Monikaan ei tiedä autonsa mittarivirheestä

Anonyymi-ap

Monet ajavat hitaasti luottavat autonsa nopeusmittariin ,onhan se toki turvallisempaa ,polttoainetta säästyy ,pystyy ennakoimaan tulevia liikennetapahtumia ,auto ei kulu niin pahasti.
Alinopeus saattaa johtua renkaista 235x70r16 - 10 km/h 235x80r 16 nopeus 100=100km/h esimerkki maasturin renkaista yleensä mittarivirhe henkilöautolla 4-3Km/h auton mittari näyttää 100km/h todellinen nopeus 96km/h .

82

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oma mittarivirheeni on 4 km/h kun ajetaan 50 km/h nopeutta. 120 km/h vauhdissa virhe on jo 9 km/h luokkaa.

    • Anonyymi

      Ei ole olemaasa alinopeutta.

      • Anonyymi

        Juu, ei ainakaan tieliikennelain mukaan.


      • Anonyymi

        Ei ole niin, mutta tulppaajan ja itsekkään tunarin alinopeus on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole niin, mutta tulppaajan ja itsekkään tunarin alinopeus on.

        Tunari on siellä perässä kun ei mene ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunari on siellä perässä kun ei mene ohi.

        Ei aina pääse,esim. rekat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole niin, mutta tulppaajan ja itsekkään tunarin alinopeus on.

        Miten se määritellään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se määritellään?

        On tuo nopeus vekkulia.
        Kaksi autoa ajaa peräkkäin 90 km/h, toinen ajaa alinopeutta ja toinen ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuo nopeus vekkulia.
        Kaksi autoa ajaa peräkkäin 90 km/h, toinen ajaa alinopeutta ja toinen ylinopeutta.

        Ei ole olemassa alinopeutta .Ei ole olemassa alinopeutta.Koita ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa alinopeutta .Ei ole olemassa alinopeutta.Koita ymmärtää.

        "Ei ole olemassa alinopeutta .Ei ole olemassa alinopeutta.Koita ymmärtää."

        Aamu koittaa, päivä koittaa. Koeta ymmärtää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuo nopeus vekkulia.
        Kaksi autoa ajaa peräkkäin 90 km/h, toinen ajaa alinopeutta ja toinen ylinopeutta.

        Voi olla, mutta haluan tietää, miten tulppaajan ja itsekkään tunarin alinopeus määritellään. Joku fiksu tyyppi just kirjoitti sellaisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei ainakaan tieliikennelain mukaan.

        Niinno jos termeillä aletaan viisastelemaan niin ei tieliikennelain mukaan ole olemassa myöskään ylinopeutta. Aiheettoman hitaasti ajaminen on kuitenkin kielletty siinä missä nopeusrajoitusten ylittäminenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinno jos termeillä aletaan viisastelemaan niin ei tieliikennelain mukaan ole olemassa myöskään ylinopeutta. Aiheettoman hitaasti ajaminen on kuitenkin kielletty siinä missä nopeusrajoitusten ylittäminenkin.

        Ylinopeus on suurimman sallitun nopeuden ylittämistä. Alinopeus on pienimmän sallitun nopeuden alittamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylinopeus on suurimman sallitun nopeuden ylittämistä. Alinopeus on pienimmän sallitun nopeuden alittamista.

        Ei ole noin. Pienintä sallittua nopeutta ei ole tieliikennelakin mukaan olemassa. Vähimmäisnopeus liikennemerkki löytyy, mutta senkin nopeuden saa alittaa, mikäli liikennetilanne sitä edellyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole noin. Pienintä sallittua nopeutta ei ole tieliikennelakin mukaan olemassa. Vähimmäisnopeus liikennemerkki löytyy, mutta senkin nopeuden saa alittaa, mikäli liikennetilanne sitä edellyttää.

        Nimenomaan tuo vähimmäisnopeus on se, jonka alittaminen on alinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuo nopeus vekkulia.
        Kaksi autoa ajaa peräkkäin 90 km/h, toinen ajaa alinopeutta ja toinen ylinopeutta.

        Ylinopeutta ajavan autolla saattaa olla ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus alle 90 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan tuo vähimmäisnopeus on se, jonka alittaminen on alinopeutta.

        Ei ole. Se on vähimmäisnopeuden alittamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Se on vähimmäisnopeuden alittamista.

        Niin, eli alinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylinopeus on suurimman sallitun nopeuden ylittämistä. Alinopeus on pienimmän sallitun nopeuden alittamista.

        Ei ole lain mukaan. Ylinopeutta ei ole laissa määritelty, eikä myöskään alinopeutta. Nuo on vain sinun omia mielipiteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lain mukaan. Ylinopeutta ei ole laissa määritelty, eikä myöskään alinopeutta. Nuo on vain sinun omia mielipiteitä.

        Kielessä on hyvin paljon ilmaisuja, joita ei ole määritelty laissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa alinopeutta .Ei ole olemassa alinopeutta.Koita ymmärtää.

        Kyllä on .jos kerran ylinopeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielessä on hyvin paljon ilmaisuja, joita ei ole määritelty laissa.

        Joten miksi muka ei saisi käyttää ilmaisua alinopeus, kun kerran ilmaisua ylinopeus käytetään yleisesti? Lain kannalta molemmat ovat tasavertaisia. Kumpaakaan ei ole laissa määritelty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten miksi muka ei saisi käyttää ilmaisua alinopeus, kun kerran ilmaisua ylinopeus käytetään yleisesti? Lain kannalta molemmat ovat tasavertaisia. Kumpaakaan ei ole laissa määritelty.

        Ei sitä kukaan ole kieltänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinno jos termeillä aletaan viisastelemaan niin ei tieliikennelain mukaan ole olemassa myöskään ylinopeutta. Aiheettoman hitaasti ajaminen on kuitenkin kielletty siinä missä nopeusrajoitusten ylittäminenkin.

        Miten määrittelet aiheettomasti hitaasti ajavan ? Jos ajaa alle SUURIMMANsallitunnopeuden se ei tarkoita, että ajaa aiheettomasti hitaasti.

        Jos ei osaa ohittaa eikä uskalla ohittaa ei ole kelvollinen liikenteeseen. Vastaantuleva liikenne joka estää ohituksen ei ole edessä ajavan vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan tuo vähimmäisnopeus on se, jonka alittaminen on alinopeutta.

        No kuule ei sekään ole alinopeutta vaan vähimmäisnopeuden alle ajamista ja sitäkään ei ole kielletty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuule ei sekään ole alinopeutta vaan vähimmäisnopeuden alle ajamista ja sitäkään ei ole kielletty.

        Sehän nimenomaan on alinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielessä on hyvin paljon ilmaisuja, joita ei ole määritelty laissa.

        Juu .... niinku "yläpysty" ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän nimenomaan on alinopeutta.

        Mutta ei kiellettyä.


    • Anonyymi

      Mä oon unohtanut moiset, ajakoot mitä ajavat mutta mä menen yleensä aina ohi.
      Ihan sama ovatko jonossa vai ei niin menen omaa nopeuttani.

    • Anonyymi

      Jotkut myös virheellisesti ajattelee, että 70 ajaen polttoainetta säästyy, joissakin autoissa välitykset on harvat, että 90 on taloudellisin. Ja kokonaisuutta ajatellen, 70 ajaen ohitustarve kasvaa eli muilla kulutus nousee huomattavasti muutaman itsekkään minäminätyypin takia.

      • Anonyymi

        Missään autossa taloudellisin nopeus ei ole 90 km/h. Jossain 90 tosiaan voi välityksistä johtuen olla taloudellisempi kuin juuri 70 km/h, mutta kyllä kaikilla autoilla taloudellisin nopeus on selvästi alle 90. Jos vaikkapa vitosella 90 on taloudellisin, niin nelosella löytyy kyllä sitä taloudellisempi nopeus, olkoon sitten vaikka 60. Ihan perusfysiikkaa - ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä.


      • Anonyymi

        Taloudellisiin nopeus on omassa autossani alle 60 km/h.


      • Anonyymi

        Aika outo auto, jos kulutus nousee huomattavasti yhden ohituksen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloudellisiin nopeus on omassa autossani alle 60 km/h.

        Muilla ei.
        Jää kotiin, niin muilla kuluu vähemmän ja sinulla ei yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muilla ei.
        Jää kotiin, niin muilla kuluu vähemmän ja sinulla ei yhtään.

        Ei minua kiinnosta sinun autosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta sinun autosi.

        Liikenteessä on usein muitakin.
        Joskus on paljon.

        Sillä toyotallasi voisi liikkua myös muita häiritsemättä ja liikennettä ruuhkauttamatta.
        ...tai pysyä vaan kotona.
        Maailma olisi taas parempi paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä on usein muitakin.
        Joskus on paljon.

        Sillä toyotallasi voisi liikkua myös muita häiritsemättä ja liikennettä ruuhkauttamatta.
        ...tai pysyä vaan kotona.
        Maailma olisi taas parempi paikka.

        Et tiedä minun ajotavasta mitään.


      • Anonyymi

        Höpö höpö


    • Anonyymi

      Jos uuden auton nopeusmittari näyttää vähemmän kuin todellinen nopeus on niin tehdas voi joutua korvausvastuuseen ylinopeussakoista. Lisäksi erikokoiset renkaat vaikuttavat mittarilukemaan. Siksi mittari näyttää enemmän kuin on todellinen tilanne.

      • Anonyymi

        No niin ... ei muuta kun käräjille autotehdasta vastaan ...... haloo ???? Ootko ajatellu asiaa pidemmälle ?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toimittaja ei näytä tietävän sitä, että alinopeus termiä ei tieliikennelaki tunne. Voisi yhtä hyvin lukea, että mikronopeudesta saattaa saada jatkossa 100 euron sakot.


      • Anonyymi

        No käytäntö voi olla sama kuin ennenkin. Eli jos ajaisi mopoautolla, mopolla tai traktorilla moottoritiellä, voisi tästä tulla tuo sakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimittaja ei näytä tietävän sitä, että alinopeus termiä ei tieliikennelaki tunne. Voisi yhtä hyvin lukea, että mikronopeudesta saattaa saada jatkossa 100 euron sakot.

        Alinopeus on terminä erikoinen. Aiemmin sille ei ollut laissa mitään selkänojaa, mutta nyt on, kun vähimmäisnopeuden alittaminen voidaan nähdä alinopeutena. Aiemminhan jokaisella tuntui olevan oma näkemys siitä, mitä se on, mutta harvalla oli kykyä ilmaista se näkemys. Usein vielä siitä suututtiin jos joku kysyi, että mitä se pippeli alinopeus nyt tällä kertaa tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeus on terminä erikoinen. Aiemmin sille ei ollut laissa mitään selkänojaa, mutta nyt on, kun vähimmäisnopeuden alittaminen voidaan nähdä alinopeutena. Aiemminhan jokaisella tuntui olevan oma näkemys siitä, mitä se on, mutta harvalla oli kykyä ilmaista se näkemys. Usein vielä siitä suututtiin jos joku kysyi, että mitä se pippeli alinopeus nyt tällä kertaa tarkoittaa.

        Kyllä vanhassakin laissa oli kielletty liikenteen haittaaminen aiheettoman hitaasti ajamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vanhassakin laissa oli kielletty liikenteen haittaaminen aiheettoman hitaasti ajamalla.

        Vanhassa laissa luki että: "Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla."

        Aiheettomasti ei saanut, mutta jos oli aihetta ja syy, niin sai ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa laissa luki että: "Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla."

        Aiheettomasti ei saanut, mutta jos oli aihetta ja syy, niin sai ajaa.

        Niinpä juuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa laissa luki että: "Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla."

        Aiheettomasti ei saanut, mutta jos oli aihetta ja syy, niin sai ajaa.

        Eli aihetta ja syy voi olla vaikkapa ajoneuvon ominaisuudet (traktori, mopo tms.) mutta ei mikään sellainen että ajelee vaan huvikseen viittä kymppiä valtatiellä satasen alueella kun eipä ole kiirettä minnekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli aihetta ja syy voi olla vaikkapa ajoneuvon ominaisuudet (traktori, mopo tms.) mutta ei mikään sellainen että ajelee vaan huvikseen viittä kymppiä valtatiellä satasen alueella kun eipä ole kiirettä minnekään.

        Mutta jos ei uskalla ajaa viittä kymppiä nopeammin auton kunnon tai omien taitojen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos ei uskalla ajaa viittä kymppiä nopeammin auton kunnon tai omien taitojen vuoksi.

        Silloin auto tai kuski ei ole ajokunnossa.


      • Anonyymi

        Lukekaa: Käytännössä --> siis ei vaikuta yhtään mihinkään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeus on terminä erikoinen. Aiemmin sille ei ollut laissa mitään selkänojaa, mutta nyt on, kun vähimmäisnopeuden alittaminen voidaan nähdä alinopeutena. Aiemminhan jokaisella tuntui olevan oma näkemys siitä, mitä se on, mutta harvalla oli kykyä ilmaista se näkemys. Usein vielä siitä suututtiin jos joku kysyi, että mitä se pippeli alinopeus nyt tällä kertaa tarkoittaa.

        Vähimmäisnopeus ei ole sama kuin nopeusrajoitus, jota ei saa ylittää. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähimmäisnopeus ei ole sama kuin nopeusrajoitus, jota ei saa ylittää. :)

        Sekin vielä, että alle vähimmäisnopeutta saa tietyissä tilanteissa ajaa laillisesti ajaa. Ylin rajoitusnopeuden ei koskaan saa laillisesti ajaa.


    • Anonyymi

      Ja sinäkö sitten ajat takapuskuriin kiinni hiillostamaan.

      • Anonyymi

        Ei nyt sentään kiinni, mutta vauhdin edellyttämälle turvavälille voi varsin hyvin tulla.


    • Anonyymi

      Minä ajan aina maksimissaan 80 kmh. Taajamassa tietysti vähemmän. Pääsen aina ajoissa perille.

      • Anonyymi

        120 km/h rajoituksen omaavalla tieosuudella tuo on vähän turhan hidas nopeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        120 km/h rajoituksen omaavalla tieosuudella tuo on vähän turhan hidas nopeus.

        No ei ole. Sehän on esimerkiksi jarrullisen perävaunun max. nopeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole. Sehän on esimerkiksi jarrullisen perävaunun max. nopeus.

        Ajelet siis aina jarrullinen perävaunu perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole. Sehän on esimerkiksi jarrullisen perävaunun max. nopeus.

        On se, jos ei ole aihetta ja järkevää syytä. Perävaunu tai muu syy antaa aiheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelet siis aina jarrullinen perävaunu perässä.

        Loma-aikoina aika moni ajaa, vetäen matkailuperävaunua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se, jos ei ole aihetta ja järkevää syytä. Perävaunu tai muu syy antaa aiheen.

        120 rajoitus eli moottoritie, 2 kaistaa!
        80 nopeus ei ole mitenkään hidas tai ongelma, raskaan liikenteen max. nopeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loma-aikoina aika moni ajaa, vetäen matkailuperävaunua.

        Ja sinullako on aina se jarrullinen perävaunu perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        120 rajoitus eli moottoritie, 2 kaistaa!
        80 nopeus ei ole mitenkään hidas tai ongelma, raskaan liikenteen max. nopeus.

        Kunhan et tule vasemmalle kaistalle, etkä vammaile nopeuden kanssa niin, että raskaskin liikenne häiriintyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        120 rajoitus eli moottoritie, 2 kaistaa!
        80 nopeus ei ole mitenkään hidas tai ongelma, raskaan liikenteen max. nopeus.

        Tuossakin on selkeä aihe. Aiheettomasta ajosta puhuttiin.


    • Anonyymi

      Auton nopeus tarkistetaan auton mittaristosta kuten muutkin tiedot kuten polttoaineen, länmmön määrä yms.. Siksi se siinä on.
      Luuletteko ettei ison autotehtaan insinöörit osaa tehdä riittävän tarkkaa mittaria?
      Muutaman kilometrin heitolla ei ole merkitystä kunhan nopeudet ovat 5-10km:n sisällä toisistaan.
      Ongelma liikenteessä ovat normaalia liikennevirtaa kunnioittamattomat kaahaajat.

      • Anonyymi

        Todellinen nopeus ratkaisee, koska kaikkien mittarit näyttävät eri lukemaa.
        Helpointa ja sujuvinta olisi ilman sooloiluja, ja kaikki pyrkisivät tasaiseen nopeuteen pyrkien rajoituksen mukaiseen nopeuteen.

        Suomen rajoituksissa on kuitenkin huomioitu kaikki poikkeukset, lumimyrskystä kuljettajan vammaisuuteen, joten turvamariginaalia on runsaasti.

        Ymmärrän kyllä, ettei vian tarvitse olla iso, jos se on päässä.


      • Anonyymi

        Onhan se toki kaahaaja jos ajaa suurintasallittua tai jopa pari km/h yli.
        Se kaahaaja menee menojaan eikä aiheuta muuta kuin ehkä mielenpahoitusta sille ongelmia aiheuttavalle huomattavasti muita hitaammin ajavalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se toki kaahaaja jos ajaa suurintasallittua tai jopa pari km/h yli.
        Se kaahaaja menee menojaan eikä aiheuta muuta kuin ehkä mielenpahoitusta sille ongelmia aiheuttavalle huomattavasti muita hitaammin ajavalle.

        Etkö sinä tiedä miten hitaammin ajavasta pääsee ohi moottoritiellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä tiedä miten hitaammin ajavasta pääsee ohi moottoritiellä?

        Toki, usea hitaammin ajava sitä kuitenkin tuntuu paheksuvan, jos ja kun on uskominen vaikkapa tämänkin palstan "kaahaajista" mielensä pahoittaneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, usea hitaammin ajava sitä kuitenkin tuntuu paheksuvan, jos ja kun on uskominen vaikkapa tämänkin palstan "kaahaajista" mielensä pahoittaneita.

        Kaahaajat ovat niitä, jotka tietoisesti ajavat selkeästi yli rajoitusnopeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaahaajat ovat niitä, jotka tietoisesti ajavat selkeästi yli rajoitusnopeuden.

        Tietoisestihan sitä varsin pientäkin ylinopeutta ajavat liikkuvat, joten heidän kaahaajiksi mainitseminen on turhaa.


    • Anonyymi

      Autollija noudattaa mittarin antamaa lukemaa, ei autoilijan tehtävä ole alkaa säätämään älypuhelimen kanssa, jossa on erilaisia ohjelmia, jotka näyttävät nopeuden.
      Kun nopeusrajoitus näyttää 60km/h, niin ajetaan auton mittarin näyttämää 60km/h nopeutta.

      Erikoista, ettei bensa enää olkaan kallista, kun ei kukaan enää puhu siitä, että ajetaan vaikka 100km/h alueella 80km/h polttoaineen säästämisen takia.
      Eikö se yli 2€/l hinta olekaan enää kallis vai onko kipuraja siirtynyt 4€/l
      Meikäläiselle 2€/l on kallista bensaa, eikä mitään turhia ajoja.

      • Anonyymi

        Ylämäessä nopeus sitten 60kmh, kuten kaikilla muillakin sinun takanasi.
        Polttoainetta palaa turhaan aika reippaasti.

        Älä kuitenkaan tule vasemmalle kaistalle nysväämään.
        Liikenteessä on muitakin.


      • Anonyymi

        Ei sitä älypuhelinta tarvitse jatkuvasti aiheeseen liittyen käyttää. Kerran kun selvittää itsellensä jokaisen kymmenluvun kohdalla, paljonko se oma auton mittari valehtelee, niin se oli siinä. Jatkossa ajaa tämän tiedon mukaan.

        Jos/kun vaihtaa toiset renkaat, niin toistaa tarkistuksen älypuhelimella ja se oli jälleen siinä. Kun tietää, että 50 km/h vauhdissa oman auton mittari näyttää 54 km/h, niin sitten voi hyvin ajaa auton mittarin mukaan aina muutama km/h yli sen, mitä mittari näyttää painikoimatta yhtään asian suhteen.

        Tuon saman kun tietää kaikkien muidenkin rajoitusnopeuksien osalta, niin muuta tietoa ei tarvita. Helppoa kuin heinänteko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä älypuhelinta tarvitse jatkuvasti aiheeseen liittyen käyttää. Kerran kun selvittää itsellensä jokaisen kymmenluvun kohdalla, paljonko se oma auton mittari valehtelee, niin se oli siinä. Jatkossa ajaa tämän tiedon mukaan.

        Jos/kun vaihtaa toiset renkaat, niin toistaa tarkistuksen älypuhelimella ja se oli jälleen siinä. Kun tietää, että 50 km/h vauhdissa oman auton mittari näyttää 54 km/h, niin sitten voi hyvin ajaa auton mittarin mukaan aina muutama km/h yli sen, mitä mittari näyttää painikoimatta yhtään asian suhteen.

        Tuon saman kun tietää kaikkien muidenkin rajoitusnopeuksien osalta, niin muuta tietoa ei tarvita. Helppoa kuin heinänteko.

        Tuolla liikenteessä on niin monenlaista kulkijaa, että antaa jokaisen ajaa haluamallaan nopeudella, ainakin minä ajan. Satasen rajoituksella ajelen yhdeksääkymppiä, muulloin 4-5 km/h yli rajoituksen.
        On niitä, jotka eivät välitä rajoituksista hiukkaakaan, päiväsakon suuruus 6 euroa, eikä aikomustakaan maksaa. Osa ajaa päiväsakkorajalla, osa rikesakon rajalla, osa huomautusrajalla ja osa nopeusrajoituksen pinnassa. Näin on aina ollut, ja näin tulee olemaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla liikenteessä on niin monenlaista kulkijaa, että antaa jokaisen ajaa haluamallaan nopeudella, ainakin minä ajan. Satasen rajoituksella ajelen yhdeksääkymppiä, muulloin 4-5 km/h yli rajoituksen.
        On niitä, jotka eivät välitä rajoituksista hiukkaakaan, päiväsakon suuruus 6 euroa, eikä aikomustakaan maksaa. Osa ajaa päiväsakkorajalla, osa rikesakon rajalla, osa huomautusrajalla ja osa nopeusrajoituksen pinnassa. Näin on aina ollut, ja näin tulee olemaankin.

        No mitä jos ajaisit vain silloin kun ei ole muuta liikennettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla liikenteessä on niin monenlaista kulkijaa, että antaa jokaisen ajaa haluamallaan nopeudella, ainakin minä ajan. Satasen rajoituksella ajelen yhdeksääkymppiä, muulloin 4-5 km/h yli rajoituksen.
        On niitä, jotka eivät välitä rajoituksista hiukkaakaan, päiväsakon suuruus 6 euroa, eikä aikomustakaan maksaa. Osa ajaa päiväsakkorajalla, osa rikesakon rajalla, osa huomautusrajalla ja osa nopeusrajoituksen pinnassa. Näin on aina ollut, ja näin tulee olemaankin.

        Pyrin ajamaan mittarivirhe huomioiden rajoitusnopeutta, aina kun keli ja olosuhteet sen mahdollistavat. Tämä on fiksuin ja kohteliain tapa. Toki jos kuskin omat kyvyt loppuvat ennen sitä nopeutta, niin ei pidä vaarantaa itseään tai muita.


    • Anonyymi

      Ei se nyt nopeuden kanssa ole niin tarkkaa. Johan mittarivirheet ja poliisin mittausvähennykset siitä kertoo.

      Antakaa palaa. Itse ajan aina vähintään +20 yli rajoituksen eikä sakkoja tai kolareita ole jonoksi asti toisin kuin tien tukkojen perässä roikkuvilla pkärpäsillä

      • Anonyymi

        Hienoa, että joku täällä todistaa, ettei noista hitaasti ajavista haittaa ole, kun aina voi ajaa 20 yli rajoituksen. Siis turhaa kitinää joiltakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että joku täällä todistaa, ettei noista hitaasti ajavista haittaa ole, kun aina voi ajaa 20 yli rajoituksen. Siis turhaa kitinää joiltakin.

        Ongelmia tuottavat hitaan perässä roikkuvat perskärpäset


    • Anonyymi

      Monikaan ei aloita tyhmää keskustelua sanalla monikaan

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe