Väärän opin hylkääminen

Anonyymi-ap

Miksihän nuo vauvakasteen puolustajat eivät noudata Raamatun neuvoa:
1. Kor 13:11
" Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on."

Nuo samat ihmiset eivät millään uskalla hyljätä lapsellisia selityksiään "kasteen ihmeitätekevästä voimasta", vaan roikkuvat epätoivoisesti niissä kiinni ja yrittävät pilkata jokaista, joka luottaa Raamatun sanomaan uskosta ja kasteesta.

169

990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensinnäkään ei ole mitään vauvakastetta. Mutta uudestikastajat eivät noudata Jeesuksen neuvoa ja ohjetta. He haukkuvat kasteenpalvojiksi niitä jotka uskovat jeesusta ja apostolien opetusta

      Lisäksi ukastajat puhuu itse kasteen ihmeitä tekevästä voimasta

      • Anonyymi

        Yksi hellarinais oletettu kovin muslimin näköinen miesmäinen sanoi että tupakan poltto jää upotuskasteella sinne altaaseen 🤣😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi hellarinais oletettu kovin muslimin näköinen miesmäinen sanoi että tupakan poltto jää upotuskasteella sinne altaaseen 🤣😂

        Yx hellarinainen toi lapselleen huumepiiput ja hamppua pyhiinvallukselta Palestiinassa.


      • Anonyymi

        1 kor tarkoittaa tulla aikuiseksi uskossa jättää alkeet


    • Anonyymi

      Aloittaja on se joka pilkkaa uskovia ja alkaa puhumaan vedestä kun uskovat puhuvat kasteesta

    • Anonyymi

      Raamattu on aloittajalle lapsellista selitystä

      Hän haukkuu täällä Jeesuksen omia

      • Anonyymi

        Tämä aloittaja helluntailainen on joka palstalla pilkkaamassa mutta ottaa kopion muiden laittamista Raamatun lauseista ! Hän matkii muita.


    • Anonyymi

      Mistä keksit tuollaisia että uskovat eivät tuota noudata?

      • Anonyymi

        Se keksii omiaan

        Tuo kohta ei liity uskon hylkäämiseen


    • Anonyymi

      Aloittaja noudattaa käskyä haukkumalla toisia kasteenpalvojiksi

      Outoa

      • Anonyymi

        Onko oppi taas muuttunut:
        "Lisäksi ukastajat puhuu itse kasteen ihmeitä tekevästä voimasta"??

        Kyllä vielä viime viikolla kaste poisti syntejä, antoi Pyhän hengen ja varman taivaspaikan, uudestisynnytti jne.

        Mitä se kastevesi nykyisin tekee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko oppi taas muuttunut:
        "Lisäksi ukastajat puhuu itse kasteen ihmeitä tekevästä voimasta"??

        Kyllä vielä viime viikolla kaste poisti syntejä, antoi Pyhän hengen ja varman taivaspaikan, uudestisynnytti jne.

        Mitä se kastevesi nykyisin tekee?

        Mutta ihmeitä tekevästä voimasta puhuu vain sinä

        Ja vedestä taas jankkaat


      • Anonyymi

        Se on sen tapa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sen tapa

        Totta. Kasteenpalvojilla on tuollainen tapa, että he kuvittelevat kasteesta kaikenlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Kasteenpalvojilla on tuollainen tapa, että he kuvittelevat kasteesta kaikenlaista.

        Taas se solvasi kun ei muuhun pysty. Kristityt eivät kuvit tele mitään vaan uskovat sen mitä Raamattu kasteesta opettaa
        Symbolinpalvvojat taas kvuittelevat kaikenlaista kuten että kaste on symboli ja kuuliaisuusteko, mitä Raamattu ei missään opeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas se solvasi kun ei muuhun pysty. Kristityt eivät kuvit tele mitään vaan uskovat sen mitä Raamattu kasteesta opettaa
        Symbolinpalvvojat taas kvuittelevat kaikenlaista kuten että kaste on symboli ja kuuliaisuusteko, mitä Raamattu ei missään opeta

        Antaa uudestikastajien kuvitella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa uudestikastajien kuvitella

        Uudestikastajat elää vanhassa liitossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko oppi taas muuttunut:
        "Lisäksi ukastajat puhuu itse kasteen ihmeitä tekevästä voimasta"??

        Kyllä vielä viime viikolla kaste poisti syntejä, antoi Pyhän hengen ja varman taivaspaikan, uudestisynnytti jne.

        Mitä se kastevesi nykyisin tekee?

        Parannuksen kasteilla mutta kun vanha liitto vanheni kun Jeesus tuli alkoi uusi liitto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannuksen kasteilla mutta kun vanha liitto vanheni kun Jeesus tuli alkoi uusi liitto

        "uusi liitto" JA "uusi kaste",

        Johanneksen kaste ei ole sama kuin kristillinen kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "uusi liitto" JA "uusi kaste",

        Johanneksen kaste ei ole sama kuin kristillinen kaste.

        Vanhassa liitossa ei ollut kastetta, vaikka vauvakasteen puolustajat siteeraavatkin usein
        4. Moos 3:a, jossa pappi puhdistetaan ennen temppelipalvelusta.
        Jos tuo olisi esikuva kasteesta, niin sehän puolustaa uudestikastamista, koska tuo "pirskoittelu" uusittiin joka kerta ennen palvelusvuoron alkamista.

        Uuden liiton kaste alkoi Jeesuksen kasteessa, koska läsnä olivat Isä, Poika ja Pyhä henki.
        Opetuslapset ja Paavali seurasivat Jeesuksen esimerkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa liitossa ei ollut kastetta, vaikka vauvakasteen puolustajat siteeraavatkin usein
        4. Moos 3:a, jossa pappi puhdistetaan ennen temppelipalvelusta.
        Jos tuo olisi esikuva kasteesta, niin sehän puolustaa uudestikastamista, koska tuo "pirskoittelu" uusittiin joka kerta ennen palvelusvuoron alkamista.

        Uuden liiton kaste alkoi Jeesuksen kasteessa, koska läsnä olivat Isä, Poika ja Pyhä henki.
        Opetuslapset ja Paavali seurasivat Jeesuksen esimerkkiä.

        Ei ollutkaan. Moni vanhan liiton asia on uuden liiton kasteen esikuvaa

        Uuden liiton kaste Kristuksen kuolemaan alkoi lähetyskäskystä. Opetuslasten kasteesta ei Raamattu sinänsä kerro


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollutkaan. Moni vanhan liiton asia on uuden liiton kasteen esikuvaa

        Uuden liiton kaste Kristuksen kuolemaan alkoi lähetyskäskystä. Opetuslasten kasteesta ei Raamattu sinänsä kerro

        Vanhan liiton ympärileikkaus kaikille poikalapsille kahdeksan päivän vanhana
        ( 1 Moos: 17: 13) on uuden liiton kasteen esikuva (tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta ,
        3 Moos: 12:

        Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa."
        Kol: 2: 11-12


    • Anonyymi

      Hes. 18:
      20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.

    • Anonyymi

      Kaste ei ketään pelasta.

      Apt. 7:
      13. Jopa Simon itse uskoi, ja hänet kastettiin. Hän pysytteli sitten Filippoksen seurassa, ja nähdessään ne suuret ihmeet ja voimateot, joita Filippos teki, hän oli hämmästyksestä suunniltaan.
      …..
      Pietari sanoi Simonille.
      20."Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa!
      21. Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä.
      22. Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi.
      23. Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan."
      24. Silloin Simon sanoi: "Rukoilkaa minun puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään tuollaista, mitä sanoitte!"

      • Anonyymi

        Raamattu vain sanoo toista


      • Anonyymi

        >>>>"Kaste ei ketään pelasta"<<<
        ( ei ole Apt: 7 . vaan Apt: 8:

        "Ja Simon itsekin uskoi , ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa ; ja
        nähdessään tunnustekoja ja ihmeitä ja suuria voimallisia tekoja hän hämmästyi."
        Apt: 8: 13

        "Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi
        hän heille rahaa,
        ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän
        Hengen." Apt: 8 : 18-19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"Kaste ei ketään pelasta"<<<
        ( ei ole Apt: 7 . vaan Apt: 8:

        "Ja Simon itsekin uskoi , ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa ; ja
        nähdessään tunnustekoja ja ihmeitä ja suuria voimallisia tekoja hän hämmästyi."
        Apt: 8: 13

        "Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi
        hän heille rahaa,
        ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän
        Hengen." Apt: 8 : 18-19

        apostolit rukoili kätten päälle panemisella Pyhän Hengen,

        Simon oli saanut jo KASTEEN:
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin te
        saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        apostolit rukoili kätten päälle panemisella Pyhän Hengen,

        Simon oli saanut jo KASTEEN:
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin te
        saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38

        Simon oli saanut kasteen ja sen jälkeen sanoi heille:
        "Antakaa minullekin se VALTA , että kenen päälle minä käteni panen , se saa Pyhän hengen"
        Apt: 8:19

        kasteessa jokainen saa Pyhän Hengen , mutta EI VALTAA , "kätten päälle panemisella"
        antaa jollekin toiselle Pyhä henki:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Simon oli saanut kasteen ja sen jälkeen sanoi heille:
        "Antakaa minullekin se VALTA , että kenen päälle minä käteni panen , se saa Pyhän hengen"
        Apt: 8:19

        kasteessa jokainen saa Pyhän Hengen , mutta EI VALTAA , "kätten päälle panemisella"
        antaa jollekin toiselle Pyhä henki:

        Onkohan ymmärryksessäsi jotain vikaa?
        Simonhan EI OLLUT saanut Pyhää henkeä kasteessaan, vaan pyysi sitä jälkikäteen.

        Onko järjen käyttö noin vaikeaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan ymmärryksessäsi jotain vikaa?
        Simonhan EI OLLUT saanut Pyhää henkeä kasteessaan, vaan pyysi sitä jälkikäteen.

        Onko järjen käyttö noin vaikeaa?

        Näinpä, mutta kasteessa pyhä henki on luvattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä, mutta kasteessa pyhä henki on luvattu.

        Kyllä. Silti ne voivat tietysti ajallisesti olla toisistaan poikkeavat tapahtumat kuten Raamatun parista esimerkistä näemme


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä, mutta kasteessa pyhä henki on luvattu.

        "Simon itsekin uskoi ja kasteen saatuansa pysytteli Filippuksen seurassa" Apt: 8: 13

        Raamattu:
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        SILLOIN te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38

        kyllä "Simon" itse oli saanut Pyhän Hengen, mutta EI VALTAA, >>>"kenen päälle minä
        käteni panen SE saa Pyhän Hengen" Apt: 8: 19

        kasteessa annetaan KAIKKI synnit anteeksi,
        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi Apt: 22: 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Simon itsekin uskoi ja kasteen saatuansa pysytteli Filippuksen seurassa" Apt: 8: 13

        Raamattu:
        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        SILLOIN te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38

        kyllä "Simon" itse oli saanut Pyhän Hengen, mutta EI VALTAA, >>>"kenen päälle minä
        käteni panen SE saa Pyhän Hengen" Apt: 8: 19

        kasteessa annetaan KAIKKI synnit anteeksi,
        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi Apt: 22: 16

        Kyllä, kasteessa ja uskossa eli Jeesuksen sovituksen ja kuoleman kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kasteessa ja uskossa eli Jeesuksen sovituksen ja kuoleman kautta

        Sinä olet ilmeisesti nainen, kun et tottele Paavalin ohjetta:
        "kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on."?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ilmeisesti nainen, kun et tottele Paavalin ohjetta:
        "kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on."?

        Ei tuossa puhuta uskosta luopumisesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa puhuta uskosta luopumisesta

        Siinä puhutaan siitä, että väärässä uskossa olevan pitää luopua siitä mitä on pitänyt siihen asti oikeassa. Oppi vauvojen syntisyydestä ja heidän pelastamisekseen veden avulla on juuri sitä "mikä lapsen on"- oppia, ja siitä pitää luopua.
        Se oli myös Paavalin toiminta, kun hän kohtasi Jeesuksen ja luopui lain alaisesta farisealaisuudesta. Paavali näytti esimerkkiä meille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä puhutaan siitä, että väärässä uskossa olevan pitää luopua siitä mitä on pitänyt siihen asti oikeassa. Oppi vauvojen syntisyydestä ja heidän pelastamisekseen veden avulla on juuri sitä "mikä lapsen on"- oppia, ja siitä pitää luopua.
        Se oli myös Paavalin toiminta, kun hän kohtasi Jeesuksen ja luopui lain alaisesta farisealaisuudesta. Paavali näytti esimerkkiä meille.

        Synti syys ja kaste perustuu Raamattuun

        Farisealaisuuteen ne eivät liity


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä puhutaan siitä, että väärässä uskossa olevan pitää luopua siitä mitä on pitänyt siihen asti oikeassa. Oppi vauvojen syntisyydestä ja heidän pelastamisekseen veden avulla on juuri sitä "mikä lapsen on"- oppia, ja siitä pitää luopua.
        Se oli myös Paavalin toiminta, kun hän kohtasi Jeesuksen ja luopui lain alaisesta farisealaisuudesta. Paavali näytti esimerkkiä meille.

        Sinun olisi hyvä luopua symboliuskostasi ja synnittömyysopistasi ja siirtyä Raamatun oppiin


    • Anonyymi

      Kivasti suomen luterilaiset näyttääkin saaneensa pyhän Hengen vauvakasteesta!
      Ihan joka päivä se näkyy ja kuuluu joka mediasta.

      Suomalaiset ovat todella hurskasta kansaa aamen.

      • Anonyymi

        Kivasti sodomiittikäkätys kitisee taas vaaveista

        Saiko se Pyhän hengen endaumentissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivasti sodomiittikäkätys kitisee taas vaaveista

        Saiko se Pyhän hengen endaumentissa?

        Kyllä se sodomiittikäkätyksem hengen näkee siitä miten se kiipeää navetan katoille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivasti sodomiittikäkätys kitisee taas vaaveista

        Saiko se Pyhän hengen endaumentissa?

        Et siis aio luopua siitä, "mikä lapsen on".

        Sitähän minä vähän epäilinkin. N e perinteet, ne perinteet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis aio luopua siitä, "mikä lapsen on".

        Sitähän minä vähän epäilinkin. N e perinteet, ne perinteet!

        Et selvästikään luovu siitä


    • Anonyymi

      Kohta miljoona lutterin kirkon pakkomaksajaa on eronnut reservaatistaan lyhyehköllä intervallilla.

      Eivät enää usko kirkkoisien kastesatuja eikä viinakaupan tavaran ihmeisiin.
      Mistä moinen mahtaa johtua onko sakastissa löydetty selitystä moiseen alasajoon!@

      • Anonyymi

        Ja parhamin kirkossa ei ole edes niin paljon jäseniä, hehe

        Ja Raamattu on siellä pelkkää kirkkoisien satua


      • Anonyymi

        Ei tarvitse arvailla että sodomiittikäkätys taas asialla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse arvailla että sodomiittikäkätys taas asialla

        Teillä on sitten hauskoja nimiä.
        Tarkoittaako tuo "sodomiittikääkätys" pappia vai lukkaria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä on sitten hauskoja nimiä.
        Tarkoittaako tuo "sodomiittikääkätys" pappia vai lukkaria?

        Tuskinpa sodomiittikäkätys on kumpikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä on sitten hauskoja nimiä.
        Tarkoittaako tuo "sodomiittikääkätys" pappia vai lukkaria?

        helluntailaisuus perustajat harjoittivat sodomiaa,

        sodomia löytyy myös sivistyssanakirjasta , jos joku ei tiedä että sellainenkin kirja kuin
        SIVISTYS-sanakirja on olemassa, helluntailainen ei ainakaan koskaan ole sellaista avannut, täällä sitten kyselee , mitä on sodomia . . .

        Sodomia: yhdyntä eläimen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus perustajat harjoittivat sodomiaa,

        sodomia löytyy myös sivistyssanakirjasta , jos joku ei tiedä että sellainenkin kirja kuin
        SIVISTYS-sanakirja on olemassa, helluntailainen ei ainakaan koskaan ole sellaista avannut, täällä sitten kyselee , mitä on sodomia . . .

        Sodomia: yhdyntä eläimen kanssa.

        Miksi sinua kiehtoo niin paljon tuo sodomia?
        Etsitkö yhteistyökumppania?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinua kiehtoo niin paljon tuo sodomia?
        Etsitkö yhteistyökumppania?

        Ei se kiinnostaa kuin helluntailaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kiinnostaa kuin helluntailaisia

        Mutta luterilaiset siitä kirjoittavat koko ajan.


    • Anonyymi

      Totta: " Kristityt eivät kuvittele mitään vaan uskovat sen mitä Raamattu kasteesta opettaa"!

      Ja tuo opetus on yksinkertainen ja selvä:
      "Nouse, mitä viivyttelet. Avuksesi huuda Hänen nimeää ja anna kastaa ITSESI"!

      Luterilaiset muutavat Raamatun ohjetta ja antavat kastaa vauvansa.

      • Anonyymi

        Eivät muuta vaan uskovat Jeesuksen ohjetta kastaa ja opettaa kaikkia kansoja.

        Hellntailaiset muutavat tuon Paavalille annetun ohjeen ja keskittyät sanoihin joita alkutekstissä ei ole.


      • Anonyymi

        Opetus n tosiaan selvä:

        " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää

        Helluntailaiset eivät usko tuota ohjetta vaan höpöttävät vain vauvoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetus n tosiaan selvä:

        " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää

        Helluntailaiset eivät usko tuota ohjetta vaan höpöttävät vain vauvoista

        Raamatun opetus on selvää:
        Mark 16
        "Hän sanoi heille: »Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä."

        Vauvakastettujen merkit ovat kiroilu ja uskovien haukkuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetus n tosiaan selvä:

        " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää

        Helluntailaiset eivät usko tuota ohjetta vaan höpöttävät vain vauvoista

        Eikä ne usko jakeen loppuosaa: "ja pestä syntisi pois"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ne usko jakeen loppuosaa: "ja pestä syntisi pois"

        Kyllä uskovat:
        "Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä"!

        Siihen ei tarvita vettä. Veteen luottavat haukkuvat Raamattuun uskovia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä uskovat:
        "Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä"!

        Siihen ei tarvita vettä. Veteen luottavat haukkuvat Raamattuun uskovia.

        kaste: > "kolme on , jotka todistavat: "Henki ja veri ja vesi , ja ne kolme yhdessä ovat"

        >"yhdessä ovat" > "yksi kaste" Ef: 4: 5

        helluntailaiset huutaa erikseen ilmaan hosuen , "henki, henki , henki", veri , veri , veri,
        ja kaste on sitten helluntailaisuudessa pelkkää vettä . . . vaikka raamattu sanoo:

        "ja ne kolme yhdessä ovat" 1 Joh: 5: 8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä uskovat:
        "Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä"!

        Siihen ei tarvita vettä. Veteen luottavat haukkuvat Raamattuun uskovia.

        Ette usko että kasteessa synnit pestään pois

        Raamattu ri missään jankkaa "siihen ei tarvita vettä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette usko että kasteessa synnit pestään pois

        Raamattu ri missään jankkaa "siihen ei tarvita vettä"

        "Raamattu ri missään jankkaa "siihen ei tarvita vettä",

        eikä Raamattu jankkaa missään, että otsan kastelu pelastaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu ri missään jankkaa "siihen ei tarvita vettä",

        eikä Raamattu jankkaa missään, että otsan kastelu pelastaa!

        kasteessa ei puhuta otsasta eikä kehosta, vaan kaste on kaste.

        kasteessa : "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat" 1 Joh: 5:

        "yksi kaste" "Ef: 4: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kasteessa ei puhuta otsasta eikä kehosta, vaan kaste on kaste.

        kasteessa : "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat" 1 Joh: 5:

        "yksi kaste" "Ef: 4: 5

        "Totta: "kasteessa ei puhuta otsasta eikä kehosta, vaan kaste on kaste."!

        Kaste kuvaa vanhan ihmisen hautaamista kuolemaan samanlaisella kuolemalla kuin mitä Jeesus joutui kokemaan. Jeesuksen ruumis pantiin hautaan kokonaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu ri missään jankkaa "siihen ei tarvita vettä",

        eikä Raamattu jankkaa missään, että otsan kastelu pelastaa!

        Mutta se opettaa että kaste pelastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Totta: "kasteessa ei puhuta otsasta eikä kehosta, vaan kaste on kaste."!

        Kaste kuvaa vanhan ihmisen hautaamista kuolemaan samanlaisella kuolemalla kuin mitä Jeesus joutui kokemaan. Jeesuksen ruumis pantiin hautaan kokonaan!

        Kaste ei kuvaa vaan se on hautaamista

        Raamatun ei ole opetusta että kaste vain kuvaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se opettaa että kaste pelastaa

        Niinhän kasteenpalvojat uskovat. Kaste on heidän epäjumalansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Totta: "kasteessa ei puhuta otsasta eikä kehosta, vaan kaste on kaste."!

        Kaste kuvaa vanhan ihmisen hautaamista kuolemaan samanlaisella kuolemalla kuin mitä Jeesus joutui kokemaan. Jeesuksen ruumis pantiin hautaan kokonaan!

        Jeesus pantiin hautaan kokonaan.

        Jeesus NOUSI YLÖS haudasta, ja kastekäskyn Jeesus antoi 40 päivää ylösnousemuksensa jälkeen , > "ylhäältä" .

        kaste annetaan myös "ylhäältä",
        uuden liiton kristillistä kastekäskyä ei edes ollut ennen Jeesuksen kuolemaa ja
        ylösnousemusta.

        "yhtalaisessa kuolemassa , niin olemme samoin myös yhtalaisessa ylösnousemuksessa"
        Room: 6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pantiin hautaan kokonaan.

        Jeesus NOUSI YLÖS haudasta, ja kastekäskyn Jeesus antoi 40 päivää ylösnousemuksensa jälkeen , > "ylhäältä" .

        kaste annetaan myös "ylhäältä",
        uuden liiton kristillistä kastekäskyä ei edes ollut ennen Jeesuksen kuolemaa ja
        ylösnousemusta.

        "yhtalaisessa kuolemassa , niin olemme samoin myös yhtalaisessa ylösnousemuksessa"
        Room: 6

        Ja YHTÄLÄISESSÄ kasteessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän kasteenpalvojat uskovat. Kaste on heidän epäjumalansa.

        Raamatu ei opeta kasten kuvaavan mitään mikä on kova paikka tuolle saatananpalvojalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän kasteenpalvojat uskovat. Kaste on heidän epäjumalansa.

        Otsaetissikusipää puhuu kasteesta epäjumalana mutta niin satanisstit tekee. Ne symboloi sen mitä Raamattu opettaa. Meidän Jumala on Jeesus johon kasteessa liitetään, vesi on uudestikastajien epäjumala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otsaetissikusipää puhuu kasteesta epäjumalana mutta niin satanisstit tekee. Ne symboloi sen mitä Raamattu opettaa. Meidän Jumala on Jeesus johon kasteessa liitetään, vesi on uudestikastajien epäjumala

        Ilmeisesti, jos käyttää tuota "kasteenpalvoja" -nimitystä taas kun jäi tappiolle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja YHTÄLÄISESSÄ kasteessa!

        Ei vaan yhtäläisesää kuolemassa ja ylösnousemuksessa. Pääsemme siis osalliseksi hänen kuolemastaan ja ylösnousemuksestaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja YHTÄLÄISESSÄ kasteessa!

        Johanneksen kaste oli "maan päällä" ,
        "Laki ja profeetat oli Johannekseen asti, SIITÄ LÄHTIEN julistetaan Jumalan valtakuntaa "
        kristillisen kastekäskyn Jeesus antoi vasta ylösnousemuksensa jälkeen.

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän JA Pojan JA Pyhän Hengen NIMEEN:" Mt: 28: 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen kaste oli "maan päällä" ,
        "Laki ja profeetat oli Johannekseen asti, SIITÄ LÄHTIEN julistetaan Jumalan valtakuntaa "
        kristillisen kastekäskyn Jeesus antoi vasta ylösnousemuksensa jälkeen.

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän JA Pojan JA Pyhän Hengen NIMEEN:" Mt: 28: 19

        Tuotahan uudestikastajat ei usko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotahan uudestikastajat ei usko

        Kasteenpalvojien kommentit kertovat selvästi sen, mikä henki heitä riivaa:
        "Ei niin mutta he tykkäävät naida lapsia.
        varsinkin u-k-i-e nr"!!!

        Tuo ei ole enää terveen ihmisen kirjoitusta.

        Tuo on ilmeisesti jonglöörin tekstejä. Hän kun hermostuu aina, kun jää toiseksi. Hän kiihoittuu aina kun mainitaan vauvoista, ja alkaa rienaamaan ja puhumaan rumia. Sama toistuu muutaman kuukauden välein.

        Ei edes SELVÄ Jumalan sanan kohta saa häntä tunnustamaan harhaoppiaan:
        ""Laki ja profeetat oli Johannekseen asti, SIITÄ LÄHTIEN julistetaan Jumalan valtakuntaa "

        Siis Jumalan valtakuntaa JULISTETAAN!!! Eikä riehuta vesikipon kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteenpalvojien kommentit kertovat selvästi sen, mikä henki heitä riivaa:
        "Ei niin mutta he tykkäävät naida lapsia.
        varsinkin u-k-i-e nr"!!!

        Tuo ei ole enää terveen ihmisen kirjoitusta.

        Tuo on ilmeisesti jonglöörin tekstejä. Hän kun hermostuu aina, kun jää toiseksi. Hän kiihoittuu aina kun mainitaan vauvoista, ja alkaa rienaamaan ja puhumaan rumia. Sama toistuu muutaman kuukauden välein.

        Ei edes SELVÄ Jumalan sanan kohta saa häntä tunnustamaan harhaoppiaan:
        ""Laki ja profeetat oli Johannekseen asti, SIITÄ LÄHTIEN julistetaan Jumalan valtakuntaa "

        Siis Jumalan valtakuntaa JULISTETAAN!!! Eikä riehuta vesikipon kanssa!

        Saatananpalvoja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä märisee tuskaansa

        Hän haluaa jonglööriä ja lapsia eli ei terve tapaus

        Jumalan valtakuntaa julistetaan ja sinne päästään uudestisyntymän kautta

        Ukastajat puhuu vesikipoistaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotahan uudestikastajat ei usko

        Ei usko mutta me uskomme

        Satanistinoita saa kitistä jos haluaa mutta se ei Jeesuksen sanoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei usko mutta me uskomme

        Satanistinoita saa kitistä jos haluaa mutta se ei Jeesuksen sanoja

        ... muuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteenpalvojien kommentit kertovat selvästi sen, mikä henki heitä riivaa:
        "Ei niin mutta he tykkäävät naida lapsia.
        varsinkin u-k-i-e nr"!!!

        Tuo ei ole enää terveen ihmisen kirjoitusta.

        Tuo on ilmeisesti jonglöörin tekstejä. Hän kun hermostuu aina, kun jää toiseksi. Hän kiihoittuu aina kun mainitaan vauvoista, ja alkaa rienaamaan ja puhumaan rumia. Sama toistuu muutaman kuukauden välein.

        Ei edes SELVÄ Jumalan sanan kohta saa häntä tunnustamaan harhaoppiaan:
        ""Laki ja profeetat oli Johannekseen asti, SIITÄ LÄHTIEN julistetaan Jumalan valtakuntaa "

        Siis Jumalan valtakuntaa JULISTETAAN!!! Eikä riehuta vesikipon kanssa!

        Ei ole terveen ihmisen tekstiä tällainen: "Hän kiihoittuu aina kun mainitaan vauvoista, "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole terveen ihmisen tekstiä tällainen: "Hän kiihoittuu aina kun mainitaan vauvoista, "

        Ei olekaan, tuo helluntailainen sekoilee aina noiden kiihottumistensa kanssa


      • Anonyymi

        Sinä olet niitä molempia


    • Anonyymi

      Näin, ja se kuvastin on liki parhautta kaikinpuolin elämään nähden. Kyllä on.
      -sydämenmarmoriin-

    • Anonyymi

      Kun olin vauva en saanut nukuttua vaunuissa perisynti ahdisti niin, niskakakkaakin oli !

      Oli se kauheaa aikaa.

      • Anonyymi

        Sodomiittikäkätys taas vaavien kimpussa

        On se kauheaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodomiittikäkätys taas vaavien kimpussa

        On se kauheaa

        Ehkä sitä ahdistaa, huh ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sitä ahdistaa, huh ?

        Sillä voi olla niskakakkaa 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä voi olla niskakakkaa 🤭

        Vaarista helppo uskoa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaarista helppo uskoa...

        vaarilla on saari, se vaavisaari on :D


    • Anonyymi

      Miksi luterilaiset eivät palaa kirkkoisiensä oppiin ja ala kiivailla siitä auringon tapulin kierrosta kasteen tapaan ja sama kysymys miksi eivät kiivaile jeesuksen käskystä parantaa sairaita ja herättää kuolleita!?

      Niin missä lookisuus häh!

      • Anonyymi

        Normaalisti ihminen ostaa ensin polkupyörän ja sen mukana tuleekin ilmapumppu ilmatkin kumeissa.

        Luterilaiset ostaa ensin pumpun !

        Pyörä jää useimmin ostamatta taikka joskus kymmenien vuosien päästä.

        Lookista eikö vain.


      • Anonyymi

        Luterilaiset eivät jankkaa kirkkoisistä kuten sinä vaan he palaavat aina Raamattuun

        Sehän sinua ärsyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalisti ihminen ostaa ensin polkupyörän ja sen mukana tuleekin ilmapumppu ilmatkin kumeissa.

        Luterilaiset ostaa ensin pumpun !

        Pyörä jää useimmin ostamatta taikka joskus kymmenien vuosien päästä.

        Lookista eikö vain.

        Pumpunkin voi ostaa ensin, lopputulos on sama

        lookista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalisti ihminen ostaa ensin polkupyörän ja sen mukana tuleekin ilmapumppu ilmatkin kumeissa.

        Luterilaiset ostaa ensin pumpun !

        Pyörä jää useimmin ostamatta taikka joskus kymmenien vuosien päästä.

        Lookista eikö vain.

        helluntailaisten mielestä pumpun ostaminen ennen pyörää ei ole oikea pumppu

        ensin pitää ostaa pyörä ja vasta pyörän jälkeen ostettu pumppu on oikea pumppu

        lookista vai mitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalisti ihminen ostaa ensin polkupyörän ja sen mukana tuleekin ilmapumppu ilmatkin kumeissa.

        Luterilaiset ostaa ensin pumpun !

        Pyörä jää useimmin ostamatta taikka joskus kymmenien vuosien päästä.

        Lookista eikö vain.

        Säälittävä tuo vaari kun sen jutut on aina kirkkoisiä ja sakastia. Voisi vaihtaa palstaa kun ei sen kirjoittelusta tule oikein mitään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset eivät jankkaa kirkkoisistä kuten sinä vaan he palaavat aina Raamattuun

        Sehän sinua ärsyttää

        99,9 % luterilaisista ei koskaan avaa raamattua vaikka sellaisen saattaa omistaakkin.

        siinä sinulle aina raamattuun palaamisesta.

        suomi on täysjumalaton kansakunta vaikka joka nyppylällä on korkea rakennus ja tuhannet papit veivaa paperirukouksiaan viikosta toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        99,9 % luterilaisista ei koskaan avaa raamattua vaikka sellaisen saattaa omistaakkin.

        siinä sinulle aina raamattuun palaamisesta.

        suomi on täysjumalaton kansakunta vaikka joka nyppylällä on korkea rakennus ja tuhannet papit veivaa paperirukouksiaan viikosta toiseen.

        Tuntuu että luterilaiset eivät täällä muusta puhukaan kuin Raamatusta. Sinä puhut kaikesta muusta

        Suomi on jumalaton kansa ja jumalattomampi se on kun näitä amerikan porukoita on tänne ilmestynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        99,9 % luterilaisista ei koskaan avaa raamattua vaikka sellaisen saattaa omistaakkin.

        siinä sinulle aina raamattuun palaamisesta.

        suomi on täysjumalaton kansakunta vaikka joka nyppylällä on korkea rakennus ja tuhannet papit veivaa paperirukouksiaan viikosta toiseen.

        Koita puhuta jostakin muusta kuin niistä luterilaisita jotka eivät avaa Raamattua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita puhuta jostakin muusta kuin niistä luterilaisita jotka eivät avaa Raamattua

        Miksi sinulla on jatkuvasti lapsen mieli:
        " Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; "????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinulla on jatkuvasti lapsen mieli:
        " Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; "????

        Vaarilla tuntuu olevan lapsen mieli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaarilla tuntuu olevan lapsen mieli

        Juuri noin kirjoittaa lapsenmielinen!
        Raamattu kehoittaa hylkäämään sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin kirjoittaa lapsenmielinen!
        Raamattu kehoittaa hylkäämään sen.

        Niin se kirjoittaa lapsenmielisesti mutta ei se hylkää sitä vaan jankkaa tapulista ja auringosta jne jne

        Odotellaan että se lopettaa nuo lapsellisuutensa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se kirjoittaa lapsenmielisesti mutta ei se hylkää sitä vaan jankkaa tapulista ja auringosta jne jne

        Odotellaan että se lopettaa nuo lapsellisuutensa

        Sinun kohdallasi sitä on näköjään turha odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kohdallasi sitä on näköjään turha odottaa.

        Sinä tunnut olevat sen lapsellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tunnut olevat sen lapsellinen

        Eipä täällä muut noista asioista puhu kun tuo yksi vanhus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä täällä muut noista asioista puhu kun tuo yksi vanhus

        Ehkä, mutta Raamattu puhuu hylkäämisestä:
        "" Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on."

        Kasteenpalvojathan eivät halua noudattaa Raamatun kehoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta Raamattu puhuu hylkäämisestä:
        "" Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on."

        Kasteenpalvojathan eivät halua noudattaa Raamatun kehoitusta.

        Niin vaari on sellainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta Raamattu puhuu hylkäämisestä:
        "" Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on."

        Kasteenpalvojathan eivät halua noudattaa Raamatun kehoitusta.

        Se ei tosiaan hylkää noita jatkuvia soperruksiaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei tosiaan hylkää noita jatkuvia soperruksiaan

        Etkä sinä varsinkaan.
        Samat sadut veden ihmeitätekevästä voimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä sinä varsinkaan.
        Samat sadut veden ihmeitätekevästä voimasta.

        Kyllä, sinulla on lapsellisia satuja veden voimasta.

        Ei täällä muut sellaisesta puhu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, sinulla on lapsellisia satuja veden voimasta.

        Ei täällä muut sellaisesta puhu

        Minä olen kuullut niistä vauvakasteen puolustajilta. Ovat tosi lapsellisia satuja ja UT kehoittaa hylkäämään sellaiset sadut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kuullut niistä vauvakasteen puolustajilta. Ovat tosi lapsellisia satuja ja UT kehoittaa hylkäämään sellaiset sadut.

        Ei täälllä kukaan muu puhu vauvakasteesta ja veden voimasta kun sinä

        Kannattaa lopettaa nuo puheet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täälllä kukaan muu puhu vauvakasteesta ja veden voimasta kun sinä

        Kannattaa lopettaa nuo puheet

        Ei luterilainen kirkko juuri muusta puhu, joka saarnassa palataan aiheeseen, ...kun olette jo lapsena kasteessa saaneet ...plaa plaa !

        tosiasiassa kukaan ei ole saanut yhtään mitään kirkon jäsenyyden lisäksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei luterilainen kirkko juuri muusta puhu, joka saarnassa palataan aiheeseen, ...kun olette jo lapsena kasteessa saaneet ...plaa plaa !

        tosiasiassa kukaan ei ole saanut yhtään mitään kirkon jäsenyyden lisäksi!

        ai onhan se lupaus mailman kalleimmasta hautapaikasta toki saatu samalla !

        meinasin unohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei luterilainen kirkko juuri muusta puhu, joka saarnassa palataan aiheeseen, ...kun olette jo lapsena kasteessa saaneet ...plaa plaa !

        tosiasiassa kukaan ei ole saanut yhtään mitään kirkon jäsenyyden lisäksi!

        Kasteesta puhutaan kuten Raamatussakin, mutta mistään veden voimasta ei puhu muut kuin uudestikastajat

        "tosiasiassa kukaan ei ole saanut yhtään mitään kirkon jäsenyyden lisäksi!"

        Helluntaikirkoa voi olla noin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai onhan se lupaus mailman kalleimmasta hautapaikasta toki saatu samalla !

        meinasin unohtaa.

        Niin olen kuullut että helluntailaisilla helluntaikirkon jäsenyyt ja kaste liity hautapaikkaan

        Meillä kristityillä taas Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olen kuullut että helluntailaisilla helluntaikirkon jäsenyyt ja kaste liity hautapaikkaan

        Meillä kristityillä taas Jeesukseen.

        Siinäpä se ero onkin hyvin sanottu. Jeesus Kristus ei saa sijaa helluntailaisilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei luterilainen kirkko juuri muusta puhu, joka saarnassa palataan aiheeseen, ...kun olette jo lapsena kasteessa saaneet ...plaa plaa !

        tosiasiassa kukaan ei ole saanut yhtään mitään kirkon jäsenyyden lisäksi!

        Kaikkihan ei ole lapsena kastetta saaneet mutta eikö ole hyvä että muistutetaan siitä miten kaste liittyy Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen ja mikä aarre niihin kätkeytyy

        Ikävä jos sinulle Jeesus on plaa plaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan ei ole lapsena kastetta saaneet mutta eikö ole hyvä että muistutetaan siitä miten kaste liittyy Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen ja mikä aarre niihin kätkeytyy

        Ikävä jos sinulle Jeesus on plaa plaata.

        Ja TAAS puhut kasteesta!

        Eikö luterilaiset osaa puhua Jeesuksesta ilman että puhuvat kasteesta? Sellaista se on, kun kasteesta tehdään epäjumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja TAAS puhut kasteesta!

        Eikö luterilaiset osaa puhua Jeesuksesta ilman että puhuvat kasteesta? Sellaista se on, kun kasteesta tehdään epäjumala.

        Tämä on kaste-palsta. Jos sinua noin ärsyttää kasteesta puhuminen niin vaihda palstaa

        Mutta kun kerta kaste Kristukseen on sinulle epäjumala, niin tuskin mikään uskova olet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on kaste-palsta. Jos sinua noin ärsyttää kasteesta puhuminen niin vaihda palstaa

        Mutta kun kerta kaste Kristukseen on sinulle epäjumala, niin tuskin mikään uskova olet

        Joo sen kannattaa vaihtaa palstaa nopeasti jos ei kestä puhetta kasteesta ja Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Apostolienkin tekstit varmaan kannattaa sen jättää lukematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sen kannattaa vaihtaa palstaa nopeasti jos ei kestä puhetta kasteesta ja Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Apostolienkin tekstit varmaan kannattaa sen jättää lukematta.

        On se surkeaa kun luterilaiset jakavat täällä Jumalan Sanaa ja tekevät vielä Jeesuksestakin Jumalan!
        Kyllä nyt uudestikastajia harmittaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sen kannattaa vaihtaa palstaa nopeasti jos ei kestä puhetta kasteesta ja Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Apostolienkin tekstit varmaan kannattaa sen jättää lukematta.

        Etkö taaskaan pystynyt puhumaan Kristuksesta ilman että mainitset kasteesta?

        Onko teillä vesijumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö taaskaan pystynyt puhumaan Kristuksesta ilman että mainitset kasteesta?

        Onko teillä vesijumala?

        Tämä on kastepalsta ja Jeesukseta puhutaan kasteen näkökulmasta

        Sinulla on vesijumala ja kaste on sinulle pelkkää vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se surkeaa kun luterilaiset jakavat täällä Jumalan Sanaa ja tekevät vielä Jeesuksestakin Jumalan!
        Kyllä nyt uudestikastajia harmittaa!

        Niin tuntuu harmittavat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuntuu harmittavat

        >>>"tekevät Jeesuksesta Jumalan"<<<

        Raamattu:

        "Sillä JUMALA oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa,
        EIKÄ lukenut heille heidän rikkomuksiaan" 2 Kor: 5: 19

        helluntailainenkin voisi avata sen raamattunsa ja USKOA Jumalan sanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"tekevät Jeesuksesta Jumalan"<<<

        Raamattu:

        "Sillä JUMALA oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa,
        EIKÄ lukenut heille heidän rikkomuksiaan" 2 Kor: 5: 19

        helluntailainenkin voisi avata sen raamattunsa ja USKOA Jumalan sanaan.

        Mutta miksi luterilaiset korostavat vain Raamattua eivätkä Mormonin kirjaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"tekevät Jeesuksesta Jumalan"<<<

        Raamattu:

        "Sillä JUMALA oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa,
        EIKÄ lukenut heille heidän rikkomuksiaan" 2 Kor: 5: 19

        helluntailainenkin voisi avata sen raamattunsa ja USKOA Jumalan sanaan.

        Helluntaissa avataan kyllä raamattu satakertaisesti luttefeihin nähden ja uudestisyntyneinä ymmärtävätkin lukemansa.
        Muotojumalinen luterus ei ymmärrä mitä lukee, kuten edelläkin lainataan raam ymmärtämättä siitä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaissa avataan kyllä raamattu satakertaisesti luttefeihin nähden ja uudestisyntyneinä ymmärtävätkin lukemansa.
        Muotojumalinen luterus ei ymmärrä mitä lukee, kuten edelläkin lainataan raam ymmärtämättä siitä mitään.

        luttefeihin luttefeihin, siinäpä se Raamattu mitä helluntaissa avataan¨¨
        muotojumalinen sodomiitikäktys ei tajua mistään mitään, kuten ei uudestisyntymättömät ymmärrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaissa avataan kyllä raamattu satakertaisesti luttefeihin nähden ja uudestisyntyneinä ymmärtävätkin lukemansa.
        Muotojumalinen luterus ei ymmärrä mitä lukee, kuten edelläkin lainataan raam ymmärtämättä siitä mitään.

        Helluntaissa ollaan Raamatusta vapaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi luterilaiset korostavat vain Raamattua eivätkä Mormonin kirjaa?

        Siksi että Raamattu on Jumalan Sanaa. Te uudestikastajat saatte lukea Mormonin kirjaanne mutta meille riittää Raamattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että Raamattu on Jumalan Sanaa. Te uudestikastajat saatte lukea Mormonin kirjaanne mutta meille riittää Raamattu

        Jos Raamattu on teille Jumalan sanaa, niin miksi ette tottele
        sen ohjeita:
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen." Ap 2

        Ei tuossa käsketä tuomaan vauvoja kastettavaksi eikä kastamaan kaikkea kansaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaissa avataan kyllä raamattu satakertaisesti luttefeihin nähden ja uudestisyntyneinä ymmärtävätkin lukemansa.
        Muotojumalinen luterus ei ymmärrä mitä lukee, kuten edelläkin lainataan raam ymmärtämättä siitä mitään.

        helluntailaiselle tiedoksi:

        Raamatun sana on : "Niinkuin kirjoitettu on" Joh: 6: 31

        helluntailaiset kääntää ja vääntää ja selittelee ja selittelee , eivätkä usko:
        "niinkuin kirjoitettu on"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Raamattu on teille Jumalan sanaa, niin miksi ette tottele
        sen ohjeita:
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen." Ap 2

        Ei tuossa käsketä tuomaan vauvoja kastettavaksi eikä kastamaan kaikkea kansaa!

        "parannus" ei ole oman elämänsä parantamisella korostamista , vaan ainoa totuus on
        koroittaa Kristusta,

        "ETTE itsenne kautta - se on Jumalan lahja , ette tekojenne kautta , ettei kukaan
        kerskaisi" Ef: 2:

        helluntailaiset ainakin tuon itsensä kerskaamisen hallitsee , siinä niitten usko > omassa
        itsessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Raamattu on teille Jumalan sanaa, niin miksi ette tottele
        sen ohjeita:
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen." Ap 2

        Ei tuossa käsketä tuomaan vauvoja kastettavaksi eikä kastamaan kaikkea kansaa!

        Mutta me olemme tehneet parnnuksen ja tulleet kastetuksi. Asia siis kunnossa.

        Se mitä tuossa ei käsketä tekemään, ei ole oleellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "parannus" ei ole oman elämänsä parantamisella korostamista , vaan ainoa totuus on
        koroittaa Kristusta,

        "ETTE itsenne kautta - se on Jumalan lahja , ette tekojenne kautta , ettei kukaan
        kerskaisi" Ef: 2:

        helluntailaiset ainakin tuon itsensä kerskaamisen hallitsee , siinä niitten usko > omassa
        itsessä.

        Totta: ""ETTE itsenne kautta - se on Jumalan lahja , ette tekojenne kautta , ettei kukaan
        kerskaisi" Ef: 2:

        Kaste, kuten muutkin omat teot EIVÄT PELASTA ketään!

        Miksi ette tottele Jumalan sanaa: ""Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen." Ap 2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: ""ETTE itsenne kautta - se on Jumalan lahja , ette tekojenne kautta , ettei kukaan
        kerskaisi" Ef: 2:

        Kaste, kuten muutkin omat teot EIVÄT PELASTA ketään!

        Miksi ette tottele Jumalan sanaa: ""Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen." Ap 2

        >>>"kukin teistä kasteen"<<<

        "Eivätkö he ole kuulleet ? KYLLÄ ovat: HEIDÄN äänensä on kulkenut kaikkiin maihin ja
        HEIDÄN sanansa maan piirin ääriin." Room: 10:

        "heidän sanansa" on kulkenut , ei tarkoita , että matkimme HEITÄ ) , vaan
        uskoa Sana , jota Paavali opettaa . - kasteesta > on opetuksen (asian) SISÄLTÖ .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"kukin teistä kasteen"<<<

        "Eivätkö he ole kuulleet ? KYLLÄ ovat: HEIDÄN äänensä on kulkenut kaikkiin maihin ja
        HEIDÄN sanansa maan piirin ääriin." Room: 10:

        "heidän sanansa" on kulkenut , ei tarkoita , että matkimme HEITÄ ) , vaan
        uskoa Sana , jota Paavali opettaa . - kasteesta > on opetuksen (asian) SISÄLTÖ .

        Totta:

        ""kukin teistä kasteen""!!!

        Vauvoista ei ole sanaakaan! Kohtahan jonglööri taas ilmestyy palstalle, kun näki tuon vauva-sanan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta:

        ""kukin teistä kasteen""!!!

        Vauvoista ei ole sanaakaan! Kohtahan jonglööri taas ilmestyy palstalle, kun näki tuon vauva-sanan.

        vauvakin on ihminen , ja vauvatkin kuuluu kansaan,

        "Menkää ja tehkää kaikki KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: ""ETTE itsenne kautta - se on Jumalan lahja , ette tekojenne kautta , ettei kukaan
        kerskaisi" Ef: 2:

        Kaste, kuten muutkin omat teot EIVÄT PELASTA ketään!

        Miksi ette tottele Jumalan sanaa: ""Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen." Ap 2

        Pietari sanoo että kaste pelastaa ja piste.

        Kaste ei ole ihmisen suoritus vaan Jumalan teko

        Luterilaiset ovat tulleet kastetuksi eli tuo asia on kunnossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta:

        ""kukin teistä kasteen""!!!

        Vauvoista ei ole sanaakaan! Kohtahan jonglööri taas ilmestyy palstalle, kun näki tuon vauva-sanan.

        On tuo vauvakuumeinen hellari totaalisen aivopesty ja typerä: "Kohtahan jonglööri taas ilmestyy palstalle, kun näki tuon vauva-sanan." Ei järkevän ihmisen teksiä tuollainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuo vauvakuumeinen hellari totaalisen aivopesty ja typerä: "Kohtahan jonglööri taas ilmestyy palstalle, kun näki tuon vauva-sanan." Ei järkevän ihmisen teksiä tuollainen!

        No tulihan se jonglööri taas vauvan perässä. On se uskollinen tavoilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari sanoo että kaste pelastaa ja piste.

        Kaste ei ole ihmisen suoritus vaan Jumalan teko

        Luterilaiset ovat tulleet kastetuksi eli tuo asia on kunnossa

        Tarkoitatko, että Jeesus käski Jumalaa antaessaan kastekäskyn???
        "Kaste ei ole ihmisen suoritus vaan Jumalan teko"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulihan se jonglööri taas vauvan perässä. On se uskollinen tavoilleen.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vauvojensa perässä taas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että Jeesus käski Jumalaa antaessaan kastekäskyn???
        "Kaste ei ole ihmisen suoritus vaan Jumalan teko"

        Etkö tiedä kelle Jeesus käskyn antoi???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari sanoo että kaste pelastaa ja piste.

        Kaste ei ole ihmisen suoritus vaan Jumalan teko

        Luterilaiset ovat tulleet kastetuksi eli tuo asia on kunnossa

        Hahhaa voi pimeää usvaa, oppisitte edes yhden jaekokonaisuuden raamatusta Oikein !

        Mutta ei opåi salli sellaista rehellisyyttä

        .
        Se on jumalan teko jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhaa voi pimeää usvaa, oppisitte edes yhden jaekokonaisuuden raamatusta Oikein !

        Mutta ei opåi salli sellaista rehellisyyttä

        .
        Se on jumalan teko jne...

        Aivan, sinulle usko ei ole Jumalan teko

        Et usko Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, sinulle usko ei ole Jumalan teko

        Et usko Jeesusta

        ""Kaste ei ole ihmisen suoritus vaan Jumalan teko"???

        Tarkoitatko, etä Jumala totteli Jeesusta, joka käski kastaa?

        Teillä on sitten hauskoja oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vauvojensa perässä taas

        Sielläkö te tapasitte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Kaste ei ole ihmisen suoritus vaan Jumalan teko"???

        Tarkoitatko, etä Jumala totteli Jeesusta, joka käski kastaa?

        Teillä on sitten hauskoja oppeja.

        "Minun Isäni , joka on heidät minulle antanut , on suurempi kaikkia . eikä KUKAAN voi
        ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Joh: 10:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Kaste ei ole ihmisen suoritus vaan Jumalan teko"???

        Tarkoitatko, etä Jumala totteli Jeesusta, joka käski kastaa?

        Teillä on sitten hauskoja oppeja.

        Ahaa, teille siis Jeesus ei ole Jumala

        Hauska oppi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielläkö te tapasitte?

        Täällä hänet tavattiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minun Isäni , joka on heidät minulle antanut , on suurempi kaikkia . eikä KUKAAN voi
        ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Joh: 10:

        "minun Isäni" : kastamalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN" Matt: 29: 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "minun Isäni" : kastamalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN" Matt: 29: 19

        Kyllä, ja opettamalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ja opettamalla

        Syntyy lisää fariseuksia.

        Missään kasteessA ei ole kukaan koskaan missään uudestisyntynyt eikä synny.

        Syntymätöntä voidaan opettaa vain antamaan tassua ja rituaalikeksintöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntyy lisää fariseuksia.

        Missään kasteessA ei ole kukaan koskaan missään uudestisyntynyt eikä synny.

        Syntymätöntä voidaan opettaa vain antamaan tassua ja rituaalikeksintöjä.

        helluntailainen EI usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntyy lisää fariseuksia.

        Missään kasteessA ei ole kukaan koskaan missään uudestisyntynyt eikä synny.

        Syntymätöntä voidaan opettaa vain antamaan tassua ja rituaalikeksintöjä.

        Siinä fariseus joka ei usko raamatun sanaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailainen EI usko.

        Ei niin vaan se puhuu rituaaleista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin vaan se puhuu rituaaleista

        ""Minun Isäni , joka on heidät minulle antanut , on suurempi kaikkia . eikä KUKAAN voi
        ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Joh: 10:

        Mutta luterilainen kirkko yrittää tosissaan ryöstää pienet lapset Jumalan kädestä julmalla perisyntiopillaan. Tälläkin palstalla kasteenpalvojat väittävät vauvoja syntisiksi kun eivät usko Jumalan sanaa. Julmaa oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Minun Isäni , joka on heidät minulle antanut , on suurempi kaikkia . eikä KUKAAN voi
        ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Joh: 10:

        Mutta luterilainen kirkko yrittää tosissaan ryöstää pienet lapset Jumalan kädestä julmalla perisyntiopillaan. Tälläkin palstalla kasteenpalvojat väittävät vauvoja syntisiksi kun eivät usko Jumalan sanaa. Julmaa oppia.

        kristillinen kaste annetaan: "ISÄN ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN" Matt: 28:

        mutta helluntailainenhan ei usko "Jumalan elävään ja PYSYVÄÄN sanaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Minun Isäni , joka on heidät minulle antanut , on suurempi kaikkia . eikä KUKAAN voi
        ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Joh: 10:

        Mutta luterilainen kirkko yrittää tosissaan ryöstää pienet lapset Jumalan kädestä julmalla perisyntiopillaan. Tälläkin palstalla kasteenpalvojat väittävät vauvoja syntisiksi kun eivät usko Jumalan sanaa. Julmaa oppia.

        Luterilainen kirkko ei riistä ketään vaan syntiinlankeemus jonka takia kaikissa asuu synti.
        Saatananpalvoja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa märisee tuskaansa kun kristityt uskovat Raamattuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko ei riistä ketään vaan syntiinlankeemus jonka takia kaikissa asuu synti.
        Saatananpalvoja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa märisee tuskaansa kun kristityt uskovat Raamattuun

        Joo sillä on paha olla

        Jeesus oli ainoa ilman syntiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sillä on paha olla

        Jeesus oli ainoa ilman syntiä

        Kertoohan se paljon että haukkumalla muita yrittää kumota Raamatun tärkeimpinä opetuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoohan se paljon että haukkumalla muita yrittää kumota Raamatun tärkeimpinä opetuksia

        Koskahan nuo kasteenpalvojat hylkäävät tuon julman oppinsa: "Luterilainen kirkko ei riistä ketään vaan syntiinlankeemus jonka takia kaikissa asuu synti."???

        Kuvittelevatko he, että veden avulla synti poistuu? Miksihän se ei ole toteutunut suomalaisten kohdalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskahan nuo kasteenpalvojat hylkäävät tuon julman oppinsa: "Luterilainen kirkko ei riistä ketään vaan syntiinlankeemus jonka takia kaikissa asuu synti."???

        Kuvittelevatko he, että veden avulla synti poistuu? Miksihän se ei ole toteutunut suomalaisten kohdalla?

        helluntailaisuus näkee vain tämän ajallisen elämän.
        "maallisiin on heidän mielensä" Kol: 3:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskahan nuo kasteenpalvojat hylkäävät tuon julman oppinsa: "Luterilainen kirkko ei riistä ketään vaan syntiinlankeemus jonka takia kaikissa asuu synti."???

        Kuvittelevatko he, että veden avulla synti poistuu? Miksihän se ei ole toteutunut suomalaisten kohdalla?

        Koskahan tuo saatananpalvoja myöntää synnin??

        Tuo lastenraiskaajahellari puhuu veden avulla poistetusta synnistä, typerää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus näkee vain tämän ajallisen elämän.
        "maallisiin on heidän mielensä" Kol: 3:

        Joo siksi ne puhuu vedestä

        Synti ei ole poistunut hänestä


    • Anonyymi

      hölmöläisten valon kantaminen säkillä mökkiin on kevyttä kamaa tämän vesiopin rinnalla.

      vesiämpärillä syntien uloskantaminen se on jo väkevään oppiin kalskahtavaa toimintaa.

      • Anonyymi

        helluntailaisethan sitä "valoa kantaa " , - "ilmaan hosuen", ei kastetta , ja ehtoollinenkin pelkkä mehukatti , jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisethan sitä "valoa kantaa " , - "ilmaan hosuen", ei kastetta , ja ehtoollinenkin pelkkä mehukatti , jne.

        Eivät noudata siis Jeesuksen esimerkkiä viinistä ja leivästä


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe