Olemme JT palstalla, pyrkikäämme siis keskustelemaan juuri siitä!

Anonyymi-ap

Jehovan todistajat pyrkivät noudattamaan sitä kristillisyyttä, jota Jeesus ja hänen apostolinsa opettivat ja harjoittivat.
Raamattu (myös kaikki Raamatut) todistaa sen todeksi!

130

961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se osoittautunut turhaksi....lahko-oppia tulee pv toiseen.

    • Anonyymi

      Missä kohtaa Jeesus ja apostolit opettivat ja harjoittivat esimerkiksi hallintoelintä, oikeuskomiteaa ja kenttäpalvelusraporttia?

      • Anonyymi

        JT toimivat juuri niin kuin UT kirjoittajat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT toimivat juuri niin kuin UT kirjoittajat!

        Missä kohtaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa!

        Kaikissa n 45 000 jakeessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa n 45 000 jakeessa!

        Tämä on juuri näin, ei ole jäljellä enää kuin JT, jotka pitävät yllä opetuslasten kristillisyyttä!
        Näin on maailma turmeltunut viimeisten 2000 vuoden aikana IHMISTEN TOIMESTA....kyllä saatana on ollut tosi tehokas, josta Raamattukin useaan otteeseen varoittaa!


      • Anonyymi

        Jehovan todistajien hallintoelin löytää hallintoelimen useasta kohtaa Raamatun rivien välistä! Se onnistuu ainoastaan Jehova Jumalan pyhän hengen (ts. Mutu megalomanis) ohjauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa!

        Jt on saastaa,amerikan paskaa ! Vie rahat ja perinnöt,tule ovelle rotta,niin tie käy eteen päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on juuri näin, ei ole jäljellä enää kuin JT, jotka pitävät yllä opetuslasten kristillisyyttä!
        Näin on maailma turmeltunut viimeisten 2000 vuoden aikana IHMISTEN TOIMESTA....kyllä saatana on ollut tosi tehokas, josta Raamattukin useaan otteeseen varoittaa!

        Tämä on juuri näin, ei ole jäljellä enää kuin JT, jotka pitävät yllä opetuslasten kristillisyyttä!
        Näin on maailma turmeltunut viimeisten 2000 vuoden aikana IHMISTEN TOIMESTA....kyllä saatana on ollut tosi tehokas, josta Raamattukin useaan otteeseen varoittaa!

        Ai juma,1900-luvun lahko amerikasta on se just oikea? Haista nyt apina vittu !
        Muu Kristillisyys syntui jo 200 ae jälkeen ja te amrikasta huomasitte,että me olee se juuri oikea 1900.luvun alussa:))) >Pellet perkele !


      • Anonyymi

        Mis kohtaa raamatus käskee miettiin aikoja ja Jeesus tulee tai höpöttää maaalmanloppujalapsille tai vuosilukuja. Hä. Et osaa edes karttaa sen vertaa että HARMAGEDDON on JISREELIN LAAKSO koska olet kadonnut lammas etkä tiedä missä luvattu maa on edes. Kadonneita. Muuta äkkiä luvattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on juuri näin, ei ole jäljellä enää kuin JT, jotka pitävät yllä opetuslasten kristillisyyttä!
        Näin on maailma turmeltunut viimeisten 2000 vuoden aikana IHMISTEN TOIMESTA....kyllä saatana on ollut tosi tehokas, josta Raamattukin useaan otteeseen varoittaa!

        Jakeita on käännetty kieroon.


    • Anonyymi

      Jehovalaiset kehuvat toisiaan ja uskottelevat toisilleen olevansa oikeassa...

      • Anonyymi

        Raamattu sen kertoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sen kertoo

        Kertoo varomaan harhaoppia ja lahkolaisia jotka palvelevat sitä, joka on kaiken valheen isä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sen kertoo

        Raamattu sen kertoo

        Silloin ei ollut jehovan todistajia,ne höyrähti 1900-luvulla viinan ja murhien seassa ja Charles Taze Russell,Joseph Franklin Rutherford
        1870-luvulla Yhdysvalloissa perusti .
        Raamattu ei sano mitää tästä lahkosta joka elää väärin ja peloittelee ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sen kertoo

        Silloin ei ollut jehovan todistajia,ne höyrähti 1900-luvulla viinan ja murhien seassa ja Charles Taze Russell,Joseph Franklin Rutherford
        1870-luvulla Yhdysvalloissa perusti .
        Raamattu ei sano mitää tästä lahkosta joka elää väärin ja peloittelee ihmisiä.

        Ruth on juutalainen nimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruth on juutalainen nimi.

        Roth on juutalainen nimi.


    • Anonyymi

      Anonyymi-ap 2023-08-17 16:05:15

      "Olemme JT palstalla, pyrkikäämme siis keskustelemaan juuri siitä!"


      Osa Jehovan todistajien kirjallisuudesta on nyt vaarassa. Ne on määrätty hävitettäväksi.
      Tuhottavista kirjoista, lehdistä ja muusta materiaalista on laadittu 2-sivuinen dokumentti. Sen voi lukea tämän sivun lopusta.

      Miksi hallintoelin haluaa päästä eroon vanhasta kirjallisuudesta? Vastaus on ilmeinen: oppi on niin paljon muuttunut, että hallintoelin ei halua nykyisten nuoren polven Jehovan todistajien tietävän vanhoista oppiseikkailuista. Oma historia halutaan piilottaa.
      https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w817.html

      • Anonyymi

        Soopaa elämme netti aikaa!


      • Anonyymi

        Uskonto seikkailijoille ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa elämme netti aikaa!

        Seura laittaa sivuilleen mitä haluaa. Se, mitä sillä ei enää ole, voidaan leimata luopioiden valheiksi. Kun fyysiset painotuotteet on tuhottu, tarkistaminen on hankalampaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Pitäkää tallessa kaikki väärät opetukset kuten HARMAGEDDON väärät paikat ja maailman lopun vuosiluvut ja vaatimukset antaa heille tavarat talot; mitäs ne niillä tekis jos maailman loppu. Teitä on huijattu pahasti ne käy todisteena saatte korvaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seura laittaa sivuilleen mitä haluaa. Se, mitä sillä ei enää ole, voidaan leimata luopioiden valheiksi. Kun fyysiset painotuotteet on tuhottu, tarkistaminen on hankalampaa.

        Vielä luopio ei ole mikään lahkoista eronnut tai opista tai syntiä tekevä vaan ne kun luopui Jeesuksesta eli juutalaiset !


    • Anonyymi

      Vaikeeta tuntuu olevan pysyä JT kristillisyydessä.
      Se osoittaa, että ei paljon lueta Raamattua!

    • Anonyymi

      Ei ole palstalaisilla siihen kykyä!

      • Eipä taikauskonnoahkosta ole paljonkaan keskusteltavaa, ellei haeta keinoja irrottautua lahkosta ja hylätä taikausko.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Eipä taikauskonnoahkosta ole paljonkaan keskusteltavaa, ellei haeta keinoja irrottautua lahkosta ja hylätä taikausko.

        He-Ma on juutalainen luopio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        He-Ma on juutalainen luopio.

        Esinahkani on tallella, kokoa XXL.


    • Anonyymi

      Aivan, mutta kun siitä ei ole mitään tietoa, se on vaikeaa.
      Lahkooppia ei ole sitä!

    • Anonyymi

      Erittäin vaikea, kun palstalla porukka, joka ei ole koskaan lukenut Raamattua läpi!

      • Anonyymi

        Raamattua ei pysty lukemaan läpi. Siellä on niin paljon yleensäkin ”turhaa”. Kaikkea ei Raamatusta tarvitse edes lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua ei pysty lukemaan läpi. Siellä on niin paljon yleensäkin ”turhaa”. Kaikkea ei Raamatusta tarvitse edes lukea.

        Lahkolaiset eivät lue!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset eivät lue!

        Ainoan Oikean Totuuden tuntevat sen sijaan lukevat, mutta paikka paikoin.


    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumi:
      6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

      -Näin Jeesus opetti.
      Jumalan nimi Isä Meidän.
      Rukouksessa jossa nimi sanotaan pyhitetyksi. Jehovan todistajia on opetettu vaikenemaan jos kysytään nimen pyhittämisestä.

      Rukouksen esille ottamiseen todistajat on opetettu sanomaan että se on mallirukous. Vastaa sinä, että malliksi siis annettu että älä käytä nimeä Jehova

      • Anonyymi

        Jehovilla ei ole isää eikä juutalaisilla kadonnut lammas.


    • Anonyymi

      Ei ole toteutunut viimeisen 30 v aikana.
      Miksei?
      Koska eihän tällä kukaan lue tai ymmärrä siitä yhtikäs mitään

      • Anonyymi

        Minä luen valokopiota ja vien roskapusseja, sekä uskon että ei Jumala kykene muuttamaan leijonaa hymyileväksi, 500 vuoden paskan lappoomista unohtamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luen valokopiota ja vien roskapusseja, sekä uskon että ei Jumala kykene muuttamaan leijonaa hymyileväksi, 500 vuoden paskan lappoomista unohtamatta.

        Minä taas uskon hymyilevään leijonaan ja kartan sellaisia, jotka ovat aiemmin uskoneet, mutta eivät enää usko. On se niin väärin lakata uskomasta, että leijona kykenee hymyilemään. Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luen valokopiota ja vien roskapusseja, sekä uskon että ei Jumala kykene muuttamaan leijonaa hymyileväksi, 500 vuoden paskan lappoomista unohtamatta.

        Meidän kissa oppi hymyilemään, kun käänsi selälleen ja keinutti. Leijonalle en ole kokeillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas uskon hymyilevään leijonaan ja kartan sellaisia, jotka ovat aiemmin uskoneet, mutta eivät enää usko. On se niin väärin lakata uskomasta, että leijona kykenee hymyilemään. Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

        Jumalalle ei ole myöskään temppu eikä mikään hävittää vartiotornilahko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas uskon hymyilevään leijonaan ja kartan sellaisia, jotka ovat aiemmin uskoneet, mutta eivät enää usko. On se niin väärin lakata uskomasta, että leijona kykenee hymyilemään. Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

        Jehovan todistajat voisivat kysyä Korkeasaaresta: Saisiko leijonan lainaksi, jos vaikka alkaisi keinuttamalla hymyilemään. kun ovat niin vahvoja, että jaksavat kantaa sähköpylväitä. (lappunen jota jaettiin keväällä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalle ei ole myöskään temppu eikä mikään hävittää vartiotornilahko.

        JT on Matkalla Paratiisiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän kissa oppi hymyilemään, kun käänsi selälleen ja keinutti. Leijonalle en ole kokeillut.

        Hymy on katsojan silmässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalle ei ole myöskään temppu eikä mikään hävittää vartiotornilahko.

        Niin kuin ei ole temppu eikä mikään tehdä kaikkea muutakin, jos vain olisi olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas uskon hymyilevään leijonaan ja kartan sellaisia, jotka ovat aiemmin uskoneet, mutta eivät enää usko. On se niin väärin lakata uskomasta, että leijona kykenee hymyilemään. Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

        Nähty kun puhvelit tappaa leijonia ja krokotiilit.Ette pysty tappaa käärmeitä mutta ihmisiä pystytte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat voisivat kysyä Korkeasaaresta: Saisiko leijonan lainaksi, jos vaikka alkaisi keinuttamalla hymyilemään. kun ovat niin vahvoja, että jaksavat kantaa sähköpylväitä. (lappunen jota jaettiin keväällä)

        Onko Pasilan elävä sana jehovien vai hellareiden. Onko Johanneksen kirkko luterilainen vai Jehova. Kristittyjen usko perustuu Jumalan poikaan Jeesukseen ja ristiin naulittuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT on Matkalla Paratiisiin

        Paratiisia ei löydy kadonnut lammas ilman poikaa Jeesusta ja ristiä.


    • Anonyymi

      Mars, Mars JT kokouksiin!

    • Anonyymi

      Minä en usko hymyilevään leijonaa, koska tietäjä Turunen on niin hypnoosissa sanonut, kumarran tietäjääni.

      • Anonyymi

        Minä uskon, että paratiisissa on hymyilevä leijona. Stephen Lettin venyvä naama on siitä esikuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon, että paratiisissa on hymyilevä leijona. Stephen Lettin venyvä naama on siitä esikuva.

        Muslimit lentää paratiisiin toisia vahingoittamatta ja lentävillä matoilla. Jeesus puhui varkaista eikä varkaat pelastu.


    • Anonyymi

      Ei ne reppanat osaa kun ovat juuttuneet lahkooppiin liiaksi!

    • Anonyymi

      Kyllä kristinusko tuli tiensä päähän jo 100-luvulla. Sen jälkeen on lähdetty mukaan keisarin palvontaan, islamiin, Intiaan yms. oppeihin ja omaksuttu ne.

      Puhdasta kristillisyyttä ei enää ole olemassa.

      Eikä sillä sen puoleen paljon mitään tekisikään. Se on alituista kuolemista vain kuin teuraslampaana olemista.

      Olin kristityssä alkuperäisopissa 2013 asti, mutta jouduin ottamaan islamin ja Hare Krishnan vastaan kun Henki oli jatkuvasti mennä siinä touhussa. Eli alkuperäisessä kristillisyydessä.

      Kuolleen Jumalan muistaminen ei vedä vertoja sille että on Elävä Jumala jolta saa ymmärryksen kaikkeen. Tietämättömyys joka kuuluu alkuperäiseen kristillisyyteen sopii kyllä teuraslampaalle, mutta Elävä Jumala kannustaa elämään niin että palvoo sitä joka todella on palvonnan arvoinen.

      • Anonyymi

        Islamilla ja hare krishnalla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, etenkin islamissa on todella paljon mitä on kopioitu islamiin, että saatu siitä uskottava!
        Islam on pahin uskonto maailmassa, sitä viedään pakolla eteenpäin ja viety jo 600 - luvulta asti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islamilla ja hare krishnalla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, etenkin islamissa on todella paljon mitä on kopioitu islamiin, että saatu siitä uskottava!
        Islam on pahin uskonto maailmassa, sitä viedään pakolla eteenpäin ja viety jo 600 - luvulta asti!

        Hare Krishna on antanut vaikutteita kristinuskoon. Islam taas syntyi sikäläisten uskomusten pohjalta aikana kun Uutta testamenttia käännettiin arabiaksi. Sekä kristinuskon että islamin leviäminen perustuu pakkokäännytykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islamilla ja hare krishnalla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, etenkin islamissa on todella paljon mitä on kopioitu islamiin, että saatu siitä uskottava!
        Islam on pahin uskonto maailmassa, sitä viedään pakolla eteenpäin ja viety jo 600 - luvulta asti!

        Voi olla, että islamia harjoittavat eivät enää tunne ja noudata Koraania, sunnaa ja Jumalan tahtoa? Kuitenkin Koraani on evankeliumi, ratkaisu, johdatus ja VAROITUS.
        Se varoittaa PERIKADOSTA, joka kohtaa niitä jotka luopuvat liitostaan. Lisäksi se varoittaa Jumalan olevan ANKARA rankaisemaan. Sellaiseen lepsuiluun johon Ranskan vallankumouksen siivittämät vapauden ja vapaan kasvatuksen lapset ovat tottuneet ei ole tulevaisuudessa varaa kenelläkään.
        On syystä ottaa vakavasti myös Koraanin Jumalan tuntemus ja varotukset. Itse olen elänyt vähän liian moraalitonta elämään ja pitänyt vatsaakin Jumalana omalla tavallaan ja siitä johtuen olen PERIKADON partaalle ajautunut juuri niin kuin Koraani opettaa.
        Yksin Koraani voi vaikuttaa kääntymyksen takaisin oikeille raiteille. Raamattu edes Jehovan todistajien lempeästi tulkitsemana ei saa sitä mitenkään aikaan.
        TARVITAAN KORAANI JA HARE KRISHNA nykyaikana jos aikoo olla Jumalan puolella ja kääntyä synneistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islamilla ja hare krishnalla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, etenkin islamissa on todella paljon mitä on kopioitu islamiin, että saatu siitä uskottava!
        Islam on pahin uskonto maailmassa, sitä viedään pakolla eteenpäin ja viety jo 600 - luvulta asti!

        Myös kristinuskossa on paljon mitä on kopioitu kristinuskoon, vaikka ei tämä siitä uskottavaa tehnyt. Vaikka tietenkin herkkäuskoisille menee mikä vaan. Kristinusko levitettiin väkipakolla, mistä islam otti mallia.


      • Anonyymi

        Nokia herätys oli myös hindubudhaa. Meditaatiota.


    • Anonyymi

      Juu Vartiotornia julkaisivat hekin

      • Anonyymi

        UM käännös on parasta, sitä lukiessa ei tarvi sekoilla mm. kolminaisuus opin kanssa


    • Anonyymi

      Enkeleistä olisi kysymys kun uskotte että Jeesus on Mikael ylienkeli, Jumalan ensimmäinen poika, niin onko muita enkeleitä/ylienkeleitä mainittu ja onko heillä arvojärjestystä Mikaelin jälkeen?

      • Anonyymi

        Jeesus on ylienkeli, muut ovat tavallisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on ylienkeli, muut ovat tavallisia

        Eli ovatko Uriel, Rafael, Raguel, Sarakiel, Remiel ja Gabriel vain tavallisia enkeleitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on ylienkeli, muut ovat tavallisia

        Mihin perustuu väite, ettei ylienkeli olekaan enkeli?
        Siihen ettei se vain sovi järjestön oppirakennelmaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin perustuu väite, ettei ylienkeli olekaan enkeli?
        Siihen ettei se vain sovi järjestön oppirakennelmaan!

        Raamatussa tietääkseni vain Mikaelia kutsutaan ylienkeliksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa tietääkseni vain Mikaelia kutsutaan ylienkeliksi?

        Valtakunnsalilla Mikael selitetään Jeesukseksi, mutta täällä on mainosvaltuutetut käsketty vaikenamaan siitä, kun näköjään vaikenevat.

        Raamatussa Mikael on lasten suojelusenkeli

        Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin perustuu väite, ettei ylienkeli olekaan enkeli?
        Siihen ettei se vain sovi järjestön oppirakennelmaan!

        Ylienkeli on enkeli, samoin kuin ylilääkäri on lääkäri ja ylipappi on pappi. "Yli" tarkoittaa ylimmäistä kaltaistensa joukossa, ei erilaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa tietääkseni vain Mikaelia kutsutaan ylienkeliksi?

        Raamtussa mainitaan "ylienkeli" kahdessa jakeessa. Toisessa ylinekelin nimi on Mikael. Sen perusteella ei voi tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

        Mikael mainitaan Danielin kirjassa "suurena enkeliruhtinaana" (KR33) ja "yhtenä huomattavimmista ruhtinaista" (UM). Tässä näyssä Danielille ilmesyvä olento kertoo olleensa taistelemassa Persian kansan ruhtinasta vastaan ja Mikaelin, Danielin kansan ruhtinaan auttavan häntä. Daniel kuvaa hänelle ilmestunyttä olentoa:

        5 minä nostin katseeni ja näin pellavaan+ pukeutuneen miehen, jonka vyötäröllä oli Ufasin kullasta tehty vyö. 6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliittia,+ hänen kasvonsa näyttivät salamalta, hänen silmänsä olivat kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa näyttivät kiillotetulta kuparilta,+ ja hänen äänensä* kuulosti ihmisjoukon ääneltä.

        Näyssä ei kuvata Mikaelia. Danielille ilmestynyt olento kertoo tämän olevan vain yksi huomattavimmista – ei ainutlaatuinen ja Jehovan jälkeen heti seuraava – kuten hänen Vartiotorninkin opissa ymmärretään olevan. Persian ja Kreikan ruhtinaat esitetään samalla tasolla.

        12 Hän sanoi minulle edelleen: ”Älä pelkää,+ Daniel. Sinun sanasi on kuultu ensimmäisestä päivästä lähtien, jona päätit sydämessäsi hankkia ymmärrystä ja nöyrtyä Jumalasi edessä, ja minä olen tullut sanojesi takia.+ 13 Persian kuningaskunnan ruhtinas+ kuitenkin vastusti minua 21 päivää. Mutta silloin Mikael,*+ yksi huomattavimmista* ruhtinaista, tuli auttamaan minua, ja minä jäin sinne Persian kuninkaiden viereen. 14 Olen tullut auttaakseni sinua ymmärtämään, mitä kansallesi tapahtuu päivien lopulla,+ sillä se näky koskee tulevaisuutta.”+

        15 Kun hän puhui minulle näitä sanoja, käänsin kasvoni maata kohti enkä pystynyt sanomaan sanaakaan. 16 Silloin eräs ihmisen näköinen kosketti huuliani,+ ja minä avasin suuni ja sanoin sille, joka seisoi edessäni: ”Herrani, minä vapisen tämän näyn takia, ja olen voimaton.+ 17 Miten siis minä, herrani palvelija, voin puhua herrani kanssa?+ Minulla ei ole enää yhtään voimia, ja pystyn tuskin hengittämään.”+

        18 Se joka näytti ihmiseltä, kosketti minua uudelleen ja vahvisti minua.+ 19 Sitten hän sanoi: ”Älä pelkää,+ sinä hyvin kallisarvoinen* mies.+ Olkoon sinulla rauha.+ Ole vahva, niin, ole vahva.” Kun hän puhui kanssani, sain voimaa ja sanoin: ”Puhu, herrani, sillä olet vahvistanut minua.”

        20 Silloin hän sanoi: ”Tiedätkö, miksi olen tullut luoksesi? Nyt minä palaan taistelemaan Persian ruhtinasta+ vastaan. Kun lähden, Kreikan ruhtinas tulee. 21 Mutta minä kerron sinulle, mitä on kirjoitettu totuuden kirjaan. Kukaan muu kuin Mikael,+ teidän ruhtinaanne,+ ei tue minua voimakkaasti näissä asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ovatko Uriel, Rafael, Raguel, Sarakiel, Remiel ja Gabriel vain tavallisia enkeleitä?

        Jt:t vielä kysymys : miten nämä muut nimeltä mainitut enkelit siis eroavat muista tavallisista joilla ei ole mitään nimeä. Miksi nämä nimet on mainittu? ja onko Mikael näiden johtaja myös ja sitten kun pasuunan soidessa Mikael lähtee taisteluun, no en muista raamatun kohtaa mutta kuitenkin, ovatko nämä enkelit mukana vai jotkut muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jt:t vielä kysymys : miten nämä muut nimeltä mainitut enkelit siis eroavat muista tavallisista joilla ei ole mitään nimeä. Miksi nämä nimet on mainittu? ja onko Mikael näiden johtaja myös ja sitten kun pasuunan soidessa Mikael lähtee taisteluun, no en muista raamatun kohtaa mutta kuitenkin, ovatko nämä enkelit mukana vai jotkut muut.

        Ettekö siis oikeasti saa vastata enkeli kysymyksiin mutta saatte trollailla kaikki ketjut täyteen? Järkeä?


      • Anonyymi

        Ihmiseksi syntynyt Jeesus Jumala. Enkelit on palvelevia henkiä ja niitä ei kumarreta mutta Jeesusta kummarretaan jonka vallassa ne on.Jeesus nousi kuolleista. Enkeli Mikael ei ole Jumalan poika. Synnitön ihmiseksi syntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on ylienkeli, muut ovat tavallisia

        Jeesus on ylipappi rabbuuni taivaassa ja Jumala. Jumalan kuva. Esikoinen ennen muita aina ollut tuleva on. Voihan pappia nimittää enkeliksi mutta täällä kuitenkin ihmisiä. Taivaassa enkelit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ovatko Uriel, Rafael, Raguel, Sarakiel, Remiel ja Gabriel vain tavallisia enkeleitä?

        Enkeli on vain palvelija ja usein auttaja.Nimiä ei pitäisi sekoittaa Egyptin jumalien nimiin Wikipedia Egyptin jumalat.Mormoneilla on monta vaimoa ja enkeli oppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin perustuu väite, ettei ylienkeli olekaan enkeli?
        Siihen ettei se vain sovi järjestön oppirakennelmaan!

        Yli enkelit arkki enkelit tarkoittaa luotujen ja luojan välisiä liittoja sopimuksia. Jeesus oli lupaus.Jeesus on Jumala joten hän on enkeleitä ylempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtakunnsalilla Mikael selitetään Jeesukseksi, mutta täällä on mainosvaltuutetut käsketty vaikenamaan siitä, kun näköjään vaikenevat.

        Raamatussa Mikael on lasten suojelusenkeli

        Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana

        Jeesuksesta ennustettiin vanhassa profeettojen kirjastossa mutta juutalaiset joilla on peite eivät näe Jeesusta niissä. Se on heiltä salattu.


    • Anonyymi

      Raamattu osoittaa Jeeuksen paskanpuhujaksi.
      Jehovan todistajat jäljittelevät Jeesusta.
      Aamen!

      • Anonyymi

        urpo!


    • Anonyymi

      Väärissä ennustuksissa järjestö tosiaan on pyrkinyt aina jäljittelemään Jeesusta, hänkään ei palannut kuulijoidensa aikana siten kuten väitti.

      Jeesus tai apostolit eivät toisaalta opettaneet pedofiilien suojelua, valehtelua tai vääristelyä, jotka kuuluvat oleellisena osana järjestön pelikirjaan.

      • Anonyymi

        Ensimmäiset kristityt olivat herkkäuskoisia, oppimattomia maailmanlopun odottajia, joten siinä mielessä mallia on otettu. Paljon muussa ei olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset kristityt olivat herkkäuskoisia, oppimattomia maailmanlopun odottajia, joten siinä mielessä mallia on otettu. Paljon muussa ei olekaan.

        Jeesuksen tullessa oli ennustukset käynyt toteen. Se on tehty jo. Siinä oli jo LOPUNAIKA kun ennustukset täyttyi. Siitä alkoi loppu. Mutta missä se loppujen loppu tapahtuu niin Ilmestyskirjassa luku 11 oon osoite missä.


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-07-09 18:31:22

      "UM käännös on parasta, sitä lukiessa ei tarvi sekoilla mm. kolminaisuus opin kanssa"

      Raamatun ilmoitus Jeesuksen Jumaluudesta, Joh. 1:1 kun on väärennetty UM:ssä tehden Jeesuksesta epäjumala (pieni alkukirjain) ja tarkoitat siis, että lisätakeiksi vartiotornin alleviivaajille on Jeesuksesta tehty enkeli, vartiotornissa.

      Epäjumalaa kun ei oikeasti ole.
      1 Kor. 8:4 " tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa "

      Ja Mikael on lasten suojelusenkeli
      Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana

    • Valistapa minua. Miksi uskovaiset odottaa paratiisiin pääsyä? Tästä maailmasta tehdään huoleti helvettiä myös uskovaisten taholta. Eikö se kannattaisi yrittää rakentas tästä maailmasta sitä paratiisiä?

      • Anonyymi

        Tästä Planeetasta tehdäänkin paratiisi, mutta sen paha pitää tuhota ensin, se aika on lähellä!
        Pelkästään aseitten tuhoamiseen menee Raamatun mukaan 7 v!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästä Planeetasta tehdäänkin paratiisi, mutta sen paha pitää tuhota ensin, se aika on lähellä!
        Pelkästään aseitten tuhoamiseen menee Raamatun mukaan 7 v!

        Milso te uskovaiset sitten suorastaan lietsotte VIHAA


      • Anonyymi
        Jussi0407 kirjoitti:

        Milso te uskovaiset sitten suorastaan lietsotte VIHAA

        Jaa vihaa???
        Minähän kerron vain miten teille lahkolaisille ja ateisteille käy aikojen lopussa!
        Te kuvittelette olevan maailman omistajia!!!
        Se luulo karisee pian!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa vihaa???
        Minähän kerron vain miten teille lahkolaisille ja ateisteille käy aikojen lopussa!
        Te kuvittelette olevan maailman omistajia!!!
        Se luulo karisee pian!

        Siinä se vika onki. Minä en kuvittele omistavani maailmaa. Sinä kuvittelet. Ja joka uskontoon kuuluu samanlaisia sekopäitä kuin sinä. Ne oikeuttaa ihmisten tappamisenki uskollaan.

        Toki 99 prosenttia jehovan todistajista on varmaan hyvää porukkaa. Se yksi prosentti on vain psykopaatteja ja ne valtaa sielläkin ne johtotehtävät.


      • Anonyymi
        Jussi0407 kirjoitti:

        Siinä se vika onki. Minä en kuvittele omistavani maailmaa. Sinä kuvittelet. Ja joka uskontoon kuuluu samanlaisia sekopäitä kuin sinä. Ne oikeuttaa ihmisten tappamisenki uskollaan.

        Toki 99 prosenttia jehovan todistajista on varmaan hyvää porukkaa. Se yksi prosentti on vain psykopaatteja ja ne valtaa sielläkin ne johtotehtävät.

        Todistajissa on toki hyviäkin ihmisiä, mutta onhan se aika sairas maailmankuva, että Jehova tappaa lähitulevaisuudessa suurimman osan ihmisistä sen takia, etteivät nämä ole todistajia.


      • Anonyymi
        Jussi0407 kirjoitti:

        Siinä se vika onki. Minä en kuvittele omistavani maailmaa. Sinä kuvittelet. Ja joka uskontoon kuuluu samanlaisia sekopäitä kuin sinä. Ne oikeuttaa ihmisten tappamisenki uskollaan.

        Toki 99 prosenttia jehovan todistajista on varmaan hyvää porukkaa. Se yksi prosentti on vain psykopaatteja ja ne valtaa sielläkin ne johtotehtävät.

        Jumala päättää, joka päätyy paratiisiin, minä vain ilmoitan sen mitä Raamatussa sanotaan, se on kirja jossa ei jossitella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä Planeetasta tehdäänkin paratiisi, mutta sen paha pitää tuhota ensin, se aika on lähellä!
        Pelkästään aseitten tuhoamiseen menee Raamatun mukaan 7 v!

        Keerrotko sen kohdan kun aseet auroiksi taotaan. Se liittyy Jeesukseen että hän vapauttaa vihasta voit rakastaa.Itseäsi ja toisia.Ilman Jeesusta on vain vihaa.


    • Jehovilla ja muilla uskovaisilla on avallaan elämänkatsomus kohdillaan. Harmi vain että ne käyttää enemmän energiaa päästäkseen kuolemansa jälkeen paratiisiin kuin luodakseen sitä paratiisiä tänne. Lietsovat vain vihaa.

      • Anonyymi

        Se rakennetaan vain kristittyjen kanssa.
        Ensin pitää tuhota ne jotka ovat sen tiellä, jaloissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se rakennetaan vain kristittyjen kanssa.
        Ensin pitää tuhota ne jotka ovat sen tiellä, jaloissa!

        Siinäpä varsinainen totuuden torvi. Yleensä todistajat "kentällä" eli saarnaamistyössään vähän ujostelevat kertoa totuutta siitä, mitä heidän järjestönsä oikeastaan opettaa ihan lähitulevaisuudessa tapahtuvaksi. Saatetaan puhua esim. paratiisista tai "pahuuden" poistamisesta, mutta jättää kertomatta, että käytännössä tämä tarkoittaa kaikkien ei-todistajien lahtaamista Jumalan toimesta.

        "Nooa ja hänen Jumalaa pelkäävä perheensä säilyivät arkissa, ja vastaavasti ihmisten elossa säilyminen riippuu nykyään siitä, että heillä on uskoa ja että he ovat uskollisesti Jehovan koko kaikkeuden käsittävän järjestön maallisen osan yhteydessä." – Vartiotorni 15. toukokuuta 2006 sivu 23

        Vedenpaisumusta ja Nooan arkkia koskeva Raamatun kertomus otetaan todistajissa historiallisena totena, ja kun miettii kuinka monta ihmistä kertomuksen mukaan selvisi arkin ulkopuolella, saa aika hyvän kuvan siitä, mitä todistajissa ajatellaan mahdollisuuksista selviytyä järjestön ulkopuolella.

        Täysin varmana asiana sitä ei opeteta, että järjestön ulkopuolella joutuisi tapetuksi - todistajat mielellään korostavat, etteivät "ole tuomareita" - mutta eipä paljon muutenkaan. Järjestö tavallaan vihjaa niin vahvasti kuin pystyy, väittämättä asiaa ehdottoman varmana, että vain Jehovan todistajien järjestölle ja hallintoelimelle uskolliset voivat pelastua tulevasta Harmagedonista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä varsinainen totuuden torvi. Yleensä todistajat "kentällä" eli saarnaamistyössään vähän ujostelevat kertoa totuutta siitä, mitä heidän järjestönsä oikeastaan opettaa ihan lähitulevaisuudessa tapahtuvaksi. Saatetaan puhua esim. paratiisista tai "pahuuden" poistamisesta, mutta jättää kertomatta, että käytännössä tämä tarkoittaa kaikkien ei-todistajien lahtaamista Jumalan toimesta.

        "Nooa ja hänen Jumalaa pelkäävä perheensä säilyivät arkissa, ja vastaavasti ihmisten elossa säilyminen riippuu nykyään siitä, että heillä on uskoa ja että he ovat uskollisesti Jehovan koko kaikkeuden käsittävän järjestön maallisen osan yhteydessä." – Vartiotorni 15. toukokuuta 2006 sivu 23

        Vedenpaisumusta ja Nooan arkkia koskeva Raamatun kertomus otetaan todistajissa historiallisena totena, ja kun miettii kuinka monta ihmistä kertomuksen mukaan selvisi arkin ulkopuolella, saa aika hyvän kuvan siitä, mitä todistajissa ajatellaan mahdollisuuksista selviytyä järjestön ulkopuolella.

        Täysin varmana asiana sitä ei opeteta, että järjestön ulkopuolella joutuisi tapetuksi - todistajat mielellään korostavat, etteivät "ole tuomareita" - mutta eipä paljon muutenkaan. Järjestö tavallaan vihjaa niin vahvasti kuin pystyy, väittämättä asiaa ehdottoman varmana, että vain Jehovan todistajien järjestölle ja hallintoelimelle uskolliset voivat pelastua tulevasta Harmagedonista.

        Noan arkki jäänteet löydetty sieltä mihin asettui vedenpaisumuksen jälkeen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noan arkki jäänteet löydetty sieltä mihin asettui vedenpaisumuksen jälkeen

        Sie olet hyvä ihminen uskovaisille. Muita luultavasti olet tappamassa. Vailla omaatuntoa.

        Nooan arkki on sula mahdottomuus! Lyö veneeseen kaksi eläintä joka ainoasta lajista. Kai sie ymmärrät että on muitakin lajeja kuin kisss ja koira.


      • Anonyymi
        Jussi0407 kirjoitti:

        Sie olet hyvä ihminen uskovaisille. Muita luultavasti olet tappamassa. Vailla omaatuntoa.

        Nooan arkki on sula mahdottomuus! Lyö veneeseen kaksi eläintä joka ainoasta lajista. Kai sie ymmärrät että on muitakin lajeja kuin kisss ja koira.

        Kai sinä ateistireppänä tajuat sen verran, että kaikki eläinlajit ei ollut siellä, missä rakensi arkkia!
        Esim. Oliko siellä poroja, norppia, saukkoja jne


      • Anonyymi
        Jussi0407 kirjoitti:

        Sie olet hyvä ihminen uskovaisille. Muita luultavasti olet tappamassa. Vailla omaatuntoa.

        Nooan arkki on sula mahdottomuus! Lyö veneeseen kaksi eläintä joka ainoasta lajista. Kai sie ymmärrät että on muitakin lajeja kuin kisss ja koira.

        "Nooan arkki on sula mahdottomuus"

        -Vartiotornin kuvaamana ja ajoittamana ainakin.
        Esim. Amazonasissa on ehkä miljoona hyönteislajia, joita kaikkia ei nykyihminen tunnekaan, ja Nooa on niitä etsiessään saanut samalla jehoovalta tietoa mitä varata niille lounaspöytään.

        Tiedä sitten miten olot ja edellytykset vaikkapa miljoona vuotta sitten.

        Mutta tuo alle 6 tuhannen vuotta sitten tapahtunut vedenpaisumus merkitsisi myös että Egypti olisi hävinnyt ihmisineen kulttuureineen.
        Kunnes joku Nooan jälkeläisistä olisi kyennyt ja halunnut perustaa sen uudelleen, hieroglyfeineen ja jumalineen.
        (hieroglyfilöydökset paljastavat mm. faaraoiden nimet vartiotorniseuran vedenpaisumusajalta, ja sen jälkeisesti).


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Nooan arkki on sula mahdottomuus"

        -Vartiotornin kuvaamana ja ajoittamana ainakin.
        Esim. Amazonasissa on ehkä miljoona hyönteislajia, joita kaikkia ei nykyihminen tunnekaan, ja Nooa on niitä etsiessään saanut samalla jehoovalta tietoa mitä varata niille lounaspöytään.

        Tiedä sitten miten olot ja edellytykset vaikkapa miljoona vuotta sitten.

        Mutta tuo alle 6 tuhannen vuotta sitten tapahtunut vedenpaisumus merkitsisi myös että Egypti olisi hävinnyt ihmisineen kulttuureineen.
        Kunnes joku Nooan jälkeläisistä olisi kyennyt ja halunnut perustaa sen uudelleen, hieroglyfeineen ja jumalineen.
        (hieroglyfilöydökset paljastavat mm. faaraoiden nimet vartiotorniseuran vedenpaisumusajalta, ja sen jälkeisesti).

        JOS JOUDUT AUTIOLE SAARELE JONKU KAN NI OTATKO MUKAAN USKOVAISEN VAI KOMMONISTIN. KAIKKI JÄRKEVÄT VALITTEE KOMMONISTIN. SAMA SE ON TÄSSÄ ELÄMÄSSÄ USKOVAISET NE ON NIITÄ KAIKISTA HANKALIMPIA JA ITSEKKÄIMPIÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä varsinainen totuuden torvi. Yleensä todistajat "kentällä" eli saarnaamistyössään vähän ujostelevat kertoa totuutta siitä, mitä heidän järjestönsä oikeastaan opettaa ihan lähitulevaisuudessa tapahtuvaksi. Saatetaan puhua esim. paratiisista tai "pahuuden" poistamisesta, mutta jättää kertomatta, että käytännössä tämä tarkoittaa kaikkien ei-todistajien lahtaamista Jumalan toimesta.

        "Nooa ja hänen Jumalaa pelkäävä perheensä säilyivät arkissa, ja vastaavasti ihmisten elossa säilyminen riippuu nykyään siitä, että heillä on uskoa ja että he ovat uskollisesti Jehovan koko kaikkeuden käsittävän järjestön maallisen osan yhteydessä." – Vartiotorni 15. toukokuuta 2006 sivu 23

        Vedenpaisumusta ja Nooan arkkia koskeva Raamatun kertomus otetaan todistajissa historiallisena totena, ja kun miettii kuinka monta ihmistä kertomuksen mukaan selvisi arkin ulkopuolella, saa aika hyvän kuvan siitä, mitä todistajissa ajatellaan mahdollisuuksista selviytyä järjestön ulkopuolella.

        Täysin varmana asiana sitä ei opeteta, että järjestön ulkopuolella joutuisi tapetuksi - todistajat mielellään korostavat, etteivät "ole tuomareita" - mutta eipä paljon muutenkaan. Järjestö tavallaan vihjaa niin vahvasti kuin pystyy, väittämättä asiaa ehdottoman varmana, että vain Jehovan todistajien järjestölle ja hallintoelimelle uskolliset voivat pelastua tulevasta Harmagedonista.

        Ja HARMAGEDDON on tuolla Arabiassa haifasta itään päin GOOG MAGOG JISREEL LAAKSO KATSOKAAS kun kadonneet lampaat on näin kaukana sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noan arkki jäänteet löydetty sieltä mihin asettui vedenpaisumuksen jälkeen

        Noa tuli arkista ulos. Ja paperiarkissa kerrotaan kyllä. Se oli vain tarina esimerkki kasteesta ja nytkin hukkuu ihmisiä tulvissa laivoissa jotka uppoaa ja tsunamissa hyökyaalloissa.Maan alaiset tulivuoret elää. Vaikka NOAA kiusasi se irstas meno myös hän ja hänen sukunsa todettiin syntisiksi.Se oli esikuva siitä miten vain Jeesus Jumala voi pelastaa ja kaste pelastaa sovinto vesi.Ristillä on rakkaus sovittanut.


      • Anonyymi
        Jussi0407 kirjoitti:

        Sie olet hyvä ihminen uskovaisille. Muita luultavasti olet tappamassa. Vailla omaatuntoa.

        Nooan arkki on sula mahdottomuus! Lyö veneeseen kaksi eläintä joka ainoasta lajista. Kai sie ymmärrät että on muitakin lajeja kuin kisss ja koira.

        Arkissa jos oli pariskuntia poika ja vaimo sekä elukkaparit niin on siellä siittiöt siirtynyt toisesta toiseen ja vuoden aikana synnytetty.Tarinaa pukkaa loputtomiin.Vertauskuvia ja niinku Egypti tuolla orjat on sieltä ja kaikki heimot.Kielet kehittyi siellä.Eihän faaraot hukkunut vedenpaisumuksessa mutta ne hukkuu ilman Jeesusta kuin kadotetut lampaat.Käärmepäät hukkuu manalaan kun taas Jeesus päät pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nooan arkki on sula mahdottomuus"

        -Vartiotornin kuvaamana ja ajoittamana ainakin.
        Esim. Amazonasissa on ehkä miljoona hyönteislajia, joita kaikkia ei nykyihminen tunnekaan, ja Nooa on niitä etsiessään saanut samalla jehoovalta tietoa mitä varata niille lounaspöytään.

        Tiedä sitten miten olot ja edellytykset vaikkapa miljoona vuotta sitten.

        Mutta tuo alle 6 tuhannen vuotta sitten tapahtunut vedenpaisumus merkitsisi myös että Egypti olisi hävinnyt ihmisineen kulttuureineen.
        Kunnes joku Nooan jälkeläisistä olisi kyennyt ja halunnut perustaa sen uudelleen, hieroglyfeineen ja jumalineen.
        (hieroglyfilöydökset paljastavat mm. faaraoiden nimet vartiotorniseuran vedenpaisumusajalta, ja sen jälkeisesti).

        Wikipedia faaraot


      • Anonyymi
        Jussi0407 kirjoitti:

        JOS JOUDUT AUTIOLE SAARELE JONKU KAN NI OTATKO MUKAAN USKOVAISEN VAI KOMMONISTIN. KAIKKI JÄRKEVÄT VALITTEE KOMMONISTIN. SAMA SE ON TÄSSÄ ELÄMÄSSÄ USKOVAISET NE ON NIITÄ KAIKISTA HANKALIMPIA JA ITSEKKÄIMPIÄ.

        Kommunisti varastaa heti farkut saarella.


    • Anonyymi

      Jussi0407 2024-07-11 17:25:13

      "Toki 99 prosenttia jehovan todistajista on varmaan hyvää porukkaa. Se yksi prosentti on vain psykopaatteja ja ne valtaa sielläkin ne johtotehtävät."

      Australialainen psykiatri John Spencer tutki vuonna 1975 australialaisten mielisairaaloiden potilaita laajassa tutkimuksessa. Tutkimuksessa oli mukana myös 50 Jehovan todistajaa. Hänen mukaansa vakavat mielenterveydelliset sairaudet olivat Jehovan todistajien keskuudessa kolme kertaa yleisempiä kuin väestössä keskimäärin ja erityisesti skitsofrenia oli neljä kertaa yleisempää. (John Spencer. "Mental Health Among Jehovah's Witnesses," British Journal of Psychiatry, Vol. 126, 1975, 556.).

      1980-luvulla Havor Montague tutki Ohion osavaltion mielisairaaloihin kirjoittautuneita henkilöitä vuosina 1972–1985. Montaguen arviot olivat melko tyrmäävät. Hän arvioi, että mielenterveyteen liittyvien sairausten esiintyvyys Jehovan todistajilla on 10–16 kertaa yleisempää kuin väestöllä keskimäärin. Hän arvioi, että kymmenisen prosenttia julistajista tarvitsee mielenterveyden ammattilaisen apua. Montague arvioi, että toisaalta Jehovan todistajien oppi vetoaa mielenterveyden ongelmista kärsiviin, mutta että toisaalta Jehovan todistajuus myös aiheuttaa ongelmia. Montaguen mielestä tämän todistaa se, että usein mielenterveyden ongelmista kärsineet Jehovan todistajat olivat huomattavasti onnellisempiä jätettyään Jehovan todistajat. (Havor Montague. "The Pessimistic Sect's Influence on the Mental Health of Its Members: The Case of Jehovah's Witnesses," Social Compass, Vol. 24, 1977, 135–147).

      Useat muutkin eri maissa tehdyt tuoreemmat tutkimukset ovat vahvistaneet. että mielenterveyteen liittyvät sairaudet ovat Jehovan todistajien keskuudessa paljon yleisempiä kuin keskimäärän väestössä. (Elmer Koppl. Die Zeugen Jehovas; Eine Psychologische Analyses. (Ph. D. Thesis Germany, 1985) ; (Kjell Totland "The Mental Health of Jehovah's' Witnesses." Journal of the Norwegian Psychological Association, In Press.); Jerry Bergman. The Evaluation of an Experimental Program Designed to Reduce Recidivism Among Second Felony Offenders. (Detroit, MI: Wayne State University Ph.D. Thesis, 1976).
      https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376

      • Eihän uskonto ole sairaus. Valtaosa uskovaisista on hyviä ihmisiä. Niitä kuten meitä muitakin johtavat vain täysin kieroutuneet ihmiset.


      • Anonyymi
        Jussi0407 kirjoitti:

        Eihän uskonto ole sairaus. Valtaosa uskovaisista on hyviä ihmisiä. Niitä kuten meitä muitakin johtavat vain täysin kieroutuneet ihmiset.

        Jaa vain sillai... Raamatun pariin selittäjä!


      • Anonyymi
        Jussi0407 kirjoitti:

        Eihän uskonto ole sairaus. Valtaosa uskovaisista on hyviä ihmisiä. Niitä kuten meitä muitakin johtavat vain täysin kieroutuneet ihmiset.

        Ei siitä ole kysymyskään eikä sellaista väitettykään.

        Mutta kuinka lahko toimii, mitä tuloksia se tuottaa:

        Ruotsalainen psykiatri Rylander tutki vuonna 1946 126 kutsuntaikäistä Jehovan todistajaa. Näistä 51 oli neuroottisia, 42 psykoottisia, 32 henkisesti jälkeen jääneitä ja viidellä oli aivovamma. Rylander päätyi arvioimaan Jehovan todistajuuden olleen vahingollista mielenterveydelle, usein huomattavassa määrin. Rylander kuvasi tutkimiensa Jehovan todistajien olevan puutteellisia koulutukseltaan, tunne-elämältään epävakaita ja heiltä puuttuivat syvemmät sosiaaliset suhteet. (Gosta Rylander. "Jehovah's Vittnan-En Psykologisk- Sociologisk Studie," (A Psychological and Sociological Study of Jehovah's Witnesses). Nordisk Medicin (Scandinavian Medicine), Vol. 29, 1946, 526–533).

        Yhdysvalloissa psykiatri M.J. Pescor tutki 177 aseista kieltäytynyttä Jehovan todistajaa vuonna 1949. Hän totesi psykoosien määrän olevan seitsemäntoista kertaa yleisempää Jehovan todistajien keskuudessa kuin keskimäärin väestössä. (M.J. Pescor "A Study of Selective Service Law Violators," The American Journal of Psychiatry, Vol. 105 1949, 691–652).

        Sveitsiläinen psykiatri J. Janner tutki vuonna 1953 satakunta Jehovan todistajaa aseistakieltäytymisen vuoksi. Hänen mukaansa merkittävällä määrällä Jehovan todistajia esiintyi voimakasta ahdistuneisuutta, neuroottisuutta, sisäänpäin kääntyneisyyttä ja sosiaalista eristäytymistä. Lopputuloksena Janner totesi mielenterveyden ongelmien olevan huomattavasti yleisempiä Jehovan todistajien keskuudessa. (J. Janner "Die Forensisch--Psychiatrishe Und anitatsdienstilche Beurteilung bon Diestrweigern," (The Forensic, Psychiatric and Military Medical Assessment of conscientious Objectors), Schweitz Med. Wschr., Vol.92, 1963, 89–826).
        https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376

        Värväys aloitetaan ns. rakkauspommituksella.
        Ja se kääntyy ns. mielenhallinnaksi:

        Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa.
        ... Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta

        Esim. lahkon oma historia pidetään, pyritään pitämään salassa omilta jäseniltäkin.
        Historiastakin suunnitellaan lahkon mainos. (Esim. historiikki Jehovantodistajat - Jumalan valtakunnan julistajia)

        Jehovantodistajat, ovelle tulleet, ovat vilpittömiä, hyvää tarkoittavia, mutta erehdytettyjä.
        Ja tottelevia. Toistavat valtakunnansalilla iskulauseen "meillä on rakkaus keskuudessamme" - ja kun nimi mainitaan aletaan mököttämään. Kun on kiellettyä kuulla mökötettävältä, että mistä on kysymys, niin ei kuunnella.


      • Anonyymi

        Jehova murhasi Keniassa monta sataa yhwh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä ole kysymyskään eikä sellaista väitettykään.

        Mutta kuinka lahko toimii, mitä tuloksia se tuottaa:

        Ruotsalainen psykiatri Rylander tutki vuonna 1946 126 kutsuntaikäistä Jehovan todistajaa. Näistä 51 oli neuroottisia, 42 psykoottisia, 32 henkisesti jälkeen jääneitä ja viidellä oli aivovamma. Rylander päätyi arvioimaan Jehovan todistajuuden olleen vahingollista mielenterveydelle, usein huomattavassa määrin. Rylander kuvasi tutkimiensa Jehovan todistajien olevan puutteellisia koulutukseltaan, tunne-elämältään epävakaita ja heiltä puuttuivat syvemmät sosiaaliset suhteet. (Gosta Rylander. "Jehovah's Vittnan-En Psykologisk- Sociologisk Studie," (A Psychological and Sociological Study of Jehovah's Witnesses). Nordisk Medicin (Scandinavian Medicine), Vol. 29, 1946, 526–533).

        Yhdysvalloissa psykiatri M.J. Pescor tutki 177 aseista kieltäytynyttä Jehovan todistajaa vuonna 1949. Hän totesi psykoosien määrän olevan seitsemäntoista kertaa yleisempää Jehovan todistajien keskuudessa kuin keskimäärin väestössä. (M.J. Pescor "A Study of Selective Service Law Violators," The American Journal of Psychiatry, Vol. 105 1949, 691–652).

        Sveitsiläinen psykiatri J. Janner tutki vuonna 1953 satakunta Jehovan todistajaa aseistakieltäytymisen vuoksi. Hänen mukaansa merkittävällä määrällä Jehovan todistajia esiintyi voimakasta ahdistuneisuutta, neuroottisuutta, sisäänpäin kääntyneisyyttä ja sosiaalista eristäytymistä. Lopputuloksena Janner totesi mielenterveyden ongelmien olevan huomattavasti yleisempiä Jehovan todistajien keskuudessa. (J. Janner "Die Forensisch--Psychiatrishe Und anitatsdienstilche Beurteilung bon Diestrweigern," (The Forensic, Psychiatric and Military Medical Assessment of conscientious Objectors), Schweitz Med. Wschr., Vol.92, 1963, 89–826).
        https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376

        Värväys aloitetaan ns. rakkauspommituksella.
        Ja se kääntyy ns. mielenhallinnaksi:

        Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa.
        ... Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta

        Esim. lahkon oma historia pidetään, pyritään pitämään salassa omilta jäseniltäkin.
        Historiastakin suunnitellaan lahkon mainos. (Esim. historiikki Jehovantodistajat - Jumalan valtakunnan julistajia)

        Jehovantodistajat, ovelle tulleet, ovat vilpittömiä, hyvää tarkoittavia, mutta erehdytettyjä.
        Ja tottelevia. Toistavat valtakunnansalilla iskulauseen "meillä on rakkaus keskuudessamme" - ja kun nimi mainitaan aletaan mököttämään. Kun on kiellettyä kuulla mökötettävältä, että mistä on kysymys, niin ei kuunnella.

        Romanit ei pelastu paitsi pilkkaa tekee kauppaa Jahven kanssa ja varastaa ku varkaat ei pelastu.


    • Anonyymi

      Kaikki kristinuskon lahkot kuvittelevat noudattavansa sitä kristillisyyttä, jota Jeesus ja hänen apostolinsa opettivat ja harjoittivat. Jehovan todistajien tavoin nämäkin uskovat, että Raamattu sen todistaa. Jehovan todistajat eivät ole edes ainoita, jotka kuvittelevat olevansa ainoita, Jumalan valitsemia. Suurin osa ei sentään opeta Jehovan todistajen tavoin, että ainoastaan he kelpaisivat Jumalalle.

      • Anonyymi

        Raamattu todistaa, että vain JT uskovat raamatunmukaisesti.!


      • Anonyymi

        Manson Jehova lahko oli juutalaisten huumekauppa Hollywood.


    • Anonyymi

      No just,vai Kristillisyysttä.Mitä varten joku Liperissä lähettää Johannesen roskaa postissa?
      Varmaan sen takia,kun annoin teille kunnon hatkat.Lipputanko tuli just pihaan ja röökillä olin,eli syntiä?
      Sitten sanoin teille mulkuille,kun karsastatte eronneita jäseniänne,niin taas lahkolaiset sai vauhtia.
      Naapurit ilmoitti,että on rosvoja..Tulin katsomaan,niin amerikan turhakkeet monella mummolla taas,lähtö tuli .
      Nyt eivät ole käyneet kun lähtö tulee ahdistus lahkolta,kai se x on ovessa tai osoite merkitty ylös mutta joku SIKA lähettää lakko postia..ja apina luulee,että uskon heihin !

      • Anonyymi

        Kuinka paljon pitää olla prosentteja, että menee noin sekaisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon pitää olla prosentteja, että menee noin sekaisin!

        Pontikkaa!


    • Anonyymi

      UM-käännös on paras vaihtoehto!

      • Anonyymi

        Totta.
        Pääsee varmasti eroon kolminaisuusopista...siitä pääsee muutenkin joka raamatusta, mutta UM käännös helpottaa sen ymmärtämisessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Pääsee varmasti eroon kolminaisuusopista...siitä pääsee muutenkin joka raamatusta, mutta UM käännös helpottaa sen ymmärtämisessä!

        Ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Pääsee varmasti eroon kolminaisuusopista...siitä pääsee muutenkin joka raamatusta, mutta UM käännös helpottaa sen ymmärtämisessä!

        Jeesus on Jumala mutta kuten lapsikin tajuaa hän tuli ihmiseksi maan päälle siitä tulee sanonta kolme on yhtä.


    • Anonyymi

      Puhumme silloin raamatunmukaisesti uskosta!
      Tervetuloa JT uskoon mukaan!

    • Anonyymi

      En ymmärrä tuota trollaamista. Onko se olevinaan vitsi?

    • Anonyymi

      Eivät kykene, koska se vaatisi Raamatun tuntemusta, jota ei yhdelläkään lahkolaiaella!

    • Anonyymi

      Jehovan todistajat pyrkivät noudattamaan sitä kristillisyyttä, jota Jeesus ja hänen apostolinsa opettivat ja harjoittivat.
      Raamattu (myös kaikki Raamatut) todistaa sen todeksi!

      Vitut,ette tunnusta Kristin uskoa,te olette Juutalainen järjestö ja Kristus ei ole teille mitään !

      • Anonyymi

        Juutalaisilla on peite ne ei tiedä missä luvattu maa on. Tai HARMAGEDDON tai Babylon EUFRAT. Niiltä on LYPSETTY rahat talot maailmanlopulla eikä ne edes älyä ihmetellä mihin johtajat tarvii rahaa tavaraa maailman loppuessa.


    • Anonyymi

      anonyymi-ap 2023-08-17 16:05:15

      "Jehovan todistajat pyrkivät noudattamaan sitä kristillisyyttä, jota Jeesus ja hänen apostolinsa opettivat ja harjoittivat.
      Raamattu (myös kaikki Raamatut) todistaa sen todeksi! "

      Pari esimerkkiä

      Kol 2:16 Älköön siis kukaan teitä minkään juhlan johdosta
      -Joulu ....

      Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus

      • Anonyymi

        Fil 3 pilalle leikatut koirat peite silmillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fil 3 pilalle leikatut koirat peite silmillä.

        Juutalainen peite ei näe Jeesusta.


    • Anonyymi

      Tätä JT tekevät joka ainut päivä, ei muut!

    • Anonyymi

      Nimenomaan kaikki Raamatut, vaikka on kirjoitettu virheellisesti v 1933 jälkeen!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe