"tiede voittaa uskonnon". Mitä mieltä ?
Albert Einsteinin kirje
174
836
Vastaukset
- Anonyymi
Jos puhe on huutokaupatusta 1950 Martha Munkille kirjoitetusta kirjeestä, niin se valaisee hyvin Einsteinin ajattelua ja onnhyvä että hänen autenttisia tekstejään tulee julki, koska Einstein on ehkä eniten väärin / valheellisesti siteerattu henkilö. Suuri ellei suurin osa kekskusteluissa kiertävistä "Einstein sanoi..." lauseista on keksittyjä ja vain hänen nimiinsä pantuja.
- Anonyymi
Wikistä löytyy Einstein sitaatteja, joiden oikeellisuus on tarkastettu.
Nekin voivat asiayhteydestään irroitettuna aiheuttaa vääriä tulkintoja. Einstein käyttää sanaa "jumala" ja "uskonto", mutta eisiinä merkityksessä, kuin uskovat tahtovat sen esittää.
Tässä Einsteinin oma kanta asiaa:
"Uskonnollisisista vakaumuksistani lukemanne oli tietysti valhe, jota toistetaan järjestelmällisesti. En usko henkilöityneeseen Jumalaan enkä ole sitä koskaan kieltänyt vaan ilmaissut sen selvästi. Jos sisälläni on jotakin, jota voidaan sanoa uskonnolliseksi, niin se on maailman rakenteen rajaton ihailu sellaisena kuin luonnontiede pystyy sen paljastamaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wikistä löytyy Einstein sitaatteja, joiden oikeellisuus on tarkastettu.
Nekin voivat asiayhteydestään irroitettuna aiheuttaa vääriä tulkintoja. Einstein käyttää sanaa "jumala" ja "uskonto", mutta eisiinä merkityksessä, kuin uskovat tahtovat sen esittää.
Tässä Einsteinin oma kanta asiaa:
"Uskonnollisisista vakaumuksistani lukemanne oli tietysti valhe, jota toistetaan järjestelmällisesti. En usko henkilöityneeseen Jumalaan enkä ole sitä koskaan kieltänyt vaan ilmaissut sen selvästi. Jos sisälläni on jotakin, jota voidaan sanoa uskonnolliseksi, niin se on maailman rakenteen rajaton ihailu sellaisena kuin luonnontiede pystyy sen paljastamaan."No, koska uskovaisten Jumala on todistettavasti - sekä Jeesuksen sanoin - Saatana Raamatusta, niin ei kai nyt sama entiteetti älykkään Einsteinin suuhun 'Jumala' -nimisenä käykään.
Lainatakseni erästä kirjoittajaa, niin tämänkin olen täällä jo sanonut ja todistanut MILJOONA KERTAA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, koska uskovaisten Jumala on todistettavasti - sekä Jeesuksen sanoin - Saatana Raamatusta, niin ei kai nyt sama entiteetti älykkään Einsteinin suuhun 'Jumala' -nimisenä käykään.
Lainatakseni erästä kirjoittajaa, niin tämänkin olen täällä jo sanonut ja todistanut MILJOONA KERTAA.Ja se älykäs Jumala niminen entiteetti on hänen lauseessaan, ettei hän usko Jumalan heittävän universumilla noppaa, kun kertoo ihailevansa maailmankaikkeuden rajatonta rakennetta. Ja hän oli oikeassa - tämä maailmaksi ja elämäksi kutsuttu pelikenttä ei pyöri sekunttiakaan ilman entiteettiä nimeltä Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, koska uskovaisten Jumala on todistettavasti - sekä Jeesuksen sanoin - Saatana Raamatusta, niin ei kai nyt sama entiteetti älykkään Einsteinin suuhun 'Jumala' -nimisenä käykään.
Lainatakseni erästä kirjoittajaa, niin tämänkin olen täällä jo sanonut ja todistanut MILJOONA KERTAA.JESSE MYY SIKAMAKKARAA JA VARASTAA JESSE ON VARAS JA SIKA
- Anonyymi
Tonnikalassa ei ole suomuja miten voit myydä sitä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainatakseni erästä kirjoittajaa, niin tämänkin olen täällä jo sanonut ja todistanut MILJOONA KERTAA.Miten kehtaat myydä sikaa kaupassa ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainatakseni erästä kirjoittajaa, niin tämänkin olen täällä jo sanonut ja todistanut MILJOONA KERTAA.Mistäs ihminen tiedät olevasi Jumalaa viisaampi. Vain luulet tietäväsi.
>>Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. >> - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainatakseni erästä kirjoittajaa, niin tämänkin olen täällä jo sanonut ja todistanut MILJOONA KERTAA.No mutta Jahve varastaa myy sikaa huoraa tekee noituuksia ja huijaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs ihminen tiedät olevasi Jumalaa viisaampi. Vain luulet tietäväsi.
>>Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. >>✝️MESSIAS TULI ETTÄ ME ELÄISIMME
- Anonyymi
Yhwh JAHVE MYYMÄSSÄ SIANLIHAA KAUPASSAAN MOOSES MOOSES MITÄ OLETKAAN TEHNYT JAHVEN NIMISSÄ
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se älykäs Jumala niminen entiteetti on hänen lauseessaan, ettei hän usko Jumalan heittävän universumilla noppaa, kun kertoo ihailevansa maailmankaikkeuden rajatonta rakennetta. Ja hän oli oikeassa - tämä maailmaksi ja elämäksi kutsuttu pelikenttä ei pyöri sekunttiakaan ilman entiteettiä nimeltä Jumala.
Ja tuossa lauseessa Jumalan voi korvata sanalla Universumi tai Kosmos, niin tulee paremmin selville, mitä Einstein tarkoitti.
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs ihminen tiedät olevasi Jumalaa viisaampi. Vain luulet tietäväsi.
Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. >>Miksi viisaus olisi tehty hullutukseksi?
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17970492Y
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
"Jumala on mustasukkainen vuorenpeikko"
Albert Einstein.- Anonyymi
Juu, tämä olisi Einsteinin sanomana ollut lähin totuus uskontojen juutalaisten Jahve-jumalasta, joka määrää 5.Moos.13 ihmeidentekijän surmattavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo, jota kutsuu taivasten valtakunnan isäksi. Tästä vuorenpeikon palvontauskonnosta käytetään nimitystä 'kristinusko'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tämä olisi Einsteinin sanomana ollut lähin totuus uskontojen juutalaisten Jahve-jumalasta, joka määrää 5.Moos.13 ihmeidentekijän surmattavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo, jota kutsuu taivasten valtakunnan isäksi. Tästä vuorenpeikon palvontauskonnosta käytetään nimitystä 'kristinusko'.
Kristityt ei tee mitään ihmeitä JESSEJAHVE ANTOI TAAS VÄÄRÄÄ TODISTUSTA LÄHIMMÄISISTÄÄN TAPANSA MUKAAN JESSE VALEHTELEE YHWH MITEN VOI JESSE MYYDÄ HEVOSEN LIHAA SIKOJA ÄYRIÄISIÄ SUOMUTTOMIA KALOJA KUN JESSE ITSE KIELTÄÄ MITEN JESSE ON LAINRIKKOJA ITSE JA VIELÄ HUORAAKIN.
- Anonyymi
Myyt käytettyä uutena varastettua " lahjoituksena"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JAHVE MYY SIKAMAKKARAA ! ÄYRIÄISIÄ JAHVE VARASTAA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KRISTITYT EI TOSIAANKAAN PALVO YHWH NOITIA EIKÄ TEMPPUJA TAI SIKAA MYYVIÄ JUUTALAISIA. 🤣🤣🤣😂😭😭
Ei tähän tule vastauksia siltä porukalta keneltä niitä odotat. Hihhulit haluavat vaientaa tälläiset asiat aina kuoliaaksi.
- Anonyymi
Uskovaiset ovat säälittäviä. Senkin sanoi Albert.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei sanonut, vaan sanoi, että vain universumi ja ihmisten tyhmyys ovat äärettömiä, mutta ensimmäisestä hän ei ollut aivan varma.
Anonyymi kirjoitti:
No ei sanonut, vaan sanoi, että vain universumi ja ihmisten tyhmyys ovat äärettömiä, mutta ensimmäisestä hän ei ollut aivan varma.
Tarkalleen ottaen hän sanoi, että
"Kahdesta asiasta olen varma; ihmisen typeryydestä ja universumin äärettömyydestä. Tosin aivan varma en ole universumin äärettömyydestä mutta ihmisen typeryydestä olen aivan varma".
Mutta mitkä olivat Einsteinin viimeiset sanat kuolivuoteella? No niitä ei tiedä kukaan sillä hän sanoi ne saksaksi ja paikalla ollut sairaanhoitaja ei osannut saksaa...
Suppea suhteellisuusteoria syntyi kuulemma niin, että kun Albert Einstein tuli eräs aamu ruokapöytään, niin hän sanoi vaimolleen: "Minulla on päässä eräs ajatus. Mene hetkeksi aikaa työhuoneeseen".
No hän meni työhuoneeseen ja oli siellä kaksi viikkoa. Ruoka tuontiin hänen oven eteen ja joskus hän söi sen ja joskus ei. Mutta parin viikon päästä teoria oli valmis ja se on pitänyt pintansa tähän päivään saakka.
Itse teoria kun se aikanaan syntyi, niin väitetään että sen ymmärsi siinä vaiheessa vain viisi ihmistä. Yksi heistä tietääkseni oli suomalainen, joka itse valmisteli samanlaista teoriaa. Mutta kun hän sai käsiinsä Einsteinin teoria hän heitti omansa roskakoriin.
Mutta kun Einsteinista puhutaan, niin pitää muistaa että hän ei hyväksynyt esim mustia aukkoja, vaikka hänen teoriastaan ne pystyi päättelemään. Nythän nämä aukot ovat myös empiirisesti todennettuja.
Lisäksi Einsteinin yhteiskunnallinen ajattelu oli tiukasti aikaansa sidottua. Hän kannatti esim valikoivaa eutanasiaa. Tarkoitti siis sitä, että valtio saisi viime kädessä päättää kuka saa syntyä ja kuka ei.
Ynnä hänellä oli suhteellisen lapsellinen näkemys "maailmanhallituksesta", jota johtaisi kolme ihmistä. Näin siksi että kolme ihmistä voisi päättää asioista ilman suurempi ristiriitoja. Periaatteessa Einstein siis kannatti diktatuuria.
https://journal.fi/tt/article/view/5027/4549
Einsteinista voisi lopuksi vielä sanoa, että viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen hän ei saanut mitään aikaan. Hän yritti luoda laajaa "kaiken teoriaa" mutta epäonnistui. Sen sijaan naisia hän valloitti maineellaan lukuisia. Einstein oli kova panomies....- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
"Kahdesta asiasta olen varma; ihmisen typeryydestä ja universumin äärettömyydestä. Tosin aivan varma en ole universumin äärettömyydestä mutta ihmisen typeryydestä olen aivan varma".
Mutta mitkä olivat Einsteinin viimeiset sanat kuolivuoteella? No niitä ei tiedä kukaan sillä hän sanoi ne saksaksi ja paikalla ollut sairaanhoitaja ei osannut saksaa...
Suppea suhteellisuusteoria syntyi kuulemma niin, että kun Albert Einstein tuli eräs aamu ruokapöytään, niin hän sanoi vaimolleen: "Minulla on päässä eräs ajatus. Mene hetkeksi aikaa työhuoneeseen".
No hän meni työhuoneeseen ja oli siellä kaksi viikkoa. Ruoka tuontiin hänen oven eteen ja joskus hän söi sen ja joskus ei. Mutta parin viikon päästä teoria oli valmis ja se on pitänyt pintansa tähän päivään saakka.
Itse teoria kun se aikanaan syntyi, niin väitetään että sen ymmärsi siinä vaiheessa vain viisi ihmistä. Yksi heistä tietääkseni oli suomalainen, joka itse valmisteli samanlaista teoriaa. Mutta kun hän sai käsiinsä Einsteinin teoria hän heitti omansa roskakoriin.
Mutta kun Einsteinista puhutaan, niin pitää muistaa että hän ei hyväksynyt esim mustia aukkoja, vaikka hänen teoriastaan ne pystyi päättelemään. Nythän nämä aukot ovat myös empiirisesti todennettuja.
Lisäksi Einsteinin yhteiskunnallinen ajattelu oli tiukasti aikaansa sidottua. Hän kannatti esim valikoivaa eutanasiaa. Tarkoitti siis sitä, että valtio saisi viime kädessä päättää kuka saa syntyä ja kuka ei.
Ynnä hänellä oli suhteellisen lapsellinen näkemys "maailmanhallituksesta", jota johtaisi kolme ihmistä. Näin siksi että kolme ihmistä voisi päättää asioista ilman suurempi ristiriitoja. Periaatteessa Einstein siis kannatti diktatuuria.
Einsteinista voisi lopuksi vielä sanoa, että viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen hän ei saanut mitään aikaan. Hän yritti luoda laajaa "kaiken teoriaa" mutta epäonnistui. Sen sijaan naisia hän valloitti maineellaan lukuisia. Einstein oli kova panomies....Niin, tuo Einsteinin eläessään etsimä kentyttäteorioiden yhtenevyys löytyikin vasta myöhemmin tieteen edettyä, ja todisti Einsteinin sanat 'Jumala ei heitä universumilla noppaa'.
Vastaapa, että miten tiede sen todisti, kun näin pitkän esitelmän aiheesta 'Einstein' vaivauduit pitämään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuo Einsteinin eläessään etsimä kentyttäteorioiden yhtenevyys löytyikin vasta myöhemmin tieteen edettyä, ja todisti Einsteinin sanat 'Jumala ei heitä universumilla noppaa'.
Vastaapa, että miten tiede sen todisti, kun näin pitkän esitelmän aiheesta 'Einstein' vaivauduit pitämään?Sanasykkyrä - kyse Einsteinin etsinnässä oli kenttäteorioiden yhtenevyydestä, joka todisti hänen sanansa 'Jumala ei heitä universumilla noppaa'.
- Anonyymi
IHMEITÄ EI TEE KRISTITYT VAAN HELLARIVAPARIT ELI JAHVESEBAOTIT ITSE YOUTUBE BENNY HINN
- Anonyymi
Einsteinista voisi lopuksi vielä sanoa, että viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen hän ei saanut mitään aikaan. Hän yritti luoda laajaa "kaiken teoriaa" mutta epäonnistui. Sen sijaan naisia hän valloitti maineellaan lukuisia. Einstein oli kova panomies....HUORINTEKIJÄ EIN STEIN HUORINTEKIJÄ RIKKOO MOOSEKSEN LAIN ÄLÄ TEE HUORIN
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuo Einsteinin eläessään etsimä kentyttäteorioiden yhtenevyys löytyikin vasta myöhemmin tieteen edettyä, ja todisti Einsteinin sanat 'Jumala ei heitä universumilla noppaa'.
Vastaapa, että miten tiede sen todisti, kun näin pitkän esitelmän aiheesta 'Einstein' vaivauduit pitämään?Kauppiaat on kovia huoraamaan ehkä johtuu sianlihan myynnistä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanasykkyrä - kyse Einsteinin etsinnässä oli kenttäteorioiden yhtenevyydestä, joka todisti hänen sanansa 'Jumala ei heitä universumilla noppaa'.
Ylen rahoja lypsämässä uusinnoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauppiaat on kovia huoraamaan ehkä johtuu sianlihan myynnistä ?
Kauppiaat huoraa hotelleissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoraamassa Jahve taas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IHMEITÄ EI TEE KRISTITYT VAAN HELLARIVAPARIT ELI JAHVESEBAOTIT ITSE YOUTUBE BENNY HINN
Katsokaa juutalaista YouTube Rodney Howard
- Anonyymi
Usein tiedettä ja uskontoa pidetään "eri kategorioiden" asiana, mutta siinä mielessä niillä on yhteiset juuret, että kummankin lähtökohta on ollut ymmärtämisen halu. "Mistä tässä kaikessa on oikein kysymys?". Ennen tieteen kehittymistä tuntematonta oli valtavasti ja uskonnollisille myyteille tilaa ja tilausta.
Tiede alettua kehittyä se haastoi ja alkoi syrjäyttää uskontoa "kaiken selittäjänä".
Kopernikuksen aurinkokeskeinen malli planeettojen radoista oli ensimmäisiä kertoja kun todellisuus ja siitä tehdyt havainnot kumosivat uskonnollisen dogmin.
Newton todisti luonnon säännönmukaisuuden ja Jumalan oikuille jäi entistä vähemmän tilaa.
Darwin laajensi luonnonlait koskemaan myös elokehää ja kiisti ihmisen asema Jumalan kuvana ja "luomakunnan herrana".
Einsteinin teoriat avasi näkymän kaiken alkuun.
Jne
Joka askeleella Jumalan tontti pieneni ja ihmisen mittakaava verrattuna universumiin pieneni. Siksi uskovaisten keskuudessa elää sitkeästi tiededenialismi. Uskonnon marginalisoituvaan asemaan ei haluta sopeutua.- Anonyymi
Täh?! Kun päästään tieteellä kaiken materian ytimeen, ja jos silloin Jumalan tontti pienee, ei kyse ole siitä , ettei Jumalaa ole, vaan siitä, että mielletään entieetti Jumala täysin väärin, sanoi Einstein jo muinoin.
Anonyymi kirjoitti:
Täh?! Kun päästään tieteellä kaiken materian ytimeen, ja jos silloin Jumalan tontti pienee, ei kyse ole siitä , ettei Jumalaa ole, vaan siitä, että mielletään entieetti Jumala täysin väärin, sanoi Einstein jo muinoin.
Einstein ei ollut uskovainen. Tätä historiallista faktaa teidän hihhuleiden on näemmä aivan mahdontota tunnustaa. Tässä tekstiä suoraan hänen kynästään:
"”Sana ’Jumala’ ei ole minulle mitään muuta kuin ilmaisu ja ihmisen heikkouden tuotos. Raamattu on kokoelma kunnioitettavia, mutta silti primitiivisiä taruja, jotka ovat kaikesta huolimatta melko lapsellisia. Mikään tulkinta, kuinka hienostunut tahansa, ei voi tätä muuttaa.”
Ja tämä tieto on peräisin tästä kirjeestä:
Vuoden 2018 loppupuolella 2,55 miljoonalla eurolla huutokaupassa myyty Albert Einsteinin vuonna 1954 kirjoitettu kirje juutalaiselle filosofille Eric Gutkindille, jossa hän kertoo omia mietteitään Jumalasta ja Raamatusta, kristinuskosta ja juutalaisuudesta, nosti fyysikon kiistellyn jumalasuhteen taas ajankohtaiseksi.
Omaa "uskonnollista ajattelua" Einstein luonnehtii näin:
”Uskonnollisista vakaumuksistani lukemanne oli tietysti valhe, jota toistetaan järjestelmällisesti. En usko henkilöityneeseen Jumalaan enkä ole sitä koskaan kieltänyt vaan ilmaissut sen selvästi. Jos sisälläni on jotain, jota voidaan sanoa uskonnolliseksi, niin se on maailman rakenteen rajaton ihailu sellaisena kuin luonnontiede pystyy sen paljastamaan.”
PS. Menikö jakeluun?- Anonyymi
Einstein ei ollut uskovainen. Tätä historiallista faktaa teidän hihhuleiden on näemmä aivan mahdontota tunnustaa. Tässä tekstiä suoraan hänen kynästään:
"”Sana ’Jumala’ ei ole minulle mitään muuta kuin ilmaisu ja ihmisen heikkouden tuotos. Raamattu on kokoelma kunnioitettavia, mutta silti primitiivisiä taruja, jotka ovat kaikesta huolimatta melko lapsellisia. Mikään tulkinta, kuinka hienostunut tahansa, ei voi tätä muuttaa.”
Ja tämä tieto on peräisin tästä kirjeestä:
Vuoden 2018 loppupuolella 2,55 miljoonalla eurolla huutokaupassa myyty Albert Einsteinin vuonna 1954 kirjoitettu kirje juutalaiselle filosofille Eric Gutkindille, jossa hän kertoo omia mietteitään Jumalasta ja Raamatusta, kristinuskosta ja juutalaisuudesta, nosti fyysikon kiistellyn jumalasuhteen taas ajankohtaiseksi.
Omaa "uskonnollista ajattelua" Einstein luonnehtii näin:
”Uskonnollisista vakaumuksistani lukemanne oli tietysti valhe, jota toistetaan järjestelmällisesti. En usko henkilöityneeseen Jumalaan enkä ole sitä koskaan kieltänyt vaan ilmaissut sen selvästi. Jos sisälläni on jotain, jota voidaan sanoa uskonnolliseksi, niin se on maailman rakenteen rajaton ihailu sellaisena kuin luonnontiede pystyy sen paljastamaan.”
PS. Menikö jakeluun?Ei, Einstein ei uskonot Jumalan olevan Saatana, kuten kristinusko väittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, Einstein ei uskonot Jumalan olevan Saatana, kuten kristinusko väittää.
Meneekö jakeluun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SAATANA ON VARAS AINA KUN VARASTAT KÖYHILTÄ OLET SAATANA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana varastaa oletko varastanut jahvesi on varas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JEESUS SENTÄÄN EI KULJE VARASTAMASSA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perkele on juutalainen keksintö oikeasti sentään Johan Mooses sen tunsi
Anonyymi kirjoitti:
Einstein ei sanonut noin, hän EI uskonut jumalaan, saatanaan, henkiin, ylipäänsä mihinkään uskontoihin tai niiden luomuksiin. Antisemiiteistä Einstein sanoi näin:" "Antisemitismi on sairaus, joka on tarttunut ihmiskuntaan. Sen parantamiseksi tarvitaan lääkettä, joka on yhtä tehokas kuin rokote on tappavien tautien torjunnassa".
Olet esimerkki vihan saastuttamasta ihmisestä, outoa on monien rasistien vetoaminen Einsteiniin tai Jeesukseen, kummastakaan ei vihalle tukea tule mutta ei rasisti sitä ymmärrä. On olevinaan fiksu fiksujen seurassa.Anonyymi kirjoitti:
Perkele on juutalainen keksintö oikeasti sentään Johan Mooses sen tunsi
Moses ei tuntenut saatanaa, tuo olento on kotoisin Persiasta ja juutalaiset tulivat tuntemaan sen heille vieraasta kulttuurista pakkosiirron aikaan. Kristinuskossa saatanalle annettiin tärkeä merkitys siksi kristityt sen joka paikkaan laittavat. Perkele oli ukkosen jumala johon uskottiin Balttian alueella.
- Anonyymi
Miellätköhän oikein 'voittaa uskonto'? Jos joku voitetaan - ei sitä hävitä.
Voitetaan uskonto, voitetaan lotossa, voitetaan palkinto, tiede voittaa uskonnon - uskonto perustuu tieteeseen.
Tiede on jo voittanut mustasukkaisen vuorenpeikkouskonnon, ja todistaa Jumalan olemassaolon, mutta tämä Jumala ei lepy teurastetuilla, viattomilla uhrilampailla, vaikka teurastettu uhrilammas olisi nimeltään itse tosi Jumala.- Anonyymi
Eikö näy luvattua maata missään
Tiede ei ole tdistanut ainuttakaan jumalaa eikä edes käsittele aihetta eihän jumalia voi tutkia muuta kuin kulttuurihistorian menetelmin ei luonnontieteellisin.
- Anonyymi
Tiede nimenomaan voitti uskonnon omakseen.
- Anonyymi
Ja täältä löytyvät aseet, kun länsi julistaa sodan kristinuskoa vastaan. Kuten Einstein sanoi, niin tiede ilman uskontoa on rampa ja uskonto ilman tiedettä sokea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja täältä löytyvät aseet, kun länsi julistaa sodan kristinuskoa vastaan. Kuten Einstein sanoi, niin tiede ilman uskontoa on rampa ja uskonto ilman tiedettä sokea.
Ja se uskovaisten palvoma, teurastettu tosi Jumala nimeltä Jeesus, seisoo tässä sodassa sitten samalla puolella minun ja Einsteinin kanssa.
Kuinka paljon hän yritti tätä samaa asiaa selittää jo 2000 vuotta sitten, ja käski tehdä mielenmuutoksen ja hoki korvilla kuulemisen tärkeyttä, mutta kun ei niin ei.
Hän päätyi teille uskontona vain syötäväksi teurasuhrilampaaksi, että pelastutte tekemään jopa sitä pahaa mitä vihaatte (Room.7). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se uskovaisten palvoma, teurastettu tosi Jumala nimeltä Jeesus, seisoo tässä sodassa sitten samalla puolella minun ja Einsteinin kanssa.
Kuinka paljon hän yritti tätä samaa asiaa selittää jo 2000 vuotta sitten, ja käski tehdä mielenmuutoksen ja hoki korvilla kuulemisen tärkeyttä, mutta kun ei niin ei.
Hän päätyi teille uskontona vain syötäväksi teurasuhrilampaaksi, että pelastutte tekemään jopa sitä pahaa mitä vihaatte (Room.7).Onko LUVATTU MAA HUKASSA
- Anonyymi
Faktatietoa vastaan on turha olla mitään mieltä.
- Anonyymi
Juuri näin. Peukutus. Mutta kuten huomaat, niin siitäkin on edelleen mieletön määrä mielipiteitä, koska se ymmärrys on ihmisen oman, kahden korvan välissä. Ja näin mielipiteillä sitten kerrotaan sitä omien korvien välin ymmärrystasoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Peukutus. Mutta kuten huomaat, niin siitäkin on edelleen mieletön määrä mielipiteitä, koska se ymmärrys on ihmisen oman, kahden korvan välissä. Ja näin mielipiteillä sitten kerrotaan sitä omien korvien välin ymmärrystasoa.
Sitä kun tiede sanoo, että tämä maailma ei pyöri sekuntiakaan ilman Jumala -nimistä entiteettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä kun tiede sanoo, että tämä maailma ei pyöri sekuntiakaan ilman Jumala -nimistä entiteettiä.
Se on kuten Einstein sanoi - jos teoria ja tosiasiat eivät sovi yhteen, muuta tosiasiat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kuten Einstein sanoi - jos teoria ja tosiasiat eivät sovi yhteen, muuta tosiasiat.
Vika ei ole Jumalassa, ei Einsteinissä, eikä uskovaisissa, vaan teidän korvien välissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vika ei ole Jumalassa, ei Einsteinissä, eikä uskovaisissa, vaan teidän korvien välissä.
Älä tee huorin Mooses LAINRIKKOJA edes luvattua maata ei näkynyt kun kuoli
- Anonyymi
Yx juutalainen varasteli työkenkiä muilta farkkuja mitä ein Stein tuumaa kleptomaniasta kenen takki sulla on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakastatko enemmän sitä koiraasi kuin jumalaa yhwh ?
- Anonyymi
Einsteinin sanomisia on raiskattu urakalla uskovien piireissä. Onhaettu sitä tukea tieteessä, että Jumala on.
Runsaimmin viljelty on Eisteinin noppapuheet, niistä on tehty jumaltodistus, vaikka ne kieltävät tosiasiassa jumaluudet.
-a-teisti-- Anonyymi
Ja sitten vielä jos saisit ostettua jostakin pari aivosolua, tai vaikka dentriittejä (näiden solujen viestinviejähaarakkeita), niin hyvää tulee!
- Anonyymi
Myyt sikamakkaraa Mooses hevosen lihaa kaneja rikot Mooseksen käskyt
- Anonyymi
Mihin kuljeta varastettua tavaraa kuten voit myydä niitä tai sikoja
- Anonyymi
Juutalainen varasteli pirtua kuulkaa toinen narkkari JAHVE VETÄÄ HUUMEITA JAHVE VARASTAA
- Anonyymi
Uskonnoilla ei ole mitään annettavaa tieteelle, lukuunottamatta psykiatriaa ja sosiologiaa.
Eikä tieteellä puolestaan ole antaa muuta uskonotjen suuntaan kuin vatsanpuruja uskovaisille.- Anonyymi
Nyt antaakin tiede uskonnolle.
- Anonyymi
tiede voittaa uskonnon kaikessa mitä voi tutkia konkreettisesti
- Anonyymi
Loiko Jumala jotakin epäkonkreettista?
Kun syntyy ns "kaksineuvoinen" ihminen, jolla on pelit ja vehkeet kumpaakin suuntaan, niin mitäs se uskonto tästä sanoo? Tai mitä se sanoo atomienergiasta tai atomeista, joita ei nähdä edes mikroskoopilla vaan silloin pitää olla vähän tarkempaa "mittaria" vielä olemassa. Mutta silti ne ovat konkreettisesti olemassa. Eli kai sillä uskonnolla nyt tähänkin on joku selitys?
- Anonyymi
Mitä jää jäljelle? Perusteeton spekulointi ja mutu-fiilikset. Niissäkö uskonto on vahvoilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä jää jäljelle? Perusteeton spekulointi ja mutu-fiilikset. Niissäkö uskonto on vahvoilla?
Olisiko uskonnossa sitten jotakin vikaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko uskonnossa sitten jotakin vikaa?
Kertokaapa mikä saa teidät kuvittelemaan, että kristinusko uhrikulttijumalalla, joka Raamatun mukaan on tulivuori, ja jolle Jeesus on teurastettu uhrilammas on joku uskontototuus, joka samalla kertoisi totuuden myös Raamattu nimisen kirjan juonesta?
Miksi te uskotte uskovaisia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertokaapa mikä saa teidät kuvittelemaan, että kristinusko uhrikulttijumalalla, joka Raamatun mukaan on tulivuori, ja jolle Jeesus on teurastettu uhrilammas on joku uskontototuus, joka samalla kertoisi totuuden myös Raamattu nimisen kirjan juonesta?
Miksi te uskotte uskovaisia?Ja jos uskovaisten tulivuori ei olekaan Jumala, niin se tarkoittaa teidän mielestä, ettei Jumala nimistä entiteettiä silloin ole olemassakaan.
Minun korvaan tämä kuulostaa samalta kuin joukko ihmisiä väittäisi, että punainen muoviämpäri on kännykkä, ja kun sitten näette sen, ettekä pystykään sillä soittamaan, niin
päätätte yhteistuumin, ettei mitään kännyköitä ole olemassakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos uskovaisten tulivuori ei olekaan Jumala, niin se tarkoittaa teidän mielestä, ettei Jumala nimistä entiteettiä silloin ole olemassakaan.
Minun korvaan tämä kuulostaa samalta kuin joukko ihmisiä väittäisi, että punainen muoviämpäri on kännykkä, ja kun sitten näette sen, ettekä pystykään sillä soittamaan, niin
päätätte yhteistuumin, ettei mitään kännyköitä ole olemassakaan.Eikö tästä hulluudesta nyt päästä eteenpäin ollenkaan?! Voisitteko vaivautua nyt edes lukemaan, että mitä olen edelle kirjoittanut. Nimittäin en ole nyt - enkä koskaan - ollut täällä jakelemassa mielipiteitä asioista, vaan kertomassa miten ne asiat on. Sen miljoona kertaa - kuten eräs sanoi. Ei ole hyötyä sanoa toista miljoonaa kertaa, jos te ette edes kuule.
- Anonyymi
Kun syntyy ns "kaksineuvoinen" ihminen, jolla on pelit ja vehkeet kumpaakin suuntaan, niin mitäs se uskonto tästä sanoo? Tai mitä se sanoo atomienergiasta tai atomeista, joita ei nähdä edes mikroskoopilla vaan silloin pitää olla vähän tarkempaa "mittaria" vielä olemassa. Mutta silti ne ovat konkreettisesti olemassa. Eli kai sillä uskonnolla nyt tähänkin on joku selitys?
Onko tonnikalassa suomut miksi muut sitä ?
- Anonyymi
Nimimerkki 'mistänäitäoikeintulee', olen nyt miljoona kertaa selittänyt juuri sinullekin - myös kysymys edellä - minkä sanot 'pitäähän uskonnolla olla näihinkin joku selitys', että kyllä selitys on, mutta kun kristinuskossa on vikaa suhteessa Raamattuun, kuten Einsteinin kerrotaan sanoneen, se kirja ON YMMÄRRETTY VÄÄRIN.
Mitä minun hyödyttää sanoa ja selittää tämä asia uudelleen ja uudelleen ja uudelleen, jos et edes lue, kuule tai kommunikoi, vaan jauhat vain omia mielipiteitäsi, jotka eivät vastaa edes todellisuutta, kuten edellä oleva Einsteini tarinasi!- Anonyymi
Saisiko sen ydinsodan tilattua Putinilta?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saisiko sen ydinsodan tilattua Putinilta?!
Putte sentään uskoo Messias Jeesus Nasaretilainen te ette joten .....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putte sentään uskoo Messias Jeesus Nasaretilainen te ette joten .....
Jeesus oli aikansa sielutieteen ja metafysiikan opettaja, ja uskonnossa uhrilampaana teurastettu tosi Jumala, messias. Tuleeko sana mestaamisesta?
Ai minun Einstein "tarinani" kun olen vain lainannut suoraan sitä mitä Einstein on sanonut / kirjoittanut liittyen väitteisiin siitä, että hän olisi ollut uskovainen. Ei ollut. Niin kuin nuo hänen kirjottamansa tekstit todistavat. Lisäksi puolesta todistaa teoriansa maailmankaikkeudesta, joka ei tarvitse "ensimmäistä liikuttajaa" kun Newtonin teoria todisti.
- Anonyymi
Ai minun Einstein "tarinani" kun olen vain lainannut suoraan sitä mitä Einstein on sanonut / kirjoittanut liittyen väitteisiin siitä, että hän olisi ollut uskovainen. Ei ollut. Niin kuin nuo hänen kirjottamansa tekstit todistavat. Lisäksi puolesta todistaa teoriansa maailmankaikkeudesta, joka ei tarvitse "ensimmäistä liikuttajaa" kun Newtonin teoria todisti.
Niin, uskonto onkin eri asia kuin se, että onko Jumala olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, uskonto onkin eri asia kuin se, että onko Jumala olemassa.
Tiede kyllä todistaa, että tarvitaan se 'liikuttaja', eli Einsteinin unelma toteutui, kenttäteorioiden yhtenevyys löytyi ja Jumala ei heitäkään universumilla noppaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiede kyllä todistaa, että tarvitaan se 'liikuttaja', eli Einsteinin unelma toteutui, kenttäteorioiden yhtenevyys löytyi ja Jumala ei heitäkään universumilla noppaa.
Olen laittanut juuri tästä tiedemiehen haastattelun kymmeniä kertoja, vahinko, että et ole katsonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen laittanut juuri tästä tiedemiehen haastattelun kymmeniä kertoja, vahinko, että et ole katsonut.
Tieteellinen todiste perustuu samaan ilmiöön kuin jo Einsteinin eläessä todettiin, että.ihmeet eivät ainoastaan ole tieteenmukaisia ilmiöitä, vaan todistavat tieteen olevan jopa oikeassa, kun deterministiset lait muuttuivatkin pelkiksi tilastollisiksi todennäköisyyksiksi.
Ainoastaan tuo ihme ei edellytä sitä 'liikuttajaa', vaan kaikki masaiman tapahtumat, joista sitten syntyy myös oma kohtalomme.
Vahinko, että olette 100 vuotta jäljessä tieteellisestä tiedosta. Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Kerro minulle se fysiikan Nobelin saaja joka on näillä teorioilla todistanut jumalan olemassa olevaksi? Lisäksi Hawking, joka jatkoi Einsteinin työtä todisti että jumalaa ei todellakaan ole olemassa.
https://yle.fi/a/3-5624955
- Anonyymi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein
"Einstein kirjoitti tiedelehti Natureen vuonna 1940 artikkelin Science and Religion, jossa pohti uskonnon ja tieteen välistä ristiriitaa. Artikkeli antaa kuvan, että Einstein piti tieteen ja uskon välisiä eroavaisuuksia väärinymmärryksinä. Vuonna 1954 hän taas kirjoitti erittäin uskontovastaisen kirjeen saksalaisfilosofi Eric Gutkindille. Kirjeessä hän kuvailee uskontoa lapselliseksi taikauskoksi ja haukkuu Raamatun kokoelmaksi alkukantaisia legendoja. Einstein myös kieltää juutalaisten aseman valittuna kansana. Hän kirjoittaa: ”Heillä [juutalaisilla] ei ole mitään erityisominaisuuksia muihin ihmisiin nähden. Minulle juutalainen uskonto on kuten kaikki muutkin: lapsellisten taikauskojen ruumiillistuma.” "Minulle sana "jumala" ei ole muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote. Raamattu on kokoelma kunniallisia mutta alkukantaisia legendoja, jotka ovat melko lapsellisia. Edes hienostuneet tulkinnat eivät voi tätä asiaa muuttaa," Einstein toteaa kirjeessään.[60]"- Anonyymi
Juutalainen rikkoo Mooseksen lain
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalainen rikkoo Mooseksen lain
Varastettu tavara on tuhoovihittyä Mooses ja hevosen liha ei ole ruokaa eikä kameli mitä rikot lait
- Anonyymi
No judet on itse huorannut vaikka Jahve sanoi älä huoraa
- Anonyymi
Kiitos, piti VÄÄRINYMMÄRRYKSENÄ. Miten asiasta keskustellaan niiden kanssa, joilta puuttuu kokonaan ymmärrys?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, piti VÄÄRINYMMÄRRYKSENÄ. Miten asiasta keskustellaan niiden kanssa, joilta puuttuu kokonaan ymmärrys?!
Ja mitä tulee juutalaisista 'valittuna kansana' niin raamatun mukaan he ryöstivät Israelin Jumalan nimiin laitetun temppelin uhrikultilla, ja tekivät Jeesuksesta tämän opettamana Israelin Jumalana teurastetun uhrilampaan, jonka opin nimi on kristinusko ja huijasivat länsimaita.(1.Kor.5:7 ja Jeremia 7).
Se oli sitten tämän TIEDON 1.000.001. kerta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No judet on itse huorannut vaikka Jahve sanoi älä huoraa
Kuka ja mikä on Jahve?
- Anonyymi
Väite voi olla täysin väärä tai sitten tosikin riippuen siitä, mistä skabasta on kysymys!!!
- Anonyymi
No mistä skabasta on kyse?
- Anonyymi
Uskonto, tiede ja usko pitää erottaa toisistaan. Mitään ei voi tietää ilman uskoa. Usko on itsessään kaiken ymmärryksen kulmakivi, myös Einsteinin. Hänen piti luottaa tieteeseen, että saattoi sitä tehdä. Einsteinin mielipiteet Jeesuksesta ovat mielenkiintoisia. Hän mm. tunnusti että Jeesuksen persoona on niin ainutlaatuinen ettei hän voi olla myytti.
Uskonnot ovatkin tarpeettomia. Usko Jeesukseen sen sijaan on sielulle pelastukseksi ja epäusko johtaa kadotukseen. Uskomalla Jeesukseen Jumala itse tulee ja vaikuttaa meissä sen mitä hän meiltä tahtoo. Uskonnossa ihminen yrittää edistää jumalansa tahtoa noudattamalla käskyjä tai suorittamalla rituaaleja tai juhlimalla jumalansa juhlia.- Anonyymi
Osaatko myös lukea, kun osaat kirjoittaa? Lukisitko ketjun läpi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko myös lukea, kun osaat kirjoittaa? Lukisitko ketjun läpi?
Ja kun olet lukenut, niin poimitko - kopioitko - kohtia ja esität niihin kommentit, tai esität jatkokysymyksiä, jos tulee mieleen, kiitän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun olet lukenut, niin poimitko - kopioitko - kohtia ja esität niihin kommentit, tai esität jatkokysymyksiä, jos tulee mieleen, kiitän.
Olisi hyvä keskustella aiheesta nyt, kun LÄNSI ON JULISTANUT SODAN KRISTINUSKOA VASTAA, JA OIKEUDENKÄYNTI TULEE JÄÄMÄÄN HISTORIAAN, JOKO MIELIPUOLISUUDEN PÄÄTTYMISENÄ TAI LOPUN ALKUNA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi hyvä keskustella aiheesta nyt, kun LÄNSI ON JULISTANUT SODAN KRISTINUSKOA VASTAA, JA OIKEUDENKÄYNTI TULEE JÄÄMÄÄN HISTORIAAN, JOKO MIELIPUOLISUUDEN PÄÄTTYMISENÄ TAI LOPUN ALKUNA.
Onkohan heillä jo suunnitelma mitä tehdään sitten ymmärtämättömille mielipuolille, että maailma selviää?
- Anonyymi
Albert oli mennyt sekaisin.
- Anonyymi
Onko teidän päissänne yleisesti ottaen mitään tietoa, joilla te voitte näitä runsaan lukemattomia mielipiteitänne perustella?
Oletteko ikinä ajatelleet, että ihminen pystyisi elämään, vaikka hänellä ei olisi yhtään ainoaa mielipidettä mistään, mutta hänellä olisi esimerkiksi tietoa?- Anonyymi
Mikä on tietoa esimerkiksi Raamatusta tai kristinuskosta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on tietoa esimerkiksi Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko uskonto tietoa? Perustuuko kristinusko tietoon? Minkälaiseen tietoon kristinusko perustuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko uskonto tietoa? Perustuuko kristinusko tietoon? Minkälaiseen tietoon kristinusko perustuu?
Perustuuko uskonnon Jumala tietoon tai pitäisikö uskonnon Jumalan perustua tietoon?
- Anonyymi
Miksi tiede syntyi vasta 1500 luvulla kun sitä olisi tarvittu jo 3000 eKr. 4500 vuotta liian myöhään. Babyloniassa ja Sumereilla oli jonkin verran tiedettä ja tekniikkaa, mutta toistuvasti vuoristojen asukit tuhosi nuo tärkeät keskukset.
Kenen käsissä tiede on? Hyvien vai pahojen?
Assyria vei Babylonin tiedettä vain sotimistarkoituksiin ja samoin Rooma Kreikan.
Uskonnoilla oli 4500 vuotta näytön paikka mutta tulos oli täysi nolla. Tiede ja tekniikka ovat nyt 500 vuotta saaneet kymmenyksen joka aiemmin kuului kirkolle ja tulokset ovat mahtavia huolimatta monista sodista.
Yksin lentokoneen kehittäminen on osoitus tieteen ja tekniikan ylivoimasta verrattuna uskontoihin. Mikroskoopin kehittäminen 3000 eKr olisi ollut luultavasti mahdollista??? Miksi niin myöhään vasta se kehitettiin.- Anonyymi
Miten tiede ja uskonto ovat ristiriidassa, kun vertaat niitä rinnakkain?
- Anonyymi
Siinä välissä katkottiin tiedemiesten päitä ja poltettiin kirkon toimesta ihmisiä rovioilla ja peloteltiin pientä kansaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä välissä katkottiin tiedemiesten päitä ja poltettiin kirkon toimesta ihmisiä rovioilla ja peloteltiin pientä kansaa.
Ja tyhmistettiin - ennen ajanlaskun alkua ihmiset olivat paljon viisaampia. Wikipediasta löytyy mm. siltä ajalta Platonin tietoteoria. Kannattaa lukea, että miten viisaasti silloin ajateltiin tiedosta.
- Anonyymi
Eivät ne ole kilpasilla ajatus pn naurettavan pöljä !
Mikä sellainen tiede on joka ei kestä muuta kuin evoluution hullutukset hah.- Anonyymi
Niin kyllä uskonto on parempi, se sentään lupaa uskovalleen vielä fyysisen yläsnousemuksen maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen tuhoutuu.
- Anonyymi
Ei kai sellaista tiedettä ole enää ollut ainakaan sataan vuoteen, kun ihmeetkin ovat sen ajan olleet tieteen mukaisia ilmiöitä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai sellaista tiedettä ole enää ollut ainakaan sataan vuoteen, kun ihmeetkin ovat sen ajan olleet tieteen mukaisia ilmiöitä?!
Ja koska meillä.on tiede, johon kuuluu ihmeet ja maailmaa säätelevä ylimaallinen äly tämän koko maailman ja sen tapahtumien liikuttajana tieteen mukaan - voidaan kutsua myös Jumalaksi - niin mitä ihmettä vouhkataan ilmastonmuutoksesta?! Se voidaan jättää kyllä Jumalan harteille ihan kaikessa rauhassa, joka kaiken on luonutkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja koska meillä.on tiede, johon kuuluu ihmeet ja maailmaa säätelevä ylimaallinen äly tämän koko maailman ja sen tapahtumien liikuttajana tieteen mukaan - voidaan kutsua myös Jumalaksi - niin mitä ihmettä vouhkataan ilmastonmuutoksesta?! Se voidaan jättää kyllä Jumalan harteille ihan kaikessa rauhassa, joka kaiken on luonutkin.
Ja tehdä raja siihen, että mistä yksilö itse henkilökohtaisessa elämässään vastaa.
- Anonyymi
Jos tiede ei uhkaa uskontoa niin miksi tällekin palstalla tulee toistuvasti uskovaisten tiededenialistien aloituksia. Kovin tärkeältä tuntuu ainakin osalle uskovia olevan tieteen tulosten kiistäminen.
- Anonyymi
Tyhmimmätkin ymmärtävät, että riippuu aivan siitä, mistä asiasta onkaan kysymys!!!! Jokainen pöljäkin ymmärtää, että tieteen harjoittaminen ei ole uskontoa, vaan monille uskonnon korvike eikä uskonnon harjoittaminen ei ole tiedettä, vaan se on uskonnonharjoittamista. Kuka sitten voittaa? Taivasosuus odottaa uskonnonharjoittajaa, mutta tieteenharjoittaja saa palkintonsa vain, jos keksii jotain uutta. Vanhan papukaijamainen toistaminen ei juurikaan papukaijamerkkejä anna.
- Anonyymi
Uskonto on sokea ilman tiedettä ja tiede rampa ilman uskontoa, sanoi Einstein jo muinoin.
Jos uskonto perustuu Luojanluomaan, Jumalaksi kutsuttuun entiteettiin, niin sanoohan sen jo järkikin, että niiden on sovittava yhteen.
Ja jos kristinusko nyt ei sovi, on tarkistettava Raamatusta, että tapahtuiko väärinkäsitys, jos väitetään Raamatun olevan Jumalan sanaa.
Ja tapahtui. Ja se korjataan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonto on sokea ilman tiedettä ja tiede rampa ilman uskontoa, sanoi Einstein jo muinoin.
Jos uskonto perustuu Luojanluomaan, Jumalaksi kutsuttuun entiteettiin, niin sanoohan sen jo järkikin, että niiden on sovittava yhteen.
Ja jos kristinusko nyt ei sovi, on tarkistettava Raamatusta, että tapahtuiko väärinkäsitys, jos väitetään Raamatun olevan Jumalan sanaa.
Ja tapahtui. Ja se korjataan.Muuttakaa käsityksenne - tai Jeesuksen sanoin tehkää mielenmuutos - koko todellisuudesta.
Tieteen totuus löytyi Einsteinin koko elämänsä etsimästä kenttäteorioiden yhtenevyydestä, kun tiede pystyi yhdistämään hengen ja aineen (materian) suurena, älyllisenä tietoisuuden yhtenäiskenttänä.
Jeesus Raamatussa opettaa sitä taivasten valtakuntana, joka on meissä ja meidän ympärillämme Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä, jonka taas kristinuskon luonut juutalainen käskee perkaamaan pois, kun Jeesus on tosi Jumalana teurastettu uhrilammas ja vaihtamaan sen syntien valtakuntaan.
Löytyy Matt.13:33, 1.Kor.5:7.
Tiede voitti ja todistinJeesuksen olleen oikeassa. - Anonyymi
Uskovaiset uskovat, että heidän tapansa mielistellä juuri oikeaa jumalaa kaikista jumalista takaa heille taivaspaikan. Uskovaiset ovat kuitenkin hyvin eri mieltä siitä, mikä on se oikea Jumala ja oikea tapa elää jumalalan tahdon mukaisesti. Ja mikään ei viittaa siihen että yksikään uskovaisten kirkkokunta tai lahko olisi oikeassa ja mitään jumalia olisi olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuttakaa käsityksenne - tai Jeesuksen sanoin tehkää mielenmuutos - koko todellisuudesta.
Tieteen totuus löytyi Einsteinin koko elämänsä etsimästä kenttäteorioiden yhtenevyydestä, kun tiede pystyi yhdistämään hengen ja aineen (materian) suurena, älyllisenä tietoisuuden yhtenäiskenttänä.
Jeesus Raamatussa opettaa sitä taivasten valtakuntana, joka on meissä ja meidän ympärillämme Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä, jonka taas kristinuskon luonut juutalainen käskee perkaamaan pois, kun Jeesus on tosi Jumalana teurastettu uhrilammas ja vaihtamaan sen syntien valtakuntaan.
Tiede voitti ja todistinJeesuksen olleen oikeassa.Korostan vielä - meillä ei tieteen mukaan ole enää materia ja henki erikseen, vaan ne ovat samaa ainesta.
Muunmuassa sillä tavalla, että tieteellisesti on voitu todistaa ihmisen pystyvän ihan fyysisesti oman mielensä voimalla vaikuttamaan toisen ihmisen verisoluihin.
Voitte itse tykönänne miettiä, että mitä kaikkea tämä ajattelu sitten muuttaa koko maaiman tiedekentällä ja kaikessa.
Tätä kutsutaan todellisuuden paradigman muutokseksi. Ja tieteenä myös teologia (uskonto) joutuu tämän muutoksen käymään läpi - halusitte tai ette. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korostan vielä - meillä ei tieteen mukaan ole enää materia ja henki erikseen, vaan ne ovat samaa ainesta.
Muunmuassa sillä tavalla, että tieteellisesti on voitu todistaa ihmisen pystyvän ihan fyysisesti oman mielensä voimalla vaikuttamaan toisen ihmisen verisoluihin.
Voitte itse tykönänne miettiä, että mitä kaikkea tämä ajattelu sitten muuttaa koko maaiman tiedekentällä ja kaikessa.
Tätä kutsutaan todellisuuden paradigman muutokseksi. Ja tieteenä myös teologia (uskonto) joutuu tämän muutoksen käymään läpi - halusitte tai ette.Teologia ei ole uskonto!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teologia ei ole uskonto!
Ei ole, ei. Teologia tutkii uskontoja ja uskontojen ilmiöitä. Kirkoilla taas on oma teologiansa, joka sana silloin tarkoittaa sisäisiä oppirakenteita ja pyhänä pitämiensä asioiden sisältöjen käsitystä. Vrt. esim ihmisen biologia, joka eroaa paljonkin kärpäsen biologiasta.
Anonyymi kirjoitti:
Muuttakaa käsityksenne - tai Jeesuksen sanoin tehkää mielenmuutos - koko todellisuudesta.
Tiede voitti ja todistinJeesuksen olleen oikeassa.Älä nyt puhu täyttä paskaa. Sinä et ymmärrä tieteestä yhtään mitään. Olet hirttäytnyt kiinni johonkin "kenttäteorioihin", jossa muka henki ja aine yhdistyvät. Höpö höpö höö.
- Anonyymi
Älä nyt puhu täyttä paskaa. Sinä et ymmärrä tieteestä yhtään mitään. Olet hirttäytnyt kiinni johonkin "kenttäteorioihin", jossa muka henki ja aine yhdistyvät. Höpö höpö höö.
Niinpä, enpä minä sinun edes luullutkaan mitään tietävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, enpä minä sinun edes luullutkaan mitään tietävän.
Mutta niille, joita toede kiinnostaa, niin perustaksi suomen kielisellä tekstityksellä kannattaa katsoa fyysikko Peter Russelin
mainio luento fyysikoille, jossa hän juuri kertoo tämän paradigman muutoksen ja sen perusteet. Löytyy Peter Russell, 'Tietoisuuden ensisijaisuus'.
Ja tämän jälkeen voi sitten saada syvennykseksen Einsteinin unelman toteutumisesta fyysikko John Hagellin, 'Suuri yhtenäiskenttä ja tietoisuus'. Löytyy googlaamalla.
Myös useamman tiedemiehen tietoiski löytyy nimellä Tutkimusmatka tietoisuuden luonteeseen.
Niin pääsee jyvälle tähän päivään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta niille, joita toede kiinnostaa, niin perustaksi suomen kielisellä tekstityksellä kannattaa katsoa fyysikko Peter Russelin
mainio luento fyysikoille, jossa hän juuri kertoo tämän paradigman muutoksen ja sen perusteet. Löytyy Peter Russell, 'Tietoisuuden ensisijaisuus'.
Ja tämän jälkeen voi sitten saada syvennykseksen Einsteinin unelman toteutumisesta fyysikko John Hagellin, 'Suuri yhtenäiskenttä ja tietoisuus'. Löytyy googlaamalla.
Myös useamman tiedemiehen tietoiski löytyy nimellä Tutkimusmatka tietoisuuden luonteeseen.
Niin pääsee jyvälle tähän päivään.Ja tämä on nyt ymmärrysasia, eikä ole ollenkaan päivänselvää, että kaikkien aivot pystyvät tätä ymmärtämään, koska pelkästään jo sana 'tietoisuus' aiheuttaa ongelmia, koska se mielletään käsitteeksi 'olla tietoinen', jota se ei kuitenkaan tarkoita. Peter Russell osaa asian hyvin selittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä on nyt ymmärrysasia, eikä ole ollenkaan päivänselvää, että kaikkien aivot pystyvät tätä ymmärtämään, koska pelkästään jo sana 'tietoisuus' aiheuttaa ongelmia, koska se mielletään käsitteeksi 'olla tietoinen', jota se ei kuitenkaan tarkoita. Peter Russell osaa asian hyvin selittää.
Jäämme odottamaan, kun palstan oma ydinfyysikko porhaltaa paikalle ja kehottaa suhtautumaan kriittisesti näiden pitkään opiskelleiden maailmankuulujen tutkijoiden puheisiin, heh. Aina yhtä hilpeää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin pääsee jyvälle tähän päivään.John Hagellin on transkendenttiseen meditaatioon (TM) hurahtanut hiukkasfyysikko ja hänen näkemyksensä ovat vahvasti TM-liikkeen (jonka johtaja hän USA:ssa on) värittämiä eivätkä ne ole saaneet fyysikkojen keskuudessa minkäänlaista kaikupohjaa.
Uskovaiset ovat tietenkin innostuneet kaikenlaisesta mystiikasta jonka voi jotenkin, miten huteran aasinsillan avulla tahansa, liittää tieteen tuloksiin. Uskovaisilla on kummallinen viha-rakkaus-suhden tieteeseen: tiede-denialismi on vahvaa, mutta samalla jos kuka tahansa tohtori tai professori esittää MIELIPITEENÄÄN jotain uskonnollisia käsityksiä tukevaa ja liittää sen tieteen tuloksiin, niin esittävät heti, että tiede tukee heidän käsiyksiään.
Tieteen tulokset ovat vertaisarvioituja tiedeyhteisön tutkimustuloksia eikä yksittäisten tieteentekijöiden henkilökohtaisia mielipiteitä. USA:n TM-liikkeen johtajan käsitykset "tietoisuuden yhtenäiskentästä" eivät ole tiedettä vaikka hän on myös hiukkasfyysikko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
John Hagellin on transkendenttiseen meditaatioon (TM) hurahtanut hiukkasfyysikko ja hänen näkemyksensä ovat vahvasti TM-liikkeen (jonka johtaja hän USA:ssa on) värittämiä eivätkä ne ole saaneet fyysikkojen keskuudessa minkäänlaista kaikupohjaa.
Uskovaiset ovat tietenkin innostuneet kaikenlaisesta mystiikasta jonka voi jotenkin, miten huteran aasinsillan avulla tahansa, liittää tieteen tuloksiin. Uskovaisilla on kummallinen viha-rakkaus-suhden tieteeseen: tiede-denialismi on vahvaa, mutta samalla jos kuka tahansa tohtori tai professori esittää MIELIPITEENÄÄN jotain uskonnollisia käsityksiä tukevaa ja liittää sen tieteen tuloksiin, niin esittävät heti, että tiede tukee heidän käsiyksiään.
Tieteen tulokset ovat vertaisarvioituja tiedeyhteisön tutkimustuloksia eikä yksittäisten tieteentekijöiden henkilökohtaisia mielipiteitä. USA:n TM-liikkeen johtajan käsitykset "tietoisuuden yhtenäiskentästä" eivät ole tiedettä vaikka hän on myös hiukkasfyysikko.Ja näin muuttuivatkin sitten tieteen perusasiat?! - Se mihin ihminen 'hurahtaa' on sitten hieman eri asia. YMMÄRRÄTKÖ? On se nyt tanan kele, ettei edes näitä enää eroteta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin muuttuivatkin sitten tieteen perusasiat?! - Se mihin ihminen 'hurahtaa' on sitten hieman eri asia. YMMÄRRÄTKÖ? On se nyt tanan kele, ettei edes näitä enää eroteta.
Lisäystä?!Uskovaiset?! Joiden Jumala Raamatun mukaan on Saatana, ja jotka ehtoollisella syövät ruumiin kuvitellen veren ja sen ruumiin olevan todellisesti läsnä?!
Jos et edes ymmärrä, että mitä 'mystiikkaa' on tiede ja miten se mahtaa erota uskovaisista, niin saat muuttaa kuuhun,kuten jokainen ateisti, joka luelee uskovaisten Saatanaa Jumalaksi, koska uskovaiset niin vakuuttaa.
- Anonyymi
Tiedettä ei edes olisi , ellei Jumala olisi suunnitellut ja toteuttanut kaikkea minkä nyt aistien välityksellä havaitsemme. Ihmisten tiede on edennyt valtavasti, mutta on pystynyt vain raapaisemaan pintaa, tutkiessaan Jumalan suurenmoista mestariteosta. Nykytiede supertietokoneineen, lähestyy Raamatun antamaa maailman selitystä vääjäämättä. Jo nyt Darwinin opit herättävät salaista hilpeyttä. lahjakkaimmissa opiskelijoissa. Mutta he haluavat saada arvosanoja, vanhankaavan nukaan. koska muuten seuraisi potkut. Mitä valtavia tieteen jarruja nämä yliopistojen muinaisjäänteet ovatkaan. Julistavat pöntöistäään järjetöntä liturgiaansa miljoonista vuosista, Vaikka Jumalan suurenmoinen teos on kirkkaana kaikkien tajuttavissa.
Heh eheh ehe heeh ehehe heehe heeeh eheh ehee hee. Vai että Darwinin opit herättävät hilpeyttä opiskelijoissa. Kuule sinun "tiedeosaaminen" on varmasti plus miinus nolla. Kerro toki miksi vuonna 2022 lääketieteen Nobelin palkinto annettiin ihmisen evoluutiota tutkineelle Svante Pääbolle?
https://yle.fi/a/3-12647461
PS. Mainitse tässä nyt edes yksi kretionismia kannattanut Nobelin saaja?- Anonyymi
Heh eheh ehe heeh ehehe heehe heeeh eheh ehee hee. Vai että Darwinin opit herättävät hilpeyttä opiskelijoissa. Kuule sinun "tiedeosaaminen" on varmasti plus miinus nolla. Kerro toki miksi vuonna 2022 lääketieteen Nobelin palkinto annettiin ihmisen evoluutiota tutkineelle Svante Pääbolle?
https://yle.fi/a/3-12647461
PS. Mainitse tässä nyt edes yksi kretionismia kannattanut Nobelin saaja?Sinä nyt et ymmärrä koko jutusta tuon taivaallista, mutta et ole ainoa - on paljon yli sadan vuoden taakse jääneitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä nyt et ymmärrä koko jutusta tuon taivaallista, mutta et ole ainoa - on paljon yli sadan vuoden taakse jääneitä.
Voi olla, että se kattaakin vähän laajemman kentän kuin uskovaiset, kun Jeesus sanoi, että kun itseään ensimmäisiksi luulleet tulevatkin viimeisiksi, he tulevat sokeiksi, kun muut saavat näkönsä.
- Anonyymi
Vilpitön neuvo: Yrittäkää tutustua siihen mistä tieteessä oikeasti keskustellaan. Tuollainen harhainen sepustelu "Darwinin oppien herättää hilpeyttä" on noloa. En väitä että valehtelet vaan olet ehkä hyväuskoisuuttasi uskonut sen mitä sinulle on valehdeltu.
Lähdekritiikkiä tarvitaan. Kreationistisivustot eivät ole luotettava tietolähde. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vilpitön neuvo: Yrittäkää tutustua siihen mistä tieteessä oikeasti keskustellaan. Tuollainen harhainen sepustelu "Darwinin oppien herättää hilpeyttä" on noloa. En väitä että valehtelet vaan olet ehkä hyväuskoisuuttasi uskonut sen mitä sinulle on valehdeltu.
Lähdekritiikkiä tarvitaan. Kreationistisivustot eivät ole luotettava tietolähde.Niin, olisiko tämä se syy, kun meitä opettiin sanomaan sana eliitti, ja luotiin kahden kerroksen väkeä - moukat jäävät omaksi ryhmäkseen. No, ja sitten järjestyksessä seuraava neardenthalin ihminen kuolee sukupuuttoon.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä nyt et ymmärrä koko jutusta tuon taivaallista, mutta et ole ainoa - on paljon yli sadan vuoden taakse jääneitä.
Vai että yli sadan vuoden taakse. No kuule se on aika vähän verattuna siihen että te hihhulit perustatte "tietonne" yli 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla vuohipaimenten teltassa kirjoittamaan opukseen....
PS. Miltäpä tuntuu hihhulilta taas kerran ampua itseään omaan jalkaansa....- Anonyymi
Vai että yli sadan vuoden taakse. No kuule se on aika vähän verattuna siihen että te hihhulit perustatte "tietonne" yli 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla vuohipaimenten teltassa kirjoittamaan opukseen....
PS. Miltäpä tuntuu hihhulilta taas kerran ampua itseään omaan jalkaansa....Te hihhulit ovat NE HIHHULIT, joiden mukaan Jumala on Raamatun tulivuori, joka sylkäisee pihalle ktaateristasn kaksi kivitaulua, ne kymmenen käskyä. Tämän hetken virallinen kristonuskon Jumala.
Löytyy 5.Moos.4:10 alkaen.
Ole hyvä ja tutustu edes aiheeseen mistä puhutaan. Anonyymi kirjoitti:
Te hihhulit ovat NE HIHHULIT, joiden mukaan Jumala on Raamatun tulivuori, joka sylkäisee pihalle ktaateristasn kaksi kivitaulua, ne kymmenen käskyä. Tämän hetken virallinen kristonuskon Jumala.
Löytyy 5.Moos.4:10 alkaen.
Ole hyvä ja tutustu edes aiheeseen mistä puhutaan.Ai siis tulivuoriko ne kirjoitti? Aina vaan menee entistä sekopäisemmäksi nämä jutut. Pitäisiköhän sinun ottaa ihan tosissaan yhteyttä lääkäriin....
- Anonyymi
No ei se Einsteinkään kaikkea tiennyt. Hänellä kun oli aivoissaan se Jumalan mittainen aukko.
- Anonyymi
Jumalasta ei kukaan tiedä mitään. Jumalat ovat uskomuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalasta ei kukaan tiedä mitään. Jumalat ovat uskomuksia.
Kyllä Jumalasta tietää hän, kenellä Jumala on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jumalasta tietää hän, kenellä Jumala on.
Jokainen tietää mihin uskoo, mutta se onko uskomuksissa mitään perää, on kokonaan toinen asia.
Todellisuuteen tulisi suhtautua nöyrästi ja ottaa huomioon sekin hämmentävä vaihtoehto, että joskus itse voi olla väärässä. Jopa uskovainen on erehtyväinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tietää mihin uskoo, mutta se onko uskomuksissa mitään perää, on kokonaan toinen asia.
Todellisuuteen tulisi suhtautua nöyrästi ja ottaa huomioon sekin hämmentävä vaihtoehto, että joskus itse voi olla väärässä. Jopa uskovainen on erehtyväinen.Kun puhutaan Einsteinistä ja Einsteinin aivojen Jumalan mentävästä aukosta, niin puhutaan tieteestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuuteen tulisi suhtautua nöyrästi ja ottaa huomioon sekin hämmentävä vaihtoehto, että joskus itse voi olla väärässä. Jopa uskovainen on erehtyväinen.Ja uskovaiset erehtyivät jopa niin paljon, että luulivat Raamatusta Saatanaa Jumalaksi, kun molemmista käytettiin Jumalan nimeä.
Tämä on esimerkki siitä, että miten peilikuvat ovatkin kääntöpuolia (vrt. ateisti-uskovainen), eikä jana olekaan kahden pisteen lyhyin välimatka, vaan kaari, kuten Einstein sanoi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuuteen tulisi suhtautua nöyrästi ja ottaa huomioon sekin hämmentävä vaihtoehto, että joskus itse voi olla väärässä. Jopa uskovainen on erehtyväinen.Jo 500 vuotta ennen ajanlaskun alkua Sokrates totesi, että Jumala on jotakin, joka käsitetään järjellä.
- Anonyymi
Isorokko on voitettu, miksei siis joskus uskonnotkin vaikka ne ovatkin tuhoisampi ja sitkeämpi riesa ihmiskunnalle.
Neuvostojen maassa tiede kyllä voitti uskonnon.
- Anonyymi
Ei voittanut. Esimerkiksi Stalin hylkäsi Darwinin evoluutioteorian ja uskoi ns. lysenkolaisuuteen joka oli Trofim Denisovitš Lysenkon perustamaa näennäistiedettä ja neuvostoversio lamarcismista, jonka Darwin oli osoittanut vääräksi. Tämä oli osasyy Stalinin ajan nälkäkatastrofeihin, kun jalostuksessa hylättiin suunnatun evoluution idea.
Jos jeesususkoisten puolustukseksi jotain voi sanoa, niin edes tiukkapipoisimmat kreationistit eivät tietääkseni ole vastustaneet perinteistä muuntelu+valinta -evoluutioperiaatteella toimivaa jalostusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voittanut. Esimerkiksi Stalin hylkäsi Darwinin evoluutioteorian ja uskoi ns. lysenkolaisuuteen joka oli Trofim Denisovitš Lysenkon perustamaa näennäistiedettä ja neuvostoversio lamarcismista, jonka Darwin oli osoittanut vääräksi. Tämä oli osasyy Stalinin ajan nälkäkatastrofeihin, kun jalostuksessa hylättiin suunnatun evoluution idea.
Jos jeesususkoisten puolustukseksi jotain voi sanoa, niin edes tiukkapipoisimmat kreationistit eivät tietääkseni ole vastustaneet perinteistä muuntelu valinta -evoluutioperiaatteella toimivaa jalostusta.Miten tämä liittyy Einsteiniin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä liittyy Einsteiniin?
Huonosti, kun Eisteinin mukaan ajallakaan ei ollut muuta tarkoitusta, kuin ettei kaikki tapahdu samaan aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jeesususkoisten puolustukseksi jotain voi sanoa, niin edes tiukkapipoisimmat kreationistit eivät tietääkseni ole vastustaneet perinteistä muuntelu valinta -evoluutioperiaatteella toimivaa jalostusta.Tämä 'jeesususkoiset' nimitys.
Oletko edes tietoinen, että he käyttävät kristinuskossa Jeesusta tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana uskonnon mukaan, että pelastuvat tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaavat? Tämä on virallinen kristinuskon oppi.
Olisiko mahdollista ymmärtää tämä asia, ja lopettaa tämän yhteydessä Jeesuksen nimen herjaaminen, joka vain joutui heidän uhrikulttinsa uhriksi vastustettuaan sitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä liittyy Einsteiniin?
Yhtä paljon kun tuo "neuvostojen maa" -kommentti johon vastattiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä paljon kun tuo "neuvostojen maa" -kommentti johon vastattiin.
No niinpä, siinä oli jäänyt täysin ymmärtämättä Einsteinin tiede 'voittaa' uskonnon ajatus.
Nyt kristinusko perustuu ainakin 3000 vuottta vanhaan juutalaisten uhrikulttiin, jossa Jumalana on tulivuori Raamatun mukaan (löytyy 5.Moos.4:10 alkaen).
Ja kun Einstein muinoin sanoi kuuluisan lauseensa, ettei hän usko Jumalan heittävän universumilla noppaa (liittyy eräseen reaktioon atomiytimessä, joka itsenäisesti valitsee syylle seurauksen), niin ei hän todellakaan puhunut mistään muinaisesta ja pakanallisesta tulivuoren uhrikulttijumalasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niinpä, siinä oli jäänyt täysin ymmärtämättä Einsteinin tiede 'voittaa' uskonnon ajatus.
Nyt kristinusko perustuu ainakin 3000 vuottta vanhaan juutalaisten uhrikulttiin, jossa Jumalana on tulivuori Raamatun mukaan (löytyy 5.Moos.4:10 alkaen).
Ja kun Einstein muinoin sanoi kuuluisan lauseensa, ettei hän usko Jumalan heittävän universumilla noppaa (liittyy eräseen reaktioon atomiytimessä, joka itsenäisesti valitsee syylle seurauksen), niin ei hän todellakaan puhunut mistään muinaisesta ja pakanallisesta tulivuoren uhrikulttijumalasta.Materiassa, atomiytimissä tapahtuu valinta, jota kutsutaan 'aukkojen Jumalaksi', joka luo maailman kaikki tapahtumat.
Tämä on se ilmiö mistä Einstein puhui, ja joka kumosi determinismin - kaikki faktoiksi luulemamme luonnonlait ovatkin vain tilastollisia todennäköisyyksiä.
Mikä tahansa ilmiö on mahdollinen.
Ja tähän syy-seurausvalintaan liittyy Einsteinin Jumala-kommentti - hän ei uskonut tuon valinnan olevan vain sattumaa, koska siinä tapauksessa eläisimme pelkässä kaaoksessa. Anonyymi kirjoitti:
Tämä 'jeesususkoiset' nimitys.
Oletko edes tietoinen, että he käyttävät kristinuskossa Jeesusta tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana uskonnon mukaan, että pelastuvat tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaavat? Tämä on virallinen kristinuskon oppi.
Olisiko mahdollista ymmärtää tämä asia, ja lopettaa tämän yhteydessä Jeesuksen nimen herjaaminen, joka vain joutui heidän uhrikulttinsa uhriksi vastustettuaan sitä?Hankittujen ominaisuuksien periytyminen on hyvinkin tieteellistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Materiassa, atomiytimissä tapahtuu valinta, jota kutsutaan 'aukkojen Jumalaksi', joka luo maailman kaikki tapahtumat.
Tämä on se ilmiö mistä Einstein puhui, ja joka kumosi determinismin - kaikki faktoiksi luulemamme luonnonlait ovatkin vain tilastollisia todennäköisyyksiä.
Mikä tahansa ilmiö on mahdollinen.
Ja tähän syy-seurausvalintaan liittyy Einsteinin Jumala-kommentti - hän ei uskonut tuon valinnan olevan vain sattumaa, koska siinä tapauksessa eläisimme pelkässä kaaoksessa."Materiassa, atomiytimissä tapahtuu valinta, jota kutsutaan 'aukkojen Jumalaksi', joka luo maailman kaikki tapahtumat."
Se, että tuo on "valinta" on uskomus, koska se viittaa valintaan ja valitsijaan. Miksi se ei olisi sattuma lei tapahtuma, jolla on tietty todennäköisyys?
- Anonyymi
Usein sanotaan, että uskonto ja tiede eivät ola ristiriidassa tai päällekkäisiä, vaan käsittelevät ihan eri asioita.
Jos näin olisi, niin miksi tälläkin palstalla jotkut uskovat levittävät halukkaasti tieteen vastaisia valheita uskoaan puolustaakseen? Jos tiede ei uhkaa tai ole ristiriidassa uskonnon kanssa, niin miksi tiededenialismi?- Anonyymi
No, mutta ajatellaanko me nyt miltä kannalta uskontoa ja Jumalaa ja tiedettä - siitähän kaikki riippuu.
Kristinuskon Jumala on tulivuori ja opin perusta ihmisen uhraamisessa tosi Jumalana. Ja perusta pakanallisessa tuhansia vuosia vanhassa juutalaisten uhrikultissa.
Lähempänä tiedettä oltaisiin jopa suomalaisen muinaisuskonkin käsityksin.
Ihmiset on aivopesty käsitteellä kristinusko, että he eivät edes hahmota mistä siinä on kyse.
Ei edes kirkkojen uhrialttaritaulun kidutetun ihmisen kuva havahduta - tai verenjuonti ja ruumiinsyönti ehtoollisella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, mutta ajatellaanko me nyt miltä kannalta uskontoa ja Jumalaa ja tiedettä - siitähän kaikki riippuu.
Kristinuskon Jumala on tulivuori ja opin perusta ihmisen uhraamisessa tosi Jumalana. Ja perusta pakanallisessa tuhansia vuosia vanhassa juutalaisten uhrikultissa.
Lähempänä tiedettä oltaisiin jopa suomalaisen muinaisuskonkin käsityksin.
Ihmiset on aivopesty käsitteellä kristinusko, että he eivät edes hahmota mistä siinä on kyse.
Ei edes kirkkojen uhrialttaritaulun kidutetun ihmisen kuva havahduta - tai verenjuonti ja ruumiinsyönti ehtoollisella.Ei edes tiedettä tarvita keskusteluun ja toteamaan, että uskonnossa on ja paljon vikaa. Raamatun tekstin mukaanhan - ja arkeologisin todisten - kristinuskon Jumala on todellisuudessa Saatana.
Mitä ilmeisemmin uskonto onkin tarkoituksella luotu juutalaisten toimesta niin raadollisen kauaksi raadollisella opilla Jeesuksen ihan jokapäiväistä elämää koskevasta, normaslista puheesta, ettei uskovaisilla koskaan ole edes mahdollista löytää mitää aitoa, oikeaa ja todellista tietä Jeesuksen opetuksen luo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei edes tiedettä tarvita keskusteluun ja toteamaan, että uskonnossa on ja paljon vikaa. Raamatun tekstin mukaanhan - ja arkeologisin todisten - kristinuskon Jumala on todellisuudessa Saatana.
Mitä ilmeisemmin uskonto onkin tarkoituksella luotu juutalaisten toimesta niin raadollisen kauaksi raadollisella opilla Jeesuksen ihan jokapäiväistä elämää koskevasta, normaslista puheesta, ettei uskovaisilla koskaan ole edes mahdollista löytää mitää aitoa, oikeaa ja todellista tietä Jeesuksen opetuksen luo.Jeesus ei nimittäin opettanut uskontoa - hänet juuri tapettiin juutalaisten uskonnon, kultin ja riittien vastustamisesta. Jeesus yrityi opettaa järkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei nimittäin opettanut uskontoa - hänet juuri tapettiin juutalaisten uskonnon, kultin ja riittien vastustamisesta. Jeesus yrityi opettaa järkeä.
Jeesus yrittää vapauttaa tavan duunarin jatkuvasta pienen lapion vyöllä kantamisesta!
Ja siirtää siitä säästyneet voimavarat tuottavaan työhön, eli ihan sama ohjelma kuin perussuomalaisilla!
- Anonyymi
En olisi noin optimistinen. Uskovaisten tyhmyys on uusiutuva luonnonvara ja sitä paitsi helposti tarttuvaa sorttia.
- Anonyymi
Olet oikeassa. Edistysusko on kovilla.
Nörttinä itsekin naiivisti luulin, että kun internet, jota alunperin optimisesti kutsuttiin TIEDON valtatieksi, saadaan tavan kansalle, niin sivistystaso vain nousee ja sivistyksen myötä primitiiviset uskomukset hiipuvat.
Toisin kävi. Internetistä tuli kiihkoilijoiden ja salaliittoteoreetikkojen temmellyskenttä ja älylaitteet teki valtaosasta ihmisiä kykenemättömiä omaksumaan mitään, mikä vaatisi edes useiden minuuttien keskittymisen.
Uskontojen ja muiden huuhaa-uskomusten tulevaisuus näyttää ikävä kyllä valoisalta. Sivistyksen, demokratian ja sitä myötä koko ihmiskunnan tulevaisuus ehkä vastaavasti synkemmältä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa. Edistysusko on kovilla.
Nörttinä itsekin naiivisti luulin, että kun internet, jota alunperin optimisesti kutsuttiin TIEDON valtatieksi, saadaan tavan kansalle, niin sivistystaso vain nousee ja sivistyksen myötä primitiiviset uskomukset hiipuvat.
Toisin kävi. Internetistä tuli kiihkoilijoiden ja salaliittoteoreetikkojen temmellyskenttä ja älylaitteet teki valtaosasta ihmisiä kykenemättömiä omaksumaan mitään, mikä vaatisi edes useiden minuuttien keskittymisen.
Uskontojen ja muiden huuhaa-uskomusten tulevaisuus näyttää ikävä kyllä valoisalta. Sivistyksen, demokratian ja sitä myötä koko ihmiskunnan tulevaisuus ehkä vastaavasti synkemmältä.Niinpä. Ensimmäisen salaliittoteoria oli kun 7000 arkkitehtia omilla nimillään todisti, etteivät ne tornit voineet lentokoneiden törmäyksestä tuhoutua, vaan ne räjäytettiin. Siitä alkoi salaliittoteorioiden - kaikkien salaliittoteorioiden äiti - tuhoamaan tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Ensimmäisen salaliittoteoria oli kun 7000 arkkitehtia omilla nimillään todisti, etteivät ne tornit voineet lentokoneiden törmäyksestä tuhoutua, vaan ne räjäytettiin. Siitä alkoi salaliittoteorioiden - kaikkien salaliittoteorioiden äiti - tuhoamaan tietoa.
7000 arkkitehdin todistuksella ei siis ollut mitään arvoa - se ei ollutkaan tietoa, vaan salaliittoteoria.
Ja näin lopulta tuhottiin kaikki tieto ja ihmisten kyky analysoida ja ajatella.
Jokaisen omasta mielipiteestä tulikin tietoa.
Kuvitteletteko, että sana 'salaliittoteoria' syntyi tyhjästä?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
7000 arkkitehdin todistuksella ei siis ollut mitään arvoa - se ei ollutkaan tietoa, vaan salaliittoteoria.
Ja näin lopulta tuhottiin kaikki tieto ja ihmisten kyky analysoida ja ajatella.
Jokaisen omasta mielipiteestä tulikin tietoa.
Kuvitteletteko, että sana 'salaliittoteoria' syntyi tyhjästä?!Mikään pandemiakokonaisuus uusine diktatuurilakeineen ei edes olisi voinut onnistua ilman hyvin koulutettua salaliittoteoria-ajattelua tyrmäämään vastapuolen tiedot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään pandemiakokonaisuus uusine diktatuurilakeineen ei edes olisi voinut onnistua ilman hyvin koulutettua salaliittoteoria-ajattelua tyrmäämään vastapuolen tiedot.
Ja kaikkien salaliittoteorioiden äiti on kristinusko, jonka Jumala on Raamatun mukaan Saatana, ja pyhäinkuvana on moraalia ja etiikkaa opettaneen ihmisen kidutettu ja runneltu ruumis nauloilla hakattuna ristiin. Eikä kukaan huomaa missään mitään vikaa, kun yhdessä manipuloidaan ja hoetaan kristinuskon hienoja ja pyhiä arvoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikkien salaliittoteorioiden äiti on kristinusko, jonka Jumala on Raamatun mukaan Saatana, ja pyhäinkuvana on moraalia ja etiikkaa opettaneen ihmisen kidutettu ja runneltu ruumis nauloilla hakattuna ristiin. Eikä kukaan huomaa missään mitään vikaa, kun yhdessä manipuloidaan ja hoetaan kristinuskon hienoja ja pyhiä arvoja.
Tämän pyhyyden perustalla on sadismi, jonka osoittaa kirkon historia 2000 vuoden ajalta, heikompien päät seuroissa kilahtavat ja toisilla tuo sadismi sitten kääntyy masokismiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän pyhyyden perustalla on sadismi, jonka osoittaa kirkon historia 2000 vuoden ajalta, heikompien päät seuroissa kilahtavat ja toisilla tuo sadismi sitten kääntyy masokismiksi.
2000 vuotta tämä on ollut koko läntisen pallonpuoliskon pyhänä uskontona ja seuraukset tiedämme. Väkivaltakin on viihdettä, jota opetetaan jo pienestä pitäen peleinä ja elokuvina, ja nyt jo yhä nuoremmat tappavat toisiaan.
- Anonyymi
Jos se jumala(no ehkä ei allah)sivistää ihmisiä vähitellen tosin vanhojen kirjoitusten totuuden arvo siinä rapistuu?
Kauan sitten kirjoittajat eivät voineet olla niin älykkäitä kuin nyt? - Anonyymi
Einsteinin optimismi oli perusteetonta. Huuhaa ei tule katoamaan minnekkään. Ihmisten sivistystaso vain laskee ja sehähän on uskontojen kauppamiehille (ja -naisille) iloinen uutinen.
- Anonyymi
Mistähän olet tulkinnut Einsteinistä optimismia ja mihin liittyen?
- Anonyymi
Miksiköhän tämäkin ketju piti hukata?!
- Anonyymi
Jotakin tahoa jutut kuumottelee - minäkin bannissa puolipäivää, kun halusin vain sanoa sanasen ilmestyskirjan enkeleistä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854