. Asteikolla 1 - 5 tuli 5 sekä biologian tentistä että anatomian ja fysiologian tentistä.
        Samoin englanti (K5), ruotsi (K5), äidinkieli (K5)
        ja enpä tässä enempää kerrokaan. Hyvin on opiskelut sujuneet. Silti uskon Jumalaan, Jeesukseen, Pyhään Henkeen ja uskon Jumalan luoneen ihmiset, eläimet. En ole tyhmä, enkä ääliö vaan olen Jumalan luoma uskovainen ihminen.

        "Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla". Ja Jumal loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät, elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä (1.Moos. 20-21).

        Etkö sinä lapsi-kulta ole koskaan lukenut Raamattua ?


      • tai siitä polveutuneelle
        Diagoras kirjoitti:

        Tosin voi olla, että se kirjoittaa provoillakseen. Vaikea uskoa, että tuollaisia olisi oikeasti olemassa, onhan niitä kai muutamia...

        Sinun ehkä kannattaisi mennä jollekin suomenkielen kurssille, vai sanovatko ateistit (siis apina-kantaisän jälkeläiset) toisista ateisteista "se".
        Niin, sanotaanhan eläimistä tietenkin "se".

        Minulle koulussa ja opiskellessani (siis äidinkieli oli K5) opetettiin sanomaan "hän" ihmisistä. Minä olenkin kyllä Jumalan luoma ja kantaisäni on Aatami ja kantaäitini on Eeva.


      • Trollius
        biologiaa kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "kun et tosiaankaan ymmärrä, että IHMISELLÄ JA APINALLA ON YHTEINEN KANTAISÄ, ihmisellä ei ole apinakantaisää... Kannattaa lukea viestini ja biologiaa ennen kuin kommentoit niitä. Sinut on aivopesty surullisesti, sinä vain vahvistat käsitystäni, että uskovaiset ovat hieman hidasälyisiä".

        Biologian tunnilla eräs opiskelukaverini kysyi opettajaltamme: "Voinko silti uskoa Jumalan luoneen maailman ja ihmiset ja eläimet, vaikka nyt opetatkin erilailla". Biologian opettajamme vastasi: "Kyllä voit, kunhan vain tentissä kirjoitat, niinkuin minä opetan."

        Olen lukenut myös anatomian ja fysiologian kirjan ja tenttinytkin kaksi kertaa kahdessa eri koulutuksessa koko kirjan. Hyvinhän nuo tentit menivät. Asteikolla 1 - 5 tuli 5 sekä biologian tentistä että anatomian ja fysiologian tentistä.
        Samoin englanti (K5), ruotsi (K5), äidinkieli (K5)
        ja enpä tässä enempää kerrokaan. Hyvin on opiskelut sujuneet. Silti uskon Jumalaan, Jeesukseen, Pyhään Henkeen ja uskon Jumalan luoneen ihmiset, eläimet. En ole tyhmä, enkä ääliö vaan olen Jumalan luoma uskovainen ihminen.

        "Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla". Ja Jumal loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät, elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä (1.Moos. 20-21).

        Etkö sinä lapsi-kulta ole koskaan lukenut Raamattua ?

        miksi Jumala loi sinut.


      • Nassen
        tai siitä polveutuneelle kirjoitti:

        Sinun ehkä kannattaisi mennä jollekin suomenkielen kurssille, vai sanovatko ateistit (siis apina-kantaisän jälkeläiset) toisista ateisteista "se".
        Niin, sanotaanhan eläimistä tietenkin "se".

        Minulle koulussa ja opiskellessani (siis äidinkieli oli K5) opetettiin sanomaan "hän" ihmisistä. Minä olenkin kyllä Jumalan luoma ja kantaisäni on Aatami ja kantaäitini on Eeva.

        emme me ateistit käytä termiä "se" toisesta ateistista paitsi sisäpiirin merkityksissä.

        Sinusta " Minä olenkin kyllä Jumalan luoma ja kantaisäni on Aatami ja kantaäitini on Eeva." voidaan kuitenkin käyttää nimitystä se.


      • Nassen
        biologiaa kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "kun et tosiaankaan ymmärrä, että IHMISELLÄ JA APINALLA ON YHTEINEN KANTAISÄ, ihmisellä ei ole apinakantaisää... Kannattaa lukea viestini ja biologiaa ennen kuin kommentoit niitä. Sinut on aivopesty surullisesti, sinä vain vahvistat käsitystäni, että uskovaiset ovat hieman hidasälyisiä".

        Biologian tunnilla eräs opiskelukaverini kysyi opettajaltamme: "Voinko silti uskoa Jumalan luoneen maailman ja ihmiset ja eläimet, vaikka nyt opetatkin erilailla". Biologian opettajamme vastasi: "Kyllä voit, kunhan vain tentissä kirjoitat, niinkuin minä opetan."

        Olen lukenut myös anatomian ja fysiologian kirjan ja tenttinytkin kaksi kertaa kahdessa eri koulutuksessa koko kirjan. Hyvinhän nuo tentit menivät. Asteikolla 1 - 5 tuli 5 sekä biologian tentistä että anatomian ja fysiologian tentistä.
        Samoin englanti (K5), ruotsi (K5), äidinkieli (K5)
        ja enpä tässä enempää kerrokaan. Hyvin on opiskelut sujuneet. Silti uskon Jumalaan, Jeesukseen, Pyhään Henkeen ja uskon Jumalan luoneen ihmiset, eläimet. En ole tyhmä, enkä ääliö vaan olen Jumalan luoma uskovainen ihminen.

        "Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla". Ja Jumal loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät, elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä (1.Moos. 20-21).

        Etkö sinä lapsi-kulta ole koskaan lukenut Raamattua ?

        jatka samalla tyylillä!


      • kirjoitus
        Trollius kirjoitti:

        miksi Jumala loi sinut.

        En viitsi kirjoittaa uudelleen, mitä tuo nimimerkki "tiaana" kirjoitti muutama minuutti sitten, 26.5.2005 jKr., mutta olen hänen kanssaan ihan samaa mieltä. Siunausta kaikille ateisteille ja nimimerkki tiaanalle. Muistan teitä kaikkia rukouksin.

        Me uskovaiset USKOMME, vaikka emme näekään. Jeesus sanoi: "Autuaita ovat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe".

        Me uskovaiset TIEDÄMME sydämessämme, että Jeesus on Jumalan ainosyntyinen Poika. Me vain uskomme.
        Me tiedämme, että Jeesus on Herra.


      • Diagoras
        tai siitä polveutuneelle kirjoitti:

        Sinun ehkä kannattaisi mennä jollekin suomenkielen kurssille, vai sanovatko ateistit (siis apina-kantaisän jälkeläiset) toisista ateisteista "se".
        Niin, sanotaanhan eläimistä tietenkin "se".

        Minulle koulussa ja opiskellessani (siis äidinkieli oli K5) opetettiin sanomaan "hän" ihmisistä. Minä olenkin kyllä Jumalan luoma ja kantaisäni on Aatami ja kantaäitini on Eeva.

        vaikka sitä ollaan sanottu monesti... Ihminen ei ole polveutunut apinasta, eikä kantaisä ollut apina, vaan ihmisillä ja apinoilla oli SAMA kantaisä! Opettele lukemaan.

        Ja nyt tuli siis taas todidtetuksi se, että kun ääliölyä loppuu argumentit, alkaa hän nussia pilkkua kieliopista. Ja kyllä, hän sanon yleensä, ainoastaan sinusta olen nyt kirjoittaessani käyttnyt sanaa "se".


      • "se", jos haluat
        Nassen kirjoitti:

        emme me ateistit käytä termiä "se" toisesta ateistista paitsi sisäpiirin merkityksissä.

        Sinusta " Minä olenkin kyllä Jumalan luoma ja kantaisäni on Aatami ja kantaäitini on Eeva." voidaan kuitenkin käyttää nimitystä se.

        Saat sinä käyttää minusta "se" jos se sinua helpottaa. Silti uskon Jumalaan, eikä minua haittaa.

        Minä käytän kaikista ihmisistä "hän". Sinustakin nassen - vaikka olet ateisti.


      • Hänelle
        Diagoras kirjoitti:

        vaikka sitä ollaan sanottu monesti... Ihminen ei ole polveutunut apinasta, eikä kantaisä ollut apina, vaan ihmisillä ja apinoilla oli SAMA kantaisä! Opettele lukemaan.

        Ja nyt tuli siis taas todidtetuksi se, että kun ääliölyä loppuu argumentit, alkaa hän nussia pilkkua kieliopista. Ja kyllä, hän sanon yleensä, ainoastaan sinusta olen nyt kirjoittaessani käyttnyt sanaa "se".

        "Ja nyt tuli siis taas todidtetuksi se, että kun ääliölyä loppuu argumentit, alkaa hän nussia pilkkua kieliopista. Ja kyllä, hän sanon yleensä, ainoastaan sinusta olen nyt kirjoittaessani käyttnyt sanaa "se"." (kopio:"todidtetuksi" diagoras klo 23.51)

        Samoin kirjoitti "nassen". Vastaan samoin: Kirjoita vain jos se sinua helpottaa. Tenteissä kirjoita kuitenkin äidinkielen opin mukaisesti "hän", vaikka kirjoitatkin uskovaisista ihmisistä. "todidtetutuksi" tarkoittaa ehkä todistetuksi. Saitko todistetuksi oman älykkyytesi nyt ? Onko hyvä mieli ?

        Ehkä joku äidinkielen lisäkurssi olisi tarpeen.
        Vertaa keskenään myös Raamattua ja biologiaa ja huomioi ihmisten eri näkökulmat siltä pohjalta.
        Onko löydetty se "puuttuva lenkki", joka todistaa apinoiden.............. Höpsistä.
        En usko siihen, niin että viitsisin edes kirjoittaa koko lausetta.


      • Diagoras
        Hänelle kirjoitti:

        "Ja nyt tuli siis taas todidtetuksi se, että kun ääliölyä loppuu argumentit, alkaa hän nussia pilkkua kieliopista. Ja kyllä, hän sanon yleensä, ainoastaan sinusta olen nyt kirjoittaessani käyttnyt sanaa "se"." (kopio:"todidtetuksi" diagoras klo 23.51)

        Samoin kirjoitti "nassen". Vastaan samoin: Kirjoita vain jos se sinua helpottaa. Tenteissä kirjoita kuitenkin äidinkielen opin mukaisesti "hän", vaikka kirjoitatkin uskovaisista ihmisistä. "todidtetutuksi" tarkoittaa ehkä todistetuksi. Saitko todistetuksi oman älykkyytesi nyt ? Onko hyvä mieli ?

        Ehkä joku äidinkielen lisäkurssi olisi tarpeen.
        Vertaa keskenään myös Raamattua ja biologiaa ja huomioi ihmisten eri näkökulmat siltä pohjalta.
        Onko löydetty se "puuttuva lenkki", joka todistaa apinoiden.............. Höpsistä.
        En usko siihen, niin että viitsisin edes kirjoittaa koko lausetta.

        Äidinkielestä on koe keskiviikkona, muistan neuvosi silloin.

        ""todidtetutuksi" tarkoittaa ehkä todistetuksi."

        Ihanko totta? Et viitsisi vittuilla kun näet selvän kirjoitusvirheen, niitä tapahtuu kun kirjoittaa nopeasti (ja kiihtyneenä toisen tyhmyydestä).

        "Onko löydetty se "puuttuva lenkki", joka todistaa apinoiden.............. Höpsistä."

        On löydetty kyllä ihmisen varhaismuotoja, jotka todistavat sukulaisuutta. Onko taas löydetty mitään todisteita, joidenka mukaan mies luotiin tomusta ja nainen (ajan sovinistisessa hengessä) miehen kylkiluusta? Höpsistä!


      • Hänelle !
        Diagoras kirjoitti:

        Äidinkielestä on koe keskiviikkona, muistan neuvosi silloin.

        ""todidtetutuksi" tarkoittaa ehkä todistetuksi."

        Ihanko totta? Et viitsisi vittuilla kun näet selvän kirjoitusvirheen, niitä tapahtuu kun kirjoittaa nopeasti (ja kiihtyneenä toisen tyhmyydestä).

        "Onko löydetty se "puuttuva lenkki", joka todistaa apinoiden.............. Höpsistä."

        On löydetty kyllä ihmisen varhaismuotoja, jotka todistavat sukulaisuutta. Onko taas löydetty mitään todisteita, joidenka mukaan mies luotiin tomusta ja nainen (ajan sovinistisessa hengessä) miehen kylkiluusta? Höpsistä!

        LUKIHÄIRIÖ

        Cmabridgen yilopitson tuktimusken muakan ei ole väilä, msisä jäjretsyksessä
        sanan kijraimet ovat, aiona täkreä aisa on, että esnimmäinen
        ja viimienen kijarin ovat oikelila piakioilla. Lpout voiavt olla läehs msisä
        jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lkuea tesktin ongemlitta, koksa
        aiovt eiävt lue jokaitsa kijrainta eriskeen, vain sanan
        kokoniasuuetna.

        Hevletin ällitsytätvää !

        Testaa tuo ylläoleva testi ^

        Onnea kokeisiisi. Onneksi minulla on jo opiskelut ohi. Kolme tekemääni tutkimusta on "opinahjoni" kirjastossakin.
        Opiskelu on todella hyvin rankkaa. Voimia sinulle opiskeluusi (tai koulunkäyntiisi).

        Nyt sanon uudelleen hänelle. "Hyvää yötä ja kauniita unia ja oman kullan kuvia".


      • Nasse
        Hänelle ! kirjoitti:

        LUKIHÄIRIÖ

        Cmabridgen yilopitson tuktimusken muakan ei ole väilä, msisä jäjretsyksessä
        sanan kijraimet ovat, aiona täkreä aisa on, että esnimmäinen
        ja viimienen kijarin ovat oikelila piakioilla. Lpout voiavt olla läehs msisä
        jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lkuea tesktin ongemlitta, koksa
        aiovt eiävt lue jokaitsa kijrainta eriskeen, vain sanan
        kokoniasuuetna.

        Hevletin ällitsytätvää !

        Testaa tuo ylläoleva testi ^

        Onnea kokeisiisi. Onneksi minulla on jo opiskelut ohi. Kolme tekemääni tutkimusta on "opinahjoni" kirjastossakin.
        Opiskelu on todella hyvin rankkaa. Voimia sinulle opiskeluusi (tai koulunkäyntiisi).

        Nyt sanon uudelleen hänelle. "Hyvää yötä ja kauniita unia ja oman kullan kuvia".

        "Kolme tekemääni tutkimusta on "opinahjoni" kirjastossakin. "

        Kirjoittaa hihhuli joka argumenttien loputtua länkyttää kaverin kirjoitusvirheistä.

        Poikkeaa hiukan uskisselityksestä nro 8 jossa argumenttien loputtua hyökätään nimimerkin persoonaan.


      • Kala
        biologiaa kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "kun et tosiaankaan ymmärrä, että IHMISELLÄ JA APINALLA ON YHTEINEN KANTAISÄ, ihmisellä ei ole apinakantaisää... Kannattaa lukea viestini ja biologiaa ennen kuin kommentoit niitä. Sinut on aivopesty surullisesti, sinä vain vahvistat käsitystäni, että uskovaiset ovat hieman hidasälyisiä".

        Biologian tunnilla eräs opiskelukaverini kysyi opettajaltamme: "Voinko silti uskoa Jumalan luoneen maailman ja ihmiset ja eläimet, vaikka nyt opetatkin erilailla". Biologian opettajamme vastasi: "Kyllä voit, kunhan vain tentissä kirjoitat, niinkuin minä opetan."

        Olen lukenut myös anatomian ja fysiologian kirjan ja tenttinytkin kaksi kertaa kahdessa eri koulutuksessa koko kirjan. Hyvinhän nuo tentit menivät. Asteikolla 1 - 5 tuli 5 sekä biologian tentistä että anatomian ja fysiologian tentistä.
        Samoin englanti (K5), ruotsi (K5), äidinkieli (K5)
        ja enpä tässä enempää kerrokaan. Hyvin on opiskelut sujuneet. Silti uskon Jumalaan, Jeesukseen, Pyhään Henkeen ja uskon Jumalan luoneen ihmiset, eläimet. En ole tyhmä, enkä ääliö vaan olen Jumalan luoma uskovainen ihminen.

        "Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla". Ja Jumal loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät, elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä (1.Moos. 20-21).

        Etkö sinä lapsi-kulta ole koskaan lukenut Raamattua ?

        Tuollaista se sitten on kun luetaan ja luetaa mutta ei ymmäretä mitä luetaan. Kohtalotovereitasi on monta. Sääli.


      • Sälli
        Nasse kirjoitti:

        "Kolme tekemääni tutkimusta on "opinahjoni" kirjastossakin. "

        Kirjoittaa hihhuli joka argumenttien loputtua länkyttää kaverin kirjoitusvirheistä.

        Poikkeaa hiukan uskisselityksestä nro 8 jossa argumenttien loputtua hyökätään nimimerkin persoonaan.

        Parasta siinä on että hihhuli kuvittelee olevansa pitkälle koulutettu tietäjäguru. Vastapuoli taas on koulupoika ja vaikuttaa 10x selväjärkisemmältä.


      • Sälli
        Diagoras kirjoitti:

        vaikka sitä ollaan sanottu monesti... Ihminen ei ole polveutunut apinasta, eikä kantaisä ollut apina, vaan ihmisillä ja apinoilla oli SAMA kantaisä! Opettele lukemaan.

        Ja nyt tuli siis taas todidtetuksi se, että kun ääliölyä loppuu argumentit, alkaa hän nussia pilkkua kieliopista. Ja kyllä, hän sanon yleensä, ainoastaan sinusta olen nyt kirjoittaessani käyttnyt sanaa "se".

        "Ihminen ei ole polveutunut apinasta, eikä kantaisä ollut apina, vaan ihmisillä ja apinoilla oli SAMA kantaisä!"

        Ajatus oikein mutta kyllä se kantaisäkin oli jonkinlainen apina. Tarkoitatko apinalla simpanssia?


      • Sälli
        Sälli kirjoitti:

        "Ihminen ei ole polveutunut apinasta, eikä kantaisä ollut apina, vaan ihmisillä ja apinoilla oli SAMA kantaisä!"

        Ajatus oikein mutta kyllä se kantaisäkin oli jonkinlainen apina. Tarkoitatko apinalla simpanssia?

        ...niin ja onhan se ihminenkin apina


      • E.K 2
        Hänelle ! kirjoitti:

        LUKIHÄIRIÖ

        Cmabridgen yilopitson tuktimusken muakan ei ole väilä, msisä jäjretsyksessä
        sanan kijraimet ovat, aiona täkreä aisa on, että esnimmäinen
        ja viimienen kijarin ovat oikelila piakioilla. Lpout voiavt olla läehs msisä
        jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lkuea tesktin ongemlitta, koksa
        aiovt eiävt lue jokaitsa kijrainta eriskeen, vain sanan
        kokoniasuuetna.

        Hevletin ällitsytätvää !

        Testaa tuo ylläoleva testi ^

        Onnea kokeisiisi. Onneksi minulla on jo opiskelut ohi. Kolme tekemääni tutkimusta on "opinahjoni" kirjastossakin.
        Opiskelu on todella hyvin rankkaa. Voimia sinulle opiskeluusi (tai koulunkäyntiisi).

        Nyt sanon uudelleen hänelle. "Hyvää yötä ja kauniita unia ja oman kullan kuvia".

        Luki häiriöiset ovat siis kehittyneemipiä kuin tavalliset ihmiset. He lukevat niin hyvin että eivät edes näe virheitä.


      • ei ole lainkaan
        Diagoras kirjoitti:

        kun et tosiaankaan ymmärrä, että IHMISELLÄ JA APINALLA ON YHTEINEN KANTAISÄ, ihmisellä ei ole apinakantaisää... Kannattaa lukea viestini ja biologiaa ennen kuin kommentoit niitä. Sinut on aivopesty surullisesti, sinä vain vahvistat käsitystäni, että uskovaiset ovat hieman hidasälyisiä.

        välttämätöntä,olla yhtäläinen ymmärrys !?


      • tiaana
        Diagoras kirjoitti:

        kun et tosiaankaan ymmärrä, että IHMISELLÄ JA APINALLA ON YHTEINEN KANTAISÄ, ihmisellä ei ole apinakantaisää... Kannattaa lukea viestini ja biologiaa ennen kuin kommentoit niitä. Sinut on aivopesty surullisesti, sinä vain vahvistat käsitystäni, että uskovaiset ovat hieman hidasälyisiä.

        että ihminen on eläin. Siksi sinullakin on niin vankka käsitys siitä,e ttä apinalla ja ihmisellä olisi yhteinen kantaisä, olet oikein mallioppilas, ja nielet kaiken mitä oppikirjasi sisältävät.

        Valitettavasti tämä maailma on paljon jotain muuta kuin koulun oppikirjat. Paljon niissä on asiaa, mutta eivät ne kirjat kaikkea selitä eikä tiedä.

        Raamattu sanoo selvästi Jumalan luoneen eläiment kunkin omaksi lajikseen,

        Sitten mitä ihmiseen tulee, Jumala loi hänen kuvakseen, kaltaisekseen.

        Ihminen ei ole polveutunut ainoastakaan apinasta.

        Ameebasta ei ole syntynyt ainuttakaan krokotiiliää tai kalaa. Älä anna pehmentää aivojasi kokonaan.

        Haukut muita täällä tyhmiksi ja ihmettelet kun muut eivät ymmärrä. Se on toki suurimmaksi osaksi sen syytä, että olet vielä kovin nuori,etkä ole ehtinyt tutkailla maailmaa kuin koulukirjojen näkövinkkelistä.

        Mutta kovasti olet kiinnostunut, ja sanompa sinulle hyvä Diagoras; Sinulla on etsikkoaika, jonka Jumala on elämääsi tehnyt. Hän kutsuu sinua juuri näinä aikoina.

        Sinä joko valtset rakastavan Jumalan, ja kylvet Hänen siunauksissaan, tai sitten hylkäät Jumalan ja elät pelossa, epätietoisuudessa, arvailujen varassa, ja kidutuksessa, niin kuin itse sanoit. Mutta muista, että valinta on sinun. Ei Jumalan.

        Saatana on kautta aikain yrittänyt syöttää ihmiselle väärää kuvaa Jumalasta, että Hän on julma, vihainen ja jyrkkä.
        Sinulla on tämä mielikuva. Tosin voi ajatella, millainen sinulla on oma isä ollut, voi vihasi tulla sitä kautta myös Taivaan Isää kohtaan.
        Hän on kuitenkin RAKASTAVA ja rakastaa sinuakin ylitse kaiken. Hänen kätensä ei kohoa lyömään.


      • Diagoras
        tiaana kirjoitti:

        että ihminen on eläin. Siksi sinullakin on niin vankka käsitys siitä,e ttä apinalla ja ihmisellä olisi yhteinen kantaisä, olet oikein mallioppilas, ja nielet kaiken mitä oppikirjasi sisältävät.

        Valitettavasti tämä maailma on paljon jotain muuta kuin koulun oppikirjat. Paljon niissä on asiaa, mutta eivät ne kirjat kaikkea selitä eikä tiedä.

        Raamattu sanoo selvästi Jumalan luoneen eläiment kunkin omaksi lajikseen,

        Sitten mitä ihmiseen tulee, Jumala loi hänen kuvakseen, kaltaisekseen.

        Ihminen ei ole polveutunut ainoastakaan apinasta.

        Ameebasta ei ole syntynyt ainuttakaan krokotiiliää tai kalaa. Älä anna pehmentää aivojasi kokonaan.

        Haukut muita täällä tyhmiksi ja ihmettelet kun muut eivät ymmärrä. Se on toki suurimmaksi osaksi sen syytä, että olet vielä kovin nuori,etkä ole ehtinyt tutkailla maailmaa kuin koulukirjojen näkövinkkelistä.

        Mutta kovasti olet kiinnostunut, ja sanompa sinulle hyvä Diagoras; Sinulla on etsikkoaika, jonka Jumala on elämääsi tehnyt. Hän kutsuu sinua juuri näinä aikoina.

        Sinä joko valtset rakastavan Jumalan, ja kylvet Hänen siunauksissaan, tai sitten hylkäät Jumalan ja elät pelossa, epätietoisuudessa, arvailujen varassa, ja kidutuksessa, niin kuin itse sanoit. Mutta muista, että valinta on sinun. Ei Jumalan.

        Saatana on kautta aikain yrittänyt syöttää ihmiselle väärää kuvaa Jumalasta, että Hän on julma, vihainen ja jyrkkä.
        Sinulla on tämä mielikuva. Tosin voi ajatella, millainen sinulla on oma isä ollut, voi vihasi tulla sitä kautta myös Taivaan Isää kohtaan.
        Hän on kuitenkin RAKASTAVA ja rakastaa sinuakin ylitse kaiken. Hänen kätensä ei kohoa lyömään.

        "Raamattu sanoo selvästi Jumalan luoneen eläiment kunkin omaksi lajikseen,"

        Eikös tuohon uskominen sitten ole juuri sitä, että nielee kaiken mitä kirjassa sanotaan?


      • Sälli
        tiaana kirjoitti:

        että ihminen on eläin. Siksi sinullakin on niin vankka käsitys siitä,e ttä apinalla ja ihmisellä olisi yhteinen kantaisä, olet oikein mallioppilas, ja nielet kaiken mitä oppikirjasi sisältävät.

        Valitettavasti tämä maailma on paljon jotain muuta kuin koulun oppikirjat. Paljon niissä on asiaa, mutta eivät ne kirjat kaikkea selitä eikä tiedä.

        Raamattu sanoo selvästi Jumalan luoneen eläiment kunkin omaksi lajikseen,

        Sitten mitä ihmiseen tulee, Jumala loi hänen kuvakseen, kaltaisekseen.

        Ihminen ei ole polveutunut ainoastakaan apinasta.

        Ameebasta ei ole syntynyt ainuttakaan krokotiiliää tai kalaa. Älä anna pehmentää aivojasi kokonaan.

        Haukut muita täällä tyhmiksi ja ihmettelet kun muut eivät ymmärrä. Se on toki suurimmaksi osaksi sen syytä, että olet vielä kovin nuori,etkä ole ehtinyt tutkailla maailmaa kuin koulukirjojen näkövinkkelistä.

        Mutta kovasti olet kiinnostunut, ja sanompa sinulle hyvä Diagoras; Sinulla on etsikkoaika, jonka Jumala on elämääsi tehnyt. Hän kutsuu sinua juuri näinä aikoina.

        Sinä joko valtset rakastavan Jumalan, ja kylvet Hänen siunauksissaan, tai sitten hylkäät Jumalan ja elät pelossa, epätietoisuudessa, arvailujen varassa, ja kidutuksessa, niin kuin itse sanoit. Mutta muista, että valinta on sinun. Ei Jumalan.

        Saatana on kautta aikain yrittänyt syöttää ihmiselle väärää kuvaa Jumalasta, että Hän on julma, vihainen ja jyrkkä.
        Sinulla on tämä mielikuva. Tosin voi ajatella, millainen sinulla on oma isä ollut, voi vihasi tulla sitä kautta myös Taivaan Isää kohtaan.
        Hän on kuitenkin RAKASTAVA ja rakastaa sinuakin ylitse kaiken. Hänen kätensä ei kohoa lyömään.

        "Ameebasta ei ole syntynyt ainuttakaan krokotiiliää tai kalaa. Älä anna pehmentää aivojasi kokonaan."

        Kyl minnuu kovasti kummastuttaa mistä ihmeestä tämmöiset ajatuksenjuoksut kumpuaa? Mistä!? Mistä!? Mistä!?

        Toisekseen ihminen, simpanssi ja kantamuoto ovat kaikki apinoita. Kylläpä ärsyttää kristinuskossa juuri sen ihmiskeskeisyys. Ei ihme että luonto kärsii.


      • Diagoras
        Sälli kirjoitti:

        "Ihminen ei ole polveutunut apinasta, eikä kantaisä ollut apina, vaan ihmisillä ja apinoilla oli SAMA kantaisä!"

        Ajatus oikein mutta kyllä se kantaisäkin oli jonkinlainen apina. Tarkoitatko apinalla simpanssia?

        apinan tapainen kantaisä tietenkin oli. Sitten siitä erkautui kaksi haaraa, toisesta kehittyi vähitellen ihminen ja toisesta nykyiset apinat, simpanssit, gorillat, gibbonit ynm. Ja hyvin apinamaisia varhaisimmat ihmisetkin, australopithecukset, olivat.


      • Sälli
        Diagoras kirjoitti:

        apinan tapainen kantaisä tietenkin oli. Sitten siitä erkautui kaksi haaraa, toisesta kehittyi vähitellen ihminen ja toisesta nykyiset apinat, simpanssit, gorillat, gibbonit ynm. Ja hyvin apinamaisia varhaisimmat ihmisetkin, australopithecukset, olivat.

        Simpanssi ja ihminen ovat lähes sama ihmisapina laji joten näiden yhteinen esi-isä lienee elänyt 5miljoonaa vuotta sitte. Joidenkin tutkimusten mukaan jopa pystyvät lisääntymään keskenään. Geneettisesti ero on melkein yhtä pieni kuin ero miehen ja naisen välillä:) Ihmisapinoista muut kuten gorilla ovat haarautuneet tätä ennen.


      • Elli
        Sälli kirjoitti:

        Simpanssi ja ihminen ovat lähes sama ihmisapina laji joten näiden yhteinen esi-isä lienee elänyt 5miljoonaa vuotta sitte. Joidenkin tutkimusten mukaan jopa pystyvät lisääntymään keskenään. Geneettisesti ero on melkein yhtä pieni kuin ero miehen ja naisen välillä:) Ihmisapinoista muut kuten gorilla ovat haarautuneet tätä ennen.

        vähäisestä geneettisestä erosta on kiinni kuolemattoman sielun omistaminen. Mitenkähän olisi simpanssin ja ihmisen risteytymän laita?

        Onhan naisenkin sielua joskus epäilty, vaikka itse Jeesus selittää Tuomaan evankeliumissa naisten pääsevän taivaaseen muuttuen samalla miehen kaltaisiksi.


      • Sälli
        Elli kirjoitti:

        vähäisestä geneettisestä erosta on kiinni kuolemattoman sielun omistaminen. Mitenkähän olisi simpanssin ja ihmisen risteytymän laita?

        Onhan naisenkin sielua joskus epäilty, vaikka itse Jeesus selittää Tuomaan evankeliumissa naisten pääsevän taivaaseen muuttuen samalla miehen kaltaisiksi.

        Sanoppa muuta. Naiselle lohdutuksena on se että uroksen perimmäinen tarkoitus on olla vain siittiöiden kantopussi.


      • Sait minut vakuuttumaan
        kirjoitus kirjoitti:

        En viitsi kirjoittaa uudelleen, mitä tuo nimimerkki "tiaana" kirjoitti muutama minuutti sitten, 26.5.2005 jKr., mutta olen hänen kanssaan ihan samaa mieltä. Siunausta kaikille ateisteille ja nimimerkki tiaanalle. Muistan teitä kaikkia rukouksin.

        Me uskovaiset USKOMME, vaikka emme näekään. Jeesus sanoi: "Autuaita ovat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe".

        Me uskovaiset TIEDÄMME sydämessämme, että Jeesus on Jumalan ainosyntyinen Poika. Me vain uskomme.
        Me tiedämme, että Jeesus on Herra.

        Tyhmä paska!


      • Onneksi on..
        Kala kirjoitti:

        Tuollaista se sitten on kun luetaan ja luetaa mutta ei ymmäretä mitä luetaan. Kohtalotovereitasi on monta. Sääli.

        Hoitopaikkoja! Kädetön ääliö!


      • Tiedän ettet ..
        biologiaa kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "kun et tosiaankaan ymmärrä, että IHMISELLÄ JA APINALLA ON YHTEINEN KANTAISÄ, ihmisellä ei ole apinakantaisää... Kannattaa lukea viestini ja biologiaa ennen kuin kommentoit niitä. Sinut on aivopesty surullisesti, sinä vain vahvistat käsitystäni, että uskovaiset ovat hieman hidasälyisiä".

        Biologian tunnilla eräs opiskelukaverini kysyi opettajaltamme: "Voinko silti uskoa Jumalan luoneen maailman ja ihmiset ja eläimet, vaikka nyt opetatkin erilailla". Biologian opettajamme vastasi: "Kyllä voit, kunhan vain tentissä kirjoitat, niinkuin minä opetan."

        Olen lukenut myös anatomian ja fysiologian kirjan ja tenttinytkin kaksi kertaa kahdessa eri koulutuksessa koko kirjan. Hyvinhän nuo tentit menivät. Asteikolla 1 - 5 tuli 5 sekä biologian tentistä että anatomian ja fysiologian tentistä.
        Samoin englanti (K5), ruotsi (K5), äidinkieli (K5)
        ja enpä tässä enempää kerrokaan. Hyvin on opiskelut sujuneet. Silti uskon Jumalaan, Jeesukseen, Pyhään Henkeen ja uskon Jumalan luoneen ihmiset, eläimet. En ole tyhmä, enkä ääliö vaan olen Jumalan luoma uskovainen ihminen.

        "Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla". Ja Jumal loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät, elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä (1.Moos. 20-21).

        Etkö sinä lapsi-kulta ole koskaan lukenut Raamattua ?

        Ole koskaan opiskellut lääkiksessä!
        OLET VAIN OLLUT hoidossa psykiatrisella puolella...


      • Olisit ...
        biologiaa kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "kun et tosiaankaan ymmärrä, että IHMISELLÄ JA APINALLA ON YHTEINEN KANTAISÄ, ihmisellä ei ole apinakantaisää... Kannattaa lukea viestini ja biologiaa ennen kuin kommentoit niitä. Sinut on aivopesty surullisesti, sinä vain vahvistat käsitystäni, että uskovaiset ovat hieman hidasälyisiä".

        Biologian tunnilla eräs opiskelukaverini kysyi opettajaltamme: "Voinko silti uskoa Jumalan luoneen maailman ja ihmiset ja eläimet, vaikka nyt opetatkin erilailla". Biologian opettajamme vastasi: "Kyllä voit, kunhan vain tentissä kirjoitat, niinkuin minä opetan."

        Olen lukenut myös anatomian ja fysiologian kirjan ja tenttinytkin kaksi kertaa kahdessa eri koulutuksessa koko kirjan. Hyvinhän nuo tentit menivät. Asteikolla 1 - 5 tuli 5 sekä biologian tentistä että anatomian ja fysiologian tentistä.
        Samoin englanti (K5), ruotsi (K5), äidinkieli (K5)
        ja enpä tässä enempää kerrokaan. Hyvin on opiskelut sujuneet. Silti uskon Jumalaan, Jeesukseen, Pyhään Henkeen ja uskon Jumalan luoneen ihmiset, eläimet. En ole tyhmä, enkä ääliö vaan olen Jumalan luoma uskovainen ihminen.

        "Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla". Ja Jumal loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät, elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä (1.Moos. 20-21).

        Etkö sinä lapsi-kulta ole koskaan lukenut Raamattua ?

        Reputtanut jo peruskoulun....


      • E. K 2
        tiaana kirjoitti:

        että ihminen on eläin. Siksi sinullakin on niin vankka käsitys siitä,e ttä apinalla ja ihmisellä olisi yhteinen kantaisä, olet oikein mallioppilas, ja nielet kaiken mitä oppikirjasi sisältävät.

        Valitettavasti tämä maailma on paljon jotain muuta kuin koulun oppikirjat. Paljon niissä on asiaa, mutta eivät ne kirjat kaikkea selitä eikä tiedä.

        Raamattu sanoo selvästi Jumalan luoneen eläiment kunkin omaksi lajikseen,

        Sitten mitä ihmiseen tulee, Jumala loi hänen kuvakseen, kaltaisekseen.

        Ihminen ei ole polveutunut ainoastakaan apinasta.

        Ameebasta ei ole syntynyt ainuttakaan krokotiiliää tai kalaa. Älä anna pehmentää aivojasi kokonaan.

        Haukut muita täällä tyhmiksi ja ihmettelet kun muut eivät ymmärrä. Se on toki suurimmaksi osaksi sen syytä, että olet vielä kovin nuori,etkä ole ehtinyt tutkailla maailmaa kuin koulukirjojen näkövinkkelistä.

        Mutta kovasti olet kiinnostunut, ja sanompa sinulle hyvä Diagoras; Sinulla on etsikkoaika, jonka Jumala on elämääsi tehnyt. Hän kutsuu sinua juuri näinä aikoina.

        Sinä joko valtset rakastavan Jumalan, ja kylvet Hänen siunauksissaan, tai sitten hylkäät Jumalan ja elät pelossa, epätietoisuudessa, arvailujen varassa, ja kidutuksessa, niin kuin itse sanoit. Mutta muista, että valinta on sinun. Ei Jumalan.

        Saatana on kautta aikain yrittänyt syöttää ihmiselle väärää kuvaa Jumalasta, että Hän on julma, vihainen ja jyrkkä.
        Sinulla on tämä mielikuva. Tosin voi ajatella, millainen sinulla on oma isä ollut, voi vihasi tulla sitä kautta myös Taivaan Isää kohtaan.
        Hän on kuitenkin RAKASTAVA ja rakastaa sinuakin ylitse kaiken. Hänen kätensä ei kohoa lyömään.

        Olen päivä päivältä vakuutuneempi, että uskovia ei ole olemassa vaan vain ihmisiä joilla on outo huumorin taju.

        "Ameebasta ei ole syntynyt ainuttakaan krokotiiliää tai kalaa. Älä anna pehmentää aivojasi kokonaan."

        En varmasti, en ainakaan noin pehmeiksi. Mikä siinä Evoluutio teoriassa on niin vaikeaa, minä ymärsin sen jo kuusi vuotiaana. Tutustuisit aiheeseen.


      • tiaana
        E. K 2 kirjoitti:

        Olen päivä päivältä vakuutuneempi, että uskovia ei ole olemassa vaan vain ihmisiä joilla on outo huumorin taju.

        "Ameebasta ei ole syntynyt ainuttakaan krokotiiliää tai kalaa. Älä anna pehmentää aivojasi kokonaan."

        En varmasti, en ainakaan noin pehmeiksi. Mikä siinä Evoluutio teoriassa on niin vaikeaa, minä ymärsin sen jo kuusi vuotiaana. Tutustuisit aiheeseen.

        Darewin myönsi uskoon tultuaan,että hänen evoluutioteoriansa ei pidä paikkansa!!!! Hih! Siinäpä on taas ateisteille purtavaa.

        Pitää tämä paikkansa. Olen tutkinut asiaa vuosikausia, ja aina saan vaan lisää vastauksia kaikesta, mikä edesauttaa ymmärtämään Jumalan todellisuutta maallisessakin mielessä.

        Ei ole tarkoitus ärsyttää ketään, enkä kirjoita vihalla tätäkään viestiä. Rakkaudesta ja ilosta Jumalaan!


      • Nassen
        tiaana kirjoitti:

        Darewin myönsi uskoon tultuaan,että hänen evoluutioteoriansa ei pidä paikkansa!!!! Hih! Siinäpä on taas ateisteille purtavaa.

        Pitää tämä paikkansa. Olen tutkinut asiaa vuosikausia, ja aina saan vaan lisää vastauksia kaikesta, mikä edesauttaa ymmärtämään Jumalan todellisuutta maallisessakin mielessä.

        Ei ole tarkoitus ärsyttää ketään, enkä kirjoita vihalla tätäkään viestiä. Rakkaudesta ja ilosta Jumalaan!

        hyväksyy valheen jos se tukee omaa arvomaailmaa.
        Siteeraanpa tähän tuon valheen:

        "Darewin myönsi uskoon tultuaan,että hänen evoluutioteoriansa ei pidä paikkansa!!!! "

        Tosin siteerasit tuota valhetta väärin, uskoon tuleminen ei kuulu kuvioon vaan kuolinvuode.

        No, ideahan tuli selväksi.


      • hmmm
        Elli kirjoitti:

        vähäisestä geneettisestä erosta on kiinni kuolemattoman sielun omistaminen. Mitenkähän olisi simpanssin ja ihmisen risteytymän laita?

        Onhan naisenkin sielua joskus epäilty, vaikka itse Jeesus selittää Tuomaan evankeliumissa naisten pääsevän taivaaseen muuttuen samalla miehen kaltaisiksi.

        ihan kauniisti sanottuna. Menee hermot ihmisiin, jotka sanovat, että nainen on tehty miehen kylkiluusta ja että miehet ovat kuninkaita. SE EI OLE TOTTA. Joutaisivat ties mihin sellaiset, jotka niin ajattelevat.


      • hmmm
        Nassen kirjoitti:

        hyväksyy valheen jos se tukee omaa arvomaailmaa.
        Siteeraanpa tähän tuon valheen:

        "Darewin myönsi uskoon tultuaan,että hänen evoluutioteoriansa ei pidä paikkansa!!!! "

        Tosin siteerasit tuota valhetta väärin, uskoon tuleminen ei kuulu kuvioon vaan kuolinvuode.

        No, ideahan tuli selväksi.

        hyvin sanottu;).


    • tietää

      Taivaassa syttyi kapina Jumalaa vastaan, Luciferin johdolla, häneen liittyi taivaan enkeleistä kolmasosa sitten heidät heitettiin alas taivaasta ja odottavat menemistä joku päivä tuliseenjärveen joka nimeltään helvetti=gehenna.
      Tuli sitten ihmisen luominen, en tiedä miksi! ehkä sitten enkelit katselevat meitä nyt.

      Kannattaa lukea se kirja Hall Lindsey kirjoittama kirja "maa entinen suuri planeetta" Siinä kerrotaan miksi Jumala loi. http://www.postimyynti-kivioja.net/56/tuote/vkirjat/l/

      • Millä perusteella tämä Hall Lindsey tietäisi lainkaan paremmin, enemmän tai edes lainkaan jumalista ja jumalien aivotuksista?

        Se on hauskaa huomata, miten kaikki uskovat kertovat "faktoja" jumalasta, mutta eivät koskaan anna mitään syytä uskoa heidän "faktoihinsa".


      • tietää
        jason_dax kirjoitti:

        Millä perusteella tämä Hall Lindsey tietäisi lainkaan paremmin, enemmän tai edes lainkaan jumalista ja jumalien aivotuksista?

        Se on hauskaa huomata, miten kaikki uskovat kertovat "faktoja" jumalasta, mutta eivät koskaan anna mitään syytä uskoa heidän "faktoihinsa".

        Ovi suljetaan!
        Otetaan esim. kun Nooa rakensi arkin, hän palkkasi myös rakentajia sinne, sitten tuli vedenpaisumus ja Jumala sulki oven, tapahtui niin että,Nooa myös saarnasi rakentajille sanoen" vedenpaisumus tulee kun Jumala on rankaisemassa.. ." mutta rakentajat vaan nauroivat niin sitten tapahtui se ja he tulivat sinne arkin luo mutta Jumala ei antanut heidän tulla sinne arkkii ehkäpä Jumalan läsnä olo niin voimakas etteivät pystyneet tulla sisään. Näin on tapahtuva tänä päivänä kun Jeesus tulee SALAISESTI silloin ulkopuoliselle SULJETAAN OVI!
        Matteuksen evankeliumi:
        25:1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        25:2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        25:3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        25:4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
        25:5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        25:6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
        25:7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
        25:8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat.'
        25:9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
        25:10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin


      • Sepesusi
        tietää kirjoitti:

        Ovi suljetaan!
        Otetaan esim. kun Nooa rakensi arkin, hän palkkasi myös rakentajia sinne, sitten tuli vedenpaisumus ja Jumala sulki oven, tapahtui niin että,Nooa myös saarnasi rakentajille sanoen" vedenpaisumus tulee kun Jumala on rankaisemassa.. ." mutta rakentajat vaan nauroivat niin sitten tapahtui se ja he tulivat sinne arkin luo mutta Jumala ei antanut heidän tulla sinne arkkii ehkäpä Jumalan läsnä olo niin voimakas etteivät pystyneet tulla sisään. Näin on tapahtuva tänä päivänä kun Jeesus tulee SALAISESTI silloin ulkopuoliselle SULJETAAN OVI!
        Matteuksen evankeliumi:
        25:1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        25:2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        25:3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        25:4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
        25:5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        25:6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
        25:7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
        25:8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat.'
        25:9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
        25:10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin

        Onkin hyvä esimerkki raamatun totuudesta... ;)


      • uskis
        tietää kirjoitti:

        Ovi suljetaan!
        Otetaan esim. kun Nooa rakensi arkin, hän palkkasi myös rakentajia sinne, sitten tuli vedenpaisumus ja Jumala sulki oven, tapahtui niin että,Nooa myös saarnasi rakentajille sanoen" vedenpaisumus tulee kun Jumala on rankaisemassa.. ." mutta rakentajat vaan nauroivat niin sitten tapahtui se ja he tulivat sinne arkin luo mutta Jumala ei antanut heidän tulla sinne arkkii ehkäpä Jumalan läsnä olo niin voimakas etteivät pystyneet tulla sisään. Näin on tapahtuva tänä päivänä kun Jeesus tulee SALAISESTI silloin ulkopuoliselle SULJETAAN OVI!
        Matteuksen evankeliumi:
        25:1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        25:2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        25:3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        25:4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
        25:5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        25:6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
        25:7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
        25:8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat.'
        25:9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
        25:10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin

        Nuo ateistit kuvittelevat olevansa apinoiden jälkeläisiä (ja sen huomaa).

        Kiitos uskis viestistäsi. Toivottavasti nuo apinan jälkeläiset jaksavat lukea sen.


      • jallu
        uskis kirjoitti:

        Nuo ateistit kuvittelevat olevansa apinoiden jälkeläisiä (ja sen huomaa).

        Kiitos uskis viestistäsi. Toivottavasti nuo apinan jälkeläiset jaksavat lukea sen.

        Syntyy tyhmiä Uskovaisia! lue pelle joskus mitä siinä raamatussas oikein kerrotaan!


      • E. K 2

        Jumalalta loppui taistelu joukot ja hänen täytyi muokata apinoista enkelin näköisiä sotilaita. Mutta miksi Jumala on niin julma, että uhkaa olentoja tulijärvellä. Ei ihme, että Lucifer sai enkelit puoleleen. Hmm... Lusifer heitettiin maahan ja hänellä oli vähemmän joukkoja.... ehkäpä hän kehitti apinoista ihmisiä... No kaikki tämä on vain maalikon arvailua.


      • tietää kirjoitti:

        Ovi suljetaan!
        Otetaan esim. kun Nooa rakensi arkin, hän palkkasi myös rakentajia sinne, sitten tuli vedenpaisumus ja Jumala sulki oven, tapahtui niin että,Nooa myös saarnasi rakentajille sanoen" vedenpaisumus tulee kun Jumala on rankaisemassa.. ." mutta rakentajat vaan nauroivat niin sitten tapahtui se ja he tulivat sinne arkin luo mutta Jumala ei antanut heidän tulla sinne arkkii ehkäpä Jumalan läsnä olo niin voimakas etteivät pystyneet tulla sisään. Näin on tapahtuva tänä päivänä kun Jeesus tulee SALAISESTI silloin ulkopuoliselle SULJETAAN OVI!
        Matteuksen evankeliumi:
        25:1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        25:2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        25:3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        25:4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
        25:5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        25:6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
        25:7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
        25:8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat.'
        25:9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
        25:10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin

        Joten kysyn uudestaan: millä perusteella kyseinen kirjan kirjoittanut henkilö tietää yhtikäs mitään jumalasta?


    • Agnostia theistia

      Miksi Jumala loi nokkaeläimet? Miksi Jumala loi ammoniitit ja dinosaurukset ja sitten tuhosi ne? Miksi Jumala loi ne universumin osaset jotka ovat liian kaukana jotta kukaan ihminen voisi nähdä niitä? Miksi miksi. Miten kukaan tai mikään niin rajoittunut olento kuin ihminen voisi muka käsittää Jumalan kaltaisen olennon motiiveja? Koko ajatus on absurdi. Jos Jumala todella on olemassa (ja pessimistinä pelkään että niin luultavasti onkin) on meillä vielä vähemmän mahdollisuuksia ymmärtää Sitä kuin yksisoluisella olisi ymmärtää Albert Einsteinin aivoituksia. Tämän vuoksi sanonkin, että jos todella uskoo Jumalaan, kannattaa unohtaa kaikkien muinaisten ihmisten infantiilit yritykset pistää Se ihmisen ymmärrettävään muotoon, ja elää kuin koko Jumalaa ei olisikaan.

      • Sepesusi

        Järkipuhetta!


      • Nassen

        "Miten kukaan tai mikään niin rajoittunut olento kuin ihminen voisi muka käsittää Jumalan kaltaisen olennon motiiveja?"


      • thexrated
        Nassen kirjoitti:

        "Miten kukaan tai mikään niin rajoittunut olento kuin ihminen voisi muka käsittää Jumalan kaltaisen olennon motiiveja?"

        "Taivaassa syttyi kapina Jumalaa vastaan, Luciferin johdolla, häneen liittyi taivaan enkeleistä kolmasosa sitten heidät heitettiin alas taivaasta ja odottavat menemistä joku päivä tuliseenjärveen joka nimeltään helvetti=gehenna.
        Tuli sitten ihmisen luominen, en tiedä miksi! ehkä sitten enkelit katselevat meitä nyt."

        Luciferin nykymuoto on John Milton:n mielikuvituksen tuotetta. Paradise Lost ei ole sen todellisempi kuin esim. Taru Sormusten Herrasta.

        Lucifer nimi tulee "light-bearer" käännöksestä joka alunperin oli liitetty itse Jumalaan. Näin on jopa Raamatussa.


      • Missä kohdassa Raamatussa
        thexrated kirjoitti:

        "Taivaassa syttyi kapina Jumalaa vastaan, Luciferin johdolla, häneen liittyi taivaan enkeleistä kolmasosa sitten heidät heitettiin alas taivaasta ja odottavat menemistä joku päivä tuliseenjärveen joka nimeltään helvetti=gehenna.
        Tuli sitten ihmisen luominen, en tiedä miksi! ehkä sitten enkelit katselevat meitä nyt."

        Luciferin nykymuoto on John Milton:n mielikuvituksen tuotetta. Paradise Lost ei ole sen todellisempi kuin esim. Taru Sormusten Herrasta.

        Lucifer nimi tulee "light-bearer" käännöksestä joka alunperin oli liitetty itse Jumalaan. Näin on jopa Raamatussa.

        Laitatko vielä Raamatun kohdan, niin tarkistan !


      • kertoa, että niille
        thexrated kirjoitti:

        "Taivaassa syttyi kapina Jumalaa vastaan, Luciferin johdolla, häneen liittyi taivaan enkeleistä kolmasosa sitten heidät heitettiin alas taivaasta ja odottavat menemistä joku päivä tuliseenjärveen joka nimeltään helvetti=gehenna.
        Tuli sitten ihmisen luominen, en tiedä miksi! ehkä sitten enkelit katselevat meitä nyt."

        Luciferin nykymuoto on John Milton:n mielikuvituksen tuotetta. Paradise Lost ei ole sen todellisempi kuin esim. Taru Sormusten Herrasta.

        Lucifer nimi tulee "light-bearer" käännöksestä joka alunperin oli liitetty itse Jumalaan. Näin on jopa Raamatussa.

        langenneille kolmasosalle annettiin mahdollisuus paluuseen elämällä ihmisenä maan päällä.Vasta sen jälkeen oli lopullinen rangaistus.
        Sorry to say but it seem to be true!!


      • Diagoras
        Missä kohdassa Raamatussa kirjoitti:

        Laitatko vielä Raamatun kohdan, niin tarkistan !

        "Lucem ferrum"="tuon valoa"
        Lucifer=valontuoja


      • luciferiin ?
        Diagoras kirjoitti:

        "Lucem ferrum"="tuon valoa"
        Lucifer=valontuoja

        Ai uskovatko ateisti luciferiin ? Vai oletko ehkä peräti saatananpalvoja ?

        Jos on luciferkin, joka heitettiin ulos taivaasta Raamatun mukaan) niin eikö sitten ole Jumalakin, joka luciferin heitti ulos taivaasta. Jeesus voitti ristillä kuoleman vallan ja voitti myös luciferin.

        On niin hyvä ja turvallinen olo Voittajan puolella.


      • Diagoras
        luciferiin ? kirjoitti:

        Ai uskovatko ateisti luciferiin ? Vai oletko ehkä peräti saatananpalvoja ?

        Jos on luciferkin, joka heitettiin ulos taivaasta Raamatun mukaan) niin eikö sitten ole Jumalakin, joka luciferin heitti ulos taivaasta. Jeesus voitti ristillä kuoleman vallan ja voitti myös luciferin.

        On niin hyvä ja turvallinen olo Voittajan puolella.

        Kerroin vain mistä nimi tulee, kun sitä epäiltiin! Ovatko kaikki uskovaiset noin vähä-älyisiä? Siksikö he ovat uskovaisia?


      • hätänä
        Diagoras kirjoitti:

        Kerroin vain mistä nimi tulee, kun sitä epäiltiin! Ovatko kaikki uskovaiset noin vähä-älyisiä? Siksikö he ovat uskovaisia?

        Mikä sinulla on hätänä, kun luulet uskovien olevan ääliöitä tai tyhmiä ?

        Minulla koulu ja opiskelut ovat sujuneet erinomaisesti ja tunnen monia muitakin uskovia, jotka ovat korkealle koulutettuja.

        Sitäpaitsi en sano koskaan ihmisestä "se".
        Ihmisestä sanotaan ja kirjoitetaan "hän".

        Äidinkieli minulla oli K5, asteikolla 1 - 5.
        Muutkin opiskelut ja niihin liittyvät kirjalliset työt olen tehnyt kiitettävillä arvosanoilla. Ja silti minä vain uskon Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.


      • Diagoras
        hätänä kirjoitti:

        Mikä sinulla on hätänä, kun luulet uskovien olevan ääliöitä tai tyhmiä ?

        Minulla koulu ja opiskelut ovat sujuneet erinomaisesti ja tunnen monia muitakin uskovia, jotka ovat korkealle koulutettuja.

        Sitäpaitsi en sano koskaan ihmisestä "se".
        Ihmisestä sanotaan ja kirjoitetaan "hän".

        Äidinkieli minulla oli K5, asteikolla 1 - 5.
        Muutkin opiskelut ja niihin liittyvät kirjalliset työt olen tehnyt kiitettävillä arvosanoilla. Ja silti minä vain uskon Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.

        vieläkin häiriinyneempää jos olet oikeasti älykäs ja sivistynyt ja silti uskot kaikkeen mitä sinulle kerrotaan. Tosin, kovin älykäs ihminen ei kyllä voi olla jos uskoo, että mies luotiin tomusta ja nainen sitten hänen kylkiluustaan ja että maailma on 6000 vuotta vanha...

        Niin ja mikset voi käyttää oikeata nimimerkkiä, sinut tunnistaisi paremmin?


      • Niin luotiin
        Diagoras kirjoitti:

        vieläkin häiriinyneempää jos olet oikeasti älykäs ja sivistynyt ja silti uskot kaikkeen mitä sinulle kerrotaan. Tosin, kovin älykäs ihminen ei kyllä voi olla jos uskoo, että mies luotiin tomusta ja nainen sitten hänen kylkiluustaan ja että maailma on 6000 vuotta vanha...

        Niin ja mikset voi käyttää oikeata nimimerkkiä, sinut tunnistaisi paremmin?

        Tomusta luotiin ihminen...."Kaikki on tomusta tullut ja kaikki palajaa tomuun". (Saarn.4:20)

        Miksi haluat tunnistaa minut ? Tuletko kylään vai tuletko antamaan "turpiin", kun olen erimieltä sinun kanssasi ja nassenin kanssa ?

        Minä uskon Jumalaan, vaikka kuinka raivoat ja haluat sanoa minusta "se". Saat sinä uskoa miten haluat.

        Ei ole "häiriintynyttä" jos älykäs ja korkeasti koulutettu ihminen uskoo Jumalaan. Se on vahvaa USKOA. Uskossa olo on todella ihanaa.


      • Diagoras
        Niin luotiin kirjoitti:

        Tomusta luotiin ihminen...."Kaikki on tomusta tullut ja kaikki palajaa tomuun". (Saarn.4:20)

        Miksi haluat tunnistaa minut ? Tuletko kylään vai tuletko antamaan "turpiin", kun olen erimieltä sinun kanssasi ja nassenin kanssa ?

        Minä uskon Jumalaan, vaikka kuinka raivoat ja haluat sanoa minusta "se". Saat sinä uskoa miten haluat.

        Ei ole "häiriintynyttä" jos älykäs ja korkeasti koulutettu ihminen uskoo Jumalaan. Se on vahvaa USKOA. Uskossa olo on todella ihanaa.

        erottaa kirjoituksesi muiden kirjoituksista...

        "Ei ole "häiriintynyttä" jos älykäs ja korkeasti koulutettu ihminen uskoo Jumalaan. Se on vahvaa USKOA. Uskossa olo on todella ihanaa."

        Niin, no kyllä valhe varmasti on totuutta kauniimpi, valhetta se on silti.


      • kertoa
        Diagoras kirjoitti:

        erottaa kirjoituksesi muiden kirjoituksista...

        "Ei ole "häiriintynyttä" jos älykäs ja korkeasti koulutettu ihminen uskoo Jumalaan. Se on vahvaa USKOA. Uskossa olo on todella ihanaa."

        Niin, no kyllä valhe varmasti on totuutta kauniimpi, valhetta se on silti.

        että koulutuksen ansiosta ei pääse Taivaaseen. Uskossa olevista monet ovat lääkäreitä, insinöörejä, arkkitehteja, dipl.ins., tohtoreita, biologeja (biologian tohtoreitakin muutama ystävistäni), mutta uskossa on myös ihan kouluja käymättömiä, lukutaidottomia vanhuksiakin.

        Koulutus ei tee ihmisestä uskovaista tai ateistia.
        Sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastutaan. Rukoile edes kerran Jeesusta ja katso mitä tapahtuu, kun oikein sydämestäsi, vilpittömästi kysyt Jeesukselta onko Hän olemassa.
        Uskon Hänen vastaavan sinulle ihan henkilökohtaisesti Diagoras. Jeesus elää ja vastaa rukouksiin! Siunausta sinulle ja onnea äidinkielenkokeisiin.


      • Agnostia theistia
        Nassen kirjoitti:

        "Miten kukaan tai mikään niin rajoittunut olento kuin ihminen voisi muka käsittää Jumalan kaltaisen olennon motiiveja?"

        Mahdatko aina pitää vasaraa käden ulottuvilla, kun näet kaiken ympärilläsi nauloina? Eipä tule minun mieleeni ainakaan heti ainuttakaan uskontoa, jonka jumalaa ei jatkuvasti kuvailtaisi ominaisuuksiltaan ja motiiveiltaan lähinnä älyttömän voimakkaana kuolemattomana ihmisenä. Jos olisit lukenut viestini, olisit saattanut jopa huomata, että pointtini oli siinä, että vaikka Jumala olisikin olemassa, ateistinen ajattelu olisi käytännössä järkevin vaihtoehto.

        Mutta jos maailmaasi ei mahdu agnostismia, niin kai sitten olen uskis. Pam pam. Varo ettet lyö peukaloon.


      • Nasse
        Agnostia theistia kirjoitti:

        Mahdatko aina pitää vasaraa käden ulottuvilla, kun näet kaiken ympärilläsi nauloina? Eipä tule minun mieleeni ainakaan heti ainuttakaan uskontoa, jonka jumalaa ei jatkuvasti kuvailtaisi ominaisuuksiltaan ja motiiveiltaan lähinnä älyttömän voimakkaana kuolemattomana ihmisenä. Jos olisit lukenut viestini, olisit saattanut jopa huomata, että pointtini oli siinä, että vaikka Jumala olisikin olemassa, ateistinen ajattelu olisi käytännössä järkevin vaihtoehto.

        Mutta jos maailmaasi ei mahdu agnostismia, niin kai sitten olen uskis. Pam pam. Varo ettet lyö peukaloon.

        "Eipä tule minun mieleeni ainakaan heti ainuttakaan uskontoa, jonka jumalaa ei jatkuvasti kuvailtaisi ominaisuuksiltaan ja motiiveiltaan lähinnä älyttömän voimakkaana kuolemattomana ihmisenä. "

        Sehän kertoo lähinnä siitä paljonko tiedät uskonnoista.


      • Paatuneille valehtelijoille?
        kertoa kirjoitti:

        että koulutuksen ansiosta ei pääse Taivaaseen. Uskossa olevista monet ovat lääkäreitä, insinöörejä, arkkitehteja, dipl.ins., tohtoreita, biologeja (biologian tohtoreitakin muutama ystävistäni), mutta uskossa on myös ihan kouluja käymättömiä, lukutaidottomia vanhuksiakin.

        Koulutus ei tee ihmisestä uskovaista tai ateistia.
        Sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastutaan. Rukoile edes kerran Jeesusta ja katso mitä tapahtuu, kun oikein sydämestäsi, vilpittömästi kysyt Jeesukselta onko Hän olemassa.
        Uskon Hänen vastaavan sinulle ihan henkilökohtaisesti Diagoras. Jeesus elää ja vastaa rukouksiin! Siunausta sinulle ja onnea äidinkielenkokeisiin.

        Sellaisille kuin sinä?


      • Onko kivaa..
        kertoa, että niille kirjoitti:

        langenneille kolmasosalle annettiin mahdollisuus paluuseen elämällä ihmisenä maan päällä.Vasta sen jälkeen oli lopullinen rangaistus.
        Sorry to say but it seem to be true!!

        Kirjoittaa täyttä paskaa anonyyminä?
        JOS olisit tosiaan kristitty, et pelleilisi tuolla tavoin!


      • Sairas paska!
        luciferiin ? kirjoitti:

        Ai uskovatko ateisti luciferiin ? Vai oletko ehkä peräti saatananpalvoja ?

        Jos on luciferkin, joka heitettiin ulos taivaasta Raamatun mukaan) niin eikö sitten ole Jumalakin, joka luciferin heitti ulos taivaasta. Jeesus voitti ristillä kuoleman vallan ja voitti myös luciferin.

        On niin hyvä ja turvallinen olo Voittajan puolella.

        Painu ......


      • ....
        hätänä kirjoitti:

        Mikä sinulla on hätänä, kun luulet uskovien olevan ääliöitä tai tyhmiä ?

        Minulla koulu ja opiskelut ovat sujuneet erinomaisesti ja tunnen monia muitakin uskovia, jotka ovat korkealle koulutettuja.

        Sitäpaitsi en sano koskaan ihmisestä "se".
        Ihmisestä sanotaan ja kirjoitetaan "hän".

        Äidinkieli minulla oli K5, asteikolla 1 - 5.
        Muutkin opiskelut ja niihin liittyvät kirjalliset työt olen tehnyt kiitettävillä arvosanoilla. Ja silti minä vain uskon Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.

        Sujuvasti! Tosielämässä et päässyt apukoulun ekalta!


    • tiaana

      omaksi ilokseen. Jumalan ilahduttaminen ja hänen hyväkseen eläminen on sinunkin elämäsi tärkein tarkoitus. Jos sinä olet niin tärkeä Jumalalle, tähän kätkeytyy paljon muutakin.

      Jos Jumala on luonut ikuisuuden sinua varten, ja haluaa sinun viettävän ikuisuuden Hänen luonaan, on sillä paljon merkitystä.

      Kun tämän totuuden käsittää, menettää merkityksettömyyden tunne valtansa elämässäsi.

      Jumalalla ei ollut tarvetta luoda ihmistä, mutta Hän teki sen omaksi ilokseen.

      Raamattu sanoo: Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseeen, Jeesuksen Kristuksen tähden.

      Yksi Jumalan suurimmista lahjoista sinulle on tuntea iloa. Sait viisi aistia ja tunteet, kokeaksi tämän tunteen.

      Raamattu sanoo: Päätöksensä mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, että olisimme hänen luomistekojensa ensi hedelmä.
      Niin paljon Jumala arvostaa ja rakastaa sinua.

      Jumala ei ole umpimähkäinen, vaan Hän suunnitteli kaiken ihmisen varalle. Mitä enemmän fyysikot , biologit ja muut luonnontieteilijät oppivat universumista, sitä paremmin me ymmärrämme, miten ainutlaatuisestise on sovitettu meidän olemassaoloamme varten, valmistettu varta vasten täsmällisin säädöin, jotka tekevät ihmiselämän mahdolliseksi.

      Tri Michael Denton, arvostettu ihmisen molekyyligenetiikan tutkija Otagon yliopistosta Uudessa-Seelannissa, on sanonut: "Kaikki biologisten tieteiden ulottuvilla oleva todistusaineisto tukee sitä perusolettamusta, että kosmos on erityisesti suunniteltu kokonaisuus, jonka perustavanlaatuisena päämääränä ja tarkoiutuksena ovat elämä ja ihmiskunta.

      Jumala ei luonut maata tyhjäki, vaan asumista varten.

      Hän teki sen, koska on rakkauden Jumala. Sinutkin on luotu Jumalan rakkauden erityiseksi kohteeksi! Jumala teki sinut, jotta hän voisi rakastaa sinua. Tämä on totuus, jonka varaan voit rakentaa elämäsi.

      Jumala on luonut sinut tiettyä tarkoitusta varten. Elämälläsi on syvällinen merkitys.

      Me löydämme elämämme merkiytksen ja tarkoiutuksen vain, kun teemme Jumalasta elämässämme kiintopisteen.

      Rom. 12:3 Ihmiset voivat käsittää itsensä selkeästi ainoastaan sen kautta, mitä Jumala on on, ja mitä hän tekee meidän puolestamme.

      Raamattu sanoo: Älää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto.

      Oman tarkoituksen tuteminen valmistaa sinua iankaikkisuutta varten.

      Elämä on paljon enemmän kuin vain tämä hetki.

      Raamatun mukaan Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen. Jumala on ikuinen, joten ihminenkin on luotu ikuisuusolennoksi.

      Siksi Hän on istuttanut meihin ajatuksen kuoleman jälkeisestä elämästä, toivon nähdä edesmenneitä sukulaisia jonakin päivänä, ja kaipuun tuntea Hänen läsnäolonsa elämässämme.

      Me etsimme näitä asioita, ja Jumalalla on olemassa vastaukset näihin.

      Kukaan meistä ei ole syntynyt tänne sattumalta, vaikka olisimmekin olleet vanhemmillemme vahinkoja. Jumala muovasi sinut jo mielessään ennen kuin loi maailman. Olit jo olemassa tuolloin, Hänen rakkaudestaan.

      • Diagoras

        "Mitä enemmän fyysikot , biologit ja muut luonnontieteilijät oppivat universumista, sitä paremmin me ymmärrämme, miten ainutlaatuisestise on sovitettu meidän olemassaoloamme varten, valmistettu varta vasten täsmällisin säädöin, jotka tekevät ihmiselämän mahdolliseksi."

        Miksi sitten on lukemattoman monia planeettoja aurinkokuntamme ulkopuolella, jotka eivät ihmiselle sovellu? Täm,ä meidän pieni pallomme on hiekanjyvä Saharassa verrattuna maailmankaikkeuden ihmiselle soveltumattomiin paikkoihin. Ja mitä enemmän luonnontieteilijät tutkivat, sitä enemmän Raamatulle nauretaan, joten sinun kannattaisi varmaan rukoilla, että tieteen tasolla palattaisiis keskiaikaan.

        "Tri Michael Denton, arvostettu ihmisen molekyyligenetiikan tutkija Otagon yliopistosta Uudessa-Seelannissa, on sanonut: "Kaikki biologisten tieteiden ulottuvilla oleva todistusaineisto tukee sitä perusolettamusta, että kosmos on erityisesti suunniteltu kokonaisuus, jonka perustavanlaatuisena päämääränä ja tarkoiutuksena ovat elämä ja ihmiskunta."

        No, professori Stephen Hawking, arvostetuin elossa oleva fyysikko ja matemaatikko, on sanonut, ettei maailmankaikkeus ole tarvinnut mitään Jumalaa syntyäkseen.

        "Jumala muovasi sinut jo mielessään ennen kuin loi maailman. Olit jo olemassa tuolloin, Hänen rakkaudestaan."

        Niin ja rakkaudessahan hän kai kidututtaakin ikuisesti, vai?


      • tahdot
        Diagoras kirjoitti:

        "Mitä enemmän fyysikot , biologit ja muut luonnontieteilijät oppivat universumista, sitä paremmin me ymmärrämme, miten ainutlaatuisestise on sovitettu meidän olemassaoloamme varten, valmistettu varta vasten täsmällisin säädöin, jotka tekevät ihmiselämän mahdolliseksi."

        Miksi sitten on lukemattoman monia planeettoja aurinkokuntamme ulkopuolella, jotka eivät ihmiselle sovellu? Täm,ä meidän pieni pallomme on hiekanjyvä Saharassa verrattuna maailmankaikkeuden ihmiselle soveltumattomiin paikkoihin. Ja mitä enemmän luonnontieteilijät tutkivat, sitä enemmän Raamatulle nauretaan, joten sinun kannattaisi varmaan rukoilla, että tieteen tasolla palattaisiis keskiaikaan.

        "Tri Michael Denton, arvostettu ihmisen molekyyligenetiikan tutkija Otagon yliopistosta Uudessa-Seelannissa, on sanonut: "Kaikki biologisten tieteiden ulottuvilla oleva todistusaineisto tukee sitä perusolettamusta, että kosmos on erityisesti suunniteltu kokonaisuus, jonka perustavanlaatuisena päämääränä ja tarkoiutuksena ovat elämä ja ihmiskunta."

        No, professori Stephen Hawking, arvostetuin elossa oleva fyysikko ja matemaatikko, on sanonut, ettei maailmankaikkeus ole tarvinnut mitään Jumalaa syntyäkseen.

        "Jumala muovasi sinut jo mielessään ennen kuin loi maailman. Olit jo olemassa tuolloin, Hänen rakkaudestaan."

        Niin ja rakkaudessahan hän kai kidututtaakin ikuisesti, vai?

        Jumala haluaa, että KAIKKI ihmiset pelastuvat.
        Jos haluat olla uskomatta Jumalaan, on se sinulle mahdollista. Otat silloin itse vastuun siitä, minne tahdot mennä kuolemasi jälkeen.

        Jumala ei kiduta, hän rakastaa kaikkia luotujaan.
        Jumala TAHTOO KAIKKIEN PELASTUVAN. Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon valita. Valitse viisaasti, olet ITSE vastuussa valinnoistasi.

        2. Kor. 13.13 sinulle Diagoras !!!
        Siunausta ja kaikkea hyvää elämääsi "hän"
        toivottaa "se", jos niin haluat kutsua !


      • Diagoras
        tahdot kirjoitti:

        Jumala haluaa, että KAIKKI ihmiset pelastuvat.
        Jos haluat olla uskomatta Jumalaan, on se sinulle mahdollista. Otat silloin itse vastuun siitä, minne tahdot mennä kuolemasi jälkeen.

        Jumala ei kiduta, hän rakastaa kaikkia luotujaan.
        Jumala TAHTOO KAIKKIEN PELASTUVAN. Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon valita. Valitse viisaasti, olet ITSE vastuussa valinnoistasi.

        2. Kor. 13.13 sinulle Diagoras !!!
        Siunausta ja kaikkea hyvää elämääsi "hän"
        toivottaa "se", jos niin haluat kutsua !

        mennä minnekään kuoleman jälkeen, enkä myöskään mene! Te uskovaiset pelkäätte kuolemaa niin paljon, että keksitte kaikenlaisia valheita, joita sitten uskottelette itsellenne ja muile.

        "Jumala ei kiduta, hän rakastaa kaikkia luotujaan."

        Ei hän itse kiduta, vaan kidututtaa, kukapa diktaattori itse likaisi kätensä? Kaikkivaltias voisi tuhota pahuuden "once, and for all" muttei näin tee. Hmm, miksiköhän?


      • tämä vastaus
        Diagoras kirjoitti:

        mennä minnekään kuoleman jälkeen, enkä myöskään mene! Te uskovaiset pelkäätte kuolemaa niin paljon, että keksitte kaikenlaisia valheita, joita sitten uskottelette itsellenne ja muile.

        "Jumala ei kiduta, hän rakastaa kaikkia luotujaan."

        Ei hän itse kiduta, vaan kidututtaa, kukapa diktaattori itse likaisi kätensä? Kaikkivaltias voisi tuhota pahuuden "once, and for all" muttei näin tee. Hmm, miksiköhän?

        Minä en pelkää kuolemaa Diagoras. Yksi potilas kerran kysyi, pelkäänkö kuolemaa. Kerroin, etten pelkää. Potilas kysyi, miksen pelkää koska, hän itse pelkäsi aivan hirveästi. Kerroin hänelle miksen pelkää. Potilas itse kysyi, voisinko rukoilla hänen puolestaan. Ehdottelin keskustelua sairaalapapin kanssa. Potilas kieltäytyi ja sanoi haluavansa siinä hetkessä minun rukoilevan hänen puolestaan. No rukoilin tietenkin ja potilas itse kertoi haluavansa tulla uskoon.

        Jos potilas itse aloittaa keskustelun, voi hoitohenkilökunta keskustella uskonasioista. Rukoilin, ja potilas rauhoittui. Hoitohenkilökunta ei saa tuputtaa omaa uskoaan ja sehän kerrotaan etiikan tunneilla jo koulutuksessakin.

        USKONTO koulutuksessa oli pakollinen aine KAIKILLE, myös ateisteille, koska kyse on aina potilaan uskosta, johon hoitohenkilökunnan on vastattava. On kutsuttava paikalle joko potilaan oman seurakunnan pappi,seurakunnan vapaaehtoinen työntekijä.


      • tiedän kyllä
        tämä vastaus kirjoitti:

        Minä en pelkää kuolemaa Diagoras. Yksi potilas kerran kysyi, pelkäänkö kuolemaa. Kerroin, etten pelkää. Potilas kysyi, miksen pelkää koska, hän itse pelkäsi aivan hirveästi. Kerroin hänelle miksen pelkää. Potilas itse kysyi, voisinko rukoilla hänen puolestaan. Ehdottelin keskustelua sairaalapapin kanssa. Potilas kieltäytyi ja sanoi haluavansa siinä hetkessä minun rukoilevan hänen puolestaan. No rukoilin tietenkin ja potilas itse kertoi haluavansa tulla uskoon.

        Jos potilas itse aloittaa keskustelun, voi hoitohenkilökunta keskustella uskonasioista. Rukoilin, ja potilas rauhoittui. Hoitohenkilökunta ei saa tuputtaa omaa uskoaan ja sehän kerrotaan etiikan tunneilla jo koulutuksessakin.

        USKONTO koulutuksessa oli pakollinen aine KAIKILLE, myös ateisteille, koska kyse on aina potilaan uskosta, johon hoitohenkilökunnan on vastattava. On kutsuttava paikalle joko potilaan oman seurakunnan pappi,seurakunnan vapaaehtoinen työntekijä.

        ne ovat melkein aina uskiksia. Paremmin koulutetut (ja keskimäärin älykkäämmät) lääkärit ovat usein ateisteja.


      • lääkäreitäkin on uskossa
        tiedän kyllä kirjoitti:

        ne ovat melkein aina uskiksia. Paremmin koulutetut (ja keskimäärin älykkäämmät) lääkärit ovat usein ateisteja.

        Ystäväpiirissäni on useita uskovaisia hyvinkoulutettuja (siis tohtoriksi väitelleitä ja professoreja)lääkäreitä. Monet hoitajat ovat uskossa, koska näkevät niin paljon kuolemaa ja ovat todella lähellä hyvin sairaita ihmisia, jotka pohtivat elämän tarkoitusta. Myös monet lääkärit ovat uskossa. Samoin ovat arkkitehdit, insinöörit, biologit, mikrobiologit tai jopa kaksi viikkoa kiertokoulua käyneet voivat olla uskossa tai ihan kokonaan kouluja käymättömät, lukutaidottomat vanhukset. Meidänkin seurakunnassamme on muutama vanha, kouluja käymätön, henkilö.
        Itse ole hoitaja enkä lääkäri.Olen kyllä korkeasti koulutettu ja olen uskossa.

        Uskoon "pääsee" ilman koulutustakin. Ateisteilla on hyvin vääristyneitä käsityksiä, että vain tyhmät ja keskimääräistä ÄÖ-määrää alhaalla olevat ovat uskossa. Jotkut ateistit tällä palstalla luulevat, että biologiaa lukeneet eivät voi olla uskossa. Sekään ei pidä paikkaansa.

        Miksi sitten biologit ja mikrobiologitkin ovat uskossa ? Minäkin tunnen monta !


      • Diagoras
        lääkäreitäkin on uskossa kirjoitti:

        Ystäväpiirissäni on useita uskovaisia hyvinkoulutettuja (siis tohtoriksi väitelleitä ja professoreja)lääkäreitä. Monet hoitajat ovat uskossa, koska näkevät niin paljon kuolemaa ja ovat todella lähellä hyvin sairaita ihmisia, jotka pohtivat elämän tarkoitusta. Myös monet lääkärit ovat uskossa. Samoin ovat arkkitehdit, insinöörit, biologit, mikrobiologit tai jopa kaksi viikkoa kiertokoulua käyneet voivat olla uskossa tai ihan kokonaan kouluja käymättömät, lukutaidottomat vanhukset. Meidänkin seurakunnassamme on muutama vanha, kouluja käymätön, henkilö.
        Itse ole hoitaja enkä lääkäri.Olen kyllä korkeasti koulutettu ja olen uskossa.

        Uskoon "pääsee" ilman koulutustakin. Ateisteilla on hyvin vääristyneitä käsityksiä, että vain tyhmät ja keskimääräistä ÄÖ-määrää alhaalla olevat ovat uskossa. Jotkut ateistit tällä palstalla luulevat, että biologiaa lukeneet eivät voi olla uskossa. Sekään ei pidä paikkaansa.

        Miksi sitten biologit ja mikrobiologitkin ovat uskossa ? Minäkin tunnen monta !

        ovatkin uskossa, monet varmaan ovatkin, useimmat eivät kuitenkaan hyväksy Raamatun luomiskertomusta todeksi. Maailmalaajuisen tutkimuksen perusteella ainakin biologeista vain n. 0,015% kannatti kreationismia. Useimmat kannattaneistakin olivat USA:n tapaisista hyvin uskonnollisista valtioista.


      • Biologitkin
        Diagoras kirjoitti:

        ovatkin uskossa, monet varmaan ovatkin, useimmat eivät kuitenkaan hyväksy Raamatun luomiskertomusta todeksi. Maailmalaajuisen tutkimuksen perusteella ainakin biologeista vain n. 0,015% kannatti kreationismia. Useimmat kannattaneistakin olivat USA:n tapaisista hyvin uskonnollisista valtioista.

        Uskovaisista ystävistäni kukaan biologi eikä biologián tohtori eikä mikrobiologi, eivätkä myöskään lääkäriystäväni (joista on professoreja ja tohtorin väitöskirjan tehneitäkin) ole kukaan koskaan todenneet Raamatun luomiskertomuksen olevan "se osa raamatusta, johon he eivät usko".
        Raamattu on totta.Jotkut ihmiset ja seurakunnat korostavat Raamatusta eri kohtia ja siksi on niin monia eri seurakuntia.

        Korkealla koulutuksella tai kouluttamattomuudella ei ole mitään tekemistä uskon kanssa. Uskoon voi tulla kuka tahansa ja missä tahansa. Jeesus on ihmeitä tekevä Herra.
        Siunausta elämääsi !


      • Diagoras
        Biologitkin kirjoitti:

        Uskovaisista ystävistäni kukaan biologi eikä biologián tohtori eikä mikrobiologi, eivätkä myöskään lääkäriystäväni (joista on professoreja ja tohtorin väitöskirjan tehneitäkin) ole kukaan koskaan todenneet Raamatun luomiskertomuksen olevan "se osa raamatusta, johon he eivät usko".
        Raamattu on totta.Jotkut ihmiset ja seurakunnat korostavat Raamatusta eri kohtia ja siksi on niin monia eri seurakuntia.

        Korkealla koulutuksella tai kouluttamattomuudella ei ole mitään tekemistä uskon kanssa. Uskoon voi tulla kuka tahansa ja missä tahansa. Jeesus on ihmeitä tekevä Herra.
        Siunausta elämääsi !

        sinulla on, jos he kerran ovat biologeja ja uskovat kreationismiin JA sitten menevät puhumaan biologeina evoluutiosta!


      • ateisti-45
        Biologitkin kirjoitti:

        Uskovaisista ystävistäni kukaan biologi eikä biologián tohtori eikä mikrobiologi, eivätkä myöskään lääkäriystäväni (joista on professoreja ja tohtorin väitöskirjan tehneitäkin) ole kukaan koskaan todenneet Raamatun luomiskertomuksen olevan "se osa raamatusta, johon he eivät usko".
        Raamattu on totta.Jotkut ihmiset ja seurakunnat korostavat Raamatusta eri kohtia ja siksi on niin monia eri seurakuntia.

        Korkealla koulutuksella tai kouluttamattomuudella ei ole mitään tekemistä uskon kanssa. Uskoon voi tulla kuka tahansa ja missä tahansa. Jeesus on ihmeitä tekevä Herra.
        Siunausta elämääsi !

        jos tiedemiehet ja lääkärit uskovat yli 3000 vuotta sitten lähi-idässä syntyneeseen maailmanselitykseen. Silloinhan ei mitään tutkittu kaikki vain selitettiin myyttisesti.Mikä milläkin tarinalla tai jumalalla.

        Miten nämä lääkärit parantavat sairauksia, nehän johtuvat Raamatun mukaan riivaajahengistä, jotka ovat menneet ihmiseen. Tai miten he selittävät bakteerien muuntumisen ja resistenssin -luoko jumala uuden bakteerilajin sitä mukaa kun ihminen uusia antibioootteja? Evoluutiohan ei ole totta, edes bakteerien?


      • Että sinulla..
        lääkäreitäkin on uskossa kirjoitti:

        Ystäväpiirissäni on useita uskovaisia hyvinkoulutettuja (siis tohtoriksi väitelleitä ja professoreja)lääkäreitä. Monet hoitajat ovat uskossa, koska näkevät niin paljon kuolemaa ja ovat todella lähellä hyvin sairaita ihmisia, jotka pohtivat elämän tarkoitusta. Myös monet lääkärit ovat uskossa. Samoin ovat arkkitehdit, insinöörit, biologit, mikrobiologit tai jopa kaksi viikkoa kiertokoulua käyneet voivat olla uskossa tai ihan kokonaan kouluja käymättömät, lukutaidottomat vanhukset. Meidänkin seurakunnassamme on muutama vanha, kouluja käymätön, henkilö.
        Itse ole hoitaja enkä lääkäri.Olen kyllä korkeasti koulutettu ja olen uskossa.

        Uskoon "pääsee" ilman koulutustakin. Ateisteilla on hyvin vääristyneitä käsityksiä, että vain tyhmät ja keskimääräistä ÄÖ-määrää alhaalla olevat ovat uskossa. Jotkut ateistit tällä palstalla luulevat, että biologiaa lukeneet eivät voi olla uskossa. Sekään ei pidä paikkaansa.

        Miksi sitten biologit ja mikrobiologitkin ovat uskossa ? Minäkin tunnen monta !

        Edes on ystäviä! Taidat olla sellainen säälittävä hyypiö, jolla ei edes ole elämää netin ulkopuolella...


      • Homo jeesus
        tämä vastaus kirjoitti:

        Minä en pelkää kuolemaa Diagoras. Yksi potilas kerran kysyi, pelkäänkö kuolemaa. Kerroin, etten pelkää. Potilas kysyi, miksen pelkää koska, hän itse pelkäsi aivan hirveästi. Kerroin hänelle miksen pelkää. Potilas itse kysyi, voisinko rukoilla hänen puolestaan. Ehdottelin keskustelua sairaalapapin kanssa. Potilas kieltäytyi ja sanoi haluavansa siinä hetkessä minun rukoilevan hänen puolestaan. No rukoilin tietenkin ja potilas itse kertoi haluavansa tulla uskoon.

        Jos potilas itse aloittaa keskustelun, voi hoitohenkilökunta keskustella uskonasioista. Rukoilin, ja potilas rauhoittui. Hoitohenkilökunta ei saa tuputtaa omaa uskoaan ja sehän kerrotaan etiikan tunneilla jo koulutuksessakin.

        USKONTO koulutuksessa oli pakollinen aine KAIKILLE, myös ateisteille, koska kyse on aina potilaan uskosta, johon hoitohenkilökunnan on vastattava. On kutsuttava paikalle joko potilaan oman seurakunnan pappi,seurakunnan vapaaehtoinen työntekijä.

        Vaihtaisin kyllä lääkäriä..


      • Olevasi lääkäri!
        Biologitkin kirjoitti:

        Uskovaisista ystävistäni kukaan biologi eikä biologián tohtori eikä mikrobiologi, eivätkä myöskään lääkäriystäväni (joista on professoreja ja tohtorin väitöskirjan tehneitäkin) ole kukaan koskaan todenneet Raamatun luomiskertomuksen olevan "se osa raamatusta, johon he eivät usko".
        Raamattu on totta.Jotkut ihmiset ja seurakunnat korostavat Raamatusta eri kohtia ja siksi on niin monia eri seurakuntia.

        Korkealla koulutuksella tai kouluttamattomuudella ei ole mitään tekemistä uskon kanssa. Uskoon voi tulla kuka tahansa ja missä tahansa. Jeesus on ihmeitä tekevä Herra.
        Siunausta elämääsi !

        Vaikka tapaat sellaisen vain suljetun osaston kierrolla...


    • RAAMATTUA

      Jonka Jumala antoi meille luettavaksi, ei sinun tarvitsisi täältä kysyä tuommoista.Hyvä, vastaus on:omaksi kuvakseen Hän loi ihmisen. 1 Mooseksen kirja 1 luku jakeesta 26 Jumala sanoi:"Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." No niinkuin sitten olet kuullut, ensimmäinen ihmispari lankesi syntiin ja seuraukset tiedät ja näet, eikö? Huomaatko muuten että kolmiyhteinen Jumala oli jo alussa ....tehkäämme. Lisäksi Jumala teki ihmisen keltaisekseen....no syntiinlankeemuksessa ihmisen järki "pimeni" ja enää emme ole Hänen kaltaisiaan ja jälki on näkyvissä.Onneksi on UUSILIITTO ja siitä kertoo koko UUSITESTAMENTTI, Jeesus on nyt turvamme ja autuutemme, jos me Häneen turvaamme, siunausta sinulle ym. terv. Timppa

      • Trollius

        Jumala on narsisti joka rakastaa omia kuviaan.


      • USKISHINTTI
        Trollius kirjoitti:

        Jumala on narsisti joka rakastaa omia kuviaan.

        Pelkää itseään...


      • kahvimylläri

        Mikä tässä selvitti, *miksi* Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen? Alkuperäinen kysymys kun oli juuri tuo *miksi*?

        Muuten vaan, huvin vuoksi?


    • Dead_end

      Eikö itselläsi muka tulisi tylsää elää ikuisuus yksin taivaassa?
      Kyllä minä jumalana ainakin loisin itselleni seuraa.

      • Trollius

        nimenomaan hihhuliseuraa?


      • Dead_end
        Trollius kirjoitti:

        nimenomaan hihhuliseuraa?

        Tarkoitatko kenties ateisteja?


      • Trollius
        Dead_end kirjoitti:

        Tarkoitatko kenties ateisteja?

        oikein itsekään tietää mitä tuli luotua.


      • Dead_end
        Trollius kirjoitti:

        oikein itsekään tietää mitä tuli luotua.

        ...antoi ihmisille vapaan tahdon. Jolloin tuli ateisteja ja muuhun uskovia...Eikä se minua haittaakaan.
        Uskovaiset eivät yritä ymmärtää Jumalan tekoja vaan uskovat siihen joka ymmärtää, eli Jumalaan.
        Tajuan kyllä että kuulostaa sokealta uskolta, mutta se on oma päätös uskoa, eikä silloin ole pakottavaa tarvetta etsiä joka asiasta totuutta.
        Ei se tee elämästä yhtään sen huonompaa jos uskoo, eikä mieti koko ajan kaiken "todellista tarkoitusta". Ei se tee ihmisestä sen tyhmempääkään, niinkuin monet väittävät.


      • näkemiseksi Taivaassa
        Trollius kirjoitti:

        nimenomaan hihhuliseuraa?

        Taivaassa ei olla enää hihhuleita. Meidän luja luottamuksemme ja uskomme muuttu silloin näkemiseksi. Siellä me ylistämme Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä ja kiitämme Jumalaa kaikesta.

        Luther, uskonpuhdistaja, on sanonut:
        "Taivaassa on monia sellaisia ihmisiä, joiden en uskonut sinne tulevan ja monet sellaiset ihmiset puuttuvat sieltä, joiden uskoin varmasti Taivaassa olevan".


      • Trollius
        näkemiseksi Taivaassa kirjoitti:

        Taivaassa ei olla enää hihhuleita. Meidän luja luottamuksemme ja uskomme muuttu silloin näkemiseksi. Siellä me ylistämme Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä ja kiitämme Jumalaa kaikesta.

        Luther, uskonpuhdistaja, on sanonut:
        "Taivaassa on monia sellaisia ihmisiä, joiden en uskonut sinne tulevan ja monet sellaiset ihmiset puuttuvat sieltä, joiden uskoin varmasti Taivaassa olevan".

        Ja mihinkähän Lutherin tieto perustui?


      • homokristus
        näkemiseksi Taivaassa kirjoitti:

        Taivaassa ei olla enää hihhuleita. Meidän luja luottamuksemme ja uskomme muuttu silloin näkemiseksi. Siellä me ylistämme Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä ja kiitämme Jumalaa kaikesta.

        Luther, uskonpuhdistaja, on sanonut:
        "Taivaassa on monia sellaisia ihmisiä, joiden en uskonut sinne tulevan ja monet sellaiset ihmiset puuttuvat sieltä, joiden uskoin varmasti Taivaassa olevan".

        Tämä keskustelu käy esimerkistä siitä, mihin kristittyjen usko perustuu....


    • Maukka

      jos joku vastaa tuohon, väittää hän tietävänsä jumalan ajattelutavasta jotain...
      ja jos jumala on olemassa, siihen ei pystytä...

    • siino

      "Selittäkää uskikset miksi Jumala loi ihmiset"

      Jumala ei luonut ihmisiä. Oikeasti sen on tehnyt Semos, mutta jotkut pahansuopat ovat kiukuttelun nimissä ja osittain humalassa keksineet Jumalan.

    • uskova

      paljon uskiksia tällä palstalla, vastausten määrästä päätellen. kaikki uskovat ilmeisesti johonkin, mutta mihin kukakin uskoo?

      eiköhän tällaiset pohdinnat ole meille ihmisille pikkaisen liian isoja juttuja. mitä hyodyttää kysyä, koska vastausta ei ole meille ilmoitettu.

      Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta hän ei kertonut miksi. tähän on ihmisen tyytyminen.

      • Nassen

        "eiköhän tällaiset pohdinnat ole meille ihmisille pikkaisen liian isoja juttuja."


        Pää pensaaseen vaan ja rukoilemaan!


      • pöhh

        "Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta hän ei kertonut miksi."

        Mistä tiedät? Onko tämä sinulle jotenkin "ilmoitettu"? Entäs jos se onkin vaan omahyväisten ihmisten keksimä valhe, ja oikeasti Jumala loikin jättiläistursaan omaksi kuvakseen, eikä voisi ihmisistä vähempää välittää.


    • William Shakespeare

      Hän halusi luoda jotakin, joka näytti häneltä itseltään.

      • Loiko jumala samasta syystä koppakuoriaiset ja meduusat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe