Toiveet Ukrainan läpimurtohyökkäyksestä

Anonyymi-ap

voi jo unohtaa ja varautua pitkiin rauhanneuvotteluihin, aika näyttää millaista suhmurointia on tiedossa EU:n taholta

40

246

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Veikkaan että päädytään taas jäätyneeseen sotaan3

    • Anonyymi

      Veikkaat siis ettei Venäjä voitakaan.

      Voi voi voi

    • Anonyymi

      Varmaa on, että Suomi maksaa parin,
      kolmen sotakorvauksen verran NATO hihhuloinnistaan ja uskollisuudesta Brysseliin.

      Ekaksi Saksa ryösti Fortumin kassan, koska Uniperin ei sallittu korottaa hintoja. Lopuksi "osti" koko puljun pikkurahalla. Saimme takkiin 8mrd.

      Sitten yritykset pakotettiin vetämään Venäjältä, vaikka tuskin kukaan muu länsikavereiden firma teki sitä. Tappiot 10 mrd.

      Lisäksi ylihinta sähköstä, sekä öljystä pakottivat yrityksiä mm. Stora Enso ja UPM sulkemaan tehtaitaan Suomessa. Tähän päälle Saimaan kanavan sulku ja kaupan tyrehtyminen. Tappiot 8 mrd.

      Nyt on haaskattu Naton takia Suomen omaisuutta 26 mrd. Jälleenrakennus, jota rahoitamme lypsää Suomesta vähintään 4 mrd.

      Mitä opimme? Ei kai mitään, kuin että suomalaiset ovat todella typerä kansa, kuten naapurimaamme Ruotsi, Saksa ja tietysti Venäjä tietävät.

      • Anonyymi

        ” Mitä opimme? Ei kai mitään, kuin että suomalaiset ovat todella typerä kansa, kuten naapurimaamme Ruotsi, Saksa ja tietysti Venäjä tietävät.”

        Vain sen, että Venäjän Tiltu valehtelee kaikki luvut, mitä suustaan päästää!🤡😂🤣😅🤪👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Mitä opimme? Ei kai mitään, kuin että suomalaiset ovat todella typerä kansa, kuten naapurimaamme Ruotsi, Saksa ja tietysti Venäjä tietävät.”

        Vain sen, että Venäjän Tiltu valehtelee kaikki luvut, mitä suustaan päästää!🤡😂🤣😅🤪👍

        Juuri sellaista kommenttia odotin sinulta. Unohdit mainita kalsareista, mutta mitä pienistä.

        Kommenttini suomalaisista perustuu mm. Teemu Keskisarjan teoksiin, jossa suomalaiset kuvataan 1700-luvulla lehmiin sekaantuvina savupirttien asukkeina, jossa esimerkiksi Baltian aatelin palvelijat asuivat paremmin kuin Suomessa aateli. 1800-luvulla olimme Tsuhnia, mutta viis siitä. Venäjän kauppa nosti Suomen vauraammaksi aikaisemmin riistatalous asemasta. 1900-luvulla olimme ns. Hyödyllinen idiootti, jota hyödynsi milloin NL, Saksa, USA tai Ruotsi. Ei ole Suomenlinnan opit menneet perille, mutta tässä sitä ollaan ilman kansanäänestystä etulinjassa härnäämässä Venäjää.

        Positiivista tässä on se, ettemme edes tajua kuinka me hyödyllinen idiootti uskomme toimivamme moraalisesti oikein, vaikka tosiasiassa meidät on saatu houkuteltua kehumaan ja ylläpitämään lännen intressiä härnätä Venäjää.

        T. Tiltu


    • Anonyymi

      Tiltuilla sotamenestys alenevassa suunnassa.

      Kaikkihan alkoi valtavalla uholla miten muutamassa päivässä Kiovan hallinto vaihdetaan ja Ukraina liitetään venäjään.

      Nyt enään väsynyttä olemattomaan perustuvaa toivoa että sota jäädytetään ja neuvottelut aloitettasiin ennen kuin Ukraina lyö lopullisesti alueiltaan venäjän romuttuneen armeijan .

      Niin se maailma muuttuu ....Tiltuillakin.

      • Anonyymi

        Olen Tiltu ja ylpeä siitä! Haluan Kiinan tavoin Ukrainaan rauhanneuvotteluja ja diplomatiaa. Olen isänmaallinen, koska Suomen etu on minulle tärkeintä.

        Nyt ei riemujuhlaan ole aihetta. Suomi velkaantuu 10mrd vuodessa, Venäjän talous ei länttä tarvitse ja on huippukunnossa. Typerät isänmaattomat antavat maamme ilmaiseksi USAn käyttöön. Ei vaikuta hyvältä, kun kaiken uhon vaikutuksia ei arvioitu ennakkoon ja annettu kansan äänestää mennäänkö etulinjaan vai ei.

        T. Tiltu

        Venäjän taloudesta:
        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/venajan-sotakassa-tyhjenee-edelleen-aivan-liian-hitaasti/a53267cd-77f6-489b-a893-9f098decad0a


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Tiltu ja ylpeä siitä! Haluan Kiinan tavoin Ukrainaan rauhanneuvotteluja ja diplomatiaa. Olen isänmaallinen, koska Suomen etu on minulle tärkeintä.

        Nyt ei riemujuhlaan ole aihetta. Suomi velkaantuu 10mrd vuodessa, Venäjän talous ei länttä tarvitse ja on huippukunnossa. Typerät isänmaattomat antavat maamme ilmaiseksi USAn käyttöön. Ei vaikuta hyvältä, kun kaiken uhon vaikutuksia ei arvioitu ennakkoon ja annettu kansan äänestää mennäänkö etulinjaan vai ei.

        T. Tiltu

        Venäjän taloudesta:
        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/venajan-sotakassa-tyhjenee-edelleen-aivan-liian-hitaasti/a53267cd-77f6-489b-a893-9f098decad0a

        Parempi paikka on olla etulinjassa USA takana, kuin Putinin kaverina. Hesari teki netti gallupin ja tulos pitäisi olla Tiltulle selvä tappio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Tiltu ja ylpeä siitä! Haluan Kiinan tavoin Ukrainaan rauhanneuvotteluja ja diplomatiaa. Olen isänmaallinen, koska Suomen etu on minulle tärkeintä.

        Nyt ei riemujuhlaan ole aihetta. Suomi velkaantuu 10mrd vuodessa, Venäjän talous ei länttä tarvitse ja on huippukunnossa. Typerät isänmaattomat antavat maamme ilmaiseksi USAn käyttöön. Ei vaikuta hyvältä, kun kaiken uhon vaikutuksia ei arvioitu ennakkoon ja annettu kansan äänestää mennäänkö etulinjaan vai ei.

        T. Tiltu

        Venäjän taloudesta:
        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/venajan-sotakassa-tyhjenee-edelleen-aivan-liian-hitaasti/a53267cd-77f6-489b-a893-9f098decad0a

        "Venäjän talous ei länttä tarvitse ja on huippukunnossa. Typerät isänmaattomat antavat maamme ilmaiseksi USAn käyttöön. "


        Ei tainnut Tiltun tilitys tällä kertaa sisältää ainoatakaan tosiasiaa ....mutta eihän se muuten olisikaan Tiltun tilitys

        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen Tiltu ja ylpeä siitä! Haluan Kiinan tavoin Ukrainaan rauhanneuvotteluja ja diplomatiaa. Olen isänmaallinen, koska Suomen etu on minulle tärkeintä.

        Nyt ei riemujuhlaan ole aihetta. Suomi velkaantuu 10mrd vuodessa, Venäjän talous ei länttä tarvitse ja on huippukunnossa. Typerät isänmaattomat antavat maamme ilmaiseksi USAn käyttöön. Ei vaikuta hyvältä, kun kaiken uhon vaikutuksia ei arvioitu ennakkoon ja annettu kansan äänestää mennäänkö etulinjaan vai ei.

        T. Tiltu

        Venäjän taloudesta:
        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/venajan-sotakassa-tyhjenee-edelleen-aivan-liian-hitaasti/a53267cd-77f6-489b-a893-9f098decad0a

        Koskas sinä isänmaalliseksi olet alkanut, kun vielä pari viikkoa sitten haukuit Suomen ja suomalaisen politiikan ja suomalaiset maanrakoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Tiltu ja ylpeä siitä! Haluan Kiinan tavoin Ukrainaan rauhanneuvotteluja ja diplomatiaa. Olen isänmaallinen, koska Suomen etu on minulle tärkeintä.

        Nyt ei riemujuhlaan ole aihetta. Suomi velkaantuu 10mrd vuodessa, Venäjän talous ei länttä tarvitse ja on huippukunnossa. Typerät isänmaattomat antavat maamme ilmaiseksi USAn käyttöön. Ei vaikuta hyvältä, kun kaiken uhon vaikutuksia ei arvioitu ennakkoon ja annettu kansan äänestää mennäänkö etulinjaan vai ei.

        T. Tiltu

        Venäjän taloudesta:
        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/venajan-sotakassa-tyhjenee-edelleen-aivan-liian-hitaasti/a53267cd-77f6-489b-a893-9f098decad0a

        ” Venäjän talous ei länttä tarvitse ja on huippukunnossa. ”

        Noinko on?

        Sodalla on monia negatiivisia vaikutuksia Venäjälle:

        - yli 30 % budjetista kulahtaa sotimiseen
        - melkoinen osa teollisuudesta on valjastettu sotimiseen
        - Venäjän passilla ei juuri moneen ulkomaahan pääse
        - Ulkomainen pääoma on kadonnut Venäjän taloudesta
        - Venäjän kauppaa boikotoidaan
        - moni ulkomainen tavara on vientikiellossa Venäjälle
        - Venäjä on suljettu pois kv. urheilutoiminnasta
        - Tiede-, taide- ja kulttuurivaihto on pysähdyksissä
        - Venäjän maine maailmalla on romahtanut


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Koskas sinä isänmaalliseksi olet alkanut, kun vielä pari viikkoa sitten haukuit Suomen ja suomalaisen politiikan ja suomalaiset maanrakoon?

        Poliittiset päättäjät? Mitä niillä on tekemistä isänmaallisuuden kanssa? Poliittiset aatteet tulevat ja menevät, mutta Suomen pitää säilyä siitä huolimatta.

        Oletettavasti olemme samaa mieltä?

        T. Tiltu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Venäjän talous ei länttä tarvitse ja on huippukunnossa. ”

        Noinko on?

        Sodalla on monia negatiivisia vaikutuksia Venäjälle:

        - yli 30 % budjetista kulahtaa sotimiseen
        - melkoinen osa teollisuudesta on valjastettu sotimiseen
        - Venäjän passilla ei juuri moneen ulkomaahan pääse
        - Ulkomainen pääoma on kadonnut Venäjän taloudesta
        - Venäjän kauppaa boikotoidaan
        - moni ulkomainen tavara on vientikiellossa Venäjälle
        - Venäjä on suljettu pois kv. urheilutoiminnasta
        - Tiede-, taide- ja kulttuurivaihto on pysähdyksissä
        - Venäjän maine maailmalla on romahtanut

        Voi vapaasti reklamoida Kauppalehteä, ettei kirjoita sinua miellyttävistä asioista.

        T. Tiltu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Poliittiset päättäjät? Mitä niillä on tekemistä isänmaallisuuden kanssa? Poliittiset aatteet tulevat ja menevät, mutta Suomen pitää säilyä siitä huolimatta.

        Oletettavasti olemme samaa mieltä?

        T. Tiltu

        Toki. Mutta nyt meillä on esim. presidentti, jolla on vankka kansamme tuki.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Toki. Mutta nyt meillä on esim. presidentti, jolla on vankka kansamme tuki.

        Äitiskö sano?


    • Anonyymi

      https://www.verkkouutiset.fi/a/pekka-toverilta-suorat-sanat-vastahyokkayksesta-en-usko-etta-lansiarmeijat-parjaisivat-paljoa-paremmin/

      länsimaisten armeijoiden tottuneen taistelemaan asetelmassa, jossa niiden kyvyt ovat vihollista paremmat käytännössä jokaisella osa-alueella.

      – Jos tämä ylivoima kiistettäisiin, olisi niilläkin vaikeuksia. Erityisesti, koska nekään eivät ole oikeastaan harjoitelleet prikaatitason yhteisoperaatioita vuosikymmeniin.

      – Ei siis sorruta itsepetokseen. Niin länsiarmeijoiden kuin ukrainalaistenkin on oltava parempia siinä, mitä ne tekevät. Molempien on varustauduttava tulevaisuudessa paremmin. Se, mitä ukrainalaiset oppivat modernista sodankäynnistä on erittäin tärkeää meillekin. Syyttäkää Ukrainaa vähemmän ja auttakaa enemmän.

    • Anonyymi

      Mitä muuta aloittajalle kuuluu sinne Pietariin?

      • Anonyymi

        Tarkoitatko sitä, että Pietarin kortilla saa vaimennettua tosiasiat?


    • Anonyymi

      Länsiaseet ja koulutus ovat osoittautuneet riittämättömiksi Venäjän puolustuslinjoja vastaan. Ukraina ei osaa sotia kestävästi.

      Asiantuntijat kehottavat länsimaita nyt tukemaan Ukrainaa sillä mitä se parhaiten osaa käyttää.

      Vanhat heinäseipäät, heinähangot, ritsat ja hevoset ovat nyt kysyttyjä, länsiaseisiin ja niiden heikouteen pettyneen Ukrainan armeijan johdossa.

      • Anonyymi

        Suomi vois palauttaa sen Raatteentien sotasaalis materiaalin lahjana Ukrainalle?


      • Anonyymi

        "Länsiaseet ja koulutus ovat osoittautuneet riittämättömiksi Venäjän puolustuslinjoja vastaan. Ukraina ei osaa sotia kestävästi."

        Miten kuvailisit tilannetta verrattain helmikuussa 2022 venäjän aloittaman hyökkäyksen venäjän etenemisen ja nykytilanteen välillä ?


      • Anonyymi

        Venäläinen homppeli-Tiltu Tarkkispoika jutuissaan alittaa itsensä kerta toisensa jälkeen!

        Örkit ottaa turpiin niin, että tukka lähtee! Henki ei ole kummoinen kun ei edes örkit itse ymmärrä, että MIKSI ylipäätään soditaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäläinen homppeli-Tiltu Tarkkispoika jutuissaan alittaa itsensä kerta toisensa jälkeen!

        Örkit ottaa turpiin niin, että tukka lähtee! Henki ei ole kummoinen kun ei edes örkit itse ymmärrä, että MIKSI ylipäätään soditaan!

        Hienoa argumenttia! Olet malliesimerkki Naton kannattajan älykkyydestä.

        Pidä kiinni lompakosta. Se saattaa kadota länsikavereiden varkaiden pesässä.

        T. Tiltu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäläinen homppeli-Tiltu Tarkkispoika jutuissaan alittaa itsensä kerta toisensa jälkeen!

        Örkit ottaa turpiin niin, että tukka lähtee! Henki ei ole kummoinen kun ei edes örkit itse ymmärrä, että MIKSI ylipäätään soditaan!

        Ei kiinnosta meitä OIKEITA SUOMALAISIA. Itke sinä Nato Tiltu Ukraainan hinteroiden kohtaloa.


    • Anonyymi

      Se on nyt onnistuttava, toista yritystä ei tule.

    • Anonyymi

      EUn Borel on itse EUn nimissä vaatinut ukrainassa käytävän sodan ratkaisua sotatantereella. Tämä tarkoittaa että EU ei halua ja jopa kehoittaa olemaan neuvottelematta ja ratkaisemaan sodan taistelemalla.
      Lisäksi naziukrainalaiset ovat hyväksyneet lain joka kieltää kaikki, neuvottelut Venäläisten kanssa.
      Toisaalta onko järkevää sopia naziukrainalaisten kanssa mistään, kun heidän allekirjoittamansa edellisten sopimuksien toteuttaminen on ollut täydellistä. Näitä olivat Minski 1 ja Minski 2 sekä keväällä 2022 Turkissa allekirjoitettu sopimus. Kaikki ovat jäänneet toteuttamatta juuri naziukrainalaisten toimesta.

      • Venäjän kanssa neuvottelut ovat turhia, koska se pettää kaikki sopimuksensa.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Venäjän kanssa neuvottelut ovat turhia, koska se pettää kaikki sopimuksensa.

        Ei kiinnosta meitä OIKEITA SUOMALAISIA. Itke sinä Nato HINTERO Ukrainan hinteroiden kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta meitä OIKEITA SUOMALAISIA. Itke sinä Nato HINTERO Ukrainan hinteroiden kanssa.

        Nytkö Moskovan homosekasuaalinen tiltu onkin ryhtynyt muka suomalaiseksi? Haha.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Venäjän kanssa neuvottelut ovat turhia, koska se pettää kaikki sopimuksensa.

        Äitiskö sano?


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Nytkö Moskovan homosekasuaalinen tiltu onkin ryhtynyt muka suomalaiseksi? Haha.

        Mites ne karvat kämmenissäsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mites ne karvat kämmenissäsi?

        Äitiskö sano?


    • Anonyymi

      "Toiveet Ukrainan läpimurtohyökkäyksestä?"

      Turha kuin sian toive syksyllä joulun jälkeisestä elämästä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe