Me teimme niin että heitmme jatkossa niin muovit, kartongit, paristot, pullot ja metallit sekö sen biojätteen suoraan sekajätteeseen. Hankimme nyt vain isomman astian talomme pihaan jotta kaikki mahtuu.
Kun biojäte laki tuli lopetimme kierrätyksen kokonaan. Ilmoitimme että meillä on komposti mutta oikeasti meillä ei ole.
Jos tarkastaja tulee niin ovipuhelimesta voi kertoa ettei isäntä ole paikalla. Eikä meidän pihalle muuten edes pääse ellei tulla avaamaan miljoonatalomme portteja.
Näin meillä täällä hoidetaan kierrätys….
Hyvä tapa välttää biojätteen keräys ja maksut on ilmoittaa komposti eikä oikeasti osta kompostia
93
2084
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan kuten TV-lupatarkastajien kohdalla aikoinaan niin kompostitarkastajiakaan ei tarvitse päästää sisään. Eikä tarvitse kertoa syytä.
- Anonyymi
Pienen hetken keräsin bio jätettä aikojen alussa mutta nyt laitan kaiken sekajätteeseen.
- Anonyymi
Osa biohajoavasta jätteestä on pakko heittää sekajätteisiin, koska taloyhtiön biojäteastiat ovat liian pieniä haravointi- ja pensasjätteille.
- Anonyymi
Niille haravoiduillei lehdille ja heinälle pitää olla oma astiansa. Ei ole järkevää laittaa niitä biojätekeräykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niille haravoiduillei lehdille ja heinälle pitää olla oma astiansa. Ei ole järkevää laittaa niitä biojätekeräykseen.
Pihalla on jo 7 jäteastiaa ja roskalava muille jätteille on viikon kerran vuodessa. Tuntuu, että aina puuttuu yksi astia, vaikka tilaa ei ole kunnolla nykyisillekään. Sekajäte menee poltettavaksi, joten haravointijäte sopii hyvin joukkoon.
- Anonyymi
Haravointi ja pendasjätteett eivät kuulu biojäteastiaan lainkaan. Ne pitää kerätä erikseen ja toimittaa jäteasemalle.
- Anonyymi
Kerrostaloasujana *ituttaa aidosti maksaa bio-kierrätyksestä. Sanomalehtiä ei tule ja paperinen kompostipussi maksaisi siinä 0,20€ kappaleelta. Vuositasolla biojätteen kierrätys siis maksaisi 365 x 0,20€ 𝙚𝙡𝙞 𝙠𝙞𝙚𝙧𝙧𝙖𝙩𝙩𝙖𝙢𝙞𝙨𝙚𝙣 𝙞𝙡𝙤𝙨𝙩𝙖 𝙢𝙖𝙠𝙨𝙖𝙩 𝙫𝙪𝙤𝙙𝙚𝙨𝙨𝙖 𝟳𝟬€.
-Kiitos, mutta ei kiitos.- Anonyymi
Ööh... Miksi sinä heität biojätteitä joka päivä kierrätykseen? Tuo lasku on typerä. Joko sinä tuotat valtavat määrät biojätettä tai olet idiootti. Itse asun kerrostalossa enkä todellakaan kuluta joka ainoa päivä kompostipussia. Lisäksi kompostipussit maksaa vähemmän kuin 0,20 € kappaleelta.
Lisäksi monissa kaupoissa on biohajoavia hedelmäpusseja, jotka voi uudelleenkäyttää biojätepussina, jos sen vain saa pidettyä ehjänä. - Anonyymi
Asun kerrostalossa ja minulla ei maksa biojätepussit mitään. Kerään jätteet pieneen kannelliseen ämpäriin ja käyn aina tarvittaessa tyhjentämässä biojätesäiliöön. Joskus käytän kaupan hedelmäpusseja että saan ne pois ilman että pitää roskiin heittää. Ne voi huoletta laittaa biosäiliöön kun ne noukitaan sieltä koneelliseesti pois jätteenkäsittelyssä. Biojätepusseja ihan turha ostaa kun niitä ei kompostoida vaan koneellisesti kerätään pois jatkojalostuksessa kun ei maadu tarpeeksi nopeasti. Sanomalehtiä olisi lehtilaatikossa, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi ottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun kerrostalossa ja minulla ei maksa biojätepussit mitään. Kerään jätteet pieneen kannelliseen ämpäriin ja käyn aina tarvittaessa tyhjentämässä biojätesäiliöön. Joskus käytän kaupan hedelmäpusseja että saan ne pois ilman että pitää roskiin heittää. Ne voi huoletta laittaa biosäiliöön kun ne noukitaan sieltä koneelliseesti pois jätteenkäsittelyssä. Biojätepusseja ihan turha ostaa kun niitä ei kompostoida vaan koneellisesti kerätään pois jatkojalostuksessa kun ei maadu tarpeeksi nopeasti. Sanomalehtiä olisi lehtilaatikossa, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi ottaa.
Hieno tapa kerätä kärpäsiä roskiskatokseen.
Kun muutin tänne niin bioastia oli sontainen ja haisi. Ainoana asukkaana käytin biopussia. Lopulta muutkin huomasi että on siistimpää eikä kerää kärpäsiä. Nyt kaikki käyttävät biopusseja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun muutin tänne niin bioastia oli sontainen ja haisi. Ainoana asukkaana käytin biopussia. Lopulta muutkin huomasi että on siistimpää eikä kerää kärpäsiä. Nyt kaikki käyttävät biopusseja.Biojäte astiahan sinä sottaantu, jos laittaa biojätteen suoraan astiaan ja joka tyhjennys kerran jälkeen saa olla astiaa pesemässä.
Biojätepussin kanssa ei tarvi astiaa pestä, kun astiaan ei mitään jää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ööh... Miksi sinä heität biojätteitä joka päivä kierrätykseen? Tuo lasku on typerä. Joko sinä tuotat valtavat määrät biojätettä tai olet idiootti. Itse asun kerrostalossa enkä todellakaan kuluta joka ainoa päivä kompostipussia. Lisäksi kompostipussit maksaa vähemmän kuin 0,20 € kappaleelta.
Lisäksi monissa kaupoissa on biohajoavia hedelmäpusseja, jotka voi uudelleenkäyttää biojätepussina, jos sen vain saa pidettyä ehjänä."Joko sinä tuotat valtavat määrät biojätettä tai olet idiootti. "
-marjastus
-kalastus
-sienestys
-kasvispohjainen ruokavalio
-kyllä, biojätettä tulee erittäin runsaasti. Eikös sen jo laskelma kertonut? Pidätkö itse kotona omaa haisevaa keitiökompoistia?
Kyllä, taidan olla idiootti.
" jos sen vain saa pidettyä ehjänä."
Siinäpä askartelet hedelmäpussiesi kanssa. Paikkaatkos niitä myös? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kerään jätteet pieneen kannelliseen ämpäriin ja käyn aina tarvittaessa tyhjentämässä biojätesäiliöön. "
Tuo nyt on selkeästi vastoin kierrätysmääräyhksiä. Kyllä siinä naapurit ja kärpäset kiittää keräysastian sotkijaa. - Anonyymi
Hmm. ostan kaupasta kananmunia kennossa, johon voi kerätä biojätettä ,kauraryynejä paketissa, joka hajoaa myös, leipääkin paperipussissa. Hedelmiinkin voi olltta biopussin...
Toisaalta mulla kyllä tulee ilmaisjakelulehti että näen nuo tarjoukset.
Olet hyvin omavarainen. Minua surettaa kaikki tuo pakkausten ja kääreiden määrä. Mutta minulla onki lapsia! Toivon etteivät joudu tulevaisuudessa asumaan jätteiden keskesllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joko sinä tuotat valtavat määrät biojätettä tai olet idiootti. "
-marjastus
-kalastus
-sienestys
-kyllä, biojätettä tulee erittäin runsaasti. Eikös sen jo laskelma kertonut? Pidätkö itse kotona omaa haisevaa keitiökompoistia?
Siinäpä askartelet hedelmäpussiesi kanssa. Paikkaatkos niitä myös?Ei edes tuolla logiikalla saisi joka päivä täyteen kompostipussia. Ja jos biojätettä tulee enemmän niin sitten ostaa isompia pusseja. Minulla sama kompostipussi on yleensä ainakin viikon. Joskus kauemminkin. Ja biojätteen määrää pitäisi minimoida. Pyrin siihen, että teen ruokaa vain sen verran, että syön sen kokonaan.
"Siinäpä askartelet hedelmäpussiesi kanssa. Paikkaatkos niitä myös?"
Ei tuo niin monimutkaista ole. Yleensä saan pidettyä ne niin ehjinä, että sitä voi käyttää. Ja voi sanomalehtiä ja vastaavaa paperiakin käyttää biojätteille.
Ja onko tuo noin 5 euroa kuukaudessa muka paljon muutenkaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että ihan koneellisesti kertän pussit pous biojätteestä? Älä unta nää.
Ei ole mitään konetta keräämässä pusseja.
Biojätteessä käytetään biojätepusseja, jotka maatuvat kompostissa.
Yrität työntää vastuutasi muille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-marjastus
-kalastus
-sienestys
Siinäpä askartelet hedelmäpussiesi kanssa. Paikkaatkos niitä myös?Tämä taitaa käyttää wc-pönttöä biojäteastiana.
Rotille hyvää ruokaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei edes tuolla logiikalla saisi joka päivä täyteen kompostipussia. Ja jos biojätettä tulee enemmän niin sitten ostaa isompia pusseja. Minulla sama kompostipussi on yleensä ainakin viikon. Joskus kauemminkin. Ja biojätteen määrää pitäisi minimoida. Pyrin siihen, että teen ruokaa vain sen verran, että syön sen kokonaan.
Ei tuo niin monimutkaista ole. Yleensä saan pidettyä ne niin ehjinä, että sitä voi käyttää. Ja voi sanomalehtiä ja vastaavaa paperiakin käyttää biojätteille.
Ja onko tuo noin 5 euroa kuukaudessa muka paljon muutenkaan?”Ei edes tuolla logiikalla saisi joka päivä täyteen kompostipussia.”
- Sitähän sinä et voi mitenkään tietää. Ymmärrän toki hyvin, että eineksiä suosivassa ruokavaliossasi biojätteen määrä jää kieltämättä varsin niukaksi.
”Ja jos biojätettä tulee enemmän niin sitten ostaa isompia pusseja. ”
-Lähtökohtaisesti on idiotismia ostaa mitään jätepusseja.
”Minulla sama kompostipussi on yleensä ainakin viikon. Joskus kauemminkin.”
- Onko naapureista kuulunut valituksia? Kotonasi ainakin täytyy olla mahtavat kellarin ödöörit!
”Ja biojätteen määrää pitäisi minimoida. Pyrin siihen, että teen ruokaa vain sen verran, että syön sen kokonaan.”
- Mä taas teen ruokaa mahdollisimman paljon kerrallaan, ruokahuollon piiriin kun kuuluu ikäihmisiä ja muita jeesattavia. Viiden litran kattila on pienin käyttämäni keittoastia esimerkiksi.
”Ei tuo niin monimutkaista ole. Yleensä saan pidettyä ne niin ehjinä, että sitä voi käyttää.”
- Einesruokailijan minimaalisessa biojätemäärässäsi heppoiset hedelmäpussit saattavatkin toimia.
”Ja voi sanomalehtiä ja vastaavaa paperiakin käyttää biojätteille.”
- Kuten kirjoitin, sanomalehtiä ei tule, ne kuuluvat viime vuosituhannelle.
”Ja onko tuo noin 5 euroa kuukaudessa muka paljon muutenkaan?”
- Euronkin osto vuodessa johonkin sellaisen kuin biojätekierrätykseen on mielestäni käsin kosketeltavan tiivistä idiotismia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei edes tuolla logiikalla saisi joka päivä täyteen kompostipussia. Ja jos biojätettä tulee enemmän niin sitten ostaa isompia pusseja. Minulla sama kompostipussi on yleensä ainakin viikon. Joskus kauemminkin. Ja biojätteen määrää pitäisi minimoida. Pyrin siihen, että teen ruokaa vain sen verran, että syön sen kokonaan.
Ja onko tuo noin 5 euroa kuukaudessa muka paljon muutenkaan?Ei saa paperia laittaa biojätteeseen, naapurin akka sanoi että bioastiasta tehdään sijoille ruokaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kannellisessa astiassa alkuhapattaminen tehostaa kompostoitumista. Sama periaate on bokashikompostorissa, tosin siihen yleensä lisätään myös hajua ehkäiseviä aineita. Jos säilyttää kompostiin meneviä pieneksi silputtuna kannellisessa sankossa parvekkeella muutaman viikon, ne ovat jo melko pehmeitä, kun astia tyhjennetään biokeräyssäiliöön.
Omakotitalossa ei koskaan kerry riittävästi kompostia. Se on kallisarvoinen materiaali. Varsinkin bokashoitu komposti saa puutarhan kukoistamaan. Häölmöä valehdella kompostoivansa ja olla sitä tekemättä. Omaan nilkkaansahan siinä vain potkii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun muutin tänne niin bioastia oli sontainen ja haisi. Ainoana asukkaana käytin biopussia. Lopulta muutkin huomasi että on siistimpää eikä kerää kärpäsiä. Nyt kaikki käyttävät biopusseja.Järkevämpi tapa on varata bioastian viereen haketta, sahanpuruja tai muuta kuiviketta, josta kukin voi ripotella lisäämänsä massan peitoksi ja astiansa pohjalle seuraavaa lastia varten. Itselläni on keittiössä hakesanko. Bioastian pohjalle on hyvä laittaa paksu kerron puuhiiliä. Ne imevät ravinteita jätteestä ja ehkäisevät hajuja. Puutarhassa ne vapauttavat sitomiaan ravinteita hitaasti, eli ovat pitkäaikainen maanparannusaine.
Muovi ei kuulu kompostiin. Pieni haju ei haittaa, pahemmat hajut voi ehkäistä tai peittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-marjastus
-kalastus
-sienestys
Siinäpä askartelet hedelmäpussiesi kanssa. Paikkaatkos niitä myös?Hanki bokashikompostori keittiöösi ja toinen hapattumaan parvekkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kannellisessa astiassa alkuhapattaminen tehostaa kompostoitumista. Sama periaate on bokashikompostorissa, tosin siihen yleensä lisätään myös hajua ehkäiseviä aineita. Jos säilyttää kompostiin meneviä pieneksi silputtuna kannellisessa sankossa parvekkeella muutaman viikon, ne ovat jo melko pehmeitä, kun astia tyhjennetään biokeräyssäiliöön.
Omakotitalossa ei koskaan kerry riittävästi kompostia. Se on kallisarvoinen materiaali. Varsinkin bokashoitu komposti saa puutarhan kukoistamaan. Häölmöä valehdella kompostoivansa ja olla sitä tekemättä. Omaan nilkkaansahan siinä vain potkii.Ei monet omakotitalossa asuvat piittaa puutarhasta. Korkeintaan puutarhassa on puita ja nurmikko. Ja nurmikko ajetaan toisinaan (ja senkin voi hoitaa robottiruohonleikkurilla), mutta puille ei tehdä mitään. Tai sitten nurmikonkin annetaan muuttua niityksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omakotitalossa ei koskaan kerry riittävästi kompostia. Se on kallisarvoinen materiaali. Varsinkin bokashoitu komposti saa puutarhan kukoistamaan. Häölmöä valehdella kompostoivansa ja olla sitä tekemättä. Omaan nilkkaansahan siinä vain potkii.Ja kuinka paljon kompostista saa jos sen myy netissä? Jos se kerran on arvokasta niin siitä pitää saada rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja onko tuo noin 5 euroa kuukaudessa muka paljon muutenkaan?"Pyrin siihen, että teen ruokaa vain sen verran, että syön sen kokonaan."
Eihän biojäte ruoantähteistä koostukaan, vaan perunan, appelsiinien, omenien, banaanien ja lanttujen kuorista, kahvinporoista, marjojen ja sienten perkuujätteestä, herneenpaloista, porkkanannaateista ja sen sellaisista. Myös kananluista ja nahkoista, kalojen ruodoista, yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pyrin siihen, että teen ruokaa vain sen verran, että syön sen kokonaan."
Eihän biojäte ruoantähteistä koostukaan, vaan perunan, appelsiinien, omenien, banaanien ja lanttujen kuorista, kahvinporoista, marjojen ja sienten perkuujätteestä, herneenpaloista, porkkanannaateista ja sen sellaisista. Myös kananluista ja nahkoista, kalojen ruodoista, yms.No, noista ainakin perunan, omenan ja lantun voi syödä kuorineen. Itse syön usein perunan kuorineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, noista ainakin perunan, omenan ja lantun voi syödä kuorineen. Itse syön usein perunan kuorineen.
Lisään... Ja porkkanannaatit ovat myös syöntikelpoista, vaikka monet heittävät ne pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi monissa kaupoissa on biohajoavia hedelmäpusseja, jotka voi uudelleenkäyttää biojätepussina, jos sen vain saa pidettyä ehjänä.Anonyymi
2023-08-22 10:07:11
Kuten huomasit, maailma voi olla täysin toisennäköinen, kun sitä katsoo muualta kuin tynnyritapin reiän kauttaa sieltä tynnyrisi ikioman sisältä. Miltä tuntui paljastua täyspölvästiksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
2023-08-22 10:07:11
Kuten huomasit, maailma voi olla täysin toisennäköinen, kun sitä katsoo muualta kuin tynnyritapin reiän kauttaa sieltä tynnyrisi ikioman sisältä. Miltä tuntui paljastua täyspölvästiksi?Millä tavalla muka? Sellainen joka tuottaa jatkuvasti biojätettä on täyspölvästi. Vaikka tekisi itse ruoatkin niin edes silloin ei biojätepussi täyty joka päivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla muka? Sellainen joka tuottaa jatkuvasti biojätettä on täyspölvästi. Vaikka tekisi itse ruoatkin niin edes silloin ei biojätepussi täyty joka päivä.
"Millä tavalla muka?"
- Paitsi että olet täyspölvästi, olet näköjään myös henkisesti tynnyrissä asuva tyhmä, joka ei kaiken lisäksi ymmärrä lukemaansa.
"Vaikka tekisi itse ruoatkin niin edes silloin ei biojätepussi täyty joka päivä."
- Sinun tynnyrissäsi yhden henkilön kattavalla einesruokavaliolla tilanne on luonnollisesti toinen. Yritä jotenkin oivaltaa, että tynnyrisi ulkopuolella voidaan elää hyvin erilaista elämää. Tosin se asia näyttää selvästi ylittävän ymmärryskykysi.
- Anonyymi
Kun riisto saa epäinhimillisiä mittasuhteita niin aloitus on aivan oikein hitlerin valtiolle.
Sitä paitsi juurihan uutiset valitti kun Suomi ei enää tuota riittävästi sekajätettä niin sitä pitää ympäristösyistä hakea ulkomailta asti.
Sekopäiden valtio tuo satanistivaltio.- Anonyymi
poltettavaa energiajätettä varmaan tarkoitit. Juu ei tuota tarpeeksi lämpövoimaloiden polttoaineeksi, kun ne kierrätetään uusiokäyttöön jo kohtuu tehokkaasti. No sitten voi italialaiset veronmaksajat maksaa Suomelle siitä, että poltamme heidän jätteitä ja saamme siitä kaukolämpöverkkoihin kuumaa vettä
- Anonyymi
Onneks tullut hankittua mökille kompostoiva paskis. Ilmoitin sen kompostoriksi vaikka sekajätteeseenhän ne biojätteet oikeasti menee. Tarkastaja on lämpimästi tervetullut penkomaan paskamakkia.
- Anonyymi
Kierrätyskyvyttömien persujen päitä hakattakoon katukiviin niin paljon että oppivat kierrättämään.
- Anonyymi
Miksi kierrättää kun pisimmilläänkin kahdeksan viikon välein laskutetaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kierrättää kun pisimmilläänkin kahdeksan viikon välein laskutetaan?
Jätefirmatko eivät suostu kuutta vähempään hakukertaan. Jos kaiken lajittelee kahdessa kuukaudessa astia ei täyty.
- Anonyymi
Ei se kompostoreiden tarkastaja tarvitse sisälle tulla. Eikä se tarvitse isäntää kompostoria katsomaan. Sillä henkilöllä on viranomaisoikeudet tulla tontille tarkastukselle.
- Anonyymi
Omistaako tämä "provo" myös risteilyaluksen, joka voi päästää 3000 asiakkaan paskat laillisesti suoraan Itämereen:)?
Vai että oikein portit, kai ne vankilassa on aika tarkkana:):) - Anonyymi
Oikein tyypillinen nousukas. Minä, minä, minä!
- Anonyymi
Ihmiset syö valmisaterioita mihin ne sitä bioastiaa tarvitsee.
- Anonyymi
Biojätettä tulee jatkuvasti kahvinjuojilta ja ajoittain hedelmien kuorista.
Sensijaan taloni seinät (*) eivät tuota sekajätettä ja joka vuosi en minä itsekään.
Jatkuvimmaksi arvioin reiällisten sukkien tuotannon.
Niistä saa sekajäteastian täyteen muutamassa kymmenessä vuodessa.
(*) Sekajätemafian mielestä talon asukasmäärä ei vaikuta sekäjätteen määrään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biojätettä tulee jatkuvasti kahvinjuojilta ja ajoittain hedelmien kuorista.
Sensijaan taloni seinät (*) eivät tuota sekajätettä ja joka vuosi en minä itsekään.
Jatkuvimmaksi arvioin reiällisten sukkien tuotannon.
Niistä saa sekajäteastian täyteen muutamassa kymmenessä vuodessa.
(*) Sekajätemafian mielestä talon asukasmäärä ei vaikuta sekäjätteen määrään.Ja perkeleet nostaa hakukerran hintaa kun ne vähenevät, ettei bisneksensä kärsi🧐
- Anonyymi
Paljosta saamme hyvää hallitusta ja sen muodostaneita ekofasisteja kiittää ...aivan omana , henkilökohtaisena mielipiteenä ilmoitan että viherpiiperöt , suvakkiämmät ja elokapinan hännystelijät tulisi luetteloida ja rinnastaa vahinkoeläimiin joiden rauhoitusaikaa ei ole laissa määritelty..
"......Eikä meidän pihalle muuten edes pääse ellei tulla avaamaan miljoonatalomme portteja.......
Asustelet ilmeisesti japanissa?
miljoona Jeniä on :1 000 000 Japanin jeni on yhtä kuin
6 300,30 Euro
En ole Botti.- Anonyymi
Ihan sama on miljoonatalo tai halvempi. Tarkastajaa ei joka tapauksessa tarvitse päästää sisällä. Voi vain haistattaa tarkastajille pitkät.
Tämä on sama kuin aikanaan TV-luvan tarkastajien kohdalla. Järkevät ihmiset eivät koskaan päästäneet heitä sisään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama on miljoonatalo tai halvempi. Tarkastajaa ei joka tapauksessa tarvitse päästää sisällä. Voi vain haistattaa tarkastajille pitkät.
Tämä on sama kuin aikanaan TV-luvan tarkastajien kohdalla. Järkevät ihmiset eivät koskaan päästäneet heitä sisään.Miksi se tarkastaja sisälle haluaisi? Kompostori on ulkona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se tarkastaja sisälle haluaisi? Kompostori on ulkona.
Ei välttämättä, kompostori voi olla vaikka lukitun vajan sisällä. Ja on joillain kompostori sisälläkin. Ei kukaan ole sanonut, että kompostorin on aina pakko olla ulkona. Eikä tarkastaja saa käyskennellä tontillakaan ilman lupaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä, kompostori voi olla vaikka lukitun vajan sisällä. Ja on joillain kompostori sisälläkin. Ei kukaan ole sanonut, että kompostorin on aina pakko olla ulkona. Eikä tarkastaja saa käyskennellä tontillakaan ilman lupaa.
Lisään... On siis olemassa ihan sisäkompostoreitakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tarkastaja saa käydä tontilla myös ilman lupaa. Hänellä on viranomaisoikeudet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkastaja voi tulla sisälle poliisin kanssa, jos ei lasketa muuten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisäkompostorit eivät täytä ehtoja biokeräyksestä vapautumiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole koskaan kotona eikä avaa ovea niin ei sieltä kukaan koskaan tule
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisäkompostorit eivät täytä ehtoja biokeräyksestä vapautumiseen.
Miksi muka ei? Sisäkompostori on kompostori siinä missä muutkin. Vai onko tuon lain laatinut idiootit fasistit? Tämä laki on muutenkin idioottien laatima ja tämä tekee siitä vielä fasistisen paskalain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah... Tarkastaja ei tule hakemaan poliisia ikinä. Näin ei tehnyt koskaan TV-lupatarkastajatkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muka ei? Sisäkompostori on kompostori siinä missä muutkin. Vai onko tuon lain laatinut idiootit fasistit? Tämä laki on muutenkin idioottien laatima ja tämä tekee siitä vielä fasistisen paskalain.
Sisäkompostori on liian pieni kompostorikäyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisäkompostori on liian pieni kompostorikäyttöön.
Riippuu siitä kuinka paljon biojätettä syntyy. Jos biojätettä tulee alle kilo kuukaudessa niin luulisi siihen riittävän sisäkompostorinkin. Suurella osalla ihmisiä syntyy hyvin vähän biojätettä. Tuo kilo kuukaudessa ei ole mitenkään erikoista.
- Anonyymi
Tarkastajaa voi pelotella ja vedellä korville niin ei tule toiste
- Anonyymi
Tulee sitten poliisi ja asia ratkotaan käräjillä.
- Anonyymi
Saako sen tarkastajan paloitella ennen biojätteeseen tunkemista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako sen tarkastajan paloitella ennen biojätteeseen tunkemista?
Ei saa.
- Anonyymi
Miksi pitää vastustaa järkevää toimintaa?
- Anonyymi
Mitä järkevää tässä fasistisessa paskasäännössä oikein on? Sitten vielä kuntien pitää maksaa joistakin saatanan tarkastajista. On idioottimaista haaskata rahaa joidenkin typerien virkamiesten palkkoihin. Yhtäkään euroa ei kuntien pidä laittaa rahaa tarkastuksiin. Jos joku ei noudata sääntöä niin sitten ei noudata, ei ole kunnan ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä järkevää tässä fasistisessa paskasäännössä oikein on? Sitten vielä kuntien pitää maksaa joistakin saatanan tarkastajista. On idioottimaista haaskata rahaa joidenkin typerien virkamiesten palkkoihin. Yhtäkään euroa ei kuntien pidä laittaa rahaa tarkastuksiin. Jos joku ei noudata sääntöä niin sitten ei noudata, ei ole kunnan ongelma.
Ei kunnille tule uusia virkaihmisiä tämän takia. Eikä tietysti kustannuksiakaan lisää. Entiset virkaihmiset hoitavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on järkeä se, ettei sekajätteeseen joudu sellaista biojätettä, jota voidaan käyttää muuhun ja joka sekajätteessä ollessaan heikentää jätteen polttoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kunnille tule uusia virkaihmisiä tämän takia. Eikä tietysti kustannuksiakaan lisää. Entiset virkaihmiset hoitavat.
Mutta he käyttävät tähän aikaa. Tuo aika on muusta työstä pois. Vai onko niin, että nämä virkaihmiset vain laiskottelevat nykyään suuren osan ajasta?
Joka tapauksessa jokainen tunti mitä he käyttävät aikaa tähän maksaa rahaa. Ihan sama onko he uusia vai vanhoja työntekijöitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on järkeä se, ettei sekajätteeseen joudu sellaista biojätettä, jota voidaan käyttää muuhun ja joka sekajätteessä ollessaan heikentää jätteen polttoa.
Ihan samalla tavalla biojäte palaa kuin muutkin eikä ne oikeasti pahemmin haittaa edes polttamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkin, jos tarkastustyö vie vaikka yhteensä 1000 tuntia vuodessa niin sitten lisää palkkakuluja tulee 1000 tunnin edestä. Jopa siinä tapauksessa, että tarkastajat ovat entisiä virkaihmisiä. Nimittäin silloin jostain muusta katoaa 1000 tuntia työvoimaa ja jonkun täytyy tehdä sekin työ. Mikään lisätyö ei ole ilmaista.
Vai tekeekö nämä virkaihmiset työnsä ilmaiseksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samalla tavalla biojäte palaa kuin muutkin eikä ne oikeasti pahemmin haittaa edes polttamista.
Noup!
Biojäte poltettavan jätteen seassa haaskaa hirvittävän määrän lämpöenergiaa biojätteen kosteuden höyrystämiseen.
>>Tuloksista on huomattavissa, että polttoon menevän jätteen seassa on edelleen sellaista materiaalia, jonka käsittelylle on olemassa parempia ja ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja. 𝙏𝙪𝙩𝙠𝙞𝙢𝙪𝙨𝙣𝙖𝙮𝙩𝙩𝙚𝙚𝙩 𝙨𝙞𝙨𝙖𝙖̈𝙡𝙨𝙞𝙫𝙖𝙩 𝙗𝙞𝙤𝙟𝙖̈𝙩𝙚𝙩𝙩𝙖̈ 𝟯𝟯,𝟵 %, metallia 2,4 % ja lasia 1,1 %.<<
- Vesi biojätteesä palaa tunnetusti kehnosti, mutta sitoo erittäin runsaasti lämpöenergiaa ensin lämpiämiseen 100-asteiseksi ja sitten vielä enemmän höyrystymiseen. Kaikki se on pois hyötylämmöstä.
"Ihan samalla tavalla biojäte palaa kuin muutkin eikä ne oikeasti pahemmin haittaa edes polttamista."
HöpönHöpön!
https://kiertokaari.fi/poltettavasta-jatteesta-kolmannes-biojatetta/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Biojäte haittaa polttamista, koska se sisältää vettä runsaasti. Se heikentää polttamisen hyötysuhdetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noup!
Biojäte poltettavan jätteen seassa haaskaa hirvittävän määrän lämpöenergiaa biojätteen kosteuden höyrystämiseen.
>>Tuloksista on huomattavissa, että polttoon menevän jätteen seassa on edelleen sellaista materiaalia, jonka käsittelylle on olemassa parempia ja ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja. 𝙏𝙪𝙩𝙠𝙞𝙢𝙪𝙨𝙣𝙖𝙮𝙩𝙩𝙚𝙚𝙩 𝙨𝙞𝙨𝙖𝙖̈𝙡𝙨𝙞𝙫𝙖𝙩 𝙗𝙞𝙤𝙟𝙖̈𝙩𝙚𝙩𝙩𝙖̈ 𝟯𝟯,𝟵 %, metallia 2,4 % ja lasia 1,1 %.<<
- Vesi biojätteesä palaa tunnetusti kehnosti, mutta sitoo erittäin runsaasti lämpöenergiaa ensin lämpiämiseen 100-asteiseksi ja sitten vielä enemmän höyrystymiseen. Kaikki se on pois hyötylämmöstä.
"Ihan samalla tavalla biojäte palaa kuin muutkin eikä ne oikeasti pahemmin haittaa edes polttamista."
HöpönHöpön!
https://kiertokaari.fi/poltettavasta-jatteesta-kolmannes-biojatetta/Ei muutamalla litralla biojätettä ole suurempaa merkitystä sekajätteessä, vaikka nämä tahot näin höpöttävät. Lisäksi nämä ovat itse jätteiden keräyksestä hyötyviä, joten he valehtelevat jatkuvasti. Jätefirmojen höpötykset ovat arvotonta paskaa enkä luota niihin pätkänkään vertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muutamalla litralla biojätettä ole suurempaa merkitystä sekajätteessä, vaikka nämä tahot näin höpöttävät. Lisäksi nämä ovat itse jätteiden keräyksestä hyötyviä, joten he valehtelevat jatkuvasti. Jätefirmojen höpötykset ovat arvotonta paskaa enkä luota niihin pätkänkään vertaa.
Jätemafia sai ensinnäkin biojätteestä uuden laskutettavan.
Kostea biojäte palaa huonosti tai ei ollenkaan.
Mafia saisi enemmän rahaa myymällä kaukolämpöä.
Rikollisella toiminnallaan lamauttavat pientalojen jätteen lajjittelun ja kierrättämisen.
Rikoksestaan sietäisi rangaista poltattamalla sekajätteessä vettä maitotölkeissä.
- Anonyymi
Luopukaa sekajäteastiasta. Heittäkää kaikki roskat ikkunasta pihalle.
- Anonyymi
Miksi näin?
- Anonyymi
Minäkin ostin kompostorin, oli pakko ostaa kun jätelautakunta vaati, se on nyt tuolla kolmannen kerroksen parvekkeella, on vielä paketissa, ja on varmaan lopun ikänsä, mutta kun oli Pakko sellainen hommata niin minä hommasin.
- Anonyymi
Kerrostalossa ei ole mikään pakko käyttää kompostoria, ei omakotitalossakaan ole pakko sitä käyttää. Eikä sitä tarvitse tietysti ostaakaan.
Mikään jätelautakunta ei pysty sellaiseen velvoittamaan.
- Anonyymi
Talossa pari ihmistä ja biojätettä vähän, ei komposti taida edes toimia näin vähillä määrillä biojätettä. Kahvinporot menneet jo tähän mennessäkin kukkapenkkiin. Muu biojäte banaani kuoria, porkkanan ja perunan kuoria, ei joka päivä näitä.
- Anonyymi
Meillä asuu myös kaksi henkilöä. Kompostoriin kertyy biojätetä niin paljon, että se toimii oikein hyvin. Kerran vuodessa tyhjennän sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä asuu myös kaksi henkilöä. Kompostoriin kertyy biojätetä niin paljon, että se toimii oikein hyvin. Kerran vuodessa tyhjennän sen.
Ja paskannankin sinne sinne.
- Anonyymi
Edellinen hallitus sai paljon pahaa aikaseksi vihreitten vouhotuksista, nyt ihmiset joutuvat maksamaan olemattomista biojätteistään kun " laki "vaatii, tuon lain laatijat sais polkea suohon tuottamaan biojätettä.
- Anonyymi
Olet todellisuudessa köyhä pitkäaikaistyötön.
- Anonyymi
Luonnollisesti kippaatte aikaansaamanne läjän sen luxustonttinne nurkkaan. Vai teettekö tunkion keskelle pihaa ihailtavaksi?
- Anonyymi
Voi hyvänen aika sentään nuo kirjoitukset tällä palstalla kirjoittavat ne jotka eivät ymmärtäneet kysymystä.Eli miten sinä kierrätys biojätteen ja sekajätteen ym. Nyt vaan näköjään kinastelevat että kuka laittaa enemmän ja mihin ja mitä sorttia, lapsellista.
- Anonyymi
Biojäte astiassa on kyllä tarrat koska se on pesty mutta muuten sitä pesua ei huomaakkaan astia koko aika yhtä likainen tai oikeastaa kokoaika likaisempi-
Luulisi että pesunjälkeen olisi edes hetken puhtaampi mutta ei ole .
j
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733