LÄNSILINJOJEN TULEVAISUUS ExpressBus / Nysse -liikenteessä

Anonyymi-ap

Mitähän mahtaa käydä Länsilinjoille?

ExpressBuss-pikavuoroliikennettä ei taida olla kuin yhtä pätkää. Nysse-kilpailutuksia hävitään ydinalueilla ja jäljelle jääneet linjat eivät ole kovin isoja volyymiltaan ja niitäkään tuskin voiteta kilpailutettaessa jatkossa. Käykö Länsilinjoille samat kuin Paunulle, eli luovutaan liiketoiminnasta ja sitten meillä
ei olekaan kuin näitä halpaliikennöitsijöitä koko maa täynnä.

34

1028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huonoltahan tuo Länskän toiminta kaikkinensa näyttää kun ei ole enää sukuoikeuksia.

      • Anonyymi

        Jaa huonolta? Nouseva liikevaihto, tosin pienehkö tappiotulos.
        Kaukoliikenne on ollut jo vuosia Länskällä hyvin marginaalista, bisnes tehdään muussa toiminnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa huonolta? Nouseva liikevaihto, tosin pienehkö tappiotulos.
        Kaukoliikenne on ollut jo vuosia Länskällä hyvin marginaalista, bisnes tehdään muussa toiminnassa.

        Onhan Länskällä toki EB-kalustolla ajettavaa liikennettä Jämsän ja Kaipolan välillä. "Kauko"liikennettä a la Länsilinjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Länskällä toki EB-kalustolla ajettavaa liikennettä Jämsän ja Kaipolan välillä. "Kauko"liikennettä a la Länsilinjat.

        Tuonne paikallisliikennelinjalle on ollut Länsilinjojen hyvä dumpata työttömäksi jäänyt kaukoliikennekalusto kun Lauri on riistänyt oikean kaukoliikenteen alta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuonne paikallisliikennelinjalle on ollut Länsilinjojen hyvä dumpata työttömäksi jäänyt kaukoliikennekalusto kun Lauri on riistänyt oikean kaukoliikenteen alta.

        Ei taida Jämsässä paljoa olla kriteereitä paikkureille? Harvassa muussa kaupungissa kelpuutettaisiin kaukoliikennekalusto paikallisliikenteeseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Länskällä toki EB-kalustolla ajettavaa liikennettä Jämsän ja Kaipolan välillä. "Kauko"liikennettä a la Länsilinjat.

        Jos kriteerit täyttyvät ja autot ovat hyviä, niin miksi ihmeessä sinne pitäisi ostaa huonompi- laatuisia katureita?
        Miksi Tamponi ajaa 1-kerros perus- Omneilla MEGA-liikennettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida Jämsässä paljoa olla kriteereitä paikkureille? Harvassa muussa kaupungissa kelpuutettaisiin kaukoliikennekalusto paikallisliikenteeseen!

        Ottamatta kantaa itse otsikkoon, mielestäni kaukoliikenneauto on huomattavasti mukavampi kuin paikkuri. Kaukoliikenneautoa voiaivan hyvin käyttää Jämsän tyyppisessä kaupungissa, missä matkustajia on suhteellisen vähän ja läheskään jokaisella pysäkillä ei pysähdytä. Matalalattiainen, kovapenkkinen paikallisbussi on epämukavin matkustusväline jonka tiedän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kriteerit täyttyvät ja autot ovat hyviä, niin miksi ihmeessä sinne pitäisi ostaa huonompi- laatuisia katureita?
        Miksi Tamponi ajaa 1-kerros perus- Omneilla MEGA-liikennettä?

        Onnibus ajaa jonkin verran Mega vuoroja 1-kerros autoilla auto pulasta johtuen. Lisää 2-kerros autoja tulee ensi vuoden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus ajaa jonkin verran Mega vuoroja 1-kerros autoilla auto pulasta johtuen. Lisää 2-kerros autoja tulee ensi vuoden aikana.

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus ajaa jonkin verran Mega vuoroja 1-kerros autoilla auto pulasta johtuen. Lisää 2-kerros autoja tulee ensi vuoden aikana.

        "Onnibus ajaa jonkin verran Mega vuoroja 1-kerros autoilla auto pulasta johtuen. Lisää 2-kerros autoja tulee ensi vuoden aikana."

        Eiköhän todellinen syy ole matkustajapula, eikä autopula.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onnibus ajaa jonkin verran Mega vuoroja 1-kerros autoilla auto pulasta johtuen. Lisää 2-kerros autoja tulee ensi vuoden aikana."

        Eiköhän todellinen syy ole matkustajapula, eikä autopula.

        Tämän lisäksi kaksikerrosautot alkavat olla siinä kunnossa, että ovat erittäin epävarmoja liikenteessä. Niitä onkin Koiviston useimpien yksiköiden pihoilla suuri määrä odottamassa remonttiin pääsyä. Tässä siis toinen merkittävä syy siihen, että M-vuoroilla yhä useammin nähdään normaali bussi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän lisäksi kaksikerrosautot alkavat olla siinä kunnossa, että ovat erittäin epävarmoja liikenteessä. Niitä onkin Koiviston useimpien yksiköiden pihoilla suuri määrä odottamassa remonttiin pääsyä. Tässä siis toinen merkittävä syy siihen, että M-vuoroilla yhä useammin nähdään normaali bussi.

        "M-vuoroilla yhä useammin nähdään normaali bussi"

        Mutta yhä useammin EI nähdä paronibusseja enää juuri missään. Eivätkö kykene liikennöimään ilman sukuoikeussuojaa, vapaassa markkinassa? Aijaijai kun tuo länsimainen markkinatalous on VIHELIÄINEN parroonien kantilta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "M-vuoroilla yhä useammin nähdään normaali bussi"

        Mutta yhä useammin EI nähdä paronibusseja enää juuri missään. Eivätkö kykene liikennöimään ilman sukuoikeussuojaa, vapaassa markkinassa? Aijaijai kun tuo länsimainen markkinatalous on VIHELIÄINEN parroonien kantilta!

        Eipä tuo ole ollut hääppöistä Tamponipoikien touhu, vaikka on vapaa markkina, länsimainen markkinatalpus, eikä sukuoikeuksia.
        Parissa vuodessa 10 miljoonaa taivaan tuuliin, Suomen suurin paroni ajettu konkurssin partaalle ja menettämään itsenäisyytensä.
        Nyt en edes viitsi mainita tappiolukuja koko Koivisto Bandissa,,,
        Aika usein M-vuoro nähdään hinurin perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Länskällä toki EB-kalustolla ajettavaa liikennettä Jämsän ja Kaipolan välillä. "Kauko"liikennettä a la Länsilinjat.

        Ajetaan EB-kalustolla myös Pori-Kankaanpää-väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onnibus ajaa jonkin verran Mega vuoroja 1-kerros autoilla auto pulasta johtuen. Lisää 2-kerros autoja tulee ensi vuoden aikana."

        Eiköhän todellinen syy ole matkustajapula, eikä autopula.

        jos olisi matkustajapula niin silloin ei olisi ostettu uusia 2-kerros autoja


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­N­­y­m­­f­o­­m­­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#179715698

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "M-vuoroilla yhä useammin nähdään normaali bussi"

        Mutta yhä useammin EI nähdä paronibusseja enää juuri missään. Eivätkö kykene liikennöimään ilman sukuoikeussuojaa, vapaassa markkinassa? Aijaijai kun tuo länsimainen markkinatalous on VIHELIÄINEN parroonien kantilta!

        ONNINUSSI uskovaiselle tiedoksi, että ihan periaatteesta en aio astua jalallanikaan Koiviston Auton/OnniNussin kusiseen kiuluun vaikka lipun saisi ilmaiseksi.

        Olen kulkenut koko ikäni joukkoliikenteellä ja yksi oleellinen kriteeri matkustamisen kannalta on myös perille pääseminen. Kun OnniNussi tuli markkinoille, tämän pellefirman toimesta alkoivat kaikki kaukoliikenteen bussit ajamaan peräkanaa vain valtateitä pitkin, mikä tarkoitti maakunnissa asuvilla ja kaupungista maakuntiin matkaaville matkustajille kilometrien kävelyä lähimmille valtateiden pysäkeille. Täysin ala-arvoista toimintaa ja palvelua matkustajan näkökulmasta, jonka seurauksena ainakin itse lopetin bussien käytön kokonaan. Jääpähän nekin rahat OnniNussilta saamatta. Sen sijaan paronien liikennöimillä vuoroilla on tullut liikuttua kymmenien vuosien ajan, eikä koskaan ole matkanteko jäänyt kesken. Mutta, niinhän se on, että köyhille pummeille kaikki on kallista ja siksi OnniNussi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ONNINUSSI uskovaiselle tiedoksi, että ihan periaatteesta en aio astua jalallanikaan Koiviston Auton/OnniNussin kusiseen kiuluun vaikka lipun saisi ilmaiseksi.

        Olen kulkenut koko ikäni joukkoliikenteellä ja yksi oleellinen kriteeri matkustamisen kannalta on myös perille pääseminen. Kun OnniNussi tuli markkinoille, tämän pellefirman toimesta alkoivat kaikki kaukoliikenteen bussit ajamaan peräkanaa vain valtateitä pitkin, mikä tarkoitti maakunnissa asuvilla ja kaupungista maakuntiin matkaaville matkustajille kilometrien kävelyä lähimmille valtateiden pysäkeille. Täysin ala-arvoista toimintaa ja palvelua matkustajan näkökulmasta, jonka seurauksena ainakin itse lopetin bussien käytön kokonaan. Jääpähän nekin rahat OnniNussilta saamatta. Sen sijaan paronien liikennöimillä vuoroilla on tullut liikuttua kymmenien vuosien ajan, eikä koskaan ole matkanteko jäänyt kesken. Mutta, niinhän se on, että köyhille pummeille kaikki on kallista ja siksi OnniNussi.

        Sukuoikeuksia ei voinut hyväksyä.


    • Anonyymi

      Mitähän Lomalinjalle kuuluu, tekeekö parempaa tulosta kuin emo?

      • Anonyymi

        Valtava taakka


      • Anonyymi

        Lomalinja teki n. 3,5 miljoonan liikevaihdon ja lähes 300 000 eur voittoa. Ei ollenkaan hullumpi suoritus, kun maailma on kärsinyt viimeiset vuodet koronasta ja sen päälle tuli Ukrainan konflikti. Molemmat ovat vaikuttaneet merkittävästi matkailuun, negatiivisessa mielessä.


    • Anonyymi

      Länsilinjat on arvostettu liikennöitsijä.

      T. Joni Kangasalan Mäyrävuoresta

    • Anonyymi

      Liikennettä alkaa ja liikennettä loppuu. Vai miten ne Onnibussin Tahkon vuorot viime vuonna menivätkään? Tai Kuopio-Joensuu? Ei taida kukaan ajaa sellaistakaan vuoroa kuin Helsinki-Luhanka? Joensuu-Vaasa?

      • Anonyymi

        Näinhän se on mennyt, ei kaikki lopetetut reitit ole Lauri Pyhän voittoja paroneista.
        Pori-Jyväskylä-pikat
        Tampere-Kauhajoki-pikat
        Kotka-Jyväskylä-pikat
        Pori-Seinäjoki-pikat
        Kankaanpää-Tampere-pikat
        Helsinki-Lahti-Jämsä-Jyväskylä-pikat, jotka paronin seuraajaparoni lopetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on mennyt, ei kaikki lopetetut reitit ole Lauri Pyhän voittoja paroneista.
        Pori-Jyväskylä-pikat
        Tampere-Kauhajoki-pikat
        Kotka-Jyväskylä-pikat
        Pori-Seinäjoki-pikat
        Kankaanpää-Tampere-pikat
        Helsinki-Lahti-Jämsä-Jyväskylä-pikat, jotka paronin seuraajaparoni lopetti.

        Tässä on listaus hyvistä reiteistä. Miksi Ob tai joku sen hännystelijöistä ei voisi aloittaa näitä linjoja uudelleen? Olisi luonnollinen monopoli, kun ei olisi kilpailua ja monilla reiteillä rautateistäkään ei olisi haittaa. Nämä sopisivat myös esim. Valkeakosken Liikenteelle, joka alkaa tukehtua omalla liikennealueellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on listaus hyvistä reiteistä. Miksi Ob tai joku sen hännystelijöistä ei voisi aloittaa näitä linjoja uudelleen? Olisi luonnollinen monopoli, kun ei olisi kilpailua ja monilla reiteillä rautateistäkään ei olisi haittaa. Nämä sopisivat myös esim. Valkeakosken Liikenteelle, joka alkaa tukehtua omalla liikennealueellaan.

        VL on oikeamielinen liikennöitsijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL on oikeamielinen liikennöitsijä.

        Niin? Eli VL saa liikennöidä vain siellä, mihin Ob antaa luvan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL on oikeamielinen liikennöitsijä.

        Ehkäpä tuo osoittaa oikeamielisyytensä järjestämällä kihniöläisillekin pikavuoroyhteyden Poriin ja Jyväskylään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä tuo osoittaa oikeamielisyytensä järjestämällä kihniöläisillekin pikavuoroyhteyden Poriin ja Jyväskylään.

        Milloin Paunu osoittaa oikeamielisyyttä ja palauttaa Ähtärin pikavuoron?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin Paunu osoittaa oikeamielisyyttä ja palauttaa Ähtärin pikavuoron?

        Milloin Ob osoittaa oikeamielisyyttä ja palauttaa Tahkon pikavuoron?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin Ob osoittaa oikeamielisyyttä ja palauttaa Tahkon pikavuoron?

        Länsilinjat vei kilvakkalalaisilta bussivuorot, ei kulje Helsinki-Kankaanpää EB enää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsilinjat vei kilvakkalalaisilta bussivuorot, ei kulje Helsinki-Kankaanpää EB enää!

        Syy lienee kilvakkalaisten, olisivat käyttäneet vuoroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syy lienee kilvakkalaisten, olisivat käyttäneet vuoroa.

        Tämä sama pätee monen vuoron lopetukseen. Ensin kukaan ei käytä tarjolla olevaa palvelua ja kun se loppuu, alkaa hirveä itku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsilinjat vei kilvakkalalaisilta bussivuorot, ei kulje Helsinki-Kankaanpää EB enää!

        Koiviston Auto vei kihniöläisiltä pikavuorot Poriin ja Jyväskylään., oli kyllä niin väärin, ettei ole minulta anteeksiantoa herunut.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe