Varusmiehiä Puolaan!

Anonyymi-ap

Naton jäsenenä Suomen velvollisuus on puolustaa Puolaa,sinne kohta alkavan Wagnerin tukemaa Valko venäjän ja Venäjän hyökkäystä vastaan.
Sota menestyksen kannalta hyökkäys Puolaan on Venäjälle äärimmäisen tärkeä.
Kaikki lännen asetuki Ukrainalle virtaa Puolan kautta,myös joukot ja kalusto huolletaan Puolassa.
Vallatessaan alueita Puolasta, se tarjoaisi Venäjälle myös paremman aseman jatkaa sotaa Ukrainaa vastaan ja paremman aseman jopa yrittää vallata koko Ukrainan.
Ukrainan kokonaan valtaaminen vaatii kuitenkin Venäjän joukkojen pääsyä Puolaan.
Tästä on helppo päätellä että Venäjän hyökkäys Puolaan on enää noin 1-3 kuukauden päässä.Toki se voi aikaistuakkin.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että Suomen velvollisuus on jo nyt ruveta lähettämään armeijan käyneitä koulutettuja varusmiehiä Puolan tueksi. Se on Naton näsenenä nyt velvollisuutemme.

18

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hölynpölyä.

      Naton jäsenmaan velvoite on puolustaa vain itseään.
      Oikeudettoman hyökkäyksen kohteeksi joutunutta toista jäsenmaata voi tukea oman harkinnan mukaan.
      Suomella on1350 km rajaa puolustettavana. Siihen tarvitaan itse apua.

      Puola puolustaa itseään ja saa apua lähinnä Saksalta ja muilta isoilta jäsenmailta. USA touhuaa kaikkialla.
      Venäjän ym kuviteltu hyökkäys Nato-maahan on kaikkea järkeä vailla.

      • Anonyymi

        Suomen velvollisuuksiin Naton jäsenä kuuluu Baltian puolustus, sen ilmavalvonta horneteilla myös rauhan aikaan, se on myös velvollinen lähettämään joukkoja Puolaan kun Venäjän hyökkäys sinne noin 1-3 kuukauden sisällä alkaa.
        NATO tuo myös velvoitteet,niin ikävältä kun se voikin vaan tuntua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen velvollisuuksiin Naton jäsenä kuuluu Baltian puolustus, sen ilmavalvonta horneteilla myös rauhan aikaan, se on myös velvollinen lähettämään joukkoja Puolaan kun Venäjän hyökkäys sinne noin 1-3 kuukauden sisällä alkaa.
        NATO tuo myös velvoitteet,niin ikävältä kun se voikin vaan tuntua.

        Oletko loikkari Venäjältä? Oletettavasti ainoa tapa sinulle tuntea Venäjän huippusalaiset sotasuunnitelmat ennakkoon on, jos olet ollut mukana laatimassa.
        Sinunhan pitäisi olla Puolustusvoimien pääesikunnassa laulamassa eikä täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen velvollisuuksiin Naton jäsenä kuuluu Baltian puolustus, sen ilmavalvonta horneteilla myös rauhan aikaan, se on myös velvollinen lähettämään joukkoja Puolaan kun Venäjän hyökkäys sinne noin 1-3 kuukauden sisällä alkaa.
        NATO tuo myös velvoitteet,niin ikävältä kun se voikin vaan tuntua.

        Ei kuulu.
        Teiltä puuttuu alkeellisinkin sotilasasiantuntemus.

        Velvoitteemme on vain puolustaa itseämme.
        Baltian maita auttavat ne jäsenmaat, jotka katsovat sen tarpeelliseksi.
        Baltiassa on nytkin usean maan asettamia valmiusyksiköitä.
        Voimme mennä mukaan, jos katsomme sen tarpeelliseksi.

        Jos Brunssumin aluevastuussa oleva esikunta esittää Suomelle osallistumista johonkin muun jäsenmaan puolustamiseen, siihen voidaan suostua, mutta vain vapaaehtoisilla tai ammattisotilailla.

        Tarvitsemme tukea oman alueen puolustamiseen. Sitä on luvattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko loikkari Venäjältä? Oletettavasti ainoa tapa sinulle tuntea Venäjän huippusalaiset sotasuunnitelmat ennakkoon on, jos olet ollut mukana laatimassa.
        Sinunhan pitäisi olla Puolustusvoimien pääesikunnassa laulamassa eikä täällä.

        Sanotaanko näin,että olen seurannut Ukrainan sotaa alusta alkaen ja seuraan sitä edelleen tarkasti,sitähän voi seurata reaaliajassa.
        Tämä on vaan se kuva minkä minä olen sodasta saanut, toki toivon että olet oikeassa ja minä väärässä.
        Minulla on se kuva että Venäjä tarvitsee alueita Puolelta, mutta toki kyseessä voi olla myös harhautus ja näemme yllätys hyökkäyksen Suomeen.
        Viitteitä siitäkin löytyy. Päivän selvää on että Venäjä valmistautuu nyt suureen ja pitkään sotaan.
        Ps.minulla on jo työpaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko näin,että olen seurannut Ukrainan sotaa alusta alkaen ja seuraan sitä edelleen tarkasti,sitähän voi seurata reaaliajassa.
        Tämä on vaan se kuva minkä minä olen sodasta saanut, toki toivon että olet oikeassa ja minä väärässä.
        Minulla on se kuva että Venäjä tarvitsee alueita Puolelta, mutta toki kyseessä voi olla myös harhautus ja näemme yllätys hyökkäyksen Suomeen.
        Viitteitä siitäkin löytyy. Päivän selvää on että Venäjä valmistautuu nyt suureen ja pitkään sotaan.
        Ps.minulla on jo työpaikka.

        Eli se oli vain heitto sinulta?
        Putin tarvitsisi nyt montaakin asiaa, joita hänen hyvin hankala enää saada. Hän veti ässänsä hihasta liian aikaisin ja Venäjän hyökkäyskykyisimmät joukot ehtivät jo kulua Ukrainassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen velvollisuuksiin Naton jäsenä kuuluu Baltian puolustus, sen ilmavalvonta horneteilla myös rauhan aikaan, se on myös velvollinen lähettämään joukkoja Puolaan kun Venäjän hyökkäys sinne noin 1-3 kuukauden sisällä alkaa.
        NATO tuo myös velvoitteet,niin ikävältä kun se voikin vaan tuntua.

        "Suomen velvollisuuksiin Naton jäsenä kuuluu Baltian puolustus, sen ilmavalvonta horneteilla myös rauhan aikaan"
        johan on vitun ihmeellistä... saadaanko siitä mahdollisesti jonkunlainen korvaus vai meneeko meidän veronmaksajien pussista tuokin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli se oli vain heitto sinulta?
        Putin tarvitsisi nyt montaakin asiaa, joita hänen hyvin hankala enää saada. Hän veti ässänsä hihasta liian aikaisin ja Venäjän hyökkäyskykyisimmät joukot ehtivät jo kulua Ukrainassa.

        jep.kahden rintaman sota ei toimi Hitler sai sen karvaasti kokea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomen velvollisuuksiin Naton jäsenä kuuluu Baltian puolustus, sen ilmavalvonta horneteilla myös rauhan aikaan"
        johan on vitun ihmeellistä... saadaanko siitä mahdollisesti jonkunlainen korvaus vai meneeko meidän veronmaksajien pussista tuokin..

        Ei kuulu mitään muuta, kuin oman alueen puolustus.
        Siihenkin saa apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen velvollisuuksiin Naton jäsenä kuuluu Baltian puolustus, sen ilmavalvonta horneteilla myös rauhan aikaan, se on myös velvollinen lähettämään joukkoja Puolaan kun Venäjän hyökkäys sinne noin 1-3 kuukauden sisällä alkaa.
        NATO tuo myös velvoitteet,niin ikävältä kun se voikin vaan tuntua.

        Ei kuulu.
        Naton jäsenmaan ainoa velvollisuus on puolustaa itseään.
        Suomella on siinä riittävästi työtä.
        Muiden apuun ei lähdetä.
        Apu tulee niiltä, joilla ei ole itärajaa Venäjän kanssa.

        Ilma-ja merivalvontaan voidaan osallistua, jos kapasiteettia riittää.


    • Anonyymi

      Hölynpölyä.

      Venäjän hyökkäys Puolaan merkitsisi hyökkäystä koko Natoa vastaan.
      Venäjä ei pärjää edes Ukrainalle. Mistä joukot?
      Wagner on pelkkä kupla, joka on hajoamistilassa.
      Valko-Venäjästä ei ole edes lumisotaan.

      Koettakaa pitää joku tolkku valehtelussa, vaikka huonompikin.

      • Anonyymi

        Venäjän sota on mennyt huonosti, mutta miehiä riittää,ilmavoimat ovat käytännössä täysin käyttämättömät ja ohjusten tuotantoa se on pystynyt pelkästään lisäämään,tosin osittain Kiinan avulla.
        Venäjä oppii sotiessaan, meillä on edessä iso sota!
        Näin uskallan väittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän sota on mennyt huonosti, mutta miehiä riittää,ilmavoimat ovat käytännössä täysin käyttämättömät ja ohjusten tuotantoa se on pystynyt pelkästään lisäämään,tosin osittain Kiinan avulla.
        Venäjä oppii sotiessaan, meillä on edessä iso sota!
        Näin uskallan väittää.

        Pelkkä miesten määrä ei kanna hyökkäystä mihinkään, muutenhän Venäjä olisi vallannut Ukrainan. Putinin iso strateginen virhe oli kuluttaa viime vuonna loppuun arvokkaat kaartin panssariarmeijat, joiden oli tarkoitus olla ykkösnyrkki Natoa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän sota on mennyt huonosti, mutta miehiä riittää,ilmavoimat ovat käytännössä täysin käyttämättömät ja ohjusten tuotantoa se on pystynyt pelkästään lisäämään,tosin osittain Kiinan avulla.
        Venäjä oppii sotiessaan, meillä on edessä iso sota!
        Näin uskallan väittää.

        Eivät pelkät miesvarat riitä voittoisaan sotaan.
        Se on totta, että Venäjän ilmavoimat ovat selvinneet vähin tappioin, mutta onko kokemuata vahvoja ilmavoimia vastaan?
        NATO on siinä suhteessa ylivertainen.
        NATON haastaminen johtaa Venäjän tuhoon.


    • Anonyymi

      Kovasti ovat yliarvostettuja nuo Wagnerin miehet, kun heitä on nyt kouluttajina nelisen tuhatta miestä Valko-Venäjällä. Ilman raskasta kalustoa, ohjuksia, panssareita, lentokoneita yms. yms.
      Onko tuo todella uhka Puolan armeijalle, vai pelaako se korttinsa niin, että nyt on lypsettävä lisää kalustoa Natolta heille, kun kerran noin nimekäs, joskin aseistamaton joukko, on naapurissa?
      Hei, Herätkää jo tähän propagandaan, jota kaikki osapuolet huutavat kurkku suorana kaiken aikaa!

      • Anonyymi

        Wagner on pelkkä rikollinen roistojoukko.
        Ei sillä mitään sotilaallista kyvykkyyttä ole.


    • Älä nyt jaksa jauhaa paskaa. Puola antaa yksin pataan Venäjälle eikä tarvitse Suomen apua kun vielä huomioidaan, että hieman yli puolet NATO:n ja Venäjän maarajasta on Suomessa. NATO:lle riittää ihan hyvin, että me hoidamme oman puolustuksen siinä tilanteessa, että Puolassa ja Suomessa on aktiivisia sotatoimia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe