Miksi Jumala luo uuteen maahan sairauksia ja lääkkeitä niiden estämiseen?

Anonyymi-ap

"Keskellä kaupungin pääkatua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät antaen hedelmänsä joka kuukausi. Puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.” (Ilm 22:2, FinRK)

Jos jotakuta pitää tervehdyttää, onhan se nyt ihan selkeästi merkki siitä, että ilman tervehdyttämistä hän on sairas. Miksi Uudessa maassa on sairauksia?

Kun Jumala tekee kaiken uudeksi, miksi hän jälleen luo sairauksia?

52

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä on taas niitä Raamatun selittämättömiä ristiriitaisuuksia.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Mitä sinä oikein satuilet ystävä, kun tuostakin jakeesta löytyy valtava määrä vastauksia kommentaareissa, joissa sinua ja minua viisaammat tutkivat Jumalan sana.
        https://biblehub.com/commentaries/revelation/22-2.htm

        Ota oppia ja viisastus.

        Kommentaarit tietenkin kirjoitetaan kustantajan agendan/uskon/vaatimusten mukaan. Mutta katsotaanpa itse sanaa, jota tuossa käytetään.

        Jakeessa käytetty kreikan kielen sana on θεραπείαν eli therapeian. Se käännetään: sairaan parannus, sairaan parantaminen, sairaille tehty palvelus, sairaalle tehtävän parantamisen odottaminen.

        Therapeian sana tulee sanasta therapeuein, joka tarkoittaa parantaa, hoitaa lääkkein. Sen sanatarkka käännös on hoivata, palvella, pitää huolta. Mutta sanatarkkojen merkitysten käyttö tekee usein lauseista sekavia, koska ne eivät ole niiden todellisia merkityksiä, vaan sanojen "nimiä".

        Toisin sanoen, kyse on sairaiden parantamisesta/sairaan ihmisen sairauden estämisestä.


        Miksi Jumala ei poista sairauksia kun hän kuitenkin luo kaiken uudeksi?


    • Rauhan tervehdys.

      Me elämme Jumalassa ja kaikki mikä ei ole Jumalasta, on sairautta, kuolemaa ja tyhjyyttä. Mutta Raamattu ei sano, että taivaassa olisi fysiologisia sairauksia, mutta sittenkin enkeleistäkin Hän vikaa löytää ja me elämme loputtomassa Jumalan armossa.

      Mutta jos emme ota vastaan Jumalan armoa, joudumme itse kantamaan oman syntitaakkamme ja sen rangaistus on silloin iankaikkinen ero Jumalasta kadotuksessa, jossa ei ole mitään hyvää. Taivaassa taas ei ole mitään pahaa, vaan jopa kyyneleet pyyhitään siellä pois.

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        1000-vuotiskaudella Jerusalemin temppelistä laskee elämänvirta, jonka varrella kasvavien puiden lehtiä käytetään lääkkeiksi, joten silloin on kaikkiin sairauksiin olemassa yksin kaiken parantava lääke.

        1 Mies vei minut takaisin temppelin ovelle, ja minä näin, että perustuksen alta kumpusi vettä. Sitä virtasi purona temppelin itäpäädystä -- julkisivuhan oli itään -- ja tultuaan esiin lähellä rakennuksen eteläkulmaa puro jatkoi matkaansa alttarin eteläpuolitse itään päin.
        ---
        12 "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi.

        Mauno, tosin sinä et pääse näitä lääkkeitä syömään, etkä hedelmistä nauttimaan, koska siihen valtakuntaa pääsee vain Jeesukseen uskovat lain noudattajat. Olen huomannut, että olet tuudittautunut Roomalaiskirjeessä olevaan täysin selvään käännösvirheeseen, että Kritus olisi lopettanut lain, vaikka Kristus itse sanoi, ettei tullut lakia lopettamaan. Sinä se olet lain lopettanut ja olet sen takia tiellä kohti kadotusta. PS: Tiesitkö, ettei sinun päässä kuulemasi ääni ole Jeesus?

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1000-vuotiskaudella Jerusalemin temppelistä laskee elämänvirta, jonka varrella kasvavien puiden lehtiä käytetään lääkkeiksi, joten silloin on kaikkiin sairauksiin olemassa yksin kaiken parantava lääke.

        1 Mies vei minut takaisin temppelin ovelle, ja minä näin, että perustuksen alta kumpusi vettä. Sitä virtasi purona temppelin itäpäädystä -- julkisivuhan oli itään -- ja tultuaan esiin lähellä rakennuksen eteläkulmaa puro jatkoi matkaansa alttarin eteläpuolitse itään päin.
        ---
        12 "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi.

        Mauno, tosin sinä et pääse näitä lääkkeitä syömään, etkä hedelmistä nauttimaan, koska siihen valtakuntaa pääsee vain Jeesukseen uskovat lain noudattajat. Olen huomannut, että olet tuudittautunut Roomalaiskirjeessä olevaan täysin selvään käännösvirheeseen, että Kritus olisi lopettanut lain, vaikka Kristus itse sanoi, ettei tullut lakia lopettamaan. Sinä se olet lain lopettanut ja olet sen takia tiellä kohti kadotusta. PS: Tiesitkö, ettei sinun päässä kuulemasi ääni ole Jeesus?

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Hyvin vedettyä hatustasi mutta tässä ei voi olla kyse Uudesta Jerusalemista eikä Uudesta maasta, josta Ilmestyskirja puhuu, sillä Uudessa maassa ei ole merta!!,

        "“Mies sanoi minulle: ”Nämä vedet juoksevat itäiselle alueelle, virtaavat alas tasangolle ja päätyvät MEREEN. Kun ne saavuttavat meren, sen vesi paranee.” (Hes 47:8, FinRK)"

        “Minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, EIKÄ MERTA ENÄÄ OLLUT.” (Ilm 21:1, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin vedettyä hatustasi mutta tässä ei voi olla kyse Uudesta Jerusalemista eikä Uudesta maasta, josta Ilmestyskirja puhuu, sillä Uudessa maassa ei ole merta!!,

        "“Mies sanoi minulle: ”Nämä vedet juoksevat itäiselle alueelle, virtaavat alas tasangolle ja päätyvät MEREEN. Kun ne saavuttavat meren, sen vesi paranee.” (Hes 47:8, FinRK)"

        “Minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, EIKÄ MERTA ENÄÄ OLLUT.” (Ilm 21:1, FinRK)

        >>>>Hyvin vedettyä hatustasi mutta tässä ei voi olla kyse Uudesta Jerusalemista eikä Uudesta maasta, josta Ilmestyskirja puhuu, sillä Uudessa maassa ei ole merta!!,<<<<

        Sinä näitä juttuja vedät omasta hatusta. Ilmestyskirja puhuu ajasta viimeisen tuomion jälkeen, joka ajoittuu 1000-vuotiskauden jälkeen.

        Hesekielin kirja puhuu ajasta, joka on ennen sitä 1000-vuotiskaudella, jolloin temppelistä laskee elmämänveden virta, minkä varrella kasvaa puita, joiden lehtiä käytetään lääkkeeksi. Silloin Kuollutmeri täyttyy vedestä ja kaloista, joten silloin on meriä.

        Hes 47:1 Mies vei minut takaisin temppelin ovelle, ja minä näin, että perustuksen alta kumpusi vettä. Sitä virtasi purona temppelin itäpäädystä -- julkisivuhan oli itään -- ja tultuaan esiin lähellä rakennuksen eteläkulmaa puro jatkoi matkaansa alttarin eteläpuolitse itään päin.
        ---
        8 Mies sanoi minulle: "Nämä vedet virtaavat maan itäosiin ja juoksevat siellä alas Jordanin laaksoon ja edelleen Itäiseenmereen, jonka suolaisen veden ne muuttavat makeaksi.
        9 Ja missä ikinä nämä vedet virtaavat, siellä kaikki eläimet menestyvät ja lisääntyvät. Myös kaloja on suuret määrät, sillä kaikkialla, minne tulee, tämä virta muuttaa veden makeaksi. Minne vain se tulee, siellä kaikki virkoaa elämään.
        10 Meren rannalla seisoo kalastajia vieri vieressä, En-Gedistä En-Eglaimiin on verkkoja kuivumassa, ja erilaisia kaloja on viljalti, yhtä monia lajeja kuin Suuressameressä.
        ---
        12 "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin vedettyä hatustasi mutta tässä ei voi olla kyse Uudesta Jerusalemista eikä Uudesta maasta, josta Ilmestyskirja puhuu, sillä Uudessa maassa ei ole merta!!,

        "“Mies sanoi minulle: ”Nämä vedet juoksevat itäiselle alueelle, virtaavat alas tasangolle ja päätyvät MEREEN. Kun ne saavuttavat meren, sen vesi paranee.” (Hes 47:8, FinRK)"

        “Minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, EIKÄ MERTA ENÄÄ OLLUT.” (Ilm 21:1, FinRK)

        Siihen aikaan maan ajateltiin olevan litteän pannukakun muotoinen.

        Paavalikin ajatteli, että pilven reunalla on hyvä paikka pitää niitä Jeesuksen häitä.

        Ei tiedetty, siellä olisi pitänyt olla happilaitteet ja pilkkihaalarit päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>Hyvin vedettyä hatustasi mutta tässä ei voi olla kyse Uudesta Jerusalemista eikä Uudesta maasta, josta Ilmestyskirja puhuu, sillä Uudessa maassa ei ole merta!!,<<<<

        Sinä näitä juttuja vedät omasta hatusta. Ilmestyskirja puhuu ajasta viimeisen tuomion jälkeen, joka ajoittuu 1000-vuotiskauden jälkeen.

        Hesekielin kirja puhuu ajasta, joka on ennen sitä 1000-vuotiskaudella, jolloin temppelistä laskee elmämänveden virta, minkä varrella kasvaa puita, joiden lehtiä käytetään lääkkeeksi. Silloin Kuollutmeri täyttyy vedestä ja kaloista, joten silloin on meriä.

        Hes 47:1 Mies vei minut takaisin temppelin ovelle, ja minä näin, että perustuksen alta kumpusi vettä. Sitä virtasi purona temppelin itäpäädystä -- julkisivuhan oli itään -- ja tultuaan esiin lähellä rakennuksen eteläkulmaa puro jatkoi matkaansa alttarin eteläpuolitse itään päin.
        ---
        8 Mies sanoi minulle: "Nämä vedet virtaavat maan itäosiin ja juoksevat siellä alas Jordanin laaksoon ja edelleen Itäiseenmereen, jonka suolaisen veden ne muuttavat makeaksi.
        9 Ja missä ikinä nämä vedet virtaavat, siellä kaikki eläimet menestyvät ja lisääntyvät. Myös kaloja on suuret määrät, sillä kaikkialla, minne tulee, tämä virta muuttaa veden makeaksi. Minne vain se tulee, siellä kaikki virkoaa elämään.
        10 Meren rannalla seisoo kalastajia vieri vieressä, En-Gedistä En-Eglaimiin on verkkoja kuivumassa, ja erilaisia kaloja on viljalti, yhtä monia lajeja kuin Suuressameressä.
        ---
        12 "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi.

        Jos kerran kommenttisi EI LAINKAAAN liity aloitukseen, mitä kaivat verta nenästäsi? Tai toisten nenästä?


      • Anonyymi

        Jos ei ole pahaa, ei voi kokea hyvääkään. Sillä Jos on vain pelkkää hyvää, niin vähemmän hyvät asiat muuttuvat pahoiksi. Jatkuvasti on saatava kicksejä aina hyvemmästö ja hyvemmästä, jotta voi tuntea edes vähän iloa ja onnea. Niin se ihmisen elimistö vaan toimii. Miten kauan luulet, että moinen yhtälö toimii?


    • Anonyymi

      Kenties luulemme, että Uusi maa on aivan muuta kuin tämä maa oli silloin kun se luotiin.
      Uskon kuitenkin, että Uusi maa ei ole pumpulilla vuorattu, vaan siuiellä on kiviä ja hiekkaa.
      Jos siellä sattuu juostessa kompastumaan ja saa polvensa kipeäksi, tarvitsee vain joko mennä elämän veden virrallle, ja kipu häviää. Ja kun syö elämän puun hedelmiä, tuntee kuinka alkaa pursuamaan voimaa.

      Tämä on vain kuvitelma. Kuvittele itsekin! Jos saamme armon käydä sinne sisälle, saamme tietää todellisuuden. Se on varmaan paljon ihanampaa kuin mitä osaamme kuvitella!

    • Anonyymi

      Hieno kysymys. Jumala ei luonut sairauksia. Toki ne edesauttavat Jumalan tuomiota siitä, että kaiken langenneen on jossakin vaiheessa kuoltava. Jumalan alkuperäinen suunnitelma näkyy tällläkin hetkellä Hänen valtakunnassaan, jota taivaaksikin kutsutaan. Siellä ei ole mitään sairauksia tai pahuutta ylipäätään. Sinne kaikki Jumalan armahdetut lapset ovat matkalla.

      Kun kolmasosa enkeleistä aikoinaan lankesi, silloin ne ajettiin pois taivaasta maan läheisyyteen. Kun ihminen lankesi paholaisen virittämään ansaan, silloin myös vähintään kolmasosa maailmasta turmeltui näkyvästi. Siitä kaikki ongelmat johtuvat täällä. Paljon Jumalan hyvyyttäkin on näkyvissä ja ne todistavat Jumalan kaikkivaltiudesta.

      Joskus pahuus päättyy ja enää mistään turmeluksesta ei ole merkkejä. Silloin Jumalan alkuperäiset suunnitelmat myös maailman kohdalla totetutuvat täydellisinä. Näin Raamatussa luvataan. On hyvä muistaa, että jo nyt taivaan todellisuus on Jeesusta Kristusta avuksi huutavaa todella lähellä. Hänet kutsutaan sinne sitten, kun hän on oman kilvoittelunsa sinnikkäästi saanut täällä maan päällä päätökseen,

      Voi hyvin!

      • Anonyymi

        "Hänen valtakunnassaan, jota taivaaksikin kutsutaan. Siellä ei ole mitään sairauksia"

        Vai ei ole sairauksia. Esitäpä Raamatun jae väitteesi todistukseksi.

        "vähintään kolmasosa maailmasta turmeltui näkyvästi. Siitä kaikki ongelmat johtuvat täällä. "

        Vai johtuvat kaikki ongelmat siitä, että vähintään kolmasosa maailmasta turmeltui. Esitäpä Raamatun jae väitteesi todistukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hänen valtakunnassaan, jota taivaaksikin kutsutaan. Siellä ei ole mitään sairauksia"

        Vai ei ole sairauksia. Esitäpä Raamatun jae väitteesi todistukseksi.

        "vähintään kolmasosa maailmasta turmeltui näkyvästi. Siitä kaikki ongelmat johtuvat täällä. "

        Vai johtuvat kaikki ongelmat siitä, että vähintään kolmasosa maailmasta turmeltui. Esitäpä Raamatun jae väitteesi todistukseksi.

        Luota minuun, kyllä ne sieltä löytyy. Kehotan vain jatkamaan Sen lukua Pyhältä Hengen voimassa. Siunausta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luota minuun, kyllä ne sieltä löytyy. Kehotan vain jatkamaan Sen lukua Pyhältä Hengen voimassa. Siunausta!

        Mutta kun tunnen nämä asiat todella hyvin Raamatusta, enkä silti ole löytänyt sieltä mitään tuollaista. Minua ei voi vedättää, niin kuin hellareita konsanaan, jotka uskovat kaveriensa tulkintoja ennemmin kuin itse Raamattua.


    • Anonyymi

      Matt. 5:18

      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      Tuhatvuotinen valtakunta on maa päällä, jossa niitä sairauksia edelleen on perisynnin kirouksen, synnin jäljeltä, sairaudet valmistavat ihmisen kuolemaan, koska kaikki ihmiset ovat perisynnin vuoksi syntisiä ja kuoleman omia.

      Vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu. Mutta se on vasta kaukana tulevaisuudessa. Ei se alkanut vielä 2000 v. sitten Jerusalemissa, jossa uuden liiton kasteella 3000 ihmistä puhdistettiin synnistä sovintoveren tähden ja heille annettiin lahjaksi uskon Henki.

      • Anonyymi

        Ps. 115:16

        Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

        Ei ihminen mene taivaaseen.
        Ei ole koskaan mennyt eikä tule menemään siihen taivaaseen, jossa Jumala asuu.
        Taivas on Jumalan taivas ja maa on ihmisten asuinpaikka.

        Joh. 3:13

        Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        Joh. 8:21

        Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. 115:16

        Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

        Ei ihminen mene taivaaseen.
        Ei ole koskaan mennyt eikä tule menemään siihen taivaaseen, jossa Jumala asuu.
        Taivas on Jumalan taivas ja maa on ihmisten asuinpaikka.

        Joh. 3:13

        Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        Joh. 8:21

        Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

        Jeesus tulee takaisin maan päälle kuninkaaksi sinne tuhatvuotiseen valtakuntaan.

        Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

        Erilaiset taivaaseen tempaamisopit on kuvakieliä ja utopioita, joilla luodaan mielikuvia ja toiveita ja haaveita, muttta niistä puuttuu konkretia.


      • Anonyymi

        Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.

        Suotakoon rauha niille ketkä tuhatvuotiskautta maan päällä viettävät. Kaikille tilaa riittää kaikille paikkoja on.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.

        Suotakoon rauha niille ketkä tuhatvuotiskautta maan päällä viettävät. Kaikille tilaa riittää kaikille paikkoja on.

        1234567---

        Taivas-utopioiden varaan ei kannata mieltään rakentaa. Se on merkki ylpeyden synnistä.
        Ihminen tekee silloin itsestään Jumalan ja Jeesuksen veroisen, ehkä vielä puhtaammankin.

        Tuonelaan se joutui Aabrahamkin, ei kukaan mene suoraan Jumalan taivaaseen.

        Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivas-utopioiden varaan ei kannata mieltään rakentaa. Se on merkki ylpeyden synnistä.
        Ihminen tekee silloin itsestään Jumalan ja Jeesuksen veroisen, ehkä vielä puhtaammankin.

        Tuonelaan se joutui Aabrahamkin, ei kukaan mene suoraan Jumalan taivaaseen.

        Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

        Toisessa tulemisessaan Jeesus vie pelastetut Adventistit 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1. Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa Tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. Uusi maa.

        Monilla on toisenlainen julistus. He ovat oliko se nyt 7 vuotta taivaassa, ja sitten 1000 vuotta maan päällä. Suotakoon heille rauha.

        1234567---


      • Anonyymi

        Kiitos kommentista. Jos kaikkivaltias sitoo Saatanan ja itse Kristus on tuhannen vuoden valtakunnan kuningas, ei siitä kyllä loogisesti ajateltuna tule mitään puolinaista taivasta. Ei Jumala tee mitään puolinaisesti. Jos pahuus on sidottu, se on silloin todella sidottu.

        Tuo on kyllä totta, että tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan sen jälkeen, kun kaikki pahuus on täysin lakannut Jumalan käskystä olemasta.

        Voi hyvin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. 115:16

        Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

        Ei ihminen mene taivaaseen.
        Ei ole koskaan mennyt eikä tule menemään siihen taivaaseen, jossa Jumala asuu.
        Taivas on Jumalan taivas ja maa on ihmisten asuinpaikka.

        Joh. 3:13

        Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        Joh. 8:21

        Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

        Itse olen kuitenkin ymmärtänyt Raamatusta, että Kristuksessa kuolleet pääsevät tietoisina sieluina heti kuoltuaan taivaan kotiin. En voisi oikein muuta ajatella. Kehotan vain turvautumaan Kristukseen, Hän kyllä on vastassa sitten, kun ihminen täältä lähtee.

        On nimittäin se vaara, että jos ihminen oikein valtavan paljon puhuu siitä, kuinka hän kuollessaan menee tiedottomaan tilaan, eikä tiedä mitään, hän oman tahtonsa mukaan kyllä pääsee tähänkin tilaan eli tuonelaan odottamaan tuomion päivää. Silloin hän ehkä herää ja hänet vapautetaan, mutta aika paljon häneltä on jäänyt välistä, jos näin voi sanoa.

        Siksi kannattaa vain luottaa Jeesukseen ja saarnata Evankeliumia, ei niinkään sitä, onko ihminen kuollessaan unessa Jeesuksen toiseen tulemiseen asti vaiko taivaassa. Uskon, että taivaassa. Jos olen väärässä, se ei ole niin paha asia, koska minutkin sitten herätetään Jeesukseen uskovana, kun Hän tulee toisen kerran. Jos olisin opettanut päinvastaisesti, silloin olisi vaara, että minulle kävisi juuri niin, miten olen innokkaasti opettanut eli nukkuisin todella siihen asti, kunnes Jeesus tulee, vaikka olisi ollut mahdollisuus viettää aikaa Jeesuksen kanssa jo taivaassa.

        Eli joka tapauksessa kannattaisi loogisesti ajateltuna uskoa kuoleman jälkeiseen elämään ja niin opettaa kuin toisin. Koska se ei ole mikään pelastuskysymys, mutta olotilat poikkeavat toisistaan huomattavasti. Kumpikaan ajattelumalli ei kiellä Jeesuksen herrautta ja Häneen uskomisen välttämättömyyttä. Tärkeintähän on juuri Jeesuksen ylösnousemus ja siitä koituva ikuinen pelastus uskoville ja sen julistaminen.

        Siunausta ja Kaikkea Hyvää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kuitenkin ymmärtänyt Raamatusta, että Kristuksessa kuolleet pääsevät tietoisina sieluina heti kuoltuaan taivaan kotiin. En voisi oikein muuta ajatella. Kehotan vain turvautumaan Kristukseen, Hän kyllä on vastassa sitten, kun ihminen täältä lähtee.

        On nimittäin se vaara, että jos ihminen oikein valtavan paljon puhuu siitä, kuinka hän kuollessaan menee tiedottomaan tilaan, eikä tiedä mitään, hän oman tahtonsa mukaan kyllä pääsee tähänkin tilaan eli tuonelaan odottamaan tuomion päivää. Silloin hän ehkä herää ja hänet vapautetaan, mutta aika paljon häneltä on jäänyt välistä, jos näin voi sanoa.

        Siksi kannattaa vain luottaa Jeesukseen ja saarnata Evankeliumia, ei niinkään sitä, onko ihminen kuollessaan unessa Jeesuksen toiseen tulemiseen asti vaiko taivaassa. Uskon, että taivaassa. Jos olen väärässä, se ei ole niin paha asia, koska minutkin sitten herätetään Jeesukseen uskovana, kun Hän tulee toisen kerran. Jos olisin opettanut päinvastaisesti, silloin olisi vaara, että minulle kävisi juuri niin, miten olen innokkaasti opettanut eli nukkuisin todella siihen asti, kunnes Jeesus tulee, vaikka olisi ollut mahdollisuus viettää aikaa Jeesuksen kanssa jo taivaassa.

        Eli joka tapauksessa kannattaisi loogisesti ajateltuna uskoa kuoleman jälkeiseen elämään ja niin opettaa kuin toisin. Koska se ei ole mikään pelastuskysymys, mutta olotilat poikkeavat toisistaan huomattavasti. Kumpikaan ajattelumalli ei kiellä Jeesuksen herrautta ja Häneen uskomisen välttämättömyyttä. Tärkeintähän on juuri Jeesuksen ylösnousemus ja siitä koituva ikuinen pelastus uskoville ja sen julistaminen.

        Siunausta ja Kaikkea Hyvää!

        Raamattua ymmärtääkseen, on ymmärrettävä Raamatun ajan ihmisten maailmankuva. Jeesus ei opeta mitään sellaista, että joku menisi tietoisena kuolemansa jälkeen yhtään minnekään, päin vastoin! Samoin ei hän kertaakaan mainitse sellaista asiaa, että pahat kituisivat helvetissä päättymättömän ajan. Ja hänhän saarnaa helvetistä todella paljon!

        Lue ihmeessä itse mitä Jeesus sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua ymmärtääkseen, on ymmärrettävä Raamatun ajan ihmisten maailmankuva. Jeesus ei opeta mitään sellaista, että joku menisi tietoisena kuolemansa jälkeen yhtään minnekään, päin vastoin! Samoin ei hän kertaakaan mainitse sellaista asiaa, että pahat kituisivat helvetissä päättymättömän ajan. Ja hänhän saarnaa helvetistä todella paljon!

        Lue ihmeessä itse mitä Jeesus sanoo.

        Hyvä kehotus, kiitos. Niin olen tehnyt ja juuri sen perusteella noin tulkitsin. Voi hyvin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kehotus, kiitos. Niin olen tehnyt ja juuri sen perusteella noin tulkitsin. Voi hyvin!

        No ei se kyllä sinun tekstistäsi näy! Ei sinulla ole hajuakaan siitä, miten Jeesus ymmärsi kuoleman, sielun ja kuoleman jälkeisen.


    • Anonyymi

      1. Moos. 8:22

      Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."

    • Anonyymi

      Jeesuksen häitä vietetään Jerusalemissa uudessa temppelissä,, joka laskeutuu taivaasta tänne maan päälle.

      Häähuone on niin suuri, että siellä on paljon tilaa. Mutta sinne ei Kristukseen kastamaton pääse sisälle, koska kasteessa ihminen puetaan Kristuksen vanhurskauteen.

      Palvelijat lähetetään vielä pakkokastamaan ihmisiä, jotta he voisivat tulla sisälle häähuoneeseen. Viattomuuden vaippa eikä omat hyvätkään vaatteet ei kelpaa hääpukeeksi. Pitää olla lahjavanhurskaus, kasteen armoon pukeutuminen.

      Luuk. 14:23

      Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi"

      • Anonyymi

        Häähuoneessa paljon tilaa. Mutta joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. Ovet häähuoneeseen napsahtaa nenän edessä kiinni.

        1234567---


      • Anonyymi

        Liittyy aloitukseen miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häähuoneessa paljon tilaa. Mutta joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. Ovet häähuoneeseen napsahtaa nenän edessä kiinni.

        1234567---

        Jumalan käskyt täytyy pitää niin hyvin kuin se on mahdollista ja pitää olla Jeesuksen antama lahjausko, kasteen Henki, Kristuksen kärsimykset läpikäynyt henki, Jeesuksen usko meissä.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan käskyt täytyy pitää niin hyvin kuin se on mahdollista ja pitää olla Jeesuksen antama lahjausko, kasteen Henki, Kristuksen kärsimykset läpikäynyt henki, Jeesuksen usko meissä.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Jeesuksen kuoleman, sovintoveren osallisuus, syntien pois peseminen, perisynnin kadotustuomio poistettu, on kasteen lahjan sisältö.

        Kristukseen kastettu on veren suojassa.


      • Anonyymi

        "Jeesuksen häitä vietetään Jerusalemissa uudessa temppelissä,, joka laskeutuu taivaasta tänne maan päälle."

        Jaa... Minun Raamatussani ei lue mitään tuollaista. Sen sijaan siellä lukee:

        “Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ja Karitsa.” (Ilm 21:22, FinRK)


    • Anonyymi

      Job 4:18

      Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja;

      Ps. 58:4

      Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

    • Anonyymi

      >> Kun Jumala tekee kaiken uudeksi, miksi hän jälleen luo sairauksia? <<

      Jumala sallii, mutta ei luo sairauksia. Sairaudet ja kuolema tulivat syntiinlankeemuksen ohessa.

      Raamatun mukaan kaikkein viimeisimpänä kukistetaan fyysinen kuolema. Vielä esim. Jeesuksen maanpäällisessä rauhan valtakunnassa edelleenkin siis kuollaan. Jes. 65:20 sanoo, että "nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen".

      Olen itsekin tuota Ilmestyskirjan kohtaa ihmetellyt, mihin uudessa taivaassa ja maassa vielä tarvitaan tervehdyttäviä lehtiä ym. Koska en ole Raamatun opettaja, niin ehkä olen ymmärtänyt asiat väärin ja Uusi Jerusalem tarkoittaakin tuota rauhan aikaa, jolloin vielä kuollaan. Oleellisinta on kuitenkin ymmärtää se, että Jeesus on tie sinne uuteen ja parempaan aikaan, olipa se aika sitten millaista aikaa tahansa.

      • Anonyymi

        "Jumala sallii, mutta ei luo sairauksia. Sairaudet ja kuolema tulivat syntiinlankeemuksen ohessa."

        Salliminen tarkoittaa hiljaista hyväksyntää. Miksi Jumala hyväksyy hiljaisesti kaiken kärsimyksen maapallolla tuhansien vuosien ajan, mitä hirveimmillä kärsimysten tavoilla?


        "Uusi Jerusalem tarkoittaakin tuota rauhan aikaa, jolloin vielä kuollaan. "

        Tämä teksti kertoo siitä samasta Uudesta Jerusalemista kuin aloituksen teksti, jossa puun lehdet tervehdyttävät kansoja:

        “Hän pyyhkii kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa enää ole, ei surua, ei parkua eikä tuskaa, sillä kaikki entinen on mennyt.”” (Ilm 21:4, FinRK)


    • Anonyymi

      Mahdollista on myös se, että Ilmestyskirjan mainitsema Elämän puu ym. saattaisi olla jotain vertauskuvaa, eli symbolinen ilmaus Jumalasta itsestään. Hänhän on itse kaiken hyvyyden, myöskin terveyden lähde. Mutta tämä on vain omaa arveluani. Ehkä joku opettaja voisi tehdä tuosta aloittajan esiintuomasta Raamatun kohdasta parempaa selkoa.

      • Anonyymi

        Raamatun sanat ovat niiden alkuperäisessä tarkoituksessa ellei erikseen sanota, että nyt on kyse vertauskuvasta.
        Aina kun Jeesus käytti vertauskuvia, hän heti selitti mitä niillä tarkoitti. Ei jättänyt ihmisiä arvailujen varaan mistä on kysymys.

        Nikodemus oli Jeesuksen ystävä ja tuttava, jolle Jeesuksen ei tarvinnut käyttää mitään vertauskuvia eikä symbooleja kun hän meni yöllä kysemään Jeesukselta kasteen merkitystä.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sanat ovat niiden alkuperäisessä tarkoituksessa ellei erikseen sanota, että nyt on kyse vertauskuvasta.
        Aina kun Jeesus käytti vertauskuvia, hän heti selitti mitä niillä tarkoitti. Ei jättänyt ihmisiä arvailujen varaan mistä on kysymys.

        Nikodemus oli Jeesuksen ystävä ja tuttava, jolle Jeesuksen ei tarvinnut käyttää mitään vertauskuvia eikä symbooleja kun hän meni yöllä kysemään Jeesukselta kasteen merkitystä.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

        "Raamatun sanat ovat niiden alkuperäisessä tarkoituksessa ellei erikseen sanota, että nyt on kyse vertauskuvasta. "

        Ei nyt aivan näinkään. Useissa kohdissa lukijan oletetaan tietävän, että tekstin sanoilla on toinenkin merkitys, vaikkei sitä siinä kyseisessä kohdassa sanotakaan. Ja merkitykset on helppo päätellä muualta päin Raamattua.


    • Anonyymi

      5. Moos. 28:60

      Hän tuo teille taas kaikki Egyptin taudit, joita pelkäätte, ja tartuttaa ne teihin.

      • Anonyymi

        33/38 -raamatunkäännös sanoo:
        "Hän kääntää sinua vastaan kaikki Egyptin taudit, joita sinä pelkäät, ja ne tarttuvat sinuun."

        Tämä on juuri sitä Jumalan sallimusta. Kun hän ottaa oman varjeluksensa ja siunauksensa pois, voi sattua ja tarttua mitä vain.


      • Anonyymi

        Sairaudet ovat Jumalan aiheuttamia.

        2. Moos. 4:6

        Herra sanoi hänelle vielä: "Työnnä kätesi poveesi." Mooses työnsi käden poveensa, ja kun hän veti sen takaisin, se oli spitaalista* lumivalkoinen. [Spitaali-nimitystä käytetään Raamatussa useista vaikeista ihotaudeista, joihin sairastuneet eristettiin muista ihmisistä.][ [4. Moos. 12:10]

        Jes. 45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaudet ovat Jumalan aiheuttamia.

        2. Moos. 4:6

        Herra sanoi hänelle vielä: "Työnnä kätesi poveesi." Mooses työnsi käden poveensa, ja kun hän veti sen takaisin, se oli spitaalista* lumivalkoinen. [Spitaali-nimitystä käytetään Raamatussa useista vaikeista ihotaudeista, joihin sairastuneet eristettiin muista ihmisistä.][ [4. Moos. 12:10]

        Jes. 45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

        Jumala/Jeesus tekee myös onnettomuudet.

        Sananl. 16:4

        Kaiken on Herra tehnyt määrätarkoitukseen, niinpä jumalattomankin onnettomuuden päivän varalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala/Jeesus tekee myös onnettomuudet.

        Sananl. 16:4

        Kaiken on Herra tehnyt määrätarkoitukseen, niinpä jumalattomankin onnettomuuden päivän varalle.

        Muun muassa Ilmestykirjasta selviää, että tuhovoimia pidättelevät enkelit, siis Jumalan palvelevat henget. Enkelit lakkaavat pidättelemästä esim. tuulia, kun Jumala päättää salliia sen, että tuulet savat tehdä tuhojaan. Jumalan ottaessa siis siunauksensa ja varjeluksensa pois, asiat yksinkertaisesti pääsevät tapahtumaan. Siinä mielessä tapahtumia voidaan kutsua Jumalan sallimukseksi tai tahdoksi.

        Tulevat onnettomuudet ym. kuitenkin "aiheutuvat" aina jostain muusta syystä kuin JUmalasta, kuten ihmisen, sielunvihollisen, eläinten, luonnon tai kosmoksen toimesta. Jumalan ei siis tarvitse mitään tehdä, että jotain tapahtuu. Riittää, että hän ei enää estä tapahtumia ja niin asiat sitten pääsevät tapahtumaan.

        Katastrofeissa on aina osallisena myös uskovia. Toisinaan Jumala on erikseen varjellut heitä ja sallinut tuhon kohdata ainoastaan jumalattomia. Hän siis pelastaa, kenet tahtoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        33/38 -raamatunkäännös sanoo:
        "Hän kääntää sinua vastaan kaikki Egyptin taudit, joita sinä pelkäät, ja ne tarttuvat sinuun."

        Tämä on juuri sitä Jumalan sallimusta. Kun hän ottaa oman varjeluksensa ja siunauksensa pois, voi sattua ja tarttua mitä vain.

        Sallimuksesta puhumien on asioiden kaunistelua. Kyllä ne virukset ja bakteerit on Jumalan suunnittelemia ja niillä on oma tarkoituksensa.

        Ilm. 18:8

        Sen tähden häneen iskevät yhtenä ja samana päivänä kaikki hänelle langetetut vitsaukset, rutto, murhe ja nälkä, ja hänet poltetaan tuhkaksi. Väkevä on Herra Jumala, joka hänet on tuominnut! [Jes. 47:9; Jer. 50:34; Ilm. 17:16]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sallimuksesta puhumien on asioiden kaunistelua. Kyllä ne virukset ja bakteerit on Jumalan suunnittelemia ja niillä on oma tarkoituksensa.

        Ilm. 18:8

        Sen tähden häneen iskevät yhtenä ja samana päivänä kaikki hänelle langetetut vitsaukset, rutto, murhe ja nälkä, ja hänet poltetaan tuhkaksi. Väkevä on Herra Jumala, joka hänet on tuominnut! [Jes. 47:9; Jer. 50:34; Ilm. 17:16]

        Niin on maanjäristykset ja tsunamitkin, kuten myös ns. ilmastonmuutos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on maanjäristykset ja tsunamitkin, kuten myös ns. ilmastonmuutos.

        Jumala sanoo itse tekevänsä ne onnettomuudet. Ei vain salli passiivisesti niiden tapahtumista. Raamatussa on monta ihmismielelle kiusallista kohtaa, mutta ei niitä pidä kaunistella.

        Jes. 45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, TEEN KAIKEN TÄMÄN."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala sanoo itse tekevänsä ne onnettomuudet. Ei vain salli passiivisesti niiden tapahtumista. Raamatussa on monta ihmismielelle kiusallista kohtaa, mutta ei niitä pidä kaunistella.

        Jes. 45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, TEEN KAIKEN TÄMÄN."

        Joten?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten?!

        Jumala on antanut jokaiselle mahdollisuuden itse valita tiensä. Jos valitsee paatumuksen tien, niin silloin kohtaa tuho. Kyse on omasta valinnasta.

        "Onnellinen se ihminen,
        joka aina on aralla tunnolla;
        mutta joka sydämensä paaduttaa,
        se onnettomuuteen lankeaa" (San. 28:14).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on antanut jokaiselle mahdollisuuden itse valita tiensä. Jos valitsee paatumuksen tien, niin silloin kohtaa tuho. Kyse on omasta valinnasta.

        "Onnellinen se ihminen,
        joka aina on aralla tunnolla;
        mutta joka sydämensä paaduttaa,
        se onnettomuuteen lankeaa" (San. 28:14).

        Elämä on valintoja mutta kaikki ei ole niin mustavalkoista kuin mitä annat ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on valintoja mutta kaikki ei ole niin mustavalkoista kuin mitä annat ymmärtää.

        Inhimillisen määritelmän mukaan ei varmaan ole niin mustavalkoista, koska vanhurskaskin näyttäisi monesti olevan huonossa tilanteessa samalla kuin joku jumalaton elää ns. hyvää elämää.

        Mutta omaan elämään kannattaa soveltaa sitä tosiasiaa, jonka Raamattu sanoo, että Jumalan edessä aralla tunnolla oleva on onnellinen.

        Uskon Raamatun olevan pohjimmiltaan mustavalkoinen. Ihminen on joko pelastunut tai pelastumaton; siunauksen alla tai kirouksen alla; Jumalan lapsi tai Saatanan lapsi. Ei ole välitiloja. Kaita elämän tie menee toki monen ahdistuksen kautta. Mutta silti sitä on autuasta kulkea.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe