Onko täällä ketään, joka voisi selvittää vertauksen merkityksen?
VIISI LEIPÄÄ JA KAKSI KALAA
6
275
Vastaukset
- Anonyymi
Vertauksessa Jeesus halusi muistuttaa opetuslapsiaan, että heidän vähäinenkin antinsa kasvaa valtavaksi, kun he Jeesuksen nimessä siunaavat opetuksensa. 12 opetuslasta keräsivät tähteet joista kertyi 12 korillista, eli korillinen bonusta kutakin opetuslasta kohti.
Aloittajalta viesti: Wertauksellinen opetus sisältää paljon enemmän. Voisitko vielä lisätä? 12 koria palasia on myös 12 kk. Tarkoittaen jatkuvuutta sanan luennassa, jatkuvaa opetusta.
VIISI LEIPÄÄ JA KAKSI KALAA?? Mitkä ovat ne 5 leipää? Ja kaksi kalaa?- Anonyymi
haw kirjoitti:
Aloittajalta viesti: Wertauksellinen opetus sisältää paljon enemmän. Voisitko vielä lisätä? 12 koria palasia on myös 12 kk. Tarkoittaen jatkuvuutta sanan luennassa, jatkuvaa opetusta.
VIISI LEIPÄÄ JA KAKSI KALAA?? Mitkä ovat ne 5 leipää? Ja kaksi kalaa?Ehkä viisi leipää oli Jumalan sanankylvön tuottamaa elämän leipää. En osaa sanoa mitä Jumalan siunauksia siihenaikaan pidettiin tärkeimpinä. Kaksikalaa voisi olla elävästä vedestä ongittua ravintoa ihmisille. Näitten ruokien ravinto kulkeutuu imeytyen ihmisen kehoon, raviten sen. Samoin Jeesuksen opetukset ravitsevat ihmisen mieltä/sielua, kun ne painuvat mieliimme.
- Anonyymi
Perustuu astrologiaan. Kalojen aikaan.
https://soulbody.ca/2-fish-and-5-loaves/ - Anonyymi
Kyseessä on harmillinen, todennäköisesti tissuttelun aikaan saama käännösvirhe, po. "Viisi leipää ja kaksi sikalaa".
Viisi leipää tarkoittavat Herran oikeaa kättä, siis sormia. Raviten teoillaan suuren kansan määrän HENGELLISEN TARPEEN.
Viisi Leipää ovat: Armo 1. Rauha 2. Rakkaus 3. Uskollisuus 4. Totuus 5. Minun oikea käteni, mieleni tekee väkeviä tekoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Isä tuomittiin pahoinpitelystä.
Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr1792203Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista
Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto3661777Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."
Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris91212Mun treffi-ilmoitus
Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt261093- 701026
- 133885
Mä en kestä näin unta
Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔70880Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."
Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis6820Olet suloisinta mitä tiedän
Kun katsoit minua, en pystynyt katsomaan sinua takaisin koska pelkään että näet mitä sinua kohtaan tunnen. Ihastelen sin21750Nainen, tunnetko sen meidän yhteyden
Tunnetko, kuinka rakkaus sinua koskettaa, kuinka eräs sinua suurella lämmöllä ajattelee? Mitä mietit niinä hetkinä? Onko53745