sinappia tai ketsuppia valmistamaan- markinointi ratkaisee

Anonyymi-ap

sinappituubia katselin hintoja kaupassa. 1,09 euroa oli sinappituubi jossa luki jonkun kaupungin nimi. jos laskee kaupan katteen pois niin aika pieni on tehtailijan osuus. peltinen tuubikin maksaa jonkun kymmenen senttiä kenties. mutta kai näitä sitten tarpeeksi myydään. mutta rupesin funtsimaan että jos tekisi jalostaisi oman sinapin. sellaisen väkevän ja chilisen sinapin. ihan uuden brändin loisi mutta hinnaksi enempi.

kysehän on kahdesta asiasta. laadusta ja markkinoinnista. jos on hyvä tuote ja se markkinoidaan hyvin niin myyhän se. saako sen kauppaketjuihin niin luulen että voi saada hyvinkin. jos puhutaan kolmen ihmisen tehtaasta joka keskittyy yhteen vahvaan brändiin niin se voi jo riittää. suomessa ostetaan varmaan 50 000 tuubia sinappia päivässä ja jos leiskautat siitä 10 prosentin markkinaosuuden itellesi niin 5000 tuubia on päivässä menekki. ulkomaille voi saada kanssa menemään.

siis en minä ala sinappia tekemään mutta esimerkkinä funtsaan. voihan joku keksiä vaikka hyvän tuoksuisen hyttyskarkotteen ja menestyä sillä. markkinoinnin ammattilaisia voi myös ostaa palveluksiin jos haluaa myydä

4

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laita vaan Excelisi hommiin, ja jatka laskeskelemasta milloin tuubeja milloin kahvilanpitoa. Noita laskeskelijoita ja tuumailijoita meillä piisaa. Koko elinikänsä tuumaavat.
      Harvemmassa on ne jotka riuhtaisevat irti haaveista ja alkavat oikeasti yrittämään.

    • Anonyymi

      Meneppä satuhahmo jo nukkumaan

    • Anonyymi

      "markkinoinnin ammattilaisia voi myös ostaa palveluksiin jos haluaa myydä"

      Täysin absurdia höpötystä. Markkinointi ja myynti on ihan eri asioita. Nokian kokoiset firmat markkinoi. Mutta omatekosen hyttyskarkotteen tekijä pelkästään myy, minkä kerkee, vähä jotain lehtimainosta ulos välillä. Niitä ammattitaitoisia myyjiä vaan ei saa mistään, eikä millekään alalle.

    • Anonyymi

      Ei vaan ole persaukisen hommaa tuokaan. Harva viitsii lähteä. Käsin tehdyn ja purkitetun tuotteen hinnan pitäisi olla useamman kympin/kpl ja siinä tulee myynnillisiä haasteita. Osittain automatisoidun tuotantolaitoksen tekeminen on aina miljoonaluokan investointi( ei yhden tai kahden). Brandin luominen ja tuotteen maan tai maailman laajuisesti tunnetuksi tekeminen sitten on oikeasti kallista ja vie aikaa, mutta saa toki kokeilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe