Turhamainen diiva-jumala?

tykkää palvonnasta

Jos nyt ajatellaan asiaa siten, että olisi joku henkilö, joka haluaisi, että hänen kunniakseen

a) pystytetään mahdollisimman paljon rakennuksia, jossa voidaan
b) palvoa (!!!!!) häntä
c) säännöllisin palvontamenoin,

niin eikö se jos mikä nyt ole turhamaisuuden huippu? Siis se, että tykkää itsensä palvonnasta, ja haluaa että häntä pelätään, ja että häntä rukoillaan, jne. jne...?

Ja jos ajateltaisiin vielä vaikka sillä tavalla, että joku ihminen - saadakeen itselleen palvojia - vaikka sitten rakentaisi suuren lauman robotteja, jotka hän ohjelmoisi palvomaan itseään. Siis loisi joukon, jonka tärkein tehtävä hänen mielestään on palvoa, ja YLISTÄÄ tätä henkilöä, joka on luonut nämä robotit...?

Miten tämä kaikki tuntuukin niin kummallisen tutulta, mitä tulee uskonasioihin...

Mitenhän psykologit määrittelisivät tällaisen henkilön...?

23

1362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minttu

      - Ei ihminen.

      • ??????

        Mutta miksi se tykkää palvonnasta? eikö se ole aika turhamaista?


      • Sälli
        ?????? kirjoitti:

        Mutta miksi se tykkää palvonnasta? eikö se ole aika turhamaista?

        JAHVEN AJATUKSET OVAT KUIN TAIVAS MAASTA, NIIN KORKEALLA NE OVAT MEIDÄN IHMISTEN AJATUKSISTA. KUMMALLINEN HEPPU, NIIN JÄRJEN VASTAINEN, MUTTA VAIN MEIDÄN JÄRKEMME.


      • minttu
        ?????? kirjoitti:

        Mutta miksi se tykkää palvonnasta? eikö se ole aika turhamaista?

        Jumala edustaa kaikkea hyvää ja pyhää mitä on. Jumalan palvominen on siis hyvyyden palvomista, toinen vaihtoehto on palvoa pahaa.


      • Maukka
        minttu kirjoitti:

        Jumala edustaa kaikkea hyvää ja pyhää mitä on. Jumalan palvominen on siis hyvyyden palvomista, toinen vaihtoehto on palvoa pahaa.

        [Jumala edustaa kaikkea hyvää ja pyhää mitä on.]

        Miten jokin joka on luonut kaiken, voisi edustaa pelkästään hyvyyttä? eikö pahuuskin ole kristinuskon mukaan "luotua"?


      • Sälli
        minttu kirjoitti:

        Jumala edustaa kaikkea hyvää ja pyhää mitä on. Jumalan palvominen on siis hyvyyden palvomista, toinen vaihtoehto on palvoa pahaa.

        Jumalan hyväntahtoisuus on tullut monesti todistettua tälläkin palstalla.
        Kolmas vaihtoehto on olla palvomatta mitään.


      • Kassa
        minttu kirjoitti:

        Jumala edustaa kaikkea hyvää ja pyhää mitä on. Jumalan palvominen on siis hyvyyden palvomista, toinen vaihtoehto on palvoa pahaa.

        Sitten voi olla vaan palvomatto mitään ja nauttia elämästä. Mennä vaikka terasille ottamaan sidukkaa ja nauttia auringon paisteesta, on lukemattomia tapoja nauttia elämästä palvomatta ketään tai mitään.


      • admata.
        ?????? kirjoitti:

        Mutta miksi se tykkää palvonnasta? eikö se ole aika turhamaista?

        ...Palvonnalla ei ole mitään merkitystä:)

        Ei Jumalaa tarvitse palvoa. Ei Jumala halua meiltä mitään muuta kuin että tekisimme hyvää ja välttäisimme pahaa. Jumalaan uskominen ei ole palvomista, vaan kuuliaisuutta Jumalan tahdolle, joka on että rakastaisimme toisiamme:)

        Gal. 5:14
        Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

        1. Joh. 4:16
        Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.


      • palvoa
        admata. kirjoitti:

        ...Palvonnalla ei ole mitään merkitystä:)

        Ei Jumalaa tarvitse palvoa. Ei Jumala halua meiltä mitään muuta kuin että tekisimme hyvää ja välttäisimme pahaa. Jumalaan uskominen ei ole palvomista, vaan kuuliaisuutta Jumalan tahdolle, joka on että rakastaisimme toisiamme:)

        Gal. 5:14
        Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

        1. Joh. 4:16
        Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.

        Kyllä virallinen kirkonoppi ainakin opettaa, että pitäisi palvoa! Aivan kuten jotakin rock-tähteä!


      • Heppu
        admata. kirjoitti:

        ...Palvonnalla ei ole mitään merkitystä:)

        Ei Jumalaa tarvitse palvoa. Ei Jumala halua meiltä mitään muuta kuin että tekisimme hyvää ja välttäisimme pahaa. Jumalaan uskominen ei ole palvomista, vaan kuuliaisuutta Jumalan tahdolle, joka on että rakastaisimme toisiamme:)

        Gal. 5:14
        Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

        1. Joh. 4:16
        Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.

        [...Palvonnalla ei ole mitään merkitystä:) ]

        Asiaa! Mitä me välitämme siitä, palvovatko muurahaiset meitä...


      • Sälli kirjoitti:

        JAHVEN AJATUKSET OVAT KUIN TAIVAS MAASTA, NIIN KORKEALLA NE OVAT MEIDÄN IHMISTEN AJATUKSISTA. KUMMALLINEN HEPPU, NIIN JÄRJEN VASTAINEN, MUTTA VAIN MEIDÄN JÄRKEMME.

        vaikuttavat aikas ihmismäisiltä mun mielestä, ja vieläpä turhamaisilta. Taitaa myös olla ongelmia ylpeyden kanssa ja hauras ego joka ei kestä arvostelua. Mustavalkoista ajattelua ei tule unohtaa. Kuulostaa aikaslailla psykopaatilta mun korvaan.


      • Sepesusi
        admata. kirjoitti:

        ...Palvonnalla ei ole mitään merkitystä:)

        Ei Jumalaa tarvitse palvoa. Ei Jumala halua meiltä mitään muuta kuin että tekisimme hyvää ja välttäisimme pahaa. Jumalaan uskominen ei ole palvomista, vaan kuuliaisuutta Jumalan tahdolle, joka on että rakastaisimme toisiamme:)

        Gal. 5:14
        Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

        1. Joh. 4:16
        Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.

        Vihdoinkin joku uskovainen on tajunnut jotain....


    • Freak2

      ...jos joku loisi kasan robotteja palvomaan itseään, niin silloinhan ne kaikki myös palvoisivat? Ei tässä maailmassa kaikki palvo Jumalaa, koska Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon uskonsa suhteen.

      Enkä minäkään palvo Jumalaa, minä uskon häneen. Ja jos nyt kirkko käskee palvoa, niin tiedoksi että kirkko käskee paljon asioita mitä ei tarvitse tehdä uskoakseen Jumalaan.

      • .....

        Siinä tapauksessa sinun uskosi on verrattavissa mm. muinaissuomalaisten ja skandinaavien luonnouskontoihin, mikäli et siis ole samalla linjalla Kirkon kanssa. Et ole siis kristinuskoinen, koska Kirkolla on copyright kristinuskoon. Ja juuri sanoit, että ei tarvitse välittää, mitä Kirkko sanoo. Sinun uskosi on siis kuin uskoa johonkin Ukkoon tai Thoriin.


      • Valen
        ..... kirjoitti:

        Siinä tapauksessa sinun uskosi on verrattavissa mm. muinaissuomalaisten ja skandinaavien luonnouskontoihin, mikäli et siis ole samalla linjalla Kirkon kanssa. Et ole siis kristinuskoinen, koska Kirkolla on copyright kristinuskoon. Ja juuri sanoit, että ei tarvitse välittää, mitä Kirkko sanoo. Sinun uskosi on siis kuin uskoa johonkin Ukkoon tai Thoriin.

        Kirkko on ihmisten pystyttämä instituutio eikä sillä periaatteessa ole mitään "copyrightia" kristinuskoon. Jeesus Kristus on kristinuskon ydin ja Hänellä on copyrightti siihen. Kun ihminen tekee sen mitä Jeesus käski, niin silloin olemme kristittyjä. Ihminen voi olla uskovainen ja pelastua ilman mitään kirkkoja jos vain uskoo Kristusta. Esim. katolilaisten suorittaman ristiretket eivät tasan tarkkaan olleet Jumalan tahto. Ihmiset tekevät pahaa. Jumala on absoluuttinen totuus ja hyvyys. Kaikki mitä Jumala loi, oli alunperin hyvää, kunnes tämä hyvä vapaassa tahdossaan kääntyi pahaksi. Näin kävi Lucifer/saatanalle. Hän oli hyvä enkeli Jumalan luoma mutta vapaassa tahdossaan ylpistyi ja halusi olla Jumala. Seuraukset tiedämme. Synti tuli saatanan kautta maailmaan ja näin ihmisluontokin tuli pahaksi synnin vaikutuksesta. Moni asia on muuttunut pahaksi eikä nykyään enää ole olemassakaan absoluuttista hyvää paitsi Jumala ja Jeesus Kristus Hänen poikansa ja taivaassa olevat enkelit. Jeesuksen veressä synti pestään pois ihmisestä joka katuu ja uskoo Jeesukseen Kristukseen. Paha vallitsee muutoin. Siksi Jeesuksen paluu on tulossa pian kun Hän tulee poistamaan pahan lopullisesti tästä maailmasta. Oletko siis pahan ja synnin vallassa vai haluatko tehdä parannuksen ja pestä synnit pois Kristuksen veren kautta? Pahintahan tässä on se että nykymaailmassa ihmiset eivät edes tajua että se mitä he tekevät on pahaa ja rakastavat pahaa enemmän kuin hyvää, "synti on kivaa" on tämän maailman motto monessa asiassa.

        Siunausta!

        Valen


      • Nasse

        "Ei tässä maailmassa kaikki palvo Jumalaa, koska Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon uskonsa suhteen. "

        HEH HEH


      • nasselle
        Nasse kirjoitti:

        "Ei tässä maailmassa kaikki palvo Jumalaa, koska Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon uskonsa suhteen. "

        HEH HEH

        Niin, olet oikeassa, vain me uskovaiset palvomme Jumalaa. Me tiedämme hänen olevan elävä Jumala ja Hän on kaikkivaltias. Sinäkin ymmärrät Jumalan palvonnan vasta kun tulet uskoon. Siihen ei mene enää kauan aikaa. Siunausta sinulle. Jeesus elää ja Hän rakastaa sinuakin.


      • Nasse
        nasselle kirjoitti:

        Niin, olet oikeassa, vain me uskovaiset palvomme Jumalaa. Me tiedämme hänen olevan elävä Jumala ja Hän on kaikkivaltias. Sinäkin ymmärrät Jumalan palvonnan vasta kun tulet uskoon. Siihen ei mene enää kauan aikaa. Siunausta sinulle. Jeesus elää ja Hän rakastaa sinuakin.

        Uskistuminen on aivojen toimintaa joka tuottaa mm. jumalan.

        Eli sitä jumallasi ei ole olemassa missään muualla kuin uskiksen aivoissa ja noiden aivojen tuotoksina syntyneissä kirjoituksissa yms.

        Kun moista (virhe?)toimintaa ei minun aivoissani ole, niin paha siinä on uskistua.

        Toisinpäin homma onnistuu kunhan lääketeollisuus saa kehitettyä sopivat napit jolla salvataan ko. uskistumistoiminto uskovaisen aivoista. Uskallatko aikanaan moisen popsia ja tappaa jumalasi?

        IPU ja Pyhä Pepsi valaiskoon tietäsi.


      • Sälli
        Valen kirjoitti:

        Kirkko on ihmisten pystyttämä instituutio eikä sillä periaatteessa ole mitään "copyrightia" kristinuskoon. Jeesus Kristus on kristinuskon ydin ja Hänellä on copyrightti siihen. Kun ihminen tekee sen mitä Jeesus käski, niin silloin olemme kristittyjä. Ihminen voi olla uskovainen ja pelastua ilman mitään kirkkoja jos vain uskoo Kristusta. Esim. katolilaisten suorittaman ristiretket eivät tasan tarkkaan olleet Jumalan tahto. Ihmiset tekevät pahaa. Jumala on absoluuttinen totuus ja hyvyys. Kaikki mitä Jumala loi, oli alunperin hyvää, kunnes tämä hyvä vapaassa tahdossaan kääntyi pahaksi. Näin kävi Lucifer/saatanalle. Hän oli hyvä enkeli Jumalan luoma mutta vapaassa tahdossaan ylpistyi ja halusi olla Jumala. Seuraukset tiedämme. Synti tuli saatanan kautta maailmaan ja näin ihmisluontokin tuli pahaksi synnin vaikutuksesta. Moni asia on muuttunut pahaksi eikä nykyään enää ole olemassakaan absoluuttista hyvää paitsi Jumala ja Jeesus Kristus Hänen poikansa ja taivaassa olevat enkelit. Jeesuksen veressä synti pestään pois ihmisestä joka katuu ja uskoo Jeesukseen Kristukseen. Paha vallitsee muutoin. Siksi Jeesuksen paluu on tulossa pian kun Hän tulee poistamaan pahan lopullisesti tästä maailmasta. Oletko siis pahan ja synnin vallassa vai haluatko tehdä parannuksen ja pestä synnit pois Kristuksen veren kautta? Pahintahan tässä on se että nykymaailmassa ihmiset eivät edes tajua että se mitä he tekevät on pahaa ja rakastavat pahaa enemmän kuin hyvää, "synti on kivaa" on tämän maailman motto monessa asiassa.

        Siunausta!

        Valen

        "Ihminen voi olla uskovainen ja pelastua ilman mitään kirkkoja jos vain uskoo Kristusta."

        Kysymys kuuluu edelleen: Mitenkäs ne miljardit ja miljadit ihmiset jotka ovat eläneet aikojen alusta. Kidutetaanko heitäkin iäisyys sen takia etteivät ole kuulleetkaan jumalastasi? Mitenkäs minä hyvänä ateistina jos en usko satuihin ja sattuisikin niin että jumalasi olisikin olemassa. Sittenko liha käryää? Kyl on mukava jumala teillä.


      • Freak2
        Valen kirjoitti:

        Kirkko on ihmisten pystyttämä instituutio eikä sillä periaatteessa ole mitään "copyrightia" kristinuskoon. Jeesus Kristus on kristinuskon ydin ja Hänellä on copyrightti siihen. Kun ihminen tekee sen mitä Jeesus käski, niin silloin olemme kristittyjä. Ihminen voi olla uskovainen ja pelastua ilman mitään kirkkoja jos vain uskoo Kristusta. Esim. katolilaisten suorittaman ristiretket eivät tasan tarkkaan olleet Jumalan tahto. Ihmiset tekevät pahaa. Jumala on absoluuttinen totuus ja hyvyys. Kaikki mitä Jumala loi, oli alunperin hyvää, kunnes tämä hyvä vapaassa tahdossaan kääntyi pahaksi. Näin kävi Lucifer/saatanalle. Hän oli hyvä enkeli Jumalan luoma mutta vapaassa tahdossaan ylpistyi ja halusi olla Jumala. Seuraukset tiedämme. Synti tuli saatanan kautta maailmaan ja näin ihmisluontokin tuli pahaksi synnin vaikutuksesta. Moni asia on muuttunut pahaksi eikä nykyään enää ole olemassakaan absoluuttista hyvää paitsi Jumala ja Jeesus Kristus Hänen poikansa ja taivaassa olevat enkelit. Jeesuksen veressä synti pestään pois ihmisestä joka katuu ja uskoo Jeesukseen Kristukseen. Paha vallitsee muutoin. Siksi Jeesuksen paluu on tulossa pian kun Hän tulee poistamaan pahan lopullisesti tästä maailmasta. Oletko siis pahan ja synnin vallassa vai haluatko tehdä parannuksen ja pestä synnit pois Kristuksen veren kautta? Pahintahan tässä on se että nykymaailmassa ihmiset eivät edes tajua että se mitä he tekevät on pahaa ja rakastavat pahaa enemmän kuin hyvää, "synti on kivaa" on tämän maailman motto monessa asiassa.

        Siunausta!

        Valen

        Juuri tuota tarkoitankin. En tarvitse kirkkoa uskoakseni Jumalaan.


    • Jumalaa

      Me uskovaiset palvomme Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä ihan vapaaehtoisesti. Kerrotaan, että sielunvihollinen (saatana) tulee jopa kirkkoonkin, mutta kun palvomme Jumalaa, niin saatana pakenee. Se ei siedä Jumalan palvomista, vaan se haluaisi, että sitä itseään palvotaan.
      On niin hyvä olla Voittajan puolella. Jeesus on voittanut kuoleman ja saatanan vallan.

      Jeesus on Herra ! Ylistys ja kiitos Hänelle, Jumalan ainosyntyiselle Pojalle. Kiitos ja ylistys Jeesukselle, kun menit itse vapaaehtoisesti ristille meidän syntiemme vuoksi.
      Kunnia Jumalalle kun herätit pyhän Poikasi kuolleista. Kiitos kun tiedämme, että Jeesus elää! Kunnia Jumalalle Hänen kaikkivaltiudestaan ja hyvyydestään meitä luotujaan kohtaan. Halleluja !

      • Nasse

        mitä lässytystä. Vaikuttaa ihan kaksivuotiaan jokeltelulta.

        Lukekaapa uudestaan:

        "Me uskovaiset palvomme Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä ihan vapaaehtoisesti. Kerrotaan, että sielunvihollinen (saatana) tulee jopa kirkkoonkin, mutta kun palvomme Jumalaa, niin saatana pakenee. Se ei siedä Jumalan palvomista, vaan se haluaisi, että sitä itseään palvotaan.
        On niin hyvä olla Voittajan puolella. Jeesus on voittanut kuoleman ja saatanan vallan.

        Jeesus on Herra ! Ylistys ja kiitos Hänelle, Jumalan ainosyntyiselle Pojalle. Kiitos ja ylistys Jeesukselle, kun menit itse vapaaehtoisesti ristille meidän syntiemme vuoksi.
        Kunnia Jumalalle kun herätit pyhän Poikasi kuolleista. Kiitos kun tiedämme, että Jeesus elää! Kunnia Jumalalle Hänen kaikkivaltiudestaan ja hyvyydestään meitä luotujaan kohtaan. Halleluja !"


        Lässytilässyti


    • jeesusteleva kiihko hihhuli...

      Raaamatun mukaan Jumala ei ole oikeastaan ikinä halunut, että ihmiset hänelle rakentaisivat tönöjä, koska Raamatun mukaan Jumala ei asu ihmis käsin rakennetuissa tiloissa.

      Ellen väärin muista niin temppelin rakentajat ovat itse halunneet rakentaa Jumalalle temppelin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe