Paavali keksi armolahjaopit omasta päästään

Anonyymi-ap

Jeesus eikä kukaan muukaan puhunut eläissään mistään ihmisten eriarvoisista armolahjoista.

Jeesuksen mukaan: Kellä on uuden liiton kasteen lahja Pyhä Henki, hänellä on kaikki Pyhän Hengen lahjat ja ominaisuudet käytössä. Jumala ei jaa Henkeä mitalla.

Myöhemmin Paavalin kehittämät, ihmisiä eriarvoistavat armolahjaopit on kylläkin hänen itsensä keksimiä keinoja hallita ja johtaa ihmisiä, tosin huonolla menestyksellä.

Koko alkuseurakunta hajosi rahanahneiden apostolien vuoksi jo v. 70 jKr.

Paavali sai sisälleen Saatanan enkelin ja heitettiin Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi. Ei sitä ilman syytä tehty.

Jeesus perusti vain yhden seurakunnan, Katolisen kirkon, johon liitytään kasteessa ja kaikki ihmiset ovat samanarvoisia Jeesuksen opetuslapsia.

On vain yksi Paimen ja yksi lauma.

Jeesuksen kastekäsky yhden ainoan seurakunnan perustamiseksi:

Matt.28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, MINÄ olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.",

Jeesus Kristus on Herra.

20

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joh. 10:12 "Palkkarenki ei ole oikea paimen"

    • Anonyymi

      Vanhan liiton ajan seurakunta käsitti koko 2 milj. Israelin kansan, jotka kaikki saivat kasteen ja Pyhän Hengen ylittäessään Punaisen meren.

      Joel 2:16

      Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

    • Anonyymi

      Ei ihme ollenkaan, että Johannes karkotettiin pois alkuseurakunnasta
      Patmos -nimiselle saarelle.

      Joh. 10:12 "Palkkarenki ei ole oikea paimen"

      Vain Johannekselle Jumala uskoi Ilmestyskirjan tekemisen.

    • Anonyymi

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      • Anonyymi

        Room. 3:4

        "Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija"


    • Anonyymi

      Armolahjat kuuluvat kiinteänä osana Jumalan tahtoa. Näitä ei kukaan ihminen ole voinut keksiä. Ihmiset eivät voi keksiä mitään sellaista joka toimisi niin kuin Armolahjat käytännössä toimivat.

    • Anonyymi

      Alkuseurakuntaa ei ole hajotettu. Seurakunnat olivat paikallis-seurakuntia. Seurakunnan tehtävänä oli levitä kaikkialle maailmaan ja niissä toteutua Raamatun mukainen seurakuntamalli. Seurakuntien kluuluu olla itsaenäisiä ja paikallisia, jotka ovat veljellisessä yhteydessä keskenään.
      Matt. 28:
      18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."

      • Anonyymi

        Jeesus puhuu kansoista, ei mistään paikallisista seurakunnista.

        "Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani kastamalla heidät nimeen Isä ja Poja ja Pyhän Hengen. Ja opettamalla heille mitä minä olen käskenyt teidän pitää."


    • Anonyymi

      1.Kor. 12:
      1. Mitä tulee hengellisiin lahjoihin, veljet, en tahdo teidän olevan niistä tietämättömiä.
      ...
      4. Armolahjoja on erilaisia, mutta Henki on sama.
      5. Myös palvelutehtäviä on erilaisia, mutta Herra on sama.
      6. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.
      7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin yhteiseksi hyödyksi.
      8. Niinpä toinen saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen saman Hengen vaikutuksesta tiedon sanat,
      9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä,
      10. toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      11. Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo.

      1.Kor.14:
      1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää innokkaasti saamaan hengellisiä lahjoja, varsinkin profetoimisen lahjaa.
      2. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle. Häntä ei ymmärrä kukaan, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
      3. Profetoiva sen sijaan puhuu ihmisille rakentumiseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi.
      4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
      5. Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin tahtoisin teidän profetoivan. Profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

    • Anonyymi

      Armolahjat annetaan niille jotka ovat armosta pelastettuja, ei niille jotka kuvittelevat olevansa kasteella pelastettuja tai jollain omilla teoillaan. Ne jotka turvaavat ristiinnaulittuun Jeesukseen saavat myös armolahjat. He ovat armosta pelastettuja siis kun uskovat heidän synneistään uhrattuun ja ylösnousseeseen Herraan Jeesukseen. Ei armolahjat kuulu niille joilla ei armoa ole.

    • Anonyymi

      Paavalin puheet ovat hänen omia mielipiteitään.
      Ne eivät saa vahvistusta Jeesuksen omista puheista, eikä muiden apostoleiden puheista.
      Paavali luo erilaisia mielikuvia ja upotioita.

      • Anonyymi

        Jumala veti oman Henkensä pois Paavalista ja lähetti tilalle Saatanan demonin. Eli heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

        Kuningas Saulille ja Paavalille kävi ihan samalla tavalla. Jumala ei katso henkilöön.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali oli väkevän eksytyksen keulahahmo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala veti oman Henkensä pois Paavalista ja lähetti tilalle Saatanan demonin. Eli heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

        Kuningas Saulille ja Paavalille kävi ihan samalla tavalla. Jumala ei katso henkilöön.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali oli väkevän eksytyksen keulahahmo.

        Paavali sai Korintissa Saatanan demonin ja alkoi puhui Korinton oraakkelin tapaan glossolaliaa eli enkelin kieliä.
        Ja valehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes syntinä.


    • Anonyymi

      Paavalin saama vahvin armolahja oli Saatanan enkeli (demoni), jota ei otettu pois, vaikka sitä kolmasti rukoili.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      • Anonyymi

        Paavali käyttää kiertoilmaisuja ja kolmatta persoonaa puhuessaan kun tarkoittaa itsestään. Tunnen muuan miehen, kun tarkoittaa itseään.

        Paavali oli Jumalan valinta ja ase väkevän eksytyksen kirjoittajaksi sinne totuuden sekaan Uutee Testamenttiin.

        Eihän se lopun ajan raju eksytys muuten mikään väkevä olisi, jos joku ei olisi sitä sinnne Uuteen Testamenttiin kirjoittanut.

        2. Tess. 2:11

        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


    • Anonyymi

      Paavalin omat illuusiot taivaassa käymisestäkin on hyvin ristiriitaisia Raamatun muun ilmoituksen kanssa. Todistajia kun pitäisi aina olla vähintään kaksi, mielellään kolme, jotta jokin asia olisi luotettava.

      Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

      • Anonyymi

        Paavalin taivaassa käymistä voi verrata Jukolan Simeonin saapasnahka tornissa käymiseen.


    • Anonyymi

      "Jeesus perusti vain yhden seurakunnan, Katolisen kirkon, johon liitytään kasteessa ja kaikki ihmiset ovat samanarvoisia Jeesuksen opetuslapsia."

      Jeesus perusti yhden seurakunnan. Mutta katolinen kirkko se ei ollut. Sehän syntyi vasta 300-luvulla paljolti keisarin tahdon mukaan. Hän yhdisteli pakanuutta ja kristinuskoa, mutta varsin paljon Raamattua vääristellen.

    • Anonyymi

      Mark Twain oli sen verran viisas että kirjoitti ihmisen koskemattomuudesta. Apostoli teki tiliä jo elinaikanaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe