Luin tuolla Turvaseksiä-viestiketjussa eri henkilöiden kirjoituksia. Yllättävän asiallista tekstiä niinkuin näin aikuisille sopii.
Olisi sopivaa luentoa murrosikäisille, ehkäpä kaikille.
Huomasin siellä kirjoittavan myös vakhan tutun, ilmeisen hurmurin, ihan James Pontin, jos ruuneperilainen käännös sallitaan.
Asianomainen kirjoittaa aina asiallista tekstiä, muita kunnioittaen, hienostuneesti.
Kehumatta enempää kerron kuka hän on:
Hän kirjoittaa nimimerkillä Maalaismies.
Kun huomasin, että kaikki naiset ovat enemmän tai vähemmän hurmoksissa - ihmettelen.
Miksei nimimerkki ole Naistenmies?
Charmööri keskuudessamme
18
2597
Vastaukset
- Huomioitsija
Se on vain kateenkorva, joka sinulla oireilee. Alapa samanlaiseksi charmööriksi ja äkkiä naiset ovat sinun kimpussasi!
- Leny
No, no, eikö se Ruuneperi ole kainoa kiehnailua huomannut. Aika useinhan Leni on viereen hinautunut.;-)
- Leny
Ruuneperi kirjoitti:
En ole huomannut ainakaan kovin selvää kihnailua.
Mukavaltahan se aina tuntuisi.Minäpä kerron miltä tämä palstalla käynti on tuntunut.Mukana olen ollut nyt vajaa kolme viikkoa. Positiivisena minä olen kokenut vakituiset nimimerkit. "Ruuneperi" pisti kyllä silmään alusta alkaen. Olen aina ollut kiinnostunut erilaisista mielipiteistä. Sitä peilaa omia asenteitaan ja mielipiteitään muiden vastaaviin. Mutta mielipiteiden takana on aina ihminen ja se persoona minua kiinnostaa. Sitä muodostaa oman käsityksensä toisista. Olisi muuten mielenkiintoinen keskustelun aihe sekin, millaisiksi muut nämä vakituisen nimimerkin omaavat kuvittelevat. Voisihan täällä esittää kaikkia sivupersooniaankin. Sitten minua kiinnostaisi se, millaiset tavat muilla on harrastaa tätä. Ruuneperi, näytät olevan aamuvirkku. Täällä on myös tuttaviksi tulleet Nikit. Vähän vaatii rohkeutta ujuttautua mukaan. Kiitos pienestä kannustuksesta.
- ihmettelee
Maalaismies on Fiksu mies, ei loukkaa ketään ja antaa arvon toisellekin.
- Ja onnittelut
Terveytesi puolesta, Terveyttä kun arvostaa tällä iällä jo suuresti.
ovat kaikki charmöörejä!
Niin Ruuneperi, Maalaismies, titanium_man, Lokari, Roope63, meidän BilMan ym, jotka ovat antaneet miehelle "kasvot".
Näitten miesten seurassa on meidän naisten turvallista olla!- Maalaismies*
Kiitos Ruuneperi, kiitos ihanat ihmiset hienosta tunnustuksesta. Piti mennä oikein peilin eteen tarkistamaan, voisiko tuo tunnustus tarkoittaa meikäläistä. Olen vilpittömästi onnellinen.
Varsinaiseksi lottovoitoksi päiväni tekee lisäksi sairaalasta saamani solututkimuksen raportti, joka puhdisti syöpäepäilyt eturauhasessa. Solut puhtaita, ei aiheuta toimenpiteitä, sanottiin.kauniisti kaikista asioista,ei vain tule ajatelleeksi kun alkaa pelleillä,kiva kun sait sellaisen uutisen jos sanon joskus tyhmästi niin sori jo valmiiksi
- tutkiskele vainen
Keskinäisen Kehumisen Kerho näyttää supistuvan.
Missähän Ajomies, hajupoika luuraa.
Saisi tulla elävöittämään palstaa.- tässä
Kaunista kesäpäivää ja mukavia oloja sinullekin!
puhuttiin MIEHISTÄ, palstamme charmööreistä.
Niihin ei Ajosmiestä kelpuuteta! Hän esiintyy paljon akkamaisillakin nimimerkeillä.
Ketjumme miehet ovat todella MIEHIÄ.- Maalaismies*
Minua huvittaa tuo viha keskinäisen kehumisen kerhoa kohtaan. Sanonta kaiketi on tullut poliittisista piireistä, joissa puolueet kehuskelevat omilla saavutuksillaan.
Mutta että näillä palstoilla olisi paha asia, jos vähän paijaisimme toisiamme, sitä minä ihmettelen. Mitä pahaa siinä voisi olla? Siis olla ystävällinen. Olla ihmisiksi. Rakentaa rauhaa.
Hajupoika edustaa keskellämme ja naapuripalstallakin riidan rakentajaa. Hän on aina keskellämme. Häntä emme kykene lepyttämään kehumalla emmekä haukkumalla. Jumalankin nimen saa mainita, jos ei tee sitä turhaan, mutta Hajupojan nimeä ei saa mainita missään tapauksessa. Hänellä on tuhansia ystäviä jossakin, niin hän väittää. Hänellä on paremmat keskustelupaikat toisaalla, mutta siellä hän ei näy viihtyvän. Täällä ei voi keskustella, hän sanoo, mutta täällä tämä Regina vain on. - Hintriika
Maalaismies* kirjoitti:
Minua huvittaa tuo viha keskinäisen kehumisen kerhoa kohtaan. Sanonta kaiketi on tullut poliittisista piireistä, joissa puolueet kehuskelevat omilla saavutuksillaan.
Mutta että näillä palstoilla olisi paha asia, jos vähän paijaisimme toisiamme, sitä minä ihmettelen. Mitä pahaa siinä voisi olla? Siis olla ystävällinen. Olla ihmisiksi. Rakentaa rauhaa.
Hajupoika edustaa keskellämme ja naapuripalstallakin riidan rakentajaa. Hän on aina keskellämme. Häntä emme kykene lepyttämään kehumalla emmekä haukkumalla. Jumalankin nimen saa mainita, jos ei tee sitä turhaan, mutta Hajupojan nimeä ei saa mainita missään tapauksessa. Hänellä on tuhansia ystäviä jossakin, niin hän väittää. Hänellä on paremmat keskustelupaikat toisaalla, mutta siellä hän ei näy viihtyvän. Täällä ei voi keskustella, hän sanoo, mutta täällä tämä Regina vain on.Asiahan ei minulle kuulu, mutta... Silmät ymmyrkäisenä luen tuota suukopua. Että aikuiset ihmiset viitsivätkin.
- Pakko sulattaa
Hintriika kirjoitti:
Asiahan ei minulle kuulu, mutta... Silmät ymmyrkäisenä luen tuota suukopua. Että aikuiset ihmiset viitsivätkin.
Nämä on näitä lieveilmiöitä keskustelupalstoilla. Usein on kysymys sairaasta henkilöstä. Valvoja voi poistaa kirjoituksen, jos se rikkoo palstan sääntöjä ja siinä menee sitten muidenkin puheenvuoroja.Turha käydä sananvaihtoon em. henkilön kanssa. Tulee vain masentava ketju.
Maalaismies* kirjoitti:
Hajupoika edustaa keskellämme ja naapuripalstallakin riidan rakentajaa. Hän on aina keskellämme. Häntä emme kykene lepyttämään kehumalla emmekä haukkumalla. Jumalankin nimen saa mainita, jos ei tee sitä turhaan, mutta Hajupojan nimeä ei saa mainita missään tapauksessa. Hänellä on tuhansia ystäviä jossakin, niin hän väittää. Hänellä on paremmat keskustelupaikat toisaalla, mutta siellä hän ei näy viihtyvän. Täällä ei voi keskustella, hän sanoo, mutta täällä tämä Regina vain on.että ylläpito ja palstalaiset ovat tiedostaneet täällä räyhäävän, häiriintyneen ihmisen olemassaolon.
Vastalääke on "kova kovaa vastaan". Mikään muu ei häneen tehoa.Hintriika kirjoitti:
Asiahan ei minulle kuulu, mutta... Silmät ymmyrkäisenä luen tuota suukopua. Että aikuiset ihmiset viitsivätkin.
Muistathan mistä suukopu johtuu, yhdestä sairaasta henkilöstä.
Loputtomasti ei kukaan kestä sellaista, et Sinäkään.- kirjar ilman rek.
Maalaismies* kirjoitti:
Hajupoika edustaa keskellämme ja naapuripalstallakin riidan rakentajaa. Hän on aina keskellämme. Häntä emme kykene lepyttämään kehumalla emmekä haukkumalla. Jumalankin nimen saa mainita, jos ei tee sitä turhaan, mutta Hajupojan nimeä ei saa mainita missään tapauksessa. Hänellä on tuhansia ystäviä jossakin, niin hän väittää. Hänellä on paremmat keskustelupaikat toisaalla, mutta siellä hän ei näy viihtyvän. Täällä ei voi keskustella, hän sanoo, mutta täällä tämä Regina vain on.Kaikki ylläolevat nimitykset, tai arviot, joita voimme puhuessamme käyttää miehistä ja naisista joiden käytöksestä meille on muodostunut myönteinen mielikuva ja joiden sanomisia me arvostamme täällä palstoillakin, ovat kuin kiitos henkilön esiintymisestä.
Täällä meille syntyy mielikuvia kirjoittajista. Joidenkin puheenvuorojen jälkeen tuntee saaneensa uusia ajatuksia, joissakin lauseissa on sisällä enemmän kuin sanoilla on edes kuvattu, eli ajatusta joka tarttuu ja vie mukanansa toisiin mielikuviin. Sanat ikäänkuin kuljettavat mukanansa ja avaavat silmiin näkymiä, tuovat mieleen ehkä itse aiemmin koettuja tuntemuksia, suoraan sanottuna, - ottavat mukaansa.
Sellaisesta kirjoittajasta avaaja juuri kertoo. Onneksi ko. henkilö on jaksanut pysyä mukana elävöittäen sivuja monilla kuvauksilla.. ja onneksi hän ei kuitenkaan ole ainoa sopuisa... jne. mies täällä joukossamme.
Luettuani yöllä heti viestin ilmestyttyä Maalaismiehen avauksen, tuli mieleeni, että nyt kaikki se jännitys jonka tulosten odottelu (solunäytteet) sai aikaan, purkautuu unettomuutena ja painavina ajatuksina..., mutta en osannut yön tummina hetkinä hänen ajatuksiinsa vastata, en osannut sanoa mitään, vaikka monia ajatuksia minussa heräsi ja itse en saanut unta kuin aamupuolella hetken.
Tämä viesti taas, johon yritän vastata, on kuin suora viittaus nuorempien palstalla yöllä käytyyn keskusteluun, jota seurasin täällä taustalla reaali ajassa ja totesin, mikään ei muutu jos me ihmiset emme muutu.... henkilö joka haluaa saada epäsopua aikaan, tekee sen keinoja kaihtamatta, vaikka nimeä muuttamalla jos muutoin ei onnistu... ja täällä hän pyörii joukossamme naamioituneena kuinka milloinkin. Häneeen vain en voi sovittaa noita otsikkona olevia sanoja, en mitenkään. Missähän syy?
Keskinäinen kehujen kerho pysyköön voimissaan, sillä ystävällisiä sanoja ja ajatuksia me emme koskaan voi ohittaa olan kohautuksella.. eikä niitä liiku missään liikaa.. joten kiitokset kaikille myötämielisille ajatuksille, ystävällisille sanoille ja ajatuksia herättäville mielipiteille lausuipa ne kuka tahansa palstan käyttäjistä.
Vaikka en itse osaa kaikesta kauniisti kirjoittaa, haluan lukea mielipiteitänne ja kuvauksianne elämän eri näkökulmista, saan niistä yksinäisiin päiviin ja iltoihin sisältöä.
Riidan rakentamisen sijaan... kiitetään kun on siihen aihetta.
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29011412
- 1337040
- 1015823
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa415171- 524311
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304049- 613554
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323541Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223075- 793060