Kiusaamisesta

Anonyymi-ap

Pyytäisin, että puhuisitte lapsille ja nuorisollenne asiasta. Että kiusaaminen on lopetettava. Ei mitään päänsilittelyitä, että miltä se mahtaisi tuntua, jos vähentäisit tai lopettaisit kiusaamisen. Vaan että se on loputtava. Piste. Tai joku muu pian loppuu taakkansa alle.
Kaikki ei kiusaa toki.

31

1504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Opettajat ovat usein mahdollistajia sekä kiusaajia

      • Anonyymi

        Reput kun heitetään ojiin.
        Opettajat kattoo ei oo Mikon äänestäjän kotona.
        Antaa kiusaamisen jatkua..


      • Anonyymi

        Juuri näin


    • Anonyymi

      Onko kutittaminen kiusaamista?

      • Anonyymi

        Ei mutta lyöminen, kirjojen repiminen ja hiuksiin sylkeminen on.


      • Anonyymi

        Kutittaminen on kiusaamista jos ei ole lupaa kutittaa. Itseasiassa toiseen ihmiseen ei saa koskea ollenkaan ilman lupaa, paitsi jos ihminen tarvitsee apua esimerkiksi hengittämiseen. Sama varmaan voisi koskea myös sananvaihtoa. Tätä keskustelupalstaa seuranneena luulen että tällä seudulla kosketaan vaikka ei ole lupaa ja jos vaihdetaan sanaa niin säilä heilahtaa. Mummotellaa ja Karpotellaan vaikka varmaan oikeilla asioilla ollaan. Ja vielä asiat on tehty lainmukaisesti. Se on kaikista pahinta Ähtärissä, lainmukaisuus. Tuntuu siltä. Sitä ei saa olla. En ole mummo tai Karpo mutta kai te minulle nimen (haukkuma) keksitte, in no time. Voihan olla, että täällä kirjoittelee vain yksi henkilö, joka saattaa olla vaikka minä itse. Nimimerkillä Anonyymi


    • Anonyymi

      Ähtärissä pitää ehdottomasti vaihtaa rehtorit sellaisiin henkilöihin joilla löytyy ammattitaitoa ja auktoriteettia hoitaa kiusausasiat asiallisesti ja paapomatta ns. "Herrojen ja kavereiden" kiusaaja kakaroita. Nykyisillä rehtoreilla ei ole minkäänlaista ammattiosaamista millään osa-alueella. Rehtorit vaan lässyttää ettei meidän koulussa kiusata..

      • Anonyymi

        Koulut kuitenkin ovat täynnä pikkumummuja ja pikkukarpoja, jotka kiusaavat kaikkia.....


    • Anonyymi

      Jos opettaja ummistaa silmänsä, hän osallistuu kiusaamiseen.
      Ehkä tätä tapahtuu enemmän pienillä paikkakunnilla?

    • Anonyymi

      Olisipa se niin helppoa. Meidän kaikki lapset kokeneet kiusaamista ja rankemman kautta, eikä sitä saanut kukaan loppumaan peruskoulun aikana. Jokaisen kanssa käyty läpi yhdeksän vuoden helvetti

      • Anonyymi

        Koulurauha pitäisi olla laissa määrätty,surullista,että olette joutuneet kokemaan tuollaista.
        Itse olen aikuinen,jota kiusattiin koko ala-aste ja 7 luokka,sitten aloin sanoa takasin..ja vasta aikuisena sain tietää,että pahimmat kiusaajat olikin he joilla oli kotona asiat huonosti,ei toki kaikki ja kyseessä ei ole ähtäri,mutta tiedän tuon helvetin,olen päässyt yli,kun olen ajatellut,että ei mun kannata tuhlata aikaa elämästä tuollasten idioottien takia ..opettajat ei välittänyt yhtään..ja numerot laski,kun en uskaltanut edes vastata tunnilla


    • Anonyymi

      Ihan samaa paskaa löytyy joka työyhteisöstä ja siihen syyllistyvät jopa luottamusasemassa olevat ressukat,ehkäpä se sitten periytyy koulumaailmaan .

    • Anonyymi

      Jopa minun 6-vuotias osaa sanoa, että se on itte sitä miksi toista haukkuu.
      Tämä pätee myös aikuisiin.

      • Anonyymi

        Mummu on sitten aika monenmoinen. Hän on täällä haukkunut ihmisiä esim. nisuksi, änkyräksi, väkkäräsääreksi, juopoksi, nahkatukaksi, alkoholistiksi, eturauhasvaivaiseksi jne. jne.


    • Anonyymi

      Lapselle pitää opettaa, että itseä saa ja pitää puolustaa kiusaajia vastaan.

    • Anonyymi

      Miten lapset voivat olla kiusaamatta, kun valtiovaltakin kiusaa kansalaisia. Esimerkillistä toimintaa.

    • Anonyymi

      Minä itse puutu kiusaamiseen aina jos sellaista näen. Olipa kiusaaja kuka tahansa niin minun nähden sitä ei tapahdu ilman seurauksia. Kyllä niin menee hermo prkl

      • Anonyymi

        Ja oma kiusaamises ja väki alta pahimmasta päästä! 👹!


    • Anonyymi

      Kaupungin nykyisistä ja jo eläköityneistä löytyvät pahimmat kiusaajat ja vähättelijät 💩

      • Anonyymi

        Mutta he olleet vuosikausia Mummun ja Karpojen kiusaamina - yötä päivää. Hekin tosin ovat koulukiusaamisen tuloksia.
        Sille ei vaan loppua näy.


    • Anonyymi

      Yksi pahimmista kiusaajista taitaa olla paikallisen "poliitikon" ja valtuutetun lapsi. Puolueessa julistetaan yhdenvertaisuutta, mutta oma kakara saa tehdä mitä haluaa ja jatkaa kiusaamista vuosi vuoden perään. Eikä kukaan tee mitään, koska täällä Ähtärissä on päättäjien lapset olleet aina muka muita parempia. Lapselle kohtuuton taakka kannettavaksi kun kukaan ei puutu. Jauhetaan vaan samaa tarinaa, että meidän koululla ei kiusata. Miten pihalla voi opettajat ja kiusaajan vanhemmat olla??

    • Anonyymi

      Toki lapset kuuntele kun aikuiset puhuu.
      Arvostellaan työkaveria niin lapset kiusaa työkaverin lapsia

    • Anonyymi

      Kyllä tulee yhteiskunnalle kalliiksi kasvattaa kiusaajia.
      Malli opitaan päiväkodissa ja koulussa näin voi toimia ja saa tahtonsa läpi.
      Työpaikka kiusaaminen on vakava juttu jos työ kavereita alkaa monia sairastua uupumukseen ja työssä poissa olot lisääntyy
      Työnantaja maksaa sairaspoissaolot jopa vuosia useille työntekijöille
      Kyllä siinä on edullisempaa laittaa kiusaaja työttömyys putkeen.
      Kukaan ei huoli enää sellaista työhistorian omaavaa.Kiusaaja kun kysytään edellinen työpaikan tietoja.

    • Anonyymi

      Ähtärin "kiva koulussa" ei kukaan kiusaa ketään koskaan 😅

    • Anonyymi

      Ähtärissä on ainkin yksi metsäkone firma missä on vuosikymmenten kiusaamis kulttuuri , voi Pojat.

    • Anonyymi

      Työpaikolla myös vakavaa kiusaamista

    • Anonyymi

      Koulukiusaaminen on mennyt aivan mahdottomaksi, opettajat ei saa puuttua asiaan, vanhemmat ei uskalla tehdä mitään omille pikku kusimuttereille. Vanha kasvatus kunniaan. Remmiä perseelle jos jotain pahoja tekee. Ennen se toimi kun oltiin pahoilla teillä. Opettaja sai ottaa tukasta kiinni ja pistää tunniksi nurkkaan. Mut nykyää vanhemmat vähättelee asioita, ei meidän pikku poika mitään tee.Mut mitä tapahtui nuorelle tytölle Seinäjoella kun sitä kiusattiin aikansa. Hyppäsi junan alle. Surullinen tapaus.

    • Anonyymi

      Lopettaako väkivalta siis vittuilun🤔

    • Anonyymi

      Miksi, kaikki hauska on lopetettava. Bilettäminenkin on hauskaa eikä sitä kukaan vaadi lopettamaan, vaikka koulu kärsisi ja muut oppilaat.

      Se mikä on Hauskaa, antaa palaa vain, jos/kun se sopii itselle ja vanhemmille.
      Siihen ei voi kukaan ulkopuolinen puuttua.

    • Anonyymi

      Kolme kirjainta kun muistaa lasten kasvatuksessa ne ovat K,K ja K eli KURI, KURI ja KURI näillä pärjää todella pitkälle ja lapsista tulee hyviä kansalaisia ja ovat onnellisia ja kiittävät vanhempiaan kun aikuistuvat. Näin helvetin yksikertaista se on kun sen osaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe